Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHet bestaan van God

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Het bestaan van God
    Geplaatst op: 22 juni 2005 om 11:22

Kijk eens om u heen vanuit de stoel waar u zit, u zult opmerken dat alles in de kamer �gemaakt� is: de muren, de stoffering, het plafond, de stoel waar u op zit, dit boek dat u in uw handen heeft, de tafel en het glas dat er op staat en talloze andere dingen. Geen van deze voorwerpen zijn in uw kamer aanwezig uit eigen beweging. Zelfs de simpele lussen in het vloerkleed zijn gemaakt door iemand: zij zijn niet spontaan ontstaan of per toeval.

 

Een persoon die op het punt staat een boek te lezen, weet dat dit boek geschreven is door een auteur met een bepaalde bedoeling. Het komt niet in hem op dat dit boek zomaar in eens bestond of per toeval daar is. Op dezelfde manier zal een persoon die een beeld ziet, niet twijfelen dat dit beeld gemaakt is door een beeldhouwer. Niet alleen kunst, maar zelfs een paar bakstenen op elkaar, laten een persoon overtuigd zijn van het feit dat zij op elkaar zijn gestapeld door iemand met een bepaald plan. Daarom, overal waar orde is, hetzij klein of groot, moet ook een stichter en beschermer van deze orde aanwezig zijn. Als er op een dag iemand tegen u zou zeggen dat ruw ijzer en kool zomaar bij elkaar zijn gekomen om zonder reden staal te vormen, welke plotseling de Eiffeltoren vormde, uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou u die niet voor zwakzinnig verklaren?

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2005 om 12:33

dit heb ik gelezen in het boek:de fakkel,god bestaat.gebaseerd op het werk van haroen yahya.

een heel overtuigend stuk,waar niets anders dan de waarheid wordt in verteld.natuurlijk zullen er altyd zijn die er anders over denken,de onwetende

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2005 om 12:43
Als er op een dag iemand tegen u zou zeggen dat er zich een god vormde, uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou u die niet voor zwakzinnig verklaren?

Zitten we dan niet gewoon een stapje hoger? Waarom is de verklaring die je hierboven geeft wel goed genoeg voor de aarde om ons heen, maar niet om het onstaan van God te verklaren. Kun je me dat verschil misschien uitleggen?

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 05:04

Als er op een dag de helaal tegen u zou zeggen dat hij zich zelfd vormde, uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou u die niet voor zwakzinnig verklaren

 

 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 05:07
In eerste instantie geplaatst door gawas

Als er op een dag de helaal tegen u zou zeggen dat hij zich zelfd vormde, uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou u die niet voor zwakzinnig verklaren

 

 

maschalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 05:14

In eerste instantie geplaatst door gawas

Als er op een dag de helaal tegen u zou zeggen dat hij zich zelfd vormde, uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou u die niet voor zwakzinnig verklaren

Leg dit eens uit aub.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 05:15

Zitten we dan niet gewoon een stapje hoger? Waarom is de verklaring die je hierboven geeft wel goed genoeg voor de aarde om ons heen, maar niet om het onstaan van God te verklaren. Kun je me dat verschil misschien uitleggen?

De gene die de tijd en de ruimt heeft geschappen zit gewoon een stapje boven.

Leg dan uit voor een bacterie wat betekent het kwantum theorie.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 05:45
allah yardi3alik
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 07:47

In eerste instantie geplaatst door gawas

De gene die de tijd en de ruimt heeft geschappen zit gewoon een stapje boven.

Waarom ga je wel automatisch en geheel zonder bewijzen uit van een God die tijd en ruimte heeft geschapen maar niet van iets dat die God geschapen heeft. Misschien heeft de schepper ook wel een God die hem geschapen heeft. Het verbaast me nu eenmaal dat je de schepper als automatisch de laatste trap ziet terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is.

In eerste instantie geplaatst door gawas

Leg dan uit voor een bacterie wat betekent het kwantum theorie.

Het argument "dat is te moeilijk voor je" is wel erg flauw.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 07:52
ik wist niet zo mens bestond met een lege" hoofd".
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 08:15

 

Het argument "dat is te moeilijk voor je" is wel erg flauw.

u moet niet personlijke opvatten maar

Het argument"dat is te moeilijk voor de mens"

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 10:02

In eerste instantie geplaatst door gawas

Het argument"dat is te moeilijk voor de mens"

Even slap excuus, dan kan ik ook wel zeggen: "Evolutie is te moeilijk voor de mens". Ik veronderstel ook niet dat je alles begrijp maar op z'n mist iets van aanwijzingen kan geven, waarnemingen kunt doen of dingen kunt afleiden.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door gawas

Het argument"dat is te moeilijk voor de mens"

Even slap excuus, dan kan ik ook wel zeggen: "Evolutie is te moeilijk voor de mens". Ik veronderstel ook niet dat je alles begrijp maar op z'n mist iets van aanwijzingen kan geven, waarnemingen kunt doen of dingen kunt afleiden. als je kunt lezen sla dan is de koran open en lees er een beetje in!! misschien dat je dan wat wijzer wordt

Groet, groet Eelke

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2005 om 16:56
Als dat het enige bewijs is wat je aan kan drager dan ben ik niet overtuigd. Er zijn teveel "heilige boeken" die hetzelfde claimen. Je zult dus met iets tastbaarders moeten komen.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 03:11

bisilaahira7maira7im


35. Belooft hij u dat wanneer gij dood zijt en stof en beenderen zijt geworden, gij weder zult worden opgewekt?

36. Verre, verre is hetgeen u wordt beloofd!

37. Er is geen ander leven buiten ons tegenwoordige leven; wij leven en sterven en zullen niet worden opgewekt.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 03:14
[QUOTE=taqwaa]

bisilaahira7maira7im


35. Belooft hij u dat wanneer gij dood zijt en stof en beenderen zijt geworden, gij weder zult worden opgewekt?

36. Verre, verre is hetgeen u wordt beloofd!

37. Er is geen ander leven buiten ons tegenwoordige leven; wij leven en sterven en zullen niet worden opgewekt.
 

 

54. Laat hen daarom voor een tijd aan hun onwetendheid over.

 


64. Totdat, wanneer Wij degenen hunner die in weelde leven met straf grijpen, ziet, dan jammeren zij allen om hulp.

65. Klaag niet op deze Dag, want gij zult door Ons niet worden geholpen.

66. Mijn woorden werden u verkondigd, doch gij placht u af te keren.

67. Hovaardig, in dwaasheid er over pratende.

68. Hebben zij dan niet over het Woord nagedacht, of is er iets tot hen gekomen dat niet tot hun voorvaderen kwam?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 04:45

In eerste instantie geplaatst door Eelke

Als er op een dag iemand tegen u zou zeggen dat er zich een god vormde, uit zichzelf, zou u hem en diegenen die hem geloven, zou u die niet voor zwakzinnig verklaren?

Zitten we dan niet gewoon een stapje hoger? Waarom is de verklaring die je hierboven geeft wel goed genoeg voor de aarde om ons heen, maar niet om het onstaan van God te verklaren. Kun je me dat verschil misschien uitleggen?

Groet, groet Eelke

Ik zal het uitleggen.

Allah is Al-Awwal (De Eerste) en Al-Aaghir (De Laatste) en Al-Samad (De Onafhankelijke en iedereen is afhankelijk van Hem- de Eeuwige).

Hij is de Eerste en de Laatste en de Eeuwige, Hij heeft alles en iedereen geschapen tussen Hemelen en Aarde, Hij heeft altijd bestaan en zal altijd bestaan en is niet geschapen en is niet gelijk aan Zijn schepselen en heeft geen zoon of dochter en heeft geen vader, moeder of vrouw.

Hij is Allah er is geen God dan Hij, Laa ilaha illa Allah.

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 05:01

Duidelijk verhaal, maar waar is die kennis dan op gebaseerd? 

Als je zegt dat een Allah de eerste, de laatste en eeuwige is, kan ik ook zeggen dat ons universum de eerste, de laatste en de eeuwige is. Of ik kan zeggen dat Allah ook gewoon geschapen is door een nog grotere schepper. Wat is het argument wat je gebruikt om Allah als de hoogste stap van de trap te zien.

Ik vind het prima dat je het gelooft hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar mijns inziens is het "toevallig" bestaan van Allah net zo "toevallig" als de evolutie. Ik vroeg me dus ook hoe je dat verschil beargumenteerd. En zoals eerder gezegd vind ik de citaten uit de koran niet echt overtuigend. Er zou toch meer ondersteunend "bewijs" moeten zijn voor zo'n belangrijke claim.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 05:52
het is geen verhaal  word waker het is de waarheid ''waar jij blind voor bent"
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 06:16
In eerste instantie geplaatst door Eelke

Duidelijk verhaal, maar waar is die kennis dan op gebaseerd? 

Als je zegt dat een Allah de eerste, de laatste en eeuwige is, kan ik ook zeggen dat ons universum de eerste, de laatste en de eeuwige is. Of ik kan zeggen dat Allah ook gewoon geschapen is door een nog grotere schepper. Wat is het argument wat je gebruikt om Allah als de hoogste stap van de trap te zien.

Ik vind het prima dat je het gelooft hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar mijns inziens is het "toevallig" bestaan van Allah net zo "toevallig" als de evolutie. Ik vroeg me dus ook hoe je dat verschil beargumenteerd. En zoals eerder gezegd vind ik de citaten uit de koran niet echt overtuigend. Er zou toch meer ondersteunend "bewijs" moeten zijn voor zo'n belangrijke claim.

Groet, groet Eelke

Dank voor je reactie.

Die Kennis is gebaseerd op de Kennis die Allah de Schepper naar ons heeft gestuurd. Het argument is dat Allah ons hierover heeft verteld, via Zijn laatste Profeet Mohammad (vrede zij met hem) en in Zijn laatste Boek, de Koran.  

Islaam betekent letterlijk het opvolgen van de Wil van Allah. Allah draagt elk mens op om Hem alleen te dienen in dit leven en Allah heeft zijn Boodschap in duidelijke taal in de Koran uitgelegd aan de mens. Islaam is geen door de mens gemaakte religie, filosofie of theorie, Allah spreekt rechtstreeks tot de mens en het is de levenswijze die Allah voor de mens heeft bepaald.

Waarom is de Koran niet overtuigend? Spreekt de Koran zich dan niet uit over Allah en de hemelen en aarde, en het dagelijkse leven en de mensen hierin, de bergen en de zee�n, en de zon en maan en over de mens en zijn lichaam. De Koran spreekt zich uit over alles wat geschapen is en draagt de mens op om na te denken over het ontstaan hiervan. Allah geeft de mens elke dag tekenen, zie hoe mooi de Natuur werkt en hoe evenwichtig deze is.

Een big bang is een door de mens gemaakte gedachte. Het is een theorie, dit betekent dat deze niet gebaseerd is op feit en praktijk. Hoe kan een explosie een evenwichtig en mooie natuur cree�ren, hoe kan een schilderij ontstaan zonder schilder. We zien hier op Aarde explosies, tornado�s en tsunami�s, hebben deze weleens zaken geordend of ruimte hiertoe gelaten,zijn dit geen tekenen dan? Hoe kan de zon uit zichzelf bewegen, en de aarde uit zichzelf draaien, en de wind uit zichzelf waaien en regen uit zichzelf vallen? Draait een door de mens gemaakte motor uitzichzelf, is het zo je naar het tankstation zal moeten gaan om te tanken en de benzineslang moet oppakken. 

Groet,

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 07:06

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Die Kennis is gebaseerd op de Kennis die Allah de Schepper naar ons heeft gestuurd. Het argument is dat Allah ons hierover heeft verteld, via Zijn laatste Profeet Mohammad (vrede zij met hem) en in Zijn laatste Boek, de Koran.  

Islaam betekent letterlijk het opvolgen van de Wil van Allah. Allah draagt elk mens op om Hem alleen te dienen in dit leven en Allah heeft zijn Boodschap in duidelijke taal in de Koran uitgelegd aan de mens. Islaam is geen door de mens gemaakte religie, filosofie of theorie, Allah spreekt rechtstreeks tot de mens en het is de levenswijze die Allah voor de mens heeft bepaald.

Je baseerd dus alles op wat er in de koran is beschreven. Ik vind het knap dat je zoveel waarde aan zo weinig tekst kunt hechten. Persoonlijk zie ik graag een breder basis van kennis voordat ik iets aannemelijk vind.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Waarom is de Koran niet overtuigend? Spreekt de Koran zich dan niet uit over Allah en de hemelen en aarde, en het dagelijkse leven en de mensen hierin, de bergen en de zee�n, en de zon en maan en over de mens en zijn lichaam. De Koran spreekt zich uit over alles wat geschapen is en draagt de mens op om na te denken over het ontstaan hiervan.

Er zijn veel meer boeken die bovenstaande doen, dus daar in de koran niet uniek in. Verder denk ik dat een boek dat zichzelf als enige ware verklaart bij voorbaat al twijvelachtig. "De koran is waar omdat het in de koran staat" is voor mij dus zeker geen houdbaar argument.

Als is dan ook nog na ga denken, zoals de koran opdraagt, dan kom ik al snel tot de conclusie dat de koran in zijn tijd vast een vooruitstrevend werk was. Vandaag de dag is hij echter verouderd en op zoveel manieren te interpreteren dat je er niet echt een samenleving op kunt bouwen.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Allah geeft de mens elke dag tekenen, zie hoe mooi de Natuur werkt en hoe evenwichtig deze is.

Jij ziet misschien een evenwichtige natuur, ik zie een wrede strijd om overleven. Een aarde waar het leven verspilt wordt op een ongelofelijke schaal. Het universum om ons heen is al niet anders, er worden duizenden sterren geboren maar er wordt ook op grote schaal vernietigd. Hoewel het een mooie natuur is, is hij zeker niet evenwichtig.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Een big bang is een door de mens gemaakte gedachte. Het is een theorie, dit betekent dat deze niet gebaseerd is op feit en praktijk.

Maar het is wel een theorie die ondersteund wordt door waarnemingen. Proeven en modellen tonen aan dat het op z'n minst aannemelijk is dat het inderdaad zo is gebeurd. Iedereen kan met de juiste middelen dezelfde metingen doen en conclusies trekken. Voor een geloof is alles waar je op terug kunt vallen het geloof zelf.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Hoe kan een explosie een evenwichtig en mooie natuur cree�ren, hoe kan een schilderij ontstaan zonder schilder. We zien hier op Aarde explosies, tornado�s en tsunami�s, hebben deze weleens zaken geordend of ruimte hiertoe gelaten,zijn dit geen tekenen dan?

Er zijn gebeuren regelmatig vreemde dingen bij tornado's, daar zijn genoeg verhalen van bekend.

http://library.thinkquest.org/C001472/nl/ (bij Tornado's Verhalen en meer)

Dan kun je zeggen "dat is toeval" maar waarom zou dat dan niet kunnen bij de big-bang. De evenwichtige natuur is namelijk ook niet zo evenwichtig als je doet voorkomen.

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Hoe kan de zon uit zichzelf bewegen, en de aarde uit zichzelf draaien, en de wind uit zichzelf waaien en regen uit zichzelf vallen? Draait een door de mens gemaakte motor uitzichzelf, is het zo je naar het tankstation zal moeten gaan om te tanken en de benzineslang moet oppakken.

Natuurkundig kan ik hier overal wel verklaringen voor geven. Ik zie nergens een aanwijzing dat dit alles door Allah is geschapen. Gezien het ontbreken van aanwijzingen is voor een verklaring dat we zijn uitgespuugd door een grote groene draak even geloofwaardig.

Maar goed het is mij wel duidelijk dat de koran de spil is van je geloof en die als de absolute waarheid beschouwd. Dat is je goed recht maar ik ga liever voor een wetenschappelijk onderbouwde theorie. Zelfs al komt daar soms "weet ik niet" in voor en wordt er nog dagelijks aan gesleuteld.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 17:05

Ok. dat is duidelijk.

Er zitten veel onwaarheden in jouw tekst, maar ik zal verder niet teveel ingaan op jouw ongeloof. Het is de verplichting van elke moslim om de boodschap van de Islam te verkondigen, als je vragen hebt hierover dan zijn wij altijd bereid om deze te beantwoorden. 

Ik wil jou wel even zeggen dat jouw reactie en levenswijze heel goed beschreven staan in de Koran. Dat is pas echte wetenschap, Allah beschrijft ons de pschologische en filosofische gedachtengang van athe�stische mensen.  

Wat is wetenschappelijk in dit geval? Het heeft in ieder geval niks te maken met "weten". De big bang heeft niemand waargenomen en is dus uit de duim gezogen.
Wie weet het beter? Is het Allah die ons keihard uitdaagt om met tegenbewijzen te komen of is het een mens die zich niet eens meer herrinerd wat hij vijf minuten geleden precies heeft gezegd.

Als ergens aan wordt gesleuteld betekent dit dat men gewoon zit lopen te gissen over alles en nog wat. Hij zit een spelletje met zichzelf te spelen omdat deze weigert zijn Schepper te aanbidden.  

Wat gebeurt er volgens jou na jouw dood? Niks. Wat heeft het leven dan voor nut.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2005 om 20:22
Geef die onwaarheden dan eens aan?
Dan kan daar wellicht over gediscuseerd worden.
Enkelbeweringen zonder toelichting brengt natuurlijk niks.
Herne
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 03:29
Salaam

Eelke, kun jij begrijpen dat sommige van huidige wetenschappen veel mensen te ver boven het hoofd kunnen gaan. Zaken zoals quantum-fysica en astro-fysica, waar natuurwetten gewoon zo complex zijn dat er vragen komen dan antwoorden te vinden zijn. Nu lijkt jouw stelling: de natuur zit vol onevenwichtigheid zeer aannemelijk. Maar je gaat ervan uit dat je dus ook de natuur volledig begrijpt. Dat laatste is zeker niet het geval, ik ga ervan uit dat je geen doorgewinterde quantum/astro-fysica bent om zo goed als alles te begrijpen. Laat ik wat duidelijker zijn. Hoe kan jouw stelling kloppen als je de gehele natuur niet begrijpt? Hoe kun je een definitieve uitslag geven van een wedstrijd die je niet eens voor een honderste kent? (Dat de Quraan dat beweert is een ander verhaal, het gaat nu om jou.)
Ok, dat de Quraan volgens jou outdated is, is een stelling. Geen feit. Eerder een veronderstelling, want ik ga er van uit dat jij dus ook niet de gehele Quraan begrijpt (geen moslim kan dat zelfs). Waarom breng je hier dan ook maar een definitieve uitslag over?
Jah, wat kun je niet op verschillende manieren interpreteren? Democratie niet? Kom toch.
Trouwens, nu je het toch niet weet. De Quraan gebied moslims kennis te vergaren en erg kritisch te wezen. Nee, je moet zelf maar lezen. En de Quraan zegt zelfs dat je er fouten in mag proberen te vinden, opdat je er lering uit kun trekken. Tot nu toe heb ik er geen gevonden. Ik ga ervan uit dat jouw zekerheid, dat de Quraan onjuist is, gestoeld is op continue bombadering van de westerse media. Want ik weet wel zeker dat je jouw vooroordelen nu al klaar hebt. Laat ik jou maar zeggen dat geen van de argumenten van een niet-moslim die ik heb gehoord, ik niet heb kunnen ontkrachten. En daar heb ik genoeg over nagedacht.
Ach ja, het mensenleven is maar kort. Wij (moslims) kiezen nu voor Islam, het is jouw recht jouw menselijke wil te gebruiken om ergens anders in te geloven.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 07:38
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Eelke, kun jij begrijpen dat sommige van huidige wetenschappen veel mensen te ver boven het hoofd kunnen gaan. Zaken zoals quantum-fysica en astro-fysica, waar natuurwetten gewoon zo complex zijn dat er vragen komen dan antwoorden te vinden zijn. Nu lijkt jouw stelling: de natuur zit vol onevenwichtigheid zeer aannemelijk. Maar je gaat ervan uit dat je dus ook de natuur volledig begrijpt. Dat laatste is zeker niet het
geval, ik ga ervan uit dat je geen doorgewinterde quantum/astro-fysica bent om zo goed als alles te begrijpen. Laat ik wat duidelijker zijn. Hoe kan jouw stelling kloppen als je de gehele natuur niet begrijpt?


Nee ik ben geen doorgewinterde fysica daar heb je gelijk in. Dan komen we terug op de stelling "is de natuur evenwichtig" en is de vraag wat bedoelen we hier mee. Uit de context heb ik dat als volgt opgevat. De natuur is uitgebalanceerd waardoor het hele eco-systeem in perfectie op elkaar aansluit. Zelfs in de banen van planeten en steren kun je een perfectie afleiden.
Ik zie om me heen echter een wrede strijd om te overleven en in de rest van het universum een creatie en vernietiging op ongekende schaal. Hiervoor hoef ik de hele natuur niet voor te snappen. Mijn stelling is echter net zo goed als de stelling dat de natuur wel uitgebalanceerd is, ik neem tenminste aan dat jij ook niet alles weet.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Hoe kun je een definitieve uitslag geven van een wedstrijd die je niet eens voor een honderste kent? (Dat de Quraan dat beweert is een ander
verhaal, het gaat nu om jou.)


Zelfs met minder dan aan honderste aan kennis kun je om je heen wel zien dat het niet goed gaat op deze aarde. De mensheid is in snel tempo bezig deze aarde op te consumeren en dat gaat ten koste van een enorm menselijk leed. Ja ik denk dus dat mijn stelling: De natuur is onevenwicht wel stand houdt.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Ok, dat de Quraan volgens jou outdated is, is een stelling. Geen feit. Eerder een veronderstelling, want ik ga er van uit dat jij dus ook niet de gehele Quraan begrijpt (geen moslim kan dat zelfs). Waarom breng je hier dan ook maar een definitieve uitslag over?


Ik breng geen definitieve uitslag maar slechts mijn mening. Daarvoor is het ook een discussie-forum, om menngen te delen.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Jah, wat kun je niet op verschillende manieren interpreteren? Democratie niet? Kom toch.
Trouwens, nu je het toch niet weet. De Quraan gebied moslims kennis te vergaren en erg kritisch te wezen. Nee, je moet zelf maar lezen. En de Quraan zegt zelfs dat je er fouten in mag proberen te vinden, opdat je er lering uit kun trekken.


Ik vind dat er genoeg fouten in zitten, maar dat zal een gelovige moslim anders zien. Net zo goed als jij denk ik fouten ziet in democratie.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

<knip> Want ik weet wel zeker dat je jouw vooroordelen nu al klaar hebt. Laat ik jou maar zeggen dat geen van de argumenten van een niet-moslim die ik heb gehoord, ik niet heb kunnen ontkrachten. En daar heb ik genoeg over nagedacht.


Maar kun je wel begrijpen dat ik dingen in de koran als fout interpreteer aangezien mijn mening over bepaalde onderwerpen anders is.

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Ach ja, het mensenleven is maar kort. Wij (moslims) kiezen nu voor Islam, het is jouw recht jouw menselijke wil te gebruiken om ergens anders in te geloven.


Gelukkig heeft iedereen het recht om te geloven wat hij/zij wil en dat moet ook zo blijven.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 03:13

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Eelke, kun jij begrijpen dat sommige van huidige wetenschappen veel mensen te ver boven het hoofd kunnen gaan. Zaken zoals quantum-fysica en astro-fysica, waar natuurwetten gewoon zo complex zijn dat er vragen komen dan antwoorden te vinden zijn. Nu lijkt jouw stelling: de natuur zit vol onevenwichtigheid zeer aannemelijk. Maar je gaat ervan uit dat je dus ook de natuur volledig begrijpt. Dat laatste is zeker niet het geval, ik ga ervan uit dat je geen doorgewinterde quantum/astro-fysica bent om zo goed als alles te begrijpen. Laat ik wat duidelijker zijn. Hoe kan jouw stelling kloppen als je de gehele natuur niet begrijpt? Hoe kun je een definitieve uitslag geven van een wedstrijd die je niet eens voor een honderste kent? (Dat de Quraan dat beweert is een ander verhaal, het gaat nu om jou.)
Ok, dat de Quraan volgens jou outdated is, is een stelling. Geen feit. Eerder een veronderstelling, want ik ga er van uit dat jij dus ook niet de gehele Quraan begrijpt (geen moslim kan dat zelfs). Waarom breng je hier dan ook maar een definitieve uitslag over?
Jah, wat kun je niet op verschillende manieren interpreteren? Democratie niet? Kom toch.
Trouwens, nu je het toch niet weet. De Quraan gebied moslims kennis te vergaren en erg kritisch te wezen. Nee, je moet zelf maar lezen. En de Quraan zegt zelfs dat je er fouten in mag proberen te vinden, opdat je er lering uit kun trekken. Tot nu toe heb ik er geen gevonden. Ik ga ervan uit dat jouw zekerheid, dat de Quraan onjuist is, gestoeld is op continue bombadering van de westerse media. Want ik weet wel zeker dat je jouw vooroordelen nu al klaar hebt. Laat ik jou maar zeggen dat geen van de argumenten van een niet-moslim die ik heb gehoord, ik niet heb kunnen ontkrachten. En daar heb ik genoeg over nagedacht.
Ach ja, het mensenleven is maar kort. Wij (moslims) kiezen nu voor Islam, het is jouw recht jouw menselijke wil te gebruiken om ergens anders in te geloven.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Allah ibarek fiek.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 juni 2005 om 03:16
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door gawas

Het argument"dat is te moeilijk voor de mens"

Even slap excuus, dan kan ik ook wel zeggen: "Evolutie is te moeilijk voor de mens". Ik veronderstel ook niet dat je alles begrijp maar op z'n mist iets van aanwijzingen kan geven, waarnemingen kunt doen of dingen kunt afleiden.

Groet, groet Eelke

De Big Bang.

 

In 1929, in het �California Mount Wilson Observatory�, ontdekte een Amerikaanse sterrenkundige met de naam Edwin Hubble, ��n van de grootste ontdekkingen in de geschiedenis van de astronomie. Terwijl hij de sterren observeerde met een gigantische telescoop, ontdekte hij dat het licht van deze sterren verschoof naar het rode gedeelte van het spectrum en dat deze verschuiving groter was, naarmate de ster verder van de aarde verwijderd was. Deze ontdekking had een schrikbarend effect op de wetenschappelijke wereld, omdat volgens de algemeen geaccepteerde regels van de natuurkunde, het spectrum van lichtstralen reizend naar het punt van observatie, naar violet neigde, terwijl het spectrum van lichtstralen die van het observatiepunt af bewogen, naar rood neigde. Tijdens Hubble's observaties, ontdekte hij dat het licht van de sterren naar rood neigden. Dit betekent dat de sterren verder van ons af bewegen.

 

Spoedig daarna ontdekte Hubble nog een heel belangrijk iets: sterren en melkwegen bewegen niet alleen van ons vandaan, maar ook van elkaar. De enige conclusie die men kan trekken van een universum waarin alles van elkaar vandaan beweegt, is dat het universum constant expandeert, het universum zet uit.

 

�(Gedenk) de Dag waarop Wij de hemelen oprollen, zoals het oprollen van het perkament om op te schrijven: net zoals Wij de eerste schepping begonnen zullen Wij haar herhalen, als een belofte die Wij op Ons namen. Voorwaar, Wij zullen het doen.�[1]

 

Om dit beter te begrijpen, kan men het universum voorstellen als het oppervlak van een ballon die opgeblazen wordt. Net zo als de punten van het ballonoppervlak van elkaar bewegen wanneer je de ballon opblaast, zo ook bewegen de objecten in de ruimte van elkaar af, als de ruimte blijft uitzetten.

 

Eigenlijk was dit al, een korte periode voor Hubble, theoretisch ontdekt door Albert Einstein, die wordt beschouwd als de grootste wetenschapper van de eeuw. Einstein concludeerde na berekeningen die hij maakte in theoretische natuurkunde, dat het universum niet stabiel kon zijn. Hij legde deze theorie aan de kant, om niet in conflict te komen met de rest van de wetenschappelijke wereld, die het �static universe model� in die tijd in het algemeen accepteerden. Later zou Einstein toegeven dat deze beslissing, om de theorie voor zichzelf te houden, de grootste fout in zijn carri�re was. Vervolgens werd de theorie van Einstein bewezen door Hubble's waarnemingen en het werd een feit dat het universum expandeert.

 

Wat is nu belangrijk aan het feit dat het heelal uitzet, voor het bestaan van het heelal? Het uitzetten van het universum  impliceert, dat als het terug in de tijd kon reizen, dat het universum zou bewijzen dat het van origine ontstaan is uit ��n enkel punt. De berekeningen laten zien dat dit �enkele punt�, dat alle materie van het universum omvatte, een volume van nul had en een oneindige dichtheid.

 

Het heelal kreeg zijn bestaan door een explosie van dit punt met nul volume. Deze grote explosie die het begin van het heelal markeert, kreeg de naam �Big Bang� (de oerknal) en de theorie werd zo genoemd.

 

Het moet vermeld worden, dat een �nul volume� een theoretische uitdrukking is. Wetenschap kan het begrip �niets�, dat buiten het bevattingsvermogen van de mens ligt, defini�ren, maar alleen door het uit te drukken als �een punt met nul volume�. In oprechtheid, �een punt zonder volume� betekent �niets�. Het universum is �iets� geworden uit �niets�. Met andere woorden, het is geschapen.

 

De Big Bang-theorie laat ons zien dat in het begin alle objecten in het heelal, ��n deel waren en toen zijn gescheiden. Dit feit, welke is onthuld door de Big Bang-theorie, was al verklaard in de Qor-aan, 14 eeuwen geleden, toen mensen een heel beperkte kennis hadden over het universum: �Weten degene die ongelovig zijn niet dat de hemelen en de aarde als een gemengde massa waren en dat Wij hen beide daarop splitsten en dat Wij alle levende dingen uit het water maakten? Geloven zij niet?� [2]

 

Zoals wordt verklaard in dit vers, is alles, zelfs de �hemelen en de aarde� die nog niet geschapen waren, geschapen met de Big Bang, met de oerknal, vanuit dat ene punt, en gevormd tot het huidige universum, door scheiding van elkaar.

 

Als we de verklaring van dit vers uit de Qor-aan vergelijken met de Big Bang-theorie, dan zien we dat zij volledig overeenkomen met elkaar. Hoe dan ook, de Big Bang werd pas ge�ntroduceerd als een wetenschappelijke theorie in de 20ste eeuw.

 

De expansie (uitzetting) van het heelal is ��n van de meest belangrijke bewijzen dat het heelal is geschapen uit niets. Ofschoon dit feit pas ontdekt werd door de wetenschap in de 20ste eeuw, heeft Allah (Glorieus en Verheven is Hij) ons al ge�nformeerd over deze realiteit in de Qor-aan, die 1400 jaar geleden aan de mensheid werd geopenbaard:

 

�En Wij hebben de hemel met een grote macht gebouwd. En voorwaar, Wij zijn zeker Machtigen.� [3]



[1] Soerat Al-Anbiyaa (21), aayah 104.

[2] Soerat Al-Anbiyaa (21), aayah 30.

[3] Soerat Ad-Dzaariyaat (51), aayah 47.

Terug naar boven
gawas Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 31 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 235
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 03:13

OVER HET OVER HET DUIDELIJKE DUIDELIJKE

BEST BESTAAN AAN VAN AN ALLAH

Vanaf het moment dat de mens zijn ogen voor de wereld opent, omgeeft hem een grote ordelijkheid. Hij heeft zuurstof nodig om te overleven. Het is interessant, dat de atmosfeer van de planeet waarop

hij leeft, niet meer dan de exact benodigde hoeveelheid zuurstof levert, die hij nodig heeft. Op deze manier ademt hij moeiteloos. Om het bestaan van leven

op deze planeet mogelijk te maken, is het bestaan van een warmtebron van belang. Als antwoord op deze behoefte, staat de zon precies op de juiste plaats

om precies de juiste hoeveelheid warmte en energie, die de mens nodig heeft, uit te zenden. De mens heeft voedsel nodig om te overleven. Elke hoek van de

wereld wemelt van verbazingwekkend gevarieerd voedsel. De mens heeft ook water nodig. Verbazingwekkend is, dat driekwart van de planeet met water bedekt is. De mens heeft behoefte aan onderdak en in deze wereld is er land wat geschikt is om op te bouwen en er zijn allerlei soorten materialen om

onderkomens te maken.

Het zijn slechts een paar details te midden van miljarden, die het leven op aarde mogelijk maken. Kort samengevat, de mens leeft op een planeet die

volmaakt ontworpen is voor zijn overleving. Dit is zeker een planeet die "gecre�erd" is voor de mens.

De uitleg van de mens over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat hij op de manier denkt die hem is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop hij is ge�ndoctrineerd. Door deze misleiding, doet hij het bovenstaande vaak af als "nietszeggende werkelijkheden." Indien hij echter de zaak niet opzij schuift, en de omstandigheden, die ons bestaan mogelijk maken begint te onderzoeken, zal

hij zeker buiten de grenzen van het gebruikelijk denken staan en beginnen na te denken.

Hoe dient de atmosfeer als een beschermend plafond voor de aarde? Hoe weet elk van de miljarden cellen in ons lichaam hun individuele taak en hoe voeren zij die uit?

Hoe bestaat zo�n bijzonder ecologisch evenwicht op aarde?

Een persoon, die op zoek is naar antwoorden op deze vragen, volgt zeker de juiste weg. Hij blijft niet ongevoelig voor zaken die om hem heen gebeuren,

en bepleit geen onwetendheid over de bijzondere aard van de wereld. Een persoon die vragen stelt, die nadenkt en antwoorden geeft op deze vragen zal

zich realiseren dat op elke centimeter van de planeet een plan en ordening heerst:

Hoe is deze smetteloze ordening in het hele universum tot stand gekomen?

Wie heeft er voor de verfijnde evenwichten in de wereld gezorgd? Hoe zijn levende wezens, ongelooflijk verschillend in soort, tot stand gekomen?

Jezelf bezighouden met een intensief onderzoek naar de antwoorden op deze vragen, resulteert in een helder besef dat alles in het universum, de ordening ervan, elk levende wezen en structuur een onderdeel is van een plan, een product van een ontwerp. Elk detail, de uitstekende bouw van de vleugel van een insect, het systeem dat een boom in staat stelt om tonnen water naar haar allerhoogste takken te vervoeren, de ordening van de planeten en de verhouding van gassen in de atmosfeer zijn allemaal unieke voorbeelden van

perfectie. In elk detail van de oneindig gevarieerde wereld, vindt de mens zijn Schepper. Allah, de Eigenaar van alles in het gehele universum, maakt Zichzelf aan de mens kenbaar door het perfecte ontwerp van Zijn schepping.

Alles wat ons omringt, de voorbijvliegende vogels, onze kloppende harten, de geboorte van een kind of het bestaan van de zon in de hemel, belichaamt de

kracht van Zijn schepping. En wat de mens moet doen, is dit feit begrijpen. Al deze zaken hebben hun bestaan te danken aan het feit, dat alles gecre�erd is. Een intelligent persoon merkt dat er planning, ontwerp en

wijsheid in elk detail van de oneindig gevarieerde wereld bestaan. Dit zet hem ertoe om de Schepper te erkennen.

Bepleit dus nooit de onwetendheid dat alle levende wezens, levend of dood, het bestaan en de grootsheid van Allah tonen. Kijk naar dingen die je omgeven en streef ernaar om op de beste manier waardering te

tonen voor de eeuwige grootsheid van Allah.

Het bestaan van Allah is DUIDELIJK. Het negeren zou alleen maar het begin betekenen van de aanzienlijkste schade die we onszelf ooit kunnen aandoen. Dat is simpelweg omdat Allah geen behoefte heeft aan iets. Hij is Degene die Zijn grootsheid in alle dingen en op alle manieren toont. Allah is de Eigenaar van alles, vanaf de hemelen tot de aarde. De Qoer-aan leert ons de eigenschappen van Allah:

Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem toe. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beiden vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote. (Surat al-Baqarah: 255)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 03:23

Je maakt de redenering verkeerd, het zuurstof en het water zijn er niet om ons, wij zijn er omdat het zuurstof en het water er zijn.  Wij hebben ons immers aangepast aan onze leefomgeving.

Ik geloof dat dit het causaliteitsargument wordt genoemd.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 juni 2005 om 03:30

In eerste instantie geplaatst door gawas

Vanaf het moment dat de mens zijn ogen voor de wereld opent, omgeeft hem een grote ordelijkheid. Hij heeft zuurstof nodig om te overleven. Het is interessant, dat de atmosfeer van de planeet waarop hij leeft, niet meer dan de exact benodigde hoeveelheid zuurstof levert, die hij nodig heeft. Op deze manier ademt hij moeiteloos.

De grote vraag is of de hoeveelheid zuurstof zich aanpast aan de mens of de mens zich heeft aangepast aan de hoeveelheid zuurstof. Ik denk dat je oorzaak en gevolg hebt omgedraait.

In eerste instantie geplaatst door gawas

Om het bestaan van leven op deze planeet mogelijk te maken, is het bestaan van een warmtebron van belang. Als antwoord op deze behoefte, staat de zon precies op de juiste plaats om precies de juiste hoeveelheid warmte en energie, die de mens nodig heeft, uit te zenden.

Oorzaak en gevolg?

In eerste instantie geplaatst door gawas

De mens heeft voedsel nodig om te overleven. Elke hoek van de wereld wemelt van verbazingwekkend gevarieerd voedsel. De mens heeft ook water nodig. Verbazingwekkend is, dat driekwart van de planeet met water bedekt is.

Toch wel vreemd dat 99% van al het water niet drinkbaar is of niet bereikbaar voor de mens.

In eerste instantie geplaatst door gawas

De mens heeft behoefte aan onderdak en in deze wereld is er land wat geschikt is om op te bouwen en er zijn allerlei soorten materialen om onderkomens te maken. Het zijn slechts een paar details te midden van miljarden, die het leven op aarde mogelijk maken. Kort samengevat, de mens leeft op een planeet die volmaakt ontworpen is voor zijn overleving. Dit is zeker een planeet die gecre�erd" is voor de mens.

Nee een planeet waar de mens zich perfect aan aangepast heeft.

In eerste instantie geplaatst door gawas

De uitleg van de mens over de wereld, berust op een "verkregen methode van denken." Dat betekent dat hij op de manier denkt die hem is aangeleerd of, minder aangenaam, de manier waarop hij is ge�ndoctrineerd. Door deze misleiding, doet hij het bovenstaande vaak af als "nietszeggende werkelijkheden." Indien hij echter de zaak niet opzij schuift, en de omstandigheden, die ons bestaan mogelijk maken begint te onderzoeken, zal hij zeker buiten de grenzen van het gebruikelijk denken staan en beginnen na te denken.

Een moslim is zeker nooit ge�ndoctrineerd?

In eerste instantie geplaatst door gawas

<knip "perfecte" wereld> Het bestaan van Allah is DUIDELIJK.

Ik zie niet in waar die conclusie zomaar vandaan komt? Stel dat er een schepper is, waarom moet het dan direkt Allah zijn? Als ik zeg dat de aarde is uitgespuugd door een groene draak lever ik evenveel bewijzen als jij nu doet voor Allah.

Groet, groet Eelke

(Die nu weer een stapel tekst verwacht zonder een enkele eigen bijdrage van Gawas)

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.