Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenGuantanamo gevangenen (flash)

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Guantanamo gevangenen (flash)
    Geplaatst op: 22 januari 2005 om 14:24
Salamoe 3alaikoum allemaal en een goede dag aan de niet moslims...     

Malle pietje in jou reaties probeer je zoveel te zeggen over diverse onderwerpen dat er geen duidelijkheid inzit.De meeste moslims trekken zich het leed aan van wat er dagelijks gebeurt met onze broeders en zusters in de wereld. En er zijn veel mensen die het uberhaupt erg vinden dat al die gruwelijkheden plaats moeten vinden...MAAR waar het nu omgaat is het feit dat er door de westerse wereld heel neutraal en vaag wordt gedaan als er zo'n ontdekking word gedaan (en dan bedoel ik natuurlijk de leidinggevende mensen)...maar ghair als moslima vertrouw ik op ALLAH en zijn volmaakt religie en ik weet dat HIJ de rechtvaardige is en dat eenieder in deze wereld ooit rechtvaardig zal worden beloond of gestraft op zijn goede daden en zijn zonden.

Wat betreft die nederlandse marokaan in amsterdam...allereerst wil ik voorop stellen dat stelen een zonde is in de islaam waarop ik hoop dat hij zich dat voor hij dood ging heeft gerealiseerd..en verder zijn die dingen zoals stille toch en bloemen en kransjes neerleggen geen islamitisch gewoonte. ik had ook liever gezien dat die marokanen het anders zouden hebben gedaan .. Dus daar verschillen de meningen ook over!!! Waar ik me echter wel aan irriteer is die reacties van onder andere minister verdonk en wilders...vandaar dat ik me wel afvraag: Zou men ook zo gereageerd hebben als die dader een marokaan geweest zou zijn en de jongen een nederlander??? ik weet het niet maar ik weet wel dat ik weiger mee te doen aan de beeldvorming die er wederzijds heerst. Voor mij is ieder mens uniek en het uiteindelijke oordeel is bij ALLAH.

Wat betreft jou houding en mening tegenover de islaam die is volsterkt onlogisch en klopt overigens ook helemaal niet vandaar dat ik ALLAH vraag om jou te leiden en hoop ik dat je de islaam wat beter zult onderzoeken naar aanleiding van de betrouwbare bronnen.....Allahoe GHAIR....



M3a salama merjem
en groetjes aan de niet moslims
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 03:15
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Beste Malle Pietje, Wederom sla jij de plank mis! Dat jij je door je emoties laat leiden, hetzij zo, maar wees eens genuanceerd in je uitspraken.

Inderdaad laat ik me nu door emoties leiden. Het nieuws van de afgelopen week irriteert me gewoon enorm. Ik vraag me af of er ooit eens een moment komt dat de gewone hardwerkende moslims in dit land de kant van de autochtonen kiezen die erg te leiden hebben van de islamitische straatterroristen. Hele wijken en steden zijn dankzij hen no go area�s geworden. Omgekeerd worden moslims zelf nauwelijks slachtoffer van misdaad. Moslims beroven geen moslims. En dat maakt dus tevens dat hun vorm van criminaliteit een racistische achtergrond heeft. De slachtoffers worden immers op uiterlijke kenmerken geselecteerd. 

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Denk niet dat veel Marokkanen (danwel moslims) deze daad goedkeuren. Deze jongen kan helaas geen goede daden meer verrichten in dit leven, zijn leven is voorbij! Hij zal verantwoording moeten afleggen voor zijn daden. Het is zijn lot, dat hij zo gestorven is. Mij zorg is dat ik hoop dat hij nog met een goede intentie de Sahadah (geloofsovertuiging) heeft gezegd.

Ik betwijfel steeds meer of de meerderheid niets met deze Ali B op heeft. Die straatrover deed zijn werk toch midden tussen andere Marokkanen die allemaal hebben kunnen voorkomen dat hij z�n misdaden beging? In iedergeval geloof ik niet dat dit figuur in de meeste islamitische landen met dezelfde eer herdacht zou worden als in Amsterdam. Waarschijnlijk is het alleen maar bedoeld om de groepsgeest te versterken.

Vgr Malle Pietje

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 03:54

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Laat ik jou een heel objectieve vraag stellen: Wonen er in Nederland meer Nederlanders dan Marrokanen? Zo ja, is het dan niet logisch dat statistisch gezien Nederlanders meer criminaliteit op hun geweten hebben? Jij redeneert vooral relatief gezien.

 

Een tijd geleden kwam uit onderzoek naar voren dat de hoge criminaliteit onder Marokkanen niet wordt veroorzaakt door een laag inkomen of werkloosheid, maar doordat hun directe omgeving misdaad niet afkeurt en dat daarom de lat om een delict te plegen lager ligt. Het is een feit dat moslims zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit:

 

 

In eerste instantie geplaatst door A

http://www.aboujahjah.nl/criminaliteit.htm : In 2000 werden er in Nederland 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9 en Turken 2,7 en Antillianen 9,4 en Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.

Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Op zich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen. Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers: Marokkanen worden dan (veralgemeend) 12 Turken7 Antillianen 23, Surinamers 14 en de overige allochtonen 5 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Maar zeg eens eerlijk, heb jij die moorden gezien die Nederlanders tegen zichzelf deden? Die burenruzie? Als jij echt neer ziet op deze daden van je medeLanders, waarom vind je het onacceptabel dat moslims neerkijken op slechte moslims?

 

Dat er autochtonen zijn die misdaden begaan praat het hoge misdaadcijfer van allochtonen nog niet goed.
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 03:58

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam Malle Pietje, Ik denk dat jij een neutrale beginpunt nodig hebt voor het begrijpen van de Islam:
http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/10553088283 49.html

Hopelijk is deze artikel voldoende objectief genoeg om verdere (onnodige) excalatie te voorkomen. Je zult pas begrijpen als je echt wilt begrijpen. Verstand gebruiken, dat laat ik aan jezelf toe. En Allah Weet Het Beste Salaam(=vrede)

Ik had het al gelezen en ben het niet met de schrijver eens. Misschien reageer ik er nog wel op.

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 05:16

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Salamoe 3alaikoum allemaal en een goede dag aan de niet moslims...Malle pietje in jou reaties probeer je zoveel te zeggen over diverse onderwerpen dat er geen duidelijkheid inzit.De meeste moslims trekken zich het leed aan van wat er dagelijks gebeurt met onze broeders en zusters in de wereld.

Ik beweer dus dat ze zich alleen het leed van moslims aantrekken als er iets Joods of westers in�t spel is. Er wordt, en werd, zoveel onrecht door moslims begaan en dat wordt volkomen gebagaliseerd.

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Wat betreft die nederlandse marokaan in amsterdam...allereerst wil ik voorop stellen dat stelen een zonde is in de islaam waarop ik hoop dat hij zich dat voor hij dood ging heeft gerealiseerd..

De man was een veelpleger. Volgens zijn eigen geloof hadden z�n handen er al lang afgehakt moeten zijn. Misschien had hij dan nog geleefd�

Helaas voor jouw Oegt_merjem moet ik toch concluderen dat de koran weldegelijk oproept om misdaden tegen ongelovigen te plegen. Dus stelen van ongelovigen mag wel:

 

9.123  O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

25.52   Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

3.141 Opdat Allah de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen.

 

4.76  Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.

 

4.101    En wanneer gij door het land reist, zal het voor u geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven u last zullen veroorzaken. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

 

Het is niet moeilijk om nog veel meer van dergelijke verzen vinden. Ik verklaar er het hoge misdaadcijfer van moslims mee. Het is toch niet onlogisch dat mensen die naar deze teksten leven en handelen misdaden begaan?

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Waar ik me echter wel aan irriteer is die reacties van onder andere minister verdonk en wilders...vandaar dat ik me wel afvraag: Zou men ook zo gereageerd hebben als die dader een marokaan geweest zou zijn en de jongen een nederlander???

Vorig jaar werd die Anja Joos doodgeschopt door Marokkaanswinkelpersoneel. Prins Bernhard wilde hun advocaat betalen weet je nog? Joos zou hebben gestolen maar dat bleek achteraf niet te kloppen. Wel in dit geval wil ik voor deze Marokkaanse jongens opkomen. Die vrouw was een veelpleger en ook al was ze nu onschuldig, onschuldig was ze niet. Ik zie het als haar beroepsrisico. Het zou veel vaker moeten gebeuren. Netzo als nu met Ali B. Beiden zijn voor mij geen herdenking of stille tocht waard. Dit soort mensen moet maar eens goed begrijpen wat voor ellende ze allemaal aanrichten. We betalen er allemaal dik voor. Winkeliers rekenen diefstal in hun prijzen door. Mensen durven niet meer op straat. De hele maatschappij wordt gigantisch op kosten gejaagd met dure alarminstallaties en extra verzekeringen. 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Wat betreft jou houding en mening tegenover de islaam die is volsterkt onlogisch en klopt overigens ook helemaal niet vandaar dat ik ALLAH vraag om jou te leiden en hoop ik dat je de islaam wat beter zult onderzoeken naar aanleiding van de betrouwbare bronnen.....

Mijn bronnen zijn de koran en hadith. Betere zijn er toch niet?

Vgr Malle Pietje
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 06:17

In eerste instantie geplaatst door Malle Pietje

De man was een veelpleger. Volgens zijn eigen geloof hadden z�n handen er al lang afgehakt moeten zijn. Misschien had hij dan nog geleefd�

Helaas voor jouw Oegt_merjem moet ik toch concluderen dat de koran weldegelijk oproept om misdaden tegen ongelovigen te plegen. Dus stelen van ongelovigen mag wel:

 

9.123  O, gij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden en weet, dat Allah met de godvruchtigen is.

25.52   Dus volg de ongelovigen niet, en voer met (de Koran) een grote strijd tegen hen.

3.141 Opdat Allah de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen.

 

4.76  Zij die geloven, strijden voor de zaak van Allah, maar de ongelovigen strijden voor de zaak van de boze. Strijdt daarom tegen de vrienden van Satan; voorzeker, Satan's plan is zwak.

 

4.101    En wanneer gij door het land reist, zal het voor u geen zonde zijn het gebed te bekorten, als gij vreest dat degenen, die niet geloven u last zullen veroorzaken. Voorwaar, de ongelovigen zijn een openlijke vijand voor u.

 

Het is niet moeilijk om nog veel meer van dergelijke verzen vinden. Ik verklaar er het hoge misdaadcijfer van moslims mee. Het is toch niet onlogisch dat mensen die naar deze teksten leven en handelen misdaden begaan?

 

Malle Peitje,

 

ik vind het zo triest van jou om constant zogenaamd verzen naar voren te halen om je eigen denkbeeld te bewijzen, dat heb jij meerdere malen gedaan, ik heb ook meerdere malen er op gereageerd, ik probeerde meerdere malen jou uit te leggen door middel van twee verzen maar, hoe het zit, die twee verzen heb ik hier misschien 100 keer geplakt, maar je doet alsof of je gewoon erover heen leest, dus hier nogmaals: 60:8 Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet besstrijden vanwege de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. 9: Allah verbiedt jullie wel degenen te bevrienden die jullie hebben bestreden vanwege de godsdiendt, en die jullie hebben verdreven uit jullie woonplaatsten en die (anderen) hebben geholpen om jullie te verdrijven. En wie hen tot vriend neemt: zij zijn die de onrechtplegers zijn. dus, in de tijd van de profeet was er oorlog tegen de onrechtplegers, degenen die aan de islam een einde willen maken (als de moslims zichzelf niet hadden verdedigd, was er nu helemaal geen islam = de godsdienst van de Schepper). Er waren dus degenen die oorlog hebben verklaard aan de profeet om hem en de zijnen te bestrijden tot de dood, dus min of meer was er een duidelijke vijand, in dit geval geldt de vers nummer 9, onder deze vers vallen al die oorlogsverzen (die tijdens de oorlog zijn geopenbaard) die jij constant aanhaalt (dit is de juiste context). dus jij doet alsof er oorlog is met de moslims hier in Nederland, wat niet zo is (dus zie vers 8), dus wat is het nut om die oorlogverzen naar voren te halen, wil je zo graag een oorlog ? maar toch neem ik je het niet kwalijk, want je bent onwetend, je hebt niet eens 1% kennis van de islam, ik zie jou dus als iemand die uit een flat is gevallen, en dus niet meer weet, waar hij het over heeft, zie je, ik heb toch weer op jou gereageerd, terwijl ik daar geen zin in heb, ik had eigenlijk altijd de gedachte: 'laat hem maar stikken in zijn haat, die hij draagt', maar toch heb jij mij zover gekregen om toch op jou haatcampagne te reageren, vreemd he, vind je niet ?

 

maar goed, moge Allah jou leiden.... 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Love_Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 06:30
EY MALLE PIETJE JIJ BENT BITSTREAM ZO ONGEVEER JE EMAIL
JE BENT MOSLIM KIJK HOE JE PRAAT SCHAAM JE
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 06:54

Hoi Malle Pietje,

Frustraties heb jij niet alleen, alleen de wijze waarop ik met mijn frustraties omga, is gelukkig anders dan hoe jij daarmee omgaat. Ik hoop niet dat je frustraties ten opzichte van DE Marokkaan je leven laat bepalen!

Groetjes.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 07:16

In eerste instantie geplaatst door Love_Islam

EY MALLE PIETJE JIJ BENT BITSTREAM ZO ONGEVEER JE EMAIL
JE BENT MOSLIM KIJK HOE JE PRAAT SCHAAM JE

HIJ IS GEEN MOSLIM...

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 07:29

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Malle Pietje, Frustraties heb jij niet alleen, alleen de wijze waarop ik met mijn frustraties omga, is gelukkig anders dan hoe jij daarmee omgaat. Ik hoop niet dat je frustraties ten opzichte van DE Marokkaan je leven laat bepalen! Groetjes.

Schrik niet, ik heb zelfs Marokkaanse vrienden! Nou eigenlijk zijn't meer kennissen, maar goed. Ik heb dus niets tegen deze mensen als zodanig. Waar ik wel iets tegen heb is dat tuig. Als goede medelanders zou ik van jullie ook een dergelijk standpunt als van mij verwachten. Heeft er iemand van jullie moslims hier op dit forum een oplossing voor deze straatterroristen? Het zijn juist deze Marokkanen die de hele groep, vaak hard werkende, Marokkanen in een verkeert daglicht zetten. Welke oplossingen hebben jullie voor ogen?

 

Vrg Malle Pietje

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 12:28

Hoi Malle Pietje,

Denk je nou werkelijk dat de daden van Marokkaanse (rotjochies) goed gekeurd worden door de Marokkaanse gemeenschap. Komop zeg!

Weet je, wat de oplossing is en juist daar zit het verschil waarom we het niet eens kunnen worden.

De oplossing is: Islam!

Opvoeden met de Islam, belonen en bestraffen middels de Islam...en je zult gegarandeerd resultaat zien.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 18:07
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Malle Pietje, Denk je nou werkelijk dat de daden van Marokkaanse (rotjochies) goed gekeurd worden door de Marokkaanse gemeenschap. Komop zeg!

Weet je, wat de oplossing is en juist daar zit het verschil waarom we het niet eens kunnen worden.

De oplossing is: Islam!

Opvoeden met de Islam, belonen en bestraffen middels de Islam...en je zult gegarandeerd resultaat zien.

Om moslims in 'toom' te houden heb je islamitische wetgeving nodig?...

Terug naar boven
elroyal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 20 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 125
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2005 om 18:53
De wet is er om misdadigers in toom te houden, niet om eerzame burgers in toom te houden, immers, eerzame burgers houden zich by definition aan de wet. Zo ook met de islamitische wet, dunkt me.
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 04:45

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Malle Peitje, ik vind het zo triest van jou om constant zogenaamd verzen naar voren te halen om je eigen denkbeeld te bewijzen, dat heb jij meerdere malen gedaan,

 

Jij doet dat ook. Het gaat toch ook over wat er geschreven staat? Waarom moet dat dan achterwege blijven?

 

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik heb ook meerdere malen er op gereageerd, ik probeerde meerdere malen jou uit te leggen door middel van twee verzen maar, hoe het zit, die twee verzen heb ik hier misschien 100 keer geplakt, maar je doet alsof of je gewoon erover heen leest, dus hier nogmaals: 60:8 Allah verbiedt jullie niet om met degenen die jullie niet besstrijden vanwege de godsdienst, en die jullie niet uit jullie woonplaatsen verdrijven, goed en rechtvaardig om te gaan. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. 9: Allah verbiedt jullie wel degenen te bevrienden die jullie hebben bestreden vanwege de godsdiendt, en die jullie hebben verdreven uit jullie woonplaatsten en die (anderen) hebben geholpen om jullie te verdrijven. En wie hen tot vriend neemt: zij zijn die de onrechtplegers zijn.

 

Met het vaak plaatsen van die verzen bewijs je toch nog niet je gelijk? Afgezien vandat zijn dit moeilijk te doorgronden verzen. Er staat dus dat Allah het jullie niet verbiedt om met degenen bevriend te zijn die jullie niet bestrijden. Wel, wat er ook precies staat, ze maken de door mij getoonde verzen nog niet ongeldig toch?

 

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

dus, in de tijd van de profeet was er oorlog tegen de onrechtplegers, degenen die aan de islam een einde willen maken (als de moslims zichzelf niet hadden verdedigd, was er nu helemaal geen islam = de godsdienst van de Schepper).
 

 

Mohammed�s vijanden waren vrijwel uitsluitend de mensen die hem niet als boodschapper van god aanvaarden. Er zijn op dit moment meer dan 8000 mensen die beweren met god in contact te staan. Ben ik nou een onrechtpleger als ik ze niet geloof?

 

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Er waren dus degenen die oorlog hebben verklaard aan de profeet om hem en de zijnen te bestrijden tot de dood, dus min of meer was er een duidelijke vijand, in dit geval geldt de vers nummer 9, onder deze vers vallen al die oorlogsverzen (die tijdens de oorlog zijn geopenbaard) die jij constant aanhaalt (dit is de juiste context).

 

Hier worden de zaken omgedraaid! Mohammed verklaarde zelf steeds de oorlog aan de niet-moslims en niet omgekeerd. Ik kan dat, als je wilt, met hadith bewijzen�Een goed voorbeeld zijn de Joden die hun godsdienst niet voor de islam in wilden inruilen wilden.

 

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

dus jij doet alsof er oorlog is met de moslims hier in Nederland, wat niet zo is (dus zie vers 8), dus wat is het nut om die oorlogverzen naar voren te halen, wil je zo graag een oorlog ?

 

Dat is jouw persoonlijke interpretatie, en dat is er een van de vele. Er zijn genoeg moslims die vinden dat het westen met de islam in oorlog is. Luister maar eens naar de MOSLIM-fundamentalisten. En zijn al die aanslagen niet al een bewijs?

 

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

ik heb toch weer op jou gereageerd, terwijl ik daar geen zin in heb, ik had eigenlijk altijd de gedachte: 'laat hem maar stikken in zijn haat, die hij draagt', maar toch heb jij mij zover gekregen om toch op jou haatcampagne te reageren, vreemd he, vind je niet ?

 

Kritiek stel jij dus gelijk aan haat. Iets wat moslims vaak doen. Kun jij een zin van mij herhalen waaruit haat blijkt? Mijn kritiek is juist uit liefde! Liefde voor een betere wereld. Waarschijnlijk een wereld zonder godsdienst. Als je ziet wat er in naam van bovenwereldsedenkbeelden allemaal is, en wordt aangericht�

 

Begrijp goed, dit is ook mijn wereld, en ik kan, en WIL!, me niet aanpassen aan iedereen die in een of ander boek gelooft. Laat de Joden, Christenen en Moslims eerst maar eens onderling uitmaken wie er gelijk heeft voordat ze mij met hun onbegrepen geloof lastig vallen.

 

Vgr Malle Pietje.

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 04:53

Malle pietje...

Heeft iemand ooit een mes op je keel gelegd met de mededeling dat je moslim moet worden en anders maar dood moet????

Doe niet zo dramatisch man....de meeste moslims hebben niks tegen christenen en joden en de rest van de bevolking van Nederland. Het enige wat de moslims willen is met rust gelaten worden..in plaats dat er elke keer zogenaamde moefties die geen eens arabisch kunnen hun interpretatie van de qoraan en hadith weergeven....en daardoor haat versprijden.....

ALLAHOE GHAIR!!!

mvg merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 05:18

Hoi Malle Pietje,

Niemand kan een ander 'doorgedraaide'  in toom houden, noch welke wetgeving. waar het bij mij omgaat is dat deze jongeren inzien wat de islam voor hen werkelijk kan betekenen, zodat ze niet alleen in dit leven gelukkig kunnen leven maar ook in het hiernamaals.

Er bestaat geen wereld zonder ellende!

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 09:54
Luister Malle Pietje (ja sorry dat ik de derde ben in de rij)

Als Abou Jabir's aangehaalde verzen jou niets zeggen, zeggen jouw aangehaalde verzen dan uberhaupt iets? Jij bent toch helemaal geen moslim?
Als er kritiek op jou wordt gegeven reageer jij (netals ieder mens) ook geirriteerd en zegt ook dat 'wij' geen kritiek kunnen dulden.
Een onrechtpleger vecht direct tegen de Islam.
Als jij liever vasthoud aan die verzen die alleen jouw mening ondersteunen best. Maar mag ik dan zeggen dat je een gesloten mening hebt? Verandering (en dus ook een fatsoenlijke discussie) zal ver van jou zijn op deze manier. Als je alleen al het slechte van iemand wilt accepteren, vraag je jezelf dan niet af hoeveel slechte jijzelf wel niet hebt? Als jij alleen die groep moslims wilt accepteren (de extremen, die meestal ook alles verdraaien) en andere moslims verantwoordelijk houden voor hun daden, weet je wel hoe vernederend (/onmenselijk) je bezig bent? Houd ik jouw, als Nederlander, verantwoordelijk voor de slavenhandel (in de gouden eeuw)? Komop zeg! Als gebeurt het nu, dannoch verwacht ik dat je iemand niet de daden van een ander opzadelt.
Als jij niet aangepast wil worden, waarom past je dan ons aan? Past je dat soms beter? Past dat soms in een betere wereld? Neen! Weet je niet hoeveel mensen wel niet makkelijk tot etnische zuiveringen zijn gekomen alleen als met die gedachtengang?

Ik ben ook maar een mens, ik maak ook fouten, maar waag het nog een keer de daden van een ander bij mij op te zadelen (dan kom je op mijn lijst der onrechtvaardigen). Jij mag mij verder wel aanspreken op mijn fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede) voor een beter wereld dan maar
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 10:21
Abdulkadir ,
Die verzen die malle pietje aanhaalt zijn die onwaar?
Heeft het te maken wie die verzen citeerd?
Bv wanneer Malle Pietje deze verzen citeerd zijn ze onwaar een vervalsing van de koran?
en wanneer deze verzen aangehaalt worden door bv Bin Laden?
Zijn ze dan wel geldig?


Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2005 om 10:35
Die hadith hoogstwaarschijnlijk wel.

Malle Pietje prefereert hadith verzen omdat deze makkelijker fouten bevatten, immers de Quraan is perfect. Verder neemt hij ook liever geweldadige verzen uit de Quraan, terwijl dit duidelijk verzen zijn die in de minderheid zijn. Bovendien gelden een hoop regels, geweld is echt als laatste optie. Zelfs als laatste optie mag het worden genegeert.
En al helemaan negeert hij vredelievende verzen die in de Quraan zeer wonderbaarlijk zijn bestreven. Helaas, een eenzijdig beeld vormt zich dan gemakkelijk.
Verdraaiing is iets heel anders dan aanhalen en dan zijn zo ook niet meer geldig.
Hopelijk ben ik kort maar begrijpelijk in deze reactie.
Bovendien is Malle Pietje geen moslim, toch spreekt hij over zijn bronnen alsof hij een betere is. Onwetendheid is zeer schadelijk.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 03:06

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Malle pietje... Heeft iemand ooit een mes op je keel gelegd met de mededeling dat je moslim moet worden en anders maar dood moet????

Nee, nog niet. Zolang moslims in de minderheid zijn zal dat ook niet zo snel gebeuren. Worden ze echter een meerderheid�Ik vond een toepasselijk artikel in de Trouw van gisteren:

 

In eerste instantie geplaatst door

  Bangladesh / Ben jij geen moslim? Dan ben je een vijand: http://www.trouw.nl/religieenfilosofie/artikelen/11064672912 84.html: Waarom zwijgt de gematigde islamitische meerderheid? Costa: ,,De reden is tweeledig. Protesterende moslims hoeven niet op steun van de overheid te rekenen. En de extremisten rechtvaardigen hun daden met de Koran in de hand, en daar weet de rest niets tegenin te brengen. De moslims die hun mond open doen zijn op de vingers van een hand te tellen.''

 

Mij heeft nog nooit iemand een mes op de keel gelegd om moslim te worden. Toch is die gedachte niet zover gezocht. De heilige boeken zijn in deze zeer duidelijk:

Sahih al-Bukhari, Vol.1, Hadith No. 24 "Narrated Ibn 'Umar: Allah's Apostle said: I have been ordered to fight against the people until they testify that none has the right to be worshipped but Allah and that Mohammad is Allah's apostle, and offer the prayers perfectly and give the obligatory charity, so if they perform all that, then they save their lives and property from me except from Islamic laws, and then their reckoning (accounts) will be done by Allah."

Sunan Abu Dawud Book 38, Number 4341: Narrated Mu'adh ibn Jabal: AbuMusa said: Mu'adh came to me when I was in the Yemen. A man who was Jew embraced Islam and then retreated from Islam. When Mu'adh came, he said: I will not come down from my mount until he is killed. He was then killed. One of them said: He was asked to repent before that.

 

Sunan Abu Dawud, vol. 2, No. 28, Omar Ibn al-Khatab said: �I heard the prophet of Allah saying: �I will cast Jews and Christians out of the peninsula and I won�t leave any one in it but Muslims.��

 

3.85. En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.

 

Het is toch niet zo verwonderlijk dat moslims die naar bovenstaande teksten leven en handelen onverdraagzaam zijn en wel problemen moeten veroorzaken? Het mes op de keel zou heel best kunnen�

 

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem

Het enige wat de moslims willen is met rust gelaten worden..in plaats dat er elke keer zogenaamde moefties die geen eens arabisch kunnen hun interpretatie van de qoraan en hadith weergeven....en daardoor haat versprijden.....

 

Ayaan Hirsi Ali zei het zondag in het buitenhof heel mooi. 'Wanneer iemand zoals de moordenaar van Theo van Gogh zijn daad verdedigd met de profeet of de koran, dan stelt ie deze daarmee automatisch ter discussie'. De kritiek zal alleen stoppen als het moorden stopt. Het een is een gevolg van het andere. Ik denk dat zolang er misdaden worden begaan in naam van de islam het alleen maar erger wordt.

mvg Malle Pietje

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 04:59
Het ��n is het gevolg van het andere. Ik vraag me af wat eerder heeft plaatsgevonden, de moord op van Gogh of de geplande haatcampagne plus filmpje van deze politica zonder verblijfsvergunning. Kritiek in de vorm van veel leugens zijn voorafgegaan aan de moord, dit heeft veel haat gecre�erd. Haat heeft geleid tot moord en als de leugens niet stoppen zal het moorden niet stoppen. Dit is wat we zien, wel of geen rechtvaardiging vanuit de islam heeft hier niks mee te maken.
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 05:00

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Als Abou Jabir's aangehaalde verzen jou niets zeggen, zeggen jouw aangehaalde verzen dan uberhaupt iets? Jij bent toch helemaal geen moslim? Als er kritiek op jou wordt gegeven reageer jij (netals ieder mens) ook geirriteerd en zegt ook dat 'wij' geen kritiek kunnen dulden.

 

Die verzen waar tolerantie uit moet blijken staan haaks op de veelgrotere groep intolerante verzen. En ok�, misschien draaide ik te ver door. Inderdaad liet ik me vorige week, ik hoop dat het nu over is, leiden door emoties.


In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Als jij liever vasthoud aan die verzen die alleen jouw mening ondersteunen best.

 

Die verzen zijn juist de oorzaak van mijn mening. Waren ze er niet dan had ik geen poot om op te staan toch?

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Maar mag ik dan zeggen dat je een gesloten mening hebt? Verandering (en dus ook een fatsoenlijke discussie) zal ver van jou zijn op deze manier. Als je alleen al het slechte van iemand wilt accepteren, vraag je jezelf dan niet af hoeveel slechte jijzelf wel niet hebt? Als jij alleen die groep moslims wilt accepteren (de extremen, die meestal ook alles verdraaien) en andere moslims verantwoordelijk houden voor hun daden, weet je wel hoe vernederend (/onmenselijk) je bezig bent?

 

Ik was vroeger een christen. Nu niet meer. Alleen mensen die nadenken kunnen van gedachten veranderen. Is zoiets bij jouw ook denkbaar? Wist je dat ik door de islam dat geloof verloren ben? Kort na 11-09 dook ik in de islam en vond de hadith. Bepaalde verhalen kwamen mij zo ongeloofwaardig over dat het voor mij zo klaar als een klontje was dat Mohammed geen echte profeet van god kon zijn. Dit zette mij op de gedachte dat als een miljard moslims ernaast kunnen zitten, dat dat dan ook kan met een drie maal zo grote religie. Het getal doet er niet toe, miljarden mensen hebben ook geloofd dat de aarde plat was en zij zaten er toch ook allemaal naast? Vanaf toen begon ik fouten in de bijbel te ontdekken.

 

Abdulkadir, ik wil helemaal niet de nadruk op alleen de slechte dingen leggen maar het slechte overstijgt in dit geval het goede. Zo zie ik het. Ik geloof best dat met islamitischewetgeving het aantal diefstallen snel zal teruglopen. Of dat een maand Ramadan best wel eens goed voor een mens kan zijn. Echter wat je er meer voor terugkrijgt weegt niet op tegen de voordelen.

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

  Houd ik jouw, als Nederlander, verantwoordelijk voor de slavenhandel (in de gouden eeuw)? Komop zeg! Als gebeurt het nu, dannoch verwacht ik dat je iemand niet de daden van een ander opzadelt. Als jij niet aangepast wil worden, waarom past je dan ons aan? Past je dat soms beter? Past dat soms in een betere wereld? Neen! Weet je niet hoeveel mensen wel niet makkelijk tot etnische zuiveringen zijn gekomen alleen als met die gedachtengang?

 

Ik begrijp wat je bedoelt. Nee ik hou jouw nergens verantwoordelijk voor. Wel hou ik de moslimgemeenschap als zodanig verantwoordelijk voor het nu ontstane klimaat. Kijk de kritiek is een reactie. Je moet goed beseffen dat mensen vannature nauwelijks belangstelling hebben voor het geloof van een ander. Wat de Siks of Sinto-Budisten geloven, ik heb er geen idee van. En jij waarschijnlijk ook niet. Echter als ze met vliegtuigen gebouwen binnengaan vliegen�Je moet kritiek ook niet zien als uitverveling effentjes moslimpje pesten. Dat hoor ik vaak. Mensen, en ik, zijn gewoon bezorgd. Ik ervaar de komst van meer moskee�n en islamitische scholen weldegelijk als een bedreiging. Zet de tv maar aan.

 

Moslims vormen geen eenheid en dat maakt dat ze elkaar steeds tegenspreken. Voor elke imam die het slaan van vrouwen propageert, is wel weer een imam te vinden die het tegenovergestelde beweert. Heeft een moslim mensen van de tolerantie van de islam weet te overtuigen, kort daarna wordt die mooie boodschap weer totaal ongedaan gemaakt door een donderpreek van iemand die niet eerder zegt te rusten als alle ongelovigen om zeep zijn geholpen. Kortom, moslims spreken elkaar voortdurend tegen. Dat maakt tevens dat zo�n club met wantrouwen bekeken wordt. Wie moet de niet in religie ge�nteresseerde Nederlander nou geloven? The good or the bad imam?


 

Vgr Malle Pietje
Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 05:51

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Die hadith hoogstwaarschijnlijk wel.


Malle Pietje prefereert hadith verzen omdat deze makkelijker fouten bevatten, immers de Quraan is perfect. Verder neemt hij ook liever geweldadige verzen uit de Quraan, terwijl dit duidelijk verzen zijn die in de minderheid zijn.



Ja maar over de gewelddadige verzen gaat het juist. Voor sommige moslims zijn ze WEL een bron van inspiratie. En die mensen vormen een bedreiging voor alle niet-moslims! Dat is wat ik beweer. Wie stopt hen? Jij Abdulkadir? En of die hadith vals zijn doet er niet toe. Voor sommigen zijn ze echt! En begrijp dat als er een god bestaat wij van hem de psychologische natuur gekregen hebben om de nadruk op het negatieve te leggen. Het is niet interessant om te weten dat mevrouw Jansen vandaag een rolator heeft gekregen. Diefstal van dat ding heeft wel nieuwswaarde.

 

Of die gewelddadige verzen in de minderheid zijn betwijfel ik. Klik willekeurig wat hadith aan en see for yourself�http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchhadith.html

 

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

En al helemaan negeert hij vredelievende verzen die in de Quraan zeer wonderbaarlijk zijn bestreven. Helaas, een eenzijdig beeld vormt zich dan gemakkelijk.

 

Zou het ook kunnen zijn dat moslims, door hun geestelijken, een eenzijdig beeld van de islam hebben voorgeschoteld gekregen? Voor het internettijdperk heeft vrijwel geen moslim ooit zelf een hadith onder ogen gehad. En nu heb je dus steeds meer moslims die de hadith totaal afwijzen. Dat kan alleen als zij van de inhoud op de hoogte zijn�


In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Verdraaiing is iets heel anders dan aanhalen en dan zijn zo ook niet meer geldig. Hopelijk ben ik kort maar begrijpelijk in deze reactie. Bovendien is Malle Pietje geen moslim, toch spreekt hij over zijn bronnen alsof hij een betere is. Onwetendheid is zeer schadelijk.

 

Als de islam werkelijk de boodschap van de schepper van dit gigantische universum bevat dan is die ook voor mij bedoeld. Bovendien wordt mijn naam in de boeken genoemd: de ongelovige. Dus mag ik er een mening over hebben.

 

Vrg Malle Pietje

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 05:54

In eerste instantie geplaatst door Herne

Abdulkadir ,

Die verzen die malle pietje aanhaalt zijn die onwaar?
Heeft het te maken wie die verzen citeerd?
Bv wanneer Malle Pietje deze verzen citeerd zijn ze onwaar een vervalsing van de koran?
en wanneer deze verzen aangehaalt worden door bv Bin Laden?
Zijn ze dan wel geldig?

Goed opgemerkt!

Terug naar boven
Malle Pietje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 97
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 06:16

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Het ��n is het gevolg van het andere. Ik vraag me af wat eerder heeft plaatsgevonden, de moord op van Gogh of de geplande haatcampagne plus filmpje van deze politica zonder verblijfsvergunning.

 

Wat was er eerder? Het filmpje van Ayaan, of de door islamitische vrouwen overbevolkte blijf van m�n lijf huizen?

 

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Kritiek in de vorm van veel leugens zijn voorafgegaan aan de moord, dit heeft veel haat gecre�erd. Haat heeft geleid tot moord en als de leugens niet stoppen zal het moorden niet stoppen. Dit is wat we zien, wel of geen rechtvaardiging vanuit de islam heeft hier niks mee te maken.

 

Kritiek wordt door jouw dus afgedaan als leugens. Weet je, het is eigenlijk heel gemakkelijk om te weten wat waar is of niet. Nodig Ayaan Hirsi Ali uit voor een tv programma. Neem de koran en hadith mee, en daag haar uit, voor de ogen van heel Nederland!, haar uitspraak dat Mohammed volgens westerse normen en waarden een perverse tiran is, met islamitische teksten te onderbouwen. Als zij dat niet kan gaat ze af als een gieter en zal er niemand ooit nog op haar stemmen. Dit is toch de manier om van die vrouw af te komen? Waarom haar bedreigen als het zo gemakkelijk kan?

 

Vgr Malle Pietje
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 09:09

Malle pietje....

Het is duidelijk dat ayaan niet bekend is bij jou...........Ayaan kan en wil niet discusseren!! Ze is monotoon en herhaald elke keer het zelfde...bij buitenhof stelde de heer witteman haar kritische vragen en op geen enkele vraag antwoorde ze...ze draaide er elke keer om heen...!!! Hoe kun je dan een gesprek/dialoog met haar voeren?? Zij spreekt zichzelf in 1 zin wel minimaal 1 keer tegen..!

Met andere woorden ayaan deugt niet en het geen zij wil bereiken ook niet...Als zij zo nodig moslim vrouwen wil helpen dan zou ik maar een stichting opzetten en geen schuld aan de qoraan of de islaam...slechts aan de verkeerde moslim man!!! Ik zou ook graag die moslim vrouwen wil helpen...daar doe k ook heel erg mijn best voor maar ik maak geen onderscheid in religie!!! Elke vrouw die mishandeld of bedreigt wordt verdient hulp of ze nou allochtoon/autochtoon/gelovig of ongelovig is...!!!

En ga me nou alsjeblieft niet zeggen dat elke vrouw in een blijf van mijn lijf huis een moslima is en een moslim man heeft....

Enne malle pietje ik hoop dat je je emoties inderdaad kunt bekoelen door slechts te kijken naar de moslims in je omgeving, want als ik heel eerlijk ben is er in mijn dorpie niet veel verandert...ja misschien wat meer blikken en opmerkingen maar dat maakt niks uit hoor....ze doen maar, mijn geloof in ALLAH zal alleen maar sterker worden. De media brengt het wel zoo gevaarlijk maar zoals je zelf al zei de moslims onderling hebben niet dezelfde gedachten en zijn zo divers als het maar kan....zoals bij elke religie en bevolkingsgroep denkt iedereen op zijn eigen manieren heb je orthodoxe en minder praktiserende moslims.... dus laat staan dat ze nederland of een ander land zouden overnemen...dat is net zo onrealistisch als zeggen dat sinterklaas echt bestaat....

gegroet merjem

ps: Verder die reacties over de hadith daar ga ik geeneens op in...''je gedrag is jou da3wa''...zo heb ik het altijd geleerd...wees goed voor anderen ondanks dat anderen dat niet zijn...en zo denkt de meerderheid.Dus dan kan je wel met overleveringen aankomen maar achter elke hadith schuilt een verhaal. En ik kan me voorstellen dat er tijdens oorlog niet zulke lieve overleveringen bestaat...dat betekent echter niet dat we ze allemaal maar moeten toepassen op onze eigen situatie...

gegroet merjem
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 09:55

Kritiek (leugens) stopt dus niet alleen als het moorden stopt. De probleemstelling van vrouwen in de blijf van mijn lijf huizen kan ook makkelijk uitgedaagd worden. Ga samen met ayaan en een cameraploeg van sbs6 hart van nederland langs de huizen van alle vrouwelijke moslimslachtoffers, en maak hier een mooi programma van. Als je in ��n van de huizen een echtgenoot aantreft die aan het bidden is, of koran aan het lezen is of kan vaststellen dat hij even naar de moskee is om zijn gebed te verrichten, dan kan je concluderen dat het aan de islaam ligt. Doe dit op een willekeurige dag in het weekend, tijdens, vlak voor, of na het avondgebed. Ik kan je verzekeren dat in bijna alle gevallen de man niet thuis zit en even een een erg lang bezoekje is gaan brengen aan de plaatselijke kroeg of coffeeshop.   

 

Alles heeft met juiste interpretatie en eerlijkheid te maken. En bewust een tekst fout interpreteren is een leugen, en een moslimgeleerde niet geloven op de juiste interpretatie is een leugen. Ayaan heeft geen enkele kennis van islaam, zij heeft alleen kennis van de Somalische cultuur en verkeerde handelingen van mensen, die zij beiden toeschrijft aan de enige godsdienst. Zij heeft dus geen kennis, is nooit eerlijk en liegt erg veel.   

 

Jij bent net zo malle pietje. Je wilt de juiste interpretatie niet horen en geeft overal een leugenachtige draai aan. Je wilt niet geloven dat de islaam zegt dat er tussen man en vrouw liefde en barmhartigheid is, en zelfs nog veel meer dan dit. Binnen de islam heeft de vrouw een prachtige positie en dit kan niemand ontkennen behalve met leugens. De positie van de vrouw is erg speciaal. De juiste interpretatie m.b.t. het huwelijk van de profeet wil je ook niet geloven en ontken je met veel leugens. Het draait bij jou en hirsi allemaal om leugens en haat, waarbij een totale afwezigheid is van alles wat met eerlijkheid te maken heeft.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 10:16
Hmmm,

Goedzo Malle Pietje, die emoties die hoeven niet een discussie te bepalen. Het is ook opmerkelijk dat jij de fitnah (ellende/verdeeldheid) in de ummah goed weergeeft in jouw woorden. Ik lees eigenlijk door jouw mening dat jij jezelf verklaard netals fundamentalisten dat je een conclusie kunt trekken uit de Quraan en Hadithverzen (op een eenzijdige manier). Maar zeges eerlijk, zijn die fundamentalisten daarmee niet gevaarlijk? Ben jij dan niet op net zo'n manier bezig? Is het eigenlijk niet fout?
Ik zeggen dat ik Abou Jabir en een paar anderen liever Quraanverzen quoten zonder onze eigen mening erbij, immer die verzen zijn onze mening. We leggen dit pas naderhand als men het niet begrijpt.

Maar ik jou dan vragen, waarom heb jij je echt niet verdiept in de Islam volgens betrouwbare bronnen? Volgens Islamietisch verantwoorde bronnen?
Ik denk dat dat de volgende logische stap is in jouw religieuze carriere. Het is een serieuze suggestie, immers jij hebt de fouten in de Bijbel geaccepteerd. Maar, zijn er nou werkelijk fouten in de Quraan? Dat mag jij dan gaan uitzoeken.
En God Leid Wie Hij Wilt. Vraag om Zijn Leiding, in de hoop dat je het zult ontvangen.

Luister, na 119 was ik ook gaan denken over mijn religie. Maar weet dat mijn geloof zo dun was als een zijden draadje! Ik ben met verstand en wat kennis erdoorheen gekomen, nu was ik anders geen moslim meer geweest. Dat is mijn verhaal.

Luister, ik met (helaas) dezelfde nationaliteit als H.Ali kan zeggen dat zij flauwekul uitslaat. Ik kan zeggen (na haar 'waardeloze' boek te hebben gelezen) dat zij Islam op een primitieve manier benadert (ongeveer als een kind). Zij kan een hoop van haar stelling niet onderbouwen met Quraan, maar met slechts interpretaties van moslims en fouten van moslims. Meer niet. Ik heb al haar stellingen gewoon kunnen weerleggen, ik schaam me over mijn kennis over Islam, maar dat ik dat nog kan. Het zet je aan het denken. Misschien dat anderen dat niet doen, maar doen alsof.

Kijk eens 'on the bright side' van Islam. Ik bedoel, wie vertelt je steeds dat je Islam hoort te beoordelen naar de daden van moslims? Komop, wees eens een man en bestudeer Islam aandachtig. Op Gij Er Lering Uit Moogt Trekken.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Herne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 370
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 11:20
En toch weet ik dat Hirshi Ali niet in alles ongelijk heeft.
Ik zal een  voorbeeld noemen.
Een meisje bereikt de jaren van volwassenheid en zegt dat ze op vakantie gaat met haar vriendin naar Spanje.
Volgens mij is dit in een Islamitisch gezin niet toegestaan terwijl voor de Nederlandse wetgeving dit alleen haar zaak is.
Hier wordt zo een meisje dus beperkt  in haar leven als mens.

Ik zal het nog niet  eens hebben over  het feit dat zo een meisje ook kan besluiten om de islam vaarwel te zeggen en al of niet  een wild leven gaat leiden ergens anders in de stad.
Natuurlijk in Godsdienst is geen dwang maar zelden of nooit heeft mij een bericht bereikt dat dit gebeurde en dat  zo een meisje veilig in Nederland rond kon lopen.

Een vrouw pleegt overspel niet erg netjes dat geef ik toe maar nog minder netjes is het advies om deze vrouw dan maar in huis op te sluiten totdat  ze doodgaat dus voor altijd.
In Nederland heet dit gewoon gijseling.

Ere wraak is een verschijnsel dat wellicht niet Islamitisch is maar het is wel vreemd dat het enkel gebeurt in Islamitische kringen.
Ik heb nog nooit van  Boedistische families gehoort waar dit plaats vond.
Zelfs de afgelopen maand december waren er al drie gevallen.







Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 januari 2005 om 12:01
En verkrachting past daar niet in Herne? Klinkt cliche, maar het is verschikkelijk genoeg om mensen daar voor te waarschuwen.
Sinds wanneer ben je meer mens als je reist?

Religie dwang wordt opgelegt door mensen en is onafhankelijk van een bepaald religie.

Overspel is inderdaad vreselijk. Maar hoe moet je antwoorden daarop? Ikzelf weet ook geen antwoord daarop. Maar intussen tijd breekt het wel de maatschappij af met al haar ellende.
Erewraak gebeurt ook in hindoestaanse culturen (helaas). Vandaar dat ze ook bekend zijn in pakistan en bangladesh. Vreselijk iets.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.