Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Discussies

 Post Reply Post Reply
Schrijver
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Discussies
    Geplaatst op: 22 juli 2005 om 15:43

Hoi mensen,

Ik heb gemerkt dat de discussies tussen moslims en kufars er vaak niet zo gezellig aan toe gaan. Mede door mij dat geef ik toe. We reageren vaak te fel op mekaar, terwijl ik eigenlijk vind dat een forum een plek moet zijn waar je dingen van mekaar kunt leren, ipv dat je je loopt te irriteren. Ik vraag me af hoe we dat kunnen veranderen en wie daar goede idee�n voor heeft, mag het laten horen. Ik las in een post van Tarah dat ze ondanks dat ze geirriteerd was, niet reageerde, dat vind ik heel goed, want reacties uit irritatie leiden vaak niet tot een vruchtbare discussie. Nou dat wou ik eigenlijk zeggen  Iemand nog idee�n?

Liefs Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 15:54

 Ik vind het een heel goed idee van je!

 Maar volgens mij is dit al eens meer geprobeerd.. En dat was geen succes. Er zullen altijd wel mensen blijven die het verzieken, bewust of onbewust, en ook mensen die soms eens uit dr slof schieten zoals ik zelf . Laten we maar vergevingsgezind blijven en worden, en zijn, dat is het beste. Als we elkaar niet vergeven, mogen we ook niet van Allah Subhana wa Ta'ala verwachten dat Hij swt ons vergeeft.

Liefs..

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 15:56
Goed zo Rahima,
Ik ben er mee eens, we kunnen hele tijd een welles-nietes spelletje blijven spelen, maar dan blijft er niets van ons over. Dat vergt teveel energie. We hebben allang gezien dat het op niet uitloopt en dat iedereen blind is voor wat we tegen elkaar zeggen. Ik heb nauwelijk een  "Oh, ja je hebt gelijk" of een "Ja dat klopt, ik had het aan het korste eind" gezien hier. Bijna elke discussie mond uit in twee groeperingen: De moslims vs. de non-moslims. En ze wijken allebei geen centimeter. Als ze de Koran aanvallen, verdedigen de moslims het. En als wij de Bijbel aanvallen dan verdedigen Ruud en Anne het. En als we er niet uitkomen dan stampt PietjePuk het er nog even hard in. Geen geloof, lekker makkelijk. Hoeft niet te verdedigen. Leven om te sterven. Nou ik leef om naar het paradijs te gaan.

Ik vertel alleen hoe ik het zie, dus geen boze mensen a.u.b.

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
salafus-salahin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salafus-salahin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 16:13
broeder en zuster Masha'Allah heel goed gesproken...andere mensen tot Allah roepen is niet zo gemakkelijk en is een grote verantwoordelijkheid. Je moet als een kaarsje branden om de weg voor anderen te verlichten...met kennis en met goede manieren spreken... want daar bereik je eenmaal meer mee dan met dreigen en schelden.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 16:24

salaam aleikum het is inderdaad beter om vriendielijk met elkaar om te gaan dan op een hatelijke manier maar dat zie je ook tussen de moslims zelf dat de discussies soms uit de hand lopen maar ghair inshaAllah inshaAllah blijven we bijleren en verlopen de discussies goed

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
yasiena Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote yasiena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 18:46

 

petje af, mooi verwoord, djazakoem Allah 

Daarom dienen wij als elk individuele moslim ons best te doen om zoveel mogelijk kennis te vergaren en het ook in  zuivere daden over te brengen en hiermee onze fouten te corrigeren. Ondanks dat dit ��n van de verplichte aspecten is, ..wallahi zie ik het niet zo. Ik zie het eerder als een gunst (zoals vele andere gunsten), omdat wij hiermee de eer hebben om de juiste voorbeeld functie te mogen zijn voor onze zwakke en onwetende medemens en hen daarnaast met het goede te adviseren en te corrigeren( ja, zelfs op internet tijdens een discussie). Kennis is macht, zei onze geliefde profeet-saw-. het opent vele deuren voor ons, het vermakkelijkt en verlicht onze wegen naar het paradijs (zoals de profeet-saw- zei), macht om ons te beheersen tijdens een woede aanval en sabr te tonen in datgene ons niet bevalt en of tijdens een "irritatie" wekkende discussie.

het is niet altijd even makkelijk om een discussie met iemand aan te gaan, het zij een moslim of niet, en wij weten als de beste dat, als wij iemand iets willen aanleren afleren en of corrigeren, het niet 123 lukt. iemand die de werkelijke kennis bezit, realiseert ook dat sabr ��n van de belangrijkste aspecten is die een moslim als gunst krijgt van Allah de Verhevene. Een discussie kan heel wat energie en SABR van je eisen, Zeker als het gaat om iemand die niet  begrijpt. Of beter gezegd: iemand die niet wil begrijpen. In dit geval, laat ik de discussie zoals het is om verdere conflicten en woede aanvallen te voorkomen.  Wij doen inshaAllah ons best en Allah-swt- doet de rest, want Hij  Leidt wie Hij wil en doet dwalen wie Hij wil.  

wasalaam

Toen Allah de verhevene Zijn schepping tot leven had gebracht, schreef Hij in Zijn boek: "Waarlijk, Mijn Genade overtreft Mijn Woede"
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2005 om 23:47

Beste Abd,

Ik ben wel gelovig.

groet

 

=Abd al Wadud]En als we er niet uitkomen dan stampt PietjePuk het er nog even hard in. Geen geloof, lekker makkelijk. Hoeft niet te verdedigen. Leven om te sterven. Nou ik leef om naar het paradijs te gaan.



abd al Wadud
[/QUOTE]

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 03:45
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Beste Abd,

Ik ben wel gelovig.

groet


O, ja? Wat geloof je dan?

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 03:51
Ben christen
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.