Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Bekeerde moslima’s :)!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bekeerde moslima’s :)!
    Geplaatst op: 15 september 2005 om 13:03

Assalaam Oe ehleykoom  warahmatoelah Wabarkatoehoe, meer en meer bekeerden in BELGIE

Aantal Vlaamse meisjes dat zich tot islam bekeert stijgt jaar na jaar

"Ik vond mijn leven zo leeg en oppervlakkig, de liefde van mijn leven heet nu Allah." Dat zegt de Vlaamse twintiger Leen. Vorig jaar bekeerde ze zich tot de islam. "Ik had in mijn vorig leven tatoeages, ik had piercings, ik was een normaal westers meisje, ik ging uit. Ik ben nu veel rustiger geworden, ook al ben ik van kop tot teen gesluierd", vertelt Leen, al hoort ze liever haar nieuwe naam: Soumaya. "En altijd komt men terug op dat moslimterrorisme. Dat heeft niets met de islam te maken. Islam staat voor vrede, terroristen zijn het geloof kwijt."

Ps: deze moslima volgt arabische lessen , en zit in mijn klas ze is echt MASHALLAH

De islam is populair. "Dat is trouwens een wereldwijd fenomeen, niet alleen in ons land is een stijging van het aantal bekeerlingen vast te stellen. Ik mag stellen dat vergeleken met andere jaren het aantal bekeerlingen met de helft is toegenomen", zegt imam Taouil NorDine, Van de grote moskee in Brussel. Over cijfers praten is voor de imam moeilijk. "Veel gelovigen laten zich niet registreren." Zeker is dat er vorig jaar om en bij de 500 geregistreerde bekeerlingen zijn bijgekomen. 3 van de 4 bekeerlingen zijn volgens onze cijfers vrouwen.

"Ik vind dat de vrouw in de islam veel meer vrijheid heeft dan in de westerse wereld. Ik was al lange tijd op zoek naar antwoorden op belangrijke vragen. Via de islam heb ik alle antwoorden gevonden." Aan het woord is Amina, een meisje van 23 die zich 5 jaar geleden bekeerde. Voor haar bekering heette ze Lesley. Haar vader was tegen haar bekering, haar moeder wou dat ze gelukkig zou worden. "Als ik soms zie hoe gelukkig ze is, denk ik er ook aan moslima te worden", legt Josefa uit, de moeder van Amina. "Maar een hond is onrein voor het geloof, ik heb een hond van 13 jaar oud en dat houdt me nu nog tegen."

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2005 om 14:28

wat leuk om te horen er worden wel vaak de zelfde namen uit gekozen, ik heet namelijk nu ook amina, en ik ken al heel veel soumayas!

 

mashaAllah

assalem aleykoem

Terug naar boven
rafiaa Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 juni 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 132
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rafiaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 04:04

assalamoe aleikum,

Voor al deze nieuwe moslims is er een interessante groep:

http://groups.yahoo.com/group/Bijna_moslim/

wassalaam,

"Wie vergeeft en zich verzoenend opstelt, Allah zal hem weten te belonen".
(soera Es-Sjoera)
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 10:54

Assalaam oe ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Dat is inderdaad Mash'allah,

Rafia Djazaka Allah oe ghairan voor de link ik geef inch'allah door aan Soumaya , (haar ken ik wel)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 11:00

 

 

Mashallah

 

Allahoe akbar.. gister ook devige discussie over de vrouw onderdrukt word in de islaam... hahaha iwa waarom zijn er dan zo veel bekeerde moslima's? .........en dan zijn ze stil

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 12:27
percies elhamdullilah de enige die ons onderdrukt momenteel is de regering met zijn domme anti islam regels
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 05:01

In eerste instantie geplaatst door het licht

percies elhamdullilah de enige die ons onderdrukt momenteel is de regering met zijn domme anti islam regels

 

ik hoorde dat niqaab word verboden in Nl? subhanAllah,,,,

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.