Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Kerstvakantie

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Kerstvakantie
    Geplaatst op: 22 december 2004 om 16:25

Assalamu alaikum iedereen!

"Doe niet als de ongelovigen" wordt dikwijls aangehaald als het om Hollandsche Gebruiken gaat. Maar wie laat nu zijn kerstvakantie schieten?! Ik in ieder geval niet, en insha Allah vertrek ik aanstaande vrijdag heel vroeg naar de schitterende stad Istanbul in turkije voor een fijne week schoonfamilie, veeeeeeeeeeeeel moskee bezoek, lekker turks eten (), wandelen langs de Bosporus en meer van die leuke dingen die je in Istanbul kan doen!

Idioot eigenlijk: even een weekje naar Istanbul... alsof het om de hoek ligt. Maar ja, vandaag de dag ligt het eigenlijk ook om de hoek, ik bedoel het kost bijna geen fluit om met een chartermaatschasppij naar Turkije te vliegen en in drie en een half uur ben je er, dus waarom niet? Ik geniet er in ieder geval van zolang het kan.

Ik heb ook nog de mazzel een echte masha Allah toffe schoonfamilie te hebben, dus ik heb er veel zin in! En Istanbul is echt een mooie stad; ga er eens naar toe als je in de gelegenheid bent, ik kan het echt aanraden. Trouwens veel nederlandse moslims tegen gekomen afgelopen zomer. Dus misschien, insha Allah, zie ik JOU daar ook nog eens. En als je er ooit komt, bezoek dan eens de Sultan Ahmed moskee, oftewel de "Blauwe Moskee". Buiten razen de auto's, roepen de straatverkopers, krioelen de mensen, en binnen... rust. Rust, rust en rust. Je kunt er uren zitten om te lezen, zachtjes te praten, te bidden en Allah subhan wa t'ala te gedenken. Luisteren naar de mooiste adhan die je ooit gehoord hebt, en in lange rijen je salaat achter de imam verichten tussen moslims van over de hele wereld, van Mekka tot New York, Paramaribo tot Ankara, Casablanca tot Oosterbierum (friesland). Istanbul is pas echt multi-culti. Istanbul is tolerant. Istanbul is top.

Beste mensen, broeders en zusters, ik wens u een prettige vakantie en tot wederom. En vergeet niet Amiers wijze raad: je bent een rund als je met vuurwerk stunt!

Groetjes en wassalam,

Amier.

p.s. heb ik al gezegd hoe leuk ik Istanbul vind?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 16:33
Salamoe 3alaikoum aghi,

Masha ALLAH hoe je over turkije vertelt....nou ik wens je een hele fijne vakantie insha allah. En moge ALLAH je je bijstaan.....

m3a salama merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 16:55

Assalamoe alykoem Amier,

ja ja, effe wat reclame maken voor Turkije, heb je wat centjes gekregen van D-reizen ?

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 december 2004 om 17:13
Ach gut, zag ik gisteren nog iets over Marakech op tv.. nou word het volgende zomer moeilijk kiezen. 
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 12:33

 

 Beste Elroy,

Marakech is een prachtige stad, ik ga er niet te veel over vertellen want dat is iets wat je zelf moet ontdekken. Marokko heeft de mooiste moskeeen, ze kunnen heel mooi het gebed oproepen. Heerlijk eten daar, het is een hele mooie stad. Marokko is een mooie stad waar je verschillende mensen tegen komt uit verschillende landen. Een echte aanrader !

Turkijke is wel leuk maar Marokko is leuker .

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 13:13
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Turkijke is wel leuk maar Marokko is leuker .

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeecht niet!! Volgens mij ben je nog niet in Turkije geweest. Ik bedoel, wat moet je nou in Marroko doen? Een beetje couscous eten en munthee drinken, ha! Nee beste mensen, Turkiye cennet, en als je niet weet wat dat betekend, moet je al helemaal naar Turkije gaan.

Nee hoor, grapje. Ik ben nog nooit in Marroko geweest. Insha Allah ga ik nog eens een keertje! Marakech zeg je? Ik zal het onthouden.

Nu ga ik m'n tandenborstel inpakken, want m'n wekker staat op half vijf morgenochtend!

Wassalam en een fijne vakantie!

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Turkijke is wel leuk maar Marokko is leuker .

Eeeeeeeeeeeeeeeeeeeecht niet!! Volgens mij ben je nog niet in Turkije geweest. Ik bedoel, wat moet je nou in Marroko doen? Een beetje couscous eten en munthee drinken, ha! Nee beste mensen, Turkiye cennet, en als je niet weet wat dat betekend, moet je al helemaal naar Turkije gaan.

Nee hoor, grapje. Ik ben nog nooit in Marroko geweest. Insha Allah ga ik nog eens een keertje! Marakech zeg je? Ik zal het onthouden.

Nu ga ik m'n tandenborstel inpakken, want m'n wekker staat op half vijf morgenochtend!

Wassalam en een fijne vakantie!

Amier.

Asalaam alaikoum agie Amier,

 Ik maakte een grapje hoor, turkije is een heel mooi land en zeker aan te raden. InshaAllah ga ik er zelf ook een keer naar toe.

Fijne vakantie agie.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 december 2004 om 16:48
Ik maakte trouwens ook een grapje. Vorige zomer was ik met m'n broer en een vriend van hem naar Kreta gegaan. Toen zagen we laatst iets op TV over Marakech en zei hij voor de grap tegen me 'nou, volgende zomer maar naar Marakech'.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee waar ik heen zal gaan. Ik zie het wel..
Terug naar boven
I S L A M Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 556
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote I S L A M Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2004 om 15:10

Salamoen Aleykoem

Weet je waar je naar toe moet???

De atlantische oceaan. Het is het proberen waard en nog leuk ook lekker rustig daaroooooo...

 

                    ������ ----->Haat de zonde, niet de zondaar<-----
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 december 2004 om 15:17

 

-- Bismillah Arrahmani Arraheem--

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Ta3ala Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

- Hallo, voor de overige -

Weet je wat ook een goed idee zou zijn...?

Vertrekken naar Palestina en kijken hoe onze Broeders & Zusters daar leven? (In hoeverre ze een normaal leven kunnen leiden).

Inplaats van dat we ons hierzo zitten te vermaken, wordt er onze Broeders & Zusters in een ander land onrecht aangedaan!

Gayr InchaAllaah!

Moge Allaah swt  ze InchaAllaah  bijstaan, Amien!!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2004 om 06:06
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

-- Bismillah Arrahmani Arraheem--

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Ta3ala Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

- Hallo, voor de overige -

Weet je wat ook een goed idee zou zijn...?

Vertrekken naar Palestina en kijken hoe onze Broeders & Zusters daar leven? (In hoeverre ze een normaal leven kunnen leiden).

Inplaats van dat we ons hierzo zitten te vermaken, wordt er onze Broeders & Zusters in een ander land onrecht aangedaan!

Gayr InchaAllaah!

Moge Allaah swt  ze InchaAllaah  bijstaan, Amien!!

Jullie Zuster Fi Dien!!

HELEMAAL GELIJK.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 07:08

Assalamu alaikum allemaal,

ik ben net terug van een heel fijne vakantie, subhanallah. Maar nu krijg ik een beetje het idee dat me dat niet gegund is omdat er mensen zijn die armoede lijden en ellende meemaken. Ik begrijp wel dat dat niet persoonlijk bedoeld is hoor, maar omdat er mensen zijn die het minder goed hebben dan wij, mogen we daarom niet een fijne tijd hebben? Dat lijkt me niet de bedoeling. Ik ben overigens in Palestina geweest en heb de onrechtvaardigheid daar gezien. Ik ben ook in andere gebieden in de wereld geweest waar onrechtvaardigheid en armoede heerst, en ik ben me daardoor extra bewust van de rijkdom die we hier hebben en het voorrecht dat ik heb hier geboren en getogen te zijn. Daar zouden we dankbaar om moeten zijn, en hoewel we onze broeders en zusters die het slechter hebben niet moeten vergeven en moeten steunen en helpen waar we kunnen, moeten we volgens mij de zegeningen die wij mogen krijgen doordat we het materieel goed hebben niet veronachtzamen; immers, ook dat is een zegening van Allah t'ala.

Ik begrijp en deel (voor een deel) de frustratie en het verdriet van mijn zuster Marocaantje. En soms voel ik me schuldig. In mijn doe'a bedank ik Allah t'ala altijd voor de liefde, de rijkdom en het geluk dat ik dagelijks ervaar. En ik ben er dankbaar voor. Als ik geniet van mijn weelde, betekend dat niet dat ik me daar niet bewust van ben, in tegendeel. Ik probeer niets voor vanzelfsprekend aan te nemen, maar probeer mij bewust te zijn van de genade die Allah t'ala mij toont door me zoveel welvaart en welzijn te geven. Dat is volgens mij ook mijn plicht.

Er zijn trouwens vrijwilligerorganisaties die speciaal voor jongeren projecten organiseren over de hele wereld (ook in Palestina) voor vrijwilligerswerk. Dan moet je denken aan helpen scholen te bouwen, putten te slaan, helpen in ziekenhuizen, landbouwprojecten enz. enz. De verblijftijden varieren van een paar weken tot een jaar. Voor wie er serieus geinteresseerd is om aan iets dergelijks deel te nemen, b.v. in de zomervakantie of voor een langere tijd kan ik wel een en ander uitzoeken. Verder is het altijd goed om aan hulporganisaties als Islamic Relief, stichting Israa, het Rode Kruis etc. geld te geven dat goed besteed wordt. Je kunt ook donateur of vrijwilliger worden voor mensenrechtenorganisaties als Amnesty International e.d. Ook in Nederland hebben sommigen het moeilijk, zoals bejaarden, daklozen, verslaafden, vluchtelingen enz. Daar valt voor ons ook nog het nodige werk te verichten. En vergeet niet de ongelooflijke ramp van vorige week die al aan meer dan 100.000 mensen het leven heeft gekost! Islamic Relief is daar ook een campagne voor gestart.

Het offerfeest komt er weer aan, en ook dat is een gelegenheid bij uitstek om anderen deelgenoot te maken van een stukje van de rijkdom die wij bezitten. Niet om je schuldgevoel af te kopen, maar omdat het daadwerkelijk liefdadigheid, sadaqa, is.

Tenslotte raad ik iedereen aan biologisch geteelde groenten en vlees te eten voor zover je beurs dat toelaat; er schijnt zelfs biologisch-halal vlees verkrijgbaar te zijn al is dat wel erg duur. Een beetje minder vlees eten kan geen kwaad! Halal geslacht betekend niet dat het dier een dierwaardig bestaan heeft gehad. Er zijn veel projecten zoals Max Havelaar e.d. die hun producten rechtstreeks van de (arme) landbouwers in arme gebieden kopen en zo de verstikkende en regelrecht imperialistische WTO proberen te omzeilen. Ons voedsel is zo goedkoop omdat de derde wereldboeren schandalig lage prijzen voor hun producten krijgen en echt honger lijden. De zo lekker goedkope producten in de Turkse supermarkt of de Marokkaanse supermarkt zijn daar helaas geen uitzondering op! Biologisch voedsel en Fair Trade (zoals Max Havelaar) zijn een heel goed alternatief, dat bovendien beter is voor de aarde waar we allemaal op leven en verantwoordelijk voor zijn.

Ik wens iedereen die nog vakantie heeft nog een heel fijne vakantie toe! En wees een beetje lief voor elkaar.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote elroyal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 08:01
Er is laatst nog een documentaire geweest waarin mensen naar landen gingen waar spullen werden gemaakt voor fair trade, je kent dat wel, van dat houtsnijwerk, of sieraden enzo. Ze zijn gaan praten daar met de tussenpersonen, de inpakfabriek, de mensen die het maken, en daaruit bleek dat ze vaak nog slechter betaald kregen door fair trade dan door reguliere opkopers. De tussenhandelaren kregen de meeste winst. Dus Fair Trade is ook niet altijd fair.
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2005 om 09:27
Salamoe 3alaikoum AMIER.....

Djazaka allahie gairan voor je mooie verhaal en uitleg en ik ben et dan ook echt met je eens....

Ik gunde jou turkije van harte en ik hoop insha allah dat je een masha allah tijd hebt gehad daar.

Dusse welkom terug en insha allah zullen we nog veel van je lezen aghi....

Ghair insha allah
m3a salama merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2005 om 12:35

In eerste instantie geplaatst door elroyal

Er is laatst nog een documentaire geweest waarin mensen naar landen gingen waar spullen werden gemaakt voor fair trade, je kent dat wel, van dat houtsnijwerk, of sieraden enzo. Ze zijn gaan praten daar met de tussenpersonen, de inpakfabriek, de mensen die het maken, en daaruit bleek dat ze vaak nog slechter betaald kregen door fair trade dan door reguliere opkopers. De tussenhandelaren kregen de meeste winst. Dus Fair Trade is ook niet altijd fair.

Ja, dat heb ik ook gehoord. Maar het gaat niet altijd zo, en er zijn meer alternatieven die op een "fair trade" manier werken (eerlijke handel dus).

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.