Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Inrichting van trouwfeesten

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Fadje_Moslima22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fadje_Moslima22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Inrichting van trouwfeesten
    Geplaatst op: 18 november 2004 om 09:22

Salaam mo3licom warahmatollah wabarakatoho broeders en zusters

Ik wil jullie graag advies/ raad vragen over het huwelijksfeest en de inrichting hiervan. Ik heb namelijk vaak discussies met mijn vriendinnen over het huwelijksfeest en hoe je deze dient in te richtten. Zo bijvoorbeeld over ringen, bedankjes, taart, jurk, hennaversieringen etc. Wat mag wel en wat niet? weten jullie hier misschien wat meer over (aub met bronvermelding) zodat we hier meer duidelijkheid over zullen krijgen.

Alvast heel erg bedankt... Beslemma...

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 17:22

Alaykoum wa Salaam, beste zuster,

Dit onderwerp is besproken bij topic: Relaties in de Islam en dan Islamitische bruidsjurk.

Hoewel ik nu geen overleveringen bij de hand heb, wil ik je nog 1 advies geven:

'Laat niet de Sayatin je huwelijksfeest organiseren'.

Stel de mensheid niet tevreden als je daarmee Allah Ta'ala ongehoorzaam mee bent.

Je zuster Imaan

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 november 2004 om 18:23

In eerste instantie geplaatst door Imaan

'Laat niet de Sayatin je huwelijksfeest organiseren'.

hihihi.... die is een goeie... menselijke sayatin kunnen het ook zijn.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Fadje_Moslima22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fadje_Moslima22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 04:49

Salaam mo3licom wh mb zuster Imaan,

Bedankt voor je reactie, maar dat is helaas niet het antwoord op mijn vraag!?

Ik wil namelijk weten wat er nou precies halal en haram is tijdens het huwelijk. Het gaat bij mij niet zozeer om de bruidsjurk alleen, maar ook om andere elementen tijdens het huwelijk. Zo bijvoorbeeld de bruidstaart. Dit is een oude gewoonte van de Romeinen die door de wereld is overgenomen, maar waar staat ergens dat het halal of haram is. Heeft iemand wel eens een lezing hierover bijgewoondt, en wat werd er dan verteld.

Denk dan b.v. aan:

Ziana, verkleedpartijen, taart, muziek, de ringen etc. Zijn er overleveringen of andere stukken die baseren dat deze dingen niet mogen of juist wel goed is. Ik hoor hier namelijk vaak tegenpolende reacties over.

Ik hoop echt dat iemand me hiermee kan helpen, want ik wil het echt graag weten!!! Wah3alaicom...

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2004 om 15:20

Alaykoum wa Salaam, lieve oegti,

InshaAllah, zullen dit antwoorden op je vragen zijn.

http://www.al-islaam.com/al-islaam/moslimvrouw/huwelijkindei slaam/adviezenvoorhetgvenvaneenbruiloft.htm

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Fadje_Moslima22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fadje_Moslima22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 08:00

Salaam mo3licom broeders en zusters,

Graag zou ik toch wat specifiekere informatie willen wat mijn vraag betreft. Want de sites die imaan gegeven heeft weet ik allemaal al, maar is voor mij nog te abstract. Heeft iemand wel eens bv een lezing bijgewoond of aan de imaam gevraagd wat wel of niet mag???

Please help me.....

 

 

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 november 2004 om 08:35
Assalaamoe Alaikoem,

Waarschijnlijk ken je deze ook al
http://www.al-yaqeen.com/vragen/al-fiqh/islamitischbruiloft. htm

Verder kun je op de site www.al-yaqeen.com ook zelf vragen opsturen en InshAllah een antwoord erop krijgen.

Wa Alaikoem Salaam
Terug naar boven
Fadje_Moslima22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fadje_Moslima22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 11:11

Salaam mo3licom broeders en zusters,

Soukran meneer 'Nak4life?" ik denk dat ik inderdaad met die site wel verder kan. Ik kende deze site namelijk niet. Ik kan hier idd mijn vraag wel kwijt....

Beslemma. En bedankt voor de reacties...

Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Salaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2004 om 13:39
Salaam,

Ik heb ook een vraag omtrent dit onderwerp. Waar moeten de bruid en bruidegom zitten tijdens het feest?? Aan de mannen kant, aan de vrouwenkant of gescheiden. Dus bruid aan vrouwenkant, bruidegom aan mannenkant????? Inderdaad, ik heb niet veel huwlijksfeesten meegemaakt!!

salaam!!
Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Fadje_Moslima22 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fadje_Moslima22 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2004 om 12:20

 

Salaam mo3licom broeders en zusters.

Het antwoord op je vraag 'salaam' is inderdaad dat vrouwen en mannen gescheiden het feest dienen te vieren. Wil je meer weten? dan kun je kijken bij de link vragen en antwoorden van de imaam op deze site.   

Succes ermee .... beslemma.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.