Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat mag een moslim wel?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat mag een moslim wel?
    Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 16:35
Je hebt planteneters, vleeseters en alleseters, wij vallen onder die laatste categorie, net als de varkens en de kippen.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 18:39
Salaam

Neen, Kimmie, je misinterpreteert mij. Ik zeg: je mag zeker wijn drinken zonder alcohol, maar dan heet het ook druivensap.
Die virussen, ik geloof dat ik een documentaire heb gezien erover. SARS en dergelijke virussen die springen op de mens.
Ik doelde op jouw opmerking  dat alles toxicische waarde heeft. Sorry, ik heb de neiging mensen zelf maar uit te laten zoeken wat ik precies bedoel (door hen eerst hun eigen woorden te laten complemeren met mijn zinnen).
Dannoch, al zijn wij alleseters, afval/voedsel zoals een varken dat heeft is misschien niet echt weggelegd voor onze spijsvertering.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 augustus 2005 om 19:14

Nog een leuke vraag die hierbij aansluit: hoe om te gaan met kleine hoeveelheden alcohol die in allerlei dingen zitten? (appelmoes die wat langer open in de koelkast heeft gestaan, maar die nog wel goed is, bijvoorbeeld; of bepaalde medicinale drankjes)

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 04:24

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Neen, Kimmie, je misinterpreteert mij. Ik zeg: je mag zeker wijn drinken zonder alcohol, maar dan heet het ook druivensap.

Dit is wat je schreef:

Nou, Remco, een glas wijn is niet een glas alcohol. Trouwens, nergens word er in Islam beweerd dat druivensap (hier vergist tot wijn) ongezond zou zijn.

Conclusie: wijn is geen alcohol, en vergist druivensap (aka wijn) is niet ongezond.  Maar goed, ik verwachtte al dat het er niet zo hoorde te staan, en dat je toch tegen alle alcohol was

Die virussen, ik geloof dat ik een documentaire heb gezien erover. SARS en dergelijke virussen die springen op de mens.

Oeps, zou je misschien nu zeggen... Ik lees inderdaad dat er een 'SARS-related coronavirus' kan overspringen tussen beide soorten, alleen is het wel van mens naar varken...  Verder zijn overspringende virussen niet zozeer een consumptie-probleem, maar eerder een samenleefprobleem.  Eet je trouwens kip, of zelfs: hou je kippen?  Wel eens van de vogelgriep gehoord? 

Ik doelde op jouw opmerking  dat alles toxicische waarde heeft. Sorry, ik heb de neiging mensen zelf maar uit te laten zoeken wat ik precies bedoel (door hen eerst hun eigen woorden te laten complemeren met mijn zinnen).
Dannoch, al zijn wij alleseters, afval/voedsel zoals een varken dat heeft is misschien niet echt weggelegd voor onze spijsvertering.

Jazeker, water is toxisch als je er teveel van op hebt (je cellen zwellen op en 'exploderen'), net als anti-oxidanten.  Vitamine A is bv bekend voor haar vermogen leverfalen te veroorzaken als je er teveel van neemt (wat nogal eens gebeurd, want mensen denken 'zoveel te meer vitaminen, zoveel te beter').  Maar ik heb dus liever dat je zelf je zinnen volmaakt, voorkomt de moeite van 2 extra posts he

Doei KIm

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 04:26
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Nog een leuke vraag die hierbij aansluit: hoe om te gaan met kleine hoeveelheden alcohol die in allerlei dingen zitten? (appelmoes die wat langer open in de koelkast heeft gestaan, maar die nog wel goed is, bijvoorbeeld; of bepaalde medicinale drankjes)

Stop maar gewoon helemaal met fruit ;)  Dat vergist in je darmen toch altijd wel een beetje tot alcohol.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 04:38
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

Nog een leuke vraag die hierbij aansluit: hoe om te gaan met kleine hoeveelheden alcohol die in allerlei dingen zitten? (appelmoes die wat langer open in de koelkast heeft gestaan, maar die nog wel goed is, bijvoorbeeld; of bepaalde medicinale drankjes)



Als je het antwoord van Abdul-kadir ziet dan zegt hij dat het gaat om de  bedwelming die het veroorzaakt. Alles wat zorgt voor bedwelming is verboden. Alcohol is verboden. Wijn is verboden.

Het gaat er hier om in hoeverre die kleine hoeveelheid alcohol een bedwelming veroorzaakt. Een kleine hoeveelheid alcohol is verboden als een meerdere hoeveelheid zorgt voor een bedwelming.

Soms is de concentratie alcohol echt super minimiem dat vele hoeveelheden niet zorgen voor bedwelming. Als dit zo is dan is er geen probleem. Je kan zoveel appelmoes eten als je wil, dronken zal je denk ik niet worden. Het is gewoon toegestaan dus.


Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 04:52
denk dat dit een omschrijving is waar we ons onder zullen moeten scharen voordat we op 6pagina's zitten
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 05:02
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Nou, Je kan het beter gewoon vermijden. Ik hoor namelijk ook wel eens van Collega's dat ze na een halve glas al niet meer weten wat ze doen. Doesja..Dat met-mate-gedoe kun je eigenlijk ook niet van op aan.

Dat lijkt me erg sterk, tenzij je natuurlijk een half limonadeglas jenever of whiskey bedoelt.

Ja, Dat zou best kunnen dat ze zoiets drinken. Ik heb daar verder geen verstand van. Ik zeg alleen wat mij verteld wordt ; ). En Nee, Zij gaan daarover niet liegen ; )

Groeten

Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 05:11

Uiteindelijk gaat het weer over de zaken wat niet mag, drank en varkensvlees.

Maar wat mag nou wel.

Hoe zit het bijvoorbeeld met chocolade, kan verslavend zijn, je kan er ontzettend dik van worden. En koffie, thee, chatten, coca cola. Naar de film gaan, buiten sporten, plastische chirurgie. auto of motor rijden, make-up, etc etc etc

 

 

 

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 05:25
Alles mag, Behalve datgene wat verboden is : D. Jij doet me denken aan een kind die ook alleen maar datgene ziet wat het niet mag. Ze snappen zelf ook niet goed waarom ze iets niet mogen, De ouders daarentegen wel. Vanaf het moment dat die kinderen wat meer verstand krijgen, Zien ze pas in waarom ze eigenlijk vanalles niet mochten...; ). Dat allemaal voor hun eigen bestwil ; ).
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 06:54
Waarom wil een niet-mosilm weten wat een moslim wel en niet mag ?
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 07:10

Remco, Een Moslim(a) kijkt op de eerste plaats niet naar wat wetenschappers allemaal zeggen. Als eerste kijkt men wat er in onze Koran staat. En of je het nu wil geloven of niet, Alles wat er in staat is Pure Waarheid. Maar goed, Als jij Varkensvlees wil eten met in gedachte hebbende dat die Varken zich eerst door de 'Modder' heeft gerold, Dan moet je dat zelf weten. Maar ik weet wel beter. Datzelfde geldt voor alcohol..Ik ben niet gek om bewust ervoor te kiezen mn bewustzijn te verlagen. Nee Dank je.

Maar goed.

Groeten

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 07:43
Ja en als je een beetje nadenkt remco in alchol zitten verslavende middelen je kan wel een borreltje drinken maar de kans is groot dat je er nog een [paar keer wilt en dat is schadelijk en daar waarschuwt de koran over omdat je niks anders kunt verzinnen doordat de koran gewoon perfect is kom je met zulke simpele dingen !!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 08:05

Salaam Aleikum alcohol is naar mijn weten ook verboden om de volgende reden dat als je zou drinken en het is tijd voor het gebed dan kan je misschien dingen zeggen waar je spijt van zal krijgen,en niet zo bedoeld hebt hoe kun je bidden als je dronken bent na 1 glaasje volgt immers nog een glaasje

ghair inshaAllah

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 08:21

In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Waarom wil een niet-mosilm weten wat een moslim wel en niet mag ?

Eigenlijk alleen wat een moslim wel mag.

 

 

Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 08:24

Alcohol niet omdat het verslavend kan zijn, en religie dan?

Opium voor het volk, ontzettend verslavend, een beetje geloof is niet erg, maar als je er te veel in opgaat zie je het ook niet helder meer. Net als met drank dus.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 08:27

In eerste instantie geplaatst door Remco

 Nee, dat zeg ik niet. Ik ga mee met de meerderheid en mijn eigen ervaring. De Koran beweert ook dat Alcohol slecht voor je is, het is door onderzoekers ook aangetoond dat ��n glas wijn per dag goed is voor een mens. Natuurlijk zijn er ook onderzoeken die alcohol inderdaad als slecht voor de mens aanwijzen. Naar mijn weten zeggen de meeste onderzoeken echter dat gebruik ervan met mate niet schaadt en misschien zelfs goed is.

In de Koran staat dat er voordelen en nadelen aan wijn zitten. Dat klopt dus ook wat betreft dit onderzoek. E�n glas wijn per dag is beter dan totaal geheelonthouder zijn. In die zin is de Koran de wetenschap voor geweest.

Over varkensvlees is nog niet ontdekt dat het daadwerkelijk slecht is voor de gezondheid. Je hebt vette stukken en magere stukken vlees (dus het ligt hierbij aan de keuze, hoe gezond het is). Bij wetenschap gaat het ook om hoe het onderzoek is uitgevoerd. Ik ben wel ingevoerd in voeding, weet ook dat er nog niet ondubbelzinnig en wetenschappelijk juist is ontdekt dat het slecht is voor de mens.

Salaam happylady
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 08:29
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Remco, Een Moslim(a) kijkt op de eerste plaats niet naar wat wetenschappers allemaal zeggen. Als eerste kijkt men wat er in onze Koran staat. En of je het nu wil geloven of niet, Alles wat er in staat is Pure Waarheid. Maar goed, Als jij Varkensvlees wil eten met in gedachte hebbende dat die Varken zich eerst door de 'Modder' heeft gerold, Dan moet je dat zelf weten. Maar ik weet wel beter. Datzelfde geldt voor alcohol..Ik ben niet gek om bewust ervoor te kiezen mn bewustzijn te verlagen. Nee Dank je.

Alleen "pure waarheid" voor de moslims, vrees ik.  Ik persoonlijk vind het erg dom enkel wetenschap te accepteren wanneer die vertelt wat je graag wil horen.  Dan maak je jezelf ook maar wat wijs, maar als je daar gelukkig mee bent, is daar natuurlijk weinig op tegen.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 08:49

varkensvlees,

mensen mogen dat niet eten 1 omdat Allah dat verboden heeft,

2 Allah, god weet wat goed is voor zijn schepping dus luister naar hem.

3 het is bewezen dat varkens vlees slecht voor je is, omdat de cellen van een varken heel erg op de mens lijken, en dat schijnt niet goed te zijn.

en zo als je veel bij oudere mensen ziet is dat ze gaatjes in hun wangen hebben, en vlekjes op hun handen.

dat komt o.a door varkensvlees.

ps. kijk eens naar varkens leder, daar zie je ook die puntjes, en gaatjes er in terug.

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 09:04
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Remco, Een Moslim(a) kijkt op de eerste plaats niet naar wat wetenschappers allemaal zeggen. Als eerste kijkt men wat er in onze Koran staat. En of je het nu wil geloven of niet, Alles wat er in staat is Pure Waarheid. Maar goed, Als jij Varkensvlees wil eten met in gedachte hebbende dat die Varken zich eerst door de 'Modder' heeft gerold, Dan moet je dat zelf weten. Maar ik weet wel beter. Datzelfde geldt voor alcohol..Ik ben niet gek om bewust ervoor te kiezen mn bewustzijn te verlagen. Nee Dank je.

Alleen "pure waarheid" voor de moslims, vrees ik.  Ik persoonlijk vind het erg dom enkel wetenschap te accepteren wanneer die vertelt wat je graag wil horen.  Dan maak je jezelf ook maar wat wijs, maar als je daar gelukkig mee bent, is daar natuurlijk weinig op tegen.

 

Wel Kimmie, Weet je wat ik persoonlijk behoorlijk dom vind, Dat is dat jij namelijk zelf diegene bent die alles maar klakkeloos aanneemt, Alleen heb je dat zelf niet in de gaten ; ). Ik heb het gevoel dat jij jezelf maar wat wijsmaakt, Maar goed, Als jij je daar goed in kunt vinden, Dan is daar natuurlijk ook weer niets op tegen.

Groetjes

Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 09:05

Het maakt eigenlijk gewoon niet uit. Als het in de Koran staat, of als Mohammed het heeft gezegd, dan volgt een moslim het, of het nou uiteindelijk goed of slecht is maakt niet uit.

Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 09:14
hallo mensen, het gaat om wat wel mag, en dat is duidelijk aangegeven, wat wel is toegestaan is dat wat God als goed ziet voor de mensen, we kunnen wel voorbeelden gaan noemen maar dan zijn we lang bezig, dit begrijp je zelf vast ook wel, kijk naar mijn eerste post in dit topic voor een uitleg wat de basisprincipes zijn. dit topic begint te verworden tot een eindeloos gegooi van meningen met hier en daar een vrij ongenuanceerde uitlating, heb sabr mensen
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 09:23
Misschien wordt het inderdaad 6 pagina's vol.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 09:24
pagina 3 alweer
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 09:36
Hoe wist je dat pagina 3 daarmee zou beginnen? Eg knap.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 09:43
wat nou simsalabim jij denkt toch ook wat wetenschappers denken en wij denken wat mohammed denkt
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 09:50
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Hoe wist je dat pagina 3 daarmee zou beginnen? Eg knap.
Nee hoor:) ik deed alleen dat lachende poppetje, en toen ik zag dat het pagina 3 was heb ik dat toegevoegd
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 10:09

In eerste instantie geplaatst door Murat

wat nou simsalabim jij denkt toch ook wat wetenschappers denken en wij denken wat mohammed denkt

Daar heb ik het toch helemaal niet over, trouwens je kan helemaal niet weten wat Mohammed dacht. Je kan misschien denken te weten wat hij gezegd heeft, maar ja dat weet je ook niet zeker, Mohammed kon toch niet lezen of schrijven, dus de gene die het opgeschreven heeft die zal je moeten vertrouwen, en wie zegt dat die gene de boel niet een beetje verdraait heeft, dat weet ook niemand, ook Mohammed niet, die kon immers niet lezen en schrijven.

Wetenschappers kunnen dat overigens wel.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 12:27
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Remco, Een Moslim(a) kijkt op de eerste plaats niet naar wat wetenschappers allemaal zeggen. Als eerste kijkt men wat er in onze Koran staat. En of je het nu wil geloven of niet, Alles wat er in staat is Pure Waarheid. Maar goed, Als jij Varkensvlees wil eten met in gedachte hebbende dat die Varken zich eerst door de 'Modder' heeft gerold, Dan moet je dat zelf weten. Maar ik weet wel beter. Datzelfde geldt voor alcohol..Ik ben niet gek om bewust ervoor te kiezen mn bewustzijn te verlagen. Nee Dank je.

Alleen "pure waarheid" voor de moslims, vrees ik.  Ik persoonlijk vind het erg dom enkel wetenschap te accepteren wanneer die vertelt wat je graag wil horen.  Dan maak je jezelf ook maar wat wijs, maar als je daar gelukkig mee bent, is daar natuurlijk weinig op tegen.

 

Wel Kimmie, Weet je wat ik persoonlijk behoorlijk dom vind, Dat is dat jij namelijk zelf diegene bent die alles maar klakkeloos aanneemt, Alleen heb je dat zelf niet in de gaten ; ). Ik heb het gevoel dat jij jezelf maar wat wijsmaakt, Maar goed, Als jij je daar goed in kunt vinden, Dan is daar natuurlijk ook weer niets op tegen.

Groetjes

Ik ben niet degene die het rood aangeduide stuk heeft geschreven...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 augustus 2005 om 12:48
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Remco, Een Moslim(a) kijkt op de eerste plaats niet naar wat wetenschappers allemaal zeggen. Als eerste kijkt men wat er in onze Koran staat. En of je het nu wil geloven of niet, Alles wat er in staat is Pure Waarheid. Maar goed, Als jij Varkensvlees wil eten met in gedachte hebbende dat die Varken zich eerst door de 'Modder' heeft gerold, Dan moet je dat zelf weten. Maar ik weet wel beter. Datzelfde geldt voor alcohol..Ik ben niet gek om bewust ervoor te kiezen mn bewustzijn te verlagen. Nee Dank je.

 

Alleen "pure waarheid" voor de moslims, vrees ik.  Ik persoonlijk vind het erg dom enkel wetenschap te accepteren wanneer die vertelt wat je graag wil horen.  Dan maak je jezelf ook maar wat wijs, maar als je daar gelukkig mee bent, is daar natuurlijk weinig op tegen.

 

Wel Kimmie, Weet je wat ik persoonlijk behoorlijk dom vind, Dat is dat jij namelijk zelf diegene bent die alles maar klakkeloos aanneemt, Alleen heb je dat zelf niet in de gaten ; ). Ik heb het gevoel dat jij jezelf maar wat wijsmaakt, Maar goed, Als jij je daar goed in kunt vinden, Dan is daar natuurlijk ook weer niets op tegen.

Groetjes

Ik ben niet degene die het rood aangeduide stuk heeft geschreven...

Ik zal maar weer reageren, hahaha, Best lachwekkend dit. Kimmie, De Koran is niet te vergelijken met Wetenschappelijke onderzoeken. Ik vraag me af wanneer bij jou nou eens belletjes gaan rinkelen. Wacht, Ik doe het wel even voor je, Tringeringringgggg. En... Heeft het geholpen?? : D

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.