Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hup Holland Hup

 Post Reply Post Reply
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hup Holland Hup
    Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 04:56
Assalaamoe ALaikoem Wa Rahmatoellahie wa barakatoehoe.

Stel je voor een jongeman, 25 jaar donkere huidskleur loopt morgen op straat met een litertje chocomelk. Hij loopt naar een blank meisje van 16 jaar en roept allerelei discriminerende dingen...dan gooit hij de chocomelk over haar heen en loopt weg.

Hoeveel uren op Netwerk, twee vandaag etc. zullen hier aan besteed worden. Balkenende die samen met Wilders op bezoek gaat bij het gezinnetje dat het slachtoffer is geworden van een misdrijf...

MAAR NEE, DE WAARHEID IS ANDERS

**********BRON NU.NL

Verdachte bleekwaterincident vrijgelaten

Uitgegeven: 31 augustus 2005 11:42
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2005 11:44

BUITENPOST - De 25-jarige man die maandag in Buitenpost bleekwater over een 16-jarig meisje van Ethiopische afkomst gooide, is dinsdagmiddag vrijgelaten.

De verdachte die ook racistische opmerkingen maakte, heeft zijn daad bekend en daarom ziet de politie geen reden de man langer vast te houden, zo liet een zegsman woensdag weten.

***

Met andere woorden hij heeft niet eens een dag in de cel gezeten. Moge Allah met hem afrekenen...

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 05:32
Ik begrijp je boosheid, maar 't is nu eenmaal zo dat het NL rechtsysteem zo werkt. Wanneer een dader heeft bekend wordt hij vaak vrijgelaten - als er geen risico is van herhaling of uit het land vluchten - totdat het proces tegen hem gevoerd wordt. Dan kan alsnog daar straf uit volgen. Dat heeft niks met discriminatie te maken, denk ik. 
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 05:48

Belgi� reageert er in ieder geval verontwaardigd op:

Kerel overgiet meisje met javel wegens huidskleur

In Nederland is ontzet gereageerd op een racistisch incident. Een zestienjarig meisje van Ethiopische afkomst is door een jongen met bleekwater begoten wegens haar huidskleur. ,,Ik zal je wel witwassen en dan kun je bleken'', schreeuwde hij haar toe. De 25-jarige dader is intussen aangehouden in het Friese dorp Surhuisterveen. De man heeft de aantijging inmiddels bekend. Het incident was blijkbaar een gevolg van een ruzie tussen twee jongerengroepen.

Het slachtoffer liep maandagmiddag met twee vriendinnen langs een groep jongens en meisjes bij de bibliotheek in het Friese dorp toen het gebeurde. Een ander meisje kreeg ook racistische opmerkingen naar haar hoofd geslingerd maar kreeg geen bleekwater over zich heen.

Volgens de politie is het incident een gevolg van een ruzie tussen twee groepen jongeren. De verdachte wordt overigens niet tot ��n van de strijdende groepen gerekend. De politie verwacht voorlopig geen andere aanhoudingen te doen, maar gaat verder met het verhoor van de verdachte nog en doet onderzoek naar de twee groepen. De verdachte wordt openlijke geweldpleging of poging tot zware mishandeling ten laste gelegd.

Het meisje, dat al heel lang in Nederland woont, is vaker doelwit van discriminerende en pestende jongeren. De politie neemt de zaak naar eigen zeggen zeer ernstig op.

31/08/2005

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=DMA31 082005_007

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 05:49
Ja, 't is een belachelijk iets. Even voor de duidelijkheid, ik wil die daad niet vergoelijken. Beslist niet, 't is een racistische idioot die dit heeft gedaan. Maar het rechtssysteem in NL werkt in allerlei zaken zo: arrestatie, bekentenis, vrijlating, rechtzaak, veroordeling, evt. weer gevangenis. 
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 08:51

Salaam,

maar wel idioot: iemand met bleekwater (javel) overgieten is wel even iets anders dan met chocomelk.

Wat is de reden van het systeem om zo iemand weer te laten lopen tot aan zijn uiteindelijke rechtzaak? (dit is een serieuze vraag, dus geen "kanker-koefaar" of "achterlijke moslims" geroep aub).

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 09:05
In eerste instantie geplaatst door Amier

Salaam,

maar wel idioot: iemand met bleekwater (javel) overgieten is wel even iets anders dan met chocomelk.

Wat is de reden van het systeem om zo iemand weer te laten lopen tot aan zijn uiteindelijke rechtzaak? (dit is een serieuze vraag, dus geen "kanker-koefaar" of "achterlijke moslims" geroep aub).

Wassalam.



nou ik wil je ook wel gelijk de uitslag geven van de rechtzaak. Paar uurtjes terpetine doppen vastzetten in de terpetine fabriek...daarna krijgt hij een lintje van Wilders...

Toch goed van die gast dat hij zo'n veiligheidsdop open kon krijgen, met zulk kinderachtig gedrag had ik dat niet verwacht.
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 09:43

Assalamoe Alaikoem,

Zo gaat het nu helaas elke keer, en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.
Paas mij die terpetine maar.. dan giet ik t wel over hem heen en ga er ook nog eens met de bezem flink overheen, dat zal ik het varkentje eens flink wassen, dan zul je zien dat het 'witte' slechts als dekmantel gebruikt werd voor de wolf die eronder schuilt.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 10:14

Het is inderdaad verwerpelijk dat er zo met mensen wordt omgegaan. De dader dient een flinke straf te ondergaan.

Maar Noor, bij jou zie ik dat de pot de ketel verwijt.

In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Assalamoe Alaikoem,

Zo gaat het nu helaas elke keer, en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.
Paas mij die terpetine maar.. dan giet ik t wel over hem heen en ga er ook nog eens met de bezem flink overheen, dat zal ik het varkentje eens flink wassen, dan zul je zien dat het 'witte' slechts als dekmantel gebruikt werd voor de wolf die eronder schuilt.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 11:58
In eerste instantie geplaatst door Amier

(dit is een serieuze vraag, dus geen "kanker-koefaar" of "achterlijke moslims" geroep aub).

Wassalam.


Ook niet eens "vieze jood"??? Jammer... dat maakt het altijd spannend.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 12:27
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Assalamoe Alaikoem,


Zo gaat het nu helaas elke keer, en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.Paas mij die terpetine maar.. dan giet ik t wel over hem heen en ga er ook nog eens met de bezem flink overheen, dat zal ik het varkentje eens flink wassen, dan zul je zien dat het 'witte' slechts als dekmantel gebruikt werd voor de wolf die eronder schuilt.



wa Alaikoem Salaam.

Ha Ha, subhanAllah.

Maar subhanAllah, ik merk(astagfirullah) dat ik de laatste tijd een beetje agressief kan reageren in bepaalde situaties. Dus zeker niet altijd maar net nog. Ik stak over op het zebrapad en een auto bleef hard doorrijden. Hij remde nog maar net en ik moest beetje hard doorlopen. Toen liep ik naar de auto toe en klopte op het raam...wou dat die man eruit kwam...SubhanAllah, zo was ik vroeger nooit..maar die man reed door.

Maar ja, dat was een heel verhaal en ik dwaal weer af en heeft weinig met de topic te maken.

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 12:49

Hmmm wel uitkijken daarmee he mijn broeder!!!!

Gair inshAllah...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Explorer Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 58
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Explorer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 14:08

Stuur deze beste man gewoon een jaar naar de gevangenis, afdeling Antillen en dan de medegedetineerden een brief zenden waarin uitgelegd wordt waarom deze man vast zit

Nou vooruit, 1 jaar gevangenisstraf in een gesloten inrichting is ook goed op zijn plaats en dit alleen omdat het slachtoffer er geen lichamelijke schade aan over heeft gehouden.

  

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door nak4life



wa Alaikoem Salaam.

Ha Ha, subhanAllah.

Maar subhanAllah, ik merk(astagfirullah) dat ik de laatste tijd een beetje agressief kan reageren in bepaalde situaties. Dus zeker niet altijd maar net nog. Ik stak over op het zebrapad en een auto bleef hard doorrijden. Hij remde nog maar net en ik moest beetje hard doorlopen. Toen liep ik naar de auto toe en klopte op het raam...wou dat die man eruit kwam...SubhanAllah, zo was ik vroeger nooit..maar die man reed door.

Maar ja, dat was een heel verhaal en ik dwaal weer af en heeft weinig met de topic te maken.



As-salaam alaikum

Ha ha .. ongeveer zoiets maakte ik ook mee. Ik stond bij een stoplicht voor het rode licht met voor mij een paar wagens. Ik zag een bestuurder van een auto bij een ander rood stoplicht een pistoolbeweging maken voor twee moslima�s die het zebrapad overstaken. Nou nou.. goed dat ik het zag. Ik heb hem achtervolgd tot aan zijn werk. Daar blokkeerde ik zijn auto en stapte uit om uitleg te halen. Tikte op zijn raam en liet hem uitstappen. Stotterend ontkende hij eerst dat hij dat pistoolgebaar had gemaakt. Toen hij merkte dat ik geen boter op mijn kop heb, vertelde hij: �ik heb in Canada gewoond, en daar moest ik mij ook aanpassen�. Ik vroeg hem wat die twee moslima�s verkeerd deden en of hij mans genoeg was om dat gebaar ook naar mij te maken.

Na wat krachtig woordgebruik van mijn kant heb ik hem maar laten lopen. Ik denk niet dat hij het ooit nog een keer uithaalt.

Keihard reageren en terugslaan is het minste wat ik kon doen. Als ze denken alles te mogen doen met ons wordt het van kwaad tot erger.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 14:31

Beste Jijuu,

Een triest verhaal over een domme man. Slaat nergens op wat hij deed. Helaas gebeurd dit.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 15:09

Wie durft hier niet mee eens te zijn?:

Als het een moslim of een donkere man was, dan zal hij verdacht worden als een potentiele terrorist en zal zijn huis gecontroleerd worden, inclusief zijn pc, in de hoop dat ze wat vinden over djihad of dergelijke om hem vervolgens uit te maken voor een lid van een of andere organisatie!

de harde waarheid!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 12:35

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Aboe Jabir groot gelijk, ze doen maar wat ze willen, wij weten wel beter Alhamdoulillah.

subhanAllah ik laatst ook met mijn zus, liep door de stad, en waren 3 bouwvakkers begonnen ze opeens te zingen, pingu�n pingu�n ik zie een pingu�n en toen de andere neeeeeeeeeee ik zie er 2 pingu�n pingu�n. subhanAllah, later liepen we terug, ik kan het dan niet laten om ze heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel arrogant aan te kijken, en van een zag ik helemaal rood worden, mijn zus later boos waarom ik ze had aangekeken, maar word altijd zo ziek van dat soort lui. subhanAllah

dat was mijn versie

 

wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 12:46

In eerste instantie geplaatst door nak4life


wa Alaikoem Salaam.

Ha Ha, subhanAllah.

Maar subhanAllah, ik merk(astagfirullah) dat ik de laatste tijd een beetje agressief kan reageren in bepaalde situaties.

 

Mashallah bij mij is het net omgekeerd was vroeger altijd heel agressief maar nu heeeeeeeel wat minder wallahi, kwam laatst een meisje tegen ze begon me uit te schelden, zei zo:"wat heb jij ik heb ken je niet eens en je begint me uit te schelden" zei ze ja. de laatste keer dat ik je heb uit gescholden sloeg je mij met een dikke tak. maar nu ben ik met 2 vriendinnen kijken of je me nu nog gaat slaan, subhanAllah en ik was al weer helemaal vergeten wie ze was, en dat ik haar ooit heb geslagen..

en vorige week nog, kwamen 2 nieuwe meisjes bij ons op school.,.,. nou ze kwamen bij mij zitten in de klas etc. komt de lerares zegt ze tegen die meisjes ja bij najiha zit je goed. najiha kent iedereen en iedereen kent haar, ik zei zo is dit posetief of negatief, zegt ze ja voor leerlingen positief maar de leraren zeggen meestal owh ja najiha, die ene met grote mond ja die ken ik wel.. maar gelukkig is ze nu al veel normaler.. zei ze op de manier, dat mijn school mij manieren heeft geleerd ofso subhanaAllah, terwijl ik zo ben geworde omdat dat een van de regels is voor de moslima. maar gair inshallah

en vorig jaar op school. ik ga nu weer met mijn basisschool vrienden om, en die zeiden vorig jaar (wallhi kwam helemaal discussie over) van Ja najiha je bent veranderd vroeger hoefde we maar wat te zeggen en je gaf ons een knietje of elleboog, nu ben je veel rustiger.... en vroeger hielp je ons altijd als we ruzie hadden, jij was echt arrogant meisje met een grote mond, blabla maar ze vinden me nu veeeeeeeeeeeeeeeel beter alhamdoulillah, en ik schaam me nu ook echt hoe ik vroeger wel niet was.! subhanAllah van arrogant meisje met grote mond, naar een moslima Inshallah Allahoe akbar.

 wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

een heel verhaal over mij subhanAllah

 

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:25
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

Assalamoe Alaikoem,

Zo gaat het nu helaas elke keer, en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.
Paas mij die terpetine maar.. dan giet ik t wel over hem heen en ga er ook nog eens met de bezem flink overheen, dat zal ik het varkentje eens flink wassen, dan zul je zien dat het 'witte' slechts als dekmantel gebruikt werd voor de wolf die eronder schuilt.

hhhhhhhhhhhhhhhh maschalaah zuster thaktini
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:30

De ander haten is zo gemakkelijk. Liefhebben, dat is de kunst van geloof.

Ik ben blij dat ik moslimvrienden heb, die mij volledig respecteren, ondanks dat ik westerling en christen ben.

Zij veroordelen mij niet. Ik blijf vasthouden aan de schoonhied van geloof zonder haat. Welk geloof ook.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 15:45
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

De ander haten is zo gemakkelijk. Liefhebben, dat is de kunst van geloof.

Ik ben blij dat ik moslimvrienden heb, die mij volledig respecteren, ondanks dat ik westerling en christen ben.Dat je Islamitische vrienden hebt weten we nu wel hoor Pietjepuk.(mijn twee allerbeste vrienden zijn ook allebei overtuigd christen en we kennen elkaar al 30 jaar.....heb ik volgens mij ook al 1000000 keren verteld)

Zij veroordelen mij niet. Ik blijf vasthouden aan de schoonhied van geloof zonder haat. Welk geloof ook.Ben ik het eindelijk een keertje met je eens

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 05:39

assalaam aleikom beste zusters en broeders .

ik zou er een boek over kunnen schrijven hoeveel vervelende incidenten ik zelf heb meegemaakt.ik ben een keer van de snelweg afgesneden en kwam bijna tegen een boom tot stilstand,alhamdoelilah.Dat waren 3 van die pubers 18 jr.ofzo.De hele tijd gingen ze naast me rijden en van die gebaren maken dat ze me zouden killen.Een keer in een winkelcentrum stond er een groepje vrouwen midden op de weg,met hun rug naar me toe .Ik vroeg netjes mag ik er even langs,ja zeiden er2 en terwijl ik er langs wou gaan zagen ze mij en begonnen te schreeuwen als kleine kinderen ,rot op naar je eigen land(gaat moeilijk want ik ben een nederlandse bekeerde moslima)en jullie willen hier alles voor het zeggen hebben????.Ze begonnen aan mij te trekken en er stonde wel 10 mensen om heen maar niemand zei iets,gaer insha allah,Ik heb zo een vrouw een harde duw gegeven en ze viel op de grond ,ze had mijn ghimaar bijna afgetrokken,.Om een lang verhaal kort te maken,politie erbij en ik en die vrouw moesten mee maar gelukkig wou de slager wel verklaren wat hij had gezien ,dat ik namelijk niks had gedaan maar dat die vrouwen zijn begonnen.Zo kan ik nog wel een paar verhalen vertellen,zelfs mijn zoon heeft een paar van dat soort dingen meegemaakt.Eerst lief doen tegen hem op straat en tot ze mij zien draait de sfeer gekijk om.

Alhamdoelilah ik hoop dat de islaam overwint ,insha allah,en dat ALLAH SWT ons standvastig maakt in ons dien,amien

Even tegen de niet moslims die vaak zeggen dat er geen rasisme is in nederland en meer van dat soort onzin,Het bestaat en het gebeurd vaker dan je denkt maar ja onze verhalen ,van lastiggevallen of bedreigde moslima�shalen niet het nieuws maar het gebuerd wel.

Maar alhamdoelilah het versterkt alleen maar mijn geloof en ik merk dat de ene keer kan het me niks schelen wat ze roepen of aan onzin uitkramen,maar de volgende dag kan ik zo kwwad worden dat ik bijna mijn zelfbeheersing verlies ,moge ALLAh SWT mij behoeden hiervoor,en op straat bijna sta te vechten.

wasalaam oem moussa.

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 06:59

assalaam aleikom beste zusters en broeders.

Ik dacht dat mijn verhaal wel wat reacties zou opleveren maar nee hoor .

Ik dacht dat er mischien meer zusters of broeders waren die dit soort dingen meemaken,ofniet???gear insha allah.

wasalaam aleikom oem moussa.

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 07:55

In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Even tegen de niet moslims die vaak zeggen dat er geen rasisme is in nederland en meer van dat soort onzin,Het bestaat en het gebeurd vaker dan je denkt maar ja onze verhalen ,van lastiggevallen of bedreigde moslima�shalen niet het nieuws maar het gebuerd wel.

Ik geloof zeker dat het gebeurt. Racisme, en islamofobie komen voort uit angst. Angst dat de eigen, vertrouwde cultuur, wordt overlopen door een vreemde cultuur. Soms is die angst re�el, soms is het puur onderbuikgevoelen. De situatie die jij beschrijft hoort duidelijk bij dat laatste. Mensen, tegen wie je niets hebt gedaan, die je lastig vallen. Het zijn laffe acties, wat ik las. Sterkte!

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 11:56

En de mensen die de grootste mond hebben over allochtonen hebben vaak binnen hun eigen vrieden/kenissenkring geen allochtonen.

Domheid en onwetendheid zorgen voor veel menselijke tragedies. Helaas.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 04:47
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

assalaam aleikom beste zusters en broeders .


ik zou er een boek over kunnen schrijven hoeveel vervelende incidenten ik zelf heb meegemaakt.ik ben een keer van de snelweg afgesneden en kwam bijna tegen een boom tot stilstand,alhamdoelilah.Dat waren 3 van die pubers 18 jr.ofzo.De hele tijd gingen ze naast me rijden�en van die gebaren maken dat ze me zouden killen.Een keer in een winkelcentrum stond er een groepje vrouwen midden op de weg,met hun rug naar me toe .Ik vroeg netjes mag ik er even langs,ja zeiden er2 en terwijl ik er langs wou gaan zagen ze mij�en begonnen te schreeuwen als kleine kinderen ,rot op naar je eigen land(gaat moeilijk want ik ben een nederlandse bekeerde moslima)en jullie willen hier alles voor het zeggen hebben????.Ze begonnen aan mij te trekken en er stonde wel 10 mensen om heen maar niemand zei iets,gaer insha allah,Ik heb zo een vrouw een harde duw gegeven en ze viel op de grond ,ze had mijn ghimaar bijna afgetrokken,.Om een lang verhaal kort te maken,politie erbij en ik en die vrouw moesten mee maar gelukkig wou de slager wel verklaren wat hij had gezien ,dat ik namelijk niks had gedaan maar dat die vrouwen zijn begonnen.Zo kan ik nog wel een paar verhalen vertellen,zelfs mijn zoon heeft een paar van dat soort dingen meegemaakt.Eerst lief doen tegen hem op straat en tot ze mij zien draait de sfeer gekijk om.


Alhamdoelilah ik hoop dat de islaam overwint ,insha allah,en dat ALLAH SWT ons standvastig maakt in ons dien,amien


Even tegen de niet moslims die vaak zeggen dat er geen rasisme is in nederland en meer van dat soort onzin,Het bestaat en het gebeurd vaker dan je denkt maar ja onze verhalen ,van lastiggevallen of bedreigde moslima�shalen niet het nieuws maar het gebuerd wel.


Maar alhamdoelilah het versterkt alleen maar mijn geloof en ik merk dat de ene keer kan het me niks schelen wat ze roepen of aan onzin uitkramen,maar de volgende dag kan ik zo kwwad worden dat ik bijna mijn zelfbeheersing verlies ,moge ALLAh SWT mij behoeden hiervoor,en op straat bijna sta te vechten.


wasalaam oem moussa.



Assalaamoe alaikoem wa rahmtoellahie wa barakatoehoe

Moge Allah(Subhanahoe wa ta ala) u en al mijn broeders en zusters beschermen. ameen

Het doet mij altijd veel verdriet dat zulke dingen gebeuren met ons Moslims. Het is belangrijk dat iedereen deze verhalen te lezen krijgt en vooral de moslims die in een soort droomwereldje leven. Zo boos kan ik worden als men zegt dat we het zo goed hebben in Nederland. Dat we hier goed behandeld worden etc.
Alhamdoelillah, ik ben Allah(Subhanahoe wa ta ala) dankbaar voor alles.

Nu ik wat ouder ben geworden doen ze niet echt veel meer tegen mij. Ze zijn te bang om mij nog wat toe te roepen..alleen soms als ze voorbij rijden in een auto ofzo. Maar ik weet dat mijn moeder veel naar haar hoofd geslingerd heeft gekregen. Ze is uitgemaakt tot verraadster en heeft vaak meegemaakt dat men haar of mijn zusjes omver wilden rijden of agressief jegens hen deden.

Haha, dat brengt me gelijk naar een verhaal dat zich pas geleden heeft afgespeeld. Mijn moeder kwam thuis met mijn zusjes en vertelde dat er zo'n rondvaart boot langs kwam en dat al die mensen naar haar wezen en gingen lachen enz. Toen ik dat hoorde rende ik naar beneden en zag de boot net voorbij varen, ik schreeuwde hen toe en zag dat ze bang waren. Ik rende snel naar boven om mijn schoenen aan te doen waarna ik achter de boot aanrende..haha iedereen keek geschrokken en ze waren echt bang. " nee, nee we lachten niet om hen " ja, ja...het waren van die gasten die dachten dat ze heel wat waren omdat ze in hun drie delig pak zaten en zien natuurlijk niet zo vaak iemand met een jellaba.

Omdat er nogal veel politie rond(was brand in de straat) reed en ik mijn id niet bij me had besloot ik weer huiswaarts te keren. Dan moet ik mijn agressie altijd even rustig van me af zetten door een slokje water ofzo te gaan drinken.

De dag erna kwam ik van mijn werk en en zag twee zusters lopen met een kinderwagen. Een fietser die net van de hoek uit kwam en bijna tegen hen aanbotste begon ze serieus erg uit te schelden. Hij zag mij niet lopen en ik had geen jelleba aan of sjalwaar kameez want kwam van werk dus viel niet echt op, hij dacht mss alleen dat ik geen scheermachine kon kopen ; ) maar toen riep ik hem toe en rende zo achter hem aan... ik zij kom dan had je wat...en hij zei nee nee en fietste snel weg.
Was echt grappig...

Je kan zeggen, dit is niet het gedrag van een Moslim en we horen ons rustig te gedragen en deze beproevingen met sabr te doorstaan. Dan geef ik je groot gelijk. Maar het is zo dat veel zusters en kinderen van ons in elkaar worden geslagen of bespuuwd worden. Ik denk dat ze het alleen maar op deze manier afleren inshAllah. Je hoeft ze niet echt in elkaar te slaan, maar zo geef je een goede waarschuwing.

Verder, laat zulke gebeurtenissen niet je humeur veranderen waardoor je neagtief reageert naar anderen toe.

Moge Allah(Subhanahoe wa ta ala) ons, Moslims beschermen.
En Moge Hij afrekenen met de vijanden van de Islam.

Ameen

Wassalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 05:32

In eerste instantie geplaatst door nak4life


Assalaamoe alaikoem wa rahmtoellahie wa barakatoehoe

Moge Allah(Subhanahoe wa ta ala) u en al mijn broeders en zusters beschermen. ameen

Het doet mij altijd veel verdriet dat zulke dingen gebeuren met ons Moslims. Het is belangrijk dat iedereen deze verhalen te lezen krijgt en vooral de moslims die in een soort droomwereldje leven. Zo boos kan ik worden als men zegt dat we het zo goed hebben in Nederland. Dat we hier goed behandeld worden etc.
Alhamdoelillah, ik ben Allah(Subhanahoe wa ta ala) dankbaar voor alles.

Nu ik wat ouder ben geworden doen ze niet echt veel meer tegen mij. Ze zijn te bang om mij nog wat toe te roepen..alleen soms als ze voorbij rijden in een auto ofzo. Maar ik weet dat mijn moeder veel naar haar hoofd geslingerd heeft gekregen. Ze is uitgemaakt tot verraadster en heeft vaak meegemaakt dat men haar of mijn zusjes omver wilden rijden of agressief jegens hen deden.

Haha, dat brengt me gelijk naar een verhaal dat zich pas geleden heeft afgespeeld. Mijn moeder kwam thuis met mijn zusjes en vertelde dat er zo'n rondvaart boot langs kwam en dat al die mensen naar haar wezen en gingen lachen enz. Toen ik dat hoorde rende ik naar beneden en zag de boot net voorbij varen, ik schreeuwde hen toe en zag dat ze bang waren. Ik rende snel naar boven om mijn schoenen aan te doen waarna ik achter de boot aanrende..haha iedereen keek geschrokken en ze waren echt bang. " nee, nee we lachten niet om hen " ja, ja...het waren van die gasten die dachten dat ze heel wat waren omdat ze in hun drie delig pak zaten en zien natuurlijk niet zo vaak iemand met een jellaba.

Omdat er nogal veel politie rond(was brand in de straat) reed en ik mijn id niet bij me had besloot ik weer huiswaarts te keren. Dan moet ik mijn agressie altijd even rustig van me af zetten door een slokje water ofzo te gaan drinken.

De dag erna kwam ik van mijn werk en en zag twee zusters lopen met een kinderwagen. Een fietser die net van de hoek uit kwam en bijna tegen hen aanbotste begon ze serieus erg uit te schelden. Hij zag mij niet lopen en ik had geen jelleba aan of sjalwaar kameez want kwam van werk dus viel niet echt op, hij dacht mss alleen dat ik geen scheermachine kon kopen ; ) maar toen riep ik hem toe en rende zo achter hem aan... ik zij kom dan had je wat...en hij zei nee nee en fietste snel weg.
Was echt grappig...

Je kan zeggen, dit is niet het gedrag van een Moslim en we horen ons rustig te gedragen en deze beproevingen met sabr te doorstaan. Dan geef ik je groot gelijk. Maar het is zo dat veel zusters en kinderen van ons in elkaar worden geslagen of bespuuwd worden. Ik denk dat ze het alleen maar op deze manier afleren inshAllah. Je hoeft ze niet echt in elkaar te slaan, maar zo geef je een goede waarschuwing.

Verder, laat zulke gebeurtenissen niet je humeur veranderen waardoor je neagtief reageert naar anderen toe.

Moge Allah(Subhanahoe wa ta ala) ons, Moslims beschermen.
En Moge Hij afrekenen met de vijanden van de Islam.

Ameen

Wassalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

 

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

Mashallah heb me hier dood gelachen serieus....achter na gerent? hahaha mashallah... hier word helemaal niet zo gecontroleerd op ID pasjes, ik heb mijne al 3 jaar, en daar sta ik dus zonder hoofddoek op.. ik zeg altijd dat ik hem niet heb als er na word gevraagd, maar ik krijg nooit een boete.. is ook maar 1keer voorgekomen dat ze na gingen vragen...anyway

 werd vorig jaar ook met een dagje uit met de klas ze3ma helemaal uit gescholden ze3ma om mijn hoofddoek, maar ik had vorig jaar echt een toffe klas.. dus die hele klas bij een, had je wat,, blabla. gingen ze met ze 22ige voor mij opnemen.. Mashallah,

 

wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.