Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

een tentoonstelling?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: een tentoonstelling?
    Geplaatst op: 11 november 2004 om 11:47

Hey iedereen,

er is de laatste tijd zoveel "gedoe" omtrent de islam, islam-haters grijpen hierbij dan ook hun kans om de islam in een slechter daglicht te stellen. Ik vind eigenlijk dat we ze "terug moeten pakken", maar op een vredelievende en de mensenrechten erende manier, zoals bijvoorbeeld een tentoonstelling over de gebruiken die bij de islam horen. Ik doel op bijvoorbeeld een tentoonstelling, met een filmpje of foto's over het halal slachten van beesten, verschillende soorten hoofddoeken laten zien, gedichten over de hoofddoek, een lezing, anasheed draaien etc.

Ik zou graag willen weten hoe jullie daarover denken? In plaats van je kwaad te maken over de aanslagen en de narigheden, juist laten zien dat de islam "vrede" is. Ik denk dat het helpt om de islam in beter daglicht te stellen en zo te laten zien aan de "gewone"/"onwetende" mens dat niet iedere moslim een terrorist is . Ik ben benieuwd..?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 12:02

Salaam Rahima,
ik vind het een leuk plan. Alle initiatieven zijn goed!!  (Ga alleen niet helpen , heb een stage die ik wil halen )

Salaam happylady
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 november 2004 om 12:03
hihi dankje
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 09:40
Heerlijk dat er zo fijn enthousiast door iedereen gereageert wordt..
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 10:15

Salaam Rahima,

Wat een goed idee! De mensen die de islam verafschuwen weten vaak heel weinig van het geloof. Ik denk dat het daarom juist goed is om ze op een leuke manier te informeren en te betrekken bij het geloof.

Groetjes,

Marleen

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 11:03

Assalamoe alykoem,

allemaal geweldige ideeen, moeten alleen de regels van de islam niet overschrijden, verder vind ik dat zulke activiteiten al bezig zijn, al jaren, daarom zijn er ook zoveel nederlanders moslims geworden, maar natuurlijk willen we meer, hoe meer hoe beter, wallahie als ieder moslim zijn taak realiseert en dan dat in praktijk brengt door uit te nodigen naar de islam, zullen veel mensen profijt aan hebben, Allah zegt, dus laten we deze woorden in praktijk brengen, en niet alleen ze lezen: Nodig uit tot de Weg van jouw Heer, met wijsheid en goed onderricht, en wissel met hen van gedachten op de beste wijze. Voorwaar, jouw Heer weet het beste wie van Zijn Weg afgedwaald is en Hij weet beter wie de rechtgeleiden zijn. 16:125

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 11:13
Abou Jabir ik ben het met je eens de regels moeten niet overschreden worden en er wordt al veel gedaan, maar volgens mij worden vaak de mensen die het geloof verafschuwen niet bereikt. Ik kom bijvoorbeeld uit een klein dorpje en daar vind je geen moslims. Ook word ik bijvoorbeeld raar aangekeken door vaak oudere mensen, maar ook jongere hoor. Er bestaat bij ons een groepje vrouwen die 1x per maand bij elkaar komen en dan iets leuks gaan doen of een lezing volgen (wat niets met enig geloof te maken heeft). Mijn moeder zit daar ook in en ik kwam met het idee om iemand uit te nodigen om iets over het geloof te vertellen. Mijn moeder vond dit een heel goed idee, omdat de meeste alleen slechte dingen uit de media opvangen. Ik hoop dat we binnenkort deze avond gaan organiseren inshaAllah.
Terug naar boven
anis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 12:34

Salaam broeders en zusters,

Dat de Islam in een slechte daglicht wordt gedaan door de omstandigheden is waar, maar weten jullie ook dat hoeveel mensen die vroeger weinig interesse toonden in de Islam na zo'n gebeurtenis er over gaan lezen vb. na 11 sept.? En dan moslims worden. m.a.w het heeft nadelen en voordelen.

Wasalaam,

"Wendt u tot uw Heer en onderwerpt u aan Hem voordat de straf over u komt, want ...

(39:54)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 14:51

Alaykoum wa Salaam,

Met alle respect, maar ik sta totaal niet achte jouw voorstellen. Je zegt:' we moeten ze terug pakken'....!

Op een vredelievende manier.......subhanAllah, hoe kun je zeggen we moeten ze terugpakken. Wie moeten we terugpakken, waarom moeten we ze terugpakken, er zijn alhamdoelilah genoeg Nederlandse mensen die een goed beeld over de Islam hebben. Een goed beeld van de Islam, krijg je niet als je een fimpje, foto's gaat laten zien, een goed beeld krijgt men als de mens zichzelf eens veranderd.

Wij zijn verplicht om openlijk Da'wah te doen, wie van ons vandaag de dag stuurt brieven naar staatshoofden, ministers, kennisen, vrienden, buren, leerkrachten om hen te informeren naar de Waarheid?

Ik snap je goede bedoelingen, alleen ik ben niet het type dat dat zo zou gaan aanpakken.

Wees en blijf jezelf en blijf standvastig, wanneer de mens nie naar je wil luisteren, wanneer de mens de Islam als vijand blijft zien, hetzij zo. Maak je niet zo druk, slecht voor je hart en voor je Imaan.

FiaminAllah Imaan

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 november 2004 om 15:37

Dankje Imaan, voor je reactie, ik vind t fijn dat er verschillend over gedacht wordt, daarom start ik ook de discussie .

En met "hen" die we moeten "terugpakken" bedoelde ik de islamhater en racisten. En mijn ervaring is dat je de mensheid niet kan veranderen, je moet ermee leren omgaan. En mijn bedoeling van een tentoonstelling was neit mensen informeren over de Waarheid, maar mensen kennis te laten maken met de Islam, als zij zich er nog meer in willen verdiepen dan moeten ze dat zelf doen, vind ik. En met brieven kun je mensen die niet vinden dat de Islam de waarheid is, ze overtuigen, ik denk dat dat wel duidelijk is. maar als jij voorbeelden hebt waarbij ministers opeens bekeerd zijn, die mij kunnen overtuigen dat d�t de goede manier is om het aan te pakken.. ga je gang, maar ik denk niet dat dat de manier is.

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.