Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenLogboek van een twijfelaar

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>
Schrijver
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Logboek van een twijfelaar
    Geplaatst op: 26 juni 2005 om 05:38
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

dank je wel amier  dat je het even duidelijk hebt gemaakt .

 plaag elkaar maar weer
heb je tekst gelezen taqwaa! "De christenen geven toe"
ik ben nog bij de eerste post aan het lezen en ben slechts halverwege maar het heeft me al erg gesterkt in de gedachte dat de bijbel niet klopt. ben van plan vanmiddag verder te gaan lezen.
tevens heb ik gepraat met een jongeman van dit forum en hij heeft me aangeraden eens met een voorlichter van de moskee te gaan praten toen hij hoorde dat ik daarmee contact heb gehad. dit ben ik dan ook zeker van plan en ik ga jullie absoluut op de hoogte houden

ps; ik word waarschijnlijk ook in contact gebracht met een echtpaar waarvan beiden toegetreden zijn tot de Islam. ik ben erg benieuwd naar hun verhaal en wie weet geeft me meer duidelijkheiden taqwaa, misschien is er commentaar op je spelling, dat neemt niet weg dat je me helpt, en dat is iets wat niemand kan ontkennen en iets wat ik zeer respecteer

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 05:32

dank je wel amier  dat je het even duidelijk hebt gemaakt .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 05:31
In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

dat jij de sahada hebt gedaan ( ashado ana lailahilalah mohamed rasoelolaah)

gelijk mijn eerste vraag; is dit hierboven nou de shahada of dit;

�Ash-hadoe allaa ielaaha iella llaah, wa ash-hadoe anna Moeh�ammadan rasoeloe llaah�?

verder ben ik blij dat jullie dit idee waarderen, want ik zeg het eerlijk;
het is niet alleen om anderen die dezelfde twijfels hebben mijn weg duidelijk te maken, maar vooral ook om steun te vinden in de weg die ik ga, steun en motivatie om door te blijven zoeken is wat ik heel erg nodig heb.

ik heb een vraag, op dit forum staat ook de Quran en ik zou graag weten in welk gedeelte ik het scheppingsverhaal kan vinden, ik neem aan dat dit erin beschreven staat? dan kan ik het opzoeken en even doornemen:) alleen de aanduiding waar ik het vinden kan is genoeg:)

bij voorbaat dank
1a2b3c

  ja sorry dat bedoel ik ook  .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 05:03

Salaam,

beste 1abc tot en met z, die tweede is de shahada. Taqwaa heeft een beetje moeite met spelling zoals we al vaker gezien hebben.

Verder is islam "overgave", en overgave vindt je niet in boeken of op dit forum, zelfs niet in de moskee. Overgave vindt je alleen in je hart.

Lees de koran, luister naar je hart en dan hoef je geen beslissing te nemen; de beslissing neemt jou als je begrijpt wat ik bedoel.

Sterkte en vrede zij met jou,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 04:06

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

dat jij de sahada hebt gedaan ( ashado ana lailahilalah mohamed rasoelolaah)

gelijk mijn eerste vraag; is dit hierboven nou de shahada of dit;

�Ash-hadoe allaa ielaaha iella llaah, wa ash-hadoe anna Moeh�ammadan rasoeloe llaah�?

verder ben ik blij dat jullie dit idee waarderen, want ik zeg het eerlijk;
het is niet alleen om anderen die dezelfde twijfels hebben mijn weg duidelijk te maken, maar vooral ook om steun te vinden in de weg die ik ga, steun en motivatie om door te blijven zoeken is wat ik heel erg nodig heb.

ik heb een vraag, op dit forum staat ook de Quran en ik zou graag weten in welk gedeelte ik het scheppingsverhaal kan vinden, ik neem aan dat dit erin beschreven staat? dan kan ik het opzoeken en even doornemen:) alleen de aanduiding waar ik het vinden kan is genoeg:)

bij voorbaat dank
1a2b3c

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 03:29

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah,

Ik begrijp natuurlijk voor het zover is, moet je wel het een en ander weten over de islam en jouw Schepper, en het ook waarlijk lief hebben en koesteren met het hart, wil je dat jouw intenties zuiver en acceptabel zullen zijn tegenover Allah swt.
Daarom is kennis opdoen van groot belang, want Mohamed saws heeft gezegd:
"...en voor degene die op een weg van zoeken naar kennis gaat, zal Allah een weg naar het Paradijs makkelijk maken."

Ik wens je verder heel veel succes, en moge Allah je bijstaan in alles wat je doet!

Assalamoe Alaikoem

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 03:12

 hoi 1a2b3c.

ik vind het goed idee van je ,

ik hoop dat imaan (geloof)  snel je hart zal binnen treden

en je het mooie gevoel zult voelen  ,

ik blijf het lezen  en hoop op een dag dat ik  hier zal lezen

dat jij de sahada hebt gedaan ( ashado ana lailahilalah mohamed rasoelolaah)
 sterkte

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 01:39

ik moet zeggen dat mbt aanbidding de Islam een stuk beter is dan het christendom (persoonlijke mening). Ik verdiep me voornmelijk in de Islam omdat ik daar nog weinoig kennis van heb maar sla het christendom niet over en lees nog steeds bijbel, bid en ga naar de kerk, ook bezoek ik diverse christelijke sites en richt ik me zeker niet alleen op de Islam.

dus nu weer op naar de kerk;)

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juni 2005 om 15:45

Hallo mede-forumleden,

zoals jullie weten ben ik al een tijdje op zoek naar het ware geloof.
dit betekend niet dat ik niet geloof dat het christendom de waarheid is, maar dat ik het gevoel heb dat de islam wel eens de echte waarheid zou kunnen zijn.
doordat ik steeds weer opnieuw een topic opende ben ik op het volgende idee gekomen;

ik wil een logboek bij gaan houden. dwz; elke dag waarop ik wat kwijt wil zal ik in dit topic een stukje typen om jullie duidelijk te maken hoe ik me voel over dingen en wat ik zoal meemaak, maar ook voor welke keuzes ik kom te staan en met welke problemen ik te maken heb. ik hoop hiermee duidelijk te maken wat ik meemaak en welke moeiten en blijdschap ik op mijn weg tegenkom. hoe dit alles zal lopen weet ik niet, het kan dus zijn dat ik het ene moment een goed gevoel heb bij het christendom en t volgende moment een goed gevoel heb over de Islam, ik hoop binnen nu en een jaar tot een uiteindelijke beslissing te komen over wat ik nu eigenlijk echt wil!

ik hoop dat jullie dit met plezier zullen lezen en om voor de mensen die me niet kennen even duidelijk te maken wie ik ben, en voor de bekenden duidelijk te  maken op welk punt ik nu zit zal ik wat van mezelf vertellen;


wie is 1a2b3c nu eigenlijk?

1a2b3c is een jongen van ruim 18jaar. altijd al was ik geinteresseerd in de Islam/Jodendom maar nu heeft de Islam mn aandacht nog meer getrokken. ik zocht op het internet en kwam op dit forum uit.

ik opende een topic dat binnen de korste keren een groot succes bleek en de hulp kwam van alle kanten aangesneld, uiteindelijk werden de onderlinge discussies te groot en werd het topic gesloten, dit is een aantal maanden geleden. ik zocht in het wilde weg naar informatie en zoog alles in me op.

dit bleek echter niet de goede manier te zijn en ik raakte erg kortaf en gestressed en daarnaast; het begon me tegen te staan. ik trok me even terug van alles en ben later terug gekomen. dit keer werd het topic een minder groot succes maar misschien is dit wel goed geweest zodat ik niet weer in dezelfde fase terugviel. ik leerde 1 en ander over de 5zuilen van de Islam en er werd me aangeboden een moskee te bezoeken.

dit verzoek is nog niet ingewilligd omdat ik het nogal een grote stap vond met een onbekende naar een moskee te gaan terwijl ik me zo onzeker voelde.
in de tussentijd ben ik echter wel bij een moskee geweest maar zoals gezegd was deze gesloten en weet ik nog niet echt waar ik aan toe ben en wat zich daarbinnen afspeelt. ik heb via deze moskee (na telefonisch contact) wel een nummer gekregen van een man die me kan helpen met mijn vragen. met deze man wil ik in de toekomst zeer zeker contact gaan zoeken maar dit stel ik iig nog een aantal weken/maanden uit.

momenteel heb ik de eerste 100 verzen van de Quran gelezen en ik ben van plan die verzen binnenkort weer te lezen zodat ik niets over het hoofd zie. dit uiteraard via de nederlandse vertaling aangezien ik geen arabisch ken. ook besef ik dat de waarschijnlijke kern ligt in het wel of niet aanvaarden van Jezus als God's zoon. als er meer cruciale punten zijn dan zie ik die graag genoemd;)

momenteel is de dame in kwestie bezig me in contact te brengen met mensen die zich bekeerd hebben tot de Islam aangezien het mij zeer interessant lijkt te horen waarom ze deze keuze hebben gemaakt! ook heb ik een mailadres ontvangen van een jongeman die zich tot de Islam heeft bekeerd en ook met hem hoop ik zeker nog te spreken. wat er uit deze gesprekken voortvloeit (als ze plaats vinden) zal ik jullie zeker berichten...

hoe ik me momenteel voel?

niet erg sterk in mn eigen geloof, maar ook niet in de Islam. ik voel me lichtelijk moe en heb hard nieuwe energie nodig om verder te zoeken naar het ware geloof, welke dat ook mag zijn, en hierbij heb ik dan ook jullie steun nodig:) ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden wanneer ik 1 van jullie of misschien meerdere van jullie een PM stuur.
ik hoop ook dat ik kracht mag vinden om verder te zoeken en dat God me wil leiden op Zijn goede weg.

hoop met dit vrij lange intro jullie een duidelijk beeld te geven van wie ik ben en hoe de zaken er nu voor staan. ik hou jullie op de hoogte van alles en dit logboek zal regelmatig aangevult worden

mvg, 1a2b3c

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 3456>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.076 seconden.