Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik mis wat,b.v El Baard.........

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik mis wat,b.v El Baard.........
    Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:42
Selam Alleykum,
VRAAG 1.
Waarom is er alleen een forum-onderwerp over de kledingdracht voor vrouwen, en niet 1 voor mannen.
Zij hebben dezelfde verplichting,uhum.
Ik kom dit op zoveel forums tegen en erger me daar aan.
Als het nou een zuster-forum was o.k, maar dat is het niet.
VRAAG 2.
en in de zelfde lijn, waarom geen forum-onderwerp, genaamd 'de man in de Islam' en wel 1 voor vrouwen?

Ik vind dit niet representatief voor de Islam om een Islamitsisch-forum zo op te bouwen,
Het lijkt zo wel een afspiegeling van de maatschappij, waar ook alleen de vrouw en haar handelen en verplichtingen onder discussie liggen.

Maar, verder mijn complimenten, veelzijdig en goed bezocht.
Wa'Asselam, een zus.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:46
Wa Alaikoem Salaam

Zuster, hier bestonden zeker wel topics over. Maar of ze er nog op staan, weet ik niet.

Wa alaikoem salaam
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 09:56
Oke, omdat je het het zo graag wilt.

De man heeft ook kledingsvoorschiften. De man moet bedekt zijn van de navel tot de knie�n.

Wat betreft de baard, als die groeit moet je hem laten staan. Het is echter niet haram om je te scheren, wel wordt het zeer afgeraden.

Abu Dawud, Boek 1, #52:

Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:

The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) said: Ten are the acts according to fitrah (nature): clipping the moustache, letting the beard grow, using the tooth-stick, cutting the nails, washing the finger joints, plucking the hair under the arm-pits, shaving the pubes, and cleansing one's private parts (after easing or urinating) with water. The narrator said: I have forgotten the tenth, but it may have been rinsing the mouth.

Vrij vertaald:

De boodschapper van God zei: Er zijn tien dingen volgens de fitrah: het bijknippen van de snor, de baard laten groeien (hier wil ik bezwaar op maken, want ik kan de baard niet laten groeien, dan doet God (swt), wat ik wel kan doen is als de baard groeit hem laten staan), tandenstokers gebruiken, de nagels knippen, de vingertoppen wassen, de okselharen plukken, het schaamhaar scheren, en de edele delen schoonmaken met water (na gebruik )
De verhaler zei: de tiende ben ik vergeten, maar het zou best kunnen dat het de mond spoelen was.


Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:04
Selam alleykum broeder,

Zo bedoel ik het niet, of ik heb me verkeerd uitgelegd.
Ik heb het niet over topics,ik bedoel een aparte hoek.Waar de heren en dames kunnen brainstormen en uitwisselen zoals dat nu ook gebeurd onder El H�jaab en de vrouw in de Islam.
Ik heb deze reactie niet geplaats om de verplichting van de heren naar boven te halen, ik bedoel het ser�eus, vooral mijn laatste opmerking.
Zeker, aangezien dit forum ook door niet- moslims word bezocht en het een site is voor iedereen.
Wa'Asselam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:05
Dan bouwen we een topic: Man's hoofdoek
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:08
Broeder je maakt me moe.uff!
Topic, etc...
Lees nou eens goed wat ik opmerk.
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:11
In eerste instantie geplaatst door Django

Broeder je maakt me moe.uff!
Topic, etc...
Lees nou eens goed wat ik opmerk.


Ja je hebt gelijk zuster...doe een voorstel bij de beheerders
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:15

Assalamu alaikum zus, ik vind het op zich een goed idee, maar.....

Inderdaad is er een deelforum voor "de vrouw in de islam" en niet "de man in de islam". Maar als je twee deelforums hebt, 1 voor mannen en 1 voor vrouwen, moeten we dan het forum "islaam algemeen" opheffen? Overigens wordt / werd er veel gediscussieerd hier over baarden en hoog-waterbroeken hoor.

Enne... fijn toch dat er een speciaal "vrouwenhoekje" is? Er zijn ook zoveel islamitsche vrouwenorganisaties zoals Al Nisa e.d; vrouwen hebben daar blijkbaar behoefte aan. Wij mannen doen niet zo moeilijk, en nemen genoegen met de openbare ruimte.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2005 om 10:32
Selam Alleykum,
Hoe doe ik dat, bij de beheerders voorstellen?
een vrouwenhoekje? daar heb je een zuster-site voor,
maar natuurlijk willen vrouwen over hun onderwerpen uitwisselen.(en vrouwen hebben dat meer dan mannen.)
Verder heb ik het er niet over dat het een onderwerp is dat niet besproken word.
Ik bek�jk het zo..
Vrouw in de Islam= vrouw gerelateerde onderwerpen..
Man in de Islam= man gerelateerde onderwerpen...
Algemeen= wat ook maar ter tafel kan komen...
El H�jaab= de vrouw en haar kledingverpl�cht�ngen
El Baard= de man en zijn kledingverplicht�ngen.

Je kan ook 'Man in de Islam' en 'El Baard(want dat was, een geintje ) niet doen en er bijvoorbeeld 1 hoek van maken, De verplichtingen van de Moslim-man.

Mij gaat het meer om de represetatiefheid van deze site.En het is ook een door denkertje...........    
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 15:18

salaam aleikum er is vaak een negatief veeld over de vrouwen(zusters) daarom is er misschien wel een onderwerp over zodat de koefaars ook lezen dat de vrouwen ook rechten hebben.

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 augustus 2005 om 15:27

Essalaamo Alaikom,

El Baard vind ik zo grappig klinken. Mixje Arabisch/Nederlands. Ik was ff aan het denken, Wat is baard in het Arabisch ook alweer? Erg, Af en toe vergeet je bepaalde woorden. Of is het gewoon El La7ya? haha, Ik ben ff de kluts kwijt.

Groetjes

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.