Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

is het nou liefde??

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dunya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: is het nou liefde??
    Geplaatst op: 20 oktober 2003 om 14:55

salaam allemaal

ik zit met een probleem,ik heb nu al een jaar een relatie met ene marokaanse jongen!maar elke keer alsik het heb over trouwen,zegt hij dat hij er nog niet klaar voor is. En dat hij er nog te jong voor is.

Hij zegt wel telkens dat hij van me houdt,maar in hoeverre moet ik hem serieus nemen??

 

Terug naar boven
Samira Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Samira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2003 om 15:02
Salaam Dunya

Graag zou ik van je willen weten of je zelf ook Marokkaans bent.
Ik kan je vertellen uit eigen ervaring dat trouwen niet een of ander spel is. En er komt heel veel bij kijken. Zoals een huis, inkomen enz.
Ik wil je graag advisieren om eens goed met je vriend te gaan praten, (dat wil niet zeggen dat ik je relatie goedkeur, want zoals je vast al weet is een relatie niet toegestaan in de islaam) en duidelijk te zijn.
Als je erover wilt praten of je wilt advies kun je me altijd mailen naar [email protected].

Samira
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dunya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2003 om 15:10
ik weet dat een relatie binnen ons geloof niet mag!!maar ik ben er toch voor gezwicht!!Ik ben zelf ook van marokaanse afkomst net als mijn vriend en ik heb hem al duidelijk gemaakt dat hij niet moet denken dat hij me als een nederlandse griet moet behandelen,omdat ik dat immers niet ben.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2003 om 20:45

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, zuster,

Lieve zuster, ik wil je niet veroordelen, want ik ben de Rechter niet, maar mijn advies is, om de relatie stop te zetten, als je echt van Allah swt houdt. Dat is de enige optie, echt waar. Keer je tot Allah swt en Hij (swt) zal je inshaAllah helpen. Ik ken je vriend niet, ik weet niet hoe hij in elkaar zit...zelfs jij weet dat niet. Alleen Allah swt weet het beste.....

Dit heb ik al eerder aan een Nederlands meisje gezegd en aan jou zal ik het ook zeggen

Allah de Verhevene zegt in zijn overheerlijke boek: "En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Al Isra: 33)

Het is een duidelijke verbod voor de moslims om wegen naar overspel en ontucht te vermijden.

De profeet (Allah's zegen en vrede zij met hem) heeft gezegd: "Iedereen die in Allah en de Laatste Dag gelooft mag nooit alleen met een vrouw zijn zonder haar mahram te zijn, want anders zal satan de derde persoon (blijken te) zijn." Overgeleverd door Ahmed.

Zoals de dichter eens zei:

"Alles is door het kijken ontstaan;
Een vonk kan in een vuurzee overslaan."

En een moderne dichter verklaarde:

"Een blik;
een glimlach;
een knik met het hoofd;
Dan een praatje;
een belofte;
De warmte van een bed."

De ramadan komt er aan inshaAllah, durf jij je het gezicht te kijken. Wat als je vandaag overlijdt, wat als je voor Allah swt staat.

Het wereldse........is iets wat we niet na moeten streven.

Stel hem voor de keuze....huwelijksaanzoek NU....of ermee kappen!

Moge Allah swt het voor je gemakkelijk maken en je Leiden, inshaAllah, lieve zuster.

Je zuster

P.S Het is de Saytaan die je moet overwinnen

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2003 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door dunya

salaam allemaal

ik zit met een probleem,ik heb nu al een jaar een relatie met ene marokaanse jongen!maar elke keer alsik het heb over trouwen,zegt hij dat hij er nog niet klaar voor is. En dat hij er nog te jong voor is.

Hij zegt wel telkens dat hij van me houdt,maar in hoeverre moet ik hem serieus nemen??

 

Salaam 3alaikoum,

Dunya, jij vraagt aan anderen om je te vertellen hoe jouw vriend denkt en of je hem uberhaupt serieus moet nemen. Dit betekent dat je zelf ook je twijfels hebt over hem en over zijn manier van denken als het op trouwen aankomt. Jij bent de enige die een besluit kan nemen. Wat wil je?? Wil je trouwen, of wil je nog een jaartje wachten, ook al loop je dan de kans dat hij weer zegt: 'nee, ik wil nog een jaartje wachten.'

Maar ik begrijp een ding niet: hij zegt dat hij te jong is om te trouwen. Wat bedoelt hij daarmee: 1. dat hij nog wil genieten van zijn leven als ongehuwde jongen, of 2. heeft hij de middelen niet om te trouwen??

Als het optie 1 is, dan moet je heel goed nadenken over wat jij precies in je leven wil en of dat overeenkomt met datgene wat hij wil! 

Als het optie 2 is dan kun je voorstellen om te gaan verloven en dan rustig wachten op een huis etc..etc...

Succes!!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dunya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2003 om 23:49

wat ik wil is dat hij me ten huwelijk vraagt, want hij heeft echt mijn hart gestolen. Hij is geen slechte jongen, hij is juist degene geweest die me bewust heeft gemaakt van het islam. Ik zal hem eens vragen waarom hij nog niet aan trouwen toe is. Hij wil er eigenlijk helemaal niks van horen, hij schakelt dan automatisch over op een andere onderwerp. Ergens hoop ik dat hij nu zo neutraal doet maar toch binnenkort zegt van: Mag ik bij je ouders langskomen.

De keuze van TROUWEN NU.........of KAPPEN ERMEE!!

is in theorie makkelijk gezegd maar wat als je echt alles voor een jongen over hebt. Als diegene continue door je hoofd dwaalt??zo makkelijk is het niet.

Ik heb geen twijfels over mijn mannetje. Ik vraag me gewoon of dit normal is. Je hebt iemand waar je gek op bent en diegene zegt dat hij dat ook is, maar als het aan trouwen toekomt dan is hij er niet aan toe. Is het misschien omdat hij me leuk vind voor alleen een relatie en niet trouwen of omdat hij er echt niet klaar voor is.mannen komen echt van MARS!!

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 oktober 2003 om 23:12

Assalaam Alaykoum wr wb, Dunya,

Trouwen...of Nu ermee kappen........daar bedoel ik mee....of hij gaat naar je ouders, of je wacht op hem, totdat hij erwel klaar voor is. Met de achterliggende gedachte dat je geen relatie met hem hebt. Zo voorkom je Zinaa en veel ellende. Een tijdelijke stop je jullie "relatie"...totdat hij wel bereidt is om te gaan trouwen.

Hij laat jou nu toch ook wachten, kan dat dan niet zonder relatie, het laten wachten?

Je zuster

P.S Taqwa (Godsvrees), lieverd, als dat er is........

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
tarik Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarik Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 12:55

Salamoe aleikoem beste zusters,

Volgens mij ben ik de enige man die hierop reageert, maar dat terzijde.

ik heb namelijk niks toe te voegen na wat zuster Imaan zegt, Zij geeft namelijk kort en bondig aan hoe het zit.

Er loopt momenteel een programma op Iqra (een net), epresenteerd door Amr Khalid. Hij behandelt hier in stappen de relatie tussen man en vrouw van A tot en met Z.

Hij heeft over het relatie voor het huwelijk een enguette gehouden en daaruit komt naar voren dat meer dan 80 % van de relatie voor het huwelijk sruk lopen. en de rest die goed loopt, gaat voor 95% stuk tijdens het huwelijk, omdat man en vrouw niet op een lijn bleken te zitten, want ze waren tijdens hun relatie verblind door de liefde.

dus trek maar je conclusie.

Salam

salam
Terug naar boven
Shaheeda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Shaheeda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 13:24

Asselaam aan een ieder,

Ik heb op 02 augustus een jonge leren kennen.

Het is net zoals arrange married gegaan. Een jonge komt bij je thuis je praat even met elkaar en vervolgens maakt de jonge & het meisje een keuze van oke ik wil wel met hem/haar trouwen.

Op 02 augustus was dus een jonge bij mij geweest. Het was van beide kanten positief. Dus werd er al snel een trouw datum geprikt.

Na 02 maanden een relatie met hem te hebben gehad, komt hij met "ik ben er niet klaar voor om te trouwen"...

Ik kan jullie niet precies schrijven wat er toen met mij & mijn ouders gebeurde. Dat is onbeschrijfelijk.

Het is echt wreed gegaan..Alle voorbereiding en aanbetalingen ben ik zowat kwijt...Maar goed dat is niet eens zo erg..Wat veel erger is, is dat hij ja heeft gezegd om te trouwen en na 2 maanden pas zegt dat hij er niet klaar voor is...Hij heeft letterlijk met mijn & mijn ouders gevoelens gespeeld...

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is, dat trouwen niet zomaar iets is! Je moet er goed over nadenken voordat je ja of nee zegt...

En daarnaast jongens denken er over het algemeen te simpel & makkelijk over, bij meisje komt er meestal meer bij kijken. (mijn ervaring)

Je kan niemand ook niet dwingen om te trouwen..Ik denk dat zoiets van jezelf moet komen...

Wasselaam

Sha

 

Wasselaam

Sha
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 oktober 2003 om 23:29

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, zuster Shaheeda,

Het klinkt misschien makkelijk gezegd, maar het is Qadr Allah, lieve oegti. Alles heeft een reden en dit ook. Jij moet er een les uit trekken, ghair inshaAllah.

Wat ik wel wil toevoegen, is dat het huwelijk zowel voor meisjes als voor JONGENS heel eng is, in het begin. Echte Moe'mins zien het huwelijk niet als iets gemakkelijks, neem dat maar van me aan. Het huwelijk is gewoon een hele verandering en wij, zwakke mensen kunnen moeilijk tegen veranderingen.

Je zuster

P.S Ik hou van je omwille van Allah swt en zit er niet over in, dat die jongen nee heeft gezegd!

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dunya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2003 om 18:43

salaam allemaal

ten eerste tarik een enquete wordt gehouden onder een kleine en selectief groepje mensen die zogenaamde de hele bevolking moet vertegenwoordigen, maar dit is niet ten alle tijden valide en betrouwbaar. en een vraagje is deze enquete gehouden onder moslims of kafir gehouden?? Want zoals bij alle moslims wel bekend zal zijn is het zo wel mogen geen relaties voor het huwelijk hebben dus een kleine groep binnen ons bevolking(moslims) hebben daadwerkelijk een relatie, waar men zoiezo niet vooruit durft te komen,dus hoe steekt die enquete waarna jij verwijst eigenlijk in mekaar??

ten tweede shaheeda ik wens niemand toe wat die joch jou aan gedaan heeft!! Dat is niet normaal en respectloos tegenover jou en je ouders. Zulke mensen moeten gewoon gestraft worden, want het is gewoon vernederd en gewoon gezegd niet normaal!! DAt doe je een meisje gewoon niet aan, vooral geen moslim meid, met de nl wijven mag je doen wat je wil, maar de moslim meiden moet met respect behandelt worden en niet geschaadt worden op welke manier dan ook.

beslema

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 oktober 2003 om 20:55

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, zuster,

Ik ben enorm geschrokken door jou woorden! Dat wat er gebeurt is tussen zuster Shaheeda en die jongen, is iets tussen haar en hem, daar mogen we niet eens over oordelen! Het is Qadr Allah....jij zult wel denken...."wat klinkt dat makkelijk"! maar het is een feit, alles heeft een reden...ook dit. Dat het gebeurt is, kan misschien een teken zijn, dat Shaheeda misschien wel te goed voor hem is. Goede vrouwen voor goede mannen! Daar behoren wij buiten te blijven en je kunt niet zeggen dat diegene gestraft moet worden! Misschien is het wel een Moe'min en heeft hij door een bepaalde reden toch geen ja durven zeggen!

Wat jij zegt, komt ook terug op je eigen vriend, hij moet dan ook gestraft worden, nietwaar?

Hoe durf jij die Nederlandse meiden w* te noemen, zo'n vernederd woord, als Moslima behoor je zulke woorden te vermijden. Zijn zij soms slechter dan jou? Omdat ze toevallig ook vriendjes hebben, jij neemt toch ook een vriendje?

Elk meisje behoort met respect behandeld te worden, ongeacht of ze nou Nederlandse is of Marokaanse of wat dan ook!

Ik hoop dat ik je zuster nog ben, inshaAllah

P.S Word jij wel dan met respect behandeld door je vriend? Als hij echt respect voor je had, zo hij niet zo met je spelen. Een echte man stapt naar haar ouders, maar dat is mijn mening

 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dunya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 18:56

salaam

IK gaf mijn mening gewoon, wat ik d8, maar heb daarin niet vermeld dat het ook daadwerkelijk moest gebeuren,(iemand straffen) want dat is inderdaad niet mijn taak en ook niet mijn oordeel!Het was alleen een kwestie van mening. Achter alles wat er gebeurd in iemands leven, gebeurt met een betekenis, wat die betekenis is weet maar 1 iemand!! Dus Imaan het was een mening!

En wat betreft de nl wijven, ik weet uit ervaring dat het wijven zijn, zonder enige idee of gevoel voor normen en waarden wat betreft hun eigen lichaam. Dus mijn uitspraak was niet gebaseerd op het feit van het hebben van geen of wel hebben van een vriend. Het gaat erom wat er met die vriend gedaan wordt en chemdoullah kan ik zeggen dat ik wat de nl wijven doen niet voor mij geld. Ik heb een vriend maar we gaan vriendschappelijk met elkaar om. Zonder al die sexuele gedoe! Dus mijn uitspraak over nl wijven was en is ook gebaseerd uit mijn eigen ervaring met ze. Ook dit was een mening van mij. Meningen mogen toch geuit worden, zolang men ze een ander niet oplegt of dwingt na te leven of over te nemen, of heb ik het mis!!

En he neonazi, waarop baseer jij je uitspraak?? Ik weet uit ervaring met mijn vriend dat hij me nooit pijn zou doen op welke manier dan ook(lichamelijke pijn). Ik heb het zo vaak proberen uit te lokken maar hij heeft het nog nooit geflikt. ZO is hij dus niet!! Of een man een vrouw slaat heeft volgens mij niks te maken met het feit dat hij wel of niet klaar een huwelijk is.

Allemaal trouwens Mabrouk ramadan

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2003 om 22:16

In eerste instantie geplaatst door dunya

En wat betreft de nl wijven, ik weet uit ervaring dat het wijven zijn, zonder enige idee of gevoel voor normen en waarden wat betreft hun eigen lichaam. Dus mijn uitspraak was niet gebaseerd op het feit van het hebben van geen of wel hebben van een vriend. Het gaat erom wat er met die vriend gedaan wordt en chemdoullah kan ik zeggen dat ik wat de nl wijven doen niet voor mij geld.

A Selaam oe Ale'ykoem,

Beste Dunya, wat jij hier doet is generaliseren en oordelen! Wat geeft jou het recht om zo over anderen te praten? Ken jij ALLE Nederlandse meiden dan? De Islam gebiedt ons respect te hebben voor anderen, ongeacht geloof of afkomst....na het lezen van deze bekrompen mening van jou, betwijfel ik of jij het woord respect wel kent! Ik weet niet of je het door hebt, maar door zulke uitspraken te doen, zijn er heel wat Nederlandse meiden die jij kwetst.

Laat ik jou nu eens een wijze tip geven: concentreer jij je nu maar op jezelf en laat het Oordelen aan Allah (swt) over. Bij voorbaat Dank.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
Oeght_Yasmina Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 02 september 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oeght_Yasmina Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 08:03
In eerste instantie geplaatst door dunya

En wat betreft de nl wijven, ik weet uit ervaring dat het wijven zijn, zonder enige idee of gevoel voor normen en waarden wat betreft hun eigen lichaam. Dus mijn uitspraak was niet gebaseerd op het feit van het hebben van geen of wel hebben van een vriend. Het gaat erom wat er met die vriend gedaan wordt en chemdoullah kan ik zeggen dat ik wat de nl wijven doen niet voor mij geld. Ik heb een vriend maar we gaan vriendschappelijk met elkaar om. Zonder al die sexuele gedoe! Dus mijn uitspraak over nl wijven was en is ook gebaseerd uit mijn eigen ervaring met ze. Ook dit was een mening van mij. Meningen mogen toch geuit worden, zolang men ze een ander niet oplegt of dwingt na te leven of over te nemen, of heb ik het mis!!

Assalamoe aleikoem wa Rahmatoellahi wa Barakaatoeh,

SoebhanAllah.. Zuster hoe durf jij zo te spreken over je medemens. Heb je er welleens bij stil gestaan dat dit "Nederlandse wijven" zoals jij ze noemt wel eens Moslima kunnen zijn? En zelfs al zijn ze het niet, dan moet je nog niet zo spreken over ze. Als Moslim moeten we goed spreken, niet schelden of obscene woordenschat gebruiken... Het is ook onze plicht om Da'wah te voeren en het gedrag en de woordenschat die we daarbij gebruiken is minstens even belangrijk.Ik voel mij hierdoor persoonlijk aangevallen eerlijk gezegd, ik ben zelf Belgische maar over hen denk je dan wellicht wel hetzelfde maar ik zoveel Nederlandse zusters, en zij verdienen het niet zo genoemd te worden.

Het is inderdaad zo dat je vrij bent je mening te uiten. Maar dit soort discriminerende opmerkingen kunnen gewoon niet in de Islam... Het enige wat ons kan onderscheiden is de hoeveelheid Taqwa. En niet ons ras, taal, huidskleur of wat dan ook.

Ma'a Salama

Yasmina.

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 11:09

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, zusters,

Ten eerste, wens ik iedereen een gezegende Ramadan, toe. Moge Allah swt ons vasten accepteren en ons hiervoor belonen inshaAllah.

Wa Djazak Allah Ghairan voor jullie mening Oeght-Yasmina en Leyla, ben het volkomen met jullie eens.

Dunya.....denk na, lieve zuster. Voordta je het weet, lig je in je graf...en heb je spijt. Berecht jezelf, voordat je zelf berecht wordt.

Je zuster

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dunya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 19:16

salaam allemaal

daar gaan we weer. Ik uit mijn mening die gebaseerd is op mijn ervaringen, Ik heb het over de nl wijven die ik ken, dus ik generaliseer niet,ik ken de wijven waar ik het over heb daadwerkelijk. Een tip lees goed wat er staat en zoek niet naar kleine letters die er niet staan.

Ik respecteer iedereen totdat mij iets aangedaan word dan word diegene bij mij verbannen. En wat betreft de niet moslims, vooral de nederlanders die vertrouw ik voor geen cent zodra je je rug naar ze toekeert dan brand je je vingers!!Dit is ook uit ervaring dus broeders en zusters niet in de aanval schieten. Ik leef zelf tussen de nl, al mijn hele leven ik weet dus waar ik het over heb.

En leyla je moet mensen niet zo snel oordelen, want lees eens nog een keer wat je gescreven hebt, wie beoordeelt nou wie?? Ga dat maar eens na in plaats van mij de les te lezen!!

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 oktober 2003 om 21:26

Assalaam Alaykoum wa Rahmatullah wa Barakatuuh, zuster Dunya,

Ik wens je een gezegende Ramadan, maar wat mij een beetje pijn doet, waardoor ik juist medelijden met je heb, is dat je denigrerende woorden gebruikt. Woorden die bij mij en vele met mij in het verkeerde keelgat schieten. Misschien heb jij een slechte ervaring met Nederlandse meiden (in plaats van w*), misschien kan jij ze niet uitstaan. Allah A'lem....maar je kan dat ook op een nette manier duidelijk maken zonder te vloeken en te tieren. Zo krijg je niemand achter je....Dat jij vind....dat het je mening is, kan wel zo zijn, maar wij (Yasmina, Leyla en ik) geven ook onze mening weer, wat wij vinden van jou mening. Maar weet wel, dat we juist moeten streven naar een sterke zusterband en niet dat we je willen vernederen. Zodra jij de hadieths, leest, je verdiept in de biografie van de Profeet (vzmh) zul je inzien dat je met haat en wrok niets kunt uitmaken. Uit onmacht ga je vloeken, uit haat je je tieren....Allah swt is Vergevingsgezind....waarom kunnen we elkaar niet vergeven. Vergeef de Nederlandse meiden, voor wat ze jou hebben aangedaan, ik weet niet precies wat er achter zit, laat het goede voorbeeld zien en je zult gegarandeert slagen. Zowel in deze Dunya, als in het Aghiera.

Laat de Islam een rol in je leven spelen, zet je hart open voor liefde en barmhartigheid, zeker in de Ramadan.

Ik hou van omwille van Allah swt

Je zuster

P.S Ik heb zat leuke Nederlandse vriendinnen, waar ik een hele leuke band mee heb...dus het kan ook anders

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2003 om 14:18

[QUOTE=dunya]

En wat betreft de niet moslims, vooral de nederlanders die vertrouw ik voor geen cent zodra je je rug naar ze toekeert dan brand je je vingers!!Dit is ook uit ervaring dus broeders en zusters niet in de aanval schieten. Ik leef zelf tussen de nl, al mijn hele leven ik weet dus waar ik het over heb.

A Selaam oe Ale'ykoem,

Nu doe je het dus weer! Ik val je helemaal niet aan...wat je schrijft lees ik met uiterste zorgvuldigheid. En ik kan alleen concluderen dat je generaliseert. De quote hierboven bewijst dat al te meer: "Vooral de Nederlanders die vertrouw ik voor geen cent (..)".

Ik leef ook tussen Nederlanders, maar wat maakt dat uit? Ik respecteer een ieder, ongeacht geloof, afkomst of huidskleur. Wat de ��n doet, doet de ander niet vanzelfsprekend. Dat er een paar rotte appels in jouw omgeving zijn, wil niet zeggen dat Nederlanders allemaal zo zijn. Misschien moet je anders formuleren...met bijvoorbeeld: "De Nederlanders die ik ken (..)".

Zo voorkom je onnodig gekwets. Want door zulke uistpraken te doen, kwets je (onbewust) heel wat mensen. Rotte appels zijn er overal; of het nu Nederanders, Marokkanen of Turken zijn. Onder hen zijn er tegenwoordig zelfs vele Moslims (Allah ye Sterr).

Wat ik gewoon duidelijk probeer te maken is: oordeel niet te gauw over anderen, je kent hun intenties niet. Allen Allah (swt) heeft dat recht.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
dunya Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dunya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2003 om 21:08

salaam allemaal

zijn degene die hier op mijn gereageerd hebben oer de nl chicks echt zo heilig en tolerant tegenover ze??

 

Terug naar boven
Safia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 27 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Safia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2003 om 13:33
In eerste instantie geplaatst door dunya

salaam allemaal

zijn degene die hier op mijn gereageerd hebben oer de nl chicks echt zo heilig en tolerant tegenover ze??

 

Het heeft niets met schijnheiligheid of tolerantie te maken... je hoort gewoon respect voor je mdemens te hebben Moslim of geen Moslim!

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2003 om 15:30
In eerste instantie geplaatst door dunya

salaam allemaal

zijn degene die hier op mijn gereageerd hebben oer de nl chicks echt zo heilig en tolerant tegenover ze??

 

Assalaam Alaykoum wr wb,

Als jij dat vind, moet je dat vooral denken. Ik heb gemerkt, dat er met jou niet te praten valt. Je hebt eerlijk gezegd een bord voor je kop. Moge Allah swt je vergeven dat je zo vloekt in deze heilige maand.

Je zuster

P.S je hebt 2 dingen: je kan koppig zijn of je accepteert het dat anderen je corrigeren!

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Leyla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2003 om 15:38

A Selaam oe Ale'ykoem,

Ik ga hier verder maar ook niet op in. Sluit me bij Imaan aan.

Wa Ale'ykoem a Selaam

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
fatima1984 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 07 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fatima1984 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2003 om 12:24
salaam ou aleikoum,

Ik wil ff zeggen dat ik het begrijp wat je meemaakt dunya. De andere meiden en jongens moeten echt gaan begrijpen dat het voor dunya niet makkelijk is. En dunya, lieve schat, het enige wat ze proberen te doen is je de ogen openen voordat het te laat is. En inderdaad niemand heeft het recht om over een ander te oordelen. ik hoop dat je een oplossing zult vinden voor probleem, inchallah.

wa salaam ou aleikoum
fatima
only allah can judge me!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 november 2003 om 13:23

Hallo Dunya,

ik ben belgisch, niet-moslima en ben nogal geschrokken van dat hele gesprek hier.  Ik heb het niet eerder gevolgd en heb daar wel spijt van...  Ik snap niet dat je je zo durft uitlaten over je medemensen, en begin niet over 'nederlanders die je kent', want dat stond er eerst niet...  Die nederlandse wijven waarover jij het hebt, doen NIKS verkeerd, zelfs al is dat in jouw ogen wel zo.  Ik zou graag hebben dat je ze eens goed zou leren kennen, want zeker nederlanders (meer dan andere europeanen naar mijn ervaring) zijn heel vriendelijke, open, ruimdenkende, gastvrije mensen.  Denk toch eens na voordat je zoiets neerschrijft!

Ik ben blij dat de meeste mensen niet zoals jou denken, want waar zou de wereld dan naartoe gaan?  Ik hoop dat je nog van gedachten verandert...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
gaste Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gaste Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2003 om 18:59

ten tweede shaheeda ik wens niemand toe wat die joch jou aan gedaan heeft!! Dat is niet normaal en respectloos tegenover jou en je ouders. Zulke mensen moeten gewoon gestraft worden, want het is gewoon vernederd en gewoon gezegd niet normaal!! DAt doe je een meisje gewoon niet aan, vooral geen moslim meid, met de nl wijven mag je doen wat je wil, maar de moslim meiden moet met respect behandelt worden en niet geschaadt worden op welke manier dan ook.

beslema

 

salaam maleikum

 

ik geloof mijn ogen als ik dit soort uitspraken lees! sorry hoor, maar als je dit soort uitspraken neerzet getuig je toch van weinig elite. het gaat er de Islam niet om van welk land je bent, op zon manier zou je dus nooit die meisjes de Waarheid van de Islam, van het leven willen vertellen. Is dat wat Allah ons vraagt? Dat we geen mensen uitnodigen tot de Islam, dat we Shaytan ondersteunen in het kapot maken van ons mensen, ons bloed? Nee, we moeten de Islam bekend maken, we moeten ons verzetten tegen de duivel. En meid pas op want ik kan die jongen van jou ook op twee manieren opvatten, goed of fout, voor zekerheid kan je je het beste op Allah richten, en de adviesen hier boven volgen.

salaam maleikum

 

 

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2003 om 19:08

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe sisters and brothers,

Dunya, wat mankeert je?? Als moslima zijnde hoor je niet eens zulke uitspraken te zeggen, die horen niet eens in je mond te zijn! Ik ken genoeg nederlandse moslima's en die hebben een betere taalgebruik dan jou! Wa astaghfiroelah, je moet niet zoveel haat in je hebben, das sjitan. Just a good advice.

Jij bent moslima, ik ken je niet, maar als ik zo je verhaaltjes lees krijg ik steeds minder respect voor je, sorry dat ik het zeg.

Je zegt steeds dat je vriendje je niet zal kwetsen etc, waar ben je dan bang voor?

Heb je werkelijk zoveel over voor je vriend dan voor Allah de Verhevene? Dat vraag ik me echt af! Hoe ver zou je willen gaan voor Allah de Verhevene en hoe ver voor je vriendje?

Je weet dat het fout is, maar je doet het toch? Waarom? Omdat je van hem houd hou je dan niet van Allah de Verhevene?

Als die jongen werkelijk van je houd, zou hij om je hand vragen en er niet omheen draaien, het lijkt net of hij je gebruikt als ik eerlijk moet zijn.

Je wou weten of het normaal is, nop is het niet, hij hoort om je hand te vragen en je niet te 'playen' ( sorry voor dit woordje).

En dit was miijn mening.

Moge Allah sobhanhoe wa ta3ala je leiden, en al de andere moslim zusters en broeders in deze doenja.

Zoals een sis al zei, tawakaloe 3ala Allah: vertrouw op Allah, en alles kom inshAllah goed!

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe.

 

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Ezra Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ezra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 03:54
In eerste instantie geplaatst door dunya

met de nl wijven mag je doen wat je wil, maar de moslim meiden moet met respect behandelt worden en niet geschaadt worden op welke manier dan ook.

beslema

 

Je brengt geen enkele nuance aan in deze domme opmerking. Het gaat over Nederlandse wijven. Ik ben zelf een Nederlandse vrouw en ik ben geen wijf en voel me gelukkig ook niet aangesproken. De Nederlandse meiden die jij kent, hebben andere normen en waarden dan jou (gelukkig zou ik zo denken als ik dit lees maar goed) maar daarom zijn ze niet slechter. Ze hebben een andere opvoeding gehad en leven in een andere wereld. Dat kun je een ander niet kwalijk nemen. Respecteer mensen, ook meiden die zichzelf niet respecteren want Dunya er zijn ook mensen die jou niet respecteren omdat je een relatie hebt. Denk daar over na. Als je iedereen gaat veroordelen, zegt dat meer over jezelf dan over hen. Denk je dat die meiden aan jou denken? Iedereen probeert zijn leven zo goed mogelijk te leven en de een doet het zus en de ander doet het zo. Wees blij dat jij die jongen tegenkomen bent want anders was je misschien nog niet bezig met de Islam. Heb je daar wel eens over nagedacht?

Ik weet van mezelf dat ik heel wat fouten heb gemaakt in mijn leven en dat ik er dagelijks nog veel maak maar ik hoop alleen dat Allah mij vergeeft en dat ik steeds minder fouten zal maken in mijn leven. Probeer voor jezelf te doen wat goed voor je is en niet om voor andere te denken. Met Nederlandse 'wijven' kun je niet doen wat je wilt. Respect voor alles wat leeft meid. Probeer je instelling te veranderen wat zo kom je echt nergens. Misschien moet je er eens over praten met die vriend van je als hij zo gelovig is. Misschien kan hij je wakker maken.

Ik wens je heel veel sterkte

Terug naar boven
*Anissa* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Anissa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 05:43

salam alikoem

Wat betekent "mahram".

dank je wel groetjes anissa

Terug naar boven
BlAcKsHaDoW15 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 121
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BlAcKsHaDoW15 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2004 om 08:24

assalam ahleikom

OEghti hoe wil je de barmhartigeheid van Allah (swt) ontvangen terwijl je geen barmhartigeheid aan je medenmensen geeft??  Bedoel dan voor die nl meiden die je wijfen noemt

 

Wasalaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.