Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

interview voor studie!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
annebeth Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 12 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote annebeth Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: interview voor studie!
    Geplaatst op: 12 juni 2005 om 06:11

Hallo!

Ik studeer journalistiek in Utrecht en schrijf een artikel over �jongeren� (tot ongeveer 30 jaar) en hun geloof. Daarvoor interview ik Christelijke, Joodse en Islamitische jongeren. Ik hoop dat iemand een paar vragen wil beantwoorden. Via de mail of telefonisch.
Het gaat erom dat ik een beeld krijg van hoe jij je geloof beleeft en wat het voor je betekent.
Zou het heel fijn vinden als iemand me zou willen helpen!

1) Wat is de reden dat je in Allah gelooft?
2) Wat betekenen Allah en je geloof voor jou?
3) Hoe geef je uiting aan je religie?
4) Hoe ervaar je het contact met Allah, heb je dat?
5) Wat vind je ervan dat er ook mensen niet of anders geloven?
6) Krijg je naar jou mening voldoende ruimte in Nederland om je geloof te belijden?
7) Respecteren anderen in jou ogen voldoende dat er ook andersgelovigen zijn?
8) Kan er vrijheid van geloof bestaan zonder democratie?
9) Waarom denk jij dat jongeren steeds minder interesse hebben voor religie?
11) Ken jij veel jongeren die wel actief geloven, hoe doen zij dat?

Ik zou het super vinden als iemand wat antwoorden kan geven op deze vragen!
Zou je ook je voor- en achternaam, leeftijd en woonplaats kunnen doorgeven als je mailt?

Groetjes, Annebeth
[email protected]

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992