Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

zware verlies van de mens

 Post Reply Post Reply
Schrijver
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: zware verlies van de mens
    Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 10:32

salam beste broeders en zusters,

k was net in de boogaard om wat spullen te halen, maschallah wat krijg ik te zien, het leek net of ik in de prostitutie straat liep, vrouwen lopen er bijna naakt bij of worden bedekt door een klein doekje. Daarbij gaat het echt bijna om alle vrouwen, waarom zo bloot? K kreeg er tranen van om het zo te zien, maar gelukkig waren er nog wel enkele vrouwen tussen die nog een hoofdoek droegen, hier kreeg ik dan weer een rustige hartklopping van!

Het uur zal dichtbij zijn als de vrouwen er halfnaakt bij gaan lopen, de mens lijdt zware verliezen in deze tijd, de duivel maakt veel slachtoffers..

ook zei onze profeet mohammed vzmh, nadat hij in de hel een kijkje te zien kreeg, dat de meeste mensen die er ingaan vrouwen zijn..

spijtig, dat de mensen zo zwaar verdiept zijn, ik als moslim zijnde voel me hierbij schuldig en krijg een beetje het gevoel om deze mensen aan te spreken en effe goed met ze te praten!! k weet dat het niet mijn zaak is om met andere mensen te bemoeien, maar het raakt me echt om de vrouwen zo te zien!!

Moge allah swt de moslims op het rechte pad leiden!

salam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 12:20

spijtig, dat de mensen zo zwaar verdiept zijn, ik als moslim zijnde voel me hierbij schuldig en krijg een beetje het gevoel om deze mensen aan te spreken en effe goed met ze te praten!! k weet dat het niet mijn zaak is om met andere mensen te bemoeien, maar het raakt me echt om de vrouwen zo te zien!! (broeder01)

 

Wa alaikoum salaam akhi

 

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Ik maak dagelijks hetzelfde mee. Als ik nu in Nederland ben of in Marokko of Egypte. Het is tegenwoordig overal het zelfde. Alleen komt het bij mij dubbel zo hard aan wanneer ik in een land loop met veel moslims.

 

Een ding wil ik je wel zeggen, mensen adviseren is niet makkelijk. Dat heb je misschien al gemerkt.  Het is moeilijk omdat degene die adviezen geven, meestal niet populair zijn en andere mensen accepteren adviezen meestal niet. Zeker niet wanneer dat in het openbaar gebeurt of als je toon maar een tikkeltje verkeerd is. Je praat tegen de lusten en verlangens van mensen, daarom maak je jezelf minder populair. Hou daar rekening mee, want je spreekt de taal van logica en iemand die weigert het verstand te gebruiken zal jou niet begrijpen. Het is een beproeving als je dawah doet.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 14:24
verder heb je helemaal gelijk broeder, succes
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 00:20

Laat iedereen toch lekker zelf weten wat voor kleren hij/zij draagt bij dit warme weer. En weinig kleren heeft zelden iets te maken met "lusten en verlangens" maar vrijwel altijd met het warme weer.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 04:19

 

 

nou Eelke, beste man, ik draag hoofddoek(meestal zwart) ook al is het 30 graden, en waarom het ik het niet warm, hoe minder kleding je aan hebt hoe warmer het word, ik heb laatst een niet moslim vriendin van mij met een hoofddoek laten lopen de hele dag, vraag haar reactie maar,

ze zei: "ja het ziet er warm uit, maar dat valt heel erg mee."

dus het is echt niet de warmte dat ze zo weinig kleding aan doen..

owh ja nu ik je tog spreek, beetje associaal he, mijn berichten op andere site's zetten, vind je ook niet.? dat was een vraag van mij, en jij maakt er gelijk een heel drama van, op www.saloua.nl ofso ik weet niet hoe die site heet. die 2 zusters die jou hebben aan gesproken op die site. die hebben mij verteld dat jij mijn berichten daar plaatste, ik kom zelf nooit op die site. maar zou je in vervolg gewoon eerst even netjes willen vragen.

bij voorbaat dank

 

adi0s

wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:45
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

nou Eelke, beste man, ik draag hoofddoek(meestal zwart) ook al is het 30 graden, en waarom het ik het niet warm, hoe minder kleding je aan hebt hoe warmer het word, ik heb laatst een niet moslim vriendin van mij met een hoofddoek laten lopen de hele dag, vraag haar reactie maar,

ze zei: "ja het ziet er warm uit, maar dat valt heel erg mee."

dus het is echt niet de warmte dat ze zo weinig kleding aan doen..

Je kunt inderdaad veel kleren aandoen om je te weren tegen de warmte, maar weinig kleren werkt ook prima hoor. En aangezien de meeste mensen veel kleren helemaal niet prettig vinden doen ze dus gewoon weinig kleren aan. En aangezien iedereen zijn eigen keuzes moet kunnen maken is iemand daar op aanspreken naar volgens mij een stap te ver.

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

owh ja nu ik je tog spreek, beetje associaal he, mijn berichten op andere site's zetten, vind je ook niet.?

Nee, vind ik niet echt. Als je een dag nadat je een opmerking plaatst dezelfde vraag terugziet op een ander forum is dat wel erg toevallig. Verder heb ik alles keurig met bronvermelding gedaan. Dus nee ik vind het niet associaal.

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

dat was een vraag van mij, en jij maakt er gelijk een heel drama van, op www.saloua.nl ofso ik weet niet hoe die site heet. die 2 zusters die jou hebben aan gesproken op die site. die hebben mij verteld dat jij mijn berichten daar plaatste, ik kom zelf nooit op die site. maar zou je in vervolg gewoon eerst even netjes willen vragen.

Het drame was al begonnen voordat ik je vraag aanhaalde. Verder heb ik ook niet meerdere berichten geplaatst, alleen maar je vraag. De reden daarvan was dat het bijna woordelijk mijn stelling "Je kunt niet bewijzen dat de wereld vijf minuten geleden is geschapen" terug zag komen.

Maar nu je hier toch bent, waar heb jij die stelling dan vandaan als ik vragen mag?

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

bij voorbaat dank

Als je niet wilt dat je niet geciteerd wordt, moet je niet op een openbaar forum gaan schrijven. Ik copieer bijna nooit berichten van een ander maar als ik het doe ga ik geen toestemming vragen. Wel zal ik er altijd een bronvermelding bij zetten.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:53

 

 

nou kijk Yasmina daar van dat forum, had mij op msn die vraag gesteld,. en toen had ik voor haar hier op het forum die vraag gesteld. aan gezien ik haar niet kon helpen, maar ja toen zag Yasmina op het forum www.saloua.nl de zelfde vraag en toen zei ze hoe kan dit., en toen vroeg ze van wie dat bericht kwam, en toen zei jij van islaammail.com blabla, en later pas zei je dat het bericht van Oegt_Najiha was, en toen begonnen beide Yasmina's(2 verschillende zusters die allebei yasmina heten) jou aan te spreken van die heb ik ook in mijn msn, van vind zij dit wel goed. blabla. maar toen was tijd voor het gebed, en toen heb ik de pc afgesloten heb verder niks meer gelezen, want kon hem de volgende dag niet meer terug vinden....

dat was het verhaal

 

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 07:55

Salaam Aleikum

tja er zijn gelukig zelfs koefaars achter gekomen dat je je juist moet bedekken in de snik hete zon in plaats van alles uit te trekken met het oog op huidkanker enz waarschijnlijk een straf van Allah(swt),en klopt beste zus oegtie_ najiha ik ervaar het net als jou elhamdullilah mensen lopen maar te klagen van wat is het warm enz moet je kijken hoe hij ons en andere zusters met hijaab laat voelen Allahoe Akbar!!! we hebben bijna geen last van de warmte dat is  de hulp van Allah(swt)elhamdullilah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 08:08

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

nou kijk Yasmina daar van dat forum, had mij op msn die vraag gesteld,. en toen had ik voor haar hier op het forum die vraag gesteld.

Je hebt je bericht  een uurtje na mijn stelling gepost.

jouw post: http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=4723

de mijne: http://www.saloua.nl/vrouwen/viewtopic.php?t=631&postday s=0&postorder=asc&start=15

Yasmina heeft de vraag dus feitelijk doorgezet.

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

aan gezien ik haar niet kon helpen, maar ja toen zag Yasmina op het forum www.saloua.nl de zelfde vraag en toen zei ze hoe kan dit., en toen vroeg ze van wie dat bericht kwam, en toen zei jij van islaammail.com blabla,

Bij het orginele bericht staat al een link naar hier. Iedereen had daar dus gewoon op kunnen klikken om erachter te komen wie het geschreven had. Verder is de volgorde dus iets anders dan je hier beschrijft. Mijn stelling stond al op het forum voordat je je vraag hier neerzette.

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

en later pas zei je dat het bericht van Oegt_Najiha was, en toen begonnen beide Yasmina's(2 verschillende zusters die allebei yasmina heten) jou aan te spreken van die heb ik ook in mijn msn, van vind zij dit wel goed. blabla. maar toen was tijd voor het gebed, en toen heb ik de pc afgesloten heb verder niks meer gelezen, want kon hem de volgende dag niet meer terug vinden....

Hierboven staan beide linkjes, dus ga maar vergelijken. Ik heb dus niets verborgen gehouden, alleen maar geciteerd met bronvermelding. Dat mensen niet op het linkje drukken om te zien waar het vandaan komt, daar kan ik niets aan doen.

In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

dat was het verhaal

Wat in het echt dus iets anders was.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 augustus 2005 om 08:19

 

oke dan

 

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.