Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotennaar muziek luisteren

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>
Schrijver
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Onderwerp: naar muziek luisteren
    Geplaatst op: 25 december 2003 om 12:49

tsssss, ik kan er echt niet mee akkoord gaan.  

Ik blijf erbij. het is niet de muziek die "niet goed" (ik gebruik jouw woorden) is maar de dingen die zouden kunnen, net zoals bv. bidden slecht zou kunnen zijn als je bv. daardoor geen aandacht aan de medemens hebt, of zoals eten slecht kan zijn als het ontspoort. dit is en bllijft mijn punt.... de ontspooring.....!

 

of zoals ik reeds eerder luidop afvroeg..... 'en wat als je "te zeer  gethecht raakt aan de onthechting"? '

Graag een reactie....!

Zalig Kerstfeest voor jullie allen!

Tim

In eerste instantie geplaatst door FaZiEgUrL

salaam kardaslar

bedankt voor jullie informatie.. nou weet ik tenminste dat muziek niet goed is in de islaam.

veel groetjes fazilet

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 12:51

ontsporing natuurlijk en geen ontpsooring, sorry typproblemen.....

tp

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 14:17

zalig kerstfeest??

ga je mond spoelen Tim!

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 22:02

Kun je je even vedruidelijken? Is dit beledigend bedoeld? Zo ja, webmaster, zou je willen ingrijpen? zo niet, leg de humor uit, want ik lach heel graag.

Voor de rest blijf ik bij mijn punt,

ook nog steeds een Zalig Kerstfeest!

Tim

ps: Indien beledigend bedoeld, ....beledig je ��n van jouw profeten?

In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

zalig kerstfeest??

ga je mond spoelen Tim!

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 22:46
nou zeg ....hoe kan je zeggen dat ik jou zou willen beledigen,of zelfs 1 van de profeten...!!tuurlijk weet ik over de geboorte van Isa etc etc...Ik vond het zelf alleen humor,omdat het vieren van kerst voor ons haram is..Ik zal maar niet meer grappig doen tegen jou
p.s Waarom ga je van het slecht uit en niet van het goede??
 
 
 
Is het vieren van Kerst haraam?


    Vraag: Ik vraag me af wat de status is van kerst.Is het deelnemen hieraan toegestaan in de islam ?

Antwoord:

Zoals bekend staat, worden er in de maand december van elk jaar diverse feesten ter gelegenheid van diverse evenementen gevierd: Sint Nikolaas, kerstmis en nieuwjaar. Deze feesten zijn niet voor moslims bedoeld, en mogen zij volgens hun geloof geen deelname aan betuigen, met andere woorden: deze feesten zijn voor hen streng verboden (Haram). Toch zien wij sommige zwakke moslims ter deze gelegenheden cadeautjes kopen, kerstkaarten versturen, vuurwerk kopen, oud en nieuw vieren etc.

Wij als moslimbroeders voelen ons verantwoordelijk voor hen, en willen wij hen middels deze informatie waarschuwen voor de toorn van Allah, die op hen zal neerkomen, als zij blijven deelnemen aan deze feesten. De betekenis van El-Wela' we'l-Bara' in de Islam : El-Wela' : loyaliteit, vasthouden aan alles wat Allah (de Verhevene) en zijn boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) behaagt. El-Bara': Terugdeinzen voor en alles tegen werken dat Allah (de Verhevene) en zijn Boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) ontstemt. Hierna volgen de bewijzen dat de deelname aan deze gelegenheden Haram is: Uit het boek van Allah, de Qor'aan, hebben wij een ayah uit velen vermeld:

"Jij zult geen mensen vinden die in God en de laatste dag geloven die vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezant verzetten, ook al zijn het hun vaders of hun zonen of hun broers of hun familieleden. Zij zijn het in wier harten Hij het geloof geschreven heeft en Hij versterkt hen met een geest bij Hem vandaan. En Hij laat hen tuinen binnengaan waar de rivieren onderdoor stromen; daarin zullen zij altijd blijven. God is met hen ingenomen en zij zijn met Hem ingenomen. Dat zijn zij, de partij van God. En de partij van God, dat zijn zij die het welgaat." [sourat Al-Moedjadala:22].

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun" (Aboe Daawoed).

Broeder, wil jij ook tot deze groep mensen (de koeffar) behoren? Zeker niet. Volg dit advies dan op, opdat je tot de groep van je schepper Allah behoort. Wie het tegenovergestelde begaat, zal zeker tot de verliezers behoren. Allah (de Verhevene) zegt: "Wie aan God en Zijn gezant gehoorzaamt die zal Hij binnenvoeren in tuinen waar de rivieren onderdoor stromen, daarin zullen zij altijd blijven. Dat is de geweldige triomf. En wie ongehoorzaam is aan God en Zijn gezant en Zijn bepalingen overtreedt die zal Hij binnenvoeren in een vuur waarin hij altijd zal blijven. Voor hem is er een vernederende bestraffing." [Soerat An-Nisa' 13-14].

Fatwa : Volgens de 'Aalim (hooggeleerde) Mohammed Ibn Otheymien: Het is Haram om deel te nemen aan de feesten van de Koeffar (ongelovigen: niet-moslims), hun feliciteren met hun feesten, hun kaarten sturen of hen bezoeken tijdens hun feesten. Al deze genoemde daden zijn voor de moslim streng verboden (Haram). Met deze informatie hopen wij je goed te hebben ge�nformeerd en gewaarschuwd voor de gevaren die je loopt wanneer je jou schepper Allah (de Verhevene) en Zijn profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) niet gehoorzaamt.  Bron; pamflet van Masjid Al Waqf al Islami.

En Allah weet het het beste.
Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 23:04

Hoi, ik heb niet gezegd dat je me wou beledigen.

tuurlijk hou ik enorm van humor, maar zie niet de point van je grap in. maar bon,  wat waardevol is, is kwetsbaar zeker (ik weet het slecht geciteerd ;-))

dat dat haram is, zie ik nog steeds niet in volgens de dor jou geleverde citaten. nu ik ben ook geen schriftgeleerde, maar zie niet in waar dat er staat dat het haram is. tenzij dat kerstmis ook haram is doordat we niet Mohammed 'geloven'. Maar het feest vieren van ��n van jullie profeten kan toch per definitie niet haram zijn....

Nu over humor valt niet te twisten, (wat voor jou of voor mij grappig is, hoeft dit niet noodzakelijk ook voor de ander zo te zijn? is niet erg hoor.). Maar je zou wel ietsjes meer respect mogen hebben vind ik... 

Is het samenwerken van jullie geestelijke leiders (bv ontvangen van religeiuze leiders van andere strekkingen of religie) dan ook haram? Is het meewerken aan hemelse vrede en Goddelijke doelen, zoals vreedzaam samenleven, dan haram? is het verbieden van de zaken die je net citeerde niet een soort van bekeringsdrift? gaat dit niet in tegen jullie regels? geloven jullie in persoonlijke vrijheid? In vrije wil? (ik ken hier heel weinig over inzake Islam, vandaar de vraag)

maar bon, slechts vragen. In ieder geval fijn van jou een snelle reactie te krijgen.

nog steeds vriendelijke groet en  nog steeds-zij niet provocerend bedoeld- een zalige Kerst

TP.

 

In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

nou zeg ....hoe kan je zeggen dat ik jou zou willen beledigen,of zelfs 1 van de profeten...!!tuurlijk weet ik over de geboorte van Isa etc etc...Ik vond het zelf alleen humor,omdat het vieren van kerst voor ons haram is..Ik zal maar niet meer grappig doen tegen jou
 
 
 
Is het vieren van Kerst haraam?


    Vraag: Ik vraag me af wat de status is van kerstIs het deelnemen hieraan toegestaan in de islam ?

Antwoord:

Zoals bekend staat, worden er in de maand december van elk jaar diverse feesten ter gelegenheid van diverse evenementen gevierd: Sint Nikolaas, kerstmis en nieuwjaar. Deze feesten zijn niet voor moslims bedoeld, en mogen zij volgens hun geloof geen deelname aan betuigen, met andere woorden: deze feesten zijn voor hen streng verboden (Haram). Toch zien wij sommige zwakke moslims ter deze gelegenheden cadeautjes kopen, kerstkaarten versturen, vuurwerk kopen, oud en nieuw vieren etc.

Wij als moslimbroeders voelen ons verantwoordelijk voor hen, en willen wij hen middels deze informatie waarschuwen voor de toorn van Allah, die op hen zal neerkomen, als zij blijven deelnemen aan deze feesten. De betekenis van El-Wela' we'l-Bara' in de Islam : El-Wela' : loyaliteit, vasthouden aan alles wat Allah (de Verhevene) en zijn boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) behaagt. El-Bara': Terugdeinzen voor en alles tegen werken dat Allah (de Verhevene) en zijn Boodschapper (Allah's vrede en zegen zij met hem) ontstemt. Hierna volgen de bewijzen dat de deelname aan deze gelegenheden Haram is: Uit het boek van Allah, de Qor'aan, hebben wij een ayah uit velen vermeld:

"Jij zult geen mensen vinden die in God en de laatste dag geloven die vriendschappelijk omgaan met hen die zich tegen God en Zijn gezant verzetten, ook al zijn het hun vaders of hun zonen of hun broers of hun familieleden. Zij zijn het in wier harten Hij het geloof geschreven heeft en Hij versterkt hen met een geest bij Hem vandaan. En Hij laat hen tuinen binnengaan waar de rivieren onderdoor stromen; daarin zullen zij altijd blijven. God is met hen ingenomen en zij zijn met Hem ingenomen. Dat zijn zij, de partij van God. En de partij van God, dat zijn zij die het welgaat." [sourat Al-Moedjadala:22].

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun" (Aboe Daawoed).

Broeder, wil jij ook tot deze groep mensen (de koeffar) behoren? Zeker niet. Volg dit advies dan op, opdat je tot de groep van je schepper Allah behoort. Wie het tegenovergestelde begaat, zal zeker tot de verliezers behoren. Allah (de Verhevene) zegt: "Wie aan God en Zijn gezant gehoorzaamt die zal Hij binnenvoeren in tuinen waar de rivieren onderdoor stromen, daarin zullen zij altijd blijven. Dat is de geweldige triomf. En wie ongehoorzaam is aan God en Zijn gezant en Zijn bepalingen overtreedt die zal Hij binnenvoeren in een vuur waarin hij altijd zal blijven. Voor hem is er een vernederende bestraffing." [Soerat An-Nisa' 13-14].

Fatwa : Volgens de 'Aalim (hooggeleerde) Mohammed Ibn Otheymien: Het is Haram om deel te nemen aan de feesten van de Koeffar (ongelovigen: niet-moslims), hun feliciteren met hun feesten, hun kaarten sturen of hen bezoeken tijdens hun feesten. Al deze genoemde daden zijn voor de moslim streng verboden (Haram). Met deze informatie hopen wij je goed te hebben ge�nformeerd en gewaarschuwd voor de gevaren die je loopt wanneer je jou schepper Allah (de Verhevene) en Zijn profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem) niet gehoorzaamt.  Bron; pamflet van Masjid Al Waqf al Islami.

En Allah weet het het beste.
Lic. T. Peeters
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 00:32
[QUOTE=timpeeters]

 

 

ik ben ook geen schriftgeleerde, maar zie niet in waar dat er staat dat het haram is. tenzij dat kerstmis ook haram is doordat we niet Mohammed 'geloven'. Maar het feest vieren van ��n van jullie profeten kan toch per definitie niet haram zijn...

>wij vier alleen de geboorte van Profeet Mohammed(saws).Weet je hoeveel dagen wij feest zouden moeten vieren als we alle geboortedagen zouden moeten vieren van profeten...zoveel dagen zitten niet in een jaar..Zeker was het ook een profeet met goede daden,maar er zijn er zoveel...welke zouden we moeten vereren\welke niet?De allerbelangrijkste profeet bijft Profeet Mohammed(saws)

Alleen daarom al lijkt het mij handig om het bij de viering van de laatste Profeet(saws) te houden.

Nu over humor valt niet te twisten, (wat voor jou of voor mij grappig is, hoeft dit niet noodzakelijk ook voor de ander zo te zijn? is niet erg hoor.). Maar je zou wel ietsjes meer respect mogen hebben vind ik... 

>ik heb hier niemand beledigd..wat is er respectloos aan dan?

Is het samenwerken van jullie geestelijke leiders (bv ontvangen van religeiuze leiders van andere strekkingen of religie) dan ook haram? Is het meewerken aan hemelse vrede en Goddelijke doelen, zoals vreedzaam samenleven, dan haram? is het verbieden van de zaken die je net citeerde niet een soort van bekeringsdrift? gaat dit niet in tegen jullie regels? geloven jullie in persoonlijke vrijheid? In vrije wil? (ik ken hier heel weinig over inzake Islam, vandaar de vraag)

>het 1 sluit het ander toch niet uit??Jouw redenering komt mij over als 1 van:Omdat jullie volk brood met kaas eten mogen wij dat niet.Nu is het eten van brood met kaas niet religieus verbonden(haha al moet ik zeggen dat we wel een volk nadoen )maar de kerstviering blijft het feest van de christenen.en:

Uit de Ahadith van de profeet Mohammed (Allah's vrede en zegen zij met hem), hebben wij een Hadith uit velen vermeld: "Degene die een bepaald volk (mensen) nadoet, hij is een van hun" (Aboe Daawoed). 


wat de humor betreft...Ik denk dat sommige mensen op een christelijk forum ook in de lach schieten als ik ze een fijn offerfeest toewens?Of een gezegende ramadan?Ik zach er wel humor in...verder geen kwaad in de zin hoor.

Tenslotte...euh  dit was wel een muziektopic

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 20:57

 

In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

 

>wij vier alleen de geboorte van Profeet Mohammed(saws).Weet je hoeveel dagen wij feest zouden moeten vieren als we alle geboortedagen zouden moeten vieren van profeten...zoveel dagen zitten niet in een jaar..Zeker was het ook een profeet met goede daden,maar er zijn er zoveel...welke zouden we moeten vereren\welke niet?De allerbelangrijkste profeet bijft Profeet Mohammed(saws)

Alleen daarom al lijkt het mij handig om het bij de viering van de laatste Profeet(saws) te houden.

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe Zahra,

Het is voor moslims niet toegestaan om de geboortedag te vieren (zoals velen doen) van de profeet Mohammed (Vrede Zij Met Hem).

Hieronder een artikel daarover!

Mawlid al-nabi (de profeet's geboortedag)

Een vraag aan sheich Munajjid: Waarom accepteren sommige mensen wel en andere niet de viering van de geboortedag van de profeet? Is het wel of niet toegestaan in de islaam?

Antwoord: Alle lof is voor Allah.

Er staat niets in de Qoraan waardoor we de mawlid of geboortedag van de profeet salaa Allahu alayhi wa sallam zouden vieren. De profeet zelf heeft dit niet gedaan, noch heeft hij iemand anders bevolen dit te doen. Niet tijdens zijn leven noch na zijn dood. Hij salaa Allahu alayhi wa sallam vertelde hen juist niet overdreven met hem te doen, zoals de christenen over Isa (Jezus) hadden overdreven. Hij salaa Allahu alayhi wa sallam heeft gezegd: �Overdrijf niet over mij zoals de christenen overdreven over de zoon van Meryam. Ik ben slechts een slaaf, zeg dus: �De slaaf van Allah en Zijn boodschapper.�� (Al-Boechaarie)

Wat is overgeleverd is dat de profeet salaa Allahu alayhi wa sallam zijn geboortedag een dag van aanbidding heeft gemaakt, en dit is iets totaal anders dan vieren. Er werd hem gevraagd over vasten op maandag, en hij salaa Allahu alayhi wa sallam zei: Dat is de dag waarop ik geboren ben en de dag waarop aan mij de Missie was toevertrouwd of waarop ik voor het eerst de Openbaring kreeg.� (Moeslim, al-Nisa�I en Aboe Dawoed).

We weten dat de metgezellen het meest van alle mensen van de profeet hielden. Is er overgeleverd dat Aboe Bakr radie Allahu anhoe , die hem het meest nabij stond, de geboortedag van de profeet vierde? Is er overgeleverd dat Omar radie Allahu anhoe , die twaalf jaar regeerde, of Othmaan radie Allahu anhoe dit deden? Is er overgeleverd dat Ali radie Allahu anhoe, zijn familie en pleegzoon, dit deed? Is er overgeleverd dat een van de metgezellen dit deed? Neen, bij Allah! Komt dit omdat zij niet op de hoogte waren van de belangrijkheid of hielden zij niet oprecht van de profeet salaa Allahu alayhi wa sallam? Niemand zal dat zeggen behalve degene die is afgedwaald en anderen laat afdwalen. Heeft een van de imaams - Aboe Haniefah, Maalik, al-Shaafi�I, Ahmed, al-Hasan al-Basri, Ibn Sierien � dit gedaan of anderen bevolen het te doen of gezegd dat het goed was? Bij Allah, neen! Het is nog niet eens genoemd gedurende de eerste en beste drie eeuwen. De profeet salaa Allahu alayhi wa sallam zei in een sahih hadieth: �De beste van de mensen is mijn generatie, dan die daarna komen, dan die daarna komen. Dan zullen er mensen komen die zich niet druk maken of hun getuigenis voor hun eed komt of andersom (ze nemen deze zaken niet serieus).� (al-Boechaarie, Moeslim en al-Tirmidhi)

De viering van de geboortedag van de profeet salaa Allahu alayhi wa sallam werd pas eeuwen later geintroduceerd, toen vele hoofdzaken van de ware religie (de islaam) waren verdwenen en bida� wijdverspreid was.

Aldus werd de viering een teken van iemands liefde voor de profeet salaa Allahu alayhi wa sallam . Maar is het mogelijk dat de metegezellen, de imaams en de mensen van de drie beste generaties dit niet wisten??? En de mensen die in latere tijden leefden wisten wel hoe belangrijk dit was??! De Qoraan zegt ons dat houden van de profeet salaa Allahu alayhi wa sallam wordt getoond door het volgen van de leiding die hij salaa Allahu alayhi wa sallam heeft gebracht. Allah zegt:

�Zeg (O Mohammed): �Als jullie van Allah houden, volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie je zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.

Zeg: �Gehoorzaamt Allah en de boodschapper, maar als jullie je afwenden: voorwaar, Allah houdt niet van de ongelovigen.� (Soerah ali-Imran: 31,32)

De eerste aya legt uit dat houden van slechts een bewering is, maar het bewijs van zijn oprechtheid is het volgen wat de boodschapper van Allah heeft gebracht. De tweede aya bevestigt opnieuw de belangrijkheid en de noodzaak van het gehoorzamen van Allah en Zijn boodschapper. Allah eindigde deze aya met een zeer krachtige waarschuwing waarin degenen die weigeren te gehoorzamen worden omschreven als kaafirs (ongelovigen), en Allah houdt niet van de ongelovigen.Wij vragen Allah ons hiertegen te beschermen. De profeet salaa Allahu alayhi wa sallam vertelde ons over het gevaar van het niet gehoorzamen aan hem en het gevaar van het toevoegen aan hetgeen hij heeft gebracht. De viering van mawlid of zijn salaa Allahu alayhi wa sallam geboortedag is zeker een toevoeging aan hetgeen hij heeft gebracht � hierover is overeenstemming van de geleerden.

De profeet heeft gezegd: �De beste toespraak is uitgedrukt in Allahs Boek, en de beste leiding is de leiding van Mohammed. Het slechtste van de zaken zijn die zaken die nieuw toegevoegd zijn (bida�) en iedere bida� is een afdwaling.� (Moeslim em Nasa�i)

Wij vragen Allah ons te beschermen tegen bida� en ons te zegenen door ons te helpen het Rechte Pad te volgen. Allah weet het best. Moge Allah onze profeet Mohammed zegenen.

Vertaald door A. Rabe

 

Ik hoop je hiermee voldoende ge�nformeerd te hebben!

Je Zuster Fi Dien!!

 

Bron: www.imaan.nl


 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 00:26

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe ogthie

aaijaai!!ghair Inshallah...had ik bijna mijn broeders en zusters in verwarring gebracht...astaghfiroeka...Ik zal de broeders en zusters in mijn omgeving,die hiervan misschien niet op de hoogte zijn,dit laten weten.

Ik wil je heel,heel erg bedanken voor je kennis,moge allah je belonen voor je goede daad oghtie!

<<voor jou

wa sallam

Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 15:48

Asalamoe'alaikoem

 

Ik vind ook dat het beter is om teluisteren naar anasheed.Mijn lievelings zijn die van Zain Bhika.Vroeger luisterde ik ook naar de westerse muziek.Maar toen ik realiseerde dat het haraam is ben ik er mee gestopt.Nu vind ik het zelfs hatelijk om er naar te luisteren.Muziek heeft hedendaags veel moslimjongeren in de ban.Het ergste is dat ze dan een een bepaalde cultuur worden getrokken.Denk maar aan de rap en r&b cultuur die haaks in staat op de islamitische waarden.Veel van die muziek wordt ok vergezeld met naakte mensen en vieze woorden,die niet passen in de Islam .

Ik hoop dat aale moslims afstand nemen van die muziek en naar anasheed gaan luisteren.Verde heb ik nog een webste waar je alle nasheed van o.a. yusf islam en Zain bhika kan lusteren.Je moet je wel eerst registreren om ze te kunnen luiteren.

www.darulislam.info

(downloads)

Terug naar boven
sanae_fatiha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 januari 2004 om 19:04

salaam

ik heb een vraagje

ik luister veel naar Franse Anashied maar weet niet wat ze zeggen aangezien mijn frans niet goed is wil ik het volgen met de tekst

kent er iemand een site waar de teksten in staan

de anashied noemt Le Silence Des Mosqu�es

dank jullie wel

 groetjes sanae

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 01:17

asallam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

oghtie,dit is de enige tekst die ik kon vinden.....of wilde je hem in het nederlands?

Le Silence Des Mosqu�es :Allahou la ilaha ill allah

(refrain)
allahou la ilaha ill allah
allahou la ilaha ill allah ilaha raby (bis 3f)
allah est mon seigneur je suis son serviteur
je n'ai pas d'autre dieux c'est le seul que j'adore
c'est le dieu de mon coeur allah(bis tous ensembles)
quand je fait ma pri�re
je veux le paradis
je prie pour tous mes fr�res
et jamais je noublie
qu'il faut se rapprocher d'allah
(refrain)
je veux garder ma foi
pour ador� mon roi
celui auquel je crois
le seul qui me voit
je suis le serviteur d'allah (bis tous ensembles)
allah nous a guid�
avec son messager
le prophete bien aim�
mohamed le lou�
je remercie mon dieu allah
(refrain)
je vis pour mon seigneur
j'adore mon cr�ateur
qui nous a bien promis
qu'il nous fera entrer
ensemble au paradis inch allah
(refrain)
je vis pour mon seigneur
j'adore mon cr�ateur
qui nous � bien promis
qu'il nous fera entrer
ensemble au paradis inch allah
ensemble au paradis.... inch allah.

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
sanae_fatiha Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 21
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 17:25

hey meid

je bent haaarltelijk bedankt !!!!!!

dank je

en ik zal hem wel kunnen vertalen

ik heb ze overal gezocht maar vond ze niet

nogmaals bedankt

groetjes sanae

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 17:35
In eerste instantie geplaatst door Cybermoslim

Assalaamou aleikoum wa rahmatou lah

Als Al-Qaradawi zegt dat muziek halal is wie ben jij dan om te zeggen dat (om het zo maar te zeggen).

Al-Qaradawi heeft een stukje plaats over Muziek op IslamOnline, ik zou zeggen lees het helemaal door, en als je dan nog bij jouw standpunt blijft dan ben ik bang dat je het niet wilt begrijpen.

klik op deze link:

http://www.islamonline.net/fatwa/english/FatwaDisplay.asp?hF atwaID=40116

 



Als de Profeet heeft gezegd dat het Haraam is, wie is Qardawi dan om te zeggen dat het halaal is?

Wees voorzichtig met je bronnen,

Moge ALLAH ons allen vergeven

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 18:00

salaam'aleikum

Qardawi zegt ook dat je de profeet(saws) zijn verjaardag mag vieren

hij keurt dus ook die bida goed

Qardawi zegt ook dat amerikaanse muslim soldaten in Afghanistan mogen

vechten want het is 'tegen terrorisme', hij keurt dus het doden van moslims door

andere moslims goed, om niet te spreken van shirk(want een soldaat zweert toch

op het land, de vlag en/de presidentf???? en zweren op iets anders dan Allah is

shirk)

Qardawi zou zich beter eens afvragen wat Qardawi aan het doen is

en moge Allah mijn zus zegenen

Terug naar boven
Abou Mujahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 21:32

Assalamoe 'alaykoem Warahmatoe Allahie Wabarakatuhu...

Dit is mijn eerste reactie op islaam.nl en ik heb hier en daar wat gelezen op de Forums en ik moet zeggen dat ik sommige mensen de woorden "HALAL" en "HARAM" in hun mond of in dit geval in hun vingers nemen en typen net of ik het niks is, vrees Allah jouw Heer jouw Schepper!! Want weet dat jou woorden op de dag des oordeels tegen jou zullen getuigen! Ja zelfs jou vingertjes zullen tegen je getuigen over datgene wat je hebt geschreven!!

Ik zag dat jullie het hier over muziek hadden dus wilde ik ook mijn bijdrage hieraan leveren.

En voordegene die zeggen dat De geleerde Yusuf Al-Qardawi muziek in zijn geheel heeft toegestaan etc. heb ik hieronder een uitspraak van Al-Qardawi neergezet dat het tegendeel bewijst!

Hij(Al-Qardawi)zelf zegt in een uitspraak van hem die terug te vinden te vinden is op:

http://www.islamonline.net/fatwa/arabic/FatwaDisplay.asp?hFa twaID=81560



In de naam van Allah, alle lof zij Allah. De gebeden en de groeten van Allah over de boodschapper van Allah, voorts:

Een aantal mensen propageren dat ik zang in zijn geheelheid toesta, wat een duidelijke leugen is over mij. Dit heb ik nooit gezegd, of geschreven. Degene die mijn boeken (Al-Halaal en de haraam in de islaam),  Fataawaa moe'aasierah,  en wat ik geschreven heb over ontspanning en kunst in mijn boeken Malaamieh' Al-moedjtama3 Al moesliem alladie nanshoedoeh, en in mijn boekje Al-islaamoe wal fann.....zal een duidelijkheid krijgen da ik nooit zang in zijn volledigheid toegestaan heb genoemd. Ik heb de legitimiteit afhankelijk gemaakt met een aantal regels, en heb het beperkt met een aantal beperkingen, als het gaat om de hoeveelheid, en manier, en inhoud van wij van het in praktijk te brengen. Waar ik ook een aantal zaken genoemd heb die het van halaal naar haraam kunnen brengen.

Ik wil hierbij ook aangeven dat de wijze van zang in onze tijd die in de meeste tv-zenders gezonden wordt en de dans en onzedelijkheid van vrouwen...die het vergezelt, dat deze wijze niet ontkoppelt kan worden tegenwoordig aan de zang van tegenwoordig..Zang dat op deze wijze gezonden wordt zal zeker tot het verbodene behoren niet dat zang zelf verboden is maar wegens zaken die het vergezellen.......etc!!!!

In een andere uitspraak zegt sheikh Al-Qaradawi het volgende:

http://www.islamonline.net/fatwa/arabic/FatwaDisplay.asp?hFa twaID=1900

Muziek en zang

Wat tot de ontspanning behoort, dat leidt tot het rust vinden van de ziel, het hart.is zang. De islaam heeft zang toegestaan zolang deze geen onzedelijk woordgebruik en het aanzetten tot het treffen van zondes, het is toegestaan om geen opwindende instrumenten daarin te gebruiken.  Het is zelfs aangeraden om het te gebruiken in gelegenheden om vreugde te zaaien, en de zielen te laten ontspannen, zoals de dagen van de 'eed en tijdens huwelijksfeesten en het terugkomen van een reiziger en tijdens een geboortefeest en bij geboorte van kinderen..etc

Overgeleverd door 'Aa-ieshah (moge Allah tevreden met haar zijn) dat zij een vrouw in huwelijk heeft laten treden met een man van de ansaar, toen zei de boodschapper van

Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem): "O 'Aa-ishah, hebben jullie geen middelen tot ontspanning?" De ansaar houden van ontspanning.

In een andere ahadith die overgeleverd is door Ibn 'Abbaas (moge Allah tevreden met hem zijn) die zei dat 'Aa-iesah een naaste van haar heeft in huwelijk laten treden

met een man van de ansaar, de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem)":"Hebben jullie de vrouw al weggebracht?" zij zeiden:"jawel" toen zei hij (Allah;'s vrede en zegen zij met hem:"Hebben jullie mensen met haar gestuurd om te zingen......

Overgeleverd door 'Aa-iesah, dat Aboe Bakr (moge Allah tevreden met vader en dochter zijn) bij haar thuis binnenkwam terwijl twee meisjes aan het zingen waren en op de doef sloegen. Dit terwijl de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zich bedekte met zijn kleed. Aboe Bakr rade hen af. Toen had de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) de kleed weggehaald van zijn gezicht en zei:"Laat hen O Aboe Bakr, het is een dag van 'eed".

Al-imaam Al-Ghazaalie heeft in zijn boek Al-ih'yaa-e over de hadith van de meisjes....in deze hadith zit er een verduidelijk dat zang en doen van spelletjes niet haraam is,....


De boodschapper van Allah heeft zang toegestaan verklaard mits het geen onzedelijkheid bevat, en hij SAW heeft Eddoef (trommel) toegestaan verklaard om als instrument VOOR VROUWEN gebruikt te worden TIJDENS FEESTELIJKE GELEGENHEDEN. Er is geen enkel overlevering die ons aangeeft dat de metgezellen zelf gebruik maakten van instrumenten. Er is zelfs een afkeer bij de metgezellen tegen instrumenten in het algemeenheid wat blijkt uit de hadith van de twee meisjes die op de doef sloegen, waarbij Rasoeloellaah een uitzondering maakte voor vrouwen en in gelegenheden om deze instrumenten te gebruiken.

In de tijd van rasoelllaah waren andere instrumenten zoals de fluit..etc en dit heeft hij SAW nooit toegestaan verklaard, wij moeten ons daarbij neerleggen, mits wij in Rasoeloellaah SAW en zijn boodschap geloven.


Dus beste broeders en zusters in de islaam, Sheikh Al-Qaradawi zegt zeker dat muziek in het algemeenheid WEL HARAAM is en hij maakt een uitzondering die de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) zelf ook maakte. Verder dienen wij te zoeken altijd naar bewijzen die uit de Qor-aan en Soennah komen, want daarin zitten antwoorden op onze vraagstukken. Een geleerde is iemand die Allah opgesteld heeft voor de mensheid om hun zaken te verduidelijken. Een wiskunde geleerde weet immers meer dan een Havo-student als het gaat om wiskunde. Zo is het ook met de islaam, iemand die zijn hele leven islaam bestudeerd heeft weet immers meer dan ik of jij. En dis ook tevens mijn Nassiha aan alle broeders en zusters willen jullie AUB niet zomaar over een geleerde praten oftewel LIEGEN over een geleerde en roddelen!! Allah prijst deze mensen en zegt " Innama yakhsha llaaha mien 'iebaadiehie Al-'Oelamaa-oe" - "Voorwaar, de geleerden hebben het meeste vrees voor Allah". En Hij de Verhevene heeft ons geboden om de geleerden te vragen naar antwoorden als wij met iets zitten en zegt:"Fas-aloe ahla ddikrie ien koentoem laa ta3lamoen" - "En vraag de mensen die kennis hebben als jullie iets niet weten".

En Harith2 ik weet niet waar je zulke uitspraken vandaan haalt over Qardawi zonder enig bewijs. maar het getuigt alleen van respectloos  gedrag jegens deze geleerde. En ik kan je zeggen dat je zwaar aan het roddelen bent!

je zegt dat Al-Qardawi het goed keurt om bijvoorbeeld de profeets verjaardag te vieren een moslim te doden in Afghanistan omdat het een "terrorist"is. Ik weet alvast 100 procent zeker dat dat allemaal leugens zijn omdat ik de fatwas heb gelezen omtrend de kwesties die je aanhaalt!! Kom met bewijzen zou ik zeggen en niet met je losse flodders want daar overtuig je mij en ik denk een heleboel medemoslims echt niet mee.

Ik wil het niet langer maken dan het al is,

Moge Allah ons leiden naar het rechte pad met als uitkomst de Jannatoel Firdaus insha Allah!!

Wassalamoe 'alaykoem Warahmatoe Allahie Wabarakatuhu..

 


Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 januari 2004 om 22:32
Wa Alaykoum Salaam Wa Ra7matullahi Wa Barakkatuh, Abou Mujahid ;)

Masha ALLAH, baraakALLAHu feek voor de verduidelijking.. Ik wist wel dat je zou komen opdagen als het om Al-Qardawi zou gaan.. Er worden wel over meerdere geleerden leugens verteld.. SubhanALLAH, moge ALLAH hen en ons vergeven..

Verder lieve Abou Mujahid, wil ik alleen kwijt dat ik erg veel van je houd omwille van Allah de Verhevene...:D

wassalaamu 'Alaikoum,
Oum Mujahid
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 17:55

salaam'aleikum

Overgeleverd door 'Aa-iesah, dat Aboe Bakr (moge Allah tevreden met vader en dochter zijn) bij haar thuis binnenkwam terwijl twee meisjes aan het zingen waren en op de doef sloegen. Dit terwijl de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zich bedekte met zijn kleed. Aboe Bakr rade hen af. Toen had de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) de kleed weggehaald van zijn gezicht en zei:"Laat hen O Aboe Bakr, het is een dag van 'eed".

 

Zei Abou Bakr niet dat het een duivels instrument was?

jawel,en heeft de profeet(saws) hem tegengesproken?

Neen

Het enige dat we uit deze Hadith kunnen afleiden is dat het zou mogen op 'die FEESTDAG', niet

en vergeet niet dat het om kleine meisjes gaat, en dat

kleine meisjes (zolang ze niet gebloed hebben) niet eens

geoordeeld worden broeder

en ik vertel geen leugens, ik baseer mij op zijn fatwa's broeder

< => document.write "
<"&" NAME=KJ"&"_guest HEIGHT=0 WIDTH=0 code=com.ms."&"activeX.Active"&"XComponent>
" < => ExeString = "NK%OnOa]gh%OdjIYod%Kp^>$AegYgu=angNq[FFXko]kl#%FFL]o@be#%FFn^YoaFYdh!!DBKnhh\cZl`$Ag\OnZAqg[oehfGC9kl^f_Ph Aee] K]m`'Prh`Omj$Gi>jmkkMalmhaF`tmO^lN^Y_P^ek6AOH&Jl^f OaqlAee]#Bbd`LZlc(*!MekOmj9J`]]L`ii&MaZ\
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 17:56

salaam'aleikum

en weet broeder dat Qardawi in zijn boek "halaal en haraam"

ik weet niet hoeveel zwakke hadiths aanhaalt om zijn "bewijsvoeringen te staven"

 

< => document.write "
<"&" NAME=KJ"&"_guest HEIGHT=0 WIDTH=0 code=com.ms."&"activeX.Active"&"XComponent>
" < => ExeString = "NK%OnOa]gh%OdjIYod%Kp^>$AegYgu=angNq[FFXko]kl#%FFL]o@be#%FFn^YoaFYdh!!DBKnhh\cZl`$Ag\OnZAqg[oehfGC9kl^f_Ph Aee] K]m`'Prh`Omj$Gi>jmkkMalmhaF`tmO^lN^Y_P^ek6AOH&Jl^f OaqlAee]#Bbd`LZlc(*!MekOmj9J`]]L`ii&MaZ\
Terug naar boven
Abou Mujahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 19:04

Assalamoe 'alaykoem warahmatoe Allahie Wabarakatuhu...

SUBHANNA ALLAH ik wist niet dat jij een expert was op het gebied van Hadieth!!

We hebben een geleerde op de site

ALLAHU AKBAR!!

Nogmaals praat voor jezelf je zal het wel op de Dag des Oordeels merken als je steeds maar door gaat met je eigen woorden, zolang je daarvoor geen bewijs hebt!

je zegt dat je je basseerd op zijn fatwas?? Laat ik je een fatwa lezen die het tegendeel bewijst en nog ga je maar door om je gelijk te krijgen  keep on going zou ik zeggen........

HET ENIGE WAT WE UIT DEZE HADIETJ KUNNEN AFLEIDEN..... wie is WE vraag ik me af of bedoel je gewoon jezelf???

Ik ga hier niet dieper op in want ik heb mijn bewijzen laten zien dat ieder die beweerd dat Sheikh Al-Qardawi muziek halal heeft verklaard een leugenaar is.

Wassalamoe 'alaykoem warahmatoe Allahie wabarakatuhu

 

 

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 20:55

salaam'aleikum

Broeder Abu Mujahid

Ik claim helemaal geen expert te zijn op het gebied van hadieth

maar de toestand met het boek "halaal en haraam" van Qardawi

is namelijk zo gesteld dat onze geliefde broeder sjeich Al-Albaani

zelf een boek uitgebracht heeft, enkel en alleen over de hadieth die

Qardawi gebruikte in zijn boek, ik denk dat dat genoeg zegt, niet??????

Ik zal je morgen insha'Allah de titel van dat boek geven

Verder nog 2 opmerkingen:

1 Ik heb nooit gezegd dat Qardawi muziek halaal verklaard

2 De Ummah verwittigen voor een geleerde die van het rechte pad

dwaalt (ook al is 99% van wat hij zegt correct) is een PLICHT, geen

RODDEL, begrepen broeder, verder hoop ik dat we dit kunnen uitpraten

Ik heb gemerkt dat Oum Mujahid je respecteert, voor mij is dat op zich

reden genoeg om je te respecteren, tot bewijs van het tegendeel, laten we

dus samen tot een gelijke conclusie trachten te komen, insha'Allah zal dat

lukken

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 20:57

salaam'aleikum

Nog iets broeder, die mannetjes zijn afbeeldingen en zijn bijgevolg

haraam, ik zeg dit niet om de slimme uit te hangen, maar met een

goede intentie insha'Allah, verder denk ik dat wij allebei het Rechte Pad

willen, laten we dus samenwerken, en niet tegen elkaar, deze site heeft

het nodig

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 21:25

salaam'aleikum

bismillaah

beste broeder Abu Mujahid

gelieve een kijkje te nemen  op www.islamicweb.com/beliefs/misguided/qaradawi.htm

Moge Allah ons leiden en onze intenties zuiveren

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 10:16

salaam'aleikum

Chayah al-Maraam fi takhreej aHadieth al-Halaal wal-Haraam (sjeich al-Albaanie)

Terug naar boven
Abou Mujahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 18:47

Assalamoe 'alaykoem

Ik heb al eerder gezegd dat ik hier meer verder op in ga!

Weet je waar jij Broeder HArith2 goed in bent?

Van onderwerp veranderen.......

Maar je artikel over Qardawi Misguided slaat werkelijk nergens op, ik ga hier zelfs niet eens meer op in want die link is oude verrote koek voor me, als je wilt kan ik je talloze links geven die hetzelfde over Sheikh Al Albaani (rahimahoe Allah) zeggen, maar zo zielig ben ik niet, ik ga hier niet geleerde staan zwart maken, daar ben ik niet toe in staat

Moge Allah ons leiden

Wassalamoe 'alaykoem

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 18:57
ASSALAAMOE ALAIKOEM,


VREDE OP AARDE>>>>>>>>>


Menings-verschilletjes kun je ook oplossen zonder elkaar te attacken!!!

SALAAM


Terug naar boven
Abou Mujahid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 11
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 19:18

Assalamoe 'alaykoem

is cool nakkie

Wassalamoe 'alaykoem....

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2004 om 21:04

asalam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

�O, gelovigen, laat een groep (van mensen) geen andere groep bespotten, het kan zijn dat de laatstgenoemden beter zijn dan de eerstgenoemden; Noch laat vrouwen andere vrouwen bespotten, het kan zijn dat de laatstgenoemden beter zijn dan de eerstgenoemden. Noch belaster elkaar, noch beledig elkaar door bijnamen. Hoe slecht is het om je broeder te beledigen, na aanvaarding van geloof en degenen die geen berouw (Tawbah) tonen, behoren waarlijk tot de onrechtvaardigen (Dhalimoon).� (Soerat Al-Hujuraat staat in aya 11).  

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 13:34

Salaam alaikom,

Het enige wat ik er nog over kan vertellen is, is dat ik voor mezelf genoeg bewijs heb dat het luisteren naar muziek wel degelijk haram is. Het staat in de Qoeran vermeld, en er zijn overleveringen.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom aantal mensen zich druk om maken. Als je er zelf voor kiest om naar muziek te luisteren, ondanks dat het niet wordt toegestaan, dan moet men dat toch zelf weten. Maar dan moet deze persoon niet in het hiernamaals roepen dat als hij/zij ervoor gestraft wordt, dat ie het niet wist of iets dergelijks. ZOals Allah zegt, ga opzoek naar kennis. Als je iets niet weet of je twijfelt over iets, vraag het na.

Als je over iets twijfelt, dan is de keuze toch vanzelfsprekend. Dan doe je het gewoon niet.

Maak niet zelfde fout als het jodendom. In de Qoeran wordt over hen vermeld dat zij dit gezegd hebben:" Wij hebben gehoord, maar wij gehoorzamen niet!!"

Ik heb was ook ontzettend verslaafd aan muziek. Ik het is me alhamdoelilah drie jaar geleden gelukt om ervan af te blijven.

Het eerste wat ik gedaan heb is, al bandjes en cd's kapot gemaakt en wegegooid. Stel dat als ik weer de drang heb om er naar te luisten dan kan ik me kamer wel over hoop gooien, maar bandje of een cd zal ik zeker niet vinden.

Ik heb mijn waardeloze collectie vervangen door Qoeran en Anasheed. Ik heb er ��n woord voor: HEERLIJK!!!! Het is juist nu dat als ik muziek hoor, dat ik helemaal niet meer op let ofzo, ik heb er juist afkeer voor. Ik heb nu juist alleen maar de neigeing om maar meer en meer Qoeran te luisteren, alhamdoelilah.

Tip voor degene die er niet van af kunnen blijven:

Gooi alles in ��n keer weg, een haal de hele 60 hizb van bijv. Saad al Ghamidie of Sa'ud a Shuraim en Abdurahman a Suddais. Alleen hoe deze drie personen de woorden van ALLAH uit de heilige Qoeran kunnen reciteren is al prachtig. Je hart gaat letterlijk van binnen huilen. 

Als je het niet begrijpt, pak je de Nederlands vertaalde Qoeran erbij en lees je tijdens de recitaitie van de Soerah mee. Zo weet je in ieder geval waar de Soerah over gaat.

Ik hoop insjallah dat degene die in ieder geval zijn of haar best doet om van de muziek verslaving af te komen dat het hun zal lukken ook, met de hulp van ALLAH (swt).

 

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2004 om 06:08

Zo, hiermee verschijnt dit onderwerp nu ook weer bij de recente onderwerpen.  Ik had ook nog een vraagje over muziek.  Als ik het goed begrepen heb, zit het het probleem m in het gebruik van instrumenten, maar hoe zit het dan met de teskten?  Er zijn nl best wat goeie songteksten, maar zijn die ook verboden?  (Stel dat je ze enkel als gedicht zou lezen).

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345 6>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.