Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

plaatsen waar veel moslims en moskeeen zi

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: plaatsen waar veel moslims en moskeeen zi
    Geplaatst op: 16 september 2005 om 09:41

salemaleykoem,

vraagje ; kunnen jullie hieronder plaatsen schrijven waar veel moslims wonen en goede moskeeen zijn, kwil inshaAllah namelijk verhuizen maar kweet nog niet naar waar.

djazakallahu wa gair.

wa aleykoem salem

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 09:56

Assalamu alaikum,

in Nederland bedoel je? De meeste moslims hier wonen in de randstad, maar daar is ook weer de meeste "fitnah" natuurlijk, dus daar moet je een afweging van maken.

Ikzelf woon in een middelgroot provinciestadje met ongeveer 2000 a 2500 moslims (schat ik) op een bevolking van 35.000 zielen. We hebben maar 1 moskee die vooral tijdens Eid bijna uit haar voegen barst. Het fijne van hier wonen is dat de problemen tussen moslims en niet-moslims praktisch te verwaarlozen zijn, al is er na de moord op TvG toch ook hier een beetje veranderd in de houding tov moslims op straat.

Als je een land buiten Nederland bedoelt kan ik je Indonesie aanraden; het is het grootste moslimland ter wereld en het openbare leven is daar ook op ingericht; gebedsruimtes in supermarkten bijvoorbeeld zijn heel normaal. Indonesiers zelf zijn ook masha Allah in hun sabr en vriendelijkheid naar buitenlanders, anders dan in sommige arabische landen, waar het niet tot de mensen schijnt door te dringen dat islam niet aan een bepaald volk of ras gekoppeld is...

Turkije is ook o.k. heb ik ervaren. De politiek is seculier, maar de gewone huis-tuin-en keukenturk is gewoon moslim met alles erop en eraan. Turkse gastvrijheid is geen fabeltje; het is een prachtig land en ik hou van de mensen. Soms zit ik zelfs te fantaseren over emigreren naar Turkije ergens in de toekomst.

Maar er zijn zoveel landen waar ik niet ben geweest, en allemaal zullen ze zo hun voor en nadelen hebben natuurlijk. Er zijn ook heel gemene indonesiers en turken, en heel ruimhartige en aardige arabieren. En nederland is ook niet alleen maar ellende, voorlopig zit ik hier goed.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 10:01
waar woon je dan?
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 10:27
Waar ik woon, wonen ook veel moslims heb ik gemerkt... Verder hebben we in de stad een handje vol moskeeen... En ik woon gewoon in nederland, en zelfs best een eind buiten de randstad :)
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 11:40

waar wonen jullie dan????

 

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 16:45
Bismillah Irahman Irahiem salama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe zuster ik raad je aan naar Birmingham te gaan iedereen heeft daar soenna kleding aan zowel zusters als broeders je wordt daar zelfs raar aangekeken als je geen soenna kleding aan hebt, als er een stad is in west europa is waar de islam echt leeft dan is dat Birmingham er zijn heel veel islamitische winkels echt veel en restaurants en snack zaken die halal eten verkopen en niet te vergeten de velle moskeen moslims bezitten daar ook velle bedrijven en zijn meestal goed opgeleid zelfs de taxi chaufers hebben er soenna kleding kortom a real isamic city
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 17:09

Den Haag,

Amsterdam,

Eindhoven.

of je zoekt een klein stadje dichtbij ��n van deze steden 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 17:11
Ik heb je een PM gestuurd 
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 03:29

djazakallahu wa gair abiu jabir!

en jij ook bedankt engeltje!

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 03:57

Asalaam Aleikum,

Ik woon zelf in Rotterdam en vind het heerlijk als ik op straat Moslims zie lopen. Moskee�n zij  er genoeg. Vrijdagsgebed doe ik meestal bij een volgens mij van oorsprong Somalische Moskee vlakbij Maashaven waar ook Remy Sukirman de vrijdagspreek in het Nederlands doet. De rest van de gebeden doe ik als ik daar de mogelijkheid toe heb bij de grote Turkse Mevlana Moskee. Echt een aanrader hoor. Maar toen ik een keer in Amsterdam in de Badr moskee ging bidden was ik helemaal blij toen ik zoveel Moslims bij elkaar zag...MashaALLAH!!! Beste zuster...eigenlijk maakt het niet zo veel uit waar je woont..zolang je maar je vrijheid hebt om je geloof zonder (al teveel) probelemen uit te oefenen. Zelf zou ik heel graag naar de mooie Islamitische eilanden Zanzibar of de Malediven willen verhuizen maar toen ik zag wat een Tsnunami kaan aanrichten ben ik een heeeeeeeel klein beetje van gedachten veranderd. Oooohhh..ja...Zuid Afrika en Maleisie en Singapore schijnen ook goed te zijn om als Moslim te wonen. Maar waarschijnlijk wil je in het mooie Nederland blijven wonen.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 06:45
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Beste zuster...eigenlijk maakt het niet zo veel uit waar je woont..zolang je maar je vrijheid hebt om je geloof zonder (al teveel) probelemen uit te oefenen. Zelf zou ik heel graag naar de mooie Islamitische eilanden Zanzibar of de Malediven willen verhuizen maar toen ik zag wat een Tsnunami kaan aanrichten ben ik een heeeeeeeel klein beetje van gedachten veranderd. Oooohhh..ja...Zuid Afrika en Maleisie en Singapore schijnen ook goed te zijn om als Moslim te wonen. Maar waarschijnlijk wil je in het mooie Nederland blijven wonen.

Assalamu alaikum,

je hebt helemaal gelijk; zolang je je geloof kunt practiseren is iedere plek goed, en nederland is wat dat betreft zo gek nog niet, zelfs niet vergeleken bij sommige moslimlanden. Maar of het nog lang zo blijft betwijfel ik wel eens, helaas...

Ja, de Malediven lijken me ook masha Allah. Wist je dat je niet zomaar je op de Malediven mag vestigen? Je mag er zelfs niet overnachten, tenzij je uitgenodigd bent door een "local". Voor toeristen zijn er speciale plekken op eilanden ingericht met hotels, en je mag vrij de Malediven bezoeken, maar niet zomaar blijven slapen. Dit heeft de regering van die eilanden besloten omdat ze de vernietigende invloed zien van toerisme op de culturen van de omringende landen. Heel verstandig vind ik.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.