Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wat doe jij als je een;

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: zwerver ziet op straat, of een ander ’zielig’ iemand?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
2 [28.57%]
2 [28.57%]
2 [28.57%]
1 [14.29%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wat doe jij als je een;
    Geplaatst op: 31 maart 2005 om 01:58

salem aleykoem,

deze vraag stel ik omdat het zo is dat als jij een zwerver tegen komt hem eigelijk over de islaam zo moeten vertellen om zo een weg voor hem te openen zonder zondes, om te voorkomen dat hij op de dag des opstanding jouw zegeningen wegneemt omdat jij hem wel heb gezien maar niets hebt gezecht, terweil jij het wel wist!

helaas heb ik op mijn eigen vraag antwoord nummer 3 gegeven inshaAllah word het ooit nog anders.

wa aleykoem salem.

 

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 11:32

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoeh,

Om heel eerlijk te  zijn doe ik  geen een van je suggesties oegty, Als ik een zwerver tegenkom wat ik dus niet vaak tegenkom Ik geef de persoon in kwestie geld of als de persoon aan een voedingwinkel staat koop ik de pesoon in  kwestie iets  te eten ..

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoeh, Oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 11:38
Salaam Aleikum,

Ik vind zoiezo niet dat moslimas in de buurt van zwervers moeten komen. Of het moeten vrouwelijke zwervers zijn. Dan zie ik geen probleem. Deze mensen komen soms zielig over, maar vaak gebruiken ze je geld zuster Yassira om er drugs van te kopen. Maakt niet uit hoeveel het is, ze sprokkelen door de dag heen genoeg om hun shot te regelen. Ervaar dit niet als kritiek maar als advies.

Deze mensen moeten geholpen worden, en misschien moet er vanuit de moskeeen wat meer aandacht komen voor deze mensen in nood. Het is een goed idee zuster malikah, maar ik denk dat dit georganiseerd moet gebeuren om echt effect te hebben.

Het is inderdaad onze plicht, maar als je het doet moet je het goed doen.

Salaam Aleikum
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 11:52

Assalaam oe ehleykoom,

Ja klopt als je iets doet moetje het goed doen,

Maar op dat moment  zien ze er zow zielig en dan zeggen je ouders of broers ofzow automatisch ga geef 'm wat eten of geld maar wat je zei is dus ook waar :)

assalaam oe ehleykoom oegt y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:34

salaam aleykum.

je moet ze niet altijd vertrouwen die zwervers,kheb al talloze zwervers gezien die heel de dag bedele voor geld en dan op het einde van de dag met de laatste nieuwe mercedes worden opgepikt.(ze zijn niet allemaal zo hoor)

beslama

laa ilaha illalah
Terug naar boven
souad& Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 31 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 223
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote souad& Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:43

salaam alaikom,

De zwervers zelf ontvangen ook een uitkering (een daklozen uitkering). Ik zelf werk bij de Sociale Zaken. En deze mensen kunnen alle hulp krijgen die ze maar willen, maar deze mensen willen er geen gebruik van maken.

Sociale Zaken en andere instanties kunnen ze zo helpen dat ze in de toekomst gewoon weer zelfstandig kunnen leven, ze kunnen afkicken. Het is meer een kwestie van willen. Als deze mesen gebruik zouden maken van de instaties, dan zou er geen of heel weinig daklozen zijn. Ja en de meeste daklozen geven hun uitkering binnen 1 dag, of laat ik zeggen binnen 2 uur al in een keer uit. Ze krijgen mooi wel een bedrag rond de � 550,- per maand. Wat best veel is voor hun.

Maar goed.

ALlah (swt) heeft voor ieder zijn lot geschreven.

Masalama

Kijk niet naar hoe klein de zonde is, maar kijk naar Degene die je niet hebt gehoorzaamd
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.