Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Moslim Lifestyle Project

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Moslim Lifestyle Project
    Geplaatst op: 19 maart 2005 om 01:10

Salaam aleikoum,

De volgende conclusies zijn hier getrokken.

- Er kan verwarring onstaan bij andere moslims die jou dat zien drinken. En het is de taak van een moslim te vermijden dat men iets slechts over hem zou kunnen denken.

- Moslims zullen het niet drinken om een imago. Malt-bier wordt niet gezien als mannelijk, moslims geven zoiezo niks om status m.b.t. wereldse handelingen en producten. Ook zal het niet worden gedronken uit 'sociaal' standpunt, een moslim mag niet zitten bij mensen die alcohol nuttigen. 

- Moslims zullen het niet drinken om erbij te horen, zij willen zich altijd zoveel mogelijk onderscheiden in hun handelingen.

- Coca Cola cultur is flink aan het verliezen. Moslims worden zich steeds meer bewust van het principieel boycotten van producten die een nadeel kunnen zijn voor de gemeenschap.

- De aankoop van malt-bier betekent vrijwel zeker indirecte steun voor investeringen in productie van alcoholisch bier.

- De meeste moslims weten niet hoe gerstdrank smaakt en denken niet dat het lekkerder dan water is.

- Er is hier een andere sociaal islamitiche sfeer dan bijv. in Egypte.

- De moslimjeugd adviseert Heineken zich te richten op de niet-islamitische markt en is voorstander van het verkopen van malt-bier ten koste en als opvolger van alcoholisch bier. Dit zal een hoop ongelukken en moorden verminderen.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen die jullie hebben geconcludeerd. Gaan jullie deze onmogelijke investering uitvoeren?  

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 19:57
Salaam Aleikum,

Hoezo dom. Bier voor moslims?? Er zou dan geen alcohol in zitten. Dan is het toch gewoon limonade??? Waarom noem je het dan bier?? Of is het net als alcoholvrije biertjes dat er toch een klein beetje alcohol in zit??

Ik persoonlijk en ik denk vele met mij zullen nooit limonade kopen dat als bier wordt bestempeld of als limonade maar dan van een bierbrouwerij zoals heineken of amstel.
Degenen die het drinken die zullen het alleen drinken om erbij te horen. Maar of je dan van moslims kunt spreken? Een mooi voorbeeld is Mecca cola die ontzettend populair is bij moslims, omdat men geen cola wil drinken van amerikaanse bedrijven of westerse bedrijven. Denk je dan zelf dat een drankje dat als moslimbier bestempeld word, en door een bedrijf wordt gemaakt dat onder meer bier maakt, een succes wordt??
Kun je net zo goed gelijk moslimvarkensvlees op de markt gaan brengen. Als je echt op de moslim markt wilt inspelen moet je gewoon een drankje op de markt brengen dat het woordje bier niet in de naam heeft, geen alcohol bevat, en waarvan een percentage naar de palestijnen, tsjetsjen of aghanen gaat.
Anders zal het nooit en te nimmer succes hebben, althans niet bij de "moslims".

En trouwens waarom is er geen jodenbier op de markt gebracht??

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Hans Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 15 februari 2005
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hans Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2005 om 19:36

SoldierOfAllah
Die malt-bier mag je aan je moeder gaan geven zat lap!

Ik weet niet of je het begrepen heb, maar het ging om ALCOHOL vrij bier. Daar word je niet zat van

Azajamal
WAAROM MOSLIMS????????

Moslims vormen een markt waar nog geen echt moslim alcohol vrij biertje voor is in europa.

Amier:
Goed gesproken, het is inderdaad wellicht een vervanger voor bier als je weet het smaakt of als je het heb "leren drinken".

Umm Umarah
wij moslims moeten daar op een respectvolle manier op reageren.

Dat zou ik zeer kunnen waarderen ja.

Tarah
Ik zeg niet dat iedereen nu meteen maltbier moet gaan drinken, maar voor degenen die het wel graag zouden willen is het niet haram.

Wat bedoel je precies met haram?

Abou Jabir
ik snap eigenlijk nog steeds niet wat Hans bedoelt, waarschijnelijk met een nieuwe drank komen, ik zal zeggen, doe wat jij wil, wat betreft de moslims, die drinken alles behalve waar alcohol in zit!

Ik had een opdracht om een moslimbier op de markt te brengen. Het klinkt erg in een hoek gedrukt maar zo is het niet bedoelt. Het ging om een drankje wat de de moslims hetzelfde gevoel geeft als dat bijv een nederlander een biertje drinkt. Een drnakje met mut en gerst zonder alcohol wat ook gewoon lekker is! De opdracht is inmiddels afgerond en we hebben het cijfer zeven gekregen. We hebben jullie agressieve EN positieve reacties ook meegnomen in het verslag en project.

Rahmann
Wallahi als eerste snap ik niet dat jullie met deze kafier in gesprek gaan.

Waarom niet?


Ruud
Ik vind jou beargumentatie sterk!!! En ik bewonder de oproep van de Koran om geen alcohol te nuttigen

Ik ook!

Ik bedoel dat er een nieuwe drankje op de markt wordt gebracht wat net zo'n gevoel geeft als het drinken van eeb bierjte door een "gemiddelde man". Mannelijk, biertje, genieten, genot.
Net als dat er in egypte:

"Bierbrouwer Heineken onderzoekt of het westerse moslims kan bedienen met een alcoholvrij biertje. Volgens Heineken-topman Anthony Ruys wordt de groeiende groep moslims steeds interessanter. Heineken heeft naar eigen zeggen veel succes met een alcoholvrij bierachtig drankje in Egypte. ,,We hebben eind 2002 een Egyptische brouwerij overgenomen en daar maken ze het alcoholvrije moutdrankje met de naam Fayrouz'', zegt Ruys."

Dit biertje is daar inmiddels een groot succes!

Azajamal
in de hoop dat de vrager toch aan het denken gaat over het antwoord dat wij hem geven en vooral de manier waarom en zoals jij het doet broeder zo jaag je hem alleen weg.

TUurlijk ga ik aan het denken!

 

SOldierOfAllah
Nee beste Hans, jij probeert ons niet in verlegenheid te brengen sukkel, jij beledigt ons! En nogmaals dat malt-bier hoeft voor ons niet, dus daaaaaag!

Ik wil jullie helemaal niet beledigen, dan heb je het nog niet helemaal goed begrepen meneer Soldier, ik stelde alleen vriendelijk een vraag met daarop volgend een discussie.

Happylady3113
Wat jammer dat er zo hard en onprettig door ons gereagerd wordt!!

Inderdaad!


Umm Umarah
Broeder mijn excuses dat ik zo fel had gereageerd op je reactie.

Excuses geaccepteerd!

Umm Umarah
ALs je op zo�n manier de niet-moslims aanspreekt dan zullen ze een slechter  beeld van de moslims krijgen

Precies, je begrijpt hem!

Umm Umarah
Ik hoop dat je me vergeeft, Moge Allah ons allen leiden.

Ik vergeef je!

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. We hebben een redelijk duidelijk beeld gekregen van de enigzins verdeelde moslimgemeenschap!

Assalem aleykoem

Hans

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2005 om 03:43
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam alaikum Soldier,

kun je mij laten zien waar Hans jou beledigd heeft en uitgescholden heeft of jou aangevallen heeft?

Wassalam.

 

Goed beste broeder als jij zo naief bent, zal ik je het even uitleggen....

Ik zie het als een belediging dat je moslims vraagt of ze malt-bier lusten! En daar ging het alleen niet om....wat ik begreep is dat "Hans" eigenlijk meer wou weten is hoe vaak wij moslims eigenlijk wel drinken! In andere woorden jullie zijn wel moslims maar hoe goed houden jullie je aan de regels..zo iets.

Dat mag hij vragen geen probleem, maar de manier waarop (een zogenaamde onderzoek) ja, dat kan ik niet accepteren.

Salaam

Ghair insha Allah, laten we dan op goede voet verder gaan.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 08:21
In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

Salaam broeders en zusters,

wat ik juist niet wil is dat wij zo achterlijk doen, dat we elkaar gaan tegen spreken!

Ok, ik zal me als een goede moslim met Allah's wil gedragen. Zie mijn nieuwe topic.

ALHAMDOULLILAH

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 07:58
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam alaikum Soldier,

kun je mij laten zien waar Hans jou beledigd heeft en uitgescholden heeft of jou aangevallen heeft?

Wassalam.

Goed beste broeder als jij zo naief bent, zal ik je het even uitleggen....

Ik zie het als een belediging dat je moslims vraagt of ze malt-bier lusten! En daar ging het alleen niet om....wat ik begreep is dat "Hans" eigenlijk meer wou weten is hoe vaak wij moslims eigenlijk wel drinken! In andere woorden jullie zijn wel moslims maar hoe goed houden jullie je aan de regels..zo iets.

Dat mag hij vragen geen probleem, maar de manier waarop (een zogenaamde onderzoek) ja, dat kan ik niet accepteren.

Salaam

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 februari 2005 om 07:54

Salaam broeders en zusters,

wat ik juist niet wil is dat wij zo achterlijk doen, dat we elkaar gaan tegen spreken!

Ok, ik zal me als een goede moslim met Allah's wil gedragen. Zie mijn nieuwe topic.

Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 12:45

Salam Aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe,

Waarom gaat iedereen zo moeilijk doen om zoiets bizzars...
Mijn mening, ik zal nooit te nimmer iets drinken, ook al is het zonder biermerk, zonder alcohol etc... zolang het de achterliggende gedachte is om iets te creeen voor moslims, om er zogenaamd bij te horen in het uitgaans leven... dan ben ik niet van de partij.
Ff gezellig doen, met een nep-geen alcohol houdende-drank-om je dorst te lessen drankje sorry hoor, doe mij maar een mineraal water, ik vermaak me wel.

 

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 12:34

Reactie van Malikah

salem aleykoem wa rahmatoellah wa barakatuh,

sorry hoor heb toch aardig met fatsoen gereageerd, en ik heb met betrekking op 'nieuw bier op de markt brengen' met groot fatsoen gevraagd of hij d��r mischien geen vragen meer over wilden stellen.en nadat hans me heeft uitgelecht wat hij daar mee bedoelde heb ik daar ook gewoon op gereageert.

er is malt bier genoeg voor de malt drinker of willen jullie soms dat het 'moslim maltbier' uitgebracht word, nou goed what ever, en mensen laat mijn problemen er buiten, tuurlijk is het niet  leuk als je zonder geld zit, maar dat heeft verder niks te maken met mijn problemen.

bedankt voor je smeek beden ik hoop het ook amien.

asalem aleykoem

 

Asalaam alaikoum zuster Malikah,

Soubhana allah zuster, de broeder gaf aan dat wij ons beter konden richten op jouw omdat je het moeilijk zou hebben. Vandaar mijn reactie over jouw problemen, als je niet wilt dat men je problemen erbij betrekt dan adviseer ik je om je problemen ook niet op de forum te plaatsen.

er is malt bier genoeg voor de malt drinker of willen jullie soms dat het 'moslim maltbier' uitgebracht word, nou goed what ever

En als je mijn reacties goed gelezen had dan zou je deze reactie niet hoeven geven..

Wa salaam,

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 08:12

Voorzeker, de mens is temidden van verlies. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid en geduld aansporen.

Al'Asr

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 februari 2005 om 06:01

Salaam alaikum Soldier,

kun je mij laten zien waar Hans jou beledigd heeft en uitgescholden heeft of jou aangevallen heeft?

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 13:55

Wat betreft zuster Malikah, ik heb net in een andere topic gelezen dat ze het nogal moeilijk heeft. Moge Allah haar verlossen uit haar problemen, Ameen.

salem aleykoem wa rahmatoellah wa barakatuh,

sorry hoor heb toch aardig met fatsoen gereageerd, en ik heb met betrekking op 'nieuw bier op de markt brengen' met groot fatsoen gevraagd of hij d��r mischien geen vragen meer over wilden stellen.en nadat hans me heeft uitgelecht wat hij daar mee bedoelde heb ik daar ook gewoon op gereageert.

er is malt bier genoeg voor de malt drinker of willen jullie soms dat het 'moslim maltbier' uitgebracht word, nou goed what ever, en mensen laat mijn problemen er buiten, tuurlijk is het niet  leuk als je zonder geld zit, maar dat heeft verder niks te maken met mijn problemen.

bedankt voor je smeek beden ik hoop het ook amien.

asalem aleykoem

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:53

Assalaam Aleikoem,

Ja broeder.. ik volg je overal...  Ik blijf hoop hebben!

En ik maak mij toch zorgen om je. Want ik zou niets liever willen zien dat je insha'Allah correct zult gaan handelen. Dus blijf ik de discussie met je insha'Allah aan gaan.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:51

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

broeder ik hoop dat je toch inziet dat dit niet de manier is om te reageren op de niet-moslims.

Wat betreft zuster Malikah, ik heb net in een andere topic gelezen dat ze het nogal moeilijk heeft. Moge Allah haar verlossen uit haar problemen, Ameen.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:47

Hahahahha, jij weer!

Maak jij ook geen zorgen

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:46

Assalaam Aleikoem,

Doe vooral met de Kafirs mee, zo zal je in het Paradijs komen...

Ik vind het echt heel jammer dat je zo denkt Soldier, ik blijf hopen dat je van gedachten veranderd insha'Allah.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:43
P.s. beste zuster, onze zuster Malikah kan onze hulp en steun op dit moment meer gebruiken.
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:40

Ja zuster, ik weet het, maar zij willen niet! Dus ze willen ons beledigen, nou fijn dan doe ik daarmee aan.

Maak je a.u.b. geen zorgen komt goed met Allah's wil.

Salamoe alaykoem

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:25

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beste broeder, sorry ik had net mijn bericht weggehaald omdat ik niet kon quoten, mijn berichten zijn dan niet te lezen..dus heb het effe aangepast.

Wat betreft je reactie broeder, laten we inshaAllah geduld hebben en met wijsheid reageren op de reacties van de niet-moslims. Onze gedrag is ook een vorm van da3wa, weet dat je d.m.v. je gedrag mensen uit kunt nodigen tot de islam.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:17

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Hans

Bedankt alvast voor de reacties,

We zijn van plan om een nieuwe malt-bier op de markt te brengen. Wij zijn geinteresseerd wat jullie aantrekken tot een product. Wat vind je lekker om te drinken en wordt je smaak beinvloed door het uiterlijk van een product? Hoe zou jullie malt biertje eruit moeten zien?

Die malt-bier mag je aan je moeder gaan geven zat lap!

Je bent gewaarschuwd.....

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Waar haal jij het lef vandaan om zijn moeder erbij te halen, noem jij jezelf een moslim, schaam je! Deze man stelt hier een vraag, wij moslims moeten daar op een respectvolle manier op reageren. Is dit de manier waarop wij mensen
uitnodige tot de Islam. Het maakt niet wat zijn intentie is, wij moeten op een juiste manier op zijn vragen reageren, dat doe je niet door iemand uit te schelden met zijn moeder.

Qoel astagfiroellah broeder.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Sorry zuster dat je zo over mij denkt, maar ik heb alleen gezegd dat ie het aan zijn moeder maar moet geven of aan zijn vader misschien (aangezien wij moslims toch niet geintresseerd zijn). Daar is toch niets mis mee? En ja een zatlap past gewoon bij de topic, vond het wel leuk om te gebruiken

Verder zit er misschien evenveel achter als wat er voor Hans er achter zit......

En nog 1 ding zuter, probeer na te denken over wat die kafir ermee echt zou bedoelen en probeer je broeders of zuters niet zo tegen te spreken.

Salamoe alaykoem

 

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Broeder mijn excuses dat ik zo fel had gereageerd op je reactie. Toch vind ik dat je reactie op Hans echt fout was. Hoe zou jij het vinden als iemand jouw moeder erbij zou halen, Ik zou dat verschrikkelijk vinden. ALs je op zo�n manier de niet-moslims aanspreekt dan zullen ze een slechter  beeld van de moslims krijgen, wij moeten juist het tegendeel laten zien, dat is onze verantwoordelijkheid. Wij worden zwaar beproefd en we moeten die beproeving goed doorstaan met geduld en wijsheid. Wij drinken geen bier en willen ook geen bier drinken of er nou alcohol in zit of niet, maar dat kan je ook op een nette manier duidelijk maken en niet met waarschuwingen. Begrijp me niet verkeerd, mijn reactie was hard en dat had niet gehoeven, ik vind je ook geen slecht mens. Ik hoop dat je me vergeeft, Moge Allah ons allen leiden.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 12:14

Salamoe alakoem zuster,

Het gaat mij erom dat die kafirs even door hebben wat wij als moslims in een discussie accepteren en wat niet. Voor de rest weet ik heel goed wat mijn grenzen zijn. En ja wat betreft zijn moeder, Islam is even heilig voor mij als zijn moeder voor hem als je snapt wat ik bedoel.

En ja, zolang er moslims rondlopen als jij masha Allah, hoef ik me geen zorgen te maken over wat die kafirs over mij denken.

Terug naar boven
*Fa�sa* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 45
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Fa�sa* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 10:29

hmmmm.....moslims en iets wat op bier lijkt..?????

hahahahahahahahahahahaha neej Hans denk het niet...

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 10:08

Oh, ik wacht volspanning op de reactie van Hans en anderen zoals hij

Als je je wilt bekeren, ga je je eerst verdiepen in het geloof of niet soms?

Iemand die echt op die manier geintresseerd is in de Islam, zal ook zo overkomen masha Allah. Maar kom niet aan moslims vragen of ze malt-bier lusten!

Hans, ssssssssssst, ik heb jou wel door

 

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 09:48

Wat jammer dat er zo hard en onprettig door ons gereagerd wordt!! Hoe kun je nou als niet-moslim onder de indruk raken van de islam als er door ons zo gereageerd wordt?? Wij geven hem niet echt een goede indruk, of niet dan?

Verder ben ik zelf iemand die nog nooit bier heeft gedronken (ook voor mijn bekering niet), dus mij zou je niet blij maken met een maltbier.
Zoals je echter wel merkt, Hans, slaat de naam bier in ieder geval absoluut niet aan, als je toch zoiets op de markt wil brengen. Ik zou dus heel erg goed nadenken om het niet als een vervanging van een alcoholische drank neer te zetten, want dan mis je je doel. Veel succes ermee, maar verwacht niet teveel van ons moslims. Wij hebben het nou eenmaal niet zo op alcholische dranken

Salaam happylady
Terug naar boven
Samiatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Samiatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 09:45

hahahahha, go abou_khattab:) Mooi gesproken.

Moge Allah ons allen leiden.. Allahoema amine..

Wa salam oe aleikoum wara7metoellahi wa baraketohoe

Samia

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 09:19
In eerste instantie geplaatst door Hans

In eerste instantie geplaatst door malikah

verder wil ik je verzoeken om geen vragen meer te stellen met betrekking tot deze activiteiten

Ik kom er achter dat ik de vragen op de verkeerde manier gesteld heb. Het gaat om een project aan de universiteit waarbij er om voorkeuren van moslims gaat. Het de opdracht is om een "Moslimbier" opm de markt te brengen. Maar aangezien het binnen de Islam verboden is alcohol te drinken moet het gaan om een malt biertje (dus zonder alcohol). Het gaat dan om de marketing kant van het maltbiertje voor moslims. Dus zowieso een andere naam, vormgeving strategische productpositionering etc.

Mijn excuses als ik jullie hiermee in verlegenheid heb gebracht

Nee beste Hans, jij probeert ons niet in verlegenheid te brengen sukkel, jij beledigt ons! En nogmaals dat malt-bier hoeft voor ons niet, dus daaaaaag!

Terug naar boven
SoldierOfAllah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 91
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoldierOfAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 09:13
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door SoldierOfAllah

In eerste instantie geplaatst door Hans

Bedankt alvast voor de reacties,

We zijn van plan om een nieuwe malt-bier op de markt te brengen. Wij zijn geinteresseerd wat jullie aantrekken tot een product. Wat vind je lekker om te drinken en wordt je smaak beinvloed door het uiterlijk van een product? Hoe zou jullie malt biertje eruit moeten zien?

Die malt-bier mag je aan je moeder gaan geven zat lap!

Je bent gewaarschuwd.....

Asalaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Waar haal jij het lef vandaan om zijn moeder erbij te halen, noem jij jezelf een moslim, schaam je! Deze man stelt hier een vraag, wij moslims moeten daar op een respectvolle manier op reageren. Is dit de manier waarop wij mensen
uitnodige tot de Islam. Het maakt niet wat zijn intentie is, wij moeten op een juiste manier op zijn vragen reageren, dat doe je niet door iemand uit te schelden met zijn moeder.

Qoel astagfiroellah broeder.

Wa salaam alaikoum wa rahmatulahi wa barakatuhu,

Sorry zuster dat je zo over mij denkt, maar ik heb alleen gezegd dat ie het aan zijn moeder maar moet geven of aan zijn vader misschien (aangezien wij moslims toch niet geintresseerd zijn). Daar is toch niets mis mee? En ja een zatlap past gewoon bij de topic, vond het wel leuk om te gebruiken

Verder zit er misschien evenveel achter als wat er voor Hans er achter zit......

En nog 1 ding zuter, probeer na te denken over wat die kafir ermee echt zou bedoelen en probeer je broeders of zuters niet zo tegen te spreken.

Salamoe alaykoem

Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2005 om 07:44

Wallahi als eerste snap ik niet dat jullie met deze kafier in gesprek gaan

salaam moealykum warahmatoelah

broeder ik snap jou irritatie maar wij leven nu met hun in hun eigen land we kunnen ze niet negeren en dat mag ook niet in de islam. als mensen van de ongelovigen vragen stellen maakt niet uit wat de onderwerp is, we behoren het juiste voorbeeld te volgen. denk je dat onze profeet de ongelovigen in zijn tijd negeerde? nee, maar toen het hem onmogelijk werd gemaakt om de boodschap van Allah over te brengen en zijnleven dreigde in gevaar moest hij emigreren.

broeder is jou leven ingevaar doe zijn vraag over het nuttigen van verboden dranken bij moslims/ wij horen daar antwoord op te geven zoals het in de Qur'�n staat en zoals onze profeet het deed.

broeder je hoeft het antwoord alleen maar in te typen is niet veel moeite citeer de Qur'an of plan een stuk ahadith wat over drank gaat.

in de hoop dat de vrager toch aan het denken gaat over het antwoord dat wij hem geven en vooral de manier waarom en zoals jij het doet broeder zo jaag je hem alleen weg.

maar zoals Allah in de Qura'an zegt: Allah leid wie Hij wil en misleid wie Hij wil.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 17:15
In eerste instantie geplaatst door abou_khattab

Nou in ieder geval bestaat de zamzam water in een flesje al. Het is verkrijgbaar in Nederland.

Dan over dat bier gedoe. Ik neem aan dat je gewoon van Heineken bent(die waren ook bezig met een alcohol vrije bier op de markt te brengen).

Het is af te raden dit te doen. Wij hoeven niets te drinken wat ook maar een beetje op bier lijkt. Wij hebben water uit de kraan gekregen van onze schepper. Ik ben Hem(Subhanahoe Wa Ta Ala) er erg dankbaar voor. Het spijt me als het volgende verkeer overkomt maar ik ben het aanpassen gedoe een beetje zat. En wij hoeven echt niet hetzelfde drankje als de niet-moslims te nuttigen. Ik neem wel water of trek een blikje sinasappelsap(of ies naders) open. Maar ik zit echt niet te wachten op iets wat ook maar een beetje op bier lijkt.

Vat het niet verkeerd op. Maar misschien leuk voor de niet-Moslims. Een 100% alcohol vrije bier. Zal veel ruzies schelen. Leuk voor hirsy Ali misschien. Een film over Alcohol en mishandeling binnen de familie. Maar probeer dit nou niet te promoten bij de Moslims. Het spijt me dat ik het zeg, maar de media besteed alleen maar negatieve aandacht aan de Moslims, willen jullie dan tijdens de commercials een Moslim laten zien met iets van Heineken Alcohol vrije bier. Iets van nou hoor je er ook bij Moslimpje. He net als een Turkse man van de week in de tram, Hij stapte de tram in, enkele hooligans van Ado Den Haag keken hem vies aan. Kwam die Turkse man dichter bij..had hij een Ado petje op. Met een big smile liep hij de bus in, en de hooligans vreemd toekijkend. Ja hoort hij nu bij ons of is hij toch nog maar een buitenlander. Dat zelfde krijg je met dat bier gedoe. Even tussen haakjes, ik wil er niet eens bij te horen(bij bier drinkende mensen). Maar zie je het al voor je. Ik in mijn Arabische traditionele kleding met een blikje bier(alcohol vrije) en piet of klaas met een blikje bier(alcohol houdend), "gezellig" met elkaar de straat over. Hij dronken, ik doe mee voor de "gezelligheid"(even tussen haakjes dat een Moslim niet in bijzijn van iemand mag zijn die alcohol drinkt) totdat ik wordt opgepakt door de Politie. Jij ziet er verdacht uit. Een Moslim met een biertje in zijn hand. Ik hem duidelijk maken dat het alcohol vrije bier is..Ja vertel dat maar aan de officier van Justitie. En dan mag die piet of klaas toch weer alleen de straat over. Ik even later eenzaam wandelend over de straat op weg naar huis nadat ik drie uur "verdacht" zat te wezen op het politiebureau. Met een meldingsplicht in mijn zak. Fonnis: Melden iedere dag op Politiebureau. Verdachte vertoonde vreemd gedrag op straat. Kan gevaar vormen voor samenleving.

THE END

groetjes

Abou Khattab

En voor de Moslims Assalaamoe Alaikoem

 Ik vind jou beargumentatie sterk!!! En ik bewonder de oproep van de Koran om geen alcohol te nuttigen.Al ben ik bang dat dat binnen onze cultuur niet meer weg te krijgen is. Een Mekkabronnetje of appelsapje misschien dan maar?

Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2005 om 16:54

Salaam alaykoem, broeders en zuster,

Wallahi als eerste snap ik niet dat jullie met deze kafier in gesprek gaan.

Wanneer wij moslim uitgenodigd worden voor shirk of kafier activiteiten horen wij die kafiers te vermijden en te negeren.

Kijk maar hoe wij moslims op de achterlijke topic reageren op deze kafier die ons een of andere bier soort wil aansmeren.En wallahi deze topic is maar kleinschalig in het dagelijkse leven kom je dit soort activiteiten grootschalig tegen en kijk maar is om je heen hoeveel moslim broeders en zuster daarin meegaan het is gewoon een schade.

Het wordt tijd beste broeders en zuster dat we is het rechte pad van de islam volgen i.p.v maar steeds te blijven omkijken naar de kafiers.volg het rechte pad en laat je niet beinvloeden door het wereldseleven dat zeer zeker niet eeuwig zal duren.werkt als een ware moslim want wie alleen maar het beste wil in deze werled zal in het hiernamaals geen aandeel hebben.

Wasalaam alaykoem,

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.079 seconden.