Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

DROOM MET ZINA ???!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: DROOM MET ZINA ???!
    Geplaatst op: 23 september 2005 om 05:47

Selamin aleykum,

 

Had een vraag :

heb eeen droom gehad waarin ik zinna heb gepleegd met een jongen die ik helemaal niet ken .. Ik vroeg aan me moeder wat dit betekende en zei zegt je hebt waarschijnlijk een zonde gepleegd en dit is je waarschuwing ?

Ze zegt je moet goesoel doen ???

Klopt dit ?? of is dit weer turkse bijgeloof moet ik waarde hechten aan die droom ?

Ik wil geen verkeerde acties doen kan iemand mij helpen ajb ???

 

Aleykum selam ve rahmetullah

 

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 06:57

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Assalamoe3leikoem zuster in de Islaam,

Ik heb hier de volgende hadith voor je gevonden m.b.t. jouw vraag.Wat de droom zelf inhoudt? Allahoe A3lem..

Oem Soelaim bint Miham, de moeder van Anas Ibn Malik kwam  nar de profeet ( Salla Allahoe 3lejhie wa salaam) en zei: "O Boodschapper van Allah, Allah schaamt zich niet om de waarheid te vertellen, vertel me dus, moet een vrouw ghsoel maken als zij een erotische droom heeft gehad?" De boodschapper van Allah ( Salla Allahoe 3lejhie wa salaam) zei: "Ja, als zij het water ziet ( dwz. de afscheiding)." Oem Soelaim bedekte vanwege haar verlegenheid haar gezicht en zei:" "O Boodschapper van Allah, kan een vrouw zo'n droom hebben? Hij zei: "Ja, moge je rechterhand met stof bedekt zijn, hoe kan haar kind anders op haar lijken?"

( Fathoel-Bari, 1/228, Kittaboel-'ilm, baab haja-fil-ilm; Sahih Moeslim 

3/233,224, Kitaaboel-haidh, baab woedjoeb al-ghoesl 'alal mar'ah bi khoeroedj al-manij minhaa)

Moeslim heeft overgeleverd dat  Oem Soelaim naar de profeet kwam toen Aisjah bij hem was en toen oem Soelaim deze vraag stelde, zei Aisjah: O Oem Soelaim, je hebt het geheim van de vrouwen onthuld, moge je rechterhand met stof ingewreven worden! De Profeet ( Salla Allahoe 3lejhie wa salaam)zei tegen Aisjah: "Jouw hand moet eerder met stof ingewreven worden; O Oem Soelaim laat een vrouw ghsoel maken , als ze zo'n droom heeft.

( Sahieh Moeslim, 3/220 , Kitaaboel-haidh, baab woedjoeb al-ghoesl 'alal mar'ah bi khoeroedj al-manij minhaa)

Gayr Inscha Allah..

FiAmanillah,

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuh

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 08:33

Dankje wel....

Dus dat houd niet in dat ik een zonde gepleegd heb of so ??

 

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 08:56
Beste Nazow, over je dromen heb je geen controle. Niets aan de hand dus.
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 08:57

:)

PIETJEPUK JIJ OOK BEDANKT :)

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 13:10
In eerste instantie geplaatst door Nazow

Dankje wel....

Dus dat houd niet in dat ik een zonde gepleegd heb of so ??

 

Graag gedaan oegty,

Nee je hebt geen zonde gepleegd :) ( Inscha Allah)

Gayr Inscha Allah...

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 05:29

Salaam Aleikum,

Die dromen komen van sjaitaan je moet inderdaad een ghusl nemen  is een hadith van ken hem niet perfect uit mijn hoofd er is een boekje van Ibn Sirin daar staat het ook duidelijk,bij erotiosche dromen is het beter om je te douchen

En Allah(swt) weet het beste.

Wa Aleikum Salaam

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 05:48

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

 

en als je zo'n droom vaker hebt? en soms wel met iemand die je kent en soms niet? hoe zit dat.? ik las laatst dat als je droom voor fadjr krijgt, dat die dan van Allah subhanAllah wa ta3alah komt? subhanAllah ik snap er eventjes helemaal niks meer van

 

gair inshallah

 

wa Salaamoe alaikum

Najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 05:52

Salaam Aleikum

het kan ook gewoon zijn dat je aan een relatie denkt is normaal toch?  je moet jenniet concentreren op die dromen ghair inshaAllah,ik heb ook soms gekke dromen juist voor fatjr ken je hetboek niet ibn sirin die kan je kopen of bestellen inshaAllah denk ook wel bij islamboeen.nl ofzoiets anders weten andere broeders en zusters wel waar je het kan kopen inshaAllah beverwijk enzo

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2005 om 10:37

www.islamboeken.nl

Dat wist ik niet eens die hadiths mashaAllah ben blij dat ik weer iets geleerd heb

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.