Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenSchijnheiligheid

 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Schijnheiligheid
    Geplaatst op: 16 september 2005 om 12:23
Salaam Aleikum oja zuster django ik respekeer je mening hoor maar snap je mij ook de islamitische standpunten?
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Ik ben gelukkig niet zo goed in lezen. Dat is een groot voordeel, want zo kan ik iemand vragen wat hij met zijn/haar tekst bedoelt en bij een verhelderende verklaring de schrijver misschien corrigeren met inachtneming van het nobele doel.

Het stukje tekst is goed algemeen adviserend voor iedereen, in meerdere mate voor de mensen die ermee bezig zijn. Iemand als zinapleegster of als schaamteloos noemen op basis van een reactie, zonder enig bewijs, is niet respectvol en fatsoenlijk.


Salaam aleikoum,

< ="">

Dus een hoopje gekwats, want zeg eerlijk....wat is nou eigenlijk jouw punt die je hele tijd probeert duidelijk te maken?

Najibsri- hoop snel van je te vernemen.

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 08:54
Salaam aleikoum,

Geen punt broeder, alleen dat we soms voorzichtig moeten zijn in het trekken van conclusies en dat we broeders/zusters niet persoonlijk moeten aanvallen.

Innama almuminnuna ighwa

49-10- Voorwaar, de gelovigen zijn elkaar broeders, sticht daarom vrede tussen jouw broeders. En vreest Allah. Hopelijk zullen jullie begenadigd worden.

Ameen.

Salaam aleikoum.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 12:59

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Geen punt broeder, alleen dat we soms voorzichtig moeten zijn in het trekken van conclusies en dat we broeders/zusters niet persoonlijk moeten aanvallen.

Misschien moeten we altijd voorzichtig zijn met het trekken van conclusies.

Innama almuminnuna ighwa

49-10- Voorwaar, de gelovigen zijn elkaar broeders, sticht daarom vrede tussen jouw broeders. En vreest Allah. Hopelijk zullen jullie begenadigd worden.

Sticht vrede met ieder mens is nog meer in de lijn van God.


Ameen.

Salaam aleikoum.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 13:10

Reactie op Najibsri (op je eerder gegeven reactie).

Er is al eerder een discussie gevoerd op Marokko.nl over het zelfde onderwerp. Jij hebt daarin zelf aangegeven dat jij dit verhaal hebt geschreven vanwege jouw slechte ervaring met de " taqillah zusters" waarom zou je anders zo'n negatief verhaal schrijven. Je hoeft het dus niet te ontkennen.  Je laat in je stuk alleen maar zien hoe ongemanierd en respectloos je bent. Alhamdoelilah, dat de broeders en zusters op dit forum het ook inzien. Ik ga niet al te veel energie verspillen aan jouw verhaal, want dat is het niet waard.

Groet,

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 13:47
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Geen punt broeder, alleen dat we soms voorzichtig moeten zijn in het trekken van conclusies en dat we broeders/zusters niet persoonlijk moeten aanvallen.

Misschien moeten we altijd voorzichtig zijn met het trekken van conclusies.

Innama almuminnuna ighwa

49-10- Voorwaar, de gelovigen zijn elkaar broeders, sticht daarom vrede tussen jouw broeders. En vreest Allah. Hopelijk zullen jullie begenadigd worden.

Sticht vrede met ieder mens is nog meer in de lijn van God.


Ameen.

Salaam aleikoum.



Dit is inderdaad zo, bij alle mensen. Dit hoofdstuk spreekt over de relatie  van gelovigen onderling, er zijn ook andere verzen die de relatie met ongelovigen en ook mensen in het algemeen benadrukken.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 13:52

We zijn slechts mens, met al onze tekortkomingen. Ken je tekortkomingen en je zult een ander kunnen begrijpen.

Loop s�vonds door een bos, kijk naar de sterren en weet dat je slechts mens bent. Zo nietig, zo ondergeschikt aan een groter doel.

Ga dan naar huis en dank God.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 14:13
Dat heb je mooi verwoord.

De sleutelkwestie blijft natuurlijk hoe God bedankt wil worden en dat is een andere discussie.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 14:19

Mijn liefde voor God kan ik slechts verwoorden in mijn omgang met al wat leeft. Ik ben ervan overtuigd dat ik alleen tot God mag sprek in termen van liefde en respect. Als ik omga met Zijn onderdanen dien ik hetzelfde respect op te brengen als ode aan Hem.

Dit lukt me vaak niet. Ik ken mijn plaats. Hij vraagt nederegheid van mij. En terecht. En die nederigheid voel ik het sterkst als ik alleen wandel onder de sterren.

Het maakt God niet uit welke vorm ik daarvoor kies.

Salaam

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:04
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Mooier en perfecter kan toch niet. En simpeler voor jou om te verteren kan ik het niet maken. Het begint erop te lijken alsof je Abu Youssef wilt zien hangen voor zijn zonden.

 

Welke zonden? Daar ga ik aan voorbij.Ik ben het alleen maar eens welk probleem de schrijver naar voren haalt in zijn stuk. En dat gaat wat mij betreft niet over zina.Ik heb je al geschreven wat ik uit het stuk haal en ik heb je mijn reacties gegeven op wat jij er uit haalt, meer niet.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:17
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

En verder zou ik het eens fijn vinden als we ophouden over 'het westen'; verleiding, etc= menselijk gedrag = een universeel begrip, en als je er niet over hoort wilt nog niet zeggen dat iets er niet is. (Django)

 

Een moslim moet trots zijn op de superioriteit van de Islam omdat het van GOD komt, maar niet omdat het zijn cultuur is. Trots zijn op je cultuur is fout, dat is net zoiets als trots zijn op je ras. Ik ben dus gewoon trots op mijn moslimzijn en dat mag iedereen weten.

 

het is klinklare onzin, maar jij denkt dit, dus het andere voorbeeld, een klein groepje jongens en meisjes die van alles in het extreme uitspoken, en vervolgens ga je over naar de meer-huwlijken. Je legt jezelf wat voor je voeten, ik draai jouw woorden niet om.

Jij zelf neemt voorbeelden van parencluben en meer-huwlijken, paren-club is ziek ,dat heeft met een sexuele-nogal kinky behoefte te maken, waar heb je het over. Weer ga je over naar de meer-huwlijken.

Je eigen fout, dit noem ik fout 'linken', correct linken zou zijn, over het vriendinnetje of 2 hebben als je jong bent, of een man die een maitresse erop na houd. En jij gooit en blijft gooien, niet onderbouwt, over huichelaars. (Django)

 

 

Ik kende nog geen verschil tussen een beetje zina, ziekelijke zina en kinky zina.

Bij mij is ZINA:  ZINA!

 

Ik dacht dat we er allebei al bijna uit waren, ik had mijn hand al uitgestoken. Maar je schijnt het niet aan te willen nemen.

 

Allah (swt) zegt ons dat wij bij onderlinge meningsverschillen terug moeten naar de koran. Dat deed ik. Ik haat het om mezelf te herhalen, dus dat doe ik niet meer. Wil je in Allah's Boek geloven dan doe je dat, wil je niet, dan niet. Jouw keuze.

 

Ik heb nog wel een vraagje aan je. Haal de seksuele gevoelens, lusten en drang weg uit het leven van de mens! Wat blijft er over?

Broeder, ik zeg alleen dat je appels met peren vergelijkt, dat de twee voorbeelden die je neemt,(paren-clubs en sexueel excessief gedrag onder bep.jongeren) niet kan terug leggen naar het toegestane meer-huwlijken binnen de Islam.

Met 'het westen' heb ik het over het praten dat alles fitnah is daar. (het creeren van een leugen;Het westen, waar begint dat en eindigt dat? 'Het Westen'), en dat is onzin, want het is een universeel begrip (fitnah, anders denkenden, etc.), een moslim is dat trouwens ook (universeel begrip), mocht je het vergeten. We plaatsen zo hokjes;wij, zij, westen, bla,bla.en het ruikt naar termen van propaganda.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:27
In eerste instantie geplaatst door Django

Dit is mijn reactie voor zuster het licht,

[QUOTE=het licht]

Salaam Aleikum zuster Django wat is dan een reden van polygamie als ik vragen mag volgends jou?

Misschien heb je iets aan onderstaande stukken.het is een RECHT Van de man als hij denkt dat hij voor meer vrouwen kan zorgen mag hij er meer huwen MITS hij hun allemaal evenveel aandacht cadeuatjes enz geeft dus niet wat sommige doen meer nachten doorbrengen bij de ene vrouw dan bij de andere vrouw als je iets niet goed geloofd uit de koraan dan kan het je tot koefaar maken omdat je dingen kan ontkennen al denk ik en hoop ik niet dat het bij jou het geval is,omdat we alles moeten geloven wat er in de koraan staat.

Wa'Selam

De kor'aan is breed geopenbaard, dat is het mooie ervan, want er zijn mensen met verschillende situaties, economisch, cultureel etc.Dus alles kan, maar de NORM is 1 vrouw en niet meerdere.

Maar ik ben van mening en dit staat voor mij als een paal boven water, dat het trouwen van meerdere vrouwen niks met sexuele drang te maken heeft, en dat dit ook niet de motivatie mag zijn, is dit wel het geval, dan is dat heerschap niet pluis, en dus ook niet in staat om liefde te geven (een vrouw heeft geen cadeautjes nodig maar emotionele aandacht, een gespreks/c.q levenspartner) het is een geheel kromme beredenering.

Ik heb recht op mijn eigen mening, en die is dat het niet op mij van toepassing is. Geen enkele motivatie; niet dat mijn man geweldig is en dat ik hem moet delen met een andere zus, niet om de oemma te vergroten, bij mij komt het helemaal niet aan dat het mijn geloof complementeerd wordt,verder vind ik de gedachte vies etc. Je hoeft mij geen koefaar te noemen, want ik ontken de kor'aan niet, het is niet van mij van toepassing en dat Recht heb ik!

Ikzelf en dit geld ook voor mijn man,( ik ben getrouwd, sinds 1,5 jaar en ben laat getrouwd, word over een half jaar 30) ben uit liefde getrouwd, binnen 5 dagen. Ik wilde niet trouwen, helemaal niet.

Ik ben dus niet getrouwd, om mijn geloof, niet omdat hij voor mij moet zorgen, ook niet omdat ik hulpbehoevend ben. Mijn man is mijn beste maatje, mijn minnaar, mijn alles, dit is vica versa. Ik ben alleen bij hem omdat hij mij als mens, compleet maakt, hij is mijn geschenk, en zo ziet hij dat ook. Wij hebben elkaar nodig en vormen elke dag meer een geheel met elkaar.

Hij heeft dat Recht dus niet, niet bij mij, het is bij ons ook geen discussie omdat het in zijn geheel niet van toepassing is, want onze relatie is gebouwd op andere maatstaven.

Maar om op je vraag in te gaan, als een vrouw geen kinderen kan krijgen, als een vrouw niet met daadwerkelijke liefde met haar man samen is, praktische basis heeft het huwlijk. Zorghuwlijk, de vrouw heeft een kostwinnaar nodig,of hij word verliefd op een andere vrouw. In een maatschappij waar de vrouw afhankelijk is van de man, etc, etc, Maar dat wisten we al, heel kort... waarom niet...als je vrouw zwanger is, haar dagen heeft, sexuele drang, zijn geen reden om een andere vrouw te mogen trouwen.

Waarom wij iets doen, dat word beoordeeld, vergeet dat niet, je kan wel praten over het Recht etc, waarom komt hij tot zijn besluit(intentie)..........verder acht ik het onmogelijk om vrouwen gelijk te behandelen, de praktische kant misschien wel, maar er is meer.   

Selam Alleykum

Blijkbaar heb je mijn reactie niet gelezen, plaats het nog maar een keer en dik gedrukt.En reageer dan zelf eens concreet op wat ik schrijf.

Je hoeft mij geen stukken te geven over polygamie, want die ken ik.(zie mijn voorgaande reactie, een na laatste alinea..ben geinformeerd)

Ja, ik vind met meerdere vrouwen slapen vies, niet de gene die dat doet, maar de daad opzichzelf ( is hetzelfde; haat de daden van de on-gelovige maar niet on-gelovige zelf). En ik mag dat vinden; vinden meer moslim-vrouwen.Als je naar mijn huwlijk kijkt is dat ook niet zo raar dat ik dat vind.

Ik vind je heel erg arrogant,sorry, kan het niet anders stellen, door mij te schrijven dat je mijn mening respecteert, maar of ik ook de Islamitische standpunten kan respecteren. Dus, de mijne is dat niet?

1 vrouw is de norm, de wereld is niet andersom, er staat nergens dat met meerdere vrouwen je het top-punt van moslim bent.Ik hoef polygamie helemaal niet op te hemelen, om Islamitisch te zijn.

Het is niet van mij op toepassing, dat vind deze moslim dame. 

Wa'selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:38
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum

Wa'Selam

ik snap misschien waarom je het raar vind kijk als de man met een van zijn vrouwen intiem is geweest daarna is hij verplicht een ghusl te nemen de vrouw ook natuurlijk voordat het weer tijd is om te bidden.

Maakt niet uit, ik keur het slapen met meerdere vrouwen af, moslim of niet.Het heeft niks met reinheid te maken, zie het maar als hetzelfde waarom mannen een maagd willen trouwen.Ik hoef geen man die met zijn vingers aan een andere vrouw zit.En, ik heb genoeg te bieden om mijn man heel 'happy' over deze dunya te laten lopen, en blijkbaar denkt hij hetzelfde erover.Voor ons is het een dierbare intimiteit, een fysieke uiting van liefde. 

Maar zowieso moet de man zich eerst reinigen voordat hij naar een andere vrouw gaat.

En ik las eens dat de Profeet saws in 1 nacht 4 vrouwen bezocht en telkends male er tussendoor een ghuls nam is onze gelieve Profeet saws nu ook vies? nee toch stgefrAllah daarom denkgoed na inshaAllah

Jij hebt het over de Profeet (vzmh), Astaghfirllah, ik niet.

En daaruit blijkt dat mannen vroeger sterk waren in elk geval de Profeet saws en niet alleen dat het is bekend dde mens word steeds zwakker en zwakker dat moeten we niet vergeten vroeger baarden de vrouwen zo 15 kinderen? en nu moet je kijken hoe zwaar de vrouwen het nu vinden met 3 of 4 kids ik in elk geval en ik hoor van meer zusters dat ze niet echt nog meer kids aan kunnen (ligt ook aan de man of hij helpt enzo)daar blijkt uit dat de mensen zwakker als vroeger zijn ghair inshaALLAH en Allah weet het beste

O,ja?, zat grote gezinnen op deze wereld, ligt meer aan andere zaken dat mensen niet meer zoveel kinderen nemen, niks mis mee.( De wereld ontwikkeld zichzelf, elektra, auto's, computers, boeken, reizen, kwalitatieve tijdsbesteding aan je kinderen=minder kinderen)

 ghair inshaAllah mag Allah ons leiden naar zijn licht (amin)

Amin

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 16:24
In eerste instantie geplaatst door Django

Broeder, ik zeg alleen dat je appels met peren vergelijkt, dat de twee voorbeelden die je neemt,(paren-clubs en sexueel excessief gedrag onder bep.jongeren) niet kan terug leggen naar het toegestane meer-huwlijken binnen de Islam.



Waarom niet?
Volgens de Koran mogen OOK mannen met extreme seksdrang trouwen met max. 4. Als zij bang zijn om in zina te vervallen. In het verhaal van de schrijver stond dat er iemand niet genoeg van kreeg om vrouwen te betasten en naar de hoeren gaat. Dat lijkt me een typisch voorbeeld van iemand met sterke drang. Als hij zich nou niet kan onderdrukken, moet hij trouwen. Lost het nog niets op voor hem en blijft hij de achterdeur zoeken, dan mag hij nogmaals trouwen. Tot 4 maal toe. Zolang hij aan de voorwaarden van financien en gelijkheid kan voldoen. Kan hij het niet betalen dan helpt vasten. Als hij nou problemen heeft met monogaam blijven, wie ben jij om het recht dat Allah hem geeft van hem af te pakken? Waarom ontzeg je hem dat recht?

ik vroeg je eerder maar heb nog geen antwoord van je. Allah openbaarde de verzen over polygamie en "zwak geschapen" en deze verzen staan naast elkaar in de Koran. Jij zegt dat er geen verschil is tussen man en vrouw en dat er verkeerd wordt gelinkt. (niet alleen door mij, maar dus ook volgens de sahaba's) En je zegt dat er niet zo iets bestaat als sterke drang bij mannen. Okay, haal die sterkere drang (die er volgens jou niet is bij de meeste mannen) weg uit het leven van de man. En leg mij dan uit waarom Allah dit alles openbaarde. Heeft Allah geen gelijk? Wat is het nut nog van de verzen? En hebben de sahaba's ons verkeerd uitgelgd en weet jij het beter?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:41

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum,

Geen punt broeder, alleen dat we soms voorzichtig moeten zijn in het trekken van conclusies en dat we broeders/zusters niet persoonlijk moeten aanvallen.

Innama almuminnuna ighwa

49-10- Voorwaar, de gelovigen zijn elkaar broeders, sticht daarom vrede tussen jouw broeders. En vreest Allah. Hopelijk zullen jullie begenadigd worden.

Ameen.

Salaam aleikoum.

Dergelijke uitspraken en conclusies in dat stuk zijn voorzichtig als je de nuance in acht neemt. Dat laatste schijn jij en andere over het hoofd te zien. Blijkbaar is men niet in staat om te begrijpen dat het onderwerp is onderworpen aan specifieke probleemstellingen die voorkomt in het geschetste doelgroep waar feitelijk is geconstateerd dat zij een structurele fout begaan, bewust of onbewust. Om het dan aan de kaak te stellen is dan ook niet anders dan een onverkapte onthulling om degene die zich daar aan schuldig maken, bewust te maken in het abusieve spiraal waar ze zich in bevinden. Men heeft dan een keus om zich beledigd te voelen of men kan zich enige zelfprojectie aanmeten en concluderen dat ze uit dat negatieve spiraal moeten stappen.

Najibsri-

Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Reactie op Najibsri (op je eerder gegeven reactie).

Er is al eerder een discussie gevoerd op Marokko.nl over het zelfde onderwerp. Jij hebt daarin zelf aangegeven dat jij dit verhaal hebt geschreven vanwege jouw slechte ervaring met de " taqillah zusters" waarom zou je anders zo'n negatief verhaal schrijven. Je hoeft het dus niet te ontkennen.  Je laat in je stuk alleen maar zien hoe ongemanierd en respectloos je bent. Alhamdoelilah, dat de broeders en zusters op dit forum het ook inzien. Ik ga niet al te veel energie verspillen aan jouw verhaal, want dat is het niet waard.

Groet,

Het feit dat jij destijds genadeloos bent betrapt met het onnodig jezelf verdedigen -wat natuurlijk impliceert dat je wel degelijk aangesproken voelt- betekent niet dat je een leugen moet gebruiken om waarschijnlijk je zelf te ontdoen van elke vorm van schuldgevoel.

Najibsri- laten we eerlijk zijn, je wilt geen energie verspillen omdat bij jou weer de angst bestaat dat ik, najibsri, jou die spiegel presenteer.

Met vriendelijke groeten.

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:11

Essalaamo Alaikom Najibsri,

Kijk Najibsri, We begrijpen allemaal dat de daden die de broeders en zusters die jij beschrijft fout zijn en Islamitisch gezien onverantwoord zijn. Daar is uiteraard iedereen het mee eens. Als jouw intentie is dat je deze broeders en zusters wilt helpen en ze hierdoor een beetje wakker wilt schudden. Dan is daar natuurlijk ook niets op tegen. Ik
vraag me alleen af of je ze ook daadwerkelijk helpt op deze manier. Wat jij doet is hun namelijk voor schut zetten en het lijkt er op dat jij eigenlijk wil dat iedereen zich van deze broeders en zusters afwendt. Ik hoop dat je begrijpt dat je hier dus niets komma zero nada de ni�ntie of zoiets mee op schiet. Want, Wie anders moet hen dan helpen om op het rechte pad te retourneren? Natuurlijk, Allah Soebhaanahoe Wata3aala. Maar..Als die broeders en zusters
constant met een scheef oog worden aangekeken, Dan is dat mijns inziens niet echt dat je zegt motiverend. Als jij die personen persoonlijk kent, Dan zou ik zeggen, Neem dan het lef om zelf naar ze toe te stappen en probeer hen zo te overtuigen van hetgeen ze mee
bezig zijn. Ik denk dat je dan heel wat meer bereikt, Maar goed...

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:22

Misschien is dat wel goed: voorschut zetten. Wellicht dat ze dan op hun tellen passen.

Ik heb trouwens genoeg mailing gekregen van bepaalde meisjes die melden dat ze 2 keer nadenken voordat ze weer zich laten verleiden. Wat dat betreft heeft het gewerkt voor de mensen die echt willen veranderen.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door Najibsri

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Reactie op Najibsri (op je eerder gegeven reactie).

Er is al eerder een discussie gevoerd op Marokko.nl over het zelfde onderwerp. Jij hebt daarin zelf aangegeven dat jij dit verhaal hebt geschreven vanwege jouw slechte ervaring met de " taqillah zusters" waarom zou je anders zo'n negatief verhaal schrijven. Je hoeft het dus niet te ontkennen.  Je laat in je stuk alleen maar zien hoe ongemanierd en respectloos je bent. Alhamdoelilah, dat de broeders en zusters op dit forum het ook inzien. Ik ga niet al te veel energie verspillen aan jouw verhaal, want dat is het niet waard.

Groet,

Het feit dat jij destijds genadeloos bent betrapt met het onnodig jezelf verdedigen -wat natuurlijk impliceert dat je wel degelijk aangesproken voelt- betekent niet dat je een leugen moet gebruiken om waarschijnlijk je zelf te ontdoen van elke vorm van schuldgevoel.

Najibsri- laten we eerlijk zijn, je wilt geen energie verspillen omdat bij jou weer de angst bestaat dat ik, najibsri, jou die spiegel presenteer.

Met vriendelijke groeten.

Ik voel mij niet aangesproken. Ik vondt je verhaal gewoon negatief, respectloos (je noemt je zusters sletten) en ongemanierd. Dat vinden een heleboel broeders en zusters hier ook op het forum. Betekent dus dat ieder die jou verhaal bekritiseert ook een slet is of zich aangesproken voelt. Jij leeft in een fantasiewereld, ik hoop voor je dat je ooit ontwaakt uit je fantasiewereld.

Ik zou niet weten waarom ik bang zou moeten zijn, om met jou in discussie te gaan. De redenen die jij aanhaalt, die moet je wel aanhalen anders heb je geen tekst waarmee je kunt reageren.

Ik heb medelijden met je dat je zo negatief bent, je moet vast heel ongelukkig zijn.
Advies: Verricht veel gebeden, en ga wat meer naar de moskee en maak wat meer kontakt met mensen die zich bezig houden met de dien. Misschien dat dat je zal genezen.

 

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:55

Essalaamo Alaikom Najibsri,

Nou, Goedzo! Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala je daarvoor belonen.. Ameen. Verder maak ik me een beetje zorgen om je onderstaande zin:

Najibsri- een beetje verdwaalt na dat ik tot kennis ben gebracht van dit hoopje excrementen die men een reply noemt.

Kijk, Als je van je zelf weet dat je Imaan zwakker wordt indien je je blijft bezig houden met andermans fouten, Dan zou je er natuurlijk verstandig aan doen als je je alleen even concentreert op je eigen fouten. Het is natuurijk goed als je je broeders en zusters wilt helpen, Maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van jezelf.

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 07:29

Salaam Aleikum zuster Django

Naar mijn weten moeten we de Profeet Mohammed saws volgen toch hij heeft  immers gezegd wie de soenna volgt volgt mij wie de soenna niet volgt volgt mij niet maar goed je hebt je duidelijke mening hieromtrend en daar kan ik niets aan veranderen ghair inshaAllah oja je vond me arrogant overkomen? ik kom alleen op voor de rechten van de islam naar mijn weten daar is niets mis mee mag Allah jou en je man zegenen amin

Wa Aleikum Salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 07:55
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum zuster Django

Naar mijn weten moeten we de Profeet Mohammed saws volgen toch hij heeft  immers gezegd wie de soenna volgt volgt mij wie de soenna niet volgt volgt mij niet maar goed je hebt je duidelijke mening hieromtrend en daar kan ik niets aan veranderen ghair inshaAllah oja je vond me arrogant overkomen? ik kom alleen op voor de rechten van de islam naar mijn weten daar is niets mis mee mag Allah jou en je man zegenen amin

Wa Aleikum Salaam

Selam Alleykum

Jammer, we praten langs elkaar heen, je komt op voor de rechten van de Islam? Ik ben ook moslima, mijn recht dan? Ik mag weigeren, dat is mijn recht in de Islam. Ik hou meer van het recht door zee, dus laten we dat maar doen; ik merk dat jij dus vind dat meerdere vrouwen helemaal top is, en dat elke vrouw daar zwijgend mee moet instemmen, met de nodige lovingen, als een geweldig lot. Nou , ik niet, ik gaf je in de eerste reactie al aan, dat De Kor'aan breed geopenbaard is, in alles voorzienend,maar jij maakt hem smal, alleen meerdere vrouwen. Je leest ook mijn  reactie niet goed en begint met stukken te gooien en termen dat jouw standpunt puur Islamitisch is.Zal ik je wat zeggen; ons beidde standpunt is Islamitisch. En het is inderdaad arrogant om wat je bepleit te vegen onder de Islam verdedigen.

En, de Profeet Mohammed(vzmh) is niet zo, zoals jij het stelt, hij heeft ons zoveel openbaringen gegeven om toe te passen in ons leven en mijn rechten gewaarborgt, ik moet dus niks en ik mag als moslima mijn leven invullen hoe ik dat wil, en ik ben dus geen onderdeel van een meer-voudig huwlijk.En dan ben ik nog steeds moslima.

Wa'Selam 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 09:03
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Verder maak ik me een beetje zorgen om je onderstaande zin:

Najibsri- een beetje verdwaalt na dat ik tot kennis ben gebracht van dit hoopje excrementen die men een reply noemt.

Ik zou mij eerder druk maken om mensen die leugens verspreiden om zo hun eer nog een beetje te herstellen nadat ze geconfronteerd zijn met hun eigen errors. Maar dat geeft niet Ni3met, het is maar waar je prioriteit aan geeft.

 

Kijk, Als je van je zelf weet dat je Imaan zwakker wordt indien je je blijft bezig houden met andermans fouten, Dan zou je er natuurlijk verstandig aan doen als je je alleen even concentreert op je eigen fouten. Het is natuurijk goed als je je broeders en zusters wilt helpen, Maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van jezelf.

Daar ben je mij even kwijt. Want waar geef ik direct of indirect aan dat mijn correcte bemoeienis inherent staat aan mijn speculatieve verzwakking van mijn geloof? wat dat betreft hoop ik snel van je te vernemen.

Najibsri- op veronderstelling berustende kronkels zoals hier boven verklaart enkel het feit dat je reageert alleen maar om het reageren. 

Terug naar boven
Najibsri Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 09:25

Ik voel mij niet aangesproken. Ik vondt je verhaal gewoon negatief, respectloos (je noemt je zusters sletten) en ongemanierd. Dat vinden een heleboel broeders en zusters hier ook op het forum. Betekent dus dat ieder die jou verhaal bekritiseert ook een slet is of zich aangesproken voelt. Jij leeft in een fantasiewereld, ik hoop voor je dat je ooit ontwaakt uit je fantasiewereld.

Tot nu toe mis ik -zoals toentertijd- enige argumentatie in je infantiele betoog. Je vindt mijn op waarheid gebaseerde stuk negatief omdat er onaangename benamingen in zitten, maar vergeet gemakshalve de essentiele rode lijn die de probleemstelling aankaart te behandelen. Dit duidt niets anders dan op een eigen responsabiliteits-gevoel die je probeert te ontkennen door alsmaar beroep te doen op nietige maar vooral op irrelevante dooddoeners such as 'ik vind je verhaal gewoon negatief en respectloos'. Net als toen sla jij de plank finaal mis.

Ik zou niet weten waarom ik bang zou moeten zijn, om met jou in discussie te gaan. De redenen die jij aanhaalt, die moet je wel aanhalen anders heb je geen tekst waarmee je kunt reageren.

Dat hoop je. Jou kennende zit je weer tandknarsend mijn op-de-kop-geslagen-spijker-tekst te lezen.

Ik heb medelijden met je dat je zo negatief bent, je moet vast heel ongelukkig zijn.

Integendeel, ben iemand die heel gelukkig is met weinig.

Advies: Verricht veel gebeden, en ga wat meer naar de moskee en maak wat meer kontakt met mensen die zich bezig houden met de dien. Misschien dat dat je zal genezen.

Niet meer van toepassing. 10 jaar geleden zou deze advies van harte welkom zijn. Toch bedankt lieve Oempie.

Najibsri- Hou eens een spiegel voor je leven, voor je gezicht, tuur eens in jezelf...
je zal ontdekken wie je bent...

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 09:31

Essalaamo Alaikom,

Goed, Als jij vindt dat ik alleen reageer om het reageren, Dan mag je dat vinden. Maar toch zal ik weer even reageren zodat je jezelf maar in de waan kunt laten en maar weer veronderstellingen gaat doen berustende op je kronkels of zoiets, haha, Werkelijk!

Maar even terzake, Je vroeg me om me even nader te verklaren, Wel, Ik doelde dus op je eigen zin:

Najibsri- een beetje verdwaalt na dat ik tot kennis ben gebracht van dit hoopje excrementen die men een reply noemt.

In deze zin geef je dus direct of indirect aan dat je 'correcte' bemoeienis inherent staat aan je speculatieve verzwakking van je geloof.

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 09:37

Salaam Aleikum

Zus Django Ik heb het over het algemeen niet tegen jou persoonlijk..... voor de duidelijkheid omdat ik het jammer vind dat je eerder zei dat je het een raar idee vind het zelfs vies vind dat vind ik jammer om te lezen van een andere zuster en verder ja jebegrijpt me niet of verkeerd geeft niets ghair inshaAllah.

Dus nogmaal heb het niet over jou en je man dat gaat me niets aan laten we wat over iets interessants gaan discuseren inshaAllah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 11:44

Mijn laatste boodschap in deze topic met twee voorbeelden uit het verleden:

 

De moslims worden dagelijks al van alle kanten aangevallen door Islamhaters. De Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasalam) omschreef deze situatie alsof je in de woestijn bent en iedereen wil een hapje van je vlees nemen. Dit is ook de toestand van de Oemmah vandaag. Van alle kanten verschijnen er hongerige monden die een hapje willen uit de Oemmah. In de geschiedenis heeft Allah (ta�ala) vroegere supermachten op het hoogtepunt van hun macht en hun onderdrukking van armen, op een simpele manier vernietigt. Meestal met een simpel windje of wat water zijn ze op een vernederende manier door de aarde opgeslokt. Hun legers en moderne technologie�n hebben hun toen nooit kunnen helpen. Kijk naar het volk van Aad en Thamoed en Fir�aun.

 

Moslims hebben al genoeg kritiek te verduren en krijgen dagelijks al labels opgeplakt door Islamhaters. Als moslims elkaar nu ook nog eens onnodig vaak gaan bekritiseren, wordt de situatie nog uitzichtlozer. Toen Osama ibn Zaid (radiallaho ta�ala anho) een keer in de moskee kwam met een broek die over zijn enkels hing, was er een moskeebezoeker die heel kritisch keek naar Osama. Hij had een hoop op en aanmerkingen op hem. Maar er was een andere bezoeker aanwezig die de man erop wees niet te kritisch te kijken naar andere moslims. Want als de Profeet (sallalaho alaihi wasalam) nog had geleefd dan zou de profeet erg veel van hem hebben gehouden. Allah is Rahiem. En Allah straalt Rahiem uit naar Zijn aanbidders, ook zij die zondigen. Het minste wat wij kunnen doen is van tijd tot tijd ook die genade uitstralen naar onze eigen broeders en zusters.

 

In de tijd van Musa (alaihi salato wasalaam) werd een prostitu� omgekocht om Musa (alaihi salaam) vals te beschuldigen. Tijdens de lessen die Musa gaf, moest de prostitu� naar voren stappen en hem aanwijzen als de vader van de baby in haar buik. Vandaag de dag hebben we ook prostituees die de moslims beschuldigen. De prostitu� in de tijd van Musa had tenminste nog een geweten en gaf later toe dat ze was omgekocht. De prostituees die vandaag de dag de moslims voor vies en vuil uitmaken hebben geen eer en zijn slechts slaafjes van hun leiders. Laat het duidelijk zijn dat de prostituees die vandaag de dag moslims beschuldigen niet per se vrouwen hoeven te zijn.

 

Moge Allah blijven waken over Zijn dienaren.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 12:50
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum

Zus Django Ik heb het over het algemeen niet tegen jou persoonlijk..... voor de duidelijkheid omdat ik het jammer vind dat je eerder zei dat je het een raar idee vind het zelfs vies vind dat vind ik jammer om te lezen van een andere zuster en verder ja jebegrijpt me niet of verkeerd geeft niets ghair inshaAllah.

Dus nogmaal heb het niet over jou en je man dat gaat me niets aan laten we wat over iets interessants gaan discuseren inshaAllah

wa aleikum salaam

Selam Alleykum

Discusseren kan alleen als je concreet in gaat op de ander zijn argumenten.Dus, iemand zijn antwoord goed, neutraal en open-minded lezen, vervolgens reageren.En, dat lukt maar niet, na 5 reacties schrijven, krijg ik nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op waar het gesprek om begon.Maar ik heb genoeg betoogd, lees het, zul je zien dat het best wel interessant is; een gematigd, reeel Islamitisch standpunt.

Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 13:09

Essalaam Alaikom Jiyuu,

Misschien moet je hem maar eens een pm sturen. Ik heb namelijk het idee dat het absoluut niet tot Najibsri doordringt wat er eigenlijk bedoeld wordt...Zucht.

Wassalaamo Alaikom

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 13:56

Mi.i. biedt de ware islam veel vrijheid. Iedere moslim heeft het recht van de vrijheid, door God gegeven, te genieten.

Dat is de ware Islam. VRIJHEID. Ik voeg eraan toe dat bij vrijheid verantwoordelijkheid hoort. Die 2 termen 'vrijheid 'en 'verantwoordelijkheid ' kunnen nooit buiten elkaar bestaan.

Als ik ervoor kies dingen te doen, bijv. stelen, dan geeft God mij de vrijheid dit te doen. Maar, eens zal hij me de weg terugwijzen. De weg van verantwoordelijkheid.

Ik ben ervanovertuigd dat als je vol meededogen omgaat met je medemens God mij hoger liefheeft dan als ik 3 x per dag bid.

Mijn hart schoon en zuiver houden, daar draait het om.

Ik voer dagelijks een jihad. Een jihad in me zelf. Hoe kan ik een beter mens worden. Maar dagelijks besef ik ook dat ik slechts mens ben. En God heeft daar vrede mee. Hij kent me en houdt van mij. Dit weet ik, dit voel ik.

Ik lig dagelijks in de beschermende handen van mijn scheppper. Ik ben veilig.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.