Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mas3�d

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mas3�d
    Geplaatst op: 09 september 2005 om 15:27

Vandaag is het vier jaar geleden dat hij vermoord werd, 3a7med shah Mas3�d.

De topic waarin ik daarnaar een toespeling maakte - op een vraag of er islamitische 'helden' waren met een pacifistisch ideaal - is verwijderd, dus vandaar een nieuw topic.

http://www.afgha.com/?af=massoudprint

http://www.amazon.fr/exec/obidos/ASIN/2845632436/qid=1126297 382/sr=1-1/ref=sr_1_0_1/402-5503874-7628107

 

 

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 15:31

Selam Alleykum,

Ja, jemig,dat is zo.........slik even, deze man had pas een IDEAAL (oprecht en inderdaad,pacifistisch...).Mash'allah.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 16:17
Ik hoop dat het niet oneerbiedig is het te vragen...
maar wie was hij?
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 16:20

Hij was de daadwerkelijke 'leider' van het Afghaanse volk. (als ik hem dat mag toeschrijven)

Gooi m maar eens in Google of kijk op de links van Martinuzz.

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 september 2005 om 16:36

Hmm, laat ik het proberen een beetje objectief te houden.

Het was iemand die in zijn jonge jaren bij oorlog betrokken raakte, strijd tegen het oude regime en later oorlog tegen de Soviets die het land waren ingetrokken. De leider van de strijdkrachten van Burhanuddin Rabbani.
De gezamenlijke oorlog van verschillende mujahideen facties liep uit op een burgeroorlog en waar andere 'krijgsheren' als met name Rashid Dostum en Gulbuddin Hikmetyar daarin zichzelf een corrupt en wreed imago bezorgden, is aan Masoud het beeld blijven hangen van iemand die meer betrokken was met het volk en die liever geen oorlog had gevoerd.
Toen de Taliban zich als een extra factie in de strijd gooiden en ook gebieden in het 'Noorden' veroverden, waar zij niet echt populair waren, was het thuisgebied van Masoud gauw het enige niet-Taliban gebied. Niet zo vreemd want Masoud komt uit de Panshir vallei die men op een gegeven moment - na jaren oorlog - effici�nt had leren verdedigen, waardoor het bergachtige gebied ten noorden daarvan verstoken bleef van de oorlog.

Masoud heeft bij veel Afghanen een soort imago van vader/herder-des-vaderlands. Er zijn verhalen over hoe hij mensen raad gaf en hoe goed hij leefde, etc.
Een beetje gemythologiseerd bijna, maar een figuur dat mensen op een bepaald moment hoop gaf (en misschien nu nog - dat er oprechte leiders kunnen bestaan) in een ontredderd land in een ontredderde situatie.

 

Terug naar boven
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 15:03

asalam aykoum sorry martinuz maar deze foto vind ik mooier hij was pas de leider van de mujahedeen een mashallah man zijn luxe leven opgegeven voor de islam en zijn villa in Jedda veruilt voor een grot in Afghanistan terwijl de meeste moslims aan het slapen zijn en de dunya hebben gekozen boven het hiernamaals moge allah hem sterk belonen inshallah!

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 15:09

  Salaam , beste Omar al Faroek

niets is zo zwart wit als het lijkt ook niet bij Osmama bin laden maak deze man niet groot want dat is die niet. 5000 mensen vermoorden ontschuldigen is nooit goed in de islam in turkije synagogen bombaderen waarbij turken en en joden dood gaan is niet in madrid waar ook moslims zijn doodgegaan is nooit goed in londen waar ook moslims dood zijn gegaan is nooit goed

DUS MAAK DEZE MAN NIET GROOT WANT DAT IS DIE NIET !!!!!

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 16:19

Helemaal mee eens, Murat!

Overigens valt op bepaalde episodes in het leven van Mas3�d vast ook wat af te dingen, maar ik vind het mooi dat die man een zekere wijsheid heeft gekregen (althans, dat wordt hem toegedicht) en dat hij op grond daarvan een soort van symbool en punt van hoop is geworden voor mensen.

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 17:44
ik heb even gegoogled op deze man; bijna legendarisch, maar wel indrukwekkend.
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 02:20
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Ik hoop dat het niet oneerbiedig is het te vragen...
maar wie was hij?
  iemand die geen hart had
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 02:23
In eerste instantie geplaatst door Omar al Faroek

asalam aykoum sorry martinuz maar deze foto vind ik mooier hij was pas de leider van de mujahedeen een mashallah man zijn luxe leven opgegeven voor de islam en zijn villa in Jedda veruilt voor een grot in Afghanistan terwijl de meeste moslims aan het slapen zijn en de dunya hebben gekozen boven het hiernamaals moge allah hem sterk belonen inshallah!

zeker allahoakbar maschalaah allah oema  ansorho allah oema tabita hoe3ala la7ak wa 3atilo fi doenya hasanatan wa lagira 7asanat
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 02:25

sorry dat ik moet vragen  ik beschuldig niemand het is gewoon een vraag

zijn hier  sijten  die hier ook hebben geantwoord????

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 02:26
en die masu3d  fil3adaab sadid
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 14:50
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

sorry dat ik moet vragen  ik beschuldig niemand het is gewoon een vraag

zijn hier  sijten  die hier ook hebben geantwoord????

Je moet niks. Sterker nog: dat lijkt me hier helemaal niet relevant. Dit topic is een soort van nagedachtenis aan een persoon die voor veel mensen een lichtpuntje was, die hen hoop gaf op een menswaardiger Afghanistan. Ik zie niet in waarom iemand moet weten hoe anderen over religie denken.

Voor dat je iemands nagedachtenis besmeurt met je oppervlakkige opmerkingen doe je er trouwens beter aan iets meer over dit land en zijn recente geschiedenis te leren. Ik heb er geen enkel probleem mee als je je mening verkondigd, maar doe dat dan op basis van een goede genuanceerde redenering. En als het alleen je eigen haat is, hou het dan bij jezelf wanneer je er iets over schrijft (ik bedoel: redeneer dan vanuit jezelf).

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 15:24
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

sorry dat ik moet vragen  ik beschuldig niemand het is gewoon een vraag

zijn hier  sijten  die hier ook hebben geantwoord????

Je moet niks. Sterker nog: dat lijkt me hier helemaal niet relevant. Dit topic is een soort van nagedachtenis aan een persoon die voor veel mensen een lichtpuntje was, die hen hoop gaf op een menswaardiger Afghanistan. Ik zie niet in waarom iemand moet weten hoe anderen over religie denken.

Voor dat je iemands nagedachtenis besmeurt met je oppervlakkige opmerkingen doe je er trouwens beter aan iets meer over dit land en zijn recente geschiedenis te leren. Ik heb er geen enkel probleem mee als je je mening verkondigd, maar doe dat dan op basis van een goede genuanceerde redenering. En als het alleen je eigen haat is, hou het dan bij jezelf wanneer je er iets over schrijft (ik bedoel: redeneer dan vanuit jezelf).

nou nou  voel je aangesproken of zo mijn bericht was niet voor jou bedoelt

maar voor sjiten als ze hier ook raegeren .

en waar ga je heen met dit bericht over land gescheidenis welke land ??

er is geen haat in me  degene die haat draagt is degene die toe kijkt hoe mijn zusters en broeders uit gemoord worden en dan nog om lacht en de moordenaars steunt .en alles wat over moslims gaat  tegen is dus anti moslims.

ik maak zelf uit of ik raeger of niet dat maak jij niet uit of wie dan ook .

na gedachtenis  zo voor een man doe je dat maar  duizenden moslims 

dat doet je niets nou dat noem ik pas haat en nog eens haat

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 16:02

Ik had het ook beter meer to the point gelaten. Ik mag me mijn eigen kritiek ook aantrekken.

Ik zie echter nog steeds niet wat sh�3a met dit topic te maken heeft.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 16:11

heb ik je dat verboden ???

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 16:13
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

heb ik je dat verboden ???

 

wat? Het antwoord is 'nee', denk ik, want ik zie niet in wat.

Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 17:56
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

sorry dat ik moet vragen  ik beschuldig niemand het is gewoon een vraag

zijn hier  sijten  die hier ook hebben geantwoord????

Je moet niks. Sterker nog: dat lijkt me hier helemaal niet relevant. Dit topic is een soort van nagedachtenis aan een persoon die voor veel mensen een lichtpuntje was, die hen hoop gaf op een menswaardiger Afghanistan. Ik zie niet in waarom iemand moet weten hoe anderen over religie denken.

Voor dat je iemands nagedachtenis besmeurt met je oppervlakkige opmerkingen doe je er trouwens beter aan iets meer over dit land en zijn recente geschiedenis te leren. Ik heb er geen enkel probleem mee als je je mening verkondigd, maar doe dat dan op basis van een goede genuanceerde redenering. En als het alleen je eigen haat is, hou het dan bij jezelf wanneer je er iets over schrijft (ik bedoel: redeneer dan vanuit jezelf).

nou nou  voel je aangesproken of zo mijn bericht was niet voor jou bedoelt

maar voor sjiten als ze hier ook raegeren .

en waar ga je heen met dit bericht over land gescheidenis welke land ??

er is geen haat in me  degene die haat draagt is degene die toe kijkt hoe mijn zusters en broeders uit gemoord worden en dan nog om lacht en de moordenaars steunt .en alles wat over moslims gaat  tegen is dus anti moslims.

ik maak zelf uit of ik raeger of niet dat maak jij niet uit of wie dan ook .

na gedachtenis  zo voor een man doe je dat maar  duizenden moslims 

dat doet je niets nou dat noem ik pas haat en nog eens haat

Selam alleykum,

En dit zeg jij? Terwijl er een foto van Osama bin Laden geplaatst wordt, je amin roept, dit is echt de omgekeerde wereld.

En had ik niet ergens gelezen dat je , je terug bekeerd had?

Ik snap niet wat het doel is met je vraag.

Wa'Selam

 

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 02:48
In eerste instantie geplaatst door Django

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

sorry dat ik moet vragen  ik beschuldig niemand het is gewoon een vraag

zijn hier  sijten  die hier ook hebben geantwoord????

Je moet niks. Sterker nog: dat lijkt me hier helemaal niet relevant. Dit topic is een soort van nagedachtenis aan een persoon die voor veel mensen een lichtpuntje was, die hen hoop gaf op een menswaardiger Afghanistan. Ik zie niet in waarom iemand moet weten hoe anderen over religie denken.

Voor dat je iemands nagedachtenis besmeurt met je oppervlakkige opmerkingen doe je er trouwens beter aan iets meer over dit land en zijn recente geschiedenis te leren. Ik heb er geen enkel probleem mee als je je mening verkondigd, maar doe dat dan op basis van een goede genuanceerde redenering. En als het alleen je eigen haat is, hou het dan bij jezelf wanneer je er iets over schrijft (ik bedoel: redeneer dan vanuit jezelf).

nou nou  voel je aangesproken of zo mijn bericht was niet voor jou bedoelt

maar voor sjiten als ze hier ook raegeren .

en waar ga je heen met dit bericht over land gescheidenis welke land ??

er is geen haat in me  degene die haat draagt is degene die toe kijkt hoe mijn zusters en broeders uit gemoord worden en dan nog om lacht en de moordenaars steunt .en alles wat over moslims gaat  tegen is dus anti moslims.

ik maak zelf uit of ik raeger of niet dat maak jij niet uit of wie dan ook .

na gedachtenis  zo voor een man doe je dat maar  duizenden moslims 

dat doet je niets nou dat noem ik pas haat en nog eens haat

Selam alleykum,

En dit zeg jij? Terwijl er een foto van Osama bin Laden geplaatst wordt, je amin roept, dit is echt de omgekeerde wereld.

En had ik niet ergens gelezen dat je , je terug bekeerd had?

Ik snap niet wat het doel is met je vraag.

Wa'Selam

 

 

heb je het tegen mij ?????
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 03:50

o nu zie dat je het toch tegen mij hebt

 waar heb je het over ik snap je echt niet.

omgekeerde wereld ??

terug bekeerd???? amin ????

leg  me uit wat je bedoelt als je wil?

 

nou waarom ik dit vraag  ik wil namelijk  weten wie mijn echte  broeders en zusters

zijn .heel normaal dus.

ik twijfel over somigen of ze wil soenna zijn   .

 

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 04:59
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nou waarom ik dit vraag  ik wil namelijk  weten wie mijn echte  broeders en zusters

zijn .heel normaal dus.

ik twijfel over somigen of ze wil soenna zijn   .

Assalamu alaikum,

dat heb ik soms ook zuster, vooral bij die mensen die de hele dag Osama B.L. ophemelen, Al Zarqawi "sheich" noemen en Mohammed B. een held.

Maar gelukkig draait de islam daar niet om. Onze echte broeders en zusters zijn geen soennieten of shi'ieten, maar diegenen die in God geloven, in de engelen, de profeten, de boeken, de laatste dag en de rechtvaardigheid van Allah subhan wa t'ala. Of ze met dit of met dat vlaggetje zwaaien maakt hoogstens uit of ze verkeerde wegen bewandelen of niet, niet of ze broeder en zuster of niet zijn.

Een broeder of zuster die een fout maakt is nog steeds een broeder of zuster, want je bent nooit te fout om te leren.

Wassalam zuster,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 05:34
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

nou waarom ik dit vraag  ik wil namelijk  weten wie mijn echte  broeders en zusters

zijn .heel normaal dus.

ik twijfel over somigen of ze wil soenna zijn   .

Assalamu alaikum,

dat heb ik soms ook zuster, vooral bij die mensen die de hele dag Osama B.L. ophemelen, Al Zarqawi "sheich" noemen en Mohammed B. een held.

Maar gelukkig draait de islam daar niet om. Onze echte broeders en zusters zijn geen soennieten of shi'ieten, maar diegenen die in God geloven, in de engelen, de profeten, de boeken, de laatste dag en de rechtvaardigheid van Allah subhan wa t'ala. Of ze met dit of met dat vlaggetje zwaaien maakt hoogstens uit of ze verkeerde wegen bewandelen of niet, niet of ze broeder en zuster of niet zijn.

Een broeder of zuster die een fout maakt is nog steeds een broeder of zuster, want je bent nooit te fout om te leren.

Wassalam zuster,

Amier.

ik ben de gene die van  mujhideen hou en  ben puur soennya alhadoelilaah  zo als de mujahideen ook zijn moge allah ze bij staan tegen qouma lkafirin.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 05:35
en nog iets amier  iemand die sahaba vervloekt is mijn zuster of broeder niet.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 06:09

Assalamu alaikum zuster,

je moet niet alle "selefie"-propaganda geloven hoor, wat je leest over shi'ieten. Duik liever zelf eens in de shi'ietische bronnen, als je echt kennis wil opdoen over hen ipv "de waarheid over shi'ieten" en dergelijke titels te lezen op al-yaqeen.com en dat soort websites. Die plukken lukraak wat uitspraken en teksten van her en der vandaan, en presenteren dat als de shi'ietische geloofsleer. Dat heeft niets met soenna of shia te maken, dat is gewoon anti-propaganda voor de tegenpartij. Op dezelfde manier kun je ook de soenna verkrachten door een paar uitspraken van Mohammed Bouyeri te mixen met een halve fatwa van sheich Munajjid en er een paar obscure ahadith bij te doen en dat te presenteren als "de weg van de Ahl al Soenna".

Trouwens, sinds wanneer horen de sahaba bij de islamitische aqieda? Dat lijkt op bida zuster, en bida kan uitmonden in persoonsverheerlijking, en dat kan leiden tot shirk, dus wees voorzichtig met welke cybersheich je napraat.

Kun je trouwens met bewijs komen dat de sahaba vervloeken (wat natuurlijk fout is) bij de shi'ietische geloofsleer hoort? Ik bedoel bewijs uit shi'ietische bron, geen cyberimaam met een niet te traceren preek.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 06:21

shi'ieten. Duik liever zelf eens in de shi'ietische bronnen, als je echt .

heb i gedaan daarom mijn bericht

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 06:24
even ik schrik van je bericht la7awlawalakowatilabilaahil3aliil3adim
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 07:32

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

even ik schrik van je bericht la7awlawalakowatilabilaahil3aliil3adim

en ik soms van de jouwe zuster. Waarom schrik je van mijn bericht? Als ik iets zeg dat tegen de islam ingaat mag je het zeggen hoor. Ik ben ook maar een mens.

Wassalam.

 

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 07:33

1 . salafosalih dat zij sahaba(radyalaaho3an3om) noem dat propaganda asta3firolaah.

2.  ik heb al kennis over de luigens van si3aa.

 

 

AMIER:Trouwens, sinds wanneer horen de sahaba bij de islamitische aqieda? Dat lijkt op bida zuster, en bida kan uitmonden in persoonsverheerlijking, en dat kan leiden tot shirk .

asta3firolaah a3alial3adim.

wat bid3aa en sirk a3odoe bilaah  mina bid3at wa sirk.

een soennie moet in alles geloven  dus ook shaba radyalaaho3anhom

als iemand ze vervloekt  dan is dat geen moslim.

 

 

 

Redelijkheid en gematigdheid zijn vereist in het geval van de metgezellen en de verwanten van de Profeet sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam. Want Allaah prees de metgezellen van Zijn Profeet sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam, vanaf de eersten tot aan hen die getrouw volgden. En Hij (subhaanahu wa ta`aalaa) informeerde dat Hij tevreden is met hen en dat zij tevreden zijn met Hem, en Hij (subhaanahu wa ta`aalaa) vermeldde hen in de aayaat van Zijn Boek. Zoals Hij (subhaanahu wa ta`aalaa) zei;

Muhammad is de boodschapper van Allaah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander. Gij ziet hen zich buigen en nederwerpen (in gebed), Allaah's genade en Zijn welbehagen zoekende. Op hun gezichten (voorhoofden) zijn de sporen van het zich ter aarde werpen. Dit is hun beschrijving in de Tauraat (Torah). Maar hun beschrijving in de Injeel (Evangelie) is als het zaad van koren, dat zijn scheut uitspruit, en dien versterkt, waardoor het dik wordt en recht op zijn stengel komt te staan, tot vreugde der zaaiers, dat Hij door hen de ongelovigen woedend maakt. Allaah heeft degenen onder hen die geloven (i.e. eenieder die het Islamitisch Monothe�sme volgt, de godsdienst van Profeet Muhammad, sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam, tot de Dag der Opstanding) en goede werken doet, vergeving en een grote beloning (i.e. Paradijs) beloofd. Soerat al-Fath [48:29]

En Allaah zei:

Voorzeker, Allaah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u (O Muhammad sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam) onder de boom Bai'ah (Eed) aflegden: Hij wist wat in hun harten was en Hij zond as-Sakinah (kalmte en rust) neder op hen, en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning. Soerat al-Fath [48:18]

En het is in de authentieke hadieth boeken overgeleverd dat de Profeet sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam zei:

Vervloek mijn metgezellen niet. Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel ligt, als ��n van jullie een uitgaaf aan goud besteedde (dat) gelijk (is) aan de berg Uhud, dan zou het voor niet ��n van hen gelijk zijn aan een mudd (een hoeveelheid (maat) ter grootte van wat twee bij elkaar gehouden handen dragen, zoals voor graan, dadels etc.), niet eens de helft. (Boekhaarie, Muslim en anderen)

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 10:18

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

1 . salafosalih dat zij sahaba(radyalaaho3an3om) noem dat propaganda asta3firolaah.

Ik neem aan dat dat je hier bedoelt: dat het propaganda is van die "selefies" wat ze schrijven over shi'ieten. Schrijf aub een beetje duidelijker, zo kan ik er echt niets van maken. En het is idd propaganda, bedoelt om anderen zwart te maken; verder heeft het totaal geen nut of doel. Bovendien is het vaak simpelweg foute info die gegeven wordt.

In eerste instantie geplaatst door Taqwaa

2.  ik heb al kennis over de luigens van si3aa.

Daarom vroeg ik je naar de bronnen waar je je kennis vandaan hebt. Ik denk alleen van anti-shia websites. Heb ik gelijk?

In eerste instantie geplaatst door Taqwaa

AMIER:Trouwens, sinds wanneer horen de sahaba bij de islamitische aqieda? Dat lijkt op bida zuster, en bida kan uitmonden in persoonsverheerlijking, en dat kan leiden tot shirk .

asta3firolaah a3alial3adim.

wat bid3aa en sirk a3odoe bilaah  mina bid3at wa sirk.

een soennie moet in alles geloven  dus ook shaba radyalaaho3anhom

als iemand ze vervloekt  dan is dat geen moslim.

Een "soennie" (ik denk dat je "moslim" bedoelt) moet geloven in Allah subhan wa t'ala, zijn profeten, zijn boeken, zijn engelen, de Laatste Dag en de rechtvaardigheid van Allah subhan wa t'ala.

Ik ken geen enkele shahada die zegt: "Ashadu an la ilaha ilallah, wa ashadu anna Mohammadan rasulullah wa assahaba awliya Allah" of zoiets. Ik ken geen soennitische madhab die het "geloof in de sahaba" in de aqieda plaatst, en ik ken al helemaal geen aya die ons verbiedt de sahaba te ontkennen of vervloeken omdat we anders geen moslims zouden zijn. En dat is de bida; je voegt iets toe aan het geloof wat er volgens de bronnen niet thuishoort.

In eerste instantie geplaatst door Taqwaa

Redelijkheid en gematigdheid zijn vereist in het geval van de metgezellen en de verwanten van de Profeet sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam. Want Allaah prees de metgezellen van Zijn Profeet sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam, vanaf de eersten tot aan hen die getrouw volgden. En Hij (subhaanahu wa ta`aalaa) informeerde dat Hij tevreden is met hen en dat zij tevreden zijn met Hem, en Hij (subhaanahu wa ta`aalaa) vermeldde hen in de aayaat van Zijn Boek. Zoals Hij (subhaanahu wa ta`aalaa) zei;

Muhammad is de boodschapper van Allaah. En zij, die met hem zijn, zijn hard tegen de ongelovigen en zachtmoedig onder elkander. Gij ziet hen zich buigen en nederwerpen (in gebed), Allaah's genade en Zijn welbehagen zoekende. Op hun gezichten (voorhoofden) zijn de sporen van het zich ter aarde werpen. Dit is hun beschrijving in de Tauraat (Torah). Maar hun beschrijving in de Injeel (Evangelie) is als het zaad van koren, dat zijn scheut uitspruit, en dien versterkt, waardoor het dik wordt en recht op zijn stengel komt te staan, tot vreugde der zaaiers, dat Hij door hen de ongelovigen woedend maakt. Allaah heeft degenen onder hen die geloven (i.e. eenieder die het Islamitisch Monothe�sme volgt, de godsdienst van Profeet Muhammad, sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam, tot de Dag der Opstanding) en goede werken doet, vergeving en een grote beloning (i.e. Paradijs) beloofd. Soerat al-Fath [48:29]

En Allaah zei:

Voorzeker, Allaah had aan de gelovigen welgevallen, toen zij u (O Muhammad sallaah llaahoe 'alayhi wa sallam) onder de boom Bai'ah (Eed) aflegden: Hij wist wat in hun harten was en Hij zond as-Sakinah (kalmte en rust) neder op hen, en Hij beloonde hen met een spoedige overwinning. Soerat al-Fath [48:18]

Hele mooie ayaat, die helemaal niets te maken hebben met het wel of niet moslim zijn van iemand als hij van die metgezellen houdt of niet. De tafsir van Ibn Kathir legt deze aya uit als een verduidelijking van hoe de gelovigen met elkaar om dienen te gaan. Niets over de status van sahaba in de islamitsche aqieda.

In de koran staat o.a. dat wij sabr moeten hebben, zoals je in een ander (masha Allah) topic zelf ook aangeeft. Is iemand zonder sabr dan geen moslim? Het vervloeken van de sahaba is natuurlijk fout, dat heb ik ook gezegd, maar het heeft niets te maken met of je wel of geen moslim bent, Allahu alam. Een moslim die een fout maakt, is nog steeds een moslim. Hetzelfde voor de door jouw aangehaalde ahadith.

Bovendien, nogmaals, kom met bewijzen dat het vervloeken van sahaba onderdeel van de shia is.

Hoe denk jij trouwens onder alle oorlogen, ruzies en spanningen die er onder de sahaba ontstonden na de dood van Mohammed s.a.s.? Dat was ook niet "broederlijk" wel? Maar waren de sahaba toen ongelovigen geworden?

Wassalam.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.