Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

(poging tot) trouwen in moskee

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: (poging tot) trouwen in moskee
    Geplaatst op: 30 november 2004 om 15:51

Salaam aleikum,
ik begin niet vaak zelf een topic, maar ik wil hier toch wel een verhaal kwijt!

Afgelopen zaterdag wilden mijn man en ik trouwen in de moskee. We wilden dat doen in moskee asSounnah. Naast mijn man en ik waren er nog vier mannen en ��n vrouw, van beide kanten was er geen familie aanwezig. Die vier mannen zouden onze getuigen zijn.
We zijn echter nooit aan het trouwen in de moskee toegekomen!! De mannen die het zouden regelen, begonnen vrijwel meteen na binnenkomst zwaar met mijn man te discussieren in het Arabisch (wat ik dus niet versta). Wat bleek nou?
Ik mocht niet trouwen omdat ik niet vertegenwoordigd werd door mijn familie. Ik was een vrouw en er moest iemand zijn om mij weg te geven. Dat mijn man er zonder familie was, werd compleet genegeerd, dat was geen enkel probleem! Er werd een tijd lang gediscussieerd, waarbij ik totaal niet betrokken werd. Het einde
van het verhaal was dat ik niet kon trouwen met mijn man omdat ik alleen kwam.

Ik vond het ongelofelijk vernederend!! Waarom wordt er NIET met mij, maar met mijn man gediscussieerd om het feit dat IK geen familie bij mij had. Mijn familie is zeer fundamenteel christelijk. Zelfs als ik zou vragen of ze aanwezig zouden willen zijn, zou dit niet gebeuren. Gewoon omdat ze een probleem hebben met het islamitisch geloof en helemaal met een islamitisch huwelijk. Ik heb zelfs niet de kans gekregen om dat uit te leggen.
Trouwens, waarom zou mijn familie me weg moeten geven? Ik ben een volwassen vrouw, ik kan doen wat ik wil. Als mijn man en ik (allebei) zonder familie willen trouwen, moet het niet uitmaken dat IK niet gerechtigd ben en hij wel.

WAAROM wordt er dan niet gevraagd aan MIJ waarom IK zonder familie ben? WAAROM wordt er niet aan mijn man gevraagd waarom ZIJN familie er niet is?
WAAROM kan er niet gewoon getrouwd worden, aangezien ik al heel lang geen achttien jaar meer ben, maar een VOLWASSEN VROUW?
Zou dit betekenen dat ik NOOIT zou kunnen trouwen volgens de islamitische wet?

Ik vind dit ongelofelijk! Ik zou toch weleens willen horen van andere moslims wat die hier van vinden. Kan iemand mij dit uitleggen??

Salaam happylady
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.