Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenis jezus god

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Onderwerp: is jezus god
    Geplaatst op: 16 mei 2005 om 07:29
In eerste instantie geplaatst door visje

Goedemiddag,

Geplaatst op: 14 mei 2005 om 16:34 | IP Genoteerd Rapporteer bericht Quote visje

Goedemiddag,

Even over het woord �vrouw�: er is een duidelijke reden waarom Jezus hier vrouw zegt en niet moeder. Jezus noemt Zijn moeder zo niet om haar te kleineren, maar om aan te wijzen dat haar moederlijk gezag, als het om Zijn Werk gaat, niet geldt. In de grondtaal staat er �wat is mij en u�. Jezus spreek Zijn moeder bestraffend toen, omdat zij zich met Zijn goddelijk werk bemoeid. Misschien vindt je het vreemd dat Jezus Zijn moeder bestraft, maar dan moet je bedenken dat Maria een mens is (en niet zoals Rome leert een Heilige) en dat Jezus (tevens) God is!

Met vr. groet



Beste Taqwaa,

Zoals ik hier al vaker heb gezegd, is het natuurlijk van belang op de hoogte te zijn van de reacties die reeds geplaatst zijn! Als je die niet leest, heeft de discussie zo weinig zin!

Voor de duidelijkheid zie je hierboven niet alleen de letterlijke quote, maar is die even��ns voorzien van het moment van plaatsing! Zoals je ziet bevat deze het antwoord op je vraag!

Dus nogmaals: ��rst lezen, dan hoef je niet een paar keer dezelfde vraag te stellen!

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 08:01

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabaraktoho .en hoi voor niet moslims   sorry heb niet goed gezien dat visje  mij antwoord gaf  maar ik vind het onjuiste antwoord  hoe kan jezus zijn eigen moeder zo aanspreken   kon hij niet aardiger zijn en die vrouw moeder noemen? ik heb nooit het antwoord gekregen want eris geen antwoord het staat daar heel duidelijk dat hij zich onbeschaamd tegenover zijn moeder gedraagt.

 

 en in de koraan juist niet.  ''En (allah heeft mij bevolen ) om goed te zijn voor mijn moeder. en heeft mij niet als een arrogante ongehoorzame gemaakt.'' 19:32

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 08:08

16. En vermeld Maria in het Boek. Toen zij zich van haar volk terugtrok in een op het Oosten uitziende plaats,

17. En zich aan hlm blikken onttrok, zonden Wij Onze Geest tot haar en hij verscheen aan haar in de gestalte van een volmaakte man.

18. Zij zeide: "Ik neem mijn toevlucht tot de Barmhartige tegen u, laat mij met rust, indien gij (God) vreest."

19. Hij antwoordde: "Ik ben slechts een boodschapper van uw Heer opdat ik u een reine zoon moge schenken."

20. Zij zeide: "Hoe kan ik een zoon ontvangen terwijl geen man mij heeft aangeraakt en ik evenmin onkuisheid heb bedreven?"

21. Hij zeide: "Het is zo naar uw Heer zegt, 'het is gemakkelijk voor Mij,'" opdat Wij hem tot een teken voor de mensen maken, een genade Onzerzijds; het is een besloten zaak."

22. En zij ontving hem en trok zich met hem terug in een ver afgelegen oord.

23. En de smarten der bevalling dreven haar naar de voet van een palmboom. Zij zeide: "O, liever zou ik v��r dit geschiedde gestorven en in de vergetelheid geraakt zijn."

24. Dan riep (Gods boodschapper) haar van beneden toe, zeggende: "Treur niet. Uw Heer heeft een beekje aan uw voet doen ontstaan;"

25. "En schud de stam van de palmboom naar u toe, deze zal verse, rijpe dadels op u doen neervallen;"

26. "Eet en drink en koel uw oog. En indien gij iemand ziet, beduid hem dan: 'Ik heb de Barmhartige gelofte gedaan te vasten; derhalve zal ik heden met niemand spreken.'"

27. Alsdan bracht zij het kind tot haar volk. Dit zeide: "O Maria, gij hebt iets vreemds gedaan."

28. "O Zuster van A�ron, uw vader was geen verdorven man noch was uw moeder een onkuise vrouw."

29. Dan wees zij naar het kind. Zij zeiden: "Hoe kunnen wij tot een wiegekind spreken?"

30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt.

36. "Voorwaar, Allah is mijn Heer en uw Heer. Aanbidt Hem derhalve, dit is de rechte weg."

37. Doch (sommige) partijen verschillen (hierover) onderling van mening; maar wee de ongelovigen bij hun aanwezigheid op de grote Dag.

38. Hoe helder zal hun horen en hun zien zijn op die Dag wanneer zij tot Ons zullen komen. Waarlijk, de onrechtvaardigen zijn in duidelijke dwaling.

39. En waarschuw hen voor

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 08:16

 Daarom nam haar Heer haar (Maria) met welbehagen aan en deed haar goed opgroeien en vertrouwde haar aan Zacharia toe. Telkens, wanneer Zacharia bij haar in de kamer ging, vond hij voedsel bij haar. Hij zeide: "O, Maria, waar hebt gij dit vandaan?" Zij antwoordde: "Het komt van Allah." Voorzeker, Allah geeft volop aan wie Hij wil.

 

Toen zeiden de engelen: "O, Maria, Allah heeft u uitverkoren en u gereinigd en u boven de vrouwen aller vollkeren uitverkoren."

43. "O, Maria, wees uw Heer gehoorzaam en werp u neder en aanbid met degenen, die aanbidden."

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 08:17

Ach ja, Jezus en zijn moeder waren ook maar gewone mensen, denk ik dan.

Jezus zal wel eens ongeduldig met zijn moeder zijn geweest. Zonder twijfel zijn er in het Nieuwe Testament wel meer van dat soort voorbeelden te vinden. Dat christenen Jezus zien als een persoon die ten voorbeeld gesteld kan worden betekent niet dat alles wat er over hem geschreven is zonder nadenken gevolgd moet worden. (Dat zou corruptie in de hand werken, zou ik zeggen.) Het is eerder stof tot nadenken, bijvoorbeeld over je eigen gedrag.

Mensen zijn nou eenmaal niet zonder fouten, ook bijzondere mensen niet.

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 08:24
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikomwara7matolaahwabaraktoho .en hoi voor niet moslims   sorry heb niet goed gezien dat visje  mij antwoord gaf  maar ik vind het onjuiste antwoord  hoe kan jezus zijn eigen moeder zo aanspreken   kon hij niet aardiger zijn en die vrouw moeder noemen? ik heb nooit het antwoord gekregen want eris geen antwoord het staat daar heel duidelijk dat hij zich onbeschaamd tegenover zijn moeder gedraagt.

 

 en in de koraan juist niet.  ''En (allah heeft mij bevolen ) om goed te zijn voor mijn moeder. en heeft mij niet als een arrogante ongehoorzame gemaakt.'' 19:32



Beste Taqwaa,

Misschien nog als aanvulling hierop: het woord "vrouw" klinkt, letterljk vertaald, in onze oren afstandelijk en gereserveerd. Maar op de manier waarop Jezus het gebruikte, is dat niet zo bedoeld. Dat maak ik op uit de volgende gedeelten van de Bijbel, waarin Hij, maar ��k anderen, eveneens het woord "vrouw" gebruikt/gebruiken, maar niet alleen tegen Zijn moeder, maar ook gericht aan andere vrouwen:

Johannes 4:21; Johannes 19:26 en Johannes 20:15. Ook �nderen gebruikten de aanduiding "vrouw": Johannes 20:13.

Ik zie dat het woord "vrouw" hier heel onschuldig, zonder bijklank, niet afstandelijk of gereserveerd, bedoeld is. In �nze tijd, zoals w�j het gebruiken, ligt dat anders. Maar in d�e tijd was het gebruik van het woord blijkbaar heel normaal.

M��r kan ik er helaas niet van zeggen, omdat er ook niet meer over bekend is!

Ik stel voor dat we de kwestie "vrouw" hiermee afsluiten, omdat er geen nieuwe, andere feiten over bekend zijn.

Met vriendelijke groet,

Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 13:56
he muslim lover je zou me nog een passage geven van paulis dat hij hetzelfde preekte als jacob en visje zij dat de woorde van paules alleen in de verkeerde context zette wat is dat ik begreep visje niet
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:26
he muslim lover  ben je nog aan het zoeken je hebt het niet gevonden he dat dacht ik al
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:51
In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

In eerste instantie geplaatst door visje

Beste Shara,

Als ik zo vrij mag zijn om me met jullie discussie te bemoeien, wil ik nog een aanvulling schrijven. Als je de brief van jakobus gaat vergelijken met bijvoorbeeld Paulus is het allereerst van belang dat je de achtergrond en de context kent. Jakobus schrijft een vermanende brief aan de Joodse christenen. Deze gemeente had veel problemen. Jakobus probeert deze zonden aan te pakken door te laten zien dat een geloof zonder werken een dood geloof is. Daarmee bedoelt hij dat het belijden van het geloof niet voldoende is. Het geloof van veel van deze gemeenteleden is gebaseert op een verstandelijk aannemen van het evangelie, zonder dat het leven erdoor verandert. Het werkt niet. Op deze manier geloven de demonen ook en het redt hen niet. Zoals Jacobus in vers 26 zegt: dit geloof is een dood geloof. Christen in naam zijn is dus geen echt geloof.

Paulus schrijft over wat een echt geloof is: een Godsvertrouwen, een leven naar zijn wil. Je ziet dus dat er geen tegenstelling is, de woorden worden alleen in een verschillende manier/context gebruikt.

Met vriendelijke groet.


Beste Shara,

Aan dit antwoord van Visje heb ik niets toe te voegen! Je hebt dus inmiddels een antwoord gekregen. Hierbij wil ik Visje hartelijk danken voor zijn prima bijdrage!

Met vriendelijke groet,

Paul



In eerste instantie geplaatst door shara

he muslim lover je zou me nog een passage geven van paulis dat hij hetzelfde preekte als jacob en visje zij dat de woorde van paules alleen in de verkeerde context zette wat is dat ik begreep visje niet


Dag Shara,

In feite h��ft Visje al antwoord gegeven (daarom had ik er verder niets meer over uitgelegd: zie hierboven in het blauw), maar ik begrijp uit je woorden dat je hem niet zo goed begreep; daarom zal ik proberen datgene wat Visje zei wat meer uit te leggen.

Paulus en Jacobus hebben alletwee dezelfde mening, en zeggen ook alletwee hetzelfde!
Waarin zit dan het verschil?

Jacobus schrijft een brief aan Joodse christenen, die problemen hadden. Om die reden legt hij de nadruk erop dat geloof zonder dat je de werken doet, eigenlijk dood is. Hij zegt dus heel duidelijk dat geloven �ltijd s�men moet gaan met het doen van de dingen die je gelooft! Want als je alleen maar gelooft, zonder te doen, dan gebruik je alleen maar je verstand, en is je hart daar niet bij betrokken.

En Paulus dan? Die heeft dit onderwerp: geloof zonder werken is dood, niet beschreven. Denkt hij dan anders dan Jacobus? Nee hoor, alleen hoefde hij geen brief te schrijven aan Joodse christenen om die daarop te wijzen! Hij hoefde dit onderwerp dus niet uitgebreid te beschrijven, zoals Jacobus w�l moest doen, omdat hij die brief moest schrijven.

Paulus denkt dus niet anders, alleen hoefde hij niet over dit onderwerp te schrijven! In plaats d��rvan schreef Paulus meer over wat het geloof dan allemaal w�l is! En hij kon daar natuurlijk uitgebreider over schrijven, omdat hij niet, zoals Jacobus, eerst nog eens moest uitleggen wat geloof nou juist n�et is!

Dus Paulus en Jacobus denken alletwee hetzelfde, maar ze hebben ieder op hun eigen manier de nadruk gelegd. Waarom? Omdat ze aan heel verschillende mensen schreven!

Met het woordje "context" bedoelt Visje dat ze allebei op een wat andere manier moesten schrijven, omdat de mensen, aan w�e ze schreven, zo heel verschillend waren. Dus de manier waar�p ze schreven, was anders: ze moesten zich aan de mensen aan wie ze schreven, aanpassen.

Een voorbeeld: als jij een brief schrijft aan een kind van bijvoorbeeld 8 jaar, en je schrijft ��k een brief aan een volwassene, dan is je manier van schrijven w�l anders! Waarom? Omdat een kind van 8 jaar anders denkt dan een volwassene! Je past je dus in je manier van schrijven ��n.

Dit is zo ongeveer hoe het zat met Paulus en Jacobus.

Ik hoop dat het nu �cht duidelijk voor je is, Shara!

De hartelijke groeten, en tot de volgende keer!

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 14:56

wat moest dan paulus van god preken  dan dat snap ik niet

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 15:07
Dag Shara,

Paulus schreef dus over wat geloven w�l is! Hij schreef erover dat als je gelooft, je jezelf moet overgeven aan God. Over dat geloof betekent dat je Gods liefde ontvangt, dat geloof leidt tot het stoppen om voor jezelf te leven, maar dat je gaat leven voor God alleen, dat het geloof sterk door God is, dat het geloof door God tot gerechtigheid wordt gerekend, dat het geloof...

Beste Shara: �cht t� veel om op te noemen! Heb je een Bijbel? Dan kun je het z�lf lezen in Romeinen, 1 + 2 Corinthe, Galaten, Efeze, Filippenzen, Colossenzen, 1 + 2 Thessalonicenzen, 1 + 2 Tim�theus, Titus, Fil�mon en Hebree�n.

Lees het maar na, dan ontdek je echt veel over wat geloven inhoudt!

Succes!

Groeten van

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 mei 2005 om 16:46

nee ik heb geen bijbel en ik ben ook niet van plan om een te kopen paul ik wou alleen met een paar vragen hoe de bijbel inmekaar zit en hoe julie in de bijbel geloven maar wat ik niet begrijp jezus had toch apostollen die konden alles verspreiden en johanes had toch een visioen gekregen die heeft toch ook veel verteld waroom heeft god dan paulus gestuurd kon god het niet aan een iemand vertelen en klaar waroom zo ingewikkeld eerst johanes krijgt een visioen en dan paulus en natuurlijk de twaalf apostollen die al alles haden verspild dus daroom vind ik het ingewikeld en ik hou van een god dat is lillahailelah en mohamed rasoulelah en nu paul ik ga slapen

 

en mag allah de mensen op het rechte pad leiden inschalleh  en als je er voor open staat allah ormarmt je altijd hij laat niemand in de steek behalve die hem vergaten.

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 11:36

steef.. gelieve dit soort commentaar voor je te houden.

Waardeer de mensen die op zoek zijn naar de waarheid. Heb je dan niet door in wat voor leugenachtige wereld je leeft? 

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 12:06

Het is slechts gissen voor diegenen die geen kennis omtrent bepaalde zaken hebben. Zij roepen zus en zo, maar verlagen zich hierdoor enkel tot het niveau van een ezelskreet.

Ik hunker altijd naar kennis en gooi mezelf hierdoor vaak in die berenkuil. Emotioneel is het uitputtend, maar ik vertrouw volkomen op de Almacht van Allah (s.v.t.). Toen ik hem om leiding vroeg, gaf hij mij die. Toen ik hem om een gunst vroeg, kreeg ik die. Toen ik om kennis omtrent bepaalde zaken vroeg, kreeg ik die!

Vraag jezelf! Ken ik de waarheid omtrent Jezus (v.z.m.h.? Velen gissen enkel en alleen. Jezus is niet de zoon van God! Dit is schandalig! Weet men wel wat zij aanrichten door in deze leugen te geloven? Het Christendom, met als centraal staand object de Bijbel, is een door heidense rituelen vervuld geloof! De profeet en sterveling Jezus (v.zm.h.) had zo'n grote invloed op de wereld, dat het Romeinse Rijk dreigde ten onder te gaan. Hier speelde keizer Constantijn op slinkse en schandalige wijze op in. Jezus (v.z.m.h.) kreeg de rol toegekend van de heidense 'god' Mithras. De heidense mythe omtrent Mithras is het geloof dat hij de Zoon van God is. Tevens stond hij drie dagen op na diens dood.   

Door het Christendom te accepteren en door heidense rituelen door te voeren in ditgeen, is het Christendom ��n en enkel een leugen geworden. Ziet men dit dan niet! Verdiep je er zelf dan in! Ziet men dan niet de overeenkomsten tussen het Heidendom en het Christendom!? Ik weiger me hierbij neer te leggen! Is men dan doof, stom en blind!? Waarlijk, de Bijbel is niet meer authentiek. Waar vinden wij het menselijke van Jezus (v.z.m.h.) terug? Deed hij geen menselijke zaken net als ieder ander? Door dit achterwege te laten, deed men de leugen dat Jezus (v.z.m.h.) de zoon van God zou zijn, versterken. Wanneer men zou beweren dat Jezus de zoon van God zou zijn, zou de macht immers in de handen van Kerk blijven. Wie zou iets tegen 'de tastbare God' in kunnen brengen? En wie had de touwtjes van 'de Kerk' in handen? Inderdaad, de heidenen.

Ik kan slechts zeggen dat je je er zelf in moet werpen. IN DIE BERENKUIL! Stel je geloof ter discussie.. zoek de Waarheid. Je zult zien dat je uiteindelijk bij de Islam uit zult komen. God heeft kennis over alles, Gods woord is Waarheid. Lees de Koran in je rechterhand, met in je andere hand onafhankelijke geschriften. Kijk eens aan..! 

De wereld is verziekt, ik lijd door die heersende onwetendheid. Ik lijd van die zondaars die z�velen hebben doen dwalen. Iedereen heeft recht op de Waarheid en pieker, lees en bid nachten lang totdat je de Waarheid zelf ook hebt ondervonden.

Allahu Akbar  

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door shara

nee ik heb geen bijbel en ik ben ook niet van plan om een te kopen

Eigenlijk wel jammer dat je geen Bijbel wilt kopen, ondanks dat je moslima bent, want je hebt er w�l vragen over! Van mijn kant ben ik als overtuigd christen in het bezit van wel drie verschillende exemplaren van de Qur'an! Bovendien raadpleeg ik via internet en de Holy Qur'an Viewer de versie van de Edele Qur'an!
Daarmee val ik �cht niet van mijn geloof af, hoor! Maar het toont w�l een zeker respect voor dat andere geloof, en het laat zien dat je open staat naar elkaar toe, zonder natuurlijk verplicht te zijn om het geloof van die ander over te nemen!
Maar goed: dat is, uiteraard, helemaal aan jezelf.
paul ik wou alleen met een paar vragen hoe de bijbel inmekaar zit en hoe julie in de bijbel geloven maar wat ik niet begrijp jezus had toch apostollen die konden alles verspreiden en johanes had toch een visioen gekregen die heeft toch ook veel verteld waroom heeft god dan paulus gestuurd kon god het niet aan een iemand vertelen en klaar waroom zo ingewikkeld eerst johanes krijgt een visioen en dan paulus en natuurlijk de twaalf apostollen die al alles haden verspild dus daroom vind ik het ingewikeld

Je bent dat niet gewend, maar God gebruikt nou eenmaal wie H�j wil! Dat kan misschien wel t�gen onze menselijke logica ingaan, maar Hij heeft daarin (zoals in alles, natuurlijk!) het laatste woord! Wie zijn wij, dat wij Gods wegen zouden kritiseren! Of wie zijn wij, dat wij het beter zouden menen te weten dan de Almachtige en Alwetende! Ik zou me daar in ieder geval niet aan wagen! Ik accepteer Gods wegen zoals ze zijn, m�t de daarbij door God gebruikte personen! W�e God namelijk gebruikt, is Z�jn zaak all��n!
en ik hou van een god dat is lillahailelah en mohamed rasoulelah en nu paul ik ga slapen

 

en mag allah de mensen op het rechte pad leiden inschalleh  en als je er voor open staat allah ormarmt je altijd hij laat niemand in de steek behalve die hem vergaten.



Shara, de hartelijke groeten van

Paul


Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 13:39
In eerste instantie geplaatst door �nder

Het is slechts gissen voor diegenen die geen kennis omtrent bepaalde zaken hebben. Zij roepen zus en zo, maar verlagen zich hierdoor enkel tot het niveau van een ezelskreet.

Ik hunker altijd naar kennis en gooi mezelf hierdoor vaak in die berenkuil. Emotioneel is het uitputtend, maar ik vertrouw volkomen op de Almacht van Allah (s.v.t.). Toen ik hem om leiding vroeg, gaf hij mij die. Toen ik hem om een gunst vroeg, kreeg ik die. Toen ik om kennis omtrent bepaalde zaken vroeg, kreeg ik die!

Vraag jezelf! Ken ik de waarheid omtrent Jezus (v.z.m.h.? Velen gissen enkel en alleen. Jezus is niet de zoon van God! Dit is schandalig! Weet men wel wat zij aanrichten door in deze leugen te geloven? Het Christendom, met als centraal staand object de Bijbel, is een door heidense rituelen vervuld geloof! De profeet en sterveling Jezus (v.zm.h.) had zo'n grote invloed op de wereld, dat het Romeinse Rijk dreigde ten onder te gaan. Hier speelde keizer Constantijn op slinkse en schandalige wijze op in. Jezus (v.z.m.h.) kreeg de rol toegekend van de heidense 'god' Mithras. De heidense mythe omtrent Mithras is het geloof dat hij de Zoon van God is. Tevens stond hij drie dagen op na diens dood.   

Door het Christendom te accepteren en door heidense rituelen door te voeren in ditgeen, is het Christendom ��n en enkel een leugen geworden. Ziet men dit dan niet! Verdiep je er zelf dan in! Ziet men dan niet de overeenkomsten tussen het Heidendom en het Christendom!? Ik weiger me hierbij neer te leggen! Is men dan doof, stom en blind!? Waarlijk, de Bijbel is niet meer authentiek. Waar vinden wij het menselijke van Jezus (v.z.m.h.) terug? Deed hij geen menselijke zaken net als ieder ander? Door dit achterwege te laten, deed men de leugen dat Jezus (v.z.m.h.) de zoon van God zou zijn, versterken. Wanneer men zou beweren dat Jezus de zoon van God zou zijn, zou de macht immers in de handen van Kerk blijven. Wie zou iets tegen 'de tastbare God' in kunnen brengen? En wie had de touwtjes van 'de Kerk' in handen? Inderdaad, de heidenen.

Ik kan slechts zeggen dat je je er zelf in moet werpen. IN DIE BERENKUIL! Stel je geloof ter discussie.. zoek de Waarheid. Je zult zien dat je uiteindelijk bij de Islam uit zult komen. God heeft kennis over alles, Gods woord is Waarheid. Lees de Koran in je rechterhand, met in je andere hand onafhankelijke geschriften. Kijk eens aan..! 

De wereld is verziekt, ik lijd door die heersende onwetendheid. Ik lijd van die zondaars die z�velen hebben doen dwalen. Iedereen heeft recht op de Waarheid en pieker, lees en bid nachten lang totdat je de Waarheid zelf ook hebt ondervonden.

Allahu Akbar  



Beste �nder,

Ik vind het erg jammer en teleurstellend dat je, nadat er hier door velen heel gemotiveerd en gedocumenteerd is gereageerd, nu in een paar zinnen, puur op sentiment spelend, en z�nder de nodige bewijsvoering, even de godheid van Jezus Christus onderuit denkt te kunnen halen!

Hierbij ga je ook nog een eventjes totaal voorbij aan de ingebrachte argumenten, en st�l je zomaar wat, zonder dat je serieus ingaat op wat door een aantal reflectanten heel oprecht en onder aanhaling van diverse vormen van bijwijsvoering naar voren is gebracht!

Het komt op mij heel goedkoop over!

Eerlijk gezegd had ik dat niet van j�u verwacht, �nder!

Ik hoop dat je voortaan niet op basis van goedkoop sentiment, maar op basis van feitelijkheden reageert! Dan doe je de mensen op dit formumonderwerp niet te kort, en houd je de eer aan jezelf!

Met vriendelijke groet,

Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 15:12

Ik zal me ontrekken aan deze discussie. Voor mij is het volkomen duidelijk.. Ik kan aan komen met bewijsstukken en goed onderbouwde stellingen, maar ik heb al gemerkt dat het weinig nut heeft. Ik zal me voortaan vaker afzijdig houden van dit soort discussies. Ik heb het gevoel dat het mensen toch niet zal doordringen. Ik wil je verder niet kwetsen Paul..

Het beste.. voor ieder de de Waarheid zoekt. 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 15:20
Volkomen met je eens �nder. Er is nog genoeg te zeggen over het onderwerp, maar of het ooit nog nut zal hebben betwijfel ik.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door �nder

Ik zal me ontrekken aan deze discussie. Voor mij is het volkomen duidelijk.. Ik kan aan komen met bewijsstukken en goed onderbouwde stellingen, maar ik heb al gemerkt dat het weinig nut heeft. Ik zal me voortaan vaker afzijdig houden van dit soort discussies. Ik heb het gevoel dat het mensen toch niet zal doordringen. Ik wil je verder niet kwetsen Paul..

Het beste.. voor ieder de de Waarheid zoekt. 



Dat vind ik w�l jammer, �nder, en dat hoeft wat mij betreft ook niet! Ik heb slechts mijn teleurstelling geuit, maar zou het jammer vinden als je je terugtrekt! Probeer alleen met onderbouwing te komen, als je dingen beweert: dat is wat ik hierboven heb gezegd. Dat heeft wel degelijk nut hoor!

Mijn reactie op die van jou had absoluut niet de bedoeling jou persoonlijk te raken, �nder, maar, als ik zo jouw antwoord lees, denk ik welhaast zeker dat ik jou t�ch heb gekwetst. D��rvoor wil ik jou mijn excuses aanbieden, want iemand kw�tsen wil ik helemaal niet! En dan maakt het niet uit of ik nou niet die opzet had: het is w�l zo overgekomen, en d��r gaat het uiteindelijk om!

Ik hoop �cht van jou weer nader te horen, �nder, want een forum is er per definitie om andersdenkenden elkaar het woord te geven! En gelukkig k�n dit in Nederland allemaal nog! Laten we het alsjeblieft zo h�uden!

Met vriendelijke groet,


Paul

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
visje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 16:29
Beste Onder,

Je schrijft: Ik kan aan komen met bewijsstukken en goed onderbouwde stellingen, maar ik heb al gemerkt dat het weinig nut heeft.

Als je dit schrijft kom dan ook inderdaad met goed onderbouwde stellingen. Je schrijft bijvoorbeeld zonder verdere onderbouwing iets over de Mithras-cultus. Als je je verdiept zou hebben in deze materie zou je geconstateerd moeten hebben dat je dit absoluut niet met bewijzen kunt onderbouwen, omdat deze stelling alleen gebaseerd is op veronderstellingen. Bovendien wordt er dan alleen gekeken naar een paar overeenkomsten terwijl er velen malen meer verschillen zijn. En: als er al iets overgenomen is, wie heeft dan wat van wie?
Wat volgens mij wel een sterk argument tegen is, is het feit dat de komst en het lijden van Jezus reeds eeuwen voor de mithrasgodsdienst is voorspeld in het nieuwe testament. In het Oude Testament staan tientallen voorspellingen over de komst en het lijden van Jezus. Deze voorspellingen zijn ook daadwerkelijk uitgekomen in het nieuwe testament. Zie bijvoorbeeld de uitleg die Paul heeft gegeven over Jesaja 53.


Overigens vroeg Jiyuu om een bewijs van de nauwkeurige overdracht van de Bijbel door de Joden.

�Als jij wist h�e precies de Joden de Bijbel overschreven en doorgaven, zou jij dit niet als argument hebben gebruikt! (Paul)�.

�Bewijs dit maar! (Jiyuu)�

Dit bewijs is inmiddels overtuigend geleverd. Tot aan de vondsten in de grotten bij Qumran waren de oudste bekende handschriften van bijbelboeken vrij jong, namelijk uit de Middeleeuwen. Wetenschappers hebben altijd al wel verondersteld, dat deze handschriften zeer zorgvuldig gekopieerd waren van oudere handschriften, die ook weer nauwkeurige kopie�n waren enz.. Maar zekerheid was er niet. Om een voorbeeld te noemen: de oudste complete rol van het boek Jesaja was uit het jaar 895 na Chr. Sinds de vondst van de Dode Zee rollen hebben we bijbelteksten die dateren uit 100 tot 200 voor Christus! We hebben een kopie van het complete boek Jesaja van een millennium ouder! Er zijn delen van alle boeken van het Oude Testament gevonden (behalve van het boek Esther). Bij het vergelijken van de tekst waar een millennium tussen zit, is gebleken dat de geschriften inderdaad zeer nauwkeurig gekopieerd zijn! (er zijn slechts enkele minimale wijzingen aangebracht ter verduidelijking, omdat de taal levend is).

Maar zoals ik al eerder schreef gaat het uiteindelijk niet om de ratio / het verstand (zie ook de eerdere discussie over Jacobus en Paulus) maar om het echte geloof!!

Met vriendelijke groet
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 17:08
Gelukkig kan Jezus heel direct duidelijk maken wie Hij is aan degenen die
het echt willen weten.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 mei 2005 om 17:21

Ik respecteer de menig van diegenen die 'anders geloven'. Het kost me veel tijd om telkens de bronvermelding te geven bij elke bewering die ik plaats. Zo hoort het natuurlijk ook, maar het kost me teveel tijd. Tijd is mij kostbaar deze dagen. Ik zou graag verder discussi�ren en ik heb nog vele aanmerkingen op kenmerken van het Christendom, maar zoals ik al eerder zei: mijn inspanningen zullen vaak tevergeefs zijn. Dit is de reden waarom ik me onttrek aan deze discussie.

Een aantal dagen geleden las ik ergens:

'Degenen die de Waarheid zoeken zijn meer dan vrienden, zij zijn broeders.'

En zo is het maar net; wij zijn allen mensen, geschapen door ��n en dezelfde God, die wij allen aanbidden.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 01:55
ok, als jullie nog even door willen gaan.. doen we dat.. maar niet achteraf je nicknaam uit schaamte gaan veranderen en weer terugkomen .. afgesproken!?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 03:04

De heilige bijbel???

Allereerst: een geloof is niet gebaseerd op historisch onderzoek. (Visje)

Het gaat hier om de authenticiteit van de bijbel. Niet om God�s boodschap zelf. GOD is niet verantwoordelijk hoe wij Zijn boodschap op een stuk papier neerschrijven of hoe wij het op een TFT scherm met een bepaald aantal pixels afbeelden.

De bijbel is NIET het woord van GOD, niet in het begin en ook niet later. (Overigens, een moslim moet wel geloven in de Injeel die aan profeet Jezus (as) is geopenbaard) Een tekst kan heilig genoemd worden als het vrij is van tegenstrijdigheden, fouten en veranderingen. Een interpretatie van een ooggetuige is iets anders dan het Woord van GOD. Als er zoveel tegenstrijdigheden te ontdekken zijn in de bijbel kan je het dan nog steeds �heilig� noemen?

Dat kan God alleen! Lees gewoon onbevangen de bijbel in het besef dat God de samenstelling ervan zo heeft bestemd als hij is.(Visje)

De joden hadden er het meeste aandeel in, vergeet dat niet. Doordat ze constant de wetten van GOD overtraden, en verbonden verbroken, waren vele profetie�n in hun nadeel. Ze deden dan ook alle moeite die boeken die in hun ogen als �anti-joods� en vijandig waren te vernietigen.

De christenen van nu hebben vele versies van de bijbel. Maar welke DE versie moet zijn, weet niemand te vertellen. De juiste vertaling van het origineel is niet meer te achterhalen. Omdat: (1) Het originele manuscript bestaat niet (2) de engelse vertaling is makkelijk te manipuleren want woorden uit het hebreeuws/aramees werden op andere manieren gebruikt in die tijd (3) we zijn nu volledig afhankelijk van menselijke beoordeling welke teksten de beste vertalingen zijn. Hoe kunnen we alleen daarop vertrouwen? Heilig? Volgens wie? Volgens het verstand van wie?

Hoe kunnen we een vertaling vertrouwen en ook nog eens welke vertaling uit welke versie?

Bij de Quran hebben we dit probleem niet. Daar is bij een meningsverschil over een passage, altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar de originele tekst in het Arabisch waarin het is geopenbaard en opgeschreven. Op die manier kunnen Islamgeleerden ons de werkelijke uitleg geven.

Er zijn te veel vragen die nu opkomen. Welke versie is de beste, wie maakt de beste versie en waarom? Kan een boek, geschreven vanuit een persoonlijk verhalende invalshoek, beter zijn dan een geopenbaarde?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 03:05
hhhhhhhhhhhhhhhhhh
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 04:35
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De bijbel is NIET het woord van GOD, niet in het begin en ook niet later.

Dat klopt, maar wel om een andere reden dan jij denkt.  In het christendom staat Jezus nl centraal, is hij als persoon de boodschap van God, terwijl in de islam de koran die taak krijgt.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 05:04
De heilige Profeet Muhammed (sallalaho alaihi wa salam) zou hebben gezegd:

"Alle dingen vrezen degene die Allah vreest, terwijl alles een bron van vrees vormt voor degene die iemand anders dan Allah vreest."

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 07:27
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

De heilige bijbel???

Allereerst: een geloof is niet gebaseerd op historisch onderzoek. (Visje)

Het gaat hier om de authenticiteit van de bijbel. Niet om God�s boodschap zelf. GOD is niet verantwoordelijk hoe wij Zijn boodschap op een stuk papier neerschrijven of hoe wij het op een TFT scherm met een bepaald aantal pixels afbeelden.

De bijbel is NIET het woord van GOD, niet in het begin en ook niet later. (Overigens, een moslim moet wel geloven in de Injeel die aan profeet Jezus (as) is geopenbaard) Een tekst kan heilig genoemd worden als het vrij is van tegenstrijdigheden, fouten en veranderingen.

Zoals je eerder in dit forumonderwerp had kunnen lezen, is nu juist aangetoond dat de Bijbel onveranderd is gebleven, en bovendien geen tegenstrijdigheden en fouten bevat! Jammer dat je die bijdragen niet gelezen hebt! Met andere woorden: juist d��rom noemen we de Bijbel heilig!

Een interpretatie van een ooggetuige is iets anders dan het Woord van GOD. Als er zoveel tegenstrijdigheden te ontdekken zijn in de bijbel kan je het dan nog steeds �heilig� noemen?

Herhaling: dit is nou juist n�et het geval: er z�jn geen tegenstrijdigheden te ontdekken! Waarom l��s je de eerdere reacties niet, Jiyuu?!

Dat kan God alleen! Lees gewoon onbevangen de bijbel in het besef dat God de samenstelling ervan zo heeft bestemd als hij is.(Visje)

De joden hadden er het meeste aandeel in, vergeet dat niet. Doordat ze constant de wetten van GOD overtraden, en verbonden verbroken, waren vele profetie�n in hun nadeel. Ze deden dan ook alle moeite die boeken die in hun ogen als �anti-joods� en vijandig waren te vernietigen.

O�k dit is weer niet waar! Als je de Bijbel gelezen had, had je gezien dat die b�l staat van allerlei profetie�n die er niet om liegen! Deze profetie�n zijn voor een deel veroordelend voor het eigen Joodse volk! Hieruit blijkt dat wat je beweert uit je grote duim gezogen is! Het bewijs daarvoor? De Bijbel l�zen! Maar dat moet je natuurlijk dan w�l w�llen �n d�en, natuurlijk! En �ls je de Bijbel al leest, doe het dan w�l stukken b�ter dan dat je dit forum "leest"(?????)! En bew��r pas iets, als je het kunt bewijzen! H�e vaak moeten we d�t nog zeggen!!!!!!!!!!!!!!

De christenen van nu hebben vele versies van de bijbel. Maar welke DE versie moet zijn, weet niemand te vertellen. De juiste vertaling van het origineel is niet meer te achterhalen.

Ook n� zit je er weer helemaal naast! Het feit dat er verschillende vertalingen zijn, geeft niet automatisch weer dat er fundamentele verschillen zouden zijn! Het gaat in die vertalingen slechts om nuanceverschillen! Daarom: l��s dan eerst die verschillende vertalingen, en kom d�n pas met je reactie! W��rom d�e je dat niet, Jiyuu?????!!! Dit heeft z� toch geen enkele zin!!!! Als iedereen hier op dit forum zomaar wat roept, dan kan dat voor jezelf wel leuk zijn, maar daar schiet niemand wat mee op!

Omdat: (1) Het originele manuscript bestaat niet

Nogmaals: als je de voorgaande reacties gelezen had, had je gezien dat ze wel degelijk bestaan! Je moet daarvoor w�l lezen, natuurlijk!

(2) de engelse vertaling is makkelijk te manipuleren want woorden uit het hebreeuws/aramees werden op andere manieren gebruikt in die tijd

Als je van de feiten op de hoogte was geweest, wist je, dat we manuscripten uit en van de grondteksten hebben! Bovendien zijn we heel goed op de hoogte van de verschillen die er nou eenmaal optreden in de taal, omdat de taal een organisch iets is: elke taal leeft! Dus we zijn heel goed in staat alles van de Bijbel volgens de grondtekst en grondbetekenis te reconstrueren! We zijn dus geenszins daarbij van het Engels afhankelijk!

En alweer: waar blijft de feitenkennis? En voor de zoveelste keer: ��rst feitenkennis + bewijzen, d�n pas reageren!

(3) we zijn nu volledig afhankelijk van menselijke beoordeling welke teksten de beste vertalingen zijn. Hoe kunnen we alleen daarop vertrouwen? Heilig? Volgens wie? Volgens het verstand van wie?

Hoe kunnen we een vertaling vertrouwen en ook nog eens welke vertaling uit welke versie?

Zoals gezegd: we hoeven gelukkig niet te kiezen: er is slechts ��n grondtekst!

Bij de Quran hebben we dit probleem niet. Daar is bij een meningsverschil over een passage, altijd de mogelijkheid om terug te gaan naar de originele tekst in het Arabisch waarin het is geopenbaard en opgeschreven. Op die manier kunnen Islamgeleerden ons de werkelijke uitleg geven.

Er zijn te veel vragen die nu opkomen. Welke versie is de beste, wie maakt de beste versie en waarom? Kan een boek, geschreven vanuit een persoonlijk verhalende invalshoek, beter zijn dan een geopenbaarde?

�ls je tenminste mijn reactie gelezen hebt (ik h��p het!), dan weet je inmiddels dat AL de vragen zijn beantwoord! Nogmaals: ik h��p dat je alles wat ik schreef, ook �cht gelezen hebt!



Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 09:52

ja visje het gaat om het verstand en volges mij als je goed na denkt en je kijkt wat logis is zou je voor de islam kiezen

en geloof je zelf dat ze dorigineele bijbel heben gevonden hoe weet je dat zo zeker er blijft toch twijfel

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 11:42
Jiyuu schreef:
Bij de Quran hebben we dit probleem niet. Daar is bij een
meningsverschil over een passage, altijd de mogelijkheid om terug te
gaan naar de originele tekst in het Arabisch waarin het is geopenbaard en
opgeschreven. Op die manier kunnen Islamgeleerden ons de werkelijke
uitleg geven.


Bij de Quran bestaat een heel ander en veel groter probleem, namelijk dat
de tekst van de Quran van 1 persoon komt. Wie zegt dat de openbaring
die deze ene persoon ontving zuiver is? Hijzelf natuurlijk...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.