Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDrie radicale imams worden uitgezet!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Drie radicale imams worden uitgezet!!!
    Geplaatst op: 23 februari 2005 om 15:16

Salaam,

ik zag trouwens gisteren op televisie dat de burgemeester van Eindhoven het helemaal niet Verdonk eens is. Hij vertelde dat er een hele goede communicatie is tussen de moskee en de gemeente, en dat ook de conferentie van vorige week zo'n succes was en hoe blij hij daarmee was. Als gevolg van eerdere geruchten over "radicale imaams" had het gemeentebestuur besloten om een tijd alle preken bij te wonen en te vertalen, en het gemeentebestuur had niets radicaals gehoord of gelezen (als ik het me goed herinner) en alles was koek en ei.

Het lijkt inderdaad alsof Verdonk een soort vete aan het uitvechten is.

Als ze over moslims en islam begint trekt ze ook altijd haar mond strak en krijgt ze zo'n verbeten blik in haar ogen. Let er maar eens op.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 15:59
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Nordthiad

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

je hebt echt geen kaas van gegeten zeg, is dat de misdaad ? omdat ze salafistisch zijn, je weet niet eens wat dat is, je bent helemaal gehersenspoeld zo te merken.

Hersenspoeling? Dat doet me denken aan een spreekwoord over een pot en een ketel. Maargoed, het salafisme, althans de radicale vorm (al is salafisme per definitie streng in de leer), is een stroming die zonder meer fundamentalistisch en soms zelfs extremistisch te noemen is. Osama ben Laden is een voorbeeld van een echte diehard salafist en zijn groepering Al Qaida is dit eveneens. Deze stroming vindt het aanvaardbaar om hun eigen moslimbroeders als afvallige of zelfs als ongelovige te bestempelen, net als die andere onaangename stroming het wahhabisme doet. Dat soort zaken zijn toch wel een beetje algemeen bekend, Abou Jabir.

tuurlijk ben ik daar bekend mee, en zelfs meer dan dat, maar is dat ons onderwerp. ik dacht het niet, het gaat nog steeds over deze drie imams die zomaar weggestuurd worden, heb je wel van een rechtszaak gehoord? ikke niet, wat zijn de bewijzen dat ze aanslagen willen plegen? sinds wanneer heeft een politicus in een democratie het recht om als rechter te handelen? zo kan ik door met vragen stellen. als het om haat zaaien gaat, dan was Theo de eerste die achter de tralies moest, en die beruchte somalier Hirsi, en de andere, hem hoef ik zn naam niet te noemen, wat bereikt een politicus met de volgende woorden: ik lus de hoofdoekjes rauw? en dat de islam achterlijk is, hoe definieer je dit, is dit geen haat zaaien, is het rechts-extrimisme (anti-islamisme) niet gestegen nadat deze soorten mensen alles mogen zeggen wat ze willen? echter wanneer een moslim iets zegt, dan is het raak, denk maar aan Van de Ven. 

en een vraag: mag ik niet tegen het westen zijn? er zijn standpunten waar ik niet mee eens ben, ben ik dan een terrorist, waarom is Marcel van Dam geen terrorist, die was overigens tegen het steunen van VS in de oorlog, het antwoord is, omdat hij geen moslim is, en tegenwoordig wordt het woord terrorisme altijd geassocieerd met het woord islam, hoe vaak lees je islamterrorisme, en heb je ooit van christen-terrorisme gehoord? moet je nagaan, dat laaste klinkt niet eens, omdat je het nooit hoort!

Verdonk is gewoon een zieke persoon, misschien wil ze toch indirect wraak nemen van die imam die haar geen hand gaf, zal dat niet triest zijn?   

over dat ene pot en de andere ketel, kan ik ook tegen jou gebruiken, dan zullen we hier uren elkaar beschuldigen wie nou echt gehersenspoeld is, alleen moet je weten dat jij niet de enige die de waarheid in pacht heeft, een andere allochtoon kan net zo goed ook de waarheid spreken, die jij misschieen niet inzag. 

weet je waarom ik me zo boos maak, er zijn zes moskeen genoemd (zie nu.nl), en je kan het raden, dat zijn de enige moskeen die nog de islam verkondigen, en er naar uitnodigen, want de overige moskeen zijn alleen gebedplaatsen voor oudere mannen, ruik dit niet naar het maken van een einde aan het uitnodigen naar de islam, en tevens het afschaffen van vrijheid op geloofsuiting? althans voor de moslims!

ik hoop dat je begrijpt wat ik hiermee bedoel, en mij niet gaat beschuldigen van allerlei rare dingen.

Ik ben het in groote lijnen wel met je eens,dat Nederlanders die niet moslim zijn idd ook naar zichzelf moeten kijken,waneer zij bepaalde uitspraken doen.Iedereen moet dat...... En zeker mensen die een publieke functie hebben of een regeringsfunctie.Maar ik vind ook dat we bepaalde acties moeten respecteren die onze regering doet als het om nationaale veiligheid gaat.Want die veiligheid gaat ons allemaal aan.En ik vind het oproepen van deelname aan een oorlog binnen elk gebedshuis taboe tenzij het om humanitaire hulp gaat.Hiermee wil ik zeggen,hulp tenbehoeve van gewondenzorg,voedsel of kleding.Maar niet voor oorlogsgeld of recrutering van mensen.Wij Nederlanders zijn niet in oorlog met Irak,anders hadden we wel een algemeene mobilisatie afgekondigd.

 

Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 16:06

Malcolm X, ik heb helemaal niet beweerd dat er nooit sprake is geweest van �christenterrorisme�, maar ik heb gezegd dat er nu niet echt zoiets is. De katholieke kerk doet bijvoorbeeld al een tijdje niet meer aan jodenvervolgingen en de IRA (en haar tegenstanders) haalden de godsdienst pas veel later bij het gedoe daar. Overigens is dat ook het geval geweest in Isra�l en Palestina; pas ver na de Joodse kolonisatie hebben bepaalde Arabieren het moslimgeloof erbij gehaald. Hoe dan ook, momenteel is er geen christelijke kruistocht gaande tegen de ongelovigen, hoogstens een kapitalistische beweging die graag alles wil �neoliberaliseren�. Overigens ben ik het wel met je eens dat rabbijnen ook niet mensen mogen oproepen om zich aan te sluiten bij de IDF om daar te vechten; ook daar moet de overheid streng tegen optreden. Mensen met het Nederlands staatsburgerschap behoren naar mijn mening voor geen enkel ander land of leger te strijden dan het Nederlandse (meerlandelijke vredesmissies uitgezonderd).

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 16:10
Ik vind ook dat.....Je bent Nederlander of je bent het niet..En niet de eene keer wel en de andere keer niet.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 16:20
Begrijp het nou een keer. Als moslim is de band van broederschap hoger dan al de andere banden die je kan verzinnen. Islam staat bovenaan. Niet land, of taal, of kleur, of afkomst. Als je broeders worden vermoord door GI Joe's, dan mag je in de moskee roepen: "Ooh Allah help de moslimsbroeders en zusters in Afghanistan, Kasjmir, Falujah, Filipijnen, China, Rusland, etc etc. tegen de ongelovigen". Dit hoor je dagelijks in moskeen over de hele wereld. So what!
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 16:43
En in Nederland staat de grondwet boven alles en is het de norm dat je niet mag oproepen tot geweld, Jiyuu. Als je doelbewust de grondwetten van een bepaald land gaat overtreden, dan is dat vragen om problemen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 17:20
En als een land je dan uitzet vind ik dat niet meer als terecht.Je wil er immers zelf geen deel van uitmaken.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 17:33
Slapen jullie nog niet? Mijn reactie mag je ook morgenochtend lezen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 17:38
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Slapen jullie nog niet? Mijn reactie mag je ook morgenochtend lezen.
Nee.....Ik ben ook de Quantum theorie aan het leren.Maar het is vrij moeilijk en ik heb nog geen slaap.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 18:14

Racisme

Ik denk dat de gemiddelde Nederlander op dit moment geen onderscheid maakt tussen bewezen feiten en veronderstellingen. Dat weet Rita maar al te goed. Zij maakt zich schuldig aan stigmatisering van een groep mensen van buitenlandse komaf, en brengt ze in verband met terrorisme. Dit heet racisme, mensen.

Wat zij doet is in strijd met artikel 1 van de Nederlandse Grondwet en alle andere internationale verdragen, ook die van de Shariah!

Rita heeft blijkbaar haast met haar plannen en is zo te zien bereid heel ver tegaan onder het motto "wraak tegen het geweigerde handje�.

 

Rechtszaak

Als de imams iets verkeerd doen, waar blijft dan de rechtszaak? Dus zonder onder een wet vallende beschuldiging wil zij mensen laten uitzetten. Nu wil ze de verblijfsvergunningen van de imams intrekken en dan zeker de mannen illegaal verklaren. Ja, zo kan ik het ook.

 

Vrijheid van meningsuiting

Vooral �Medelanders� en mensen met een afwijkende mening zullen de dupe worden van haar maatregelen. Dus als ik, moslim en medelander,  straks zou roepen dat er iets aan de politieke of sociale structuur zou moeten veranderen, kan zij dan met de nu geldende wetten, mij op 1 lijn brengen met terrorisme.

Een mening verkondigen die afwijkt, of feiten noemen die men liever niet hoort in Nederland is per heden bij wet verboden.

Als ik nu met harde cijfers van het Rode Kruis en Amnesty kan aantonen dat de USA in de afgelopen 25 jaar meer burgerslachtoffers heeft gemaakt dan de Vietcons in Vietnam, Saddam in Iraq, Millosevic in Balkan, bij elkaar, dan ben ik volgens de nieuwe wetten een terrorist.

 

Inconsequent

Ik vind het allemaal een beetje krom. Wanneer een christen roept om een christen-democratische regering, is dat niet verdacht. Maar een moslim die zegt dat hij volgens de Koran wil leven, wordt gezien als een fundamentalist en een bedreiging voor de staat. Als ik vind dat mannen met vrouwen moeten trouwen en niet mannen met mannen of vrouwen met vrouwen, ben ik ouderwets. Maar als Donner straks zegt dat we alle mannen met baarden en jurken moeten opsluiten en doden, gaat iedereen lachen, juichen en applaudisseren. En ben ik ongezellig.

 

Conclusie: we leven op dit moment in een land waar niets is wat het lijkt en niets lijkt op wat het is. Je mening wordt je opgedrongen en meedenken wordt ontmoedigd. Slaap lekker allemaal.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Nordthiad Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 73
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 februari 2005 om 18:32

Racisme

Iemand het land uitzetten vanwege zijn/haar denkbeelden is niet �racisme�, omdat denkbeelden geen ras zijn. Radicale moslims heb je dan ook in alle soorten en maten; meneer Van der Ven was bijvoorbeeld een blanke Nederlander en kreeg er ook van langs.

 

Rechtszaak

Betreffende drie imams gaan in beroep bij de rechter, iets dat kan gewoon kan in een democratische rechtstaat als Nederland. Een onafhankelijke rechter zal dus het laatste oordeel hebben over de kwestie.

 

Vrijheid van meningsuiting

Zodra je oproept tot geweld, moord of een heilige oorlog, dan stopt de vrijheid van meningsuiting en begint het strafrecht.

 

Inconsequent

Er is maar ��n partij in Nederland die wil leven met de Bijbel als wetboek en dat is de SGP; deze partij heeft echter maar een paar zetels en wordt door de andere partijen gemeden als het gaat om regeren. Ook staat ze regelmatig onder druk vanwege bepaalde ondemocratische standpunten.

 

Conclusie: we leven momenteel in een land waar de overheid voor het eerst sinds tijden de staatsveiligheid oprecht neemt en duidelijke en rechtvaardige stappen neemt richting lieden die op de ondemocratische toer gaan. Welterusten.

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 02:25

Salaam Aleikum,

Nordthiad even rascisme opgezocht. haat die berust op verschil in ras => racisme Discriminatie => dis�cri�mi�na�tie (de ~ (v.))

1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Dus wat hij bedoelde was discriminatie.

Waarom gebeurd er dan ook niks als er joodse medeburgers in de synagoge worden aangemoedigd om naar israel te gaan om daar het leger in te gaan. Terwijl algemeen bekend is dat dit leger mensenrechten schendt, de geneefse conventie op groffe wijze negeert en overtreedt en dat dit leger kinderen opzettelijk dood en martelingen uitvoerd. Dus deel uit maken van een terroristisch leger mag wel volgens de overheid. als het maar joods is. Ik heb niks tegen joden hoor,  maar ik kan me behoorlijk storen over de ongestrafte daden van Israel en de wijze waarop het gesteund word.

Daarnaast is het in het heilige land altijd over religie gegaan. Wie beweerd dat dit pas in spel kwam nadat de joden het land op illegale wijze koloniseerden moet eens goed naar de historie gaan kijken. Maar geen onzinnige uitspraken doen alsof moslims hun geloof er alleen maar bij gehaald hebben om de joden te treiteren omdat ze eindelijk eens in staat waren een land te stelen van zijn bevolking. Jeruzalem is hiervoor een goed voorbeeld dat de islam altijd al een rol heeft gespeeld in de strijd om Palestina. Aangezien dit altijd een heilige stad is geweest binnen de islam. Er werd eerst in de richting van Jeruzalem gebeden, voordat er in de richting van Mekka gebeden werd. Dus voortaan aub eerst nadenken voordat er iets geshreven wordt over een conflict die door het westen is gecreerd.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

   

Terug naar boven
abou_khattab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 02:47

nee Verdonk zal voortaan zelf de imams uitzoeken.

Ik zal een schets geven.

Het gaat hier om een Nederlander met blauwe ogen en blonde haren. Zijn polsen zitten op half zes maar hij brengt ze soms op kwart voor negen om de hand van Verdonk of een andere vrouw te schudden om iedereen te laten zien hoe het hoort.
Hij heeft uiteraard geen baard en heeft z'n haren opgeschoren. Zijn broekspijpen vallen net boven zijn hiel. Hij draagt een net strak pak met stropdas.
Om zijn linker ringvinger zit een grote gouden ring en om zijn rechter pols zit een vrijheidsbandje.
En vrijdag geeft hij zijn vrijdagspreek staand op zijn super hoge mimbar van maar liefst 13 treden. En dan begint hij de preek met "Hartelijk welkom lieve broeders, zusters. Kom allemaal lekker dicht tegen elkaar aan zitten en luister goed...WIJ MOETEN INTEGREREN. Wij moeten de Nederlanders omhelsen en samen werken aan een goede toekomst van het Nederlandse, blanke ras...ehhhh van de Nederlanse samenleving........
Nou nadat de preek afgelopen is zegt de man. Niet vergeten thuis je gebeden te verrichten. EN WEL THUIS en niet op school of op werk.

Een jongen wou gelijk een fatwa hebben van deze man. Ehhhh mag ik nu Fatima mee naar de bios nemen. Mijn pa zij namelijk dat dit Haram was...
De "Imam" zei, tuurlijk mag dit. Je moet naar je hart luisteren...

Ok ik hou maar weer op. Maar dit soort willen ze natuurlijk. Yak wordt er gewoon misselijk van..............

Maar eerlijk, dit soort "imams" willen ze zien. Misschien gaat Wilders binnenkort zelf op de mimbar staan! Maar uiteraard alleen om te vertellen dat de imam al het land uitgezet is............... 

Wa Alaikoem Salaam

Abou khattab

ben weer doorgegaan onder NAK4LIFe
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 03:43
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Discriminatie => dis�cri�mi�na�tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Dus wat hij bedoelde was discriminatie.    

Hoi,
heb even een woordje aangekleurd waar je misschien overheen gelezen hebt.  Je kan in het geval van deze imams dus niet over discriminatie spreken, aangezien ze wel degelijk wat strafbaars deden en er dus een duidelijk geoorloofd onderscheid is met mensen die dat niet doen.
Ik ben het wel met je eens dat ze de rabbijnen ook onder de loep mogen nemen.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 03:59
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Discriminatie => dis�cri�mi�na�tie (de ~ (v.))
1 ongeoorloofd onderscheid dat gemaakt wordt op grond van bepaalde kenmerken => achterstelling
2 onderscheiding

Dus wat hij bedoelde was discriminatie.    

Hoi,
heb even een woordje aangekleurd waar je misschien overheen gelezen hebt.  Je kan in het geval van deze imams dus niet over discriminatie spreken, aangezien ze wel degelijk wat strafbaars deden en er dus een duidelijk geoorloofd onderscheid is met mensen die dat niet doen.
Ik ben het wel met je eens dat ze de rabbijnen ook onder de loep mogen nemen.

Groetjes Kim

Dat geldt ook voor Rabbijnen lijkt me duidelijk.
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 05:41

assalaam aleikom beste zusters en broeders en de rest.

Hoe kan je nu zeggen ,kim, dat die imams iets strafbaars deden ?Was je bij hun preken of neem je klakkeloos aan wat de media zegt ?

De imams deden niks anders dan het woord van ALLAH(SWT)verkondigen,als dat strafbaar is, dan moeten allen moskeeen of imams worden gesloten of weggestuurd worden!

Op teletekst van ned.2 stond dat er nog een vierde imam uit rotterdam vavochtend is uitgezet!Die imam zit nog steeds thuis lekker een boterham te eten en is zich van niks bewust!?!?Dit is dus duidelijk weer zo een luegen van de media .Het moskeebestuur overweegt stappen tegen de telegraaf(die heeft het artikel geschreven)en zo is de hetze en zijn de leugens weer kompeet tegen de moslims !

ALHAMDOELILAH,dit soort dingen maakt de moslims nog sterker in hun geloof insha allah!!

Dit laat duidelijk zien dat er met twee maten wordt gemeten in nedreland en dat de media een hoop onzin en leugens verkopen die veel mensen blind geloven zonder bewijzen of feiten te achterhalen >>

Moge ALLAH(SWT)onze oemah nog sterker maken ,amien

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 06:03

Salaam,

net een filmpje gezien met een reactie van de Al Fourkaan moskee op Verdonks actie. Ga naar www.nieuws.nl en klik op "Al-Fourkaanmoskee daagt Verdonk uit".

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 06:14
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Hoe kan je nu zeggen ,kim, dat die imams iets strafbaars deden ?Was je bij hun preken of neem je klakkeloos aan wat de media zegt ?

Nee, maar de AIVD blijkbaar wel.  Ik weet dat de heersende tendens hier op het forum is dat de AIVD er niks van bakt, maar dat betwijfel ik zeer sterk.  Ze maken vast fouten, maar je moet ze toch ergens ook vertrouwen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 06:42

Nordthiad

 

Fascisme (1)

Het woord racisme heb ik toch maar vervangen door fascisme. Want fascisme heeft niet per se met ras te maken. Het ging hier om drie imams van buitenlandse afkomst, daarom had ik het in eerste instantie over racisme, want vooral buitenlanders in Nederland maar ook nederlandse moslims met een afwijkende mening worden nu de dupe van dit fascistisch beleid.

Wanneer men generaliserende uitspraken doet over een groep of hun groepsovertuiging, noem ik het racisme.

 

Rechtszaak (2)

Zeg jij hiermee dat de politiek zich niet zal laten verleiden door in te mengen in de �onafhankelijke� rechterlijke uitspraak. Ik zie nl. het tegenovergestelde gebeuren: definities worden nu in de wet zo breed mogelijk geformuleerd om de handelingen van imams en andere moslims te criminaliseren. Het ��nvoudigweg bezoeken van een moskee kan straks als terroristische actie worden beschouwd net als het hebben van een eigen mening over 11 september.

 

Vrijheid van meningsuiting (2)

Toen Rita  een maandje terug begrip toonde voor de 43 jarige vrouw, die de dag ervoor Ali el B dood reed, was jouw mening dan ook dat Rita aanmoedigde tot moord? Strafbaar gesteld in nieuw wetboek van terrorismebestrijding.

De waarheid zeggen over Amerika, Falujah, Israel of gewoon de Hollandse politici wordt de laatste tijd heel snel opgevat als, anti-westers en gevaarlijk. Waarom die angst?

 

Inconsequent (2)

De SGP mag plaats nemen in de tweede kamer en de imam mag dat in de cel. Dat bedoel ik nu juist, selectieve toepassing van straffen.

 

Conclusie (2):

De anti-islamitische wetgeving van deze regering voegt niets positief toe aan het huidige strafrecht. Kortom: we blijven ziekelijk bezig.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 07:22

Salaam Aleikum,

Kimmie ongeoorloofd betekend dat iets niet gezegd kan worden. Dan zou ik graag willen weten wat ze zogenaamd gezegd hebben. Want als nova en netwerk zulke dingen zonder problemen kunnen uitzenden dan mag de AIVD ook preken publiceren. Want dit zijn nou niet echt staatsgeheimen. Honderden mensen hebben dit aangehoord. Desnoods moet de media gaan uitpluizen wat er gezegd is door de mensen op te zoeken die aanwezig zijn geweest.

Wat de resultaten van de AIVD betreft hebben ze mij al bewezen dat ze goed bezig zijn en dat ze goed werk doen. Tenminste kunnen doen. Ze hebben de moord op Pimmetje niet voorkomen, ze hebben moord op Theo niet voorkomen. Voor mij zijn dit de pluspunten, maar voor de niet moslims de minpunten. En daarom begrijp ik de vertrouwen in de AIVD niet helemaal. Een aap achter een pc kan meer te weten komen over terrorisme dan de AIVD. Zelfs in de UK copy en pasten ze intelligence rapporten van het internet samen voor blair (Uranium schandaal Niger, Bush/Blair). Kijk zouden we het over de  joodse geheime diensten dan zou het misschien waar zijn, aangezien zij met een instinct geboren zijn wat betreft het onzichtbaar achter de schermen dingen regelen en boven water krijgen. Maar de AIVD, totaal geen respect. En als ze dit lezen, dan wil ik diegene graag feliciteren met het feit dat ie kan lezen en dat ze eens achter echte boeven moeten gaan. Zoals gare syriers die ons hier gek komen maken of die nederlander die ze een safehouse geven omdat ie voor hun koerden heeft vergast.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

Ps. Als ik een tijdje afwezig ben, betekend dit dat de AIVD bij me is ingevallen omdat ze niet zo goed tegen kritiek kunnen en dit als terroristische teksten zien. Want als ze al bij een marokkaanse gezin in Utrecht binnenvallen zijn ze tot alles in staat. Leve de Stasi!

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 07:43
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

net een filmpje gezien met een reactie van de Al Fourkaan moskee op Verdonks actie. Ga naar www.nieuws.nl en klik op "Al-Fourkaanmoskee daagt Verdonk uit".

Wassalam.

de directe link: http://www.nieuws.nl/bericht/4/34890

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 12:34

Jiyuu,
jij hebt het over de SGP. Ik kom er zelf van een SGP-kliek vandaan. Ze hebben net zulke enge idee�n over bepaalde dingen als een bepaalde groep moslims.
Ik vind het allebei onterecht!! Het grote verschil is echter WEL dat SGP-ers zich afsluiten van de maatschappij en absoluut niet in geweld geloven, om een eigen 'staat' te realiseren.
Ik weet dat ik het niet over 99,9% van de moslims heb, maar een kleine groep met een hele grote mond gelooft w�l in geweld. Ik heb het hierbij ook over Mohamed A/B/C (weet ik veel hoe hij heet) en evt vriendjes.
DAAR zijn ze in Nederland niet gelukkig mee. Doordat dit soort mensen een grote mond hebben, krijgen veel mensen kippevel bij alle moslims... Helaas...
Ik denk dat wij moslims juist heel erg goed moeten laten zien waar we w�l voor staan. Gelukkig doen de meesten dat ook. 
Zodra een SGP-er gaat beginnen over geweld, zijn ze daar binnen de regering ook heus wel als de kippen bij. Verder lopen er al jaren allerlei rechtzaken tegen SGP-ers omdat een aantal Nederlanders vinden dat die de democratie en bepaalde rechten van vrouwen aantasten (vertegenwoordiging van vrouwen in de partij is namelijk verboden!). De vergelijking gaat dus een klein beetje mank, mijns inziens.

Salaam happylady
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 13:57
De SGP mag plaats nemen in de tweede kamer en de imam mag dat in de cel. Dat bedoel ik nu juist, selectieve toepassing van straffen.

Verschil: cabaretiers en collumnisten die het geloof van SGP-ers belachelijk maken worden niet met de dood bedreigd. Tenminste, ik heb daar nog nooit iets van gehoord.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 14:05
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat zou het zijn als het nederlanders zouden zijn, maar uit de tekst valt af te leiden dat het imams zijn met een tijdelijke verblijfsvergunning.  Het is nogal voor mij logisch dat personen met een andere nationaliteit die hier het land op stelten willen zetten (actief de democratie en wetten bekampen hoort daarbij), richting vertrekplaats gaan.  En dat maakt me nu echt niet uit of we het over een chinees, amerikaan of arabier hebben (had liefst bush ook het land uitgezet de afgelopen dagen).

Dat vind ik een beetje hard. Waarom zouden die mensen hier niet mogen leven? Ik vind dat zo'n onzin. Als ze nou echt misdadigers waren, moordenaars ofsow, dan zou ik het nog redelijk vinden dat ze terug gestuurd worden naar hun eigen land. Maar deze mensen worden terug gestuurd omdat ze een eigen mening hebben. Stond verdonk er met die moord op Theo van Gogh niet zo zwaar op te hameren dat iedereen zijn eigen mening mocht hebben? Ook al was het bij Theo gewoon volop beledigen? En nu deze mensen dan een mening hebben over de Westerse samenleving en dit graag anders zouden willen zien moeten ze ineens het land uit. Kom op zeg, ik vind dat inderdaad hypocriet. En ik vind ook dat je om zoiets niet kunt zeggen okay jij, het land uit nu! Ze spelen het alsof dit stuk land wat wij mensen Nederland noemen ook daadwerkelijk van ons is, en van niemand anders. Maar zo werkt het niet. Deze hele wereld is voor ons geschapen en die moeten we delen, en daar in vrede proberen te leven ook al lukt dat niet altijd even goed.

Liefs Thara

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 15:31
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Inconsequent

Ik vind het allemaal een beetje krom. Wanneer een christen roept om een christen-democratische regering, is dat niet verdacht. Maar een moslim die zegt dat hij volgens de Koran wil leven, wordt gezien als een fundamentalist en een bedreiging voor de staat. Als ik vind dat mannen met vrouwen moeten trouwen en niet mannen met mannen of vrouwen met vrouwen, ben ik ouderwets. Maar als Donner straks zegt dat we alle mannen met baarden en jurken moeten opsluiten en doden, gaat iedereen lachen, juichen en applaudisseren. En ben ik ongezellig.

 

Inconsequent (3)

Ikzelf kwam niet met het voorbeeld van de SGP, maar het is wel een mooi voorbeeld dat bevestigt wat ik zeg. Iemand die zich belijdend christen of katholiek noemt en zegt een christen-democratisch regering te willen hebben, is niet verdacht. Maar een moslim die zegt dat hij volgens de Koran wil leven en de maatschappij volgens aanwijzingen uit de Koran wil inrichten, wordt gezien als een fundamentalistische bedreiging. Mag ik als moslim dan ook vragen stellen, of maakt dat van mij opeens een onruststoker.

Als Donner (CDA) morgen zou zeggen dat in de bijbel staat dat alle mannen met jurken en baarden die een keer naar de moskee in eindhoven zijn geweest moeten worden opgepakt en worden gemarteld in echt middeleeuwse martelkamers, slikt iedereen het. Als ik dan vragen zou stellen ben ik ineens medeplichtig of ook schuldig.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 15:58
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Inconsequent

Ik vind het allemaal een beetje krom. Wanneer een christen roept om een christen-democratische regering, is dat niet verdacht. Maar een moslim die zegt dat hij volgens de Koran wil leven, wordt gezien als een fundamentalist en een bedreiging voor de staat. Als ik vind dat mannen met vrouwen moeten trouwen en niet mannen met mannen of vrouwen met vrouwen, ben ik ouderwets. Maar als Donner straks zegt dat we alle mannen met baarden en jurken moeten opsluiten en doden, gaat iedereen lachen, juichen en applaudisseren. En ben ik ongezellig.

 

Inconsequent (3)

Ikzelf kwam niet met het voorbeeld van de SGP, maar het is wel een mooi voorbeeld dat bevestigt wat ik zeg. Iemand die zich belijdend christen of katholiek noemt en zegt een christen-democratisch regering te willen hebben, is niet verdacht. Maar een moslim die zegt dat hij volgens de Koran wil leven en de maatschappij volgens aanwijzingen uit de Koran wil inrichten, wordt gezien als een fundamentalistische bedreiging. Mag ik als moslim dan ook vragen stellen, of maakt dat van mij opeens een onruststoker.

Als Donner (CDA) morgen zou zeggen dat in de bijbel staat dat alle mannen met jurken en baarden die een keer naar de moskee in eindhoven zijn geweest moeten worden opgepakt en worden gemarteld in echt middeleeuwse martelkamers, slikt iedereen het. Als ik dan vragen zou stellen ben ik ineens medeplichtig of ook schuldig.

Pardon????? 

 

Als Donner (CDA) morgen zou zeggen dat in de bijbel staat dat alle mannen met jurken en baarden die een keer naar de moskee in eindhoven zijn geweest moeten worden opgepakt en worden gemarteld in echt middeleeuwse martelkamers, slikt iedereen het. Als ik dan vragen zou stellen ben ik ineens medeplichtig of ook schuldig.

Dat geloof je toch zelf niet he' "In welke hoek zou je Donner willen hebben die dag"?

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 17:26
Dit draadje daar druipt het ongenoegen vanaf! Veel haat ook! Ging het er
niet om dat die imams o.a. integratie afwijzen? En hoe staan die aardige
broeders die zo voor die arme imams opkomen tegenover integratie? En
denken jullie nu heus dat een dominee ongestraft zijn gehoor kan
inpeperen dat ze zich onder geen voorwaarde mogen inlaten met "die
opdringerige moslims en hun middeleeuwse gebruiken"?
Kom mensen een beetje meer nuance in het denkwerk of zit er echt een
rood waas van nederlanderhaat?
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2005 om 17:36
In eerste instantie geplaatst door tarah

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat zou het zijn als het nederlanders zouden zijn, maar uit de tekst valt af te leiden dat het imams zijn met een tijdelijke verblijfsvergunning.  Het is nogal voor mij logisch dat personen met een andere nationaliteit die hier het land op stelten willen zetten (actief de democratie en wetten bekampen hoort daarbij), richting vertrekplaats gaan.  En dat maakt me nu echt niet uit of we het over een chinees, amerikaan of arabier hebben (had liefst bush ook het land uitgezet de afgelopen dagen).

Dat vind ik een beetje hard. Waarom zouden die mensen hier niet mogen leven? Ik vind dat zo'n onzin. Als ze nou echt misdadigers waren, moordenaars ofsow, dan zou ik het nog redelijk vinden dat ze terug gestuurd worden naar hun eigen land. Maar deze mensen worden terug gestuurd omdat ze een eigen mening hebben.

Een eigen mening die een gevaar is voor de democratische rechtsstaat.  Verder mag iedereen met een voorlopige verblijfsvergunning richting thuisland gestuurd worden, ik dacht dat het eerder zo was dat je redenen moest hebben waarom je moet/mag blijven.  Niet dat iedereen zomaar mag blijven, als er niets op tegen is... (welteverstaan dat er hier een grote tegen is). 

Stond verdonk er met die moord op Theo van Gogh niet zo zwaar op te hameren dat iedereen zijn eigen mening mocht hebben? Ook al was het bij Theo gewoon volop beledigen?

Theo heeft nooit proberen iemand te vermoorden, of terroriseren of de landsstructuur onderuit te halen...

En nu deze mensen dan een mening hebben over de Westerse samenleving en dit graag anders zouden willen zien moeten ze ineens het land uit. Kom op zeg, ik vind dat inderdaad hypocriet. En ik vind ook dat je om zoiets niet kunt zeggen okay jij, het land uit nu! Ze spelen het alsof dit stuk land wat wij mensen Nederland noemen ook daadwerkelijk van ons is, en van niemand anders. Maar zo werkt het niet. Deze hele wereld is voor ons geschapen en die moeten we delen, en daar in vrede proberen te leven ook al lukt dat niet altijd even goed.

Dat de hele wereld van Allah is, geloven enkel de moslims...  Hier in Nederland (en Belgi�) komt de wet echter eerst.
Moet ik nu trouwens ook aannemen dat je tegen de veroordeling van het VB was?  Persoonlijk vind ik het VB nl nog hele wat democratischer dan bepaalde extreme islamitische leerstellingen.

Liefs Thara

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2005 om 01:04

Ze proberen een nieuwe, zogenaamde, westerse islam te cre�ren. Da3wa in de moskee en amr bil ma3roof en nahi 3an almunkar hoort er niet bij.
Ze willen de juiste kennis wegnemen, de leer van de Salaf willen ze uitbannen, totdat de �nmo islam� de gebruikelijke norm wordt hier en dit als juiste Islam wordt gezien.  
 
Kijk maar op de website van de aivd, waarin ze een mooi rapportje hebben opgesteld. Ze hebben iedereen in groepjes ingedeeld en elke groep een bepaalde naam gegeven en voor elk een strategische aanpak uitgestippeld. Gematigde krachten stimuleren en tegengaan van da3wa kom je vaak tegen, dat is deze aanpak. 

Dit heeft niks te maken met de democratische rechtsorde, niemand wil hier een Islamitische staat hebben. Wat ze enkel willen is dat wij onze godsdienst weggooien, en ons overgeven aan gebruiken die tegen de leer ingaan. Ze hebben het zogenaamd over gevaar in horizontale dimensie etc. Wat betekend dat wij ons als kaafirs moeten gaan gedragen en moeten assimileren. Integreren in dit land, ok, maar nooit ten koste van onze godsdienst.  

http://www.aivd.nl/contents/pages/10835/notavandawatotjihad. pdf

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.142 seconden.