Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ons leven nu......

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ons leven nu......
    Geplaatst op: 18 september 2005 om 09:55
Salaam Aleikum waragmatoela wabarakatoe,
InshaAllah gaat alles goed met jullie en jullie naasten.
Jullie weteN waarschijnlijk wel dat het leven hier in het westen moeilijker aan het worden is niet alleen dat er meer haat is tegen over de moslims waardoor ze bv moeilijker werk kunnen krijgen maar ook dat er steeds meer wetten komen en dat alles duurden word met name door de euro is alles wat moeilijker geworden hier,ik geef mijn meningen verder en ik hoop dat jullie ook jullie meningen willen geven en wat jullie er van denken.
Alles word steeds duurder en duurder gas ziektekosteverzekering nu willen ze de huurhuizen ook weer verhogen en zo zal het doorgaan omdat het volk alles accepteerd af en toe demonstreren ze wel maar daar blijft het vaak bij,en als dit zo door gaat is het geen leven meer en komt er een groot verschil tussen arm en rijk,ze zeggen wel eens dat de moslim mannen hun vrouwen onderdrukken enz maar hun zijn grotere onderdrukkers zodra je iets niet betaald (omdat je te weing verdient bv) krijg je deurwaarders en in sommige gevallen kan je niet eens meer een betalingsregeling treffen waardoor ze je inboedel verkopen.en zo zijn er allerlei weten gemaakt zonder dat er echt rekening word gehouden met de normale burger en de draagkracht van een normale burger,dit alles zal straks alleen maar erger worden volgend jaar hebben ze nog meer verhogingen in petto maar ghair inshaAllah.
Waar mij het nu omgaat is het volgende als jullie dit weten dat nu veel mensen niet goed meer ond kunnen komen hoop ik dat jullie je broeders en zusters blijven steunen in moeilijke dagen vooral de alleenstaanden hebben het financieel zwaarder gekregen tuurlijk wij moslims schamen ons als we geld willen lenen enzo maar soms op een of andere manier laat Allah je zien of merken dat iemand het erg moeilijk heeft.
verder wat houd dit ales in voor ons en onze gezinnen wat brengt dit teweeg als er meer spanningen zijn door geld gebrek?
wat we moeten doen is zo rustig mogelijk blijven wat de regering nu is opgevallen is het volgende dat er steeds meer mishandelingen voorkomen in gezinnen en dat is zeker niet goed we moeten dit alles als een beproeving van Allah zien en zo positief mogelijk blijven en het niet af gaan reageren op de partner/kinderen enz.
het volgende stukje uit de koraan leert ons het volgende en jullie weten vast wel dat vroger het leven ook niet makkelijk was in de tijd van de Profeet Mohammed (salahi alahi wassalam)
Bismillah arRahmaan arRaheem wa salaatu wa salaam 'ala Rasulillah


Surah Al-Ankabut(29) Ayaat 2-3

Denken de mensen dat zij (met rust) zullen worden gelaten, alleen omdat zij
zeggen: "Wij geloven" zonder dat zij zullen worden beproefd?

Wij beproefden degenen die v��r hen waren. Daarom zal Allah ook hen die
waarachtig zijn, onderscheiden en de leugenaars kenbaar maken.
 
 
wat sommigen  nu gaan doen is het volgende ze brengen hun dagen door achter de pc of achter de tv zodat ze hun problemen vergeten maar ook dat is niet goed want daardoor verwaarlozen ze hun verplichtingen tegen over Allah en tegenover hun gezinnen als ze die hebben.
Er is zelfs hier voor gewaarschuwd door de profeet in de volgende 2 hadiths:Aboe Saied al-Khoedrie verhaalt: De boodschapper van Allah zat op de minbar(spreekgestoelte kansel) en wij zaten om hem heen,toen hij zei:Waar ik bang voor jullie na mijn dood bang voor ben,zijn de verrukingen en versieringen van deze wereld die voor jullie geopend zullen worden.
(boekhaarie en moeslim)
 
 
 
 
 
 
wat de koefaars doen is ook niet goed die gaan aan de drugs,drank dat is ook geen oplossing.
Aboe Yahya ibn Sinaan verhaalt dat de boodschapper van Allah zei:Hoe wonderlijk is het geval van een gelovige; er is goeds voor hem in alles en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovige.
Wanneer hij iets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allah,en dat is goed voor hem;wanneer hij tegenslagervaart heeft hij er geduld mee,en dat is goed voor hem.
(moeslim)
 
Ibn Abbaas verhaalt:Ik reed op een dag achter de profeet toen hij zei:Jongen ik wil je een aantal zaken leren:Denk altijd aan Allah hij houdt jou altijd in de gaten.houdt je aan Zijn geboden Hij zal altijd bij jou zijn.Wanneer je wat tevragen hebt:vraag dat dan aan Allah alleen;en wanneer je hulp zoekt:zoek die bij Allah alleen.Denk eraan dat als alle mensen zouden samenkomen om jou een of andere gunst te betonen,zij niet in staat zouden zijn jou iets anders te betonen dan dat wat Allah voor jou bestemd heeft.En dat indien zij allemaal zouden samenspannen om jou schade toe te brengen;zij niet in staat zijn om jou ergends toe te brengen dat wat Allah voor jou bestemd heeft.De pennen zijn opgeheven en de boeken opgedroogd.
(tirmidzie:hadieth sahieh)
 
een andere versie luidt:
gedenk de geboden van Allah en je zult Hem voor je vinden;gedenk Hem in voorspoed en Hij zal jou gedenken in tegenspoed.Wees er zeker van dat wat jou tot een vergissing heeft gebracht,jou niet tot het rechte pad zal leiden,en dat wat jou tot het rechte pad heeft geleid,zal je niet doen dwalen.Herinner je dat hulp met geduld komt,er is voorspoed na tegenspoed en ongemak wordt gevolgd door gemak
 
Laten we met zijn allen ons vertrouwen in Allah stellen en elkaar helpen in moeilijke tijden,en vergeet ook jullie broeders en zusters niet die in oorlog leven vergelijken met hun hebben wij het nog makkelijk.
 
In naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle
Onze HEER ,leg ons geen niet een zware last op zoals U die aan hen hebt opgelegd die er voor onze tijd waren,Onze HEER leg ons niet iets op waarvoor wij geen kracht hebben.En schenk ons vergiffenis,vergeef ons en heb erbarmen met ons,Jij bent onze beschermheer help ons dan tegen de ongelovige mensen.amin
(soerah el baqarah 285)
 
 
WA ALEIKUM SALAAM WARAGMATOELA WABARAKATOE
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.