Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSchijnheiligheid

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Schijnheiligheid
    Geplaatst op: 09 juli 2005 om 07:46
Najibsri:

Taqillah fi nafsek, Maschallah, Al-Hamdullilah, dat zijn de woorden die worden gebruikt door identiteitsloze moslima�s . Te pas en te onpas word je met zulke worden geconfronteerd. Het zijn de Taqillah-zusters die bij elke situatie waar ze woorden tekortkomen �ik zou gewoon zeggen gebrek aan kennis, maar laten we vandaag netjes blijven- de bovenstaande woorden gebruiken. Prachtig hoe zulke meiden met alle mogelijke manieren hun domheid proberen te maskeren, maar hoe harder ze proberen hoe beter hun hypocrisie naar voren komt.

�Ik ben Moslima en bid vijf keer per dag, daarnaast spreek ik af met broeders op een afgelegen plaats waar niemand ons kan storen zodat wij onze gangetje kunnen gaan. En nee het is op geen enkele manier tegenstrijdig met de islamitische normen en waarden omdat mijn intentie zuiver is.�


Amitaf:

'Wat straal je nour uit!�, �Mascha�allah moge er meer zusters zijn zoals jij� en dergelijke uitspraken zullen vele broeders niet vreemd in de oren klinken. Daar waar de moslima�s gebrek aan kennis hebben, beschikken deze broeders wel degelijk over desbetreffende kennis. Alleen kunnen ze deze kennis zo omvormen voor bevredigen van eigen behoeftes. Wellicht zorgt dit voor de vicieuze balans tussen deze twee seksen. Alleen blijft de vraag; Wie is hier daadwerkelijk de hypocriet?

�Ik ben Moslim en volg de sounah. Ik draag een baard en een broek boven mijn enkels. Zoals je weet zorgt het huwelijk voor vervolmaking van de helft van het geloof. Daarom ben ik bezig om potenti�le kandidaten te betasten. Ik moet namelijk weten wat ik in huis haal. Zo ben ik op zoek naar een vruchtbare vrouw. Dat ik hiermee daadwerkelijk de vrouwen bevrucht laat zien dat mijn zoektocht nog niet tot zijn einde is gekomen.�

Najibsri:

Zwakte van een persoon daar kan ik nog meeleven maar domheid die door menige Taqillah-zusters wordt ge�xposeerd is onvergeeflijk. Een nietsvermoedende �byte-zoeker� die een dialoog probeert aan te gaan met onze welbekende digitale-zusters zou bijna denken dat hij of zij te maken heeft met een zuster die kennis heeft aangenomen van een groot aantal geleerden uit de bekende moslimlanden. Ze spreekt en tiert net alsof ze bijna wilt suggereren dat zij de �heilige parel van islam� is, Gods gift to the humankind. Niets is minder waar. Zij scrolt van fatwa naar fatwa en van hadeeth naar hadeeth die te vinden zijn in duizenden websites die onze Net rijk is �Zou ze weten dat ze een computernetwerk gebruikt die opgezet is door de Amerikaanse krijgsmacht?.- Ze observeert, analyseert en zoeft meteen naar een islamitische website om zo snel mogelijk een trefwoord in te typen om zo haar antwoord op een gegeven vraag te beantwoorden om vervolgens haar spastische kronkels te be�indigen met �Taqillah fi nafsek� �zo om haar opponent te laten geloven dat het niet islam-question&answer.com was die hem antwoordde maar zij, de �heilige parel van de islam�-.

�Ik ben Umm Bashira bint Dardouri. Online ben ik een vrome moslima en offline ben ik een s***.


Amitaf:

Denk je alles te hebben gehad zijn het dezelfde broeders die een heel eisenpakket hebben als het gaat om de �ideale� moslima. Ze beroepen zich op goed uit de contextgerukte fatwa�s en eisen een vrouw dat niet werkt, haar mening opkropt, niet naar buiten gaat en netjes ervoor zorgt dat man�s wil wet is. Dat dit in vele gevallen tegen de Islam ingaat, doen ze af als �Schaam je dat je ongehoorzaam bent� en werpen een volgende fatwa voor haar voeten. Of erger nog een pak slaag om haar een lesje te leren.
Vervolgens loopt hij naar de moskee voor het gebed. Al flirtend en sjansend met andere vrouwen onderweg. Wat heeft hij het getroffen met zijn vrouw, want zij zou het niet in haar hoofd halen om naar andere mannen te kijken. Dat hun relatie wel op deze wijze is begonnen is allang verdrongen in zijn grijze hersenmassa. Nog een knipoog daar en een zoen in de lucht hier stapt hij de moskee in en zet zijn masker weer op.

�Ik ben Abu Youssef. Een sloeber met twee gezichten. Een broeder in schapenkleren. Toch zal ik mijzelf willen beschrijven als de vrome h***enloper.�

Najibsri:

Ondanks hun �zwakte� zijn zij er degelijk van bewust dat ze tegen de islamitische normen en waarden in suizen. Dat wil dus zeggen dat zij onderscheid kunnen maken tussen goed en kwaad, maar in een staat van vertroebeling. Zij doen verkeerd in hun handelingen maar in theorie keuren ze het af.

We moeten niet vergeten dat deze zusters in een kapitalistische maatschappij leven waar alles om �status� draait. Je wordt onbewust gedwongen om aan hun eisen te voldoen. Een meisje die zich niet moet schamen voor haar lichaam en met de laatste mode moet meegaan. Een meisje die niet meer maagd mag zijn op haar 18de want dan hoor je er niet bij en wordt je geclassificeerd als een ouderwets preuts wijf die haar eigen lichaam nog niet heeft ontdekt.
Ik kan mij voorstellen dat je als moslimzijnde die in zo�n ziekelijke maatschappij leeft de geloof (imaan) niet heeft om van dit soort perverse chim�re afstand te nemen. Integendeel, je verwikkelt jezelf in een innerlijke strijd tussen goed en kwaad totdat jouw ziel de weg kwijtraakt en kwaad als goed ziet en goed als kwaad. Je voelt je moslima maar je weet dat je handelt als een �ongelovige� en je voelt daardoor verwart maar bovenal je voelt je machteloos. Je ouders zeggen dat je niet met mannen moet omgaan en de maatschappij vertelt jou dat je sociaal moet zijn en met mannen moet omgaan. Nee mijn lieve zusters. Ik keur jullie daden niet goed maar ik kan als geen ander begrijpen hoe moeilijk het is om jouw plichten als moslima te vervullen in dit perverse land. De magere kennis die we nog bezitten om onze geloof enigszins op te krikken is een troost voor onze hart die huilt om de vergiffenis van Allah subhana wa tahala.

De Boodschapper van Allah zat op de Minbar (kansel) en wij zaten om hem heen, toen hij zei: �Waar ik voor jullie na mijn dood bang voor ben, zijn de verrukkingen en versieringen van de wereld die voor jullie geopend zal worden.�

Onze Heer, laat onze harten niet naar het verkeerde neigen, nadat U ons recht geleid heeft en schenk ons van Uw zijde barmhartigheid. Waarlijk U bent de schenker. Amien.



Amitaf:

Ik heb geen enkel goed woord over voor deze �broeders�. Ik heb daarom ook mijn hoop gevestigd op broeders die niet leiden aan de �ik volg mijn pik� syndroom. En ja hoor zusters ze zijn er. Alleen lijkt het te gaan om een soort dat aan het uitsterven is. Inscha�allah zijn er broeders die niet een telefoon/msn-lijst hebben van enkel vrouwen en die niet elke week een afspraakje heeft met een andere moslima. Trap er niet in! Ze kunnen je laten denken dat je de enigste bent �o zo mascha�allah zusters� maar ondertussen hebben ze al een afspraak staan met de volgende. Daarom zit er ook geen grote kloof tussen deze broeders en loverboys. Loverboys delen de vrouwen nog, deze hypocrieten vervullen enkel hun eigen behoeftes. Maar de tactiek lijkt verdacht veel op elkaar. Wat maakt dat deze broeders geen haar beter zijn , erger is is dat ze de Islam als het ware gebruiken om hun perverse doel te bereiken. Afschuwelijk!

Ik heb me voorgenomen om een positieve beeld te geven over de broeders, maar mijn eigen beeld heeft er weinig vertrouwen in dat er nog oprechte broeders zijn. Die in het geval dat ze inderdaad interesse hebben je vragen naar je geloof en je daden. Het met je hebben over hoe de toekomst eruitziet en niet over hoe je eruitziet en of je mee gaat flikflooien.
Broeders die daadwerkelijk de weg van Koran en Sounah volgen. Ik zie ze wel in mijn directe omgeving (beperkte mate) en voor deze broeders heb ik ook uitermate veel respect. Ze behandelen je niet als een lustobject en laten je in je waarde. Broeders die het beste met je voor hebben en een vrouw behandelen zoals ze dat behoren te doen binnen de Islam. Broeders die hun vrouwen goed behandelen en haar in het hart dragen.
Inscha�allah zullen de oprechten onder ons hun gelijke vinden, want ik geloof er zeker in dat als je intentie zuiver is, je het goede zult vinden. Ik wil dan ook ons allen aan de woorden van Allah swt herinneren;

Allah swt zegt in Soerat Annoure, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (interpretatie van de betekenis van Soerat Annoure, aya 26).

En Allah Swt zegt (Vertaling): "En geoorloofd zijn voor u kuise, gelovige vrouwen en kuise vrouwen uit het midden degenen, wie het Boek was gegeven voor u, wanneer gij haar haar huwelijksgift geeft, een geldig huwelijk aangaande en geen ontucht plegende, noch heimelijk minnaressen nemende. En wie het geloof verwerpt, diens werk is waarlijk tevergeefs en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn." (Soerat al Ma'ida, aya 5)

"En nader niet de ontucht. Voorwaar, ontucht is een zedeloosheid en een slechte weg" (Soerat Al Isra: 33)


 
Najibsri & Amitaf
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 13:11

 

 

 dit stuk komt mij bekend voor!

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 13:21
�Ik ben Moslim en volg de sounah. Ik draag een baard en een broek boven mijn enkels. Zoals je weet zorgt het huwelijk voor vervolmaking van de helft van het geloof. Daarom ben ik bezig om potenti�le kandidaten te betasten. Ik moet namelijk weten wat ik in huis haal. Zo ben ik op zoek naar een vruchtbare vrouw. Dat ik hiermee daadwerkelijk de vrouwen bevrucht laat zien dat mijn zoektocht nog niet tot zijn einde is gekomen.


Is dit wel een ree�l beeld????
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 13:26

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

�Ik ben Moslim en volg de sounah. Ik draag een baard en een broek boven mijn enkels. Zoals je weet zorgt het huwelijk voor vervolmaking van de helft van het geloof. Daarom ben ik bezig om potenti�le kandidaten te betasten. Ik moet namelijk weten wat ik in huis haal. Zo ben ik op zoek naar een vruchtbare vrouw. Dat ik hiermee daadwerkelijk de vrouwen bevrucht laat zien dat mijn zoektocht nog niet tot zijn einde is gekomen.


Is dit wel een ree�l beeld????

Dit stuk is gebasseerd op slechte ervaringen van de schrijver(s).

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 13:34
Een eenmalige ervaring van ��n persoon, ervaring door meerdere personen of meerdere gebeurtenissen
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 13:50

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Een eenmalige ervaring van ��n persoon, ervaring door meerdere personen of meerdere gebeurtenissen

Dit stuk is eerder op een andere forum geplaatst, daar is een hele heftige discussie uit ontstaan. De schrijver gaf tijdens de discussie aan, dat dit geschreven stuk ook gebasseerd is op zijn slechte ervaringen.

Er zijn een aantal dingen in het stuk beschreven, waarvan ik wel denk dat die voorkomen..Er worden een aantal zaken benoemd die wel gebeuren en waar nooit wat over gezegd wordt, alleen vindt ik het stuk op een hele negatieve manier geschreven met af en toe een paar scheldwoorden die ik echt onnodig vindt. Maar ghair inshaAllah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juli 2005 om 17:55
Wat wil je met deze topic bereiken als ik vragen mag?
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 05:28

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoeh,

Nou ik heb nog niet velen zien reageren op je topic omdat de meesten mss wel ervaring hebben opgelopen over de inhoud van u tekst of ze hebben er gewoon over gekeken,

Dus voor sommigen is dit volgens mij wel de realiteit en voor sommigen is dit nooit voorgekomen,

Moge Allah degene leiden voor wie het de realiteit is (ik hoop inch'allah niet bij velen)

Ik kanje in iedergeval al zeggen dat dit niet de realiteit is bij mij Al-hamdulilah ,

Ook Al gebruik ik deze woorden ook vaak! : "Taqillah fi nafsek, Maschallah, Al-Hamdullilah" Deze komen echt uit de grond van mijn hart uit liefde voor ALLAH...

* 1 Ik wil het niet doen zo een uit liefde voor Allah

* 2 Ik wil het niet doen in naam van m'n ouders en dus ook uit liefde voor hen , Onze naam gaan schenden (A3oedoe Billah Minasajtanie Radjiem geen denken aan!) Ze vertrouwen mij en hun vertrouwen wil ik inch'allah NOOIT kwijt!

* 3 En jah jammer genoeg kan ik dit niet bewijzen in u Ogen maar , Ik weet ook al-hamdulilah als ik zou liegen (dat het ook een zonde zou zijn) En bij Elke zonde dat ik bega weet ik dat ALLAH (SWT) Mij ziet dus no lies.. En allah Knows the best ...

 

Met vriendelijke groeten,

Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juli 2005 om 10:00
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

 dit stuk komt mij bekend voor!



haha, en of Umm Umarah. Je weet hoe ik over dit stuk denk, dus het zou je niet moeten verbazen. ;) Ik hou gewoon van sterke stukken (binnen het kader van het geloof) die zeggen waar het voor staat.


In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


�Ik ben Moslim en volg de sounah. Ik draag een baard en een broek boven mijn enkels. Zoals je weet zorgt het huwelijk voor vervolmaking van de helft van het geloof. Daarom ben ik bezig om potenti�le kandidaten te betasten. Ik moet namelijk weten wat ik in huis haal. Zo ben ik op zoek naar een vruchtbare vrouw. Dat ik hiermee daadwerkelijk de vrouwen bevrucht laat zien dat mijn zoektocht nog niet tot zijn einde is gekomen.


Is dit wel een ree�l beeld????


Geloof mij aghie, dit is een zeer ree�l beeld. Indien ik zelf zulke dingen niet zou hebben ontdekt/gehoord/bevestigd gekregen door de personen in kwestie, zou ik deze topic nooit geplaatst hebben.

Eerst dacht ik, dit zal wel een uitzondering zijn, een op tienduizend. Echter, als je zulke dingen keer op keer ontdekt en van anderen hoort, ga je twijfelen. Op zich boeit het me niet zo wat anderen mensen doen of niet doen, ik let liever op mezelf.

Het lijkt misschien tegenstrijdig maar wat ik hiermee wil bereiken is dat degene die zich aangesproken gaat nadenken over zijn/haar handelen, om antwoord te geven op Onder's vraag. 


7ayaakoemAllah
Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:33
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Dit stuk is eerder op een andere forum geplaatst, daar is een hele heftige discussie uit ontstaan. De schrijver gaf tijdens de discussie aan, dat dit geschreven stuk ook gebasseerd is op zijn slechte ervaringen.

Je suggereert zonder enige schaamte dat ik heb deelgenomen aan iets wat ik in de bovenstaande stuk kei hard aan de kaak stel. Overigens heb ik nooit en te nimmer in dit stukje ook maar klein beetje beweert en/of aangegeven dat dit gebaseerd zou moeten zijn op MIJN slechte ervaringen. Wat mij betreft is dan jouw onbeschaamde hersenkronkel dan ook niets anders dan pure afgunst, omdat je naar alle waarschijnlijkheid je volledig identificeert met de 'umm dardouri's die digitale lichaamssappen met elkaar verwisselen.

Er zijn een aantal dingen in het stuk beschreven, waarvan ik wel denk dat die voorkomen..Er worden een aantal zaken benoemd die wel gebeuren en waar nooit wat over gezegd wordt, alleen vindt ik het stuk op een hele negatieve manier geschreven met af en toe een paar scheldwoorden die ik echt onnodig vindt. Maar ghair inshaAllah.

Je hebt het over een 'aantal'...dan is logischerwijs mijn vraag: welke aantal dingen niet? Wat dat betreft hoop ik heel erg snel van je te vernemen.

Najibsri- een beetje verdwaalt na dat ik tot kennis ben gebracht van dit hoopje excrementen die men een reply noemt.

Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2005 om 05:36

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

�Ik ben Moslim en volg de sounah. Ik draag een baard en een broek boven mijn enkels. Zoals je weet zorgt het huwelijk voor vervolmaking van de helft van het geloof. Daarom ben ik bezig om potenti�le kandidaten te betasten. Ik moet namelijk weten wat ik in huis haal. Zo ben ik op zoek naar een vruchtbare vrouw. Dat ik hiermee daadwerkelijk de vrouwen bevrucht laat zien dat mijn zoektocht nog niet tot zijn einde is gekomen.


Is dit wel een ree�l beeld????

Ik zie wel een realistisch vorm van oogkleppen in het kwadraat.

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 02:31

Selam Alleykum,

Heel cool geschreven , je commentaar ook.

Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 07:47

Het schijnt dat Shaitan goed bezig is om fitnah te zaaien tussen mijn broeders en zusters.

Iedere student Psychologie weet dat er verschillen bestaan in de natuurlijke aanleg van mannen en vrouwen. Ik heb het hier over de seksuele drang. De man heeft nou eenmaal meer behoefte aan seks en meerdere vrouwen, terwijl de vrouw genoeg heeft aan een enkele man. Allah is de Schepper van deze natuurlijke aanleg en geeft de man toestemming om met meerdere vrouwen te trouwen.

Het is een psychologisch feit dat de man in deze zwakker is geschapen dan de vrouw. Onnodig om elkaar voor vies en vuil uit te maken, laten we weer leren hoe wij elkaar moeten respecteren volgens de Islam in plaats van vervloeken volgens Shaitaan.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 10:49
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Het schijnt dat Shaitan goed bezig is om fitnah te zaaien tussen mijn broeders en zusters.

Wel raar dat je kritiek op de mensen die de islam belijden als een 'een religieuze knipperlicht' classificeert alszijnde een 'diabolische bezigheid' van de duivel zichzelve. Het is natuurlijk bijna een cliche te noemen wanneer een 'Najibsri' de horde tierende gelegenheids-moslima's het zoete stokje aanbiedt om later achter te komen dat het een zoutige zoutpaal is. En dan ook nog het lef hebben om een dooddoener te gebruiken als : 'Het schijnt dat shaitaan goed bezig is om fitnah te zaaien tussen mijn broeders en zusters'.

Brother please! Laat me inplaats van jou -die waarschijnlijk geen schaamte kent- mijzelf schamen voor je oh zo goed bedoelde maar toch een oligofrene reactie in spe met al haar glorie.

De rest van je oninteressante en zeer algemene geneuzel -die kant noch wal raakt- ga ik niet eens ontdoen van haar contradictie en irrelevantie.

Najibsri- volkomen geschokt.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2005 om 11:27

Salaam aleikoum,

Dat iedereen moet leren om respectvol met mensen om te gaan is een nobel Islamitisch doel en geen algemeen gekneuzel. 

De ene forumlid heeft waarschijnlijk een onbeschaamde hersenkronkel en identificeert zich waarschijnlijk met zina, de ander heeft waarschijnlijk geen schaamte.

Salaam aleikoum

Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 01:41

Het is inderdaad een nobel doel om met respect en fatsoen elkaar te benaderen, daar twijfel ik niet aan. Ik doelde meer op dat ontichelijke gekwats over man en vrouw die hij of zij graag toekent aan studenten die psychologie studeren, om het zo waarheidsgetrouw te laten overkomen voor de feeble-minded onderons.

Maar laten we erop houden dat gij de 'leesblind' fenomeen graag in een structurele vorm ziet.

 

Najibsri-Erg je niet, verwonder slechts

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 03:19

Salaam aleikoum,

Ik ben gelukkig niet zo goed in lezen. Dat is een groot voordeel, want zo kan ik iemand vragen wat hij met zijn/haar tekst bedoelt en bij een verhelderende verklaring de schrijver misschien corrigeren met inachtneming van het nobele doel.

Het stukje tekst is goed algemeen adviserend voor iedereen, in meerdere mate voor de mensen die ermee bezig zijn. Iemand als zinapleegster of als schaamteloos noemen op basis van een reactie, zonder enig bewijs, is niet respectvol en fatsoenlijk.


Salaam aleikoum,

< ="">
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 03:32

Najibsri: Je hebt van Allah een groot schrijftalent gehad. Gebruik het dan ook voor Allah�s zaak. Over de omgang van man en vrouw is er een compleet hoofdstuk in de meest authentieke Hadithverzameling geschreven. Het gaat over hoe we om moeten gaan met liefde, respect, huwelijk, polygamie en jaloezie.

Oh ja ... als de seksuele drang van de man identiek was aan dat van de vrouw dan zouden de verzen in de Quran ook nutteloos zijn geworden.
(Voor alle duidelijkheid: ik heb het niet over het moment van geslachtsgemeenschap)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 05:23

Salaam,

ik mis even de aanleiding van deze woordenwisseling.

Wat is een "Najibsri", of is dat een naam? Wat is Taqillah? Het stuk aan het begin vat ik ook niet; is dit een gequote discussie? Wie is Amitaf?

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 05:34
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Oh ja ... als de seksuele drang van de man identiek was aan dat van de vrouw dan zouden de verzen in de Quran ook nutteloos zijn geworden.
(Voor alle duidelijkheid: ik heb het niet over het moment van geslachtsgemeenschap)

Selam Alleykum,

 Verklaar je nader?

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 10:46

Waarschuwing: Deze post bevat 18+ inhoud

 

 

Amier: Het gaat hier om een persoon (Najibsri, waarschijnlijk een dame) die respectloos over onze zusters spreekt. Hoewel Najibsri een belangrijk probleem heeft aangekaart is ze ook (on)bewust bezig met het zaaien van haat en vijandigheid onder mijn broeders en zusters. Vandaar mijn opmerking �shaitaan is weer bezig�, want alleen hij zal met volle teugen kunnen genieten na het lezen van dat soort inzendingen.

 

Django: Ik weet niet precies welk gedeelte ik nader zal uitleggen. Maar ik zal in het kort toch alles proberen te verduidelijken. Ik wil geen wetenschappelijke discussie over genetica en bioinformatica uitlokken. Ik heb daar helaas te weinig kennis over. Mijn basis over de x en y chromosomen is hiervoor onvoldoende.

 

Jiyuu: �als de seksuele drang van de man identiek was aan dat van de vrouw dan zouden de verzen in de Quran ook nutteloos zijn geworden�

 

We zijn mensen en Allah zelf zegt over ons: �wakhuliqa al-insanu daAAeefan� (4:28). De mens was zwak geschapen. Zwak in structuur, wilskracht, geduld, kennis, maar ook in seksuele drang. Toen dit vers werd geopenbaard, zeiden de salaf-us-salahin dat dit vers slaat op de man die zijn seksuele drang niet kan controleren.

Psychologisch onderzoek heeft utgewezen dat vrouwen over het algemeen koeltjes reageren terwijl mannen juist zeer gepassioneerd reageren wanneer het gaat over het onderwerp seks.

 

Profeet Sulayman (Salomon (as)) had 99 vrouwen en sliep zelfs in 1 nacht met 90 van hen. Profeet Yacoob (Jacob (as)) had er twee. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden te noemen. Profeet Muhammad (s) had ook meerdere vrouwen. Behalve dat dit een praktische oplossing is voor het overschot aan ongehuwde vrouwen en weduwes, geeft het ook aan dat er geen taboe hoeft te zijn op seksualiteit en polygamie. Ook omdat het al lange tijd voor de Islam voorkwam bij mannen en het is in de Islam allemaal goed geregeld met duidelijke voorwaarden. Allah zegt: �Yureedu Allahu an yukhaffifa AAankum� (4:28). Allah wil onze lasten voor ons verlichten.

 

Tegenwoordig gaan mannen naar Thailand voor goedkope zina, en andere blijven thuis en vallen onze vrouwen en zusters lastig. Amitaf heeft in haar stuk daar zeker wel gelijk in. Als de keuze gemaakt zou moeten worden: Thailand of de wetten van Allah, dan kies ik voor Allah. En wie zegt dat dit �ontichelijke gekwats over man en vrouw� is, zegt eigenlijk dat de metgezellen gelogen hebben en al de Koranverzen over polygamie en de aard van de mens nutteloos zijn.

 

Jiyuu:�Voor alle duidelijkheid: ik heb het niet over het moment van geslachtsgemeenschap�.

 

Dit is puur mijn eigen theorie:

Mannen kunnen misschien wel de hele dag aan seks denken. Maar dat haalt niets af van het feit dat vrouwen vaker met volledige overgave en liefde de seks bedrijven met hun man. Op het moment van de bevruchting is de dominerende passie van de man of vrouw doorslaggevend of er een jongetje of een meisje geboren zal worden. Er worden nu eenmaal meer meisjes dan jongens geboren, dus is volgens mij duidelijk wie van de twee met meer liefde het bed in duikt.

 

 

 

 

Abu Asif

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 14:29

Salaam Aleikum als ik het dus goed snap denk je dat het geslacht van de baby bepaald word door wie meer zin heeft of meer de liefde bedrijft?nu weet ik niet of ik dat goed begrepen heb.

dat is wel een fabeltje hoor want het is de Schepper die daarover oordeeld het is Allah(swt) die daarover oordeeld wie een meisje of een  jongen krijgt sommigen zeggen wel dat als het kind op de vader of op de moeder lijkt dat het daardoor komt dat die ouder dan meer zin

Allah weet het beste

Wa Aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 14:44

Salaam Aleikum ik wilde ook nog even hieop reageren:

Jiyuu

De man heeft nou eenmaal meer behoefte aan seks en meerdere vrouwen, terwijl de vrouw genoeg heeft aan een enkele man. Allah is de Schepper van deze natuurlijke aanleg en geeft de man toestemming om met meerdere vrouwen te trouwen.

Dat is ook grote onzin want er zijn genoeg mannen die niet eens de moeite nemen om hun vrouw te bevredigen enz

tevends heb ik wel stukjes gelezen hierover op islam sites die dieper ingaan over dit onderwerp dat de vrouw soms periodes heeft dat ze veel zin heeft en juist andere keren dat ze minder tot geen zin heeft,

het recht van de man is duidelijk dat als de man zin heeft dan moet de vrouw met hem slapen,en het is ook aangeraden dat de man slaapt met zijn vrouw mocht zij zin hebben.

het is wel een onderdeel va schaamte maar het is ook soms onwetendheid dat speeld om niet diep in te gaan op dit onderwer,er is ook een hadith die zegt bv toen een vrouw zei tegen de profeet saws dat ze een droom sexuele droom had gehad en ze vroeg hem moet ik nu ghusl nemen,en de profeet saws antwoordde dat ze inderdaad een ghusl dan moet nemen,want Allah swt schaamd zich niet om de waarheid te vertellen iets in die woorden is een hadith over.

Ik heb ook eens een lezing geluisterd dat het juist zeer aangeraden is om zo je relatie te verbeteren met je partner om dit soort zaken ook goed te bespreken en ik zal inshaAllah mocht ik het stuk vinden over sexualiteit dan zal ik het ook hier plaatsen want een ieder kan er van leren inshaAllah,en we moeten niet vergeten dat het huwelijk ook er is om ervoor te zorgen dat men elkaar bevredigd,zodat men niet vreemd gaat of aan een andere partner denkt.

En het kan zijn dat de man juist meerdere vrouwen mag hebben ook om de volgende redenen omdat de vrouw mensutruaties heeft en in die periode mag er geen intimiteit zijn (kussen enz mag wel)dus daarom kan het zijn zodat de man toch ook in die periode gemeenschap kan hebben dat hij daarom nog een vrouw mag huwen.

maar goed dat laatste ben ik niet zeker van het is ook een reden geweest van polygamie omdat vroeger veel mannen gestorven waren in oorlog en toen bleven er veel vrouwen over daarom mochten de mannen meerdere vrouwen huwen.

wa aleikum salaam

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 14:51
Hmm...

Als ik zo anno 2005 om mij heen kijk, denk ik dat veel van de moderne vrijgevochten vrouwen een even grote, dan niet grotere seksuele appetite hebben dan sommige mannen.

(Hoewel dit nog niet helemaal geaccepteerd is... "Er wordt met scheve ogen naar gekeken" om het zo te zeggen).


En misschien helemaal tegen de Koraan in, maar was polygamie niet per nederlandse wet verboden?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 14:55

ja per nederlandse wet is het verboden ik zal je het tegendeel bewijzen hoor het is zeker wel geaccepteerd wat je zegt.

Seksualiteit in de islam door broeder Mohamed Abou Loutour:
 
Hoe kan men de echtgenote bevredigen?
 
Mannen hebben vaak een grotere seksuele begeerte dan hun vrouwen, vooral in het begin van het huwelijk.  Maar de begeerte bij de vrouw is wel aanwezig.  De wijze echtgenoot weet  hoe hij die begeerte bij zijn echtgenote moet opwekken en moet laten groeien en hij leert zoveel hij kanover dit onderwerp, om een comfortabele en voldoening schenkende liefdesrelatie te hebben.  Hoe beter hij ingelicht is, hoe gelukkiger zijn echtgenote zal worden dat helpt har om hun relatie meer te waarderen.  Hoe tevreden ze wordt hoe gretiger ze zal zijn op deze gelukzalige manier met de echtgenoot te verenigen.
 
In dit opzicht geven we enkele raadgevingen aan de echtgenoten opdat ze hun echtgenotes kunnen bevredigen.
 
1. Alles leren over de seksuele relatie:
 
Wat de man, geleid door zijn seksuele begeerte, doet om deze te stillen is niet noodzakelijk dat wat aan zijn echtgenote het grote genot waarvan ze droomt bezorgt.  Als hij de liefde wil kennen moet hij meer geven dan dat, want de partner geeft niet zonder ook te nemen.
 
De kunst van seksualiteitsbeleving moet verworven worden, en de man moet zich inspannen om deze kunst te leren en te verwerven.  Het onderwerp heeft dus aandacht nodig, en een leerproces is vereist.  De man moet ook zijn egoïsme en bepaalde lusten aan de kant leren laten.  Zo kan hij zijn echtgenote bevredigen met een absoluut genot.  Deze opoffering zal hem ruimschoots voor resultaten zorgen, want het bevredigen van de vrouw en het stillen van haar begeerte brengt een groot toekomstig geluk en ze zal graag instemmen telkens zij gevraagd wordt.  De man is in staat om zijn seksuele behoeften in enkele ogenblikken te bevredigen.  Voor de vrouw daarentegen geldt het tegengestelde.  Ze begint zachtjes en gaat in stappen vooruit tot wanneer ze haar hoogtepunt bereikt.
 
De meeste mannen die vinden dan hun echtgenote koel is op seksueel vlak omdat ze geen orgasme bereikt, vormen in feite zelf het probleem.  Zo ejaculeert de man op het moment dat de vrouw har orgasme begint toe te gaan, en dan laat hij haar in de steek.  Haar verlangen vermindert dan en ze kan niet klaarkomen.  De man heeft haar dus haar recht op genot ontnomen.  Dit is iets wat vaak tot ruzies leidt binnen het koppel.
 
2. Zorgen voor de bevrediging van de vrouw:
 
De vrouw heeft meer tijd nodig om een orgasme te bereiken. D at is bij haar moeilijker dan bij de man.
 
Wanneer de echtgenoot zeer aandachtig is en veel belang hecht aan het seksueel bevredigen van zijn echtgenote, dan geeft hij haar werkelijk de kans te genieten van de seksualiteitsbeleving, en de vruchten daarvan zullen zichtbaar worden tussen hen en in hun huwelijksleven.
 
De man moet dus op dit vlak met verschillende zaken rekening houden zodat de genegenheid tussen hem en haar in hun relatie blijft bestaan.  Hij mag deze niet bederven door dom en egoïstisch te zijn.  De vrouw vindt bijvoorbeeld niet dat de fase waarin gestreeld wordt een <<opwinding>> is, in tegenstelling tot de meeste mannen.  Ze beschouwt het als een belangrijk onderdeel van de eigenlijke geslachtsgemeenschap.  De mannen mogen in deze fase ondanks het vurige verlangen niet overhaast te werk gaan.  Ze moeten integendeel de verschillende fasen van de vrouwelijke seksualiteitsbeleving respecteren.  Bij elke fase zal de man de hand van zijn vrouw kunnen nemen om naar de volgende te gaan.
 
De man is de eerste verantwoordelijke van het welslagen van deze inleidingsfase die noodzakelijk is voor het slagen van de geslachtsgemeenschap.  De ervaring bevestigt dat de vrouw haar rol goed kan spelen als haar echtgenoot erin slaagt haar gunstig te laten reageren en als zij haar diepste gevoelens kan uiten.
 
3 Zich niet overhaasten:
 
Seks is een kunst waarvoor tijd nodig is, en niet zo heel weinig.  De man moet weten dat zijn vrouw meer tijd dan hem nodig heeft om een orgasme te bereiken.  De tijd die hij ervoor uittrekt is nuttig voor allebei.
 
Als de echtgenoot de seksuele aard van de vrouw begrijpt, namelijk haar behoefte aan zachtheid in het begin en dan de vooruitgang fase per fase, dan zal dt een grote hulp zijn voor de vrouw om bevrediging en seksueel genot te bekomen.  Het wordt de echtgenoot dus aangeraden zich niet te overhaasten en te leren genieten in de fase van de strelingen.  Dat is de geheime sleutel om de instemming van de vrouw te bekomen.  Een man die haastig is schaadt de relatie en de spirtuele harmonie van het koppel.  Hij moet begripen dat er vooral een morele toenadering en een moreel streven nodig is, en dat kan slechts met geduld en zonder haast.
 
4 Van de vrouw houden als persoon:
 
Niemand is beried beschouwd te worden als een voorwerp.  De man zal het hart van zijn voruw pas veroveren als hij van haar houdt als mens.  De problemen en de ruzies beginnen zodra er afstand komt en men de andere aan de kant begint te schuiven.  De vrouw zal dan snel zien dat het enige wat hen verenigt de slaapkamer is.  Meerdere voruwen klagen hierover: <<Mijn echtgenott heeft enkel aandacht voor mij wanneer hij de liefde wil bedrijven>>.  De vrouw is dan slechts een erotish voorwerp en bij de geslachtsgemeenschap met haar man heeft ze niet het gevoel dt hij haar liefdeheeft en dat er wederzijdse aantrekkingskracht is.  Ze heft daarentegen het gevoel dat ze gebruikt wordt en dat is precies wat ze niet wil aanvaarden.  De man kan veel doen om zijn liefde aan zijn echtgenote als persoon kenbaar te maken en om te tonen dat hij van haar houdt om wie ze is en anders niets.  Als d eman zich hieraan  houdt dan zal de liefde die hij in zich draagt groeien nog voor hij zich tot zijn voruw gewend heeft.  Wanneer de man bijvoorbeeld thuis komt kan hij veel aandacht schenken aan zijn vrouw en vragen  hoe de dag voor haar geweest is, en wat ze gedaan heeft.  Dat is beter dan meteen de krant te beginnen lezen of zich af te vrgen wat ze zullen eten of een televisieprogramma te beginnen bekijken....  Als hij har helpt met de problemen van de kinderen en met alles wat ze die dag gedaan heeft, dan is dat toch een duidelijke beijw van zijn liefde voor haar?? Zij zal dat heel erg appreciëren en het zal lange tijd in haar geheugen blijven nazinderen.
 
De echtgenoot die zijn echtgenote beschouwt als een beminde en belangrijke persoon zal haar altijd vol verlangen naar zijn liefde aantreffen.  En wanneer zij door zijn daden en zijn woorden overtuigd is van zijn leifde voor haar dan zal daaruit een vruchtbare seksuele relatie voortvloeien. 
 
Er is slechts één enkele werkelijke liefdeservaring in het leven, en dat is het huwelijk.  Zolang de echtgenoot zijn echtgenote bevredigt door middel van een seksuele relatie waarin hij zijn ware liefde voor haar toont, zal zij naar hem verlangen en zal zij hem helpen in zijn leven.
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 14:55
Door Broeder Mohamed Abou Loutour
 
Beste broeders en zusters; jullie zullen denken waarom ik veel schrijf over sexualiteit in de islam.  Het is gericht aan broeders en zusters die niet veel over sexualiteit in de islam durven vragen of vertellen.
 
Wat is het beste moment om te vrijen?
 
Het beste moment voor het bedrijven van de liefde is wanneer de persoon lichamelijk en geestelijjk uitgerust is.  Meestal komt dat hij bij de dageraad, wanneer de geest vijr is van vervelende gedachten en van alles wat het lichaam moe maakt.  Het is evenzo aangewezen seks te hebben wanneer men iets gezien heeft of wanneer men er een beetje teveel aan denkt.
 
Praten over intieme betrekkingen en gunstige momenten
ziedaar wat stat in deze verzen.
Op elk uur, dag en nacht,zonder precies moment of volgorde is het jou toegestaan, jij over wie het gaat, betrekkingen te hebben, en in soera Baqara kun je dat goed vinden.
Sommige wierpen op dat men beter 's nachts seks kon hebben, want Allah zegt:
"O jullie die geloven! Dat de slaven die jullie bezitten jullie toestemming vragen om binnen te komen, alsook diegenen onder jullie die de puberteit nog niet bereikt hebben, op drie momenten: Voor het dageraadgebed, op de middag wanneer jullie jullie kleren uittrekken voor het Dohr-gebed, en na het avondgebed; drie (gelegenheden) om zich uit te kleden.  Uiten deze momenten geen verwijt noch voor jullie noch vor hen om te gaan en te komen.  Zo toont Allah jullie duidelijk Zijn Verzen.  En Allah is Alwetend en Alwijs.
 
De drie gelegenheden om zich uit te kleden die in dit vers geciteerd worden zijn ook gelegenheden voor betrekkingen tussen echtgenoten.  Maar het is nog beter 's nachts want dan slaapt iedereen en de intimiteit is groter.
 
Ibn Qayyim zegt in "Zaad al Ma'ad": "Het meest geschikte moment (voor het hebben van intieme betrekkingen) is wanneer de maag al het eten verteerd heft en op elk opportuun ogenblik.  Niet als men honger heeft want dat verzwakt de natuurlijke warmte, noch nadat men zich vermoeidheid, ook niet onmiddelijke na een bad, noch na overgegeven te hebben noch in een staat vangeestelijke beroering door bijvoorbeeld een pijnlijke aangelegenheid, zrogen, verdriet of een uitbundige vreugde.
 
En het beste moment is 's nachts waneer en deel van de nacht al voorbij is en wanneer de spijsvertering plaatsvindt.  Daarna moet men zich wassen of de rituele wassing (ghusl) verrichten en in die staat (van zuiverheid) slapen... Dat geeft nieuwe kracht, maar men moet opletten met activiteit of turnen nadien want dat is zeer slecht.
 
Het blijkt dus dat de nacht het meeste aangewezen is voor seksuele betrekkingen maar er is geen algemene regel op dit vlak, want de Profeet Moge Allah hem Vrede en Zegeningen schenken - had zowel overdag als 's nachts seksuele betrekkingen....
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 14:56
Door broeder Mohamed Abou Loutour:
 
1 Verlies van kracht:
 
De man die seksueel zwak is moet dat probleem op een natuurlijk manier benaderen.  Hij mag niet beschouwen als een soort castratie, want in werkelijkheid vermindert het seksuele verlangen naargelang de leeftijd.  Het blijft niet op hetzelfde niveau.
 
De seksuele begeerte van de man van vijftig jaar is zwakker dan die van een man van rond twintig.  Maar dat wil in geen geval zeggen dat zijn seksuele leven voorbij is.  Het is wel zo dt zijn behoefte op gevorderde leeftijd niet vegelijkbaar is met die van de jeugd.  In klare taal betekent dit dat zijn erectie en de stijfheid van zijn penis niet meer zoals vroeger zullen zijn, en het kan zijn dat zijn penis soms eens slap wordt.
 
Men moet er toch ook op wijzen dat een vijftigjarige man een grote capaciteit heeft om lief te hebben, te geven en deel te nemen dan een jongere onrijpe man.  Seksualiteit is meer dan een fysieke demonstratie van mannelijkheid.
 
Vandaar dat een man die kwantiteit wil opofferen voor kwaliteit beter is.  En als de man de nieuwe situatie waarin hij verkeert begripvol en intelligent aanpakt, met de hulp van zijn echtgenote, dan kan dat de liefdesrelatie enkel versterken.
 
De man zal zeker overwinnen wanneer hij goed nadenkt over de eventuele middelen warmee het probleem kan opgelost worden.  Dat is beter dan zichzelf als dood te beschouwen.  Zijn probleem is een bij de mensen wijd verspreide kwaal maar er is een remedie voor.  Deze aanpak neigt meer naar succes en het is een ontzettend belangrijk punt.
 
2 Angst:
 
Onder het masker van de viriliteit kunnen vrees en angst liggen voor seksuele zwakte.  We hebben reeds gezien dat het vertrouwen van de man nauw verbonden is met zijn seksuele begeerte.  Bepaalde mannen hebben van zwakte omdat ze vrezen onbekwaam te zijn om de seksuele verlangens van hun echtgenote te bevredigen.
Hier moet de vrouw haar rol beginnen te spelen.  Ze moet har man tonen dat ze gelukkig is met hun beleving van de liefde.  Dat meot ze op een duidelijke manier tonen via woorden en alle andere middelen.
 
Zodra de man één keer bang is om te mislukken en hij die angst kent, dan wordt het moeilijk ervan af te geraken.  Zijn angst kan als volgt samengevat worden: hij is bang om afgewezen te worden iedere keer als hij toenadering zoekt tot zijn echtgenote.  Die angst nestelt zich dan in hem en het wordt een gewoonte.
 
Eigenlijk is het zo dat wanneer de man toenadering zoekt tot zijn vrouw en zij erg overbelast is of zich  niet lekker voelt, zij dan in deze situatie, vooral als haar man gevoelig is, hem goed duidelijk moet maken dat het probleem bij haar ligt en dat hij er  niets mee te maken heeft.  Die angst van de man geeft hem enkel het gevoel dat zij hem seksueel niet aantrekkelijk vindt, en dat kan geen enkele man aanvaarden want er bestaat niets vreselijkers voor hem dan dat.
 
3 Spotten:
 
De man is niet in staat om gespot te aanvaarden, vooral niet als het over izjn mannelijkheid gaat.  Of nog meer, als het over zijn geslachtsorgaan gaat.  Een wijze en redelijke vrouw zou zoiets nooit doen want er is niets dat een man meer vernedert dan dat.  Als de vrouw zoiets doet, dan is zijzelf degene die haar man naar seksuele zwakheid leidt.
 
Gespot is in feite het wapen van een kwajongen, maar als de vrouw het gebruikt kan het dodelijk zijn.
 
4 De passieve vrouw:
 
Elke man droomt van een opwindende vrouw.  Hij hoopt dat ze op seksueel vlak hartstochtelijk is en vurig in bed.  Dit bezorgt hem de grootse opwinding en het meeste genot.  Het feit dat hij de seksuele begeerte van zijn vrouw voor hem voelt, levert hem nog meer bewijs van zijn mannelijkheid.  Mar als de vrouw inert is dan gaat hij zich vervelen, en van verveling komt er seksuele zwakte.  Want als de vrouw in zulk een toestand verkeert dan geeft ze haar man een lichaam zonder geest, alsof ze een verplicht huwelijksritueel moet uitvoeren.  Dit leidt enkel tot de vernietiging van de seksuele relatie tussen de man en zijn echtgenote.
Geen enkele man zou de liefde bedrijven met een lijk; een man ziet zijn vrouw graag met hem genieten, net zoals hij met haar geniet.
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 15:01

salaam aleikum

er staat hier ook inderdaad:

 Mannen hebben vaak een grotere seksuele begeerte dan hun vrouwen, vooral in het begin van het huwelijk. 

hmm ben ik niet helemaal mee eens naar mijn mening verschild het per mens ghair inshaAllah

hoop dat jullie er verder iets aan hebben.

Mag Allah jullie huwelijken zegenen inshaAllah amin(voor degenen die getrouwd zijn)

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 15:02
Geschreven door Mohamed Abou Loutour:
 
Dit stuk gaat over de seksuele relatie.......Het is een inlichting voor iedereen en is ook geen schaamte om vragen te stellen over de seksualiteit in de islam, het is heel goed dat iemand ingelicht is over de seksualiteit om InshAllah een geslaagd huwelijk te hebben omtrent de seksualiteit van de man en de vrouw, ik zelf neem de teksten die ik hier zet het uit een boek zoals reeds vermeld geschreven door Mohamed Abou Loutour.
 
Het belang van eerlijkheid in de seksuele relatie:
 
Vrouwen zijn ongetwijfeld veel romantischer en gevoeliger dan mannen.  De man moet alles doen wat hij kan om de noden van het hart van zijn echtgenote te bevredigen, liever zo dan dat hij zich tegenover haar opstelt vol onbegrip en egoïsme.
 
Zodra ze alleen zijn, mogen de echtelieden zich volledig vrij volen om elkaar te benaderen.  Den man begint dan met zachtheid, tederheid en bewijzen van zijn liefde via strelingen en liefdevolle woorden.
 
De man moet weten dat er tussen zijn liefde voor zijn vrouw en zijn seksuele begeerte slechts een draadje is.  Als hij tijdens de eerste ontmoeting ongeduldig is, toont hij aan zijn nieuwe partner, zonder zich er rekenschap van te geven, dat hij uit begeerte en opgewondenheid handelt en niet uit liefde en bezorgdheid om haar.
 
Een zachtmoedige benadering van zijn kant toont een bewijst zijn liefde voor haar doordat hij zich inhoudt.  De echtelieden zullen leren dat deze gang van zaken de beste is om de liefde en het seksuele verlangen in vuur en vlam te zetten.  Ze kunnen ook elkaars kleren uittrekken, waardoor hun relatie meer diepte krijgt.  Zo doet elke partner de kledij van zijn welbeminde uit met tederheid en zachtheid.  Vanaf hier zijn ze slechts één lichaam meer en één enkele ziel.
 
Maar vooraleer tot gemeenschap over te gaan moet er gestreeld worden om de ziel en het lichaam voor te bereiden.  De vrouw hecht hieraan zeer veel belang.  De echtgenoot mag deze fase niet veronachtzamen door er slechts een kort moment mee bezig te zijn en meteen aan de seksuele daad te beginnen.  Hij moet zich inhouden en leren hoe hij het verlangen en de opgewondenheid van de vrouw kan opwekken.
 
Meestal bevinden man en vrouw zich in dit stadium liggend op bed.  De vrouw de benen lichtjes gaat spreiden en de knieën plooit, dan zal de man, uit deze beweging, opmaken dat ze meer en meer opgewonden is en dat het meest erectiele en seksueel het mees gevoelige deel nu voor hem open staat.
 
Het is beter dat hij begint te spelen in de zone van de clitoris, om in dit stadium zeker geen ongewenst gevoel op te wekken.  Het bloed in de clitoris doet deze nu opzwellen, de vrouw in nu eindelijk klaar om te paren, en de man begint dit orgaan nu te stimuleren.  Hij zal zien dat de vrouw steeds meer opgewonden raakt, haar lichaam wordt slap en haar ademhaling gaat sneller.  Alles wordt intenser in functie van het verlangen van de vrouw.
 
In dit stadium is het allerbelangrijkste dat de man de behoeften van zijn echtgenote kent.  Hij mag niet stoppen, anders zal de seksuele opwinding van zijn vrouw afnemen.  Tot voor het inbrengen van zijn penis moet hij doorgaan met strelen want dat helpt de vrouw veel om een hoog niveau van opgewondenheid te behouden.
 
Wanneer de man dan geleerd heeft om zijn ejaculatie onder controle te houden dan kan hij de clitoris stimuleren met het topje van zijn penis.  Sommige vrouwen houden daarvan en het is gemakkelijker dan de clitoris naar de vagina te gaan wanneer de vrouw daar klaar voor is.  Op dit moment zijn liefdevolle woorden tussen beiden ook belangrijk.
 
Zodra de penis in de vagina is mag de man even een kort moment niet bewegen, want anders komt hij meteen klaar.  Daarom moet hij zichzelf beheersen en zijn vurige verlangen intomen.  Maar opdat de vrouw opgewonden blijft gedurende dit kort interval kan ze zachtjes het achtersete bewegen om de wrijving van de clitoris en de vagina tegen de penis verder te zetten, zonder de man meer nodig op te winden. 
 
Wanneer de vrouw dan een sterke seksuele opwindig voelt moet ze har benen op de dijen van de man plaatsen en van voor naar achter beginnen te bewegen.
 
Maar zodra de echtgenoot begint te bewegen moet ze har aandacht concentreren op de opgeowndenheid die zij daardoor voelt in haar geslacht.  De man mot zijn bewegingen van komen en gaan zolang hij kan verderzetten, in afwachting van het orgasma van zijn echtgenote.
 
Na de ejaculatie is de penis niet meer in erectie en niet meer stijf en dan kan hij niet meer zorgen voor wrijvingen met de vagina.  Als de vrouw niet klaarkomt dan moet de man onmiddellijk doorgaan met strelen ter hoogte van de clitoris, om zijn vrouw te helpen een toestand van seksuele bevrediging te verkrijgen tot aan haar climax.
 
Als de vrouw geen orgasme heeft terwijl de tij dvan het strelen wel lang genoeg was, dan zal ze het beschouwen als een bevredigend genot.  Het naakte mannelijke lichaam en het in vuur en vlam zetten van har maagdelijke delen die võor haar echtgenoot door niemand anders aangeraakt werden, zal zeer spannend zijn voor de vrouw.  Het zal haar bevredigen en genot brengen en de pijn van de onmaagding zal snel vergeten zijn door deze ervaring die door de vrouw zal beschouwd wordenals het meeste voldoening schenkende bewijs van de liefde tussen echtgenoten.
 
Na het vrijen moeten ze elkaar niet meteen loslaten.  Het is beter dat ze in elkaars armen blijven, dat ze elkaar omhelzen en zoenen.  De penis zal dan zachtjes uit de vagina glijden want de erectie is nu voorbij door de ejaculatie.  Ook de vrouw zal nu nit meer opgewonden zijn door de sensuele inspanning.
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2005 om 15:49

Engeltje: Polygamie staat nu niet ter discussie, dat is een normale zaak voor moslims. Laat de buitenwereld zich daar maar aan aanpassen. Het staat in de Quran en is dus geen theoretische kwestie. Want waarom zou onze Schepper zo een openbaring laten neerdalen, als het toch nutteloos en niet wordt gebruikt?

Ik ben in het westen opgegroeid en herinner mij heel goed hoe het eraan toeging op school. Jongens die zo veel mogelijk meisjes in bed willen krijgen, naar nachtclubs gaan, feestjes, vakanties waar zo veel mogelijk jongens en meisjes samen zijn en alles met elkaar willen doen. Het is een cultuur waar je stoer bent als je op 1 nacht met zo veel mogelijk meisjes naar bed bent geweest. Vriendinnen, buitenvrouwen en meerdere polygamische relaties worden gewoon geaccepteerd. Maar als het nu ineens gaat om een moslim die netjes is getrouwd en netjes met medeweten van familie opnieuw trouwt met alle plichten en verantwoordelijkheden die in een huwelijk bestaan, is het ineens een taboe. Dat is pas echte schijnheiligheid. Einde kwestie polygamie.

Het licht: geef mij even de tijd om je teksten te lezen voordat ik reageer op je stukken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.