Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenis jezus god

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Onderwerp: is jezus god
    Geplaatst op: 14 mei 2005 om 08:34

Verzoening en erfzonde

Jezus (vzmh) is toch een voorbeeld voor iedere goede christen? Of kan Balkenende niet christen genoeg zijn om dit scenario van de verzoening na te doen?

 

Balkenende in mijn voorbeeld is net als GOD, in de zin dat hij net als GOD in de positie is om mensen te kunnen vergeven en clementie te geven. (Alleen dan binnen de landsgrenzen) De minister president kan pardon verlenen aan wie hij wil. Hij hoeft daar zijn zoon niet voor te (mis)gebruiken. Het slaat gewoon echt nergens op. Precies zo zal ook GOD of welke koning dan ook niet zijn eigen zoon laten martelen en vernederen en doden om zo zijn vergevingsgezindheid te tonen. Jezus (vzmh) zou dan om niks zijn gestorven, hij had immers ook niks verkeerds gedaan. Geen enkele vader zal ooit toekijken hoe zijn zoon wordt gemarteld, gezweept, bespuugd, vernederd en niets doen. Jouw standpunt is dat Hij dat deed om de zonden van de mensheid te vergeven. Klinkt dit werkelijk logisch voor jou?

 

Ik hoop dat het verhaal het hoe en waarom van Jezus' leven, lijden, sterven en opstanding, en de immens grote zin ervan, enigszins verduidelijkt heeft. (Paul)

 

Immens grote onzin zal je bedoelen. Want ik ben totaal verward geraakt door je verhaal van de koning die zoon werd en hem in plaats zette van zijn onderdanen, maar eigenlijk was hij het toch zelf al die tijd. Liet zich martelen en bevrijdde zichzelf uiteindelijk van de dood. Het klinkt alles behalve redelijk en logisch.

 

Is het geloof in een symbolische dood werkelijk de sleutel tot het eeuwige leven? Volgens Jezus (vzmh) niet: (Mattheus 19:16-19) �En zie, er trad een tot hem en zeide: Goede Meester, wat zal ik goeds doen, opdat ik het eeuwige leven moge hebben? En hij zeide tot hem: Wat noemt gij mij goed? Niemand is goed dan de enige God. Maar wilt gij ten leven ingaan, zo houd de geboden. Toen zeide hij tot hem: Welke? En Jezus zeide: "Gij zult niet doden: gij zult geen overspel doen; gij zult niet stelen; gij zult geen valse getuigenis geven; eer uwen vader en uwe moeder, en gij zult uwen naaste liefhebben als uzelven".

 

Jezus (vzmh) leert ons dat het gehoorzaam zijn aan GOD en Zijn Regels volgen, ons het eeuwige leven kunnen brengen.  Mattheus 7:21 �Niet allen, die tot mij zeggen: Heere, Heere! zullen in het hemelrijk komen, maar die den wil doen van mijnen Vader in den hemel.

 

De theorie van verzoening en erfzonde is pas 300-400 jaar na Jezus (vzmh) door de kerk ge�ntroduceerd. Het komt niet van Jezus (vzmh) en is ook in strijd met de bijbel zelf.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 09:13
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

DE Heilige bijbel?

Dat een gewone volgeling de bijbel niet uit het hoofd wil leren, begrijp ik, maar de paus, �de heiligste onder de allerheiligste� die zal op zijn minst toch de ambitie moeten hebben. Bestaat er in de wereld wel iemand die de bijbel uit het hoofd kent?

Of de paus die ambitie heeft, weet ik niet. Ook weet ik niet of er iemand is, die de h�le Bijbel uit zijn hoofd kent! W�l zijn er mensen die delen en/of boeken kennen. Maar, je moet w�l bedenken: de Bijbel is ongeveer drie keer de omvang van de Qur'an! Dus makkelijk is het om de drommel niet!!!

In een eerdere post van jou aan shara schreef je dat de bijbel bestaat uit 66 boeken: 39 OT en 27 NT. Dus kan ik aannemen dat jij protestant bent. Want de bijbel van de katholieken bestaat uit 73 boeken: 46 OT en 27 NT. Die 7 ontbrekende delen waren niet betrouwbaar genoeg?

Klopt h�lemaal wat je zegt!

Je zegt daarna dat je versteld staat van �de eenheid en consistentie waarmee alle delen geschreven zijn�. Kijken wij naar de achtergronden van de schrijvers van de boeken uit het NT, zien we dat er niet veel bekend is over henzelf. Niet eens hun achternamen zijn bekend.

Achternamen waren er in die tijd nog niet, zoals je (helaas) niet weet! We weten w�l aardig wat van hen; er is zelfs v��l over hen bekend! Maar zelfs al zou er niet veel over hen bekend zijn: w�t zegt dat over de betrouwbaarheid en de Goddelijke inspiratie waarmee ze schreven? Inderdaad niets!

Mattheus , Marcus, Lucas en Johannes zeggen niet hun teksten van GOD geopenbaard te hebben gekregen. Dit in tegenstelling tot Mozes (vrede zij met hem) en de Torah. Mattheus, Johannes en Petrus, waren wel discipelen en zij schreven wat ze zagen gebeuren.

Het is niet nodig dat men met naam en toenaam erbij vermeldt dat ze door God ge�nspireerd werden, net zomin als het bijvoorbeeld nodig is op een fles wijn te zetten dat het wijn is! Als je de wijn drinkt, proef je vanzelf wel dat het wijn is. Ik zou haast - toepasselijk - willen zeggen: goede wijn behoeft geen krans! Zo merk je, als je de Bijbel in oprechtheid leest, vanzelf dat de gedachten en woorden van God komen, en uitdrukking geven aan Zijn heerlijkheid, en bovendien - en daar gaat het allereerst om - God volkomen centraal stellen!

Marcus en Lucas waren vrienden van de discipelen en hun schrijven in de bijbel is wat ze van anderen hoorden. Wat we te lezen krijgen van Mattheus , Marcus, Lucas, Johannes en anderen zijn slechts, interpretaties, verhaaltjes, vermoedens van individuen. Dit is wat Lucas dan ook zelf vertelt in 1:1-3

Dit gedeelte, Lucas 1:1-4 volgt hieronder, met daarna mijn reactie/uitleg daarop.

1 Beste Theofilus, er zijn al verscheidene boeken over het leven van Jezus Christus geschreven.
2 Men is daarbij steeds uitgegaan van wat de eerste discipelen en andere ooggetuigen hebben verteld.
3 Toch dacht ik dat het nuttig zou zijn alles nog eens nauwkeurig na te gaan en u daarvan een geordend verslag uit te brengen.
4 U zult zien dat het volledig overeenstemt met wat u is geleerd.

Lucas schrijft hier, dat er al verschillende boeken over Jezus' leven zijn geschreven, waarbij men uitging van wat de eerste discipelen en andere ooggetuigen hadden verteld. Hij vond het nuttig alles nog eens na te gaan, dus alles systematisch en geordend op een rijtje te zetten. Hij twijfelt hierbij geenszins aan de betrouwbaarheid ervan: nee, het zet het alleen nog eens logisch voor Theofilus op een rijtje, zodat het een overzichtelijk geheel wordt!

En dan het verrassende: Lucas bevestigt dat dit overzichtelijke, systematische verslag "volledig overeenstemt" met wat Theofilus daarv��r was geleerd, dus met al die ooggetuigenverslagen en alle bevindingen van de eerste discipelen! Gew�ldig vind ik dat! Dit is dus alw��r een bewijs hoezeer betrouwbaar de Bijbelse waarheid en feiten werden en zijn overgeleverd! Glorie voor God, Die Zijn Woord bewaakt! Geprezen zij Zijn heilige Naam, tot in alle eeuwigheid!

Het spijt mij, Jiyuu, maar het gedeelte dat je aanhaalde bewijst nou juist het t�gendeel van wat je beweert! Maar �k kan er niets aan doen: het is het W��rd dat tegen je spreekt!

Je zei zelf dat de boeken van het NT geschreven en samengesteld zijn in een periode tot 95 jaar na het verlaten van Jezus (vzmh) van de aarde. Paulus die nooit Jezus (vzmh) had ontmoet, was de eerste die een epistel schreef. De werken van Johannes en Mattheus, de echte discipelen, zijn pas na minimaal 70 jaar door anderen samengebracht en het werd genoemd: Nieuw Testament. 

Zoals je zo-even zag in Lucas 1:1-4 heeft de tijd niets, maar dan ook absoluut NIETS afgedaan aan de historiciteit en betrouwbaarheid van de inhoud van de Bijbel! Dat heb je hierboven kunnen zien! Dus het aspect tijd heeft nou juist geen enkele rol gespeeld in de authenticiteit!

Als we dit alles weten, is het niet logischer te zeggen dat de consistentie en eenheid die jij bespeurt in de verschillende boeken van de bijbel, komt doordat het praatjes en verhaaltjes zijn van-horen-zeggen-dat en dat ze achteraf op elkaar zijn afgestemd? Wat niet bruikbaar was, werd gewoon geschrapt of veranderd.

Ik zie die logica absoluuut niet! Als jij beweert dat men gewoon maar wat genomen heeft, en gelaten heeft, totdat het ��n geheel zou zijn, dan is nou juist in volkomen tegenspraak met wat er staat in Lucas 1:1-4, het gedeelte dat jij aanhaalde en dat hierboven afgedrukt is!

Het spijt me voor je, Jiyuu, maar het ligt allemaal dus duidelijk heel anders, ja, zelfs tegenovergesteld aan wat je beweerde!

Met vriendelijke groeten,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
visje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 09:34
Goedemiddag,

Even over het woord �vrouw�: er is een duidelijke reden waarom Jezus hier vrouw zegt en niet moeder. Jezus noemt Zijn moeder zo niet om haar te kleineren, maar om aan te wijzen dat haar moederlijk gezag, als het om Zijn Werk gaat, niet geldt. In de grondtaal staat er �wat is mij en u�. Jezus spreek Zijn moeder bestraffend toen, omdat zij zich met Zijn goddelijk werk bemoeid. Misschien vindt je het vreemd dat Jezus Zijn moeder bestraft, maar dan moet je bedenken dat Maria een mens is (en niet zoals Rome leert een Heilige) en dat Jezus (tevens) God is!

Met vr. groet
Terug naar boven
visje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 09:48
Hallo,
Even een reactie op het schrijven van Jiyuu over de bijbel:

�Mattheus , Marcus, Lucas en Johannes zeggen niet hun teksten van GOD geopenbaard te hebben gekregen. Dit in tegenstelling tot Mozes (vrede zij met hem) en de Torah. Mattheus, Johannes en Petrus, waren wel discipelen en zij schreven wat ze zagen gebeuren�

Waarom zouden ze dat expliciet moeten zeggen? Ze beschreven als ooggetuigen de gebeurtenissen en uitspraken van Jezus. De uitspraken dus van Jezus/God zelf.

�Je zei zelf dat de boeken van het NT geschreven en samengesteld zijn in een periode tot 95 jaar na het verlaten van Jezus (vzmh) van de aarde. Paulus die nooit Jezus (vzmh) had ontmoet, was de eerste die een epistel schreef. De werken van Johannes en Mattheus, de echte discipelen, zijn pas na minimaal 70 jaar door anderen samengebracht en het werd genoemd: Nieuw Testament�

Allereerst: een geloof is niet gebaseerd op historisch onderzoek. Maar als je aan hand van historische gegevens wil aantonen dat de bijbel alleen maar uit verhaaltjes en �van horen zeggen� bestaat moet je wel alle wetenschappelijk beschikbare gegevens meenemen. Zo worden bijvoorbeeld in Oxford sinds 1901 drie papyrusfragmenten bewaard uit het evangelie van Mattheus. De wetenschapper Carsten Peter Thiede heeft aan hand van de documenten uit de Grot der Verschrikkingen, Masada en Qumran bewezen dat de papyrusfragmenten ouder zijn dan 68 na Christus. Het evangelie van Mattheus is dus een ooggetuigenverslag van het leven van Jezus. Mattheus wist wat er gebeurd was. Het is geen legende, mythe of verhaaltje; het is werkelijk gebeurt. De evangeli�n willen het geloof versterken, maar niet met legenden of met vermakelijke verhaaltjes maar met historische feiten!

De boeken die in het Nieuwe Testament zijn opgenomen zijn geschriften waar de apostelen verantwoordelijk voor geweest zijn. De apostelen zijn niet altijd de auteur, maar heeft wel altijd een nauwe relatie met de apostel. Zo weten we bijvoorbeeld dat Marcus in feite niets anders deed dan de verkondiging van Petrus vastleggen. Petrus was uiteraard ooggetuige.

Je kan dus gerust afstappen van het idee dat de bijbel uit �verhaaltjes van horen zeggen� bestaat. Wat is er overtuigender dan zoveel verschillende verslagen van oog- en oorgetuigen. Het mooie hieraan is dat het ook meerdere ooggetuigen zijn die elkaar aanvullen. Zouden ze op elkaar afgestemd zijn, zoals jij stelt, dan zouden ze allemaal precies hetzelfde bevatten en jij weet heel goed (moslims komen heel vaak met van die kleine, oogwaarschijnlijke verschillen) dat niet alle evangeli�n op de letter nauwkeurig gelijk aan elkaar zijn.

Maar: uiteindelijk kan je oeverloos discussi�ren over de historiciteit van geschriften, maar brengt je dat niet verder. Dat kan God alleen! Lees gewoon onbevangen de bijbel in het besef dat God de samenstelling ervan zo heeft bestemd als hij is.

Met vriendelijke groet
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 10:06
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Verzoening en erfzonde

Jezus (vzmh) is toch een voorbeeld voor iedere goede christen? Of kan Balkenende niet christen genoeg zijn om dit scenario van de verzoening na te doen?

 

Het spijt me, Jiyuu, je hebt er helaas niets van begrepen! Ik heb uitgebreid uitgelegd dat de �nige reden om jouw voorbeeld met Balkenende niet te gebruiken, was dat het bestond uit volkomen onsamenhangende personen, die niet in een causale of anderszins logische verhouding tot elkaar staan. In ieder geval absoluut ongeschikt om de vergelijking met Jezus en de heilsfeiten te maken!

 

Heb je het eigenlijk wel goed gelezen, Jiyuu????!!

 

Balkenende in mijn voorbeeld is net als GOD, in de zin dat hij net als GOD in de positie is om mensen te kunnen vergeven en clementie te geven. (Alleen dan binnen de landsgrenzen) De minister president kan pardon verlenen aan wie hij wil. Hij hoeft daar zijn zoon niet voor te (mis)gebruiken. Het slaat gewoon echt nergens op. Precies zo zal ook GOD of welke koning dan ook niet zijn eigen zoon laten martelen en vernederen en doden om zo zijn vergevingsgezindheid te tonen. Jezus (vzmh) zou dan om niks zijn gestorven, hij had immers ook niks verkeerds gedaan. Geen enkele vader zal ooit toekijken hoe zijn zoon wordt gemarteld, gezweept, bespuugd, vernederd en niets doen. Jouw standpunt is dat Hij dat deed om de zonden van de mensheid te vergeven. Klinkt dit werkelijk logisch voor jou?

 

  1. Dat ik toen en nu niet verder op het Balkende-voorbeeld kan voortborduren, moge genoegzaam duidelijk zijn!
  2. De hele betekenis en grote zin ervan zijn door mij meer dan overduidelijk uit de doeken gedaan; dus wil je d��r nog wat van willen begrijpen, dan weet je waar je het kunt lezen!

 

Ik hoop dat het verhaal het hoe en waarom van Jezus' leven, lijden, sterven en opstanding, en de immens grote zin ervan, enigszins verduidelijkt heeft. (Paul)

 

Immens grote onzin zal je bedoelen. Want ik ben totaal verward geraakt door je verhaal van de koning die zoon werd en hem in plaats zette van zijn onderdanen, maar eigenlijk was hij het toch zelf al die tijd. Liet zich martelen en bevrijdde zichzelf uiteindelijk van de dood. Het klinkt alles behalve redelijk en logisch.

 

Je m�et je even concentreren, Jiyuu, maar ik heb het toch z� ontzettend duidelijk en gestructureerd, �n in punten opgebouwd �n uitgewerkt, dat het voor jou toch �cht wel te volgen moet zijn! Ik weiger je te onderschatten, Jiyuu!

 

Is het geloof in een symbolische dood werkelijk de sleutel tot het eeuwige leven? Volgens Jezus (vzmh) niet: (Mattheus 19:16-19) �En zie, er trad een tot hem en zeide: Goede Meester, wat zal ik goeds doen, opdat ik het eeuwige leven moge hebben? En hij zeide tot hem: Wat noemt gij mij goed? Niemand is goed dan de enige God. Maar wilt gij ten leven ingaan, zo houd de geboden. Toen zeide hij tot hem: Welke? En Jezus zeide: "Gij zult niet doden: gij zult geen overspel doen; gij zult niet stelen; gij zult geen valse getuigenis geven; eer uwen vader en uwe moeder, en gij zult uwen naaste liefhebben als uzelven".

 

Je vergeet nog effe wat, Jiyuu! Ik zal hieronder de verzen 19 t/m 21 aanvullend weergeven:

 

19 U mag niet liegen. U moet respect hebben voor uw ouders. U moet net zoveel van uw medemens houden als van uzelf."
20 "Maar daar heb ik mij altijd aan gehouden. Wat moet ik dan nog meer doen?" vroeg de jonge man.
21 "Als u volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis en verkoop alles wat u hebt. Geef uw geld aan de armen en u zult rijk zijn in de hemel. Kom dan terug om met Mij mee te gaan."

 

Zie je wat je vergeten bent? Vers 21: Als je de wet houdt, dan ben je er nog niet: nee, je moet ook de daad bij het woord voegen, dus daadwerkelijk in actie komen, er iets mee doen (geld aan de armen geven); ben je er d�n? Nee, n�g niet: je moet dan ook nog Jezus volgen! En wat houdt dat in: Jezus volgen? Lees maar eens in Matth�us 10:38 en 39:

 

38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.

 

Dit volgen betekent w�l dat je je kruis moet opnemen, dat betekent dat je je eigen ik zult moeten willen verliezen! Dit staat in vers 39 onomwonden: Wie zijn leven probeert te behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van Jezus, zal het behouden!

 

Nu, dit liegt er niet om, h�?! Het kost dus ons eigen ik, in feite ons zelfbeschikkingsrecht, ons leven, om Jezus te volgen! Geen goedkope zaak, dacht ik zo!

 

Dus, om op je opmerking terug te komen: inderdaad, het geloof in een symbolische dood is inderdaad pure noodzaak om het eeuwige leven te be�rven!

 

Zoals je ziet, roept Jezus hier op om Hem te volgen. Waarom? Omdat hij als Zoon van God de vleesgeworden God Z�lf is!

 

Jezus (vzmh) leert ons dat het gehoorzaam zijn aan GOD en Zijn Regels volgen, ons het eeuwige leven kunnen brengen.  Mattheus 7:21 �Niet allen, die tot mij zeggen: Heere, Heere! zullen in het hemelrijk komen, maar die den wil doen van mijnen Vader in den hemel.

 

Juist! en w�t die "wil van mijn Vader" inhoudt, heb je zonet hierboven gezien: Jezus volgen, je kruis opnemen en je leven willen verliezen!!!!

 

De theorie van verzoening en erfzonde is pas 300-400 jaar na Jezus (vzmh) door de kerk ge�ntroduceerd. Het komt niet van Jezus (vzmh) en is ook in strijd met de bijbel zelf.

 

Dat dit n�et het geval is, heb ik nou juist hierboven vrij uitvoerig aangetoond, dacht ik zo!!!

Een vriendelijke groet van

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 10:16

Visje,

Hartelijk dank voor je commentaar en de aanvullende waarde daarvan!

Ook fijn om te horen dat je meer duidelijkheid schept in de betekenis en achtergrond van Jezus' woorden aan Maria!

De Here zegene je overvloedig! Deze zegen zou ik nou ook zo graag aan alle moslims hier op het forum willen toewensen, maar men heeft mij duidelijk gemaakt dat ze zich daar ongemakkelijk bij voelen, omdat je kufar (in hun ogen "ongelovigen" of andersgelovigen) niet de vrede van God mag toewensen, en deze eigenlijk ook niet kunt ontvangen of terugwensen. Dit vind ik wel jammer, maar dat respecteer ik natuurlijk w�l!

Nogmaals: Gods rijke zegen en vrede toegewenst!

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 14:24

 als de bijbel de thaura ni tegenspreekt, wat heeft jullie zaterdag zondag gemaakt? maw: vr jode is zaterdag heilg en vr jullie zondag ( de mis enzo..)

en weer over de vrouw: kijk s hoeveel voorbeelden ik der  uit jullie boek heb gehaald die vrouw onvriendelijk zijn, en gij komt met een stelling dat alles wegveegt,  how is that possible?

wrm was deze denkwijze ni courrant bij de kristenen van vroeger? wrm was die gelijkwaardigheid tuss man en vrouw ni geexecuteerd, of zijn de kristenen van vandaag veel beter dan die van toen. of is de bijbel een verranderlijk boek dat met ieder tijdfase zich aanpasst! waar gaat de wereld nr toe.

en dat de regering over de loon beslist makt ni veel uit mits de vrouw thuis aan een haard hoorde vroeger en ze een beetje gedelibereerd dr dizelfde regering dat hr tt een zogenaamde emancipatie heeft geleid.

mvg

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 16:01
In eerste instantie geplaatst door marhaba

 als de bijbel de thaura ni tegenspreekt, wat heeft jullie zaterdag zondag gemaakt? maw: vr jode is zaterdag heilg en vr jullie zondag ( de mis enzo..)

Dat heeft te maken met de geschiedenis; onder invloed van Pasen is de dag van samenkomst de zondag geworden: op de derde dag na Jezus' dood stond Hij op uit de dood, op de zondag, dus. Dit heeft echter geen enkele consequentie voor het christelijk geloof: de dag is niet van belang.

en weer over de vrouw: kijk s hoeveel voorbeelden ik der  uit jullie boek heb gehaald die vrouw onvriendelijk zijn, en gij komt met een stelling dat alles wegveegt,  how is that possible?

D�t heb ik nou juist uitgelegd!

wrm was deze denkwijze ni courrant bij de kristenen van vroeger? wrm was die gelijkwaardigheid tuss man en vrouw ni geexecuteerd, of zijn de kristenen van vandaag veel beter dan die van toen. of is de bijbel een verranderlijk boek dat met ieder tijdfase zich aanpasst! waar gaat de wereld nr toe.

In de tijd van het Oude Testament leefden nog geen christenen: pas n�dat Jezus is gekomen is het christendom als godsdienst ontstaan, dus kun je niet spreken van christenen als je het hebt over de Tijd van het OT!

en dat de regering over de loon beslist makt ni veel uit mits de vrouw thuis aan een haard hoorde vroeger en ze een beetje gedelibereerd dr dizelfde regering dat hr tt een zogenaamde emancipatie heeft geleid.

Ik bedoelde: het hangt niet van het regeringsbeleid af of de Bijbel goed is, en dat Gods beslissingen wijs zijn! Maar ook d�t had ik al uitgebreid verklaard!

mvg

Mijn verzoek aan jou: zou je eerst goed de antwoorden willen lezen? Dan heb je vaak al een antwoord op je vraag gekregen.

Met vriendelijke groeten,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 17:35

he wat is bekent over de openbaringen van johanes en paullus hun beweren toch dat ze god heben gesproken te hebben

 

Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 17:54

he muslim lover sory ik heb je een verkeedre gegeven dit is hem je tikt eerst www.bijbel.nl en dan heb je een keus tik je dan welkom op de site van .

en dan druk je op de evangelie

dat is em

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 05:11

Verzoening en erfzonde

Ik hou echt een misselijk gevoel aan jouw redenering over. Je eigen zoon laten martelen om een ander genadig te zijn, terwijl je alle macht hebt iedereen te vergeven die je wilt. Dan stel je in je eigen voorbeeld dat de koning de plaats van de zoon inneemt. Hoe zal zijn zoon verder door het leven gaan na de dood van zijn vader? Toch nog een vraag. Vind jij het logisch klinken een onschuldige te straffen voor de daden van een ander?

De vaders zullen niet voor de kinderen, noch de kinderen voor de vaders sterven; maar ieder zal om zijne eigene zonde sterven.(Deuteronomium 24:16)

maar een ieder zal om zijn eigen misdrijf sterven (Jeremia 31:30)

Want de ziel, die zondigt, zal sterven: de zoon zal niet dragen de misdaad des vaders en de vader zal niet dragen de misdaad des zoons; maar de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn en de ongerechtigheid des onrechtvaardigen zal op hem zijn.(Ezechiel 18:20)

DE Heilige bijbel?

Als je goed het NT leest, zie je dat wat Paulus zegt, in ��n lijn is met wat de apostelen/discipelen zeggen, en met wat Jezus Z�lf zei! (Paul)

Paul, volg eerst maar wat Jezus zelf zegt. Daarna kan je kijken naar wat anderen zeggen. Jezus zegt, DOE DE WIL VAN DE VADER. Ook in het boek van Jakobus staat dat geloof ZONDER handelingen NUTTELOOS is. Als je er vanuit gaat dat je met geloof alleen er komt heb je het mis. Volgens Jezus en de bijbel vind je hierdoor geen verlossing.

Ik twijfel namelijk niet in het minst in wat in de Bijbel staat! Zoals ik hierboven al schreef, is de waarheid zoals die in de Bijbel geopenbaard is, en de liefde van God Z�lf nog re�ler dan de zichtbare wereld om mij heen! (Paul)

Als je het hebt over de doctrine van de drie-eenheid, kan ik je vertellen dat dat niet in de bijbel voorkomt. Het is door mensen bedacht en is makkelijk worden bewezen: 1+1+1=3

Ok; maar wat zou dat? Zolang ze maar spreken vanuit een persoonlijke relatie met God, en ge�nspireerd door Diezelfde God die eveneens de profeten inspireerde, is daar niets mis mee! Het bewijst zelfs dat God edereen kan gebruiken, mits hij/zij zich maar door God wl laten gebruiken. God is het, Die bepaalt we Hij gebruikt, en niet wj! Het zou toch aanmatigend zijn als wij God zouden voorschrijven wie Hij gebruiken moet of wil, of niet! Dt bepaalt Hij nog altijd Z�lf: Hij is namelijk soeverein! (Paul)

Ik ben zelf ook �ge�nspireerd� door GOD. Maar dat betekent toch niet dat ik een boek kan schrijven dat in de bijbel wordt opgenomen. GOD kiest Zijn Profeten. De discipelen van Jezus (vzmh) zijn niet door GOD gekozen.

Als jij wist he precies de Joden de Bijbel overschreven en doorgaven, zou jij dit niet als argument hebben gebruikt! (Paul)

Bewijs dit maar!

Goddelijkheid van Jezus (alaihi salaam)

Ik wacht liever op de wederkomst van Jezus (vrede zij met hem), wanneer hij volgens de Shariah zal rechtspreken over de joden en hen die zich �christen� noemen, dan dat ik het evangelie aanneem zoals nu wordt gepredikt. (IK)


Ok, dat is jouw goed recht! Alleen zou het dn wel eens te laat kunnen zijn! Er kmt namelijk een eind aan Gods genade! En dat is nou juist op het moment dat Jezus wederkomt! Dus als je d��rop wacht, ben je - helaas! - te laat! Maar ook dt is geheel voor juw verantwoordelijkheid! (Jij)


En wanneer Jezus terugkeert, is het ook te laat voor de christenen om te zeggen, �oke, nu begrijp ik het!�

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 06:21
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Verzoening en erfzonde

Ik hou echt een misselijk gevoel aan jouw redenering over. Je eigen zoon laten martelen om een ander genadig te zijn, terwijl je alle macht hebt iedereen te vergeven die je wilt. Dan stel je in je eigen voorbeeld dat de koning de plaats van de zoon inneemt. Hoe zal zijn zoon verder door het leven gaan na de dood van zijn vader? Toch nog een vraag. Vind jij het logisch klinken een onschuldige te straffen voor de daden van een ander?

Als je alle macht hebt zoals je zelf aangeeft.....Waarom de mens dan nog testen?Haal dan gelijk het kwaad uit de mens.....Maar God denkt heel anders....God gaf de mens en dus ook Jezus (En dus heeft hij ook zelf)......>>>>>>> "DE VRIJE WIL"<<<<<<<<

De vaders zullen niet voor de kinderen, noch de kinderen voor de vaders sterven; maar ieder zal om zijne eigene zonde sterven.(Deuteronomium 24:16)

maar een ieder zal om zijn eigen misdrijf sterven (Jeremia 31:30)

Want de ziel, die zondigt, zal sterven: de zoon zal niet dragen de misdaad des vaders en de vader zal niet dragen de misdaad des zoons; maar de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn en de ongerechtigheid des onrechtvaardigen zal op hem zijn.(Ezechiel 18:20)

DE Heilige bijbel?

Als je goed het NT leest, zie je dat wat Paulus zegt, in ��n lijn is met wat de apostelen/discipelen zeggen, en met wat Jezus Z�lf zei! (Paul)

Paul, volg eerst maar wat Jezus zelf zegt. Daarna kan je kijken naar wat anderen zeggen. Jezus zegt, DOE DE WIL VAN DE VADER. Ook in het boek van Jakobus staat dat geloof ZONDER handelingen NUTTELOOS is. Als je er vanuit gaat dat je met geloof alleen er komt heb je het mis. Volgens Jezus en de bijbel vind je hierdoor geen verlossing.

Ik twijfel namelijk niet in het minst in wat in de Bijbel staat! Zoals ik hierboven al schreef, is de waarheid zoals die in de Bijbel geopenbaard is, en de liefde van God Z�lf nog re�ler dan de zichtbare wereld om mij heen! (Paul)

Als je het hebt over de doctrine van de drie-eenheid, kan ik je vertellen dat dat niet in de bijbel voorkomt. Het is door mensen bedacht en is makkelijk worden bewezen: 1+1+1=3

Ok; maar wat zou dat? Zolang ze maar spreken vanuit een persoonlijke relatie met God, en ge�nspireerd door Diezelfde God die eveneens de profeten inspireerde, is daar niets mis mee! Het bewijst zelfs dat God edereen kan gebruiken, mits hij/zij zich maar door God wl laten gebruiken. God is het, Die bepaalt we Hij gebruikt, en niet wj! Het zou toch aanmatigend zijn als wij God zouden voorschrijven wie Hij gebruiken moet of wil, of niet! Dt bepaalt Hij nog altijd Z�lf: Hij is namelijk soeverein! (Paul)

Ik ben zelf ook �ge�nspireerd� door GOD. Maar dat betekent toch niet dat ik een boek kan schrijven dat in de bijbel wordt opgenomen. GOD kiest Zijn Profeten. De discipelen van Jezus (vzmh) zijn niet door GOD gekozen.

Als jij wist he precies de Joden de Bijbel overschreven en doorgaven, zou jij dit niet als argument hebben gebruikt! (Paul)

Bewijs dit maar!

Goddelijkheid van Jezus (alaihi salaam)

Ik wacht liever op de wederkomst van Jezus (vrede zij met hem), wanneer hij volgens de Shariah zal rechtspreken over de joden en hen die zich �christen� noemen, dan dat ik het evangelie aanneem zoals nu wordt gepredikt. (IK)


Ok, dat is jouw goed recht! Alleen zou het dn wel eens te laat kunnen zijn! Er kmt namelijk een eind aan Gods genade! En dat is nou juist op het moment dat Jezus wederkomt! Dus als je d��rop wacht, ben je - helaas! - te laat! Maar ook dt is geheel voor juw verantwoordelijkheid! (Jij)


En wanneer Jezus terugkeert, is het ook te laat voor de christenen om te zeggen, �oke, nu begrijp ik het!�

    Hier heeft u de vrije wil.....Hier heeft u mijn raad,mijn levensovertuiging en mijn voorbeeld......Doe er wat mee,om zonde vrij te leven en tot mij te komen.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 06:29
Ruud ben jij op Paul's z'n vrije zondag zijn zaakwaarnemer? Haha..
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 09:50
In eerste instantie geplaatst door shara

he wat is bekent over de openbaringen van johanes en paullus hun beweren toch dat ze god heben gesproken te hebben

De openbaringen die Johannes kreeg, zijn t� omvangrijk om hier te plaatsen; daarvoor verwjis ik graag naar het hele Bijbelboek Openbaringen, het laatste Bijbelboek! Paulus' ontmoeting met Jezus lees je in Handelingen 9, dat w�l te "behappen" is, en dat hier volgt:

Saulus geroepen: Handelingen 9:1-31:
 
1 Intussen bedreigde Saulus de leerlingen van de Heer nog steeds met de dood. Hij ging naar de hogepriester 2 met het verzoek hem aanbevelingsbrieven mee te geven voor de synagogen in Damascus, opdat hij de aanhangers van de Weg die hij daar zou aantreffen, mannen zowel als vrouwen, gevangen kon nemen en kon meevoeren naar Jeruzalem. 3 Toen hij onderweg was en Damascus naderde, werd hij plotseling omstraald door een licht uit de hemel. 4 Hij viel op de grond en hoorde een stem tegen hem zeggen: �Saul, Saul, waarom vervolg je mij?� 5 Hij vroeg: �Wie bent u, Heer?� Het antwoord was: �Ik ben Jezus, die jij vervolgt. 6 Maar sta nu op en ga de stad in, daar zal je gezegd worden wat je moet doen.� 7 De mannen die met Saulus meereisden, stonden sprakeloos; ze hoorden de stem wel, maar zagen niemand. 8 Saulus kwam overeind, en hoewel hij zijn ogen open had, kon hij niets zien. Zijn metgezellen pakten hem bij de hand en brachten hem naar Damascus. 9 Drie dagen lang bleef hij blind en at en dronk hij niet.
10 In Damascus woonde een leerling die Ananias heette. In een visioen zei de Heer tegen hem: �Ananias!� Hij antwoordde: �Ik luister, Heer.� 11 Daarop zei de Heer: �Ga naar de Rechte Straat en vraag daar in het huis van Judas naar iemand uit Tarsus die Saulus heet. Hij is aan het bidden, 12 en hij heeft in een visioen gezien hoe een man die Ananias heet, binnenkomt en hem de handen oplegt om hem weer te laten zien.� 13 Ananias antwoordde: �Heer, van veel kanten heb ik gehoord over deze man en over al het kwaad dat hij uw heiligen in Jeruzalem heeft aangedaan. 14 Bovendien heeft hij toestemming van de hogepriesters om hier iedereen die uw naam aanroept in de boeien te slaan.� 15 Maar de Heer zei: �Ga, want hij is het instrument dat ik gekozen heb om mijn naam uit te dragen onder alle volken en heersers en onder al de Isra�lieten. 16 Ik zal hem tonen hoezeer hij moet lijden omwille van mijn naam.� 17 Ananias vertrok en ging naar het huis, waar hij Saulus de handen oplegde, terwijl hij zei: �Saul, broeder, ik ben gezonden door de Heer, door Jezus, die aan u verschenen is op de weg hierheen, om ervoor te zorgen dat u weer kunt zien en vervuld wordt van de heilige Geest.� 18 Meteen was het alsof er schellen van Saulus� ogen vielen; hij kon weer zien, stond op en liet zich dopen, 19 en nadat hij gegeten had, kwam hij weer op krachten.
Hij bleef enkele dagen bij de leerlingen in Damascus 20 en ging onmiddellijk in de synagogen verkondigen dat Jezus de Zoon van God is. 21 Allen die hem hoorden waren stomverbaasd en vroegen: �Dat is toch de man die in Jeruzalem de volgelingen van die Jezus naar het leven stond, en hij is toch hierheen gekomen om hen gevangen te nemen en uit te leveren aan de hogepriesters?� 22 Saulus� optreden werd echter steeds krachtiger, en hij bracht de in Damascus wonende Joden in verwarring door aan te tonen dat Jezus de messias is.
23 Al spoedig beraamden de Joden een plan om hem te vermoorden. 24 Saulus raakte echter van hun voornemen op de hoogte. Ze bewaakten zelfs dag en nacht de stadspoorten om hem te kunnen doden. 25 Maar Saulus� leerlingen brachten hem �s nachts naar de stadsmuur en lieten hem daar in een mand naar beneden zakken.
26 Toen hij terug was in Jeruzalem wilde hij zich aansluiten bij de leerlingen, maar die waren bang voor hem omdat ze niet geloofden dat ook hij een leerling was geworden. 27 Barnabas nam hem echter onder zijn hoede en bracht hem naar de apostelen, aan wie hij vertelde dat Saulus onderweg de Heer had gezien, dat hij met hem had gesproken en dat hij in Damascus vrijmoedig de naam van Jezus had verkondigd. 28 Saulus liep nu openlijk met de apostelen in Jeruzalem rond en verkondigde vrijmoedig de naam van de Heer. 29 Hij ging in debat met de Griekstalige Joden, maar die beraamden een aanslag op zijn leven. 30 Toen de broeders dat te weten kwamen, brachten ze hem naar Caesarea en stuurden hem van daar naar Tarsus.
31 In heel Judea en Galilea en Samaria leefde de gemeente in vrede en kwam tot bloei. De gelovigen leefden in ontzag voor de Heer, en dankzij de bijstand van de heilige Geest nam hun aantal steeds meer toe.

he muslim lover sory ik heb je een verkeedre gegeven dit is hem je tikt eerst www.bijbel.nl en dan heb je een keus tik je dan welkom op de site van .

en dan druk je op de evangelie

dat is em

Heb ik gedaan, maar dat lukte helaas niet! Kun je de directe link geven?

Alvast bedankt!

Hartelijke groet van

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 10:56
 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Verzoening en erfzonde

Ik hou echt een misselijk gevoel aan jouw redenering over. Je eigen zoon laten martelen om een ander genadig te zijn, terwijl je alle macht hebt iedereen te vergeven die je wilt. Dan stel je in je eigen voorbeeld dat de koning de plaats van de zoon inneemt. Hoe zal zijn zoon verder door het leven gaan na de dood van zijn vader? Toch nog een vraag. Vind jij het logisch klinken een onschuldige te straffen voor de daden van een ander?

Het gaat hier niet om een onschuldige te straffen voor de daden van een ander, maar het gaat hier om Iemand Die Zich vrijwillig aanbiedt om de schuld, straf in plaats van de ander te dragen! En dat is TOTAAL WAT ANDERS!

De vaders zullen niet voor de kinderen, noch de kinderen voor de vaders sterven; maar ieder zal om zijne eigene zonde sterven.(Deuteronomium 24:16)

maar een ieder zal om zijn eigen misdrijf sterven (Jeremia 31:30)

Want de ziel, die zondigt, zal sterven: de zoon zal niet dragen de misdaad des vaders en de vader zal niet dragen de misdaad des zoons; maar de gerechtigheid des rechtvaardigen zal op hem zijn en de ongerechtigheid des onrechtvaardigen zal op hem zijn.(Ezechiel 18:20)

Zeker, dat is namelijk rechtvaardig! Hier staat dus dat het niet goed is om de schuld van de vader toe te rekenen aan de zoon, omdat die immers niets gedaan heeft; de zoon is immers niet schuldig.

Maar wat, als die zoon nou - uit eigen vrije wil! - vraagt om - nogmaals VRIJWILLIG! - die straf van zijn vader over te nemen, en die op hemzelf te doen neerkomen? Is het verboden dat iemand, in dit geval de zoon, de straf van een ander, in dit geval zijn vader, over te nemen? Ik dacht het effe niet!!! Het is daarentegen juist geweldig als die zoon daartoe bereid is: het toont h�eveel hij van zijn vader houdt!

Z� is het dus ��k niet verkeerd, nee, integendeel juist geweldig, als Jezus, ook geheel vrijwillig, de straf/schuld van de mensen overneemt en op Zichzelf doet neerkomen! Dit toont inderdaad h�eveel Hij van de mensen houdt!

DE Heilige bijbel?

Als je goed het NT leest, zie je dat wat Paulus zegt, in ��n lijn is met wat de apostelen/discipelen zeggen, en met wat Jezus Z�lf zei! (Paul)

Paul, volg eerst maar wat Jezus zelf zegt. Daarna kan je kijken naar wat anderen zeggen. Jezus zegt, DOE DE WIL VAN DE VADER. Ook in het boek van Jakobus staat dat geloof ZONDER handelingen NUTTELOOS is. Als je er vanuit gaat dat je met geloof alleen er komt heb je het mis. Volgens Jezus en de bijbel vind je hierdoor geen verlossing all��n!

Nee, dat klopt, want je haalt terecht Jacobus aan, waarin staat: Geloof zonder werken is dood. Dus het klopt als je zegt: geloven all��n is niet voldoende, het moet gepaard gaan met werken/daden. En dat is nou juist exact wat er in Jacobus staat!

Ik twijfel namelijk niet in het minst in wat in de Bijbel staat! Zoals ik hierboven al schreef, is de waarheid zoals die in de Bijbel geopenbaard is, en de liefde van God Z�lf nog re�ler dan de zichtbare wereld om mij heen! (Paul)

Als je het hebt over de doctrine van de drie-eenheid, kan ik je vertellen dat dat niet in de bijbel voorkomt. Het is door mensen bedacht en is makkelijk worden bewezen: 1+1+1=3

Als je de Bijbel goed had gelezen, had je gezien dat ze alle Drie voorkomen: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest! Het is niet nodig er de wiskunde op los te laten, want want voor mensen onmogelijk is, is mogelijk bij God! Dit staat ��k in de Bijbel! Trouwens, als he het dan t�ch rekenkundig wilt benaderen: 1 (God de Vader = God) + 1 (God de Zoon = God) + 1 (God de Heilige Geest = God) is nog altijd 1 (God)! Ze zijn namelijk ��n!

Ok; maar wat zou dat? Zolang ze maar spreken vanuit een persoonlijke relatie met God, en ge�nspireerd door Diezelfde God die eveneens de profeten inspireerde, is daar niets mis mee! Het bewijst zelfs dat God edereen kan gebruiken, mits hij/zij zich maar door God wl laten gebruiken. God is het, Die bepaalt we Hij gebruikt, en niet wj! Het zou toch aanmatigend zijn als wij God zouden voorschrijven wie Hij gebruiken moet of wil, of niet! Dt bepaalt Hij nog altijd Z�lf: Hij is namelijk soeverein! (Paul)

Ik ben zelf ook �ge�nspireerd� door GOD. Maar dat betekent toch niet dat ik een boek kan schrijven dat in de bijbel wordt opgenomen. GOD kiest Zijn Profeten. De discipelen van Jezus (vzmh) zijn niet door GOD gekozen.

Dat is niet juist wat je zegt: de discipelen zijn w�l door God gekozen: Jezus koos Z�lf Zijn discipelen, en niet andersom! Lees maar in alle vier evangeli�n!

Als jij wist he precies de Joden de Bijbel overschreven en doorgaven, zou jij dit niet als argument hebben gebruikt! (Paul)

Bewijs dit maar!

Hierbij verwijs ik naar de duidelijke uiteenzetting, met de daarin genoemde bewijzen in onder andere de vorm van historische geschriften, van Visje (hier in ditzelfde forumonderwerp).

Goddelijkheid van Jezus (alaihi salaam)

Ik wacht liever op de wederkomst van Jezus (vrede zij met hem), wanneer hij volgens de Shariah zal rechtspreken over de joden en hen die zich �christen� noemen, dan dat ik het evangelie aanneem zoals nu wordt gepredikt. (IK)



Ok, dat is jouw goed recht! Alleen zou het dn wel eens te laat kunnen zijn! Er kmt namelijk een eind aan Gods genade! En dat is nou juist op het moment dat Jezus wederkomt! Dus als je d��rop wacht, ben je - helaas! - te laat! Maar ook dt is geheel voor juw verantwoordelijkheid! (Jij)



En wanneer Jezus terugkeert, is het ook te laat voor de christenen om te zeggen, �oke, nu begrijp ik het!�

Als ze Jezus hebben verloochend als Zoon van God en als het vleesgeworden Woord, ja, d�n wel! Maar gelukkig doen de meeste christenen dit niet, en erkennen ze Hem (Jezus) als Heer in hun leven! Er is namelijk geen grotere Naam gegeven dan die van Immanu�l, wat betekent: God met ons! AMEN!

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 16:37
maar he muslim lover als jacob zegr zonder werken is er geen geloof waroom zegt paulus dat als je in jezus gelooft is genoeg en hij zegt ook dat de wet van mozes niet meer geldig is dat is toch wat  hij in de visioen heeft gezien toch
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 17:26
In eerste instantie geplaatst door shara

maar he muslim lover als jacob zegr zonder werken is er geen geloof waroom zegt paulus dat als je in jezus gelooft is genoeg en hij zegt ook dat de wet van mozes niet meer geldig is dat is toch wat  hij in de visioen heeft gezien toch


Beste Shara,

Jacobus zegt letterlijk: "Geloof zonder werken is dood." Daarmee bedoelt hij: als je gelooft, moet je natuurlijk ook in actie komen. Een voorbeeld: als je gelooft dat een bepaald medicijn je beter maakt, b�n je dan ook beter (door dat alleen maar te geloven)? Nee natuurlijk: je moet het medicijn uiteraard w�l innemen! Dus het geloof dat het medicijn je beter maakt, is niet voldoende: je moet er wat mee doen! Het geloof zegt je, dat je het medicijn nodig hebt, en het innemen ervan, dus het uitvoeren, doen van wat je gelooft, dat zorgt ervoor dat het ook effect heeft.

Paulus denkt hier precies hetzelfde over, hoor! Want als je in Jezus gelooft, maar je d�et niets, dus je gelooft w�l dat je je moet overgeven aan God, maar je g��ft jezelf n�et over aan God, dan heeft het geloof n�g geen zin. Met andere woorden: dan is er nog niets met je gebeurd! Dit bedoelt Paulus met geloven: geloven moet je d��n! Nergens lees ik in de Bijbel dat Paulus gelooft z�nder dat hij de daden die erbij horen, ��k doet! Nee, hij doet beide: zowel geloven, als de daden die daarbij horen!

Paulus zegt niet dat de wet van Mozes niet meer geldig is, maar dat die wet vervuld is, als je doet wat Jezus zei: God liefhebben met alles wat in je in, en je naaste zoals je jezelf liefhebt. Paulus en Jezus denken precies hetzelfde! In het visioen heeft Paulus niet gezien dat de wet niet meer geldig zou zijn! Als dat volgens jou w�l zo is, laat me dan weten w��r je dat precies in de Bijbel gelezen hebt! Ik heb het in ieder geval niet ontdekt!

Ik wens je nog een goede nachtrust, en tot de volgende keer!

Met vriendelijke groet,

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 17:30
dus de wt van mozes volgen julie nog ik dacht dat jezus tegen paulus heeft gezegd dat allen in jezus te geloven is genoeg en dat de wet van mozes is afgeschaft is
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 17:44
In eerste instantie geplaatst door shara

dus de wt van mozes volgen julie nog ik dacht dat jezus tegen paulus heeft gezegd dat allen in jezus te geloven is genoeg en dat de wet van mozes is afgeschaft is


Nou, de wet van Mozes volgen we niet letterlijk: als er bijvoorbeeld staat, dat je niet mag scheiden, dan doen we dat vanzelf niet meer, als je doet wat Jezus zei. Ander voorbeeld: als er staat in Mozes' wet dat je niet een ander vals mag beschuldigen, dan doen we ook d�t niet meer, als je doet wat Jezus zei. En zo kan ik blijven doorgaan: als je doet wat Jezus zei, houd je je als het ware aan de wet van Mozes. En dat betekent dan niet dat je elke regel telkens heel angstvallig in de gaten houdt, en er heel krampachtig voor zorgt dat je echt alles naleeft - welnee! Want als je �cht doet wat Jezus zei, dan houd je de wet van Mozes eigenlijk al vanzelf!

Is daarmee die wet dan afgeschaft? Nee hoor, maar je houdt die wet eigenlijk nog veel preciezer dan ze vroeger deden in de tijd van Mozes, en dat doe je nu niet meer omdat het per se moet, maar omdat je dat z�lf graag wilt! Want de liefde van God in jou maakt dat je God en de ander liefhebt, waardoor je vanzelf, �n uit vrije wil - en niet omdat het zou moeten! - je aan de wet houdt! Het gaat dan als het ware vanzelf: het komt van binnenuit! Je motivatie is daardoor ook veel groter, omdat je z�lf ziet dat het belangrijk is lief te hebben!

Ik hoop dat het z� weer een beetje duidelijker voor je geworden is, Shara!

Een hartelijke groet van

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 17:44
geef me dan aan als paulus het zelfde preekt als jacob
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 17:47
ik denk dat ik het nu beter begrijp maar waroom is dan paulus gaan preken en waroom
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 17:49
In eerste instantie geplaatst door shara

geef me dan aan als paulus het zelfde preekt als jacob


Ok, alleen moet ik hier w�l even onderzoek naar doen! En dit lukt me nu niet meer, omdat ik zo langzamerhand het bed opzoek! Maar morgen zal ik mijn best voor je doen, en zodra ik meer weet, weer van me laten horen, ok?

Ik hoop trouwens dat dit onderwerp dan nog niet afgesloten is, maar, ja, dat gebeurt vaak onverwacht!

Welterusten,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 17:50
In eerste instantie geplaatst door shara

ik denk dat ik het nu beter begrijp maar waroom is dan paulus gaan preken en waroom


O�k morgen, ok?

Bedankt voor je begrip!

Groeten van Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 17:52
oke ik wacht morgen op een andwoord
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 03:37

30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die v��r hen ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

32. Zij wensen het licht van Allah door hun mond te doven, maar Allah belet dit. Hij zal Zijn licht vervolmaken, zelfs al mogen de ongelovigen er een afkeer van hebben.

33. Hij is het, Die Zijn boodschapper met leiding en de ware godsdienst heeft gezonden om deze te doen zegevieren boven alle godsdiensten, ofschoon de afgodendienaren er afkerig van zijn.

34. O, gij die gelooft, velen der priesters en monniken verteren de rijkdommen der mensen door valse middelen en leiden de mensen van de weg van Allah af. En degenen, die goud en zilver ophopen en het niet voor de zaak van Allah besteden, deel hun het nieuws van een pijnlijke straf mee.

(At tawba.)

paul;als je een zonde begaat, ga je ook bij een priester om da op te biechten?  is hij zo heilig.  geef mij een enkel mirakel uit de bijbel dat de dag van vandaag is beweze en erkend.

mvg

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
visje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 06:18
Beste Shara,

Als ik zo vrij mag zijn om me met jullie discussie te bemoeien, wil ik nog een aanvulling schrijven. Als je de brief van jakobus gaat vergelijken met bijvoorbeeld Paulus is het allereerst van belang dat je de achtergrond en de context kent. Jakobus schrijft een vermanende brief aan de Joodse christenen. Deze gemeente had veel problemen. Jakobus probeert deze zonden aan te pakken door te laten zien dat een geloof zonder werken een dood geloof is. Daarmee bedoelt hij dat het belijden van het geloof niet voldoende is. Het geloof van veel van deze gemeenteleden is gebaseert op een verstandelijk aannemen van het evangelie, zonder dat het leven erdoor verandert. Het werkt niet. Op deze manier geloven de demonen ook en het redt hen niet. Zoals Jacobus in vers 26 zegt: dit geloof is een dood geloof. Christen in naam zijn is dus geen echt geloof.

Paulus schrijft over wat een echt geloof is: een Godsvertrouwen, een leven naar zijn wil. Je ziet dus dat er geen tegenstelling is, de woorden worden alleen in een verschillende manier/context gebruikt.

Met vriendelijke groet.
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door marhaba

paul;als je een zonde begaat, ga je ook bij een priester om da op te biechten?  is hij zo heilig.  geef mij een enkel mirakel uit de bijbel dat de dag van vandaag is beweze en erkend.

mvg



Beste Marhaba,

Als ik een zonde begaan heb, ga ik naar God toe, belijd ik mijn zonden aan H�m en vraag H�m om mijn zonden te vergeven.

Het allerbelangrijkste wonder is wel dat Jezus uit de dood is opgestaan! Het levende bewijs daarvoor is de aanwezigheid van zo'n 2.000.000.000 (2 miljard)! christenen in de wereld (http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom), die geloven en belijden dat Jezus H��r is. tot eer van God de Vader!

Bovendien zijn er, zelfs n��st de Bijbel z�lf, die overigens 100% betrouwbaar is gebleken, over geen enkel feit z�veel �ndere geschiedkundige werken geschreven die alleen maar bev�stigen wat de Bijbel over Jezus' opstanding vertelt!

Tenslotte: ga eens naar plaatsen toe waar christenen bij elkaar komen, zoals in kerken, of op bijeenkomsten als de EO-jongerendag (http://www.eo.nl/jongerendag) op zaterdag 11 juni in het Gelredome-stadion in Arnhem, en praat daar eens met jongeren, en vr��g ze, w��rom ze in Jezus geloven! Je zult versteld staan van hun reacties!

Met vriendelijke groet,

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 06:43
In eerste instantie geplaatst door visje

Beste Shara,

Als ik zo vrij mag zijn om me met jullie discussie te bemoeien, wil ik nog een aanvulling schrijven. Als je de brief van jakobus gaat vergelijken met bijvoorbeeld Paulus is het allereerst van belang dat je de achtergrond en de context kent. Jakobus schrijft een vermanende brief aan de Joodse christenen. Deze gemeente had veel problemen. Jakobus probeert deze zonden aan te pakken door te laten zien dat een geloof zonder werken een dood geloof is. Daarmee bedoelt hij dat het belijden van het geloof niet voldoende is. Het geloof van veel van deze gemeenteleden is gebaseert op een verstandelijk aannemen van het evangelie, zonder dat het leven erdoor verandert. Het werkt niet. Op deze manier geloven de demonen ook en het redt hen niet. Zoals Jacobus in vers 26 zegt: dit geloof is een dood geloof. Christen in naam zijn is dus geen echt geloof.

Paulus schrijft over wat een echt geloof is: een Godsvertrouwen, een leven naar zijn wil. Je ziet dus dat er geen tegenstelling is, de woorden worden alleen in een verschillende manier/context gebruikt.

Met vriendelijke groet.


Beste Shara,

Aan dit antwoord van Visje heb ik niets toe te voegen! Je hebt dus inmiddels een antwoord gekregen. Hierbij wil ik Visje hartelijk danken voor zijn prima bijdrage!

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 07:16
hoe bedoel je worden de woorden van paulus in de verkeerde context gezet en geef mijn dan waar het staat dat hij dezelfde preekt als jacobs of anderen discipelen
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 07:20
asalaamo3alaikom .en hoi. -"moeder''�f ''vrouw''?VOLGENS (HET EVANGELIE VAN) JOHANNES,OP BLADZIJDE 34_35 ,WAARIN DE BRUILOFT IN KANA WORD BESCHREVEN, WORD ONS VERTELD DAT JEZUS  (ALLAH�S VREDE EN ZEGEN ZIJ MET HEM) ZICH onbeschaamd  GEDRAAGT  TEGEN OVER ZIJN MOEDER  (ZIE ZIN 4).HIJ NOEMT HAAR "VROUW",EN OM NOG MEER ZOUTIN IN DE WOND TEWRIJVEN,  WORD ER GESCHREVEN  DAT HIJ ZEGT :"IS HET DAT SOMS UW ZAAK?" ZOU  HIJ MISSCHIEN  VERGETEN ZIJN DAT DEZE"VROUW" HEM NEGEN MAANDEN LANG HAD GEDRAGEN ,EN MISSCHIEN WEL TWEE JAAR LANG DE BORST HAD GEGEVEN ,EN EINDELOZE BELEDEGINGEN  EN KRENKINGEN HAD MOETEN VERDRAGEN VOOR  HEM"? IS ZE NIET ZIJN MOEDER ? IS ER IN ZIJN TAAL  GEEN WOORD VOOR "MOEDER"?nog niemand heeft mij uitgelegd waarom zulke taal ?
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.