Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

fisabililah!! dringend hulp gevraagd!

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: fisabililah!! dringend hulp gevraagd!
    Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:16

de man waar ze nu mee getrouwd is heeft haar zo,n beetje van de straat gehaald, maar niet uit liefdadig heid. ze zit dus nu ook aan hem vast, omdat ze een akte hebben getekend. deze man die is een groot probleem, ik heb niet zo veel verstand van scheiden in de islaam, maar je zou toch haast denken dat ze van zo,n man wel te scheiden is, maar Allahu A3lem wie weet dit???

 

wie mischien spullen over heeft en tijd over heeft, wat eigelijk nog belangrijker is dan de spullen, pm mij dan even, dan kunnen we een afspraak maken om samen (zusters dan) naar haar toe te gaan, als je de situatie onder ogen ziet is het nog erger dan als je het zo zwart op wit ziet.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:20
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla


In eerste instantie geplaatst door criticus

Miss Layla het mag dan wel zijn zijn dat� Christenen niet mogen helpen maar ik denk dat dit niet op het geld staat.dus laat iemand een account openen en laat ons dan gewoon geld storten om te helpen.Het gaat hier toch niet om Moslims conversus christenen.Laat in dit treugige geval maar deze controdictie.Menselijkheid is hier geboden.In naam van die vier kinderen een banknummer zou helpen.


Zo bedoel ik het helemaal niet.


Ik bedoel een man een moslima face 2 face helpen. De rest kan gewoon, maakt niet uit wat voor geloof. We kunnen wel 1 2 3 een bankrek openen, maar wat als de man deze plunderd? Ik bedoel, blijft ze wel bij hem weg? Ik hoop het insha'Allah wel!


Gr, layla

Als jij verdronken bent geef ik jou face to face mond op mond beademing hoor.Ik zou me niet voor Allah durven te vertonen als ik je zou hebben laten liggen.

Dat zou een Moslim ook doen. Even iets opzoeken voor je heel interessant. Maar dit soort reacties komen omdat men weinig kennis over de islam hebben(ik ook hoor) maar eerst goed onderzoek doen voordat je mee praat...dus er komt een vervolg InshAllah


indien je het wil opzoeken: bron Vrouw in de sjari'ah door Abdoerrahman I Doi vertaald en uitgegeven in Nederland door Uitgeverij Noer.

citatie:

Er bestaan echter omstandigheden waarin het voor een man is geoorloofd, een andere vrouw aan te kijken. Zulke omstandigheden kunnen voorkomen wanneer een vrouw is gedwongen dor een mannelijke arts te worden onderzocht, of voor een rechter moet verschijnen als getuige, of wanneer een vrouw gevangen zit in een brandend huis, OF VERDRINKT, of wanneer het leven van een vrouw of haar eer in gevaar is. In zulke gevallen mogen zelfs de verboden delen van het lichaam van de vrouw gezien of aangeraakt worden en is het niet alleen wettelijk toegestaan, maar voor een man verplicht, haar van het gevaar te redden, wat voor fysiek contact daar verder ook voor nodig is. enz enz enz....

Lees zelf eens zou ik zeggen. Dit staat by the way op blz 34/35
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:23

deze vrouw heeft idd in het begin geen hulp gekregen van de moslims,  maar idd van een klooster, maar dat was omdat de moslims de situatie niet kende,

ze heeft nu al in ieder geval een groep zusters om haar heen die haar helpen met boodschappen en geld, en haar dingen proberen te leren.

maar dit laatste is echt ontzettend vermoeiend, in het begin zij ik ook tegen mij zelf jaa maar je kan die vrouw niet laten zitten, maar  het vergt echt psygische tijd.

verder heeft deze vrouw zoooo,n diep verleden! werkelijk ze heeft allet wachelijke meegemaakt wat je kan meemaken, en daar is ze natuurlijk niet beter op geworden. ik weet nog maar een druppeltje  van de hele oceaan van haar verleden, en werkelijk ik ga nu al bijna kotsen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:25
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla


In eerste instantie geplaatst door criticus

Miss Layla het mag dan wel zijn zijn dat  Christenen niet mogen helpen maar ik denk dat dit niet op het geld staat.dus laat iemand een account openen en laat ons dan gewoon geld storten om te helpen.Het gaat hier toch niet om Moslims conversus christenen.Laat in dit treugige geval maar deze controdictie.Menselijkheid is hier geboden.In naam van die vier kinderen een banknummer zou helpen.


Zo bedoel ik het helemaal niet.


Ik bedoel een man een moslima face 2 face helpen. De rest kan gewoon, maakt niet uit wat voor geloof. We kunnen wel 1 2 3 een bankrek openen, maar wat als de man deze plunderd? Ik bedoel, blijft ze wel bij hem weg? Ik hoop het insha'Allah wel!


Gr, layla

Als jij verdronken bent geef ik jou face to face mond op mond beademing hoor.Ik zou me niet voor Allah durven te vertonen als ik je zou hebben laten liggen.

Dat zou een Moslim ook doen. Even iets opzoeken voor je heel interessant. Maar dit soort reacties komen omdat men weinig kennis over de islam hebben(ik ook hoor) maar eerst goed onderzoek doen voordat je mee praat...dus er komt een vervolg InshAllah
Een waare moslim zou dat zeer zeker doen,daar hoeft geen studie aan vooraf te gaan.  
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:25
In eerste instantie geplaatst door malikah

de man waar ze nu mee getrouwd is heeft haar zo,n beetje van de straat gehaald, maar niet uit liefdadig heid. ze zit dus nu ook aan hem vast, omdat ze een akte hebben getekend. deze man die is een groot probleem, ik heb niet zo veel verstand van scheiden in de islaam, maar je zou toch haast denken dat ze van zo,n man wel te scheiden is, maar Allahu A3lem wie weet dit???



wie mischien spullen over heeft en tijd over heeft, wat eigelijk nog belangrijker is dan de spullen, pm mij dan even, dan kunnen we een afspraak maken om samen (zusters dan) naar haar toe te gaan, als je de situatie onder ogen ziet is het nog erger dan als je het zo zwart op wit ziet.



Khoel is de echtscheiding op aandringen van de vrouw.

En als een vrouw wreedheid of verwaarlozing van haar man vreest, is er geen zonde voor hen als zij beiden tot voorwaarden voor vrede tussen hen komen; en vrede stichten is beter. En de aard van de mens is geneigd tot hebzucht. Maar als jullie het goede verrichten en van het kwade wegbluiven, waarlijk Allah is altijd goed-bekend van wat jullie doen(koran 4:128).

Zie voor meer info hierover het boek(titel) waar ik in mijn vorige reactie naar verwezen heb.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:29

als jullie nog spullen over hebben dan graag,

bvb. kleren voor een jongen van af maat 80

meisje maat 126

en jongen maat 126

en voor de vrouw zelf.

DjazakAllahu gairan!!! en doe dit niet voor deze vrouw maar voor Allah swt.!!!!

assalem aleykoem.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:33
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla


In eerste instantie geplaatst door criticus

Miss Layla het mag dan wel zijn zijn dat  Christenen niet mogen helpen maar ik denk dat dit niet op het geld staat.dus laat iemand een account openen en laat ons dan gewoon geld storten om te helpen.Het gaat hier toch niet om Moslims conversus christenen.Laat in dit treugige geval maar deze controdictie.Menselijkheid is hier geboden.In naam van die vier kinderen een banknummer zou helpen.


Zo bedoel ik het helemaal niet.


Ik bedoel een man een moslima face 2 face helpen. De rest kan gewoon, maakt niet uit wat voor geloof. We kunnen wel 1 2 3 een bankrek openen, maar wat als de man deze plunderd? Ik bedoel, blijft ze wel bij hem weg? Ik hoop het insha'Allah wel!


Gr, layla

Als jij verdronken bent geef ik jou face to face mond op mond beademing hoor.Ik zou me niet voor Allah durven te vertonen als ik je zou hebben laten liggen.

Dat zou een Moslim ook doen. Even iets opzoeken voor je heel interessant. Maar dit soort reacties komen omdat men weinig kennis over de islam hebben(ik ook hoor) maar eerst goed onderzoek doen voordat je mee praat...dus er komt een vervolg InshAllah


indien je het wil opzoeken: bron Vrouw in de sjari'ah door Abdoerrahman I Doi vertaald en uitgegeven in Nederland door Uitgeverij Noer.

citatie:

Er bestaan echter omstandigheden waarin het voor een man is geoorloofd, een andere vrouw aan te kijken. Zulke omstandigheden kunnen voorkomen wanneer een vrouw is gedwongen dor een mannelijke arts te worden onderzocht, of voor een rechter moet verschijnen als getuige, of wanneer een vrouw gevangen zit in een brandend huis, OF VERDRINKT, of wanneer het leven van een vrouw of haar eer in gevaar is. In zulke gevallen mogen zelfs de verboden delen van het lichaam van de vrouw gezien of aangeraakt worden en is het niet alleen wettelijk toegestaan, maar voor een man verplicht, haar van het gevaar te redden, wat voor fysiek contact daar verder ook voor nodig is. enz enz enz....

Lees zelf eens zou ik zeggen. Dit staat by the way op blz 34/35
Als de intentie maar zuiver is.....  ( Haar eer in gevaar is.) Dit doet me aan handen schudden herrineren.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla


In eerste instantie geplaatst door criticus

Miss Layla het mag dan wel zijn zijn dat� Christenen niet mogen helpen maar ik denk dat dit niet op het geld staat.dus laat iemand een account openen en laat ons dan gewoon geld storten om te helpen.Het gaat hier toch niet om Moslims conversus christenen.Laat in dit treugige geval maar deze controdictie.Menselijkheid is hier geboden.In naam van die vier kinderen een banknummer zou helpen.


Zo bedoel ik het helemaal niet.


Ik bedoel een man een moslima face 2 face helpen. De rest kan gewoon, maakt niet uit wat voor geloof. We kunnen wel 1 2 3 een bankrek openen, maar wat als de man deze plunderd? Ik bedoel, blijft ze wel bij hem weg? Ik hoop het insha'Allah wel!


Gr, layla

Als jij verdronken bent geef ik jou face to face mond op mond beademing hoor.Ik zou me niet voor Allah durven te vertonen als ik je zou hebben laten liggen.
Dat zou een Moslim ook doen. Even iets opzoeken voor je heel interessant. Maar dit soort reacties komen omdat men weinig kennis over de islam hebben(ik ook hoor) maar eerst goed onderzoek doen voordat je mee praat...dus er komt een vervolg InshAllah
indien je het wil opzoeken: bron Vrouw in de sjari'ah door Abdoerrahman I Doi vertaald en uitgegeven in Nederland door Uitgeverij Noer. citatie: Er bestaan echter omstandigheden waarin het voor een man is geoorloofd, een andere vrouw aan te kijken. Zulke omstandigheden kunnen voorkomen wanneer een vrouw is gedwongen dor een mannelijke arts te worden onderzocht, of voor een rechter moet verschijnen als getuige, of wanneer een vrouw gevangen zit in een brandend huis, OF VERDRINKT, of wanneer het leven van een vrouw of haar eer in gevaar is. In zulke gevallen mogen zelfs de verboden delen van het lichaam van de vrouw gezien of aangeraakt worden en is het niet alleen wettelijk toegestaan, maar voor een man verplicht, haar van het gevaar te redden, wat voor fysiek contact daar verder ook voor nodig is. enz enz enz.... Lees zelf eens zou ik zeggen. Dit staat by the way op blz 34/35
Als de intentie maar zuiver is..... �( Haar eer in gevaar is.) Dit doet me aan handen schudden herrineren.


ja, de niet Moslims hebben een hele andere eer. Indien zij bijv. door iemand wordt lastiggevallen. Maar dat is zo te merken in Nederland normaal. De meisjes in minirokjes hopend dat een jongen de verleiding niet kan weerstaan omdat hij geen Godsvrees heeft......met alle gevolgen van dien.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:46
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla


In eerste instantie geplaatst door criticus

Miss Layla het mag dan wel zijn zijn dat  Christenen niet mogen helpen maar ik denk dat dit niet op het geld staat.dus laat iemand een account openen en laat ons dan gewoon geld storten om te helpen.Het gaat hier toch niet om Moslims conversus christenen.Laat in dit treugige geval maar deze controdictie.Menselijkheid is hier geboden.In naam van die vier kinderen een banknummer zou helpen.


Zo bedoel ik het helemaal niet.


Ik bedoel een man een moslima face 2 face helpen. De rest kan gewoon, maakt niet uit wat voor geloof. We kunnen wel 1 2 3 een bankrek openen, maar wat als de man deze plunderd? Ik bedoel, blijft ze wel bij hem weg? Ik hoop het insha'Allah wel!


Gr, layla

Als jij verdronken bent geef ik jou face to face mond op mond beademing hoor.Ik zou me niet voor Allah durven te vertonen als ik je zou hebben laten liggen.
Dat zou een Moslim ook doen. Even iets opzoeken voor je heel interessant. Maar dit soort reacties komen omdat men weinig kennis over de islam hebben(ik ook hoor) maar eerst goed onderzoek doen voordat je mee praat...dus er komt een vervolg InshAllah
indien je het wil opzoeken: bron Vrouw in de sjari'ah door Abdoerrahman I Doi vertaald en uitgegeven in Nederland door Uitgeverij Noer. citatie: Er bestaan echter omstandigheden waarin het voor een man is geoorloofd, een andere vrouw aan te kijken. Zulke omstandigheden kunnen voorkomen wanneer een vrouw is gedwongen dor een mannelijke arts te worden onderzocht, of voor een rechter moet verschijnen als getuige, of wanneer een vrouw gevangen zit in een brandend huis, OF VERDRINKT, of wanneer het leven van een vrouw of haar eer in gevaar is. In zulke gevallen mogen zelfs de verboden delen van het lichaam van de vrouw gezien of aangeraakt worden en is het niet alleen wettelijk toegestaan, maar voor een man verplicht, haar van het gevaar te redden, wat voor fysiek contact daar verder ook voor nodig is. enz enz enz.... Lees zelf eens zou ik zeggen. Dit staat by the way op blz 34/35
Als de intentie maar zuiver is.....  ( Haar eer in gevaar is.) Dit doet me aan handen schudden herrineren.


ja, de niet Moslims hebben een hele andere eer. Indien zij bijv. door iemand wordt lastiggevallen. Maar dat is zo te merken in Nederland normaal. De meisjes in minirokjes hopend dat een jongen de verleiding niet kan weerstaan omdat hij geen Godsvrees heeft......met alle gevolgen van dien.

Nee.... Die handdruk stond voor de intentie.....vriendschap....Dat was haar eer.....De Imam liet zijn eer voor gaan,door het af te dwingen.......Zij dwong het ook af.......Zij kende de gewoontes in mijn ogen volgens mij ook wel.....Bijde hadden niet moeten afdwingen en bijde hadden dus geen zuivere intentie......

Bijde intentie's behoren niet afdwingend voltrokken te worden.Aangezien de intentie dan niet meer zuiver is.Behoudendheid was dus geboden aan bijde kanten.

Nu de Imam weet dat de intentie van de handdruk in Nederland als zuivere intentie vriendschap heeft......Is haar eer belangrijk en is de aanraking dus niet ongeoorlooft in mijn ogen....

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:56
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla


In eerste instantie geplaatst door criticus

Miss Layla het mag dan wel zijn zijn dat� Christenen niet mogen helpen maar ik denk dat dit niet op het geld staat.dus laat iemand een account openen en laat ons dan gewoon geld storten om te helpen.Het gaat hier toch niet om Moslims conversus christenen.Laat in dit treugige geval maar deze controdictie.Menselijkheid is hier geboden.In naam van die vier kinderen een banknummer zou helpen.


Zo bedoel ik het helemaal niet.


Ik bedoel een man een moslima face 2 face helpen. De rest kan gewoon, maakt niet uit wat voor geloof. We kunnen wel 1 2 3 een bankrek openen, maar wat als de man deze plunderd? Ik bedoel, blijft ze wel bij hem weg? Ik hoop het insha'Allah wel!


Gr, layla


Als jij verdronken bent geef ik jou face to face mond op mond beademing hoor.Ik zou me niet voor Allah durven te vertonen als ik je zou hebben laten liggen.
Dat zou een Moslim ook doen. Even iets opzoeken voor je heel interessant. Maar dit soort reacties komen omdat men weinig kennis over de islam hebben(ik ook hoor) maar eerst goed onderzoek doen voordat je mee praat...dus er komt een vervolg InshAllah
indien je het wil opzoeken: bron Vrouw in de sjari'ah door Abdoerrahman I Doi vertaald en uitgegeven in Nederland door Uitgeverij Noer. citatie: Er bestaan echter omstandigheden waarin het voor een man is geoorloofd, een andere vrouw aan te kijken. Zulke omstandigheden kunnen voorkomen wanneer een vrouw is gedwongen dor een mannelijke arts te worden onderzocht, of voor een rechter moet verschijnen als getuige, of wanneer een vrouw gevangen zit in een brandend huis, OF VERDRINKT, of wanneer het leven van een vrouw of haar eer in gevaar is. In zulke gevallen mogen zelfs de verboden delen van het lichaam van de vrouw gezien of aangeraakt worden en is het niet alleen wettelijk toegestaan, maar voor een man verplicht, haar van het gevaar te redden, wat voor fysiek contact daar verder ook voor nodig is. enz enz enz.... Lees zelf eens zou ik zeggen. Dit staat by the way op blz 34/35
Als de intentie maar zuiver is..... �( Haar eer in gevaar is.) Dit doet me aan handen schudden herrineren.
ja, de niet Moslims hebben een hele andere eer. Indien zij bijv. door iemand wordt lastiggevallen. Maar dat is zo te merken in Nederland normaal. De meisjes in minirokjes hopend dat een jongen de verleiding niet kan weerstaan omdat hij geen Godsvrees heeft......met alle gevolgen van dien.
Nee.... Die handdruk stond voor de intentie.....vriendschap....Dat was haar eer.....De Imam liet zijn eer voor gaan,door het af te dwingen.......Zij dwong het ook af.......Zij kende de gewoontes in mijn ogen volgens mij ook wel.....Bijde hadden niet moeten afdwingen en bijde hadden dus geen zuivere intentie......


Bijde intentie's behoren niet afdwingend voltrokken te worden.Aangezien de intentie dan niet meer zuiver is.Behoudendheid was dus geboden aan�bijde kanten.


Nu de Imam weet dat de intentie van de handdruk in Nederland als zuivere intentie vriendschap heeft......Is haar eer belangrijk en is de aanraking dus niet ongeoorlooft in mijn ogen....



ha ha, leuk hoor(even lachen..ja uitgelachen).
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:58
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla


In eerste instantie geplaatst door criticus

Miss Layla het mag dan wel zijn zijn dat  Christenen niet mogen helpen maar ik denk dat dit niet op het geld staat.dus laat iemand een account openen en laat ons dan gewoon geld storten om te helpen.Het gaat hier toch niet om Moslims conversus christenen.Laat in dit treugige geval maar deze controdictie.Menselijkheid is hier geboden.In naam van die vier kinderen een banknummer zou helpen.


Zo bedoel ik het helemaal niet.


Ik bedoel een man een moslima face 2 face helpen. De rest kan gewoon, maakt niet uit wat voor geloof. We kunnen wel 1 2 3 een bankrek openen, maar wat als de man deze plunderd? Ik bedoel, blijft ze wel bij hem weg? Ik hoop het insha'Allah wel!


Gr, layla


Als jij verdronken bent geef ik jou face to face mond op mond beademing hoor.Ik zou me niet voor Allah durven te vertonen als ik je zou hebben laten liggen.
Dat zou een Moslim ook doen. Even iets opzoeken voor je heel interessant. Maar dit soort reacties komen omdat men weinig kennis over de islam hebben(ik ook hoor) maar eerst goed onderzoek doen voordat je mee praat...dus er komt een vervolg InshAllah
indien je het wil opzoeken: bron Vrouw in de sjari'ah door Abdoerrahman I Doi vertaald en uitgegeven in Nederland door Uitgeverij Noer. citatie: Er bestaan echter omstandigheden waarin het voor een man is geoorloofd, een andere vrouw aan te kijken. Zulke omstandigheden kunnen voorkomen wanneer een vrouw is gedwongen dor een mannelijke arts te worden onderzocht, of voor een rechter moet verschijnen als getuige, of wanneer een vrouw gevangen zit in een brandend huis, OF VERDRINKT, of wanneer het leven van een vrouw of haar eer in gevaar is. In zulke gevallen mogen zelfs de verboden delen van het lichaam van de vrouw gezien of aangeraakt worden en is het niet alleen wettelijk toegestaan, maar voor een man verplicht, haar van het gevaar te redden, wat voor fysiek contact daar verder ook voor nodig is. enz enz enz.... Lees zelf eens zou ik zeggen. Dit staat by the way op blz 34/35
Als de intentie maar zuiver is.....  ( Haar eer in gevaar is.) Dit doet me aan handen schudden herrineren.
ja, de niet Moslims hebben een hele andere eer. Indien zij bijv. door iemand wordt lastiggevallen. Maar dat is zo te merken in Nederland normaal. De meisjes in minirokjes hopend dat een jongen de verleiding niet kan weerstaan omdat hij geen Godsvrees heeft......met alle gevolgen van dien.
Nee.... Die handdruk stond voor de intentie.....vriendschap....Dat was haar eer.....De Imam liet zijn eer voor gaan,door het af te dwingen.......Zij dwong het ook af.......Zij kende de gewoontes in mijn ogen volgens mij ook wel.....Bijde hadden niet moeten afdwingen en bijde hadden dus geen zuivere intentie......


Bijde intentie's behoren niet afdwingend voltrokken te worden.Aangezien de intentie dan niet meer zuiver is.Behoudendheid was dus geboden aan bijde kanten.


Nu de Imam weet dat de intentie van de handdruk in Nederland als zuivere intentie vriendschap heeft......Is haar eer belangrijk en is de aanraking dus niet ongeoorlooft in mijn ogen....



ha ha, leuk hoor(even lachen..ja uitgelachen).
Wat valt er nu nog om te lachen... Een vrouw die wel uit een zuivere intentie haar hand uitsteekt om zich voor te stellen en vriendschap te sluiten.Mag men de hand dan niet weigeren,om dat men dan de vrouw in haar eer aan tast lijkt me.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 09:42

EVEN VOOR DE DUIDELIJKHEID ALLES OP EEN RIJ;

salem aleykoem mijn beste broeders en zusters,

ik vraag jullie even de aandacht voor het volgende;

ik ken een zuster die al 18 jaar in nederland verblijfd maar nog geen vergunning heeft, zij heeft hier wel al 5 kinderen en een man... ze heeft dringend hulp nodig van haar broeders en zusters in de islaam, omdat zij werkelijk nergens recht op heeft, en ook niet  van haar man op aan kan, deze mishandeld haar geestelijk en lichamelijk en slaat zijn eigen kinderen met name zijn dochtertje (2,5 jaar) omdat hij meisjes niet mag... , geeft hen geen eten en laat haar als het ware stikken, hij is niet practiserend zoals je al zult denken. de moeder kan door wat zij alleen al in haar jeugd heeft meegemaakt niet goed voor haar zelf zorgen, laat staan voor een ander en weet dus ook niet goed hoe ze haar kinderen moet opvoeden. en verzorgen, deze lopen regelmatig door het huis met doorweekte poepluiers..

er zijn alhamdolilah nu al een klein aantal zusters en broeders die haar helpen, vanwege Allah swt. maar ik doe deze oproep om dat het nog lang niet voldoende is.

deze komende week word haar huis leeg gehaald door de gemeente omdat haar man iets niet heeft betaald, deze spullen die waarschijnlijk weg worden gehaal die zijn niet van haar man maar die hebben zusters en broeders bij elkaar gesprokkeld, die worden dus nu met een veeg kapot gegooit.(lettelijk wnad zo gaat dat als de deur waarder komt)

ik heb het volgende plan; ten 1e moet zij weg bij haar man, om het velen slaan te voorkomen en om te voorkomen dat haar kinderen weg worden gehaald door de kinderbescherming en kafir worden! wat al bij een meisje is gebeurd die is nu  christen astargfiroellah. en een jongen maar die weet gelukkig nog wel dat hij moslim is.

maar het PUNT is dat we geen woonruimte of onderdak hebben voor hun.

ik weet dat er ZOVEEL broeders zijn die een huisje hebben maar er zelf nog niet in wonen, en mischien ben jij wel degene die een ruimte over heeft!

help deze mensen ALS JE BLIEFT!

MAAK GEBRUIK VAN ALLAH SWT. ZIJN BANK HIJ VER 7 DUBBELD HET VOOR JOU, WAT JIJ AAN DEZE MENSEN GEEFT! DENK AAN JE IMAAN DENK AAN DEZE MENSEN! 

djazakAllahu gairan!

djazakAllahu gairan,

voor alle reacties, deze vrouw heeft buiten alle spullen die ze niet heeft iniedergeval een arm om haar  heen nodig, door alle elende die ze heeft mee gemaakt, ze is vroeger zelf nooit kind geweest en dat merk je nu goed,

ze heeft ook jaren op straat geleeft en daardoor weet ze ook niet goed wat voor een dingen horen in een gewoon leven, zoals tanden poetsen en haren kammen. dat wilt niet zeggen dat ze er uitziet als een zwerver, het is namelijk geen lelijke vrouw, alleen ze weet het gewoon niet.

de kinderen hebben ook zeker aandacht nodig, ze voeden zich zelf op zo,n beetje. deze vrouw kan idd door haar onbrekende verblijfs vergunning niet aan een huis komen en of recht hebben op digen zoals psygische hulp, om haar verleden te verwerken, en iemand die haar laat zien hoe je je zelf moet verzorgen en hoe je kinderen moet opvoeden.


  
 
   

de man waar ze nu mee getrouwd is heeft haar zo,n beetje van de straat gehaald, maar niet uit liefdadig heid. ze zit dus nu ook aan hem vast, omdat ze een akte hebben getekend. deze man die is een groot probleem, ik heb niet zo veel verstand van scheiden in de islaam, maar je zou toch haast denken dat ze van zo,n man wel te scheiden is, maar Allahu A3lem wie weet dit???

 

wie mischien spullen over heeft en tijd over heeft, wat eigelijk nog belangrijker is dan de spullen, pm mij dan even, dan kunnen we een afspraak maken om samen (zusters dan) naar haar toe te gaan, als je de situatie onder ogen ziet is het nog erger dan als je het zo zwart op wit ziet.


deze vrouw heeft idd in het begin geen hulp gekregen van de moslims,  maar idd van een klooster, maar dat was omdat de moslims de situatie niet kende,

ze heeft nu al in ieder geval een groep zusters om haar heen die haar helpen met boodschappen en geld, en haar dingen proberen te leren.

maar dit laatste is echt ontzettend vermoeiend, in het begin zij ik ook tegen mij zelf jaa maar je kan die vrouw niet laten zitten, maar  het vergt echt psygische tijd.

verder heeft deze vrouw zoooo,n diep verleden! werkelijk ze heeft allet wachelijke meegemaakt wat je kan meemaken, en daar is ze natuurlijk niet beter op geworden. ik weet nog maar een druppeltje  van de hele oceaan van haar verleden, en werkelijk ik ga nu al bijna kotsen.

als jullie nog spullen over hebben dan graag,

bvb. kleren voor een jongen van af maat 80

meisje maat 126

en jongen maat 126

en voor de vrouw zelf.

DjazakAllahu gairan!!! en doe dit niet voor deze vrouw maar voor Allah swt.!!!!

assalem aleykoem.

de vrouw is woonachtig in utrecht.

assalemaleykoem wa rahmatoellah wa barakatuh!

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 10:14

Assalaam Aleikoem broeders en zusters,

Heeft niemand woonruimte over?

Moeten we met zn allen iets huren of de moskee inlichten??

Een verblijfplaats regelen is denk ik prioriteit!

Wa aleikoem Salaam

 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 10:18
salaam aleikum ze kan ook naar een blijf van mijn lijf huis gaan ik zal je het nummmer geven van Rotterdam en ze kunen zelfs helpen zodat ze wat meer spullen heeft ze geven haar een uitkering alles inshaAllahhier heb je een telefoonnummer je zegt het is crisis situatie dan kan ze er vandaag nog terecht en ze kan zo naar het politie buerau daar helpen ze en geven haar geld voor de trein en ze zou zelfs op het bureau kunen slapen ze geven goede adviezen in zon blijf van mijn  lijf huis en ook psygische hulp bel ze op inshaAllah en zorg dat ze de hulp krijgen (ook voor de kids is dit belangrijk) die ze nodig hebben inshaAllah het nummer is:010-4761680
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 10:19
salaam aleikum laat van je horen hoe het is afgelopen inshaAllah die mensen hebben daar ook vaak kleren voor moeders die niets bij zich heben dus laat haar zoveel mogelijk meenemen en naar het bureau gaan
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 10:55

Assalaam Aleikoem,

Bvml-huis had ik ook voorgesteld, maar is dat ook mogelijk als je illagaal bent? Want dat is ze toch?

Helaas hebben ze niet overal kleren in deze huizen en gaat het er ih zo'n huis vooral om zelfstandigheid (je eigen boontjes doppen).

De zuster gaf aan dat ze veel sturing nodig heeft, insha'Allah zullen daar zusters zijn die haar ook kunnnen helpen. 

Wa aleikoem Salaam

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 11:10

salaam aleikum van uit daar kunen ze haar begeleiden naar een betere opvangtehuis met meer steun inshaAllah gewoon proberen en de situatie goed uit leggen inshaAllah ze beschikken over veel nummers blijf zoveelmogelijk anoniem als je beld om te kijken hoe en wat

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:27

Salaam,
over welke plaats hebben we het? Dan kunnen we misschien wat concreter nadenken wat we kunnen doen. Verder is dit wel heel erg moeilijk, zonder papieren. Poeh!! Ik heb zelf absoluut geen ruimte in huis, helaas.
Verder pm ik jou wel even, Malikah! Heel veel succes en moge God haar helpen met haar kinderen en jullie die haar weer helpen belonen insha Allah!!

Salaam happylady
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 12:38
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Salaam,
over welke plaats hebben we het? Dan kunnen we misschien wat concreter nadenken wat we kunnen doen. Verder is dit wel heel erg moeilijk, zonder papieren. Poeh!! Ik heb zelf absoluut geen ruimte in huis, helaas.
Verder pm ik jou wel even, Malikah! Heel veel succes en moge God haar helpen met haar kinderen en jullie die haar weer helpen belonen insha Allah!!

Assalaam Aleikoem,

Ze zit nu in Utrecht, zoals ik nu heb begrepen. Maar ik denk dat ze juist weg moet uit Utrecht insha'Allah.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 13:04
Inderdaad, dat is misschien wel beter. Daar had ik even niet aan gedacht.
Salaam happylady
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 04:57

salemaleykoem,

het illegaal zijn is inderdaad een probleem,

en het is erg moeilijk om uit utrecht weg te gaan, omdat haar kinderen hier wel op school zitten. en dat is met veel moeite geregeld Allahu a3lem

een veilige woonplek is nu het beste wat ze nodig heeft.

maar omdat geenvan de zusters dat zo kan regelen, heb ik besloten om het hier te melden, inshaAllah weet iemand wat in de omgeving utrecht.

djazakAllahu gairan!

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 05:19
ik ga het verspreiden op andere forums en dan hoor je nog van me inshaAllah
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 03:05
djazakAllhu gairan!!!
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 05:04

Salaam aleikum,
Ik heb het geplaatst op zusterinislam.http://www.zusterinislam.com/forum/index.php

 

Salaam happylady
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 09:29
In eerste instantie geplaatst door malikah

salemaleykoem,

het illegaal zijn is inderdaad een probleem,

en het is erg moeilijk om uit utrecht weg te gaan, omdat haar kinderen hier wel op school zitten. en dat is met veel moeite geregeld Allahu a3lem

een veilige woonplek is nu het beste wat ze nodig heeft.

maar omdat geenvan de zusters dat zo kan regelen, heb ik besloten om het hier te melden, inshaAllah weet iemand wat in de omgeving utrecht.

djazakAllahu gairan!

Assalaam Aleikoem lieve zuster,

Ik vraag met het volgende af:

Als de kinderen insha'Allah daar op school blijven, dan zijn ze toch niet veilig voor de man of wel? Ik hoop dat er insha'Allah snel een oplossing zal komen.

Wa Aleikoem salaam

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 10:11

salem aleykoem

eigelijk boeid die man zijn kinderen niet zo, als ze hem in de weg zitten dan slaat hij ze en zolang ze hem niet in de weg zittenn iet, dus ik denk niet dat hij ze op zal zoeken.

wa aleykoem salem

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:45

salaam aleikum ik heb het op andere forum gezet en daar zeiden ze het volgende:http://groups.msn.com/IslamenMeer/general.msnw?acti on=get_message&mview=1&ID_Message=17849&CType=0& amp;CDir=-1&all_topics=0

http://groups.msn.com/IslamenMeer/general.msnw?action=get_me ssage&mview=1&ID_Message=17847&CType=0&CDir= 1&all_topics=0

Wat is je email adres zuster malikah? want inshaAllah dat er een goede oplossing komt en dat hij de kids slaat dat mag helemaal niet stegferAllah ze moeten daar weg dat is niet normaal inshaAllah straks raken die kids ook nog getraumatiseerd

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:47
helaas word ikmisschien morgen afgesloten van gas en electra anders had ik wel meer kunnen doen en ik woon te ver dit is echt erg hoor ghair inshaAllah
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 14:50
  http://groups.msn.com/AlMarkazAttarbawi/general.msnw?action= get_message&mview=1&ID_Message=1033&LastModified =4675516743440871718
 
as-salaam alaykum warahmatu'Allah wabarakatuhu
 
Het is heel erg wat ik hier lees, subhanAllah , heeft de profeet vrede zij met hem niet gezegd de beste onder jullie is degene die het beste is voor zijn vrouw?? Allahoulmosta'aan, waar zijn we nu O Moslims dat wij in zulke situatie verkeren! Wij hebben de Qoraan en sunnah verlaten en volgen nu onze hawa (verlangens), subhanAllah, deze man kan zich weren tegen deze vrouw die niemand heeft die haar op dat moment kan helpen, walakien Allah ta'ala zal haar beschermen op de dag des oordeels!!!!! Deze zuster heeft dringend hulp nodig, ik kan van mijn kant en van enkele broeders wel iets regelen insha Allah voor deze zuster maar wij wonen in Belgie, als de zuster het ziet zitten om naar belgie te komen dan kunnen we met de wil van Allah iets doen, laat aub snel iets weten,
barakAllahou fieki
 
as-salaam alaykum warahmatu'Allah wabarakatuhu
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:24
salaam aleikum zuster malikah ik heb een prive bericht van jou gekregen maar ik kan je niet toevoegen er is iets mis als jij je prive box effe leeg maakt dan mail ik je mijn email adres inshaAllah en ik kan wel kleren enz regelen inshaAllah want dat had ze ook nodig? want hier wonen veel moslims elhamdullilah en de meeste hebben wel kids en als ik ze de situatie vertel dan geven ze wel wat zelf hebik ook een beetje over dan is alleen het probleem vervoer mijn stad en utrecht liggen niet ver uit elkaar ikdacht een uurtje met de auto kan jij een auto regelen? of heb je een auto?,want met de trein gaat het mij niet lukken omdat ik zelf ook 3 kids heb dus mail me inshaAllah dan bespreken we dat en maak je box leeg
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.