Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zwaarden Sahaba

 Post Reply Post Reply
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zwaarden Sahaba
    Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 06:36

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe broeders en zusters een foto van de zwaarden van de sahaba, die groote zwarte is de zwaard van Oemar ibn Chattaab of Ghaled ibn Walied vrede zij met hen moeten jullie kijken hoe gigantisch zwaar en groot hij is 3 0f 5 mensen konden zo een zwaard niet optillen, inshallah als ik die groote dubbele zwaard van Ali ibn Aboe Taleb vrede zij met hem vind zal ik hem plaatsen,gair inshallah

 

Terug naar boven
al hussein Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al hussein Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 09:56
salama alykoum dit is mashallah djazaka allahie gairan en de moslims in de helle wereld  broeder al hossein fie islam
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 augustus 2005 om 12:07

salaam aleikum

naar mijn weten is adam 5(o) metere geweest dus he isniet zo verwonderd dat die zwaarden zo groot zijnmashaAllah ik zal nog een stukje plaatsen over de skeletten die gevonden zijn van vroegere mensen echt reuzen nu weet ik niet of ze 5 meter of 50 waren ik dacht 5 meter het is ook wel bekend dat de mensen vroeger sterker waren als nu en dat de mensen achteruit gaan in kracht door de jaren heen en Allah(swt) weet het beste

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 04:11
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 05:17

Assalamu alaikum,

ik heb die zwaarden vorig jaar in het echt gezien. Echt fascinerend. Op twee ervan is ook een inscriptie te zien in een pre-arabisch schrift dat op het arabisch schiereiland werd gebruikt. Dat zwaard moet al ontzettend oud zijn. Ik heb het idee dat het een familiezwaard is dat generaties in de familie van 1 van de shahaba is geweest. Als die zwaarden inderdaad aan de sahaba hebben behoort, want dat weten we niet zeker. Maar ze komen zeker uit Mekka en Medina, en ze zijn zeker oud genoeg.

Iets minder vond ik persoonlijk de hele cultus die om die "relikwieen" werd gehangen. Er is in dat museum (het voormalige paleis van de sultan, de kalief) nog veel meer: een oude omlijsting van de zwarte steen in de kaaba, een origineel van een van de korans die hz Uthmaan liet verspreiden nadat hij de koran had laten samenstellen zoals we die nu kennen (de "Uthmaanse codex"), meer zwaarden en zelfs een paar baardharen, een slipper en een voetafdruk van de profeet vzmh. Er zit in een hokje een imam de hele dag de koran te reciteren. Dit lijkt wel erg sterk op voorwerpverering, en dat is natuurlijk niet islamitisch.

Het wordt zelfs nog gekker als je langs een vitrine loopt met de tulband van Yusuf alaihi salaam, en de staf van Ibrahim alaihi salaam. Ook de voetprint en de sandaal van onze profeet Mohammed vzmh zijn merkwaardig; de sandaal is hooguit een maatje 38, terwijl die voetprint een onvervalste maat 55 lijkt, ik heb nog nooit zo'n grote voetafruk gezien.

Ik vond de voorwerpen interessant om hun geschiedenis: de zwaarden van de sahaba, de koran van hz Uthmaan, de gebruiksvoorwerpen uit de tijd van de profeet s.a.s. Vooral de koran was echt masha Allah. De kalief Uthmaan liet, zoals bekend, de koran samenstellen zoals we hem nu kennen. Er werden kopieen van die koran verstuurd naar alle uithoeken van het kalifaat om als blauwdruk te dienen voor alle korans. Van die originelen zijn, voor zover ik weet, nog maar twee bekend: die in Istanboel en een in Bagdad geloof ik, dat moet ik even nazoeken. Het fantastische is dat je die koran gewoon kan lezen, al is het schrift wel anders dan de stijl die we nu gewend zijn, en ontbreken alle streepjes en puntjes. Maar het is herkenbaar, en je weet welke soera je leest. Echt masha Allah.

Die tulband en staf van de oude profeten, moge Gods zegeningen met het zijn, lijken mij gewoon onzin. Bij die sandaal en voetafdruk van Mohammed vzmh is in ieder geval 1 nep; een mens kan niet maat 38 dragen als hij maat 55 heeft. Maar die sandaal zou echt kunnen zijn, ik weet het niet. De zwaarden zijn al interessant genoeg ook als ze niet aan de sahaba hebben toebehoort. Ze komen in ieder geval uit het zelfde gebied en uit de zelfde tijd en zelfs nog ouder, en ze zijn puntgaaf, alsof ze vorige week gesmeed zijn.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 07:14
maschalaah  machalaah  mooi omtezien want je weet een sahbi radyalah3anhom heeft vast gehouden  echt maschalaah 
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 08:10
Recently gas exploration is going in the desert of south east region of Saudi Arabia.
This desert region is called Empty Quarter means in Arabic "RAB - UL
KHAALEE"; this body has been found by ARAMCO exploration team.
Which proves that what ALLAH said in QURAN that before the people of AAD
nation, and HOOOD nation. They were so tall, wide and very power full that they
were able to pull out big trees just with the one hand. But what happen after when they become CRUEL and anti of ALLAH, ALLAH sub Han o Taala destroyed them. ULEEMA KIRAM of Saudi Arabia believes that this body belongs to AAD nation. Saudi military took over this whole area. And no body is allowed to go in this area except Saudi ARAMCO personnel's. Saudi government kept it very secret but some military helicopters took pictures from air.
And one of them he runs on internet here in Saudi Arabia.

................................vertaling ..........................

Onlangs zijn er gaswinningen gaande in de woestijn aan de zuid oost kant van Saudi-Arabi�. Deze regio van de woestijn heet "Leeg kwart" in het arabisch "Rab-ul-Khaalee"; Dit lichaam is gevonden door het
ARAMCO onderzoeks team. Wat bewijst dat wat Allah in de Quran zegt over de mensen van AAD en

HOOD correct is, namelijk dat ze zo lang, breed en sterk waren dat ze grote bomen uit de grond konden trekken met ��n hand. Maar wat gebeurde er wanneer ze barbaars werden en tegen Allah keerden, Allah subahaanahoe wa ta3ala vernietigden hen. ULEEMA KIRAM van Saudi-Arabi� geloofd dat dit lichaam behoord tot ��n van de mensen van AAD. Saudi's militairen hebben het hele gebied afgesloten en niemand is toegestaan het gebied te betreden behalve ARAMCO personeel. De regering van Saudi-Arabi� hebben dit strikt geheim bewaard maar sommig militaire helicopters hebben een paar foto's gemaakt vanuit de lucht. En ��n van die foto's is hier te zien op het net in Saudi-Arabi�.  

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 08:11

salaam aleikum

die foto bestaat helaas niet meer in die groep en kan ik niet meer zien daar was een heel groot skelet gezien uitgegraven en al

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 08:15
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum

naar mijn weten is adam 5(o) metere geweest dus he isniet zo verwonderd dat die zwaarden zo groot zijnmashaAllah ik zal nog een stukje plaatsen over de skeletten die gevonden zijn van vroegere mensen echt reuzen nu weet ik niet of ze 5 meter of 50 waren ik dacht 5 meter het is ook wel bekend dat de mensen vroeger sterker waren als nu en dat de mensen achteruit gaan in kracht door de jaren heen en Allah(swt) weet het beste

wa aleikum salaam

  Ehhhhhhh 5 meter?
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 08:17
ja op die fotos die ik toen zag zag je een skelet en een heel klein poppetje en dat was de mens het poppetje en het skelet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot jammer dat die fotos niet meer er zijn ik zal nog rondvragen of iemand die nog heeft.
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 08:21
In eerste instantie geplaatst door het licht

ja op die fotos die ik toen zag zag je een skelet en een heel klein poppetje en dat was de mens het poppetje en het skelet heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groot jammer dat die fotos niet meer er zijn ik zal nog rondvragen of iemand die nog heeft.
Zal wel nep wezen....Anders waren er wel onderzoekers uit heel de wereld een kijkje komen nemen en was het breed uit op het nieuws geweest.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.