Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Helaal en de dag des oordeels

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Schrijver
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Helaal en de dag des oordeels
    Geplaatst op: 29 juni 2005 om 10:07
In eerste instantie geplaatst door Yosra

ik denk simpelweg zo: dit wereld om ons heen is zo ingewikkeld in mekaar 'ontploft' dat het onmogelijk door toeval en blablabla is ontstaan. Toen ben ik gelovig geworden, toen heb ik in mijn ogen het enige ware Geloof gekozen, toen ben ik wat gaan surfen op internet, toen vond ik site die de koran in nederlands vertaalt, ik zag een forum met mooie onderwerpen, Het grotendeel was islamiet (maar een paar niet-islamieten) en met die islamieten voelde dat ik kennis kon delen, als ik mijn mening noem, word er op me gereageerd, dus ik reageer terug. En dan komen er mensen die mij vertellen dat ik moet bewijzen, OP EEN MOSLIMFORUM, dat er een god bestaat met de goede redeneringen....HALLO!!!! aan wie moet ik dit bewijzen? aan jullie non-islamieten soms? Nee, ik ga ervan uit dat dit een islamforum is, waar het overgrote deel mijn mening deelt, en genoeg bewijs van God ziet, iets wat ik als het Licht zie. Heb je daar een redenering voor nodig dan zoek je het maar uit. Het is mijn mening, en mijn mening verandert niet omdat ik geen zin heb om aan non-islamieten de bewijzen mee te delen. Daarom zeg ik kortweg: check de koran, en de hadiths.

Ashadoe ina la illaha illallah, wa ashadoe ana mohammad el rasoel ellah.

Bewijs is overal om ons heen  (in mijn islamitische ogen dan)

dus aub ik wil je weleens die vraag aan anderen horen stellen, met kom met betere redeneringen dat God bestaat, kun je lang vragen op deze site.

 

Goed gedaan Yosra.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door Yosra

ik denk simpelweg zo: dit wereld om ons heen is zo ingewikkeld in mekaar 'ontploft' dat het onmogelijk door toeval en blablabla is ontstaan. Toen ben ik gelovig geworden, toen heb ik in mijn ogen het enige ware Geloof gekozen, toen ben ik wat gaan surfen op internet, toen vond ik site die de koran in nederlands vertaalt, ik zag een forum met mooie onderwerpen, Het grotendeel was islamiet (maar een paar niet-islamieten) en met die islamieten voelde dat ik kennis kon delen, als ik mijn mening noem, word er op me gereageerd, dus ik reageer terug. En dan komen er mensen die mij vertellen dat ik moet bewijzen, OP EEN MOSLIMFORUM, dat er een god bestaat met de goede redeneringen....HALLO!!!! aan wie moet ik dit bewijzen? aan jullie non-islamieten soms? Nee, ik ga ervan uit dat dit een islamforum is, waar het overgrote deel mijn mening deelt, en genoeg bewijs van God ziet, iets wat ik als het Licht zie. Heb je daar een redenering voor nodig dan zoek je het maar uit. Het is mijn mening, en mijn mening verandert niet omdat ik geen zin heb om aan non-islamieten de bewijzen mee te delen. Daarom zeg ik kortweg: check de koran, en de hadiths.

Ashadoe ina la illaha illallah, wa ashadoe ana mohammad el rasoel ellah.

Bewijs is overal om ons heen  (in mijn islamitische ogen dan)

dus aub ik wil je weleens die vraag aan anderen horen stellen, met kom met betere redeneringen dat God bestaat, kun je lang vragen op deze site.

Goed gedaan Yosra

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 10:17
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Yosra

ik denk simpelweg zo: dit wereld om ons heen is zo ingewikkeld in mekaar 'ontploft' dat het onmogelijk door toeval en blablabla is ontstaan.

Het is mijn mening, en mijn mening verandert niet omdat ik geen zin heb om aan non-islamieten de bewijzen mee te delen.

Hier 2 uitspraken van je, die op zich de kern vormen van 'het probleem'.  Jij denkt wat, je hebt een mening, en je houdt je daaraan vast.  Niets mis mee.  Echter, je kan niet zomaar je mening of gedachten opleggen aan anderen als ware het wetenschap. 

Discussie is geen mening opleggen. Dat kun je in iraq,guantanamo vinden niet in nederland.Zie http://www.guantanamo.com .'Interrogators abused Qur'an'

In ons geloof dwang is meer dan varkensvlees eten.

Groeten

 

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 10:27
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Straks krijgen we er misschien nog een hemel bij.....Maar ja....Daarvoor moet eerst Einstein nog weerlegd worden met zijn Space/Time theorie....We zijn op zoek naar ut Graviton deeltje....Verantwoordelijk voor de zwaartekracht of wel de Gravitatiesfeer....

 

Wie zal uiteidelijke lachen Ruud.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 10:38
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Je hebt het de hele tijd over "ongelovigen".  Aan te nemen dat je het over Ruud en mij hebt, Ruud is een christen en ik ben een pagan, beiden wel gelovig dus.

"Zwakke arumenten blablabla", en dat wil jij bewijzen met een post waar je niet op deze argumenten ingaat, maar slechts op de persoon aanvalt?  ... Zoals ik nogmaals zei: door op deze manier te reageren, laat je duidelijk je onmacht in een discussie merken.

He kimmie,

is pagan interessante? Ik weet niets van. Nog nooit gehoord.

maar als kimmie van overuigd is, wil ik het wel weten.

Zo Toevel geloof of zo. mischien mutatie ...

graag meer over

Groeten

Gawas

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 11:04
In eerste instantie geplaatst door IHAEM

In eerste instantie geplaatst door BlAcKsHaDoW15

Hey IHAEM ik weet dat de waarheid hard is maar hou het voor je want de bijbel kan je echt niet vergelijken met de koraan

Inderdaad. De Bijbel heeft zelfs voor mij als atheist nog veel meer waarde dan de Koran. De Bijbel heeft tenminste nog een verhalend en sturend karakter. De Koran heeft enkel een dwingend karakter. Iets waar ik als liberaal toch maar moeilijk mee overweg kan.

Een duidelijke waarschuwing het voorspelt al je toekomst

"Wij hebben jullie gewaarschuwd voor een nabije bestraffing op de dag dat de mens kijkt naar wat zijn handen vroeger gedaan hebben en waarop de ongelovige zegt: O wee, was ik maar stof!". Koran 78:40.

wasallaam

Net zoals dat er in de Koran staat dat mieren kunnen praten. Ik ken deze onzin al hoor. Maar ik wil best wat dingen gaan weerleggen, maar daar heb ik momenteel weinig tijd voor. 

Hoe hebt u dit kunnen interpreteren op eens. Ik geloof in koraan maar wat je schijft vond ik nergens hoor!

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 11:09
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Eelke

Van onder naar boven: Troposfeer, Stratosfeer, Mesosfeer, Ionosfeer en exosfeer

Dan missen we nog twee namelijk de thermosfeer en de magnetosfeer. De thermosfeer is een andere naam voor ionosfeer en de magnetosfeer is gelijk aan de exosfeer. Totaal zijn er dus maar 5 lucht lagen in de wetenschap.

Bron: http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla022/HTML/Dampkring/Dampk ring2.htm

Maar goed het is maar een indeling die door mensen is gemaakt, Je kunt er vast ook met een beetje moeite 7 van maken.

Groet, groet Eelke

 

Dank je Eelke.  Dit verklaart voor mij ook heel wat!

Zo moet u het zien

The word "heavens", which appears in many verses in the Qur'an, is used to refer to the sky above the Earth, as well as the entire universe. Given this meaning of the word, it is seen that the Earth's sky, or the atmosphere, is made up of seven layers.

Indeed, today it is known that the world's atmosphere consists of different layers that lie on top of The Earth has all the attributes that are needed for life. One of them is the

atmosphere, which serves as a shield protecting living things. Today, it is an established fact that the atmosphere is made up of different layers lying on top of one another. Just as it is described in the Qur'an, the atmosphere is made up of exactly seven layers. This is certainly one of the miracles of the Qur'an.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juni 2005 om 11:18

The word "heavens," which appears in many verses in the Qur'an, is used to refer to the sky above the Earth, as well as the entire universe. Given this meaning of the word, it is seen that the Earth's sky, or the atmosphere, is made up of seven layers.

 

Today, it is known that the world's atmosphere consists of different layers that lie on top of each other.[1] Based on the criteria of chemical contents or air temperature, the definitions made have determined the atmosphere of the earth as seven layers.[2] According to the �Limited Fine Mesh Model (LFMMII),� a model of atmosphere used to estimate weather conditions for 48 hours, the atmosphere is also 7 layers. According to the modern geological definitions the seven layers of atmosphere are as follows:

 

1.  Troposphere

2.  Stratosphere

3.  Mesosphere

4.  Thermosphere

5.  Exosphere

6.  Ionosphere

7.  Magnetosphere

 

The Qur�an says, "[He] revealed, in every heaven, its own mandate," in Surah Fussilat 12. In other words, Allah is stating that He assigned each heaven its own duty. Truly, as will be seen in following chapters, each one of these layers has vital duties for the benefit of human kind and all other living things on the Earth. Each layer has a particular function, ranging from forming rain to preventing harmful rays, from reflecting radio waves to averting the harmful effects of meteors.

 

The verses below inform us about the appearance of the seven layers of the atmosphere:

 

Do you not see how He created seven heavens in layers? (Qur�an, 71:15)

 

He Who created the seven heavens in layers� (Qur�an, 67:3)

 

The Arabic word �tibaqan� in these verses, translated into English as �layer� means �layer, the appropriate cover or covering for something,� and thus stresses how the top layer is well suited to the lower. The word is also used in the plural here: �layers.� The sky, described in the verse as being in layers, is without doubt the most perfect expression of the atmosphere. It is a great miracle that these facts, which could not possibly be discovered without the technology of the 20th century, were explicitly stated by the Qur'an 1,400 years ago.



[1] Michael Pidwirny, �Atmospheric Layers,� 1996, http://royal.okanagan.bc.ca/mpidwirn/atmosphereandclimate/at mslayers.html.

 

[2] �Numerical Prediction Models used by NWS,� Integrated Publishing, www.tpub.com/weather3/4-27.htm.

Terug naar boven
Hablullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hablullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juli 2005 om 16:38

Dit foto laat een stervende ster zien die op roos lijkt. Is gemaakt door (STSCI)

Is dankzij hubble telescoop ondekt...

Ar-Rahmaan: 37. En wanneer de hemel uiteengespleten en rosssig wordt als een roodgeverfde huid.38. Welke van de gunsten van uw Heer wilt gij dan ontkennen?

 

Voor meer info: http://hubblesite.org/newscenter/newsdesk/archive/releases/1 995/01/ 

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 05:06
Die kleurtjes dat wil NASA ook wel eens toevoegen om verschil duidelijk te maken. De overeenkomt berust hier louter op toeval.
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 03:07

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Die kleurtjes dat wil NASA ook wel eens toevoegen om verschil duidelijk te maken. De overeenkomt berust hier louter op toeval.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 04:06

Zo snap je t misschien beter, als het visueel is:

http://hubblesite.org/newscenter/newsdesk/archive/releases/1 995/01/image/b

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 05:27
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Zo snap je t misschien beter, als het visueel is:

http://hubblesite.org/newscenter/newsdesk/archive/releases/1 995/01/image/b

Heel mooie (warda=arabish woord van bloem, rose...) bedankte

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:58
Het is gewoon dezelfde als hierboven, maar dan ongekleurd...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 09:04

Tot nu toe zijn alle voorspellingen van de profeet vzmh uitgekomen.

Het kan zijn dat we nu op de grote tekenen wachten en de kleine tekenen zich hebben al voorgedaan.

187. Vragen zij u (O Moehamed) omtrent het uur, wanneer het zal plaatsvinden? Zeg: "De kennis daarvan is slechts bij mijn Heer. Niemand dan Hij kan het op zijn tijd openbaren. Het rust zwaar op de hemel en op de aarde. Het zal slechts onverwacht tot u komen. Zij ondervragen u of gij er goed van op de hoogte zijt. Zeg: "De kennis er van is slechts bij Allah, maar de meeste mensen weten het niet."

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juli 2005 om 07:37
Staat er in de Koran ook iets over Nostradamus? Er zijn ook voorspellingen van hem, met een beetje draaiing en interpretatie uitgekomen.
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 02:49
Nostradamus?
Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 03:39
G00gl3!
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 03:43
Zo'n man die voorspellingen deed in de 16 eeuw volgens mij over van alles en iets daavan is is uitgekomen.

Michel de Nostradame (St. R�my, Provence, 14 december 1503 - 1566) was arts, astroloog en ziener.

Hij werkte als arts en apotheker. Hij verwierf roem met zijn strijd tegen de pest. Zijn bekendheid nam verder toe door de uitgave van een almanak waarin hij prognoses gaf op het weer, de oogst, oorlogen en komeetverschijningen.

Tot in onze tijd is Nostradamus bekend gebleven vanwege zijn 10 Centuri�n. Een centurie bestaat uit 100 kwatrijnen, vierregelige verzen. In deze verzen, geschreven in cryptische taal, zou hij zijn helderziende en astrologisch bepaalde toekomstvisies en -visioenen hebben vastgelegd, vanaf zijn tijd tot het jaar 3797. Vanwege het obscure taalgebruik, de anagrammen, het gebruik van Frans, Proven�aals, Grieks en Latijn, de chaotische en niet chronologische rangschikking van de kwatrijnen (waarschijnlijk om niet als magi�r vervolgd te worden door de inquisitie bij het al te duidelijk uitkomen van zijn profetie�n), is het onduidelijk of deze verzen werkelijk voorspellend zijn, of dat achteraf een bijpassend kwatrijn gevonden wordt dat ongeveer overeenkomt met de gebeurtenis (Hineininterpretatie).

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 04:23

In eerste instantie geplaatst door IHAEM

Staat er in de Koran ook iets over Nostradamus? Er zijn ook voorspellingen van hem, met een beetje draaiing en interpretatie uitgekomen.
Zelfs zonder draaing.....Ik ken een vertaling,waarvan alle letterlijke vertalingen zijn uitgekomen.Nostradamus heeft ook dit zelfs voorspelt....Er zou maar 1 auteur zijn die zijn texten kon vertalen.Ik heb dat boek gelezen.En wat betreft die twintowers....Hij stond op het menu....Als vertaling stond er.(Druk boekje 1974) 2 torens van glas zullen door een wind uit het oosten wankelen op hun fundamenten.Nostradamus spreekt in die tijd al over een oorlog die veele jaren zal duren en uiteindelijk in een wereld oorlog zal eindigen.Een triest verloop voor moeder aarde.Ik zal er alles aan doen om die voorspellingen tegen te gaan,zover ik dat kan.

(Het boek is trouwens verdwenen uit de bieb,waar ik het destijds had geleend.)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 04:55

Hoe vreemd het ook klinkt IHAEM.......Maar ik heb een sterk vermoeden,dat waneer Energie en Zwaatekracht samen komen.2 dimensionaale plaatjes en 3 dimensionaale werkelijkheid vormt en de toekomst op dat moment werkelijkheid wordt.

Dit vermoeden heb ik omdat......Energie net na de oerknal een enorme zwaartekrachtsgolf achterna reist.En omdat bijde met de lichtsnelheid bewegen,kunnen ze elkaar niet inhalen en blijven gelijkop reisen. 

Waneer echter een zwaartekrachts golf zich verplaatst,van een positie waar de aarde nog moet komen,zou men de toekomst kunnen aflezen in 2 dimensionaale beelden,waneer men slaapt.......Er kan echter geen 3 dimensionaale werkelijkheid ontstaan.....Omdat de aarde daarvoor eerst die positie moet bereiken.Je kan dus wel toekomst beelden zien.......Maar geen toekomst verplaatsing ondergaan.

Waneer je je dan ergens op aarde bevind waarover een langere periode steeds zwaartekrachts golven aankomen,zie jij met enige regelmaat toekomst beelden of dejavu's....

(Deze zwaartekrachts golven ontstaan bv bij dubbelsterren....)

De zwaartekracht vormt de plaat met groeven....Het licht of energie is de naald die over de groeven van de plaat loopt.....  Alles loopt immers langs zwaartekrachts lijnen......De maan langs die van de aarde....de aarde om die van de zon......De zon om die van het sterrestelsel......enz........

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 06:04

salam,

Ruud zei:

Nostradamus spreekt in die tijd al over een oorlog die veele jaren zal duren en uiteindelijk in een wereld oorlog zal eindigen.

als die rare vogel toch gelijk had met die oorlog, dan durf ik mijn hand ervoor in het vuur te stoppen dat dit de oorlog is tussen de moslims tegen de ongelovigen.Als jij het gelooft in die notramdamus en deze oorlog wordt bevestigd door hadith van onze profeet mohammed vzmh dan is er niets anders dan dat de waarheid is..Allah swt en zijn profeet vzmh weten het beter!!! Allah akbar!!

Maar we gaan wel die kant op, de ongelovigen willen ons niet in vrede laten leven..Zij vallen de islamitische landen een voor een in, zonder echte goeie redenen..daarnaast heb je die gekke terroristen die hun eigen broeders en onschuldige mensen vermoorden(london,amerika,bali,egypte) Stap voor stap in het proces tot we bij de top zijn: dan zal dat de wereldoorlog zijn..Dan heerst er maar een ding voor de moslim: als de tijd rijp is, dan is het zoveer: spreek je laatste woorden uit(allah akbar, laa illaha illallah) en trek ten strijde...

Dit is mijn theorie een beetje...maar k hoop niet dat het zover hoeft te komen,maar eenmaal gedwongen kent geen weg terug..

salam broeders

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 13:10

Wallah met christenen praten over geloof is alsof je met stenen praat.

Maar ik ben een geduldige man,hoewel ik soms  koppijn krijg van sommige die totaal ververver afgedwaald zijn van de rechte pad.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gawas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 04:31
In eerste instantie geplaatst door Islam01

Wallah met christenen praten over geloof is alsof je met stenen praat.

Maar ik ben een geduldige man,hoewel ik soms  koppijn krijg van sommige die totaal ververver afgedwaald zijn van de rechte pad.

Broeder lees soerat al kahf want daar staat dat je niet verantwoordelijke van wat ze doen. Wel zijn we verplicht om mensen de waarheid te vertellen maar te overtuigen dat is iets tussen hun en alle machtige.

Als god hun niet wil leiden naar de paradijs net als vele andere voorbeelden qawm 3ad, qawm lot ...,dan kan niemand hun helpen.Allah zei in hadith qudsi:

O mens als je 1 stap naar mij doet doe ik 10 naar je ...

Doe je niets gebeurt niets en de vraag wie heeft de andere nodig. Natuurlijk hebben wij hem nodig en niet andersom.Hun zeggen het duidelijk "wij hebben geen god nodig in ons leven"(a3udoe billah).

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juli 2005 om 17:11
[QUOTE=Islam01]

Wallah met christenen praten over geloof�is alsof je
met stenen praat.


Maar ik ben een geduldige man,hoewel ik soms �koppijn krijg van
sommige die totaal ververver afgedwaald zijn van de rechte pad.

[/
QUOTE]

Ja ja Islam2, dat komt omdat een gelovige christen op Jezus de rots zijn
geloof bouwt. Onwankelbaar en onkwetsbaar voor pijlen uit de kokers van
de dwalenden...
vrede!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.406 seconden.