Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

regenboog

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: regenboog
    Geplaatst op: 17 april 2005 om 15:35

salem aleykoem,

kvond dit wel een leuk stukje,

uit het boek geschiedenis van de profeten; blz 60

ibn kathir zei: ''de mensen van het boek zeiden, dat toen Noah afdaalde uit de ark(nadat de vloed had plaats gevonden), Allah swt. hem beloofde het voorval van de zondvloed niet nog een keer te laten gebeuren en maakte de regenboog als teken van herinnering aan die belofte.

ibn 'Abbas heeft overgeleverd dat de regenboog een symbool van de zekerheid is om niet te zullen verdrinken. sommige geleerde zeiden, dat de boog geen hypotenusa had, het geen betekent, dat de wolken nooit meer een dergeljke Zondvloed teweeg kunnen brengen.

wa aleykoem salem

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 16:25
De regenboog dat is de vlag van Vrede samen met de vlag met duif en tak...  
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2005 om 21:45

Subhan Allah.

Dit wist ik niet, moge Allah (subhnah wa ta'ala) je belonen voor het delen v deze kennis oeghtie.

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 03:14
In eerste instantie geplaatst door malikah

salem aleykoem,
wa alaikoem assalaam

kvond dit wel een leuk stukje,

uit het boek geschiedenis van de profeten; blz 60

ibn kathir zei: ''de mensen van het boek zeiden, dat toen Noah afdaalde uit de ark(nadat de vloed had plaats gevonden), Allah swt. hem beloofde het voorval van de zondvloed niet nog een keer te laten gebeuren en maakte de regenboog als teken van herinnering aan die belofte.
Macha Allah erg mooi, De regenboog is van nature erg mooi en deze betekenis maakt het sub7anallah volmaakt :)

ibn 'Abbas heeft overgeleverd dat de regenboog een symbool van de zekerheid is om niet te zullen verdrinken. sommige geleerde zeiden, dat de boog geen hypotenusa had, het geen betekent, dat de wolken nooit meer een dergeljke Zondvloed teweeg kunnen brengen.
Dus er zal nooit een zondevloed komen???
Allahu a3lem, enkel en alleen Allah weet wat er komen gaat, en als we gaan kijken naar de zonder die vandaag de dag plaats vinden, Allahy 7fed, vrees het ergste

wa aleykoem salem
salaam aleikum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 03:22

Salaam Alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe

Ik wou er nog even aan toevoegen,
Dat de zeebeving in Azie de zogehete Toufan (zondevloed) misschien als teken van Allah sub7ana wa ta3ala heeft plaats gevonden.
Allahu a3lem, wij mensen kunnen niet eens namens ons zelf denken laat staan namens God.
maar het is zeker iets om bij stil te staan, het zou zo maar kunnen dat het werkelijk een teken van Allah was na ons toe, Allah weet het beste

wa alaikoem assalaam wa rahmatoellah

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 06:57
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Salaam Alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe

Ik wou er nog even aan toevoegen,
Dat de zeebeving in Azie de zogehete Toufan (zondevloed) misschien als teken van Allah sub7ana wa ta3ala heeft plaats gevonden.
Allahu a3lem, wij mensen kunnen niet eens namens ons zelf denken laat staan namens God.
maar het is zeker iets om bij stil te staan, het zou zo maar kunnen dat het werkelijk een teken van Allah was na ons toe, Allah weet het beste

wa alaikoem assalaam wa rahmatoellah

Natuur rampen zijn natuur rampen....Verder niets..Men kleeft al eeuwen Gods toorn aan deze verschijnselen,wat in mijn ogen onzin is.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 07:06

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Natuur rampen zijn natuur rampen....Verder niets..Men kleeft al eeuwen Gods toorn aan deze verschijnselen,wat in mijn ogen onzin is.

Kun jij me verzekeren dat het niet zo is dan
dat zou pas echte onzin zijn..... ;)

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 10:18

salem aleykoem kheb nog een leuke;

jullie weten hoe het volk van Aad is vernietigd?

 swt. zei in soerah Al Dhariat;''En bij de Aad toen wij naar hen een orkaan toezonden'' (qoraan 51;41)'' en spaarde niets op haar tocht, maar vernielde alles'' (qoraan 51;42)''een wind met een pijnlijke bestraffing''

Aan het einde verooraakte die wind misschien wolken hetgeen de overlevende van het volk van Hoed dacht geloven dat het een wolk van barmhartigheid was.  swt. zond haar echter met vonken en vuur.

imam muslim heeft overgeleverd in zijnboek; Aishah (moge Allah swt. tevreden met  haar zijn) zei; als de hemel bewolkt werd veranderde de de kleur van de profeet saws. hij liep voortdurend naar binnen en naar buiten en heen en weer, maar als het regende voelde hij zich opgelucht, ik zag dit en vroeg hem er over, toen zei hij ''ik vrees ervoor als het gezegde van het volk van Aad : toen, wanneer zij het als een zachte wolk zagen die naar hun daalde, zeiden zei ''dit is een wolk die regen brengt!''

 

de profeet saws deed ook altijd smeekbede bij bewolktheid.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 11:10
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Natuur rampen zijn natuur rampen....Verder niets..Men kleeft al eeuwen Gods toorn aan deze verschijnselen,wat in mijn ogen onzin is.

Kun jij me verzekeren dat het niet zo is dan
dat zou pas echte onzin zijn..... ;)

Ja.......Want de natuur kent een natuurlijkverloop zo heeft god de wereld gemaakt.Alles heeft een vrije wil zeker de natuur en daar is niets mis mee,je hoeft het alleen maar te accepteren.God zaaide de mens en zal de goeden oogsten.En met goede bedoel ik ook de goede...Ongeacht hun afkomst nog hun religie.Maar bewijs maar dat God het was als je alwetend bent,jij beweerd dat hij het immers misschien was.Ik vind het zelfs niet gepast om in onwetendheid zo'n uitspraak te doen in Gods naam...Als God zegt dat hij de wereld geen kwaad toe wenst dan meent hij het ook.Dat is geloven in Gods woord.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 12:48
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Natuur rampen zijn natuur rampen....Verder niets..Men kleeft al eeuwen Gods toorn aan deze verschijnselen,wat in mijn ogen onzin is.

Kun jij me verzekeren dat het niet zo is dan
dat zou pas echte onzin zijn..... ;)

Ja.......Want de natuur kent een natuurlijkverloop zo heeft god de wereld gemaakt.Alles heeft een vrije wil zeker de natuur en daar is niets mis mee,je hoeft het alleen maar te accepteren.God zaaide de mens en zal de goeden oogsten.En met goede bedoel ik ook de goede...Ongeacht hun afkomst nog hun religie.Maar bewijs maar dat God het was als je alwetend bent,jij beweerd dat hij het immers misschien was.Ik vind het zelfs niet gepast om in onwetendheid zo'n uitspraak te doen in Gods naam...Als God zegt dat hij de wereld geen kwaad toe wenst dan meent hij het ook.Dat is geloven in Gods woord.

Klopt alles is God's wil....
maar hun kun je zeggen dat God de wereld geen kwaad wilt doen, terwijl al het kwaad al geschiedt is....
Kijk maar eens om je heen.
het is aan ons hoe wij er mee omgaan, of wij God dankbaar zijn en ons bij Zijn wil neerleggen. alleen dan kun je spreken van volledige nederigheid en overgave.

Alles is God's wil en alles ligt in Zijn handen, zo ook de natuur!!!

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 13:07
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Natuur rampen zijn natuur rampen....Verder niets..Men kleeft al eeuwen Gods toorn aan deze verschijnselen,wat in mijn ogen onzin is.

Kun jij me verzekeren dat het niet zo is dan
dat zou pas echte onzin zijn..... ;)

Ja.......Want de natuur kent een natuurlijkverloop zo heeft god de wereld gemaakt.Alles heeft een vrije wil zeker de natuur en daar is niets mis mee,je hoeft het alleen maar te accepteren.God zaaide de mens en zal de goeden oogsten.En met goede bedoel ik ook de goede...Ongeacht hun afkomst nog hun religie.Maar bewijs maar dat God het was als je alwetend bent,jij beweerd dat hij het immers misschien was.Ik vind het zelfs niet gepast om in onwetendheid zo'n uitspraak te doen in Gods naam...Als God zegt dat hij de wereld geen kwaad toe wenst dan meent hij het ook.Dat is geloven in Gods woord.

Klopt alles is God's wil....
maar hun kun je zeggen dat God de wereld geen kwaad wilt doen, terwijl al het kwaad al geschiedt is....
Kijk maar eens om je heen.
het is aan ons hoe wij er mee omgaan, of wij God dankbaar zijn en ons bij Zijn wil neerleggen. alleen dan kun je spreken van volledige nederigheid en overgave.

Alles is God's wil en alles ligt in Zijn handen, zo ook de natuur!!!

Het kwaad wat je om je heen ziet zijn de mensen die niet Gods liefde erkennen maar die van Satan.Satan staat bv voor......Haat,Afgunst,Gierigheid,Leugens,Geweld enz.....

En dat alles in Gods handen ligt wil nog niet zeggen dat God het bestuurd....Want het is juist zijn wens dat de mens zelf zaken leert in te zien.Dat er zoveel slachtoffers zijn gevallen is veel meer te wijten (Nog meer zelfs als aan de natuur.)aan de eigewijsheid van regeringen die het voorstel van Australie van de hand deden als niet nodig.......

Over 25 jaar zal er een komeet komen.....Eens kijken of de mens nog steeds zo eigenwijs is.....

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 13:17

Qadr Allah zeg ik dan

en jah.... wat gebeuren zal zal eenmaal gebeuren, of wij het willen of niet
maar ik zeg nog steeds, alles ligt in de handen van Allah.

ze kunnen niet eens altijd het weer voorspellen voor de volgende dag, laat staan dat ze jaaaaaren erder kunnen kijken.

we zullen zien, het is voor ons een vraag voor Allah een weet ;)

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 14:34
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Qadr Allah zeg ik dan

en jah.... wat gebeuren zal zal eenmaal gebeuren, of wij het willen of niet
maar ik zeg nog steeds, alles ligt in de handen van Allah.

ze kunnen niet eens altijd het weer voorspellen voor de volgende dag, laat staan dat ze jaaaaaren erder kunnen kijken.

we zullen zien, het is voor ons een vraag voor Allah een weet ;)

Nou en of je soms jaren voor uit kan kijken,neem maar eens een kijkje door een telescoop en gebruik vervolgens wat wiskunde en natuurkunde.Dat het niet altijd precies uitkomt zegt nog niet dat je niets precies kan voorspellen.Maar die komeet komt er aan.....En hij naderd de aarde op ongeveer 40KM hoogte....Das wel erug dicht bij vind je niet.....Wat doen we.....afwachten of handelen....Stel je voor dat ze zich met 10 km hebben vergist en gedacht hebben Mwhaaaaa de zwaartekracht heeft er te weinig invloed op...Voorkomen lijkt me verstandiger dan genezen.
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 15:40
Salaam Alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe

Ik wou er nog even aan toevoegen,
Dat de zeebeving in Azie de zogehete Toufan (zondevloed) misschien als teken van Allah sub7ana wa ta3ala heeft plaats gevonden.
Allahu a3lem, wij mensen kunnen niet eens namens ons zelf denken laat staan namens God.
maar het is zeker iets om bij stil te staan, het zou zo maar kunnen dat het werkelijk een teken van Allah was na ons toe, Allah weet het beste

wa alaikoem assalaam wa rahmatoellah

wa alaikum salaam wa rahmatullahi wa barakatuh oeghtie fi dien,

Ik heb gelezen in geschiedenis van profeten dat Ibn Kathir zegt dat Allah nog nooit zo'n regen had gezonden en dat ook nooit meer zou doen. 1 verschil met de zondvloed die het volk van Noah overkwam en de overstromingen etc die we nu zien is dat de hele wereld toen onder water stond. En ook dat het toen gebeurde dmv regen, en nu door middel van aardverschuivingen waardoor er grote golven ontstaan die overstromingen veroorzaken. Dus een zondvloed zoals toen zal er niet meer komen waarschijnlijk. Allahu a'lem. Maar al die overstromingen zijn wel een van de tekenen van de Dag des Oordeels. Ik zal even een paar tekenen hierbij zetten.. :

Kennis neemt af door de dood van geleerden en mensen zullen onwetende als hun leiders nemen. 

Rampen zullen toenemen (kijk naar de talloze stormen, aardbevingen, vulkaanuitbrastingen, modderstromen, vliegtuig -, trein-, verkeers rampen ect). 

Moorden zal toenemen, waarbij degene die gedood wordt niet weet waarom hij gedood is (denk aan zinloos geweld)

Gierigheid zal toenemen in de harten van de mensen. (daar hoef ik niet echt op in te gaan denk ik. Mensen zijn voortaan zo gierig. En als ze dan iets gegeven hebben gaan ze het aan andere mensen vertellen om bij hen mooi over te komen.. Subhana Allah!)

Mensen zullen wedijveren in het bouwen van mooie, grote gebouwen. ( denk aan wtc, rembrandtoren, big ben...)

Vrouwen zullen gekleed, maar toch naakt, zijn. (we zien steeds vaker vrouwen met doorzichtige kleding lopen alsof het normaal is.)

Zina (overspel) zal heel normaal worden (Ik zag een hele tijd geleden een programma op tv dat het normaal was om vreemd te gaan, en dat het toch niet voorkomen kon worden Subhana Allah!)

Alcoholgebruik zal toenemen (Ook heel bekend, kijk naar al die reclames drink met mate, ze zijn er niet voor niks)

Het gebruik van riba (interest en rente) zak heel normaal worden. ( kijk naar al die mensen met een spaarrekening waar ze flink wat geld mee verdienen aan rente)

Salaam (begroeting) zal alleen gegeven worden aan degenen die men kent, en niet aan degenen die men niet kent ook al zijn ze moslim. (dit zie ik ook zo vaak, dan zie ik een moslim op straat en zeg ik salaam maar ik krijg niet eens iets terug subhana Allah)

Een speciale begroeting word gegeven aan mensen die een hoge positie hebben.

Hoge posities zullen worden gegeven aan mensen die niet geschikt zijn voor die positie ( bv door vriendjespolitiek onderdrukking of erving etc.)

Het wedijveren in het bouwen van prachtige moskeeen.

Wilde dieren zullen tot de mensen spreken (als je ziet, gorillas leren gebarentaal en communiceren zo met de mens, het begint er zo wel op te lijken maar allahu a'lem)

Aardverschuivingen nemen toe. (oorzaak van de tsunami)

Valse getuigenis zal normaal zijn.

Homofilie zal toenemen. (nou daar hoeven we verder niet op in te gaan.

Roddelen neemt toe. ( ook daar hoeven we verder geen commentaar op te geven lijkt mij)

Dit zijn al heel wat tekenen die al te zien zijn, en zo zijn er nog veel tekenen die nog zullen komen. Allemaal tekenen dat de Dag des Oordeels eraan zit te komen...

Ma'asalama

 

 

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 08:20
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Qadr Allah zeg ik dan

en jah.... wat gebeuren zal zal eenmaal gebeuren, of wij het willen of niet
maar ik zeg nog steeds, alles ligt in de handen van Allah.

ze kunnen niet eens altijd het weer voorspellen voor de volgende dag, laat staan dat ze jaaaaaren erder kunnen kijken.

we zullen zien, het is voor ons een vraag voor Allah een weet ;)

Nou en of je soms jaren voor uit kan kijken,neem maar eens een kijkje door een telescoop en gebruik vervolgens wat wiskunde en natuurkunde.Dat het niet altijd precies uitkomt zegt nog niet dat je niets precies kan voorspellen.Maar die komeet komt er aan.....En hij naderd de aarde op ongeveer 40KM hoogte....Das wel erug dicht bij vind je niet.....Wat doen we.....afwachten of handelen....Stel je voor dat ze zich met 10 km hebben vergist en gedacht hebben Mwhaaaaa de zwaartekracht heeft er te weinig invloed op...Voorkomen lijkt me verstandiger dan genezen.

Dat klopt ook wel.
Allah heeft ons verstand gegeven en  middelen gegeven om kennis op te doen, zowel in de geloofsleer als de universele leer.
en daarme kunnen we onszelf behoeden en beschermen voor situaties waar wij tegen opgewassen zijn, want wederom, alles gebeurt met een reden en met de wil van Allah, hoe je het nou wendt of keert.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 08:57
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Qadr Allah zeg ik dan

en jah.... wat gebeuren zal zal eenmaal gebeuren, of wij het willen of niet
maar ik zeg nog steeds, alles ligt in de handen van Allah.

ze kunnen niet eens altijd het weer voorspellen voor de volgende dag, laat staan dat ze jaaaaaren erder kunnen kijken.

we zullen zien, het is voor ons een vraag voor Allah een weet ;)

Nou en of je soms jaren voor uit kan kijken,neem maar eens een kijkje door een telescoop en gebruik vervolgens wat wiskunde en natuurkunde.Dat het niet altijd precies uitkomt zegt nog niet dat je niets precies kan voorspellen.Maar die komeet komt er aan.....En hij naderd de aarde op ongeveer 40KM hoogte....Das wel erug dicht bij vind je niet.....Wat doen we.....afwachten of handelen....Stel je voor dat ze zich met 10 km hebben vergist en gedacht hebben Mwhaaaaa de zwaartekracht heeft er te weinig invloed op...Voorkomen lijkt me verstandiger dan genezen.

Dat klopt ook wel.
Allah heeft ons verstand gegeven en  middelen gegeven om kennis op te doen, zowel in de geloofsleer als de universele leer.
en daarme kunnen we onszelf behoeden en beschermen voor situaties waar wij tegen opgewassen zijn, want wederom, alles gebeurt met een reden en met de wil van Allah, hoe je het nou wendt of keert.

God heeft er weet van....Hij bezit immers alle kennis.Hij heeft de film al gezien....Aan ons de taak om het verhaal door te hebben,nog voor het doek valt....
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 09:06
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Qadr Allah zeg ik dan

en jah.... wat gebeuren zal zal eenmaal gebeuren, of wij het willen of niet
maar ik zeg nog steeds, alles ligt in de handen van Allah.

ze kunnen niet eens altijd het weer voorspellen voor de volgende dag, laat staan dat ze jaaaaaren erder kunnen kijken.

we zullen zien, het is voor ons een vraag voor Allah een weet ;)

Nou en of je soms jaren voor uit kan kijken,neem maar eens een kijkje door een telescoop en gebruik vervolgens wat wiskunde en natuurkunde.Dat het niet altijd precies uitkomt zegt nog niet dat je niets precies kan voorspellen.Maar die komeet komt er aan.....En hij naderd de aarde op ongeveer 40KM hoogte....Das wel erug dicht bij vind je niet.....Wat doen we.....afwachten of handelen....Stel je voor dat ze zich met 10 km hebben vergist en gedacht hebben Mwhaaaaa de zwaartekracht heeft er te weinig invloed op...Voorkomen lijkt me verstandiger dan genezen.

Dat klopt ook wel.
Allah heeft ons verstand gegeven en  middelen gegeven om kennis op te doen, zowel in de geloofsleer als de universele leer.
en daarme kunnen we onszelf behoeden en beschermen voor situaties waar wij tegen opgewassen zijn, want wederom, alles gebeurt met een reden en met de wil van Allah, hoe je het nou wendt of keert.

God heeft er weet van....Hij bezit immers alle kennis.Hij heeft de film al gezien....Aan ons de taak om het verhaal door te hebben,nog voor het doek valt....

Wederom weer Allah's wil dat wij het door zullen hebben of niet
(volgens mij komt er hier geen einde aan)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.