Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Donner wil godslastering aanpakken

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: Donner wil godslastering aanpakken
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
47 [58.02%]
34 [41.98%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Donner wil godslastering aanpakken
    Geplaatst op: 17 november 2004 om 15:41

Nee, dan zou ik geen nee zeggen, iedere persoon beslist toch voor zichzelf wat God voor hem betekent, wat God is.  Je zou me er natuurlijk onmogelijk van kunnen overtuigen dat een houten poppetje bepaalde krachten heeft, da's wat anders
Maar dat kan je niet vergelijken met een vermeend opperwezen waarvoor er geen rationeel bewijs is, enkel emotioneel bewijs, en dat is persoonlijk.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 18:31

Geen rationeel bewijs!!  Kijk eens om je heen zou ik zeggen.

Kijk, ik wil bijna zeggen, schaf die hele wet maar af over dat beledigen van elkaars religie. Dan is het einde discussie. Maar! De persoon die dan gaat beledigen moet de persoonsbewaking die hij/zij daarna misschien hard nodig zal hebben, maar uit zijn eigen zak gaan betalen. Niet van mijn belastingcentjes.

Zie je wel, we leren het wel. Inburgeren ik denk al als een echte Nederlander. 

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 12:03
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Brigitte,

punt 2 neen, dit heeft niet te maken met welke god okay is. Iedereen heeft een god. Sommigen noemen het Allah. Anderen Jezus. Anderen noemen het de democratie.

god = Dat waar je alles voor over hebt om het tevreden te stellen.
-------------
Kijk dat is ook zo een typisch voorbeeld van een andere god: D66 vindt "vrijheid van mening" belangrijker dan al het andere. Ze zijn bereid mensen ervoor op te sluiten. Dat is hun god. Als ik iets over hun god zeg, worden ze boos en voelen ze zich misschien niet op hun tenen getrapt maar wel tegen hun schenen geschopt.

De democratie is echt geen God voor mij hoor. Het is voor mensen die in God/Allah geloven toch zo dat God de Schepper is van de mens.

En zijn het niet al die, door God/Allah geschapen, verschillende mensen bij elkaar die de democratie maken?

Goh, maar als ik dan weer zo denk dan moet God/Allah voor de gelovigen dus ook eigenlijk weer de schepper van de democratie zijn, ingewikkeld hoor!

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 12:16

Brigitte,

wat Mohammad bedoelt denk ik tenminste, hij kan me corrigeren als ik het fout heb;

wanneer mensen de wetten van een systeem (democratie in dit geval) boven de wetten van hun eigen God stellen, dan neem je dus democratie als God, je houdt je immers aan de wetten van dat systeem die bedacht is door de mensen, maar omdat jullie niet in God geloven, is dat systeem van terecht gekomen, want op deze aarde moet er geleefd worden naar wetten, anders is het een jungle, welke wetten ? daar zijn de gelovigen en de niet-gelovigen in verschil.... duidelijk ?

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 12:39

Jazakallahu Abou Jabir.

Brigitte, jij gelooft dat democratie het beste is voor de mens.

Ik geloof dat Allah het beste is voor de mens.

Jij jouw geloof en ik mijn geloof. Snap je hem nu wel!?

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 13:24

Hoi Muhammed,

De democratie is voor mij het instrument dat het mogelijk maakt dat iedereen gelijkwaardig, in en met de door zijn eigen gemaakte vrijheden kan leven. Mijn persoonlijk geloof heeft enkel te maken met het idee dat ieder mens boven menselijke krachten (energie) heeft en dat die er ook na het overlijden nog is/zijn.
Dus Kimmie...... pas maar op met dat houten poppetje

De democratie heeft voor mij als basis dat iedereen gelijke plichten en gelijke rechten heeft, ongeacht zijn ras, sexe, geloof of wat dan ook. Binnen onze NL-democratie heb je volgens mij alle ruimte om jouw geloof in Allah naar believen uit te voeren. Je hebt je hierin maar aan 1 regel te houden en dat is nooit en te nimmer jouw manier van leven/jouw manier van geloven opleggen aan iemand die dit niet wenst. Dit laatste lukt je toch wel?

Je zult waarschijnlijk wel begrijpen dat Bush dus ook niet echt mijn populaire man is. Ik vind dat hij niets te zoeken heeft daar in Irak. Maar goed, mijn mening is dat hij een te extreem Christelijk geloof heeft (er zijn nl. nog meerdere punten waar ik het met hem oneens ben).

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

Geen rationeel bewijs!!  Kijk eens om je heen zou ik zeggen.

Dat doe ik de hele tijd en k vind het allemaal prachtig.  Dat betekent niet dat er daarom iemand boven moet staan.

Kijk, ik wil bijna zeggen, schaf die hele wet maar af over dat beledigen van elkaars religie. Dan is het einde discussie. Maar! De persoon die dan gaat beledigen moet de persoonsbewaking die hij/zij daarna misschien hard nodig zal hebben, maar uit zijn eigen zak gaan betalen. Niet van mijn belastingcentjes.

Da's pech dan, dat gebeurt wel met jouw belastingsgeld.  Toch logisch dat de hele samenleving betaalt, als enkele idioten uit die samenleving moorden willen plegen uit religieuze overtuiging, dat bovendien ook nog s aantastend werkt voor 1 van de fundamenten van die samenleving.

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 15:52
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi Muhammed,

... hierin maar aan 1 regel te houden en dat is nooit en te nimmer jouw manier van leven/jouw manier van geloven opleggen aan iemand die dit niet wenst. Dit laatste lukt je toch wel?

Gaat het jou wel lukken, mij niets op te leggen wat ik niet wil? Kijk, de moslim is net een fles cola: laat je het met rust is er niks aan de hand, begin je het te schudden ...

Verder interesseert het mij niet zo veel waar jij in gelooft. Ik heb mijn eigen geloof. En mijn geloof vertelt mij ook dat iedereen gelijkwaardig is ongeacht alle verschillen die je maar kan bedenken.

Ik heb nog geen tijd gehad voor die andere topic over vrouwen, ik kom er zometeen op terug.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 16:01

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

wanneer mensen de wetten van een systeem (democratie in dit geval) boven de wetten van hun eigen God stellen, dan neem je dus democratie als God, je houdt je immers aan de wetten van dat systeem die bedacht is door de mensen, maar omdat jullie niet in God geloven, is dat systeem van terecht gekomen, want op deze aarde moet er geleefd worden naar wetten, anders is het een jungle, welke wetten ? daar zijn de gelovigen en de niet-gelovigen in verschil.... duidelijk ?

Dat kan zo bedoeld worden, maar de redenering klopt niet.  Om de redenering te laten kloppen, moet je ervan uit gaan dat enkel een God de hoogste wetten kan vormen.
Aangezien enkel jij en Muhammed dit in deze discussie doen, en Brigitte en ik niet, gaat de redenering niet op.
Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 08:06

Hoi Muhammad,
Hier mijn antwoorden op jouw vragen.

In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab


Gaat het jou wel lukken, mij niets op te leggen wat ik niet wil?
Ja hoor, mij lukt dat wel. Mijn basisprincipe is dat een ieder het recht heeft te leven zoals hij/zij wil leven, met dien verstande dat geen een individu het recht heeft zijn/haar wil op te leggen aan een ander.

Kijk, de moslim is net een fles cola: laat je het met rust is er niks aan de hand, begin je het te schudden ...
Zolang de moslim dan maar de dop goed en stevig vastgedraaid houdt en je over een plastic fles praat is dat prima. 

Maar waarschijnlijk wil de Moslim ook wel eens de dop wat losser draaien of gewoon open hebben. In een land als NL is het dan heel goed mogelijk dat mensen kritieken geven op jouw manier van geloven, immers ik krijg ook kritieken op mijn 'geloof'. Het zal zelfs zo zijn dat mensen in NL (terechte of onterechte) oordelen vellen over jouw geloof en het gaat er naar mijn idee maar net om hoe jij met deze kritieken/oordelen omspringt. Het is voor jouw geloof toch zo dat uiteindelijk enkel Allah mag beslissen of iemand wel of niet gestraft wordt, hoe is het dan mogelijk dat je intern kan borrelen? Weet je voor wie ik trouwens het allergrootste respect heb op deze aardbol als het om incasserings-/relativeringsvermogen gaat? Nelson Mandela, deze man heeft zoveel verschrikkelijke ontberingen/vernederingen mee moeten maken, desondanks straalt deze man in heel zijn doen en laten liefde uit.... Uit hem kunnen we denk ik allemaal een grote les leren.

Verder interesseert het mij niet zo veel waar jij in gelooft. Ik heb mijn eigen geloof. En mijn geloof vertelt mij ook dat iedereen gelijkwaardig is ongeacht alle verschillen die je maar kan bedenken.
Ik schreef over mijn 'geloof' (ik noem het liever mijn denkbeeld) om het verschil tussen democratie en godsdienst te verduidelijken/onderbouwen. Waarom de democratie voor mij dus geen geloof is. Ik ben er echt niet op uit om interesse te kweken voor mijn denkbeeld op een Islam-forum.

Ik heb nog geen tijd gehad voor die andere topic over vrouwen, ik kom er zometeen op terug.
o.k.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.