Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hij wel ik geen moslim!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mandy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mandy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hij wel ik geen moslim!
    Geplaatst op: 15 juli 2005 om 11:07

Wie heeft er een positieve ervaring in zijn relatie met een moslim /moslima, terwijl je zelf dus geen geloof aanhangt.Ik ben ervan overtuigd dat het wel goed kan gaan als er goede afspraken zijn, een goed contact en respect onderling. Of ben ik nu naief?

THNKS AND THNKS

 

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 15:26

Ik denk dat je het niet moet bekijken als moslim en niet-moslim, maar als persoon en persoon. Dat neemt niet weg dat een groot deel van de buitenwereld wel moslim en niet-moslim zal zien, waardoor het risico groter is dan bij de gemiddelde relatie dat je bestand zult moeten zijn tegen aanvallen van buitenaf (denk ik zo). Er is misschien een risico dat je zelfs tussen twee vuren komt te liggen.

Ik weet niet hoe onafhankelijk jullie in het leven staan, maar in functie daarvan kan het dan veel geduld en vertrouwen vragen wil je relatie het vuur doorstaan.

Dat is in het kort wat ik erover te zeggen heb.

Terug naar boven
musa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote musa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 17:43
Goed geschreven Martinuzz,

Volg je hart EN je verstand, dan heb je een vriend/vriendin voor het leven.

Ik heb hier verder niets aan toe te voegen.
Terug naar boven
khadijah23 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote khadijah23 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 15:35
In eerste instantie geplaatst door mandy

Wie heeft er een positieve ervaring in zijn relatie met een moslim /moslima, terwijl je zelf dus geen geloof aanhangt.Ik ben ervan overtuigd dat het wel goed kan gaan als er goede afspraken zijn, een goed contact en respect onderling. Of ben ik nu naief?

THNKS AND THNKS

 

 

 

ten eerste weet ik niet in hoe verre hij met zijn geloof bezig is, maar hij mag geen relatie hebben, mochten jullie ooit aan trouwen denken, moet jij een geloof hebben, dus als je christen of jood bent is dat geen probleem , heb je geen geloof ben jij verplicht om moslim te worden.

Zegt hij ik ga buiten het boekje, en hij trouwt met jou zonder dat jij moslim word , dan hoop ten harte voor jullie dat het gaat werken, want ik weet dat het  moment dat hij zijn geloof gaat praktiseren(volgens de islaam wil leven) jullie het dan moeilijk gaan krijgen.

groetjes khadijah

 

Terug naar boven
mandy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mandy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 13:16

Even een reactie van mijzelf, want al die verschillende meningen.

Kan iemand me dan ook uitleggen waarom dat dan zo moeilijk gaat worden als hij zijn geloof gaat praktiseren? Ik respecteer hem en hij mij. Zijn familie wil me ook leren kennen en weten dat ik absoluut niet gelovig wil worden. Ze keuren de relatie op dit moment goed. Is er iemand die deze situatie ook heeft meegemaakt en waarbij het positief verloopt.De eerste twee reacties op mijn bericht geven me goede hoop, maar de derde is erg negatief en dat geeft me juist nog meer afkeer tot het geloven in een god. God is tochliefde! Waarom dan zo moeilijk?

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 13:50
as Salaam Mandy,

God (SWT) heeft de mens (net als de djinns) geschapen om hem te dienen.
Als je moslim/moslima bent, geloof je dat je na je dood weer wordt opgewekt en dat je verantwoording moet afleggen voor je daden..

Alles wat God heeft verboden (haram), heeft hij gedaan voor een reden. Wij kunnen daarover filosoferen waarom hij dat heeft gedaan. Maar als wij er niet uitkomen: "Allah weet het het beste"

En zij kunnen niets van Zijn Kennis omvatten, behalve wat Hij wil (deel van Ayat al Koersie 2:255)

Ze keuren de relatie op dit moment goed zeg je?

(Toegestaan om mee te trouwen zijn:) de eerbare vrouwen onder de gelovige vrouwen en de eerbare vrouwen onder diegenen die de Schrift voor jullie gegeven is; (Deel van 5:5)

God (SWT) is de baas. Mohammed's uitspraken (de hadith) is een aanvulling als verduidelijking van de koran. Hij spreek alleen in de naam van God (SWT).
Als jij niet tot de mensen tot het boek behoort of zelf een gelovige bent, dan is het niet toegestaan voor hem jou te trouwen. Jij zegt dat je niet wilt bekeren. Geef het een kans zou ik zeggen, als je vragen hebt zie ik het wel.

Beslama,

Abd al Wadud

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 14:14

Hoi mandy,

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben een Nederlands moslim-meisje, dus ik ben niet altijd moslim geweest. Maar ik heb vroeger wel een moslim gekend die ik leuk vond (moge Allah mij vergeven) en daar had ik een beetje hetzelfde probleem bij. Terwijl hij eigenlijk niet eens praktiserend was! Maar ik zal het je proberen uit te leggen waarom het zo is dat een moslim niet met een niet-moslim mag trouwen/relatie mag hebben.

Voor een moslim, is het geloof het belangrijkste in het leven wat er is. Zo behoort het eigenlijk bij iedereen te zijn, want God heeft ons niet geschapen zodat we onze eigen verlangens moeten volgen, maar om Hem te aanbidden. Maar veel mensen, zijn zo verblind door hun eigen verlangens, dat ze de rest niet meer zien. En meer over hebben voor die verlangens dan voor de aanbidding van God. Maar eigenlijk is de aanbidding van God iets wat veel meer waarde heeft, en waar je veel meer plezier uit zult halen dan die verlangens. En ik weet wat je nu denkt volgens mij.. Je denkt nu: Ja ja, het zal wel, maar dat kan ik me niet voorstellen. Ik dacht precies zo, maar nu zie ik pas hoe het zit. En het is net, of ik gewoon een hele lange periode voor de gek gehouden ben door mijn verlangens. Die verlangens die mij af probeerde te houden van het geloof in God. Maar gelukkig, toonde God aan mij zijn liefde, en werd ik moslim. Maar genoeg over mij..

Maar een moslim mag dus niet trouwen met een niet-moslim omdat zijn geloof dan in gevaar kan komen. Dat wil niet zeggen dat de niet-moslim dat express laat gebeuren, maar je bent zoals waar je mee omgaat. Als een moslim veel met een niet-moslim omgaat zal hij onbewust en misschien ook wel bewust de gewoontes van de niet-moslim overnemen, en dat is schadelijk voor zijn geloof. En dat kan soms erg ver leiden, zelfs tot ongeloof, dus daarom is het zo dat een moslim niet met een niet-moslim mag trouwen.

Ik vind het heel rot om je een teleurstellende reactie te moeten geven, maar zo zit het wel in elkaar. Vaak zal een relatie tussen moslim en niet-moslim kapot gaan, maar dat ligt er ook maar net aan in hoeverre hij praktiserend is. Ik heb het zelf ook meegemaakt. Maar niet omdat hij moslim was, maar omdat ik moslim werd en een stuk praktiserender was dan hem, en daar kon hij niet tegen, dus nam hij afstand. (jah gecompliceerde situatie, hij was op dat moment een beetje zo van lang leve de lol helaas..)

God is inderdaad liefde. Maar het is een liefde die jij nog niet kent. De liefde die hier bedoelt word, is de liefde van God. En dat kun je zien in de dingen die Hij jou geeft. Je moet zo denken: Alles wat je hebt, heeft God jou gegeven. Nooit is er iemand geweest, of zal er nog iemand zijn die jou zoveel heeft gegeven. Hoe vaak zul jij in je leven al adem in en uit hebben gehaald? Het is zinloos om het uit te rekenen. Maar het is wel zo, dat God jou elke ademhaling heeft gegeven. En hij had bij elke ademhaling kunnen zeggen: Dit is de laatste. Denk aan al het eten dat door jou lichaam is gegaan.. Denk aan de liefde die door jou hart is gegaan. Denk aan alle blije momenten die je mee hebt gemaakt. Dit heb jij zelf niet bewerkstelligt, en ook niet jou familie, of jou vrienden, of het toeval.. Nee, dit alles kwam van God. En als je daar goed over nadenkt, dan zul je zien dat er geen grotere liefde is, dan de liefde die God jou geeft. Want de liefde die God aan ons geeft, is in tegenstelling tot andere liefdes, niet gebaseerd op verlangens, en het is geen egoistische liefde. En het is een liefde die altijd blijven zal. Hoe dan ook, waar je ook bent, God zijn liefde zal altijd bij jou zijn.

Maar goed, nu maar even ophouden met mijn gezwijmel, en jou proberen te helpen in jou keuze. Ik begrijp dat het heel frustrerend voor je is, ik weet precies wat je bedoelt. En eigenlijk zou je het liefste alleen maar positieve reacties willen horen, want daar kwam je eigenlijk voor. Want je wil graag geloven dat het goedkomt. En dit is heel begrijpelijk, want ik had precies hetzelfde. Maar ik ben bang dat het dan misschien toch stuk zal lopen ALS hij gaat praktiseren. Omdat zijn doelen dan helemaal anders zullen zijn dan de jouwe, en jullie helemaal uit elkaar zullen groeien, zoals dat bij mij en die jongen gebeurd is. Maar kijk, ik ken hem niet, dus ik kan hier ook niet zo goed over oordelen als buitenstaander. Maar wat je nou het beste zou kunnen doen, is kijken wat je van zijn geloof vind. Echt waar, als je oprecht ernaar zoekt dan zal God jou daarin leiden. Maar dus niet zoeken omdat je graag met hem een toekomst wil, maar zoeken omdat dat het beste voor je zal zijn. Ik hoop echt dat je mijn advies aanneemt, ook al ben ik bang dat je het in de wind zult slaan, omdat je de Islaam niet kent, en dus ook de schoonheid ervan niet. Maar toch hoop ik vanuit de grond van mijn hart, dat God jou zal leiden naar het goede. Verder wens ik je veel succes met die jongen. Maar nogmaals, als ik jou was, dan zou ik het geloof verkiezen, boven die jongen, als dat nodig moest zijn.

Groetjes Khadidjah

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 14:33
Hallo.

Ik zou graag een antwoord willen geven op jouw vraag. De Islaam gebiedt ons om deze uit te leggen aan de mensen en de waarheid te spreken. Als je vragen hebt dan kan je deze altijd stellen.

Allah de Barmhartige zegt ons dat een moslimman niet mag trouwen met een vrouw die geen geloof aanhangt en niet de Islaam als Godsdienst accepteerd.

Islaam betekent feitelijk je keuzes overgeven aan de wil van God in Vrede en Nederigheid. Een moslim (mu-islaam) is dus iemand die doet wat Allah de Barmhartige van hem vraagt. Islaam is de Godsdienst die God Almachtig heeft gekozen voor de mensheid.

Allah zegt in daarom ook in 51:56-: En Ik heb de Djinn�s en de Mens slechts geschapen om Mij te dienen.

De Islaam is de waarheid van God, de Barmhartige en Liefdevolle en deze is welbewaard in een Boek, de Heilige Koran. Deze koran levert ons het bewijs dat de Islaam ook echt de waarheid is.  Er is dus waarheid en  bewijs om die waarheid te testen.

God is inderdaad liefde. God is zo liefdevol en Barmhartig dat Hij voor elk mens hoopt dat deze Zijn wil opvolgt, zodat Hij tevreden kan zijn over hem. De mens heeft een plicht tegenover God, om in Vrede en Liefde te doen wat Hij wil.

Zou jij niet de waarheid van jouw God willen opvolgen?, zodat Hij tevreden over jou is en jou het Paradijs als beloning ervoor zal geven? De Islaam is de waarheid en er is bewijs om deze te testen. Zou je niet deze waarheid willen testen door de bewijzen te raadplegen?

Groeten.


Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 juli 2005 om 16:39

masha'Allah, dat heb je mooi gezegd broeder. Moge Allah je belonen, en ons leiden naar het rechte pad.

Ma'salama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 augustus 2005 om 07:13

Beste Mandy,

Je hebt groot gelijk als je stelt dat God Liefde is. Het gaat god niet om welk geloof je aanhangt, of je wel of niet gelooft. Daar zal Hij je nooit in veroordelen. Hij zal, mocht jullie liefde stand houden met grote glimlach naar beneden kijken en Hij weet dat het goed. is.

Wees blij met je mogelijke toekomstige schoonouders. Geloof kan n.l. heel veel kapot maken, ondanks dat geloof daar niet voor bedoeld is. Geloof moet helen en verzachten, niet en nooit vernietigen.

Het is fijn om te lezen dat er liberale moslims zijn die ook andersdenkenden de ruimte willen geven te zijn wie ze zijn.

Veel geluk in je liefde.

Even een reactie van mijzelf, want al die verschillende meningen.

Kan iemand me dan ook uitleggen waarom dat dan zo moeilijk gaat worden als hij zijn geloof gaat praktiseren? Ik respecteer hem en hij mij. Zijn familie wil me ook leren kennen en weten dat ik absoluut niet gelovig wil worden. Ze keuren de relatie op dit moment goed. Is er iemand die deze situatie ook heeft meegemaakt en waarbij het positief verloopt.De eerste twee reacties op mijn bericht geven me goede hoop, maar de derde is erg negatief en dat geeft me juist nog meer afkeer tot het geloven in een god. God is tochliefde! Waarom dan zo moeilijk?

[/QUOTE]
Terug naar boven
Hyatt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hyatt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 augustus 2005 om 20:44

Beste Mandy,

Graag wil ik wat toevoegen aan jouw verhaal. Bekijk het eens van de andere kant....

Voordat ik mij bekeerde tot de Islam, heb ik relaties gehad (Moge Allah mij vergeven) maar nooit met een moslim. Dit vanwege de reden dat de cultuur- en religieverschillen te groot zijn. Ik ben zonder religie opgegroeid, wat dus in zou houden dat ik mijn vriend nooit had kunnen begrijpen. Juist om je vriend te begrijpen en waarom hij moslim is, kan ik je aanraden om te lezen. Heb je je ooit verdiept in de Islam? Ik denk het niet aangezien je vragen, dus verdiep je je er eens in, en echt je zult alle antwoorden vinden insjallah. Je bent al nieuwsgierig denk ik, aangezien je hier anders niet een bericht had achtergelaten!

Ik heb dankzij Allah en mijn verloofde de weg naar de Islam en de waarheid gevonden, en ik heb me nog nooit zo compleet gevoeld. God staat zeker voor liefde, en zonder liefde is het heel moeilijk deze test op aarde te doorstaan.

Open je ogen, je hart en praat met je vriend over zijn geloof. Mocht je dan zeggen, dat je niet in Allah gelooft, wees dan sterk genoeg om een einde te maken aan deze relatie voor het te moeilijk wordt, want hij zal nooit met je mogen trouwen daar jij geen geloof hebt.

En denk ook eens aan later als je insjallah kinderen zult hebben? Die kinderen verdienen een opvoeding volgens de Islam en de waarheid te kennen. Al die vragen die ze zullen hebben zoals : waarom bidt mama niet? Waarom vast mama niet? En ik neem aan dat jouw vriend zijn kinderen volgens de Islam wil opvoeden?En als jij niet in Allah gelooft, zal jij nooit accepteren dat jouw kinderen volgens de Islam worden opgevoed, of dat je later als ze groter zijn en meer begrijpen de verhoudingen niet goed liggen tussen jou en je kinderen. En wat hou je dan later over? Het respect van je man? En welke onderlinge afspraken ga je daar over maken dan?

Zoek op al je vragen een antwoord, open je hart voor Allah, en hij zal je de juiste weg tonen!

Succes! 

Hyatt

Terug naar boven
mandy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mandy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 augustus 2005 om 15:37

Hier maar weer even een reactie van Mandy zelf:

Mijn vriend verteld me dat hij het niet heel erg vindt als ik geen moslim ben. Zijn ouders zeggen dat ze mij accepteren zoals ik ben. Natuurlijk ben ik ook wel eens  bang dat hij me later toch gaat verplichten, maar hij zegt  dat dit niet zal gebeuren. Hij hoopt wel dat ik ooit de koran en het geloof zal ontdekken. Ik heb wel eens geprobeerd de koran te begrijpen, door met mijn vriend te praten en door te luisteren naar zo,n vertaalde koran tekst op televisie, maar dat roept bij mij totaal niks op en ik snap er werkelijk niks van.

Ik sta er wel eens voor open, maar god treed niet bij mij binnen!!! Geeft verder niet want ik ben gelukkig met mijn leven nu, ik ben sterk en heb genoeg tegenslagen weten te verwerken zonder een god.

Ik laat hem vrij in zijn geloof, maar nu is hij nog niet zo streng...ik geef toe dat het voor mij echt niet makkelijk is om een keus te maken in deze relatie. Liefde maakt blind, maar ik wil zeker een oogje open houden vandaar dat ik hier op de website sta...en niet omdat ik me tot het geloof wil bekeren, Ik wil  weten of het waar is wat mijn vriend zegt.Kan ik echt met hem trouwen als ik geen geloof heb... volgens mij heeft hij weinig steun via deze website.

Ik wil graag weten hoe andere denken over deze situatie. Mijn vriend is illigaal en mijn familie is het er niet mee eens dat wij bij elkaar zijn, ze zijn bang dat hij het om de papieren doet. Ik voel liefde, maar de tegengestelde berichten die ik hier terug lees en de verhalen die ik van zijn kant hoor maken me in de war.

Bedankt alvast voor al de berichtjes die ik krijg...ik hoop dat ik snel  zal begrijpen wat de juiste stappen zijn.....Mandy

 

 

Terug naar boven
Hyatt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hyatt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 13:20

 

Beste Mandy,

Als hij de Koran leest, en een echte moslim is, dan zal hij nooit met een ongelovige mogen trouwen, echt dat is verboden!! Dus vraag je dan maar af, waarom hij wel met je wil trouwen? Ik bedoel dat hij gewoon eerlijk moet zijn, en ik ben bang dat je later toch in een vervelende situatie terechtkom wat betreft het geloof. Het mag gewoon niet!!! Hoe kan t nog duidelijker zijn?

 

 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.