Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Abotalib wil leden Hofstadgroep spreken

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Abotalib wil leden Hofstadgroep spreken
    Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:02

Assalamoe alykoem,

Aboutaleb wil in gesprek met leden Hofstadgroep

Gepubliceerd op dinsdag 01 maart 2005
AMSTERDAM (ANP) - Wethouder Aboutaleb (Integratie) van Amsterdam wil graag eens praten met leden van de vermeende terreurorganisatie Hofstadgroep. Hij heeft dat enkele weken geleden gevraagd aan de officier van justitie, bevestigde zijn woordvoerder dinsdag.

Aboutaleb wil overigens niet in gesprek met Mohammed B., omdat die wordt verdacht van moord op Theo van Gogh. De wethouder vertelt dinsdagavond over zijn wens in De Voorkamer, een nieuw politiek televisieprogramma van RTV Noord-Holland en Het Parool.

Een woordvoerder van het landelijk parket zei niets van het verzoek af te weten. Aboutaleb heeft ook nog geen respons gekregen van het Openbaar Ministerie, maar ziet ook wel in dat het lastig is met de verdachten te praten, omdat ze tegen niemand hun mond opendoen.

Motivatie

De wethouder zou graag van de leden van de Hofstadgroep willen horen wat hen drijft, wat hun motivatie is om aan deze organisatie deel te nemen.

Momenteel zitten twaalf verdachten vast op verdenking van betrokkenheid bij de vermeende terreurorganisatie. Justitie denkt met de arrestatie van deze personen een of meerdere aanslagen te hebben verijdeld. Alle verdachten zijn op of na 2 november, de dag waarop Van Gogh om het leven kwam, gearresteerd.

wassalaamoe alykoem,

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:05

Assalamoe alykoem,

Ik zelf vind het een mooi initiatief van onze broeder Aboutaleb.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:06

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

Ik denk dat het weinig zal uithalen, en dat onze broeders Fi Dien toch niet met hem willen praten. Als ze nu eenmaal toch niet praten, waarom dan wel met hem..? Ze hebben hem immers ook bedreigd.

Gayr InchaAllaah.


Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:15

Ik denk dat het weinig zal uithalen, en dat onze broeders Fi Dien toch niet met hem willen praten

Zou je willen uitleggen waarom jij deze terroristen als "broeders" bestempelt?

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:20
Salaam

Misschien doet hij dat zodat hij de media kan aanwijzen als diegene die misleid. Als hij een goede moslim is heeft hij niks te verliezen. Maar Inscha Allah.

Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:24

 

Zou je willen uitleggen waarom jij deze terroristen als "broeders" bestempelt?

Zou jij misschien willen uitleggen waarom ik ze niet als 'broeders' zou mogen zien ... ?

Bij Voorbaat Dank.

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 13:27
In dat geval zou hij/zij zich toch makkelijk kunnen aanmelden bij de politie niet?
Dat is beter dan van het bed gelicht worden en problemen veroorzaken met  voor familie, vrienden etc.


Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:17

Zou jij misschien willen uitleggen waarom ik ze niet als 'broeders' zou mogen zien ... ?

soort zoekt soort??!!!

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:23
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Zou je willen uitleggen waarom jij deze terroristen als "broeders" bestempelt?

Zou jij misschien willen uitleggen waarom ik ze niet als 'broeders' zou mogen zien ... ?

Bij Voorbaat Dank.

Groeten,

Marocaantje

Als je dat zelf niet ziet,maak ik me zorgen om je denkbeelden. Of vind je het normaal dat Nederlandse politie mensen met granaten worden bestookt?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:34
ze hebben niks gedaan dat hen afvallig maakt, dus het blijven broeders, en trouwens de rechtszaak loopt nog, waarom zie ik mensen nu al oordelen, laat dat maar aan de rechter over, ze zijn eerder opgepakt toch, en vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:51

ze hebben niks gedaan dat hen afvallig maakt

M.a.w deze potentiele terroristen hebben gehandeld vlgs. de islam??!!!

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door willem

ze hebben niks gedaan dat hen afvallig maakt

M.a.w deze potentiele terroristen hebben gehandeld vlgs. de islam??!!!

Dat noem je nou verknipt...En dat moeten wij tollereren,kan je het nog volgen?Aanslagen plegen is legetiem blijkbaar bij sommige Islamieten.

Beroepend op onze wetten als men ze aankaart en het afwijzen als het tegen ze zelf ingaat.

Ik ben blij met alle gematigde moslims.....Hoe meer hoe beter!!!

Ik heb vandaag een moslima vriendelijk goede dag gezegd....Zij lachte en zij goede dag terug! Heerlijk om fatsoenlijke moslims aan te spreken.  

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:02
In eerste instantie geplaatst door willem

ze hebben niks gedaan dat hen afvallig maakt

M.a.w deze potentiele terroristen hebben gehandeld vlgs. de islam??!!!

er zijn nog geen bewijzen dat ze terroristen zijn, en ik weet wel bijna wat voor beeld jij hebt bij het horen van de benaming terrorist, namelijk een moslin die een misdaad pleegt, overtuig mij dat jij niet zo denkt, ik weet wel bijna zeker.

een vraag met een vraag: hebben de priesters die kleine kinderen verkrachten gehandeld vanuit het Christendom??!!!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:04

In eerste instantie geplaatst door Willem

M.a.w deze potentiele terroristen hebben gehandeld vlgs. de islam??!!!

Nee, maar een zondige moslim is toch nog een moslim. En dus een broeder of zuster die hulp behoeft, nl de weg terug wijzen naar het rechte pad.

Je bent maar niet zomaar afvallige in de islam; daar moet je wel wat voor doen. Tegenwoordig, en vroeger ook trouwens, werden mensen veel te snel als afvallige gezien; politieke standpunten, theologische standpunten enz. Maar iedereen die in God gelooft zoals geopenbaard in de heilige koran is een moslim. In de soenna is er wel nog verschil tussen moslim, mu'min en muhsin, maar dat is weer een ander verhaal.

Ikzelf gun in feite iedereen het paradijs en de genade van Allah swt. Maar dat oordeel is niet aan mij.

Groetjes,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:05
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door willem

ze hebben niks gedaan dat hen afvallig maakt

M.a.w deze potentiele terroristen hebben gehandeld vlgs. de islam??!!!

er zijn nog geen bewijzen dat ze terroristen zijn, en ik weet wel bijna wat voor beeld jij hebt bij het horen van de benaming terrorist, namelijk een moslin die een misdaad pleegt, overtuig mij dat jij niet zo denkt, ik weet wel bijna zeker.

een vraag met een vraag: hebben de priesters die kleine kinderen verkrachten gehandeld vanuit het Christendom??!!

Sssssssst....Zij plegen aanslagen met de Koran onder de arm en jij doet daar geen afstand van.Sorry hoor......Ik zou deze regel nog maar eens goed lezen uit de Koran..... Allah wenst de wereld geen kwaad toe.

Is een mens dat de wereld kwaad wil doen je broeder?

En nee......Zij hebben gehandeld in naam van Satan!

Iemand die de wereld kwaad doet.....Handeld nooit uit naam van God!!!!

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:19

er zijn nog geen bewijzen dat ze terroristen zijn, en ik weet wel bijna wat voor beeld jij hebt bij het horen van de benaming terrorist, namelijk een moslin die een misdaad pleegt, overtuig mij dat jij niet zo denkt, ik weet wel bijna zeker.

een vraag met een vraag: hebben de priesters die kleine kinderen verkrachten gehandeld vanuit het Christendom??!!!


Dat het moslim"s zijn is niet van belang, ik ben blij dat Pim Fortuyn niet door een moslim is vermoord, bovendien ben ik van mening dat voor deze politieke moord levenslang had moeten worden gestraft, ik vind het schandelijke dat deze moordenaar over enkele jaren weer vrij rond loopt.Hiernaast wil ik opmerken dat Pim niet tot mijn partij behoorde.

Ik ben niet R.K en verafschuw de seksuele uitspattingen van sommige priesters/bisschoppen.Het is een schande voor de kerk en dat dit vlgs mij voortkomt uit het celibaat d.w.z dat zij niet getrouwd mogen wezen. Ikacht dit strijdig met de natuur van de mens zoals God ons geschapen heeft. 

Jij zult mij niet horen zeggen dat moslim"s terroristen zijn, alhoewel vele moslim"s wel degelijk terroristen zijn. Het zou het vertrouwen tengoede komen indien de gemiddelde moslim ook deze mening zou zijn toegedaan, helaas betreur ik dan ook jouw reactie. 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:24
Voor de vraag of je iemand "broeder" noemt is het moslim-zijn voor moslims wel van belang. Dat betekend niet dat je het met elkaar eens bent of dat je elkaar ook maar mag.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 maart 2005 om 16:36

Voor de vraag of je iemand "broeder" noemt is het moslim-zijn voor moslims wel van belang. Dat betekend niet dat je het met elkaar eens bent of dat je elkaar ook maar mag.

Broeder is een bloedverwant, iemand die door zijn daden zijn wortels verloochent is geen broeder meer maar een verrader.Maar des temeer zijn zij die deze verrader"s als broeders blijven zien en behandelen.!!!!

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 08:24
Voor wat het waard is ergens kan ik toch wel de redenering van de Moslims volgen.
een moslimbroeder die een slechte daad doet is mischien een slechte moslim , maar nog steeds een moslim.
Een broeder die een slechte daad doet is mischien ook nog een broeder.
Ergens begrijp ik dit wel.
Maardat veranderd niks aan mijn idee dat teror groeperingen hard moeten worden aangepakt.
Allemaal trouwens niet alleen Moslim terroristen.
En verder hoop ik dat er maar niks meer gebeurd, dat is beter.
Nu krijgt elke religieuze discussie een verkeerde lading mee die wellicht niet terrecht is.
Alles wordt snel overtrokken als de situatie gespannen is. Helaas moet ik zeggen ook door mij.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 08:53
Even naar aanleiding van een ander topic: er wordt daar beweerd dat een homo geen moslim kan zijn, omdat homo zijn tegen de islam is.  Hier wordt beweerd dat een terrorist iets tegen de islam doet, maar wel een moslim zou zijn...
Zijn we dus weer aan het meten met 2 maten?  (Ps: wie het schoentje passe, trekke het aan: dit is niet algemeen bedoeld naar iedereen die hier post.)
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:11
In eerste instantie geplaatst door criticus

Voor wat het waard is ergens kan ik toch wel de redenering van de Moslims volgen.
een moslimbroeder die een slechte daad doet is mischien een slechte moslim , maar nog steeds een moslim.
Een broeder die een slechte daad doet is mischien ook nog een broeder.
Ergens begrijp ik dit wel.
Maardat veranderd niks aan mijn idee dat teror groeperingen hard moeten worden aangepakt.
Allemaal trouwens niet alleen Moslim terroristen.
En verder hoop ik dat er maar niks meer gebeurd, dat is beter.
Nu krijgt elke religieuze discussie een verkeerde lading mee die wellicht niet terrecht is.
Alles wordt snel overtrokken als de situatie gespannen is. Helaas moet ik zeggen ook door mij.

Nu is het probleem nog niet zo erug dat men ze als broeders blijft zien...Daar kan ik nog mee leven.Maar wat wel een probleem is,is dat er veelen zijn die ze de hand boven het hoofd houden.En er zelfs mensen tussen lopen die het verheerlijken.Omdat wij gezien worden als 3de rangs volk.En dat zijn zaken waar ik absoluut niet mee kan leven,nog mijn kleinkinderen in de toekomst mee wil opzadelen.Omdat wij geen paal en perk willen stellen uit liefde voor de medemens.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:13
Zoals eerder deze week al gezegd hier: hoogmoed komt ten val.  Degene die zich beter voelt dan een ander, gaat echt uiteindelijk wel op z'n bakkes (vlaams gezegd).
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:17
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Zoals eerder deze week al gezegd hier: hoogmoed komt ten val.  Degene die zich beter voelt dan een ander, gaat echt uiteindelijk wel op z'n bakkes (vlaams gezegd).
Ik was vroeger links denkend,maar de zaken liggen tegenwoordig toch net ff anders als het om bepaalde personen gaat.En het maakt me geen fluit uit of dat met politiek dan wel met godsdienst te maken heeft!!!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:18
Nee, dat klopt, en ik zeg ook niet dat je ze tegen elke prijs moet laten begaan.  Maar als het niet in je macht ligt er wat aan te doen, klopt die spreuk toch vaak, vind ik.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:39

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Nu is het probleem nog niet zo erug dat men ze als broeders blijft zien...Daar kan ik nog mee leven.Maar wat wel een probleem is,is dat er veelen zijn die ze de hand boven het hoofd houden.En er zelfs mensen tussen lopen die het verheerlijken.Omdat wij gezien worden als 3de rangs volk.En dat zijn zaken waar ik absoluut niet mee kan leven,nog mijn kleinkinderen in de toekomst mee wil opzadelen.Omdat wij geen paal en perk willen stellen uit liefde voor de medemens.

op wie doel je? en wie ziet jou als 3de rangs volk ?

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:43
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Nu is het probleem nog niet zo erug dat men ze als broeders blijft zien...Daar kan ik nog mee leven.Maar wat wel een probleem is,is dat er veelen zijn die ze de hand boven het hoofd houden.En er zelfs mensen tussen lopen die het verheerlijken.Omdat wij gezien worden als 3de rangs volk.En dat zijn zaken waar ik absoluut niet mee kan leven,nog mijn kleinkinderen in de toekomst mee wil opzadelen.Omdat wij geen paal en perk willen stellen uit liefde voor de medemens.

op wie doel je? en wie ziet jou als 3de rangs volk ?

Denk daar maar eens goed over na!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:45
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Nee, dat klopt, en ik zeg ook niet dat je ze tegen elke prijs moet laten begaan.  Maar als het niet in je macht ligt er wat aan te doen, klopt die spreuk toch vaak, vind ik.
Hoe kan een mens in Gods naam nog zeggen.....Dat dit geen terroristen zijn,als de politie bij arrestatie wordt geconfronteerd met handgranaten en geweervuur.  Hahahaha....
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Akbash Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 09:58

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Even naar aanleiding van een ander topic: er wordt daar beweerd dat een homo geen moslim kan zijn, omdat homo zijn tegen de islam is.  Hier wordt beweerd dat een terrorist iets tegen de islam doet, maar wel een moslim zou zijn...
Zijn we dus weer aan het meten met 2 maten?  (Ps: wie het schoentje passe, trekke het aan: dit is niet algemeen bedoeld naar iedereen die hier post.)

Precies..dat was me ook al opgevallen.
Wat me nog meer was opgevallen, is de bewering op een ander topic, dat in de Islam niet gedicrimineert zou worden, dat brengt me dus automatisch op de vraag: "Hoe zit dat dan met homofielen?"

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 13:57
Salaam

Je bent pas een echte moslim als je berouwt om je zondes.
Dus als een 'terrorist' geen oprechte jihaad uitvoert, er hier achter komt en genade toont is dat hetzelfde als een homoseksueel die een homoseksuele daad uitvoert en oprecht deze afzweert en om genade vraagt. Maar dan wel met garantie niet weer opnieuw in deze slechte daden (geld voor 'terrorist' als homoseksueel).
Stel je eens voor, een arme boer, oprechte moslims, in yemen besluit om oprechte jihaad te voeren om onderdrukte broeders en zusters (in onder andere Abu Graib) op eigen initiatief. Dus zonder het doden van onschuldigen of zij die naar vrede neigen of gevangenen. En zo alle jihaad regels lang. Met slechts het doden van amerikaanse militairen, kun je deze 'arme' man een echte terrorist noemen of een idealistische vrijheidsstrijder? Het antwoord zal er zeker tussenin moeten liggen. Immers, overdrijving maakt het leven alleen maar onbegrijpelijker voor die mensen. Of wat vind je van een moeder, wiens vader, man, zonen zijn vermoord (allen natuurlijk zonder redenen) in palestina die besluit  om  terug te slaan  (nadat  haar huis is verpulverd,  netals haar  school)? Moet  ze een  demonstratie voeren om weer inmekaar geslagen weer thuis te komen?
Nu zijn dit wat complexere situaties, maar een beetje inzicht/diepte kan deze 'terrorisme' ook gebruiken. Vooral na die moord hier in Nederland de AIVD tot de conclusie komt dat deze niet een actie was van Al Qaeda, sterker nog, dat Al Qaeda's bestaan hiermee in twijfel word gebracht. Maar toch blijven de media-stations rustig door pompen van Al Qaeda.
Ik denk dat deze laatste onderwerp wat meer ontopic is, maar het is maar dat je het weet.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2005 om 14:03

Als je dat zelf niet ziet,maak ik me zorgen om je denkbeelden.

Ik vind het erg aardig van je dat je je zorgen om me maakt, maar dat is nergens voor nodig.

Of vind je het normaal dat Nederlandse politie mensen met granaten worden bestookt?

Nergens heb ik gezet dat ik het normaal zou vinden.

Ik wil me verder aansluiten bij de antwoorden van mijn broeders Amier, Abou_Jabir : )

Wat me nog meer was opgevallen, is de bewering op een ander topic, dat in de Islam niet gedicrimineert zou worden, dat brengt me dus automatisch op de vraag: "Hoe zit dat dan met homofielen?"

Je dwaalt af van het onderwerp. Net zoals het hier niet zou moeten gaan over wie ik wel of niet als mijn broeders zie, en waarom ik dat dan wel zo zou zien, en waarom niet.


Groeten,


Marocaantje

-----

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.108 seconden.