Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mas3�d

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mas3�d
    Geplaatst op: 24 september 2005 om 10:19
je moet niet op mij raegen  als je het niet begrijp .
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 10:20

amier:Daarom vroeg ik je naar de bronnen waar je je kennis vandaan hebt. Ik denk alleen van anti-shia websites. Heb ik gelijk?

 

nee van si3aa zelf

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 10:23

amier:

Ik ken geen enkele shahada die zegt: "Ashadu an la ilaha ilallah, wa ashadu anna Mohammadan rasulullah wa assahaba awliya Allah" of zoiets. 

 

broeder dat zegen si3aa wat jij hier schrijft  vraag maar aan hun zelf .

beschuldig mij niet met sirk en bid3aa wat ik niet doe en zeg,

want dat is een zware zonden .

 

en geloof je deze hadiet ?

Vervloek mijn metgezellen niet. Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel ligt, als ��n van jullie een uitgaaf aan goud besteedde (dat) gelijk (is) aan de berg Uhud, dan zou het voor niet ��n van hen gelijk zijn aan een mudd (een hoeveelheid (maat) ter grootte van wat twee bij elkaar gehouden handen dragen, zoals voor graan, dadels etc.), niet eens de helft. (Boekhaarie, Muslim en anderen)

 

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

amier:

Ik ken geen enkele shahada die zegt: "Ashadu an la ilaha ilallah, wa ashadu anna Mohammadan rasulullah wa assahaba awliya Allah" of zoiets. 

broeder dat zegen si3aa wat jij hier schrijft  vraag maar aan hun zelf .

Salaam,

dat zeggen de shi'ieten niet. Shi'ieten voegen hz Ali toe aan hun shahada (ook niet alle shi'ieten trouwens) en niet "de shahaba". Maar dat doen de mensen wel die beweren dat "geloven" in de sahaba onderdeel is van de islamitische geloofsleer, maar laat maar zitten, want we praten in kringetjes.

In eerste instantie geplaatst door Taqwaa

beschuldig mij niet met sirk en bid3aa wat ik niet doe en zeg, want dat is een zware zonden .

Ik wil je niet van bida beschuldigen, maar als je de "zuilen van imaan" wilt uitbreiden met de sahaba, is dat volgens mij bida. Allahu alam. En waar beschuldig ik jou van shirk?

In eerste instantie geplaatst door Taqwaa

en geloof je deze hadiet ?

Vervloek mijn metgezellen niet. Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel ligt, als ��n van jullie een uitgaaf aan goud besteedde (dat) gelijk (is) aan de berg Uhud, dan zou het voor niet ��n van hen gelijk zijn aan een mudd (een hoeveelheid (maat) ter grootte van wat twee bij elkaar gehouden handen dragen, zoals voor graan, dadels etc.), niet eens de helft. (Boekhaarie, Muslim en anderen)

wat betekent die hadith volgens jou? Dat als je de metgezellen wel vervloekt, je geen moslim bent? In Sahih Muslim staat bijvoorbeeld deze hadith: "De boodschapper van Allah zei: 'Wanneer iemand bij Allah zweert om iets te doen en dan iets anders ontdekt dat meer oprecht is als het eerste, dan behoort hij Godvrezend te wezen (en dus het tweede te doen)'". Als een moslim nou toch het eerste zou doen wat hij zweert, is hij dan een kafir? Dacht het niet. Het is maar een voorbeeld, deze hadith. Er zijn honderden ahadieth waarin Mohammed vzmh zegt dit wel en dat niet te doen. Dat betekent niet dat je een afvallige bent als je een van die dingen achterwege laat of toch doet, tegen de hadith in.

Een mens die gelooft in God (1 God, tawhied), Zijn boeken, profeten, engelen, de Laatste Dag en Zijn rechtvaardigheid (sommigen zeggen qadr, lotsbestemming) is een moslim. Hij kan wel dwalend zijn, of zondig, maar wel een moslim. Je hebt een tijdje terug trouwens zelf een fatwa van ibn Baaz gepost waarin hetzelfde staat.

Maar om weer on topic te komen; was die Masoed waar deze topic mee begon een shi'iet dan?

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 15:29

Ik wil je niet van bida beschuldigen, maar als je de "zuilen van imaan" wilt uitbreiden met de sahaba, is dat volgens mij bida. Allahu alam. En waar beschuldig ik jou van shirk?

 

broeder  ast3firolaah  dat heb ik nergens beweerd  ga nog een keer mijn berichten na

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 15:31

Als een moslim nou toch het eerste zou doen wat hij zweert, is hij dan een kafir? Dacht het niet. Het is maar een voorbeeld, deze

 

nee dat kun je niet vergelijken  broeder

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 15:35

dat zeggen de shi'ieten niet. Shi'ieten voegen hz Ali toe aan hun shahada (ook niet alle shi'ieten trouwens) ja dat wet ik   ik heb  met sijten gepraat en ik weet dat er veel sekten bestaan binnen hun groep  dat bedoel ik met die sahda ze zegen    

bij adhan   ashadoalilhilalaah wa ana 3ali waliolaah  ast3frolaa al3alila3dim.

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 15:35
je hebt gelijk we houden op  zo hoort het niet op een forum waar ... veel mee kijkt
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.