Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Het huwelijk

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het huwelijk
    Geplaatst op: 03 december 2004 om 13:27

Salam,

Ik denk de laatste tijd zo veel over het huwelijk, wordt er gewoon gek van. Ik wil graag trouwen maar het wil maar niet komen.  Ik heb gewoon de leeftijd bereikt en het huwelijk weerhoudt je ook om de mist in te gaan, u know. Tot nu toe is het me heel goed gelukt daar niet van. Heb hamdoellilah nooit een vriend gehad. Maar heb wel afgesproken waar ik heel erg spijt van had, ik zag het alleen als vriendschap er is verder niets gebeurt heb het gelijk gestopt. Ik heb nu geen mannelijke vrienden meer is beter.

Vooral omdat ik het op de islamitische manier wil doen. Maar dat gaat heel moeilijk omdat mannen van tegenwoordig eerst 1 jaar een relatie willen en dat is iets wat ik dus nooit wil gaan doen. Ik zeg altijd als hij me graag wil dan moet hij me hand komen vragen. Maar waar blijft hij. Ik weet iedereen zijn maktaab. Maar is er niet iets wat ik kan doen om het te versnellen.

Hoe moet ik iemand ontmoeten op deze manier?? Heeft iemand hier ervaring in.

wa hliekoum salam

Terug naar boven
Sjonny Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 december 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sjonny Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 13:59

Wa alaikoem salam,

Wat mensen vaak doen is dat er via connecties wordt gezocht. Via via dus. Bij vrouwen zou dat geen probleem moeten zijn dus.

 

Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 14:10
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Wa alaikoem salam,

Wat mensen vaak doen is dat er via connecties wordt gezocht. Via via dus. Bij vrouwen zou dat geen probleem moeten zijn dus.

 

Salam,

Ja vrouwen praten daar graag over, vooral als ze weten dat er een vrijgezele dame in de buurt is. Maar wat ik vergeten was te vertellen is dat ik het liefst iemand wil die zich bezighoudt met de islam. Op deze manier houden we elkaar op de goede weg.

 

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 15:33
In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Wa alaikoem salam,

Wat mensen vaak doen is dat er via connecties wordt gezocht. Via via dus. Bij vrouwen zou dat geen probleem moeten zijn dus.

ja, of Via Via krant kijken......

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
A_en_S Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 31 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote A_en_S Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 16:38

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

in de moskee kan je het laten vallen, dat je zoekende bent.. er zijn vaak zusters die wel wat info hebben over een of andere man..

Succes, en hou ons inchaAllah op de hoogte..

Wassalaam, Soumaya

Moge Allah soebhana wa ta'ala ons vergeven voor onze zonden.. Amien!
Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 17:34
In eerste instantie geplaatst door A_en_S

Salaamoe alaikoem wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

in de moskee kan je het laten vallen, dat je zoekende bent.. er zijn vaak zusters die wel wat info hebben over een of andere man..

Succes, en hou ons inchaAllah op de hoogte..

Wassalaam, Soumaya

Salam,

Dat is het nou ik durf dat niet te doen. Ik ben heel erg verlegen kan daar niets aan doen. Dat ik hier vrij uit over spreek komt omdat ik weet dat jullie mij toch niet kennen. Dus het is een hele dilemma. Maar ik dank jullie wel voor jullie advies. Heb er wel wat aan.

wa hliekoum salam

Terug naar boven
Lila Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2004 om 17:38
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Sjonny

Wa alaikoem salam,

Wat mensen vaak doen is dat er via connecties wordt gezocht. Via via dus. Bij vrouwen zou dat geen probleem moeten zijn dus.

ja, of Via Via krant kijken......

 ga je nu reklame maken voor VIA VIA. het is wel heel wat anders als ik erin zet ' MOSLIMMAN GEZOCHT VOOR HUWELIJK'.  i.p.v. koelkast gezocht.

Maar ik zou het nooit op die manier doen dan weet je nooit wie je tegenkomt.

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 09:40

Salaam Oe Ehleykoom,

Oegty Alles  is AL-mektab, wees gerust de Warejacob (MOSLIMMAN) zal je wel nog vinden, Ik ken oegtys die op hun 25- 27 pas getrouwd zijn ALLES is ECHT El-Mekteb ...

Ik hoop voor jou dat je Inch'Allah de Ware moslimman gaat tegen komen ,  Moge Allah (SWT) je daar bij helpen inch'allah

Ma3a salaam oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2004 om 09:50

Salaam Oe Ehleykoom,

kwil ff nog wat zeggen, Als ik je ��n goede raad mag geven , IVM die "Relatie" voor het huwelijk , Nou ik kan je nu all zeggen een man waar je een relatie mee aangaat gaat (denk ik) niet met je gaan trouwen een man die je echt wil komt rechtstreeks de hand vragen (natuurlijk na het navragen in de buurt) , hij gaat je beschouwen als okasie dus geen relatie , (Niet , dat ik uit ervaring spreek maar wou het toch ff zeggen)  Maar wou het toch ff zeggen in het algemeen !

Maar goed

Ik hoop voor jou dat je Inch'Allah de Ware moslimman gaat tegen komen ,  Moge Allah (SWT) je daar bij helpen inch'allah

Ma3a salaam oegty Y.

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 december 2004 om 08:46

assalamoe aleikum,

Probeer het in de moskee. Zeg een vrouw, die vertrouwd is in die moskee, dat je graag wilt trouwen en insha ALlah zal je een gesprek krijgen met een moeder.

Ik snap dat dit geen makkelijke weg is, maar vaak wel met resultaat dat je een praktiserende man vindt.

wassalaam rafiaa

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 12:06
aslamoe alaykoem,

als een man of een jongen van je houd en God vreest dan zegt hij niet tegen je eerst een relatie te hebben dan zal hij onmiddelijk je hand aan je ouders komen vragen.
Zo kan je maar weer zien of een man op het goede pad zit of niet...
maar zuster het komt vanzelf wel joh maak je maar daar geen drukte over alles komt op zijn tijd en inshallah zal je de man van je dromen vinden...

wa alaykoem salaam
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 08:25

In de Naam van Allah de barmhartige de genadevolle

Assalamoe3leikoem wr wbr oegtie,

Doe gewoon heel veel doe3a en inshallah komt er een goed en vroom persoon op jouw pad, Ameen Ya Rabb dingen moet je niet forceren want de dingen in het leven lopen toch uiteindelijk zoals Allah swt wil dat ze lopen, trouwen is een hele grote stap vooral nu in deze moeilijke tijd, het is niet altijd roze geur en maneschijn, Gair inschallah.

Als er een goed en vroom pesroon op jouw pad komt, doe salat al-istigarah want alleen Allah swt weet waar het beste voor ons is en vertrouw op Allah swt Moge Allah swt jouw zegenen met een vrome en rechtschapen echtgenoot! Allahoema Ameen..

Fiamanillah, wasalamoe3leikoem wr wbr

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2005 om 13:56

salaam aleikum heb geduld wat Allah(swt) wilt dat zal gebeuren mag Allah(swt) je een goede moslimman schenken en je gelukkig maken en je zegenen soms gebeuren er dingen wat wij niet snappen maar wat juist goed voor je is.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
impressive man Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 31 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote impressive man Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 10:48
In eerste instantie geplaatst door Lila

Salam,

Ik denk de laatste tijd zo veel over het huwelijk, wordt er gewoon gek van. Ik wil graag trouwen maar het wil maar niet komen.  Ik heb gewoon de leeftijd bereikt en het huwelijk weerhoudt je ook om de mist in te gaan, u know. Tot nu toe is het me heel goed gelukt daar niet van. Heb hamdoellilah nooit een vriend gehad. Maar heb wel afgesproken waar ik heel erg spijt van had, ik zag het alleen als vriendschap er is verder niets gebeurt heb het gelijk gestopt. Ik heb nu geen mannelijke vrienden meer is beter.

Vooral omdat ik het op de islamitische manier wil doen. Maar dat gaat heel moeilijk omdat mannen van tegenwoordig eerst 1 jaar een relatie willen en dat is iets wat ik dus nooit wil gaan doen. Ik zeg altijd als hij me graag wil dan moet hij me hand komen vragen. Maar waar blijft hij. Ik weet iedereen zijn maktaab. Maar is er niet iets wat ik kan doen om het te versnellen.

Hoe moet ik iemand ontmoeten op deze manier?? Heeft iemand hier ervaring in.

wa hliekoum salam

Salaam Lila

Ik ben een jongen en denk ook netlas jou.Als je iemand leert kennen dan trouwen.Bij mij is het zo dat ik iemand ken en graag met diegene wil trouwen.Zij werkt fulltime en ik studeer en daarnaast werk ik part-time.

Haar ouders vinden me een goede jongen en willem me graag voor hun dochter, alleen ligt het probleem bij mijn vader.Die wil er niets van weten.Als ik met mijn vader praat over trouwen, dan lijkt het alsof ik tegen hem ze': Pa ik ben homosexueel geworden. Je weet wat voor reacties dat bij ouders oproept.

Ik wil het dus ook graag alleen word ik beperkt en dat ik zo erg.Ik ontplof bijna.

Wa salamu alaikum,

Impressive Man

Terug naar boven
almuslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote almuslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 02:39
     impressive man schreef:

Ik ben een jongen en denk ook netlas jou.Als je iemand leert kennen dan trouwen.Bij mij is het zo dat ik iemand ken en graag met diegene wil trouwen.Zij werkt fulltime en ik studeer en daarnaast werk ik part-time.

Haar ouders vinden me een goede jongen en willem me graag voor hun dochter, alleen ligt het probleem bij mijn vader.Die wil er niets van weten.Als ik met mijn vader praat over trouwen, dan lijkt het alsof ik tegen hem ze': Pa ik ben homosexueel geworden. Je weet wat voor reacties dat bij ouders oproept.


asalamoe alaykoem broeders en zusters.
ten eerste wil ik aan impressive man vragen waarom je ouders zo doen willen ze niet dat je gaat trouwen of willen ze niet dat je met dat meisje trouwt of hoe zt dat??ik vind het wel een beetje raar eerlijk gesegt...
maja ik hoor het nog wel...

wa alaykoem salaam.
Terug naar boven
adembaba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 16 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adembaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2005 om 15:50
Is het niet logische dat je de persoon wat beter leert kennen alvorens te trouwens. Om miserie achteraf te vermijden. ok, er is nooit zekerheid, niemand kan de toekomst voorspellen. Het lijkt me althans verstandiger en logischer.
Terug naar boven
Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 25 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2005 om 14:56

Beste adembaba,

Ik weet niet of jij een moslim bent of niet, maar als ik op jouw advies inga neem ik aan van niet. Voor een echte moslim zit in jouw advies zeker geen logica adembaba, maar als je geen moslim bent dan kun je gerust jouw advies aannemen en mischien nog verder gaan dan alleen iemand leren kennen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.