Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Bomaanslagen Londen (deel 2)

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bomaanslagen Londen (deel 2)
    Geplaatst op: 09 juli 2005 om 06:11

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ik sta versteld van een aantal zieke geesten, die zich moslim noemen. Als ik de tekst van broeder01 lees kan ik niet meer dan dip medelijden hebben voor deze man. Als hij een deel van de islam vertegenwoordigd, dan is de islam ziek, doodziek.

Gelukkig ben ik ervan overtuigd dat de weldenkende mens, de vredelievende mens, uiteindelijk de waanzin zal overwinnen.

groet en ik wens de zieke moslim sterkte.

Hoi pietjepik,

Je zegt: "als hij een deel van de Islam vertegenwoordigd, dan is de islam ziek, doodziek." Wordt het dan niet tijd om je (eindelijk) te verdiepen in onze religie, voordat je daar uitspraken over doet? (retorische vraag)


Gegroet,

Ummu Amaanah

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 06:34

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door Jiyuu

 Ik ben ziek van al de verontschuldigingen voor de Islam. Je hoort Bush toch ook niet verontschuldigen voor christendom en Sharon voor Jodendom. Terwijl hun daden niet anders zijn dan puur terorisme.Tienduizenden anonieme lijken liggen nog in Iraq. Dat zijn ook iemands kinderen. of worden die niet meegeteld?Ik heb het ergens al eens gezegd, voor mij is de tijd van praten al lang voorbij. Zij die nog denken dat praten zal helpen, mogen het proberen, maar met mij niet meer. Om lekker en in "vrede" in het westen te kunnen wonen, wordt er een hoge prijs betaald door onze zusters en broeders.

Ik wordt ook steeds vermoeider van het moeten verdedigen van de islam, zowel tegenover ongelovigen als tegenover moslims die van mening zijn dat iedere ongelovige een legitiem doelwit is voor moord. Soms heb ik zin om te emigreren naar bijvoorbeeld Cuba ofzo, waar dit soort dingen gewoon niet spelen. Maar dat is ook weglopen voor mijn verantwoordelijkheid denk ik dan. Mij is tenslotte opgedragen het goede te gebieden en het slechte te verbieden. En in mijn optiek zijn aanslagen zoals in Londen, maar ook aanslagen zoals op moskeeen en marktplaatsen e.d. in Irak slecht. Dat de ongelovelijke agressie van de Amerikanen en westerse mogendheden slecht zijn is wat mij betreft zonder twijfel! Maar dat betekend niet dat wij (moslims) onze moraal dus ook maar moeten vergeten. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.

Natuurlijk moeten wij met alle toegestane middelen proberen de onderdrukking en agressie tegen onze broeders en zusters te stoppen. Maar in de islam zoals Allah swt ons die heeft opgedragen, heiligt het doel nooit de middelen! Ik kan de oorzaken van dit soort aanslagen wel verklaren, vanuit een gewoon menselijke point of view, maar daarmee zijn middelen als aanslagen op mensen die zich niet kunnen verdedigen nog niet gerechtvaardigd vanuit de islam. Het is makkelijk voor mij om te zeggen, hier vanuit mijn comfortabele stoel achter mijn pc, maar "sabr" is nog steeds een van de meest nastrevenswaardige eigenschappen van de gelovige.

Om dit onderwerp, de aanslagen in Londen, zuiver te houden, stel ik voor dat we een duidelijk onderscheid maken tussen mudjahidien die vechten tegen de bezetters en onderdrukkers, en "mudjahidien" die alleen de onverdedigbaren als doelwit nemen. Dat is namelijk niet hetzelfde! De ene groep vecht namelijk op de weg van Allah swt, de andere op een weg waarvan ik naam niet eens durf te zeggen. Allahu alam.

Oh ja, broede Jiyuu, je hoeft geen souverniertje mee te nemen hoor. Kom maar gewoon veilig terug en bidt voor mij en onze broeders en zusters.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 06:39

Asalaam

 oegti Juwairiyah ahah !! 

jij ook broederAmier

ma3salaam


"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door Amier

En in mijn optiek zijn aanslagen zoals in Londen, maar ook aanslagen zoals op moskeeen en marktplaatsen e.d. in Irak slecht. Dat de ongelovelijke agressie van de Amerikanen en westerse mogendheden slecht zijn is wat mij betreft zonder twijfel! Maar dat betekend niet dat wij (moslims) onze moraal dus ook maar moeten vergeten. Dat is wat ik probeer duidelijk te maken.

Natuurlijk moeten wij met alle toegestane middelen proberen de onderdrukking en agressie tegen onze broeders en zusters te stoppen. Maar in de islam zoals Allah swt ons die heeft opgedragen, heiligt het doel nooit de middelen! Ik kan de oorzaken van dit soort aanslagen wel verklaren, vanuit een gewoon menselijke point of view, maar daarmee zijn middelen als aanslagen op mensen die zich niet kunnen verdedigen nog niet gerechtvaardigd vanuit de islam.

Amier.


Amier, een mooie bijdrage, wat volgens mij ook een belangrijke kern van de islam laat zien. Onduidelijk is voor mij hoe men aankijkt tegen de aanslagen die in Irak worden gepleegd. Het meerendeel van de slachtoffers daar is namelijk moslim. Ik begrijp dat daar ook een verschil achter zit van soeniet tegenover sji'iet. Maar voor mij is dat iets onbegrijpelijks: hoe de ene geloofsgenoot de ander kan doden. Zijn de meeste aanslagen die in irak worden gedaan niet puur politiek getint? Volgens mij heeft het weinig met de religie te maken ook al roept men volop Allah is groot, maar is het meest politiek. Soenieten in Irak kunnen het niet uitstaan dat de Sji'ieten in de meerderheid zijn en wellicht het ook voor het zeggen krijgen.

Nog een vraag die uit jouw stukje voortvloeit: hoe kijk je aan tegen het feit dat de meerderheid in Irak momenteel gewelddadig wordt onderdrukt door een soenitische minderheid? D��r komt het meeste geweld vandaag. Volgens mij is het te eenvoudig om te stellen dat 'de geallieerden' c.q. de 'westerse mogendheden' de 'islamitische geloofsgenoten' in irak odnerdrukken.
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 19:14
op 2/11 kwamen heelveel nieuwe leden hier, vele kufaar. nu op 7/7 ook :s volgens mij is het zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaare aivd
Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 03:35
h ja
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 03:57
haha samenzweringstheorie..
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 04:44

Salaam,

maar Nour al Islam heeft wel gelijk. Ik bedoel, na de moord op TvG zag het hier echt zwart van de sensatiezoekende ramptoeristen, waarvan de overgrote meerderheid ook heel snel weer verdwenen was. Nu valt het wel mee vind ik hoor. Of er ook aivd tussen zit weet ik niet, en eerlijk gezegd boeit dat me ook niet echt.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 05:09

salam

 

ahhahaha pietjepuk..of je nou bij de AIVD of CIA of FBI hoort denk je dat het mij boeit ahahahah zolang je niet in de profeet mohammed vzmh gelooft en allah swt niet als enigste god erkent..zul je tot de verliezers horen in het hiernamaals vriend.

En vriend moet je eens luisteren, het is de taak van iedere moslim om de mujahideen te steunen..en als je dit niet doet..dan zou je maar de koran moeten steunen.

K hoop inschallah dat allah swt ons de overwinning geeft op de ongelovigen.

De ongelovigen zijn zo blij met het leven als de moslims met de dood..dus vriend ga je maar invriezen voordat je dood gaat want je zult niets anders dan vlammen zien...groetjes aan je andere aivd collega's op deze site

Ze willen de waarheid met wapens bevechten..

 

salam

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 05:12

salam,

Jullie zullen er allemaal achterkomen wat de waarheid is...de paus heeft nu het antwoord al vriend..Pietjepuk k hoop niet dat de dood jouw komt opzoeken want je zult echt spijt krijgen dat je het verkeerde geloof hebt

STEUN DE MUJAHIDEEN IN PALESTINA, IRAK,AFGHANISTAN EN OVERAL OP de wereld.

Inschallah zal allah swt ons de overwinning geven op deze varkens..

 

salam

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 05:37
pietjepuk doet me denken aan Hirsi Ali, hahaha. Geloof me, dat is geen compliment.. :)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 10:05
Broeder1 ik denk dat de meeste moslims helemaalniet zo blij zijn met de dood.
Ik zie er maar weinig lachen wanneer een familie lid gedood wordt bij een bomaanslag in Irak ,of door akties van de Israelisch.
Ik denk dat die Muhajideen die in Pakistan die moskee opbeblazen hebben echt niet vereerd worden.
Wat de aanslag betreft in Londen en Madrid  en New York deze waren van een bijzondere lafhartige aard.
En gelukkig zien de meeste Moslims het ook zo.
Er zit helemaalniets eervols in  het doden van onschuldige mensen en ook daardoor je eigen religie in een bijzonder kwaad dag licht te stellen.
Er is geen eer in het vereren en vergoedelijken van Moordenaars.
En zeker er zit ook geen eer in het onderdrukken van het Palestijnse volk of van welk volk dan ook.
Er zit geen eer in oorlog en doelloos geweld.


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 11:21
Hier is het antwoord van een Moskee over dit soort zaken.

http://www.al-yaqeen.com/nieuwsrubriek/AD/zelmoord.htm


Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 12:07

h ja, broede Jiyuu, je hoeft geen souverniertje mee te nemen hoor. Kom maar gewoon veilig terug en bidt voor mij en onze broeders en zusters. (Amier)

Inshallah kom ik snel weer terug. Mijn vrienden hier willen niet dat ik vertrek. (Eigenlijk wil ik ook helemaal niet weg) Duah zal ik zeker doen voor al mijn broeders en zusters in de hele wereld.

Ik wordt ook steeds vermoeider van het moeten verdedigen van de islam, zowel tegenover ongelovigen als tegenover moslims die van mening zijn dat iedere ongelovige een legitiem doelwit is voor moord. (Amier)

Er  is nog niets bekend over de daders van de aanslagen in Londen, Amier.

En in mijn optiek zijn aanslagen zoals in Londen, maar ook aanslagen zoals op moskeeen en marktplaatsen e.d. in Irak slecht. Dat de ongelovelijke agressie van de Amerikanen en westerse mogendheden slecht zijn is wat mij betreft zonder twijfel! Maar dat betekend niet dat wij (moslims) onze moraal dus ook maar moeten vergeten.

OOrlog is er altijd geweest en zal er altijd blijven. Het hoort gewoon bij de mens. Laten de "vredelievenden" eerst hun wapens wegdoen als ze echt serieus zijn over vrede. Mijn hart en gebeden gaat naar alle onschuldige slachtoffers in de wereld. Nog geen week geleden is er in Afghanistan een gebouw gebombardeerd,  17 onschuldige vrouwen en kinderen zijn opgeblazen. (Voor hen is er geen nieuwe topic geopend!)Het leven van de amerikaanse soldaten was waarschijnlijk te waardevol om te voet het pand te benaderen, dus stuurde ze de bommen maar vanaf het luchtruim.

Ze boden hun verontschuldigingen aan. Ik ook, als de daders (Londen) straks moslims blijken te zijn.

Alle mensen zijn gelijk, volgens de beschaafden. Barbaarsheid zal dan ook worden beantwoord met barbaarsheid.

In het ene geval heet het "in the line of fire" en "collateral damage" en in het geval van Londen heet het "terorisme".

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 12:32
Ik denk niet dat er in de Londense metro en de trein in Barcelona militaire doelen waren.
Deze aanvallen waren puur gericht op gewone burgers met als doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken.




Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:17

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er  is nog niets bekend over de daders van de aanslagen in Londen, Amier.

Behalve dat er twee verklaringen vanuit islamitische hoek zijn geweest die de aanslagen op eisen. Verder is er herhaaldelijk gewaarschuwd voor aanslagen, ook door Osama himself. Dat kun je wel ontkennen, in de zin van "het kan ook een vervalsing zijn", en inderdaad, dat kan.Zo kunnen die berichten uit Afghanistan ook een vervalsing zijn. Toch gaan we daar niet vanuit, wel? Ik in ieder geval niet.

In eerste instantie geplaatst door Jiyuu

Ze boden hun verontschuldigingen aan. Ik ook, als de daders (Londen) straks moslims blijken te zijn.

Waarom wil jij je daar voor verontschuldigen? Jij hebt die bommen niet gelegd en jij hangt ook niet de gedachte aan dat alle westerlingen (moslims en niet-moslims) een legitiem doelwit zijn om aan te vallen. Daar ga ik tenminste niet van uit.

In eerste instantie geplaatst door Jiyuu

Alle mensen zijn gelijk, volgens de beschaafden. Barbaarsheid zal dan ook worden beantwoord met barbaarsheid.

Niet in de islam broeder.

In eerste instantie geplaatst door Jiyuu

In het ene geval heet het "in the line of fire" en "collateral damage" en in het geval van Londen heet het "terorisme".

En welke vind jij terecht? Ik vind het allemaal terrorisme.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 15:33

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ik denk niet dat er in de Londense metro en de trein in Barcelona militaire doelen waren.
Deze aanvallen waren puur gericht op gewone burgers met als doel zoveel mogelijk slachtoffers te maken.




Het doel van al-Qaeda (want dat is waar jij naar toe wilt) is niet om onschuldige slachtoffers te maken. Het doel is om een gevoel van onveiligheid te creeeren in landen die hun volk "dom" houden dat ze veilig zijn, terwijl ze zelf andere landen terorizeren met hun wapenproductie. Als al-Qaeda echt op pad was om zoveel mogelijk onschuldigen te doden, dan denk ik dat er veel meer en betere ideeen zijn om dat te doen. Ze bombarderen geen ziekenhuizen, scholen, universiteiten, flatgebouwen, winkelcentra of woonappartementen. Het is heel makkelijk om een appartement te huren, vol te stoppen met explosieven en de boel op te blazen.

Als je het patroon van al-Qaeda volgt, dan zie je dat ze zich richten op economische en militaire doelen. Transportsystemen, financiele markten, militairen etc. Hoeveel kinderen heeft al-Qaeda vermoord en hoeveel kinderen hebben westerse sancties en bommen gedood? Hoeveel woonhuizen al-Qaeda en hoeveel westerse bommen?

Westerse burgers zijn nog steeds onschuldig, MAAR WANNEER GAAN ZE ER WAT AAN DOEN IN DE STEMLOKALEN? Hun hebben de mogelijkheid om hun regeringen te stoppen meer geld in wapens te steken waarmee er onverschillig burgers worden gedood in Iraq, Palestina, Afghanistan.

Al-Qaeda vecht nu met dezelfde wapens als de onderdrukkers (Rusland, NaTO etc): media en terreur.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 16:14
Jiyuu je spreekt onzin!
Wanneer de Nato op dezelfde manier zou vechten als Al qaida dan zouden ze gewoon een paar neutronenbommen op bepaalde targets gooien.Dat Al Qaida dat niet doet is omdat ze dit niet kan.
Maar het is gewoon een feit dat de Nato geen terroristiche beweging is. Zo simpel is dat.
Dat wil niet zeggen dat ik elke politiek of militair doel waarvoor de Nato wordt gebruikt ondersteun want dat is beslist niet zo.
Trouwens ik ben als niet moslim neen erger waarschijnlijk in jullie ogen Ik ben een Heidense Druide (een echte)  niet bereid AlQaida als een islamitische organisatie te erkennnen.
Ik heb omtrent deze organisatie andere ideeen .
En die zijn niet helemaal uit de lucht gegrepen.
Sorry dat ik hier niet in details wil schrijven.
Ik geef maar een hint en dat is al welzo gevaarlijk.
Jiyuu laatjein Godsnaamniet gebruiken in een spel waarvan je duidelijk de spelregels niet kent.
Jiyuu er bestaat niet zoiets als een jihaad beweging. Het is allemaal nep. Een spel voor een ander belang.
Denk na!!

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 17:03
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

Jullie zullen er allemaal achterkomen wat de waarheid is...de paus heeft nu het antwoord al vriend..Pietjepuk k hoop niet dat de dood jouw komt opzoeken want je zult echt spijt krijgen dat je het verkeerde geloof hebt

STEUN DE MUJAHIDEEN IN PALESTINA, IRAK,AFGHANISTAN EN OVERAL OP de wereld.

Inschallah zal allah swt ons de overwinning geven op deze varkens..

 

salam

amin yarab
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:26

Daders 7/7 zijn Britse Pakistanen

Jonge Britten van Pakistaanse afkomst zijn volgens de Britse krant The Times de daders van de aanslagen in de Londense metro. De krant citeert bronnen, betrokken bij het onderzoek. Gisteren, 5 dagen na de bomaanslagen, bereikte de Britse politie een doorbraak in het onderzoek. Documenten van de terroristen in de ontplofte metrostellen en de dubbeldekker leidden de speurders gisteren naar zes adressen in Leeds, en naar een verdachte auto in het station van Luton. In West-Yorkshire is een man gearresteerd.

Pakistan
Twee van de daders zouden recent in Pakistan verbleven hebben. ,,De frontlinie heeft zich naar hier verplaatst. Het is geen buitenlandse zaak meer'', verklaarde een hooggeplaatste bron binnen de inlichtingendiensten aan The Times.

Daders ge�dentificeerd
Dinsdag deelde de Britse politie mee dat de vier vermoedelijke daders van de aanslagen in Londen ge�dentificeerd zijn. De politie vermoedde dat het 'zeer waarschijnlijk' is dat een van hen stierf tijdens een van de explosies in de Londense metro maar sprak echter niet over zelfmoordaanslagen. The Times doet dat dus wel. De vier verdachten die volgens het dagblad bij de explosies omkwamen, zouden jonge Britten van Pakistaanse origine zijn. Twee van hen zouden recent in Pakistan verbleven hebben. Dat doet het dagblad besluiten dat er voor deze aanslagen kamikazes werden gerekruteerd. ,,De veiligheidsdiensten beginnen te beseffen dat deze jonge Britten bereid zijn om voor hun zaak te sterven'', aldus The Times.

Leeds
De twee door The Times aangehaalde vermoedelijke daders zijn Hasib Hussain (19) en Shehzad Tanweer (22). Ze komen beiden uit Leeds (in het noorden van Engeland), waar de politie dinsdag huiszoekingen hield. Een van de personen die dinsdag in die stad werd aangehouden, is een ouder van een van de 'vier betrokken vrienden', schrijft de krant. Bij de aanslagen in Londen vielen volgens de laatste balans 52 doden en 700 gewonden.

Reeds 11 slachtoffers ge�dentificeerd
In totaal werden al elf mensen ge�dentificeerd. De vier aanslagen van vorige week donderdag - drie in metrostations en ��n op een bus een uur later - hebben in totaal aan minstens 52 mensen het leven gekost. Er vielen ook 700 gewonden. Het eerste ge�dentificeerde slachtoffer was de 53-jarige Susan Levy, moeder van twee kinderen.

Springstof mogelijk uit voormalige Oostblok
De springstof die werd gebruikt bij de aanslagen in Londen werd waarschijnlijk in het voormalige Oostblok geproduceerd. De vier bommen bevatten bijna zeker TNT van het type dat in grote hoeveelheden werd gemaakt in de oude fabrieken van de Sovjet-Unie en haar satellietstaten. ,,Het feit dat de explosie in de metro in Edgware Road een gat in de muur van de tunnel blies, geeft een indicatie van de kracht van de bom'', aldus een expert.


(Bron: Het Volk.be)

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:42
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.