Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

"ashaboe loot" en "ashaboe al fiel"

 Post Reply Post Reply
Schrijver
samaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 57
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote samaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: "ashaboe loot" en "ashaboe al fiel"
    Geplaatst op: 08 januari 2005 om 15:33

salaam allah 3alykum beste broeders en zusters

ik heb op het net al naar de verhalen van "ashaboe loot" en "ashaboe al fiel" gezocht maar vind het helaas niet terug...kan er iem die hier op zetten?

wajazakoemoe allahoe gayran

fie amanie allah

Terug naar boven
samaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 57
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote samaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 07:06

salaam wa3alaykum

ik zou het heel fijn vinden als jullie gewoon een site geven waar ik dat kan vinden.

 

samaah

Terug naar boven
Fi-Sabilillah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 379
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fi-Sabilillah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 07:21

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

ik heb hier wel verhaal over de Loet(as), gewoon van deze site afgehaald, maar die van Fiel kan ik niet vinden.

http://www.islaammail.com/iforum/iframe/iforum.asp?url=forum _posts.asp?TID=2166

Maar ik raad je wel aan om de boek van Ibnu Kathier te kopen, daar staan veel verhalen die in de Quraan voorkomen uitgelegd.

Salamoe Alaikoem wa Rahmatoelahie wa Barakatoe

 

Allahoe, Allahoe Rabbi la oeshrika bihi shay-an!!!

Terug naar boven
Boraq Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 30 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Boraq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 07:49
ashabi loot , was dat het volk van profeet Loed ?
wat ik daarover weet , is dat zijn volk begeerde naar zijn gelijksoortige geslachten (homo's dus), na zoveel waarschuwingen , bleef het volk maar verlangen naar mensen met hetzelfde geslacht .
Loed vzmh mocht niet achterom kijken , toen werd het achtergebleve volk, samen met zijn vrouw , vernietigd door hevige aardbeving, vulkaanuitbarsting, kleiregen , overstroming ...

als ik je goed begrijp dat je profeet Loot bedoelt ,kijk dan op www.harunyahya.com --> vergane volken , er is ook een filmpje over vergane volken , dat is beter .

uit de Heilge Koran

Sjoaraa
160. Ook het volk van Lot verloochende de boodschappers,

161. Toen hun broeder Lot tot hen zei: "Wilt u niet rechtvaardig worden?

162. Waarlijk, ik ben u een getrouwe boodschapper,

163. Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.

164. En ik vraag u er geen beloning voor. Mijn beloning is slechts bij de Heer der Werelden."

165. "Nadert u van alle schepselen de mannen?

166. En verlaat u uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Nee, u bent een volk dat de perken te buiten gaat."

167. Zij zeiden: "Als u niet ophoudt, o Lot, zult u zeker worden verbannen."

168. Hij zei: "Waarlijk, ik veracht uw handelwijze."

169. "Mijn Heer, red mij en mijn familie van hetgeen zij doen."

170. Daarom redden Wij hem en zijn hele gezin.

171. Behalve een oude vrouw die achterbleef.

172. Daarna vernietigden Wij de anderen.

173. En Wij deden een regen op hen regenen, en vreselijk was de regen voor hen, die waren gewaarschuwd.

ankaboet
26. En Lot geloofde in hem. Abraham zei: "Ik vlucht naar mijn Heer; want Hij is de Almachtige, de Alwijze."

27. En Wij gaven hem Izaak en Jacob, en Wij plaatsten het profetenambt en het Boek onder zijn nageslacht, en Wij gaven hem zijn beloning in dit leven en in het Hiernamaals zal hij zeker tot de rechtvaardigen behoren.

28. En toen Lot tot zijn volk zei: "U verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit v��r u heeft begaan.

29. Nadert u mannen met wellust en rooft u op de weg, en begaat u zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van Allah over ons als u de waarheid spreekt."

30. Hij (Lot) zei: "Help mij mijn Heer, tegen het volk dat onheil sticht."

31. En toen onze boodschappers Abraham het nieuws brachten, zeiden zij: "Wij willen het volk dezer stad vernietigen; want haar inwoners zijn onrechtvaardigen."

32. Hij zei: "Maar Lot is daar." Zij zeiden: "Wij weten wel wie daar woont. Wij zullen hem en zijn familie sparen, behalve zijn vrouw, die achter zal blijven."

33. En toen Onze boodschappers tot Lot kwamen was hij verdrietig wegens hen en voelde zich daardoor in moeilijkheid. En zij zeiden: "Vrees niet, noch treur. Voorzeker, wij zullen u en uw familie redden, behalve uw vrouw die tot de achterblijvenden behoort.

34. Wij zullen gewis een straf van de hemel op de bewoners dezer stad nederzenden, wegens hun overtredingen."

35. En Wij lieten hier een duidelijk teken achter voor een volk, dat begrijpt.


Naml
53. En Wij redden hen die geloofden en godvrezend waren.

54. En Lot, toen hij tot zijn volk zei: "Begaat u onzedelijkheid tegen beter weten in?

55. Nadert u wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Nee, u bent een onwetend volk."

56. Maar het antwoord van zijn volk was niets anders dan dat zij zeiden: "Verdrijft Lot's familie uit uw stad want zij zijn mensen, die zich rein willen houden."

57. Daarom redden Wij hem en zijn familie behalve zijn vrouw; Wij deden haar tot de achterblijvenden behoren.

58. En Wij deden een regen over hen komen, en vreselijk was de regen voor de gewaarschuwden.

59. Zeg: "Alle lof behoort aan Allah en vrede zij met Zijn uitverkoren dienaren. Is Allah beter of wat zij met Hem vereenzelvigen?

Hoed
77. En toen Onze boodschappers tot Lot kwamen was hij verdrietig en voelde zich bezwaard om hen en zeide: "Dit is een moeilijke dag."

78. Zijn volk kwam haastig naar hem toe. Ook voordien plachten zij kwaad te doen. Hij (Lot) zei: "O, mijn volk, dit zijn mijn dochters, zij zijn te rein voor u. Vrees daarom Allah en onteer mij niet wegens mijn gasten. Is er onder u geen weldenkend man?"

79. Zij antwoordden: "U weet wel, dat wij geen recht hebben op uw dochters en u weet ook, wat wij wensen."

80. Hij zei: "Ach, had ik slechts de macht u weerstand te kunnen bieden of tot een machtige steun toevlucht te nemen."

81. Zij (de boodschappers) zeiden: "O Lot, Wij zijn de boodschappers van uw Heer, zij zullen u stellig niet bereiken. Vertrek met uw familie gedurende de nacht, laat niemand uwer omkijken dan uw vrouw. Zeker zal haar overkomen wat hun gaat overkomen. Voorwaar, de vastgestelde tijd is de ochtendstond. Is de morgen niet nabij?"

82. Toen Ons gebod kwam, keerden Wij die stad ondersteboven en Wij deden er brokken klei laag boven laag op regenen;

83. Die volgens de verordening van uw Heer waren gemerkt. En zulk een straf is niet ver verwijderd van de onrechtvaardigen.

Saaffaat
133. En Lot was voorzeker ��k een der boodschappers.

134. Toen Wij hem en zijn familieleden redden,

135. Met uitzoudering van zijn vrouw die tot de achterblijvenden behoorde.

Hidjra
59. Maar wat de familie van Lot betreft, hen zullen Wij allen redden."

60. "Behalve zijn vrouw. Wij hebben besloten, dat zij tot degenen zal behoren die achterblijven."

61. Toen de boodschappers tot de familie van Lot kwamen,

62. Zeide hij: "Voorwaar, u bent een groep vreemdelingen."

63. Zij zeiden: "Nee, wij zijn met hetgeen waarover zij (de ongelovigen) twijfelden tot u gekomen."

64. "En wij zijn met de waarheid tot u gekomen en wij spreken zeker de waarheid.

65. Ga daarom gedurende de nacht met uw familie weg en volg achter hen. En laat niemand uwer omkijken en gaat waarheen u is bevolen."

66. En Wij deelden hem dit gebod mede dat hun levenswortel tegen de morgen zou worden afgesneden.

67. En de mensen der stad kwamen verheugd.

68. Hij zei: "Dit zijn mijn gasten maakt mij daarom niet te schande."

69. "En vreest Allah en onteert mij niet."

70. Zij zeiden; "Hebben wij u niet verboden de mensen (te ontvangen)?"

71. Hij zei: "Dit zijn mijn dochters als u iets wilt doen."

72. Bij uw leven, dezen zwerven in hun bedwelming blindelings rond.

73. Dus overviel de straf hen bij zonsopgang.

74. En Wij keerden de stad ondersteboven en Wij deden brokken klei over hen regenen.

75. Hierin zijn voorzeker tekenen voor hen die
onderzoeken.



Soebh�n All�hi
Wal hamdoe lill�hi
Wa L� il�he illallahoe
Wall�hoeAkbar
Wa l� hawla wa l� qoewwate ill� bill�h
verheerlijk Allah 100x en je zal 1000 hasanats ontvangen of zonden wissen

Terug naar boven
samaah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 25 november 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 57
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote samaah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2005 om 09:52

salaamoe allah 3aleykom

Jazakoemoe allah gayran liefste broeders "Fi-Sabilillah" en "Boraq", ik ben daarmee zeker geholpen. Het is natuurlijk makkelijker wanneer je de achtergrond (verhaal) weet als je een soerat leest uit de quran, want de vertaling van de quoran is ook niet zo altijd simpel.

Fie amanie allah

samaah

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.