Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Uw mening (3)

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Enquête vraag: Zou jij een op straat liggend slachtoffer van een ongeluk helpen?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
325 [88.56%]
42 [11.44%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Uw mening (3)
    Geplaatst op: 11 juli 2005 om 15:08

Zo vanzelfsprekend is het tegenwoordig niet meer om iemand in nood te helpen. Wat zou jij doen als je iemand op straat zou zien liggen? Zou jij helpen?

 

Uitslag vorige poll:

 

Enqu�te Vraag: Moeten verkrachters gecastreerd worden?

 

Ja:          19 stemmen                42,50%

Nee:        21 stemmen                47,50%

 

Redelijk gelijke uitslag, misschien is het een beter id�e om de foto�s van de verkrachters in de ochtendkranten te publiceren.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 15:35

Salaam,

absoluut. Ik help in zo'n geval altijd.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 17:07
asalaamo3alaikom ja ik ook  ik zou helpen inschalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 01:15

Salaam aleikoum,

Ik heb weleens iemand geholpen bij een ongeluk en inshaAllah zal ik dat wanneer ik dat mee maak de volgende keer weer doen.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
Nouma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nouma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 02:43

Selaam

Ik zal zeker (als Allah (SWT) mij die krachten geeft) helpen.

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 03:53
Salaam Aleikum,

Ik wil bijna stellen dat het je islamitische plicht is om anderen te helpen in geval van een ongeluk.

Ieder weldenkend mens zou een ander mens in nood te hulp schieten.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 04:15

Wa aleikoem salaam Malcolm,

Ik ben het met je eens. Volgens mij is het een burgerplicht in zijn algemeen. Alleen heb ik weleens mee gemaakt dat iemand door paniek niet meer wist wat zij moest doen. Ze wist niet eens meer wat het alarmnummer was. Daarom zeg ik ook inshaAllah zal ik de volgende keer weer helpen.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 04:30
Salaam Aleikum,

Zulke mensen zijn er inderdaad zuster Marleen, maar vergeef me als ik zeg dat ik dat soort mensen nooit zal begrijpen. Iemand heeft hulp nodig en zij zijn alleen maar met zichzelf bezig. Je hoort gewoon je verstand op nul te zetten en doen wat je moet doen.

Stel je ligt hulpeloos op de grond te vergaan van de pijn, en de persoon die er bij je staat is alleen maar druk bezig om zich zelf gerust te stellen. Dan zou de slachtoffer juist in paniek schieten.
Dan kun je beter inderdaad niet gaan helpen als je weet dat je in paniek zou kunnen schieten. Dan doe je meer kwaad dan dat je behulpzaam bent.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 04:51

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe,

inshallah Helpen, ik ben zelf ook geholpen 2jaar geleden alhamdoulillah, niet echt ongeluk maar een andere geval,, gair inshallah.

en jiyuu, ook al ga je ze castreren, op een of andere manier zullen ze je tog pijn doen, weet je het zijn gewoon domme losers zonder verstand,, wist je dat er zelfs in marokko verkrachters rond lopen ze3ma moslims.. nou ik weet dat nu wel!!

Wa alaikum Asalaam War'hamtoe Allah wa barakatuhoe,

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 08:56
Ik denk persoonlijk dat er echt geen 38 mensen NEE hebben gestemd. Kan me gewoon niet voorstellen.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 08:58
Ja, ik heb er ook m'n vragen bij... Kan iemand van de nee-stemmers misschien even zeggen waarom?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 09:17

 

ik denk zelf, dat er gewoon iemand grappig proberde te zijn...wuhaha lachen man,,

en toen dus de heletijd op nieuw is gaan stemmen,, vanmorgem waren de stemmen nog 7 volgens mij,,en ik denk niet dat er 30 leden elke dag online komen..wallahoe 3'alam

 

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 09:58

38x nee is wel errg verdacht. Deze perso(nen) die nee hebben (heeft) gestemd moet(en) maar denken wat als jij zelf een ongeluk krijgt (ik wens het niemand toe) en er is niemand om je te helpen? 

Tenzij je een goede reden hebt of een slechte ervaring. (Misschien met politie)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 11:37
Wat je kan doen Jiyuu, is de enquete zo opstellen dat iedereen maar 1 keer kan stemmen, en m dan misschien opnieuw doen?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 11:41
Ik had ook al vraagtekens bij al die nee stemmen en ben ook erg ge�nteresseerd in de argumentatie achter die nee-stem. Ik vermoed nu echter ook dat het gewoon een grappenmaker is. Ik heb het net even geprobeerd en kon ook een tweede keer stemmen. Misschien kan dit veranderd worden door de moderators?
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 12:52

 

Natuurlijk helpen InshaAllah, als je ��n mensenleven red is het alsof je de gehele mensheid hebt gered.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 13:52
Salaam Aleikum,

Dit is geen grappenmaker maar een debiel. Iemand die 38 keer nee gaat stemmen doet dit om moslims slecht over te laten komen. Zo van, Moslims zijn koelbloedig of zo.
Uiteindelijk zal een neutrale bezoeker denken dat er voornamelijk moslims hebben gestemd bij deze peiling, en als deze voor de meerderheid nee hebben gestemd....

Kun je nagaan dat er mensen hier zijn die zich op zo�n manier moeten gaan uiten.

Sad little person die dit heeft gedaan.


Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juli 2005 om 14:07
He Malcolm, misschien wou ie wel de niet-moslims de schuld geven En och, wij weten wel beter... Wat maakt het ook uit?  Zoalng we maar effectief helpen als het nodig blijkt.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:22

Assalamu alaikum,

ik denk dat de nee-stemmer een grappenmaker is. Toch zijn er genoeg mensen die nee zouden moeten stemmen als ze 100% eerlijk zouden zijn. Ik bedoel niet op dit forum, maar in het algemeen. Ik heb zelf nog nooit een echt ongeluk gehad, alhamdulillah, maar ik heb een tijd geleden wel iets meegemaakt waardoor ik toch even in de goedheid van de mens op straat ging twijfelen. Het is eigenlijk een beetje grappig verhaal als ik het weer voor me zie.

Twee of drie jaar geleden, of vier, ik weet het niet meer zo goed, moesten er twee verstandskiezen getrokken worden bij mij. Ik kreeg een prik en de linkerkant van mijn mond werd verdooft. Affijn, de kiezen werden getrokken (voel je niets van trouwens, alleen een hoop gesjor aan je hoofd) en omdat het nogal bloedde werden er twee proppen watten in mijn mond geduwd. Ik liep naar huis, maar het bloedde zo hevig, dat de watten al snel verzadigd waren en het bloed mijn mond instroomde.

Omdat mijn mond verdooft was, had ik dat eerst niet zo in de gaten, totdat het mijn keel instroomde. Ik verslikte me en kokhalsde. Een enorme fontein van bloed vloog door de lucht. Ik moest zo kokhalzen dat ik me vast hield aan een paaldje. Daar stond ik voorover geboden tegen een paatje, het bloed droop uit mijn mond over mijn kin en op de grond lag een grote plas bloed. Horror!

En echt waar, de mensen die langsliepen keken ernaar en liepen door. Niemand die ook maar vroeg wat er aan de hand was. Er was natuurlijk ook niet echt iets aan de hand, maar dat konden zij niet weten, nietwaar? Als je iemand op straat ziet in een plas bloed terwijl hij nog meer bloed ophoest, dan ga je toch even checken wat er is dacht ik. Maar nee hoor.

Ik moet wel lachen als ik me bedenk hoe dat eruit gezien moet hebben, maar ik begrijp niet waarom iedereen eerder bang keek dan nieuwsgierig, laat staan bezorgd.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:53
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

en jiyuu, ook al ga je ze castreren, op een of andere manier zullen ze je tog pijn doen, weet je het zijn gewoon domme losers zonder verstand,, wist je dat er zelfs in marokko verkrachters rond lopen ze3ma moslims.. nou ik weet dat nu wel!!

Wa alaikum Asalaam War'hamtoe Allah wa barakatuhoe,

oegt_najiha

Wa alaikoum salaam ukhtee Najiha,

Je hebt gelijk dat castratie niet veel zal helpen. Als iemand echt pervers in het hoofd blijkt te zijn, kan je zo iemand niet stoppen. Er zijn zelfs (gedocumenteerde) gevallen geweest van nonnen die mensen hebben verkracht.

Wat Marokko betreft, zouden de broers en vaders hun dochters die zoiets hebben meegemaakt meer beschermen en die kerels eens flink de oren wassen. De smeerlap zou moeten boeten voor de schade die hij aanricht aan de hele familie van het meisje. Maar je hebt natuurlijk een goede Islamitische overheid (politieke partij) nodig die de durf heeft het volk te beschermen. Zonder dat ben je alsnog kansloos en draai jij als bezorgde broer/vader in de bak en loopt de viespeuk nog vrij rond.

Amier, je hebt mij werrkelijk laten lachen met je horrorverhaal.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 04:59

Assalamu alaikum,

zit je nog in Egypte? Iedereen gaat op vakantie, behalve ik.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 05:15
Haha, ja ik zit er nog. Ben gisteren nog ff wat boeken gaan kopen. Heb een hele mooie gevonden over de 40 hadith van Nawawi. De verborgen betekenissen van de 40 hadith. Erg goed en dik boek. Daarna ging ik op zoek naar een airline die mij wil meenemen naar Amsterdam. Helaas. Alles is vol geboekt. (Ik begin steeds meer heimwee te krijgen naar mijn Nederland)
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 05:19
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>zit je nog in Egypte? Iedereen gaat op vakantie, behalve ik.



Salaam aleikum,

Ik ook niet hoor broeder
Maar voor de rest, gaat iedereen gewoon de zon opzoeken. Maar ik gun het ze allemaal.

Inshallah zal er volgend jaar nog wat voor ons in het verschiet liggen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 05:36
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

zit je nog in Egypte? Iedereen gaat op vakantie, behalve ik.

Salaam Aleikoem,

Je bent toch niet de enige die deze zomer in Nederland blijft. InshaAllah volgende zomer beter. Degene die wel op vakantie gaan, wens ik een fijne vakantie.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 05:44

 

Ik ook nl inshallah,,

volgend jaar weer marokko inshallah,

walaikum Salaam

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 05:49
Een grappenmaker of niet, dit toont aan dat men onvolwassen is. Ergens blijven steken in je pubertijd???
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juli 2005 om 12:17

HAHAHAHAHAHHAA

gaat er eigenlijk nog iemand toegeven waarom die dat heeft gedaan??

wel sneu hoor,, diegene maakt niet echt veel vrienden hier ofwel?

 

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

oegtykoem fie dien

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 22:06
Het kan zijn dat die persoon vanaf een ander werelddeel heeft gestemd. Misschien komt die persoon niet uit Nederland/Belgie. Hoe zouden wij erover denken als we in Afghanistan/Iraq over de snelweg zouden rijden en een gewonde ligt langs de vangrail. Stap je dan nog steeds direct uit om te helpen? Of denk je er dan toch maar twee keer over na?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 05:58

 

knap dat mensen uit iraq/ afganistan nederlands verstaan,,,

dus jou vraag hahaha

wa alaikum Salaam

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 07:27
hahaha ja, had ik even niet aan gedacht..
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.