Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Donner wil godslastering aanpakken

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Enquête vraag: Donner wil godslastering aanpakken
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
47 [58.02%]
34 [41.98%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Donner wil godslastering aanpakken
    Geplaatst op: 13 november 2004 om 15:55

we komen effe terug naar het nieuws, deze vind ik intressant, ik ben het helemaal met hem eens (1 van de weinege keren dat ik met een politicus eens ben), de ongelovigen zullen wellicht niet met hem eens zijn, omdat zij zelf niet geloven, dus voor hen is er geen sprake van godslastering, maar ze moeten wel beseffen dat de gelovigen hun geloof bovenaan staat, en wie het beledingt, tast daarmee deze individu aan in zijn eer.

hier het nieuws;

Minister Donner van Justitie onderzoekt of meer gebruik kan worden gemaakt van het strafwetartikel tegen 'smalende godslastering'. Momenteel leidt godslasterlijk taalgebruik zelden of nooit tot vervolging.        & nbsp;      
                                           
Donner zei op een congres van het CDA in Utrecht dat je mensen niet tot in het diepst van hun overtuiging en op grove wijze mag beledigen. Volgens de minister is Nederland met godslastering en het beledigen van groepen te ver doorgeschoten.

Hij voegde er aan toe dat hij daarmee niet wil zeggen dat Theo van Gogh te ver is gegaan. >>>(hier ben ik het niet met hem eens) 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 07:29

Salamoe 3alaikoum wara7matuallahi wabarakatohoe...

Grappig dat hij daar nu pas mee komt....ik heb dit vaak gehoort maar dan van de moslims/gelovigen zelf...blijkbaar heeft het dan geen waarde...maar ja beter laat dan nooit...

ik hoop dat er veel mensen zullen zijn die hem hierbij steunen..

Ghair insha ALLAH

m3a salaam
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 07:44

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Mee eens, alleen ik vraag me hierbij af, of het wel handig is. Mensen die zich uitspreken op zo'n manier hebben dat kennelijk nodig, om hun eigen ego op te krikken. Maar ik heb liever dat de mens zich blijft uiten, want dan weet je wat de ander denkt.

Imaan

P.S Mensen die net zoals Theo dachten, maar zich niet uiten, vind ik namelijk hypocriet.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Herne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 november 2004 om 17:58
Ik heb tegen gestemd voor de reden dat ik weet dat El geen bescherming nodig heeft.
El wordt NOOIT beledigt, teminste niet zoals ik hem ken :-)
Weet je El is cool zoals ze dat tegenwoordig zouden uitdrukken.
Hij is de Beste die ik ooit ontmoet heb :-)
Herne
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 03:59

De artikelen over verbod op godslastering die Donner aanhaalt staan al langer in het wetboek van Strafrecht. Ze zijn destijds erin geplaatst speciaal om de joden te beschermen.

 

Artikel 147 en 147a uit het Wetboek van Strafrecht

Artikel 147
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:
1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;

2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;

3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.

Artikel 147a
1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.

2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.

3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.

 

Ik heb zelf nog nooit gestemd op een politieke partij, en zal dat hopelijk ook nooit doen. Maar in dit geval moet ik er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als de PVDA, groen links en D�66 samen de laatste verkiezingen hadden gewonnen met hun coalitie. De rillingen gaan me dan over het lijf als ik dan ook nog denk aan hun reactie nu op Donner en aan de democratie van nazi Duitsland toen met haar roep om de stem van de meerderheid te volgen. Zo zie je maar, achteraf toch goed dat Balkenende II er kwam. Het �christelijke� CDA staat dichterbij ons dan we denken.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 08:11
Ik ben dus voor het uit het strafboek halen.  Geen speciale voorkeursbehandeling voor geloven en religies.  Voor andere mensen kunnen andere dingen heel belangrijk staan, en die worden ook niet afzonderlijk genoemd in het wetboek.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:44

Dag Kimmie,

Bescherming van de religieuze gevoelens

Samen met de vrijheid van geweten en overtuiging garandeert de Islam, dat de religieuze gevoelens van het individu gerespecteerd worden en dat niets gezegd of gedaan mag worden om hem dit recht te ontzeggen. Allah heeft de in de Koran bevolen:

'en scheldt degenen die zij naast Allah aanroepen niet uit'.

Deze instructies beperken zich niet tot afgoden - zij slaan ook op de leiders of nationale helden van de mensen. Als een groep mensen een bepaalde overtuiging heeft en zij vereren bepaalde personen (bv. Jomanda..), waarvan u vindt dat zij het niet verdienen om vereerd te worden, dan wordt het niet door de Islam gerechtvaardigd dat u tegen hen beledigende taal gebruikt of dat u hun gevoelens kwetst. De Islam verbiedt de mensen niet om op een fatsoenlijke manier te debatteren.

'En twist met de mensen van het Boek slechts op goede wijze'. (29:46)

Dit bevel is niet beperkt tot de mensen van het Boek (Joden en Christenen), maar slaat ook op volgelingen van andere (niet-monotheistiche) godsdiensten.

De Koran staat boven de Grondwet

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 11:49

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik ben dus voor het uit het strafboek halen.  Geen speciale voorkeursbehandeling voor geloven en religies.  Voor andere mensen kunnen andere dingen heel belangrijk staan, en die worden ook niet afzonderlijk genoemd in het wetboek.

Van mij mag het hele strafboek afgeschaft worden. De Islamitische Shariah met erin respect voor elkaar is waaronder ik wil leven. Of mag ik dat niet zeggen?

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 12:01

salaam oe alaikoem warahmatoellah,

tuurlijk mag dat gezegt worden broeder Muhammad bin Ab, we leven immers in een democratisch land, waar een van de belangrijkste grondrecht vrijheid van meningsuiting is

wa salaam

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 12:29

Wilders wil de Islam uitroeien en ik wil de Islamitische Wet, beide zijn we mensen en beide hebben we het recht om dat te zeggen, wat we willen.

Leve de Islamitische Wetgeving

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 13:32
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Wilders wil de Islam uitroeien en ik wil de Islamitische Wet, beide zijn we mensen en beide hebben we het recht om dat te zeggen, wat we willen.

Leve de Islamitische Wetgeving

 

.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 14:31

LEVE DE VRIJHEID!!! Lees hoe de Graaf  de vrijheid van meningsuiting verdedigt door anderen te vertellen hun mond te houden.

 

104     Teletekst ma 15 nov          

 ***************************************

    De Graaf boos op Donner en Verdonk 

 

 ***************************************

 DEN HAAG Minister de Graaf (D66) vindt

 dat de ministers Donner en Verdonk hun

 mond moeten houden over wetgeving die 

 de vrijheid van meningsuiting regelt.In

 de grondwet is alles prima geregeld,  

 meent De Graaf,die zijn collega's een 

 boze brief hierover heeft geschreven. 

                                          

 Zaterdag zei Donner dat hij 'smalende 

 godslastering' sneller wil aanpakken. 

 Collega Verdonk (VVD) keerde zich tegen

 dat plan,omdat het zou leiden tot een 

 beperking van de vrije meningsuiting. 

                                          

 Een stel cabaretiers en schrijvers komt

 in actie tegen Donners voorstel.In een

 brief vragen ze zich af wat ze straks 

 nog wel en niet mogen zeggen.         

 ***************************************

 volgende nosnieuws financieel nossport

Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 14:53

M.a.w. de wet wordt pas toegepast wanneer men dat zou willen. Hangt het af van kleur of ras ofzo?

Die hele zaak heeft allemaal niets met vrijheid van meningsuiting te maken. Wat zich afspeelde in Nederland is geestelijke terreur van Van Gogh en vrienden. Dat moet even strafbaar zijn als fysieke terreur. En bovenal voor iedereen gelden.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 15:36
In eerste instantie geplaatst door Imaan

De Koran staat boven de Grondwet

Daar komt het op neer in je post, denk ik.  En heel eenvoudig, niet mee eens.  Hier is er scheiding van kerk en staat, en staat er niets of niemand boven de wet.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 15:53
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De Koran staat boven de Grondwet

Daar komt het op neer in je post, denk ik.  En heel eenvoudig, niet mee eens.  Hier is er scheiding van kerk en staat, en staat er niets of niemand boven de wet.

kimmie, de koran, niet de sharia, het is onmogelijk de sharia in praktijk te brengen omdat simpelweg niet de moslims aan de macht zijn in dit land.

snap het nou,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 17:44
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Ik ben dus voor het uit het strafboek halen.  Geen speciale voorkeursbehandeling voor geloven en religies.  Voor andere mensen kunnen andere dingen heel belangrijk staan, en die worden ook niet afzonderlijk genoemd in het wetboek.

Van mij mag het hele strafboek afgeschaft worden. De Islamitische Shariah met erin respect voor elkaar is waaronder ik wil leven. Of mag ik dat niet zeggen?

Tuurlijk mag je dat zeggen, net zoals ik erop mag reageren.  Als je het echter in praktijk wil gaan realiseren, krijg je een probleem met de democratische rechtsstaat, die zichzelf natuurlijk verdedigd tegen ondemocratische principes (heeft het VB eens mogen ondervinden).
Maar respect voor elkaar betekent bij mij: recht van vrije meningsuiting, scheiding kerk-staat, gelijke rechten voor iedereen.  Dat vind ik in de sharia niet bepaald terug...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 17:47
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De Koran staat boven de Grondwet

Daar komt het op neer in je post, denk ik.  En heel eenvoudig, niet mee eens.  Hier is er scheiding van kerk en staat, en staat er niets of niemand boven de wet.

kimmie, de koran, niet de sharia, het is onmogelijk de sharia in praktijk te brengen omdat simpelweg niet de moslims aan de macht zijn in dit land.

snap het nou,

Waar zeg ik wat over de sharia?  Gr Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 18:02

Goede vraag, Kimmie! Sommige mensen reageren hier namelijk als door een bij gestoken op alles wat ze niet zint en dan lijkt het motto te gelden dat luidt 'wie niet voor mij is op dit punt, is tegen mij op alle punten', of zoiets. En daar reageer ik dan telkens op als een stier op een rode lap - lekker hypocriet dus van mij!

Ach ja, laten we het niet vergeten: we zijn allemaal mensen.

 

Sorry, ik ben een beetje moe.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 november 2004 om 19:08
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De Koran staat boven de Grondwet

Daar komt het op neer in je post, denk ik.  En heel eenvoudig, niet mee eens.  Hier is er scheiding van kerk en staat, en staat er niets of niemand boven de wet.

kimmie, de koran, niet de sharia, het is onmogelijk de sharia in praktijk te brengen omdat simpelweg niet de moslims aan de macht zijn in dit land.

snap het nou,

Waar zeg ik wat over de sharia?  Gr Kim

Kimmie,

ik neem aan dat je wel weet wat sharia is, jij noemde "scheiding tussen kerk en staat", en dat is nou net het tegenovergestelde van "sharia in praktijk brengen" , daarom slaat jou post meer op de volgende zin: "de sharia staat boven de grondwet"

groeten,

p.s. en Martinuz, ik denk dat je TE moe bent...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 07:07

p.s. en Martinuz, ik denk dat je TE moe bent...

 

Je hebt gelijk, Abou Jabir!  Ik had niet eens gelezen kennelijk waar Kimmie met haar vraag op reageerde, want bij mijn reactie ben ik ervan uitgegaan dat Kimmie's vraag sloeg op het citaat van Mohammed bin Ab waarin hij uitdagend vraagt of hij wel mag zeggen dat hij onder de Sharia zou willen leven. Ik heb niet goed gelezen dus.. iets te snel mijn klep open gedaan.. niet zo fraai.. sorry dan!

Ma3a s-sal�ma!

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 07:53

assalamoe aleikum,

Ik heb voor  mee eens gestemd, want ik denk dat wij allemaal een beetje doorgeschoten zijn met het recht op vrije meningsuiting en het is nu eenmaal zo dat als je weet dat je gestraft kunt worden je iets voorzichtiger bent.

vb je weet als kind dat je geen grote mond mag hebben tegen je ouders.(vrijheid van meningsuiting??) Als je dit toch een keertje probeert en je wordt niet naar je kamer gestuurd, is het niet ondenkbaar dat je vaker onrespectvol tegen hen zult zijn.

Recht op vrije meningsuiting staat bij mij hoog, maar het moet wel op een respectvolle manier gaan en je moet geen mensen onnodig kwetsen en grove taal gebruiken. Wat dat betreft zijn we in Nederland wel naar zeeniveau afgedaald.

wassalaam rafiaa

 

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 08:53

Hoi allemaal.

 

Ik ben er persoonlijk voor om de wet over de Godslastering te schrappen, want:

 

1.       De wet schijnt niet te werken, dus waarom handhaven? In 1967 is dit al gebleken in het proces tegen G. Reve voor Godslastering (de hoofdpersoon in zijn boek had s.ex met een ezel en die ezel stelde een gere�ncarneerde God voor), hierin werd hij vrijgesproken.

2.       De verschillende interpretaties van het woord �GOD� die er gewoonweg zijn (hier een site met een aantal v/d verschillende �goden�). Dus wie bepaald voor iemand anders welke �God� de waarheid is en over welke God hij het heeft?

3.       Is het uiteindelijk niet aan God om iemand te straffen? Dus waarom zou de mens dat willen of moeten doen?

 

Als je vind dat 'jouw' God in een slecht, bespottelijk daglicht gezet wordt dan

kun je toch ook aan die persoon die dit doet vragen hiermee te stoppen en

aan hem/haar uitleggen wat de reden is dat dit jou pijn doet? Ik denk dat

maar weinig mensen met opzet een ander mens pijn willen doen. En, tja die

paar die dat wel willen, ach daar sta je dan toch gewoon boven? Laat ze

maar geslachtsdeellen zou ik denken. Maaruh, door dit te schrijven besef ik ook wel

weer dat ik misschien te makkelijk over dingen stap, dus antwoord gerust.

 

Groetjes,

Brigitte

Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 09:14
In eerste instantie geplaatst door Brigitte

Hoi allemaal.

 

Ik ben er persoonlijk voor om de wet over de Godslastering te schrappen, want:

 

1.       De wet schijnt niet te werken, dus waarom handhaven? In 1967 is dit al gebleken in het proces tegen G. Reve voor Godslastering (de hoofdpersoon in zijn boek had s.ex met een ezel en die ezel stelde een gere�ncarneerde God voor), hierin werd hij vrijgesproken.

2.       De verschillende interpretaties van het woord �GOD� die er gewoonweg zijn (hier een site met een aantal v/d verschillende �goden�). Dus wie bepaald voor iemand anders welke �God� de waarheid is en over welke God hij het heeft?

3.       Is het uiteindelijk niet aan God om iemand te straffen? Dus waarom zou de mens dat willen of moeten doen?

 

Als je vind dat 'jouw' God in een slecht, bespottelijk daglicht gezet wordt dan

kun je toch ook aan die persoon die dit doet vragen hiermee te stoppen en

aan hem/haar uitleggen wat de reden is dat dit jou pijn doet? Ik denk dat

maar weinig mensen met opzet een ander mens pijn willen doen. En, tja die

paar die dat wel willen, ach daar sta je dan toch gewoon boven? Laat ze

maar geslachtsdeellen zou ik denken. Maaruh, door dit te schrijven besef ik ook wel

weer dat ik misschien te makkelijk over dingen stap, dus antwoord gerust.

 

Groetjes,

Brigitte

 Universele Verklaring van de Rechten van de Mens

Overwegende, dat terzijdestelling van en minachting voor de rechten van de mens geleid hebben tot barbaarse handelingen, die het geweten van de mensheid geweld hebben aangedaan en dat de komst van een wereld, waarin de mensen vrijheid van meningsuiting en geloof zullen genieten, en vrij zullen zijn van vrees en gebrek, is verkondigd als het hoogste ideaal van iedere mens

 

Artikel 7

Allen zijn gelijk voor de wet en hebben zonder onderscheid aanspraak op gelijke bescherming door de wet. Allen hebben aanspraak op gelijke bescherming tegen iedere achterstelling in strijd met deze Verklaring en tegen iedere ophitsing tot een dergelijke achterstelling.

Artikel 30 Geen bepaling in deze Verklaring zal zodanig mogen worden uitgelegd, dat welke Staat, groep of persoon dan ook, daaraan enig recht kan ontlenen om iets te ondernemen of handelingen van welke aard ook te verrichten, die vernietiging van een van de rechten en vrijheden, in deze Verklaring genoemd, ten doel hebben.

Terug naar boven
Brigitte Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 182
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Brigitte Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 09:26
Ja? Wat bedoel je er nu eigenlijk mee in je eigen bewoordingen Muhammed? Wat ik snap echt niet of je het nu juist wel of juist niet eens met mij bent.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 12:09
Dat snap ik dus ook niet, ik vermoed dat hij bedoelt dat hij die wet wilt houden.  Maar dan wel op een gekke manier, door de rechten van de mens.  Immers daarin staat dat elk mens zijn eigen geloof kan kiezen enz, maar niet dat godslastering moet worden 'voorgetrokken' op andere beledigende dingen, net het omgekeerde.  Je kan niet zomaar wat woordjes gaan roodkleuren in een tekst en dan verwachten dat met de gekleurde woordjes een nieuwe betekenis wordt geschept.  Zo werkt het dus niet...  Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 12:40

Brigitte,

punt 1 ben ik met je eens. Sterker nog. Er zijn wel meerdere wetten die niet kloppen en geschrapt kunnen worden. Toiletpaper

punt 2 neen, dit heeft niet te maken met welke god okay is. Iedereen heeft een god. Sommigen noemen het Allah. Anderen Jezus. Anderen noemen het de democratie.

god = Dat waar je alles voor over hebt om het tevreden te stellen.

meervoud is goden. In het Arabisch: Allah, een Naam waar je geen meervoud van kan maken. Dus in het wetboek zou je de naam Allah apart moeten plaatsen ipv schrappen.

Ten onrechte noemen sommige moslims Allah, God. Ze zouden onmiddelijk ermee moeten stoppen. Allah is niet deelbaar.

punt 3 stond ook in mijn "open brief aan Verdonk" die door de redactie is weggecensureerd.

Inderdaad Kimmie, je kan geen wet 'voortrekken' dat hebben je voorouders zelf bedacht. Vandaar dat ik zei schrap dan Artikel 30. Want daarin staat precies dat Mevr. v.d. Laan haar eigen regeltjes aan haar laars lapt.

Kijk dat is ook zo een typisch voorbeeld van een andere god: D66 vindt "vrijheid van mening" belangrijker dan al het andere. Ze zijn bereid mensen ervoor op te sluiten. Dat is hun god. Als ik iets over hun god zeg, worden ze boos en voelen ze zich misschien niet op hun tenen getrapt maar wel tegen hun schenen geschopt.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 12:54
Je kan moeilijk democratie of wetten een God noemen.  Typisch aan Goden is dat ze niet te bewijzen zijn.  Democratie en wetten bestaan gewoon.  Gr Kim
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 13:09

"Democratie en wetten bestaan gewoon"! Als ze bestonden dan hoefde Amerika nu niet alle Irakezen te doden om een democratie te stichten tussen mensen die dat niet willen. En de wetten die volgens jou bestaan, zijn ook allemaal gemaakt door mensenhanden. En even gauw worden ze weer geschrapt als het even niet goed uitkomt.

Vroeger, voor de Islam hadden de mensen in Saudi honderden handgemaakte goden. De getuigenis van de Islam is: La ilaha ila Allah. Er is geen god dan Allah.

Het was toen al gauw afgelopen met alle afgoden, waaronder alle met mensenhanden gemaakte en aanbeden goden. Allah is de enige die niet gemaakt, ontworpen of uitgewerkt is. La ilaha ila Allah! Muhammad Rasulu-lAllah,

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 13:54
In eerste instantie geplaatst door Muhammad bin Ab

"Democratie en wetten bestaan gewoon"! Als ze bestonden dan hoefde Amerika nu niet alle Irakezen te doden om een democratie te stichten tussen mensen die dat niet willen. En de wetten die volgens jou bestaan, zijn ook allemaal gemaakt door mensenhanden. En even gauw worden ze weer geschrapt als het even niet goed uitkomt.
Misschien is dit lastig voor je om begrijpen, maar dit allemaal maakt niks uit aan het feit dat ze bestaan...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Muhammad bin Ab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 61
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muhammad bin Ab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 november 2004 om 15:25

O, dus jij wil het met je eigen ogen zien. Dan pas weet je of iets bestaat. Als ik nu een houten poppetje maak en zeg dat het mijn god is. Bestaat mijn god dan? Ga jij erin geloven? Je kan geen neen zeggen, want je kan het zien aanraken en voelen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.