Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

NMO

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: NMO
    Geplaatst op: 10 november 2004 om 08:21

Hey iedereen,

ik zat vandaag een beetje te zappen en ik kwam bij een programma over de geschiedenis van de Islam, vervolgens gevolgd door een programma over het soefisme en de schoonheid ervan. Het was de NMO (Nationale/Nederlandse Moslim Omroep). Ik had al eerder een programma ervan gezien, over de Ramadan. Ik raad het jullie aan, vooral omdat het niet alleen leerzaam (ramadan, verschillende stromingen in de Islam, de geschiedenis) is, maar ook omdat het vooral de schoonheid en liefde van de islam laat zien. Deze omroep maakt heel goed duidelijk dat de Islam inderdaad vrede betekent.

Ik wou het even kwijt, want ik vond het heel mooi.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 08:40

salam Aleikum,

wollahi rahima, ik probeer het ook elke week te zien, het is erg mooi en heel leerzaam en ook vind ik onder andere meeting point ook erg leuk, als ze een discussie aangaan over een bepaald onderwerp.

voor de geen die niet weten wanneer dat is, op nederland 1 van 12:00 - 13:00 en ik vind het ook mooi als het eindigt met de schone namen van Allah en een stukje koran recitatie...macha Allah

ma3a salama

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 09:46

Salaam,

Op de NMO komen soms nuttige dingen, maar ik heb er ook veel onzin gehoord.

Ik wil hier niet de pessimist zijn maar dingen zoals 'wij zijn allemaal de kinderen van Allah' (astarfirou Allah) kunnen er bij mij niet in. ik heb ook gemerkt dat men overdreven wil laten zien dat de Islam een godsdienst van vrede is, wat na een tijdje de indruk doet wekken dat de NMO zich op een of andere wijze wil verontschuldigen voor wat anderen doen. Maar ik herhaal sommige delen zijn wel interessant.

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
semmy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote semmy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 november 2004 om 10:21
zijn wij dan niet allemaal kinderen van Allah? Allah heeft ons allemaal geschapen toch?
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 02:27

assalamoe aleikum,

Toen ik nog geen moslim was keek ik graag naar de NMO.Nog steeds vind ik wel dat ze soms mooie programma's hebben, maar dat ze niet echt de islam uitdragen. (zeg maar het eo gevoel, maar dan voor moslims)

Nu vind ik dat ze wel heel veel aspecten van verschillende culturen bespreken en vaak over de overeenkomsten praten van moslims, christenen en joden. Omdat ze maar een uurtje in de week hebben, zou ik meer informatie of kennis over de islam willen zien.

salaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
UmmHanifa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 128
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote UmmHanifa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 06:22
Het gaat juist zelden over de schoonheid van de islam. Het gaat meestal over bepaalde figuren uit de maatschappij die toevallig moslim zijn en hoe zij de islam beleven, en dat is dus niet altijd even correct. Ik heb al een aantal vreemde dingen voorbij zien komen die waarschijnlijk voor quasi-intellectueel door hadden moeten gaan ofzo. Het is duidelijk iets voor de niet-moslims, om inzicht te krijgen in bepaalde zaken en om een positief beeld af te geven ofzo maar zeker niet voor betrouwbare kennis over de islam.
Iqra bi-ismi rabbika allathee khalaqa
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 06:38

NMO heeft vaak niks met islaam te maken. Dit geldt trouwens ook voor de meeste arabische kanalen. Je ziet de hele dag muziek, films etc. En dan besteden ze 3 minuten snel snel wat aan islaam.

Wat moet een persoon denken als hij bij de afsluiting van het programma een aya meeleest en dit niet in overeenstemming is met wat in het programma is te zien. Wat moet een persoon denken als hij een nasie7a hoort en even later op dezelfde zender deze wordt verworpen. Een trieste zaak.

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 07:26

In eerste instantie geplaatst door semmy

zijn wij dan niet allemaal kinderen van Allah? Allah heeft ons allemaal geschapen toch?

Nee dat zij we niet, lemjelied welem joeled,

We zijn Alla's 3abd en geen kinderen, astagfirhollah

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 09:16

In eerste instantie geplaatst door semmy

zijn wij dan niet allemaal kinderen van Allah? Allah heeft ons allemaal geschapen toch?

Allah (swt) heeft ons allemaal geschapen. In de Islam heeft Allah (swt) geen kinderen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

 Zeg: "Allah is de Enige.

 Allah is zichzelf genoeg, Eeuwig.

 Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt.

 En niemand is Hem in enig opzicht gelijk."

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 11:22

Salaam aleikum,
inderdaad, letterlijk zijn kinderen zijn we niet. Toch voel ik me geborgen bij God. Hij is wel een bepaald soort vader-figuur voor mij. Ik voel me heel erg prettig bij dit stukje beeld van Hem.

Salaam happylady
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 12:06

Salaam,

de NMO is de nederlandse moslim omroep, niet de nederlandse islam omroep. Het is bedoelt voor en over moslims van alle afkomsten, soorten en maten. Niet om een "correcte" vorm van islam te prediken.

Dit heb ik van de NMO zelf.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 14:13

Salaam aleikoum,

Een trieste zaak dus. Wat is het doel van nmo dan? Verkeerde informatie geven.
Iedereen is moslim die zich moslim noemt.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2004 om 14:40

Salaamoe'aleikoem,

Vandaag, op NOVA gaan ze het hebben over de NMO.  De NMO zou zogezegd bedreigd zijn door 'conservatieve' moslims.

http://www.novatv.nl/

 

 

 

Alhamdoelil'Allah
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 04:43
Een beetje sneu eigenlijk. Wij als moslims dienen de islam voor te dragen, maar in plaats daarvan wordt er veel tijd verkwist met ijdelheden voor moslims. Nou, ik vind hun website's achtergrond ook niet best. Eigenlijk zelfs onislamietisch. Tjsa, dat er personen zijn die dan gaan dreigen is niet zo verbazingwekkend. Dus in plaats van eenheid wordt helaas verdeeltheid gezaaid hierdoor. Ik zeg niet dat het idee van een moslimzender verkeerd is, maar het moet wel verantwoordlijk worden ingevuld. Sterker nog, waarom worden er geen (vreedzame) lezingen in het Nederlands uitgezonden. Abdul-Jabber heeft er wel een paar goeie en inspirerende. Echt, iets waardoor je je geloof beter gaat inzien. Maar jah, ik heb niet de verantwoordelijkheid over die zender.
Laten we hopen dat het best gaat met deze enige zender in Nederland.

En Allah Weet Het Beste
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 07:35

Salaam Aleikum,

De NMO is voor mij geen echte moslimzender. Het wordt gerund door hele liberale moslims die hun visie dmv de programma's proberen weer te geven. Ik moet toe geven dat ze soms hele mooie programma's hebben. Maar soms walg ik gewoon van de wijze waarop ze iets in elkaar hebben gezet. Deze mensen hebben onder meer Hirshi Ali gelanceerd door haar voordat ze bekend werd keer op keer op keer uit te nodigen. Ik heb de directeur (weet zijn naam niet) van de NMO zelfs bij 2 vandaag gehoord waarbij hij een lijstje van organisaties en stichtingen opnoemt die volgens hem verboden moeten worden. En dit waren er een stuk of 10, 20. Waarbij hij deze organisaties zwart maakte wegens hun vermeende radicaliteit. En dit deed hij een dag na de dood van Theo van gogh. Er zullen vast een paar organisaties zijn die hun geld van rare mensen krijgen en waarmee ze dan ook haat zaaien. Maar wie is hij om zonder onderzoek een heleboel islamitische organisatie te veroordelen omdat ze Theo's dood publiekelijk niet hebben afgekeurd. Misschien zien ze er het nut er niet van in of zo. Daarnaast riep hij ook dat Imams gewoon uitgezet moeten worden als ze dingen zeggen die hem niet bevallen. Hij praatte dus als het ware mee met de rechtse kliek in dit land.

Die wijze waarop de NMO wordt bestuurd bevalt me niet en daarom kijk ik alleen heel af en toe om te zien of er iets interessant tussen zit. Maar iemand met de visie van deze directeur hoort een moslimomroep niet te runnen.

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 08:27
De NMO mag van mij de pot op. Ze vertegenwoordigen amper de moslimgemeenschap.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 12:52

NIET MOSLIM OMROEP!

Er bestaat geen liberale Islam. Je hebt 3 soorten mensen:

Lakse mensen, fundamentalisten en extremisten.

Imaan.

P.S Ik geloof dat de meesten hier fundamentalisten zijn, want we streven allemaal naar de fundamenten om die na te leven.

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2004 om 15:20
Salaam aleikum Imaan,
ik ben ook een fundamentalist, toch val ik uiterlijk waarschijnlijk onder de groep laks. Ik vind het een beetje lastig wat je zegt. Liberale islam bestaat WEL! Het is de realiteit. Neem Nasr Abu Zayd, die dan wel te horen krijgt dat hij geen moslim meer is, maar hij is w�l moslim, alleen op zijn manier, waarvan HIJ denkt dat het de waarheid is.
Laten we gewoon verder ons eigen best doen, wij worden voor onze eigen daden beoordelen. Laten we vooral niet doen alsof we weten wie waarbij hoort, gelukkig hoeven wij daarover niet te beslissen. Allahoe ahlem!
Salaam van een fundamentalist
Salaam happylady
Terug naar boven
Al 3afiefa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Al 3afiefa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 01:52

NMO is eerlijk gezegd niks en dat zeg ik eerlijk, want ik heb digen gezien die zo achterlijk zijn

 

- Bijna twee jaar geleden toen ik nog niet praktiseerde was er een man bij de NMO gekomen die van de moderne islam hield.Wat deed deze man? Hij speelde piano en zong daarbij quraan teksten , hoe achterlijk?! A StagverAllah

 

- Gisteren zat ik te eten en we hadden NMO aan staan ( ik kijk nooit tv,alleen soms tekenfilms als ik ga eten, maar ze worden steeds irritanter met die achtegrond muziek. Ze hadden toen een sahaar gehaald , die man vond zichzelf heilig , en hij genad zogenaamd mensen van Djins.Hoewel dit wel kan , maar door imams moet het , nee hoor hij was een magier en hij had contact ofzo.Ik weet niet meer wat voor onzin hij uitkraamde

 

- En die mislukte drive , met die zogenaamde moslim jongeren , vertel mij , hoe vaak komter een praktiserende moslim aan bod? Een keer 0 keer?? La hawla wele quwaate ile bileh , Subhan Allah.En daarna komt er 1 minuut quraan , en SADAQ ALLAH AL HAZEEM , wat bid'a is

 

 

Subhan Allah

We zouden eigelijk een eigen programma moeten , precies wat Ahmed Salam zei , om mensen goede indruk te geven en te bewijzen , want men weet alleen wat over de islam door de media , en die is TEGEN moslim en als ze moslims in de media gaan intervieuwen of ze nemen

 

- Van die hang marokanen , die op straat zijn

- Liberale moslims , die vinden dat een homo huwlijk in de islam toegestaan is

- ' Moderne' moslims

- Achterlijke mensen

 

ga zo maar door , en als er een imaam goed spreekt is dat radicaal

 

Subhan Allah

 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 03:17

Tja wat kan je zeggen over zo een omroep dan dat ze ongeloof verspreiden. Soms geniet ik van al die sterke moslims en moslima�s die hun woord kwijt kunnen. Maar al gauw zie ik dat juist de leukere diepere programma's op niveau, plotseling verdwijnen.

Vorig jaar zag ik een sc�ne waarin een Pakistaanse jongen zei: �de salaat is voor mij een �warming-up� voordat ik naar de training ga.� Moet je zoiets uitzenden of juist wegknippen.

 

Op dit moment zeg ik Nee tegen de nmo
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 05:09
De NMO moet eens daadwerkelijk gaan onderzoeken hoe groot de aanhang is en beter inspelen op de wensen van de Moslims, in plaats van hetgeen uitzenden wat de niet-moslims zou graag willen horen.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 07:16

Assalamoe alykoem,

ik kijk al lang geen nmo meer, en ik ben niet de enige, nmo verliest stap voor stap de praktiserende moslim kijkers, wat ze uitzenden is gewoon schandalig, misschien komt deze column over nmo van Salahedinne goed van te pas: http://www.elqalem.nl/columnisten/index.php?id=194

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 07:59
Die column lijkt zo van Theo van Gogh gejat: "hijgerige koeli stem", "Hollandse trien", "wannabe Marokkaan"... enz.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 08:18
Nou, ik heb me kapot gelachen om die Salah. Zijn beschrijvingen waren soms wel wat cru, maar ach � dat is zijn stijl. Ik heb me een potje gelachen zech voor een saaie zondagmiddag.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 08:27
Maar wel racistisch en beledigend en grof. Als dat het alternatief moet zijn voor de nmo, dan moet ik nog even heel diep nadenken.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 08:41
nee, schaamte kende hij niet, dat heeft hij te danken aan nmo
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2005 om 09:11
Maar wat houdt jullie dan tegen om een eigen fundamentalische Moslim Omroep op te richten?
Verzamel gewoon een 300.000 hanttekeningen van in jullie ogen ware moslims en het is klaar.
Of zou het kunnen zijn dat de meerderheid van de Moslims liever NMO kijken?
Ik weet het natuurlijk niet, dat zijn dingen die ik wel vermoeden kan , maar niet echt kan weten
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.