Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

pakistan;aardbeving

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: pakistan;aardbeving
    Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 07:25

Daarom mag het niet misbruikt worden door God's handelen eraan te verbinden.

Noem ik Godslastering.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 09:59
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Daarom mag het niet misbruikt worden door God's handelen eraan te verbinden.

Noem ik Godslastering.

nee, niet echt, als Allah jonge onschuldige kinderen hun zielen neemt, wil Hij ze juist bij Zich en die zullen allen het paradijs binnentreden en zullen genieten van wat Allah voor hen heeft voorbereid.

een atheist zal een soortgelijke reactie doen als jou, want die gelooft niet in het hiernamaals!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 19:06

Salaam,

ik geloof dat alles wat gebeurt uiteindelijk God's wil is; immers Hij heeft ons en alles geschapen. En alles heeft een reden, alleen wij zien die reden niet. Heel soms wel, maar meestal niet.

Feit is dat die reden er voor ons hier op aarde er meestal ook niet toe doet. Voor ons geldt dat er mensen in nood zijn, en dat wij de plicht hebben die te helpen. Het is niet onze taak om allerlei excuses te bedenken waarom we dat niet zouden moeten doen of wat het Goddelijke plan is van de nood van onze medemens. Met dat te doen suggereren we dat we kennis hebben van het ongeziene, dat we op het niveau van God kunnen zien. En dat wordt "shirk" genoemd.

De koran spreekt vaak van "duidelijke tekenen", maar een artikeltje uit een locale krant halen en daar God's wil mee verklaren is in zekere zin wel godslastering; niet omdat men zegt dat wat er gebeurt God's wil is, maar omdat men meent God's oordeel te kunnen overnemen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 16:32

Asalaam Alaikom,

Ooit in de tijd brak er een vuur uit in een jungle. Alle dieren en vogels die daar leefden begonnen te vluchten om zichzelf te redden. Dat vuur was groot en het verspreidde zich snel over plaatsen. Iedereen probeerde zo snel mogelijk weg te komen. Iedereen wou er veilig vanaf komen.

Maar er was een kleine vogeltje, een mus, die besloot om iets aan het vuur te doen en om de mede dieren en vogels te redden en hun huizen. Hij vloog naar het rivier en vulde haar kleine bekje met een paar druppels water. Toen begin hij te vliegen richting het vuur om het te blussen.

Onderweg naar het vuur vroeg een oude vogel hem waarom hij richting het vuur vliegt terwijl iedereen wegvliegt. De mus antwoordde dat ze het vuur wou doven, zodat de vogels en andere dieren weer naar hun huizen konden. De oude vogel zei dat het water in haar bekje niet genoeg was om dat grote vuurzee te doven, dus het is niet nodig om daarheen te gaan.

Luisteren naar de oude vogel antwoordde de kleine musje, 'Ik weet dat deze drupeltjes water niet genoeg zijn om dat vuur te doven, maar ik weet ook dat op de Dag des Oordeels, waarop Allah een lijst zal maken van de vogels die hielpen bij het redden van Zijn schepsellen van dit vuur, mijn naam bovenaan zal staan'.

Koran 2:261. De gelijkenis van degenen, die hun rijkdommen voor de zaak van God besteden, is als de gelijkenis van een graankorrel, die zeven aren voortbrengt, in elke aar honderd korrels. God vermeerdert voor wie Hij wil; God is Alomvattend, Alwetend.

Steun de broeders en zusters in Pakistan! Wasalaam.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 17:47
Een mooie parabel, Battle. Maar er valt me een verschil op. Het verhaaltje
spreekt over "Zijn schepselen". Ik neem aan dat daarmee bedoeld wordt
"al Zijn schepselen". Je eindigt met; "steun de broeders en zusters
in Pakistan". De aardbeving heeft echter ook even over de grens veel
slachtoffers gemaakt; in India. Niet direct mensen die jij tot jouw
broeders en zusters zal rekenen, maar wel Zijn schepselen zijn...

In een andere topic over de orkaan Wilma, werd ook tot een gebed voor
bescherming van de eventuele broeders en zusters in Florida opgeroepen.
Mag ik daaruit opmaken, dat Moslims niet voor christenen, joden of
andere schepselen van God bidden als hen rampen treft?

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 oktober 2005 om 23:03
Salaam Aleikum,

zoals altijd maak jij uit andermans teksten op wat jij graag wilt opmaken
Niet gesproken woorden zijn voor de heer pentacost een mooi moment om paranoide gedachten en angsten op tafel te krijgen.

Wat dacht je ervan om eens ipv allemaal dingen te insinueren eens gewoon de vraag te stellen of de positieve veronderstelling te uiten dat men ook het goede voor heeft met niet moslims uit getroffen gebieden?

Stap af van je bevooroordeelde denkwijze, en probeer dingen eens vanuit een andere invalshoek te bekijken....
Een meer positieve invalshoek, een meer christelijke, aangezien je vaak genoeg aangeeft dat je vanuit je geloof in het goede van de mens blijft geloven...

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 12:55
Ook hier glijd je weer uit, beste Malcolm, ik insinueer namelijk nix, maar
stelde een vraag naar aanleiding van enkele constateringen. Wie is er nu
paranoide?
Je zou bijvoorbeeld gewoon kunnen antwoorden; "beste Postpentacost,
jammer dat we ons wat eenkennig uitdrukken, maar wees er van
verzekerd dat we net zo hard bidden voor het welzijn van door rampen
getroffen niet moslims, kafur en amerikanen als voor ons zelf en onze
geliefde broeders en zusters", dan zou dat voor mij een duidelijk
antwoord zijn. Maar het feit dat je zo reageert doet juist
vermoeden dat Moslims alleen voor zichzelf en mede Moslims bidden.
Waar ik overigens niet echt een probleem mee heb.
Verder waardeer ik het buitengewoon dat je me herhaaldelijk op mijn
christenplicht wijst. Dat behoedt me nog eens extra voor afdwalen van de
ware Weg...
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 13:09

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

(...) Maar het feit dat je zo reageert doet juist
vermoeden dat Moslims alleen voor zichzelf en mede Moslims bidden.
Waar ik overigens niet echt een probleem mee heb.  
(...)

In dat woord zit het hem, want volgens mij is het hier inderdaad alleen jouw vooroordeel. Ook in het stukje van Battle_For_Peace zag ik niet zo gauw een opmerking waaruit bleek dat niet-moslims minder geholpen zouden moeten worden. Jouw kritiek acht ik dus niet terecht, gebaseerd op jouw vooroordelen.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 13:22
Salaam Aleikum,

Thank you Martinuzzz!

En pentacost heeft een bijzonder grote fantasie. Analyseert er op los.

Staat er A, dan wordt er volgens pentacost ook B en C bedoeld.
Waarom? omdat hij het graag zo ziet....

Zo ook maar heel duidelijk blijkt uit zijn laatste reactie.

Keep living the dream pentacost

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 oktober 2005 om 16:22
Beste Martinuz en Malcolm,

de opmerking die Martinuz quote deed ik in 2e instantie. En dat was de
reactie op het onrechtstreekse antwoord van Malcolm. Ik zou zeggen
beste Malcolm of geloofsgenoten, beantwoordt mijn vraag met ja of nee.
Of ik nu wel of niet bevooroordeeld ben, een rechtstreeks antwoord
verschaft duidelijkheid en zal een mogelijk vooroordeel van mijn kant
bevestigen of ontkrachten...maar wel eerlijk antwoorden
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 05:09
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

[QUOTE=pietjepuk]

Daarom mag het niet misbruikt worden door God's handelen eraan te verbinden.

Noem ik Godslastering.

nee, niet echt, als Allah jonge onschuldige kinderen hun zielen neemt, wil Hij ze juist bij Zich en die zullen allen het paradijs binnentreden en zullen genieten van wat Allah voor hen heeft voorbereid.

een atheist zal een soortgelijke reactie doen als jou, want die gelooft niet in het hiernamaals!

Mijn probleem is niet wat God na de dood van onschuldigen met zijn/haar ziel doet. Mijn probleem schuilt hierin dat ik misselijk word van gelovigen die rampen misbruiken voor hun eigen bekrompen godsbeeld en mensbeeld. Waaruit bepaal jij dat ik niet in een hiernamaals geloof?

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 oktober 2005 om 14:37
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Beste Martinuz en Malcolm,

de opmerking die Martinuz quote deed ik in 2e instantie. En dat was de
reactie op het onrechtstreekse antwoord van Malcolm. Ik zou zeggen
beste Malcolm of geloofsgenoten, beantwoordt mijn vraag met ja of nee.
Of ik nu wel of niet bevooroordeeld ben, een rechtstreeks antwoord
verschaft duidelijkheid en zal een mogelijk vooroordeel van mijn kant
bevestigen of ontkrachten...maar wel eerlijk antwoorden


Salaam Aleikum,

Het verbaast me zeer dat jij die bevestiging nodig hebt, daarmee bevestigend dat je zelf niet zo goed over je medemens denkt ;)

Beetje beledigend voor mij zelf ook, aangezien je net doet of het moslims koud laat wanneer niet moslims getroffen worden door rampen....

Daarom voel ik me dan ook niet geroepen om op zoiets belachelijks te antwoorden als moslim zijnde. Als je me het als mens had gevraagd zou ik er nog over nadenken, aangezien er mensen kunnen zijn die behoorlijk koud en harteloos kunnen zijn.

Ik zou zoiets in ieder geval niet aan niet moslims, christenen of joden kunnen vragen. Ik zou me teveel schamen voor mijn gebrek aan fatsoen en oordelend vermogen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Edouard Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edouard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 16:29

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Ik zou me teveel schamen voor mijn gebrek aan fatsoen en oordelend vermogen.

En ik zou me schamen als ik zo weinig mijn medemensen zou tuchtigen Malcolm. Ducom en hume weet je wel aan te pakken maar je zogenaamde broeders en zusters hier die exact hetzelfde zijn in de geest pak je met fluwelen handschoentjes aan. Maak recht de weg van de heer...

Terug naar boven
Edouard Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edouard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 november 2005 om 17:52
In eerste instantie geplaatst door Edouard

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Ik zou me teveel schamen voor mijn gebrek aan fatsoen en oordelend vermogen.

En ik zou me schamen als ik zo weinig mijn medemensen zou tuchtigen Malcolm. Ducom en hume weet je wel aan te pakken maar je zogenaamde broeders en zusters hier die exact hetzelfde zijn in de geest pak je met fluwelen handschoentjes aan. Maak recht de weg van de heer...

Nou Malcolm?

Hoe serieus moet ik jou nemen?

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 03:23
Salaam Aleikum,

Reik mij voorbeelden aan, en ik zal op je beweringen kunnen reageren.
Tot op heden kan ik me er namelijk niet zo goed in vinden ;)
Misschien is het wel dat ik in de meeste gevallen begrijp wat ze bedoelen, maar in zie dat ze het verkeerd overbrengen.

Ik wacht je voorbeelden met interesse af.

Overigens zou ik pentacost bijvoorbeeld nooit met ducom of hume willen vergelijken. Met pentacost valt er uiteindelijk wel te praten en die lijkt me ook velen malen verstandiger dan de betreffende heren.
Zo ook met alle andere mensen hier. Ik ben nog niet die blinde haat tegen gekomen zoals ik die bij de genoemde heren ben tegen gekomen.

Overigens dacht ik trouwens dat jij iedereen als broeder en zuster zag? En dat jij ook nog moslim zou zijn?
Of had je geen andere benaming voor de moslimforumleden hier ;)

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Edward Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edward Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 04:01

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Reik mij voorbeelden aan, en ik zal op je beweringen kunnen reageren.
Tot op heden kan ik me er namelijk niet zo goed in vinden ;)
Misschien is het wel dat ik in de meeste gevallen begrijp wat ze bedoelen, maar in zie dat ze het verkeerd overbrengen.

Ik wacht je voorbeelden met interesse af.

Zwakke reactie i.m.o. want ik denk dat je best weet wat ik bedoel ook al breng ik het misschien verkeerd over...

Maar goed, een voorbeeld vind je hier in de eerste reactie van mujaheed ila.

Overigens zou ik pentacost bijvoorbeeld nooit met ducom of hume willen vergelijken.

Ik kan geen causaliteit ontdekken waarom je met deze opmerking komt. Waarom zeg je dit (oorzakelijk gezien)?

Met pentacost valt er uiteindelijk wel te praten en die lijkt me ook velen malen verstandiger dan de betreffende heren.
Zo ook met alle andere mensen hier. Ik ben nog niet die blinde haat tegen gekomen zoals ik die bij de genoemde heren ben tegen gekomen.

Zo blind is die haat niet, wel eenzijdig gericht net als de haat (onberedeneerde afschuw naar zogenaamde kafirs als mij of een geloofsrichting als de soefies) die veel van jouw zogenaamde broeders en zusters hier ten toon spreiden. Ik ken Ducom en Hume al wat langer dan vandaag en heb vele reacties van hen gelezen. Dat jij niet ziet dat er hier mensen zijn die van eenzelfde tunnelvisie uitgaan verbaast me eigenlijk gezegd, ik had niet verwacht dat je daar blind voor was. 

Overigens dacht ik trouwens dat jij iedereen als broeder en zuster zag? En dat jij ook nog moslim zou zijn?
Of had je geen andere benaming voor de moslimforumleden hier ;)

Wat bedoel je hiermee Malcolm? Ik weet dat iedereen enkel mij Zelf is in een ander jasje. Dat wil echter niet zeggen dat ik blind ben voor de geestelijke staat waarin ze zich bevinden.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 06:42
In eerste instantie geplaatst door Edward

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Reik mij voorbeelden aan, en ik zal op je beweringen kunnen reageren. Tot op heden kan ik me er namelijk niet zo goed in vinden ;) Misschien is het wel dat ik in de meeste gevallen begrijp wat ze bedoelen, maar in zie dat ze het verkeerd overbrengen. Ik wacht je voorbeelden met interesse af.


Zwakke reactie i.m.o. want ik denk dat je best weet wat ik bedoel ook al breng ik het misschien verkeerd over...


Maar goed, een voorbeeld vind je hier in de eerste reactie van mujaheed ila.

Overigens zou ik pentacost bijvoorbeeld nooit met ducom of hume willen vergelijken.


Ik kan geen causaliteit ontdekken waarom je met deze opmerking komt. Waarom zeg je dit (oorzakelijk gezien)?


Met pentacost valt er uiteindelijk wel te praten en die lijkt me ook velen malen verstandiger dan de betreffende heren. Zo ook met alle andere mensen hier. Ik ben nog niet die blinde haat tegen gekomen zoals ik die bij de genoemde heren ben tegen gekomen.


Zo blind is die haat niet, wel eenzijdig gericht net als de haat (onberedeneerde afschuw naar zogenaamde kafirs als mij of een geloofsrichting als de soefies) die veel van jouw zogenaamde broeders en zusters hier ten toon spreiden. Ik ken Ducom en Hume al wat langer dan vandaag en heb vele reacties van hen gelezen. Dat jij niet ziet dat er hier mensen zijn die van eenzelfde tunnelvisie uitgaan verbaast me eigenlijk gezegd, ik had niet verwacht dat je daar blind voor was.

Overigens dacht ik trouwens dat jij iedereen als broeder en zuster zag? En dat jij ook nog moslim zou zijn? Of had je geen andere benaming voor de moslimforumleden hier ;)


Wat bedoel je hiermee Malcolm? Ik weet dat iedereen enkel mij Zelf is in een ander jasje. Dat wil echter niet zeggen dat ik blind ben voor de geestelijke staat waarin ze zich bevinden.



Salaam Aleikum,

Lees en u zult begrijpen. Daarmee bedoel ik dat je zinnen niet afzonderlijk eruit moet halen om te becommentari�ren.

Overigens vind ik het niet een bijster sterk voorbeeld. In de betreffende topic reageerde ik meer op de mensen die dingen suggereerden die onjuist waren.

En ik heb afgezien van enkele opmerkingen van mujaheed ila, die overigens op de persoon gericht waren (dat geef ik toe), weinig dingen terug kunnen lezen die schokkend waren. Of je moet serieus geloven dat hij zijn niet serieus bedoelde posts in het begin wel degelijk zo bedoeld waren....

Als ik verder overal op zou moeten reageren in topics dan zou ik wel bezig kunnen blijven. Ik pik de voor mij meest aansprekende stukken uit en reageer daar op.

Overigens graag nog een uitleg van je mbt mujhaeed ila�s 1e posts die niet goed waren in de topic. Afgezien van het feit dat ik ze dan niet serieus nam.

Dat er hier mensen met een tunnelvisie zitten dat heb ik nooit ontkend, alleen heb ik nog niet de tegenhangers van de heren ducom en hume hier kunnen terugvinden. De 2 genoemde heren zijn volgens mij al behoorlijk volwassen. En sommige posts op dit forum die beledigend of schokkend overkomen komen nogal eens voort uit onvolwassen gedrag. Dat jij dit niet inziet of kunt begrijpen, dat is eigenlijk wat ik niet snap. Niet alles is serieus te nemen hier, kijk eens naar degene die het post als er schokkend staat ipv wat er staat...

En je noemt velen van mijn broeders en zusters, noem ze bij naam zou ik zeggen. Dan kan ik er ook meer gericht op antwoorden ;)

En van je laatste opmerking betwijfel ik eigenlijk of je dit wel doet... Anders zou je het je immers minder aantrekken ;)

Overigens nog een reactie van mujaheed ila in de betreffende topic:

"islam is zeer zeker geen geloof van haat en geweld, maar als jij dit graag wilt zien..dan is dat jouw zaak!! In de islam wordt alleen geleerd om je te verdedigen indien je aangevallen wordt zoals vandaag de dag in heel veel landen het geval is en zeg nou niet remco dat de islam moorden op onschuldige burgers zoals 11 sept,aanslagen van madrid en van gogh goed worden gekeurd door de islam.."
Mag jij me vertellen wat er bv hier fout aan is, afgezien van het feit dat remco het misschien anders bedoelde.......


Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Edward Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edward Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 08:24
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door Edward

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum, Reik mij voorbeelden aan, en ik zal op je beweringen kunnen reageren. Tot op heden kan ik me er namelijk niet zo goed in vinden ;) Misschien is het wel dat ik in de meeste gevallen begrijp wat ze bedoelen, maar in zie dat ze het verkeerd overbrengen. Ik wacht je voorbeelden met interesse af.


Zwakke reactie i.m.o. want ik denk dat je best weet wat ik bedoel ook al breng ik het misschien verkeerd over...


Maar goed, een voorbeeld vind je hier in de eerste reactie van mujaheed ila.

Overigens zou ik pentacost bijvoorbeeld nooit met ducom of hume willen vergelijken.


Ik kan geen causaliteit ontdekken waarom je met deze opmerking komt. Waarom zeg je dit (oorzakelijk gezien)?


Met pentacost valt er uiteindelijk wel te praten en die lijkt me ook velen malen verstandiger dan de betreffende heren. Zo ook met alle andere mensen hier. Ik ben nog niet die blinde haat tegen gekomen zoals ik die bij de genoemde heren ben tegen gekomen.


Zo blind is die haat niet, wel eenzijdig gericht net als de haat (onberedeneerde afschuw naar zogenaamde kafirs als mij of een geloofsrichting als de soefies) die veel van jouw zogenaamde broeders en zusters hier ten toon spreiden. Ik ken Ducom en Hume al wat langer dan vandaag en heb vele reacties van hen gelezen. Dat jij niet ziet dat er hier mensen zijn die van eenzelfde tunnelvisie uitgaan verbaast me eigenlijk gezegd, ik had niet verwacht dat je daar blind voor was.

Overigens dacht ik trouwens dat jij iedereen als broeder en zuster zag? En dat jij ook nog moslim zou zijn? Of had je geen andere benaming voor de moslimforumleden hier ;)


Wat bedoel je hiermee Malcolm? Ik weet dat iedereen enkel mij Zelf is in een ander jasje. Dat wil echter niet zeggen dat ik blind ben voor de geestelijke staat waarin ze zich bevinden.

Lees en u zult begrijpen. Daarmee bedoel ik dat je zinnen niet afzonderlijk eruit moet halen om te becommentari�ren.

Dat lijkt me geen wet van Meden en Perzen. 

Overigens vind ik het niet een bijster sterk voorbeeld. In de betreffende topic reageerde ik meer op de mensen die dingen suggereerden die onjuist waren.

Of suggereerde jij onjuist dat mensen dingen suggereerden die onjuist waren en liet je de onjuiste dingen die door je medegelovigen gesuggereerd worden met rust?

En ik heb afgezien van enkele opmerkingen van mujaheed ila, die overigens op de persoon gericht waren (dat geef ik toe), weinig dingen terug kunnen lezen die schokkend waren. Of je moet serieus geloven dat hij zijn niet serieus bedoelde posts in het begin wel degelijk zo bedoeld waren....

Niet serieus bedoeld? Ze komen aardig serieus over op mij. 

Als ik verder overal op zou moeten reageren in topics dan zou ik wel bezig kunnen blijven. Ik pik de voor mij meest aansprekende stukken uit en reageer daar op.

Ken je de parabel van het kluitje en het riet? 

Overigens graag nog een uitleg van je mbt mujhaeed ila�s 1e posts die niet goed waren in de topic. Afgezien van het feit dat ik ze dan niet serieus nam.

Waarom? Je neemt ze toch niet serieus. 

Dat er hier mensen met een tunnelvisie zitten dat heb ik nooit ontkend, alleen heb ik nog niet de tegenhangers van de heren ducom en hume hier kunnen terugvinden. De 2 genoemde heren zijn volgens mij al behoorlijk volwassen. En sommige posts op dit forum die beledigend of schokkend overkomen komen nogal eens voort uit onvolwassen gedrag.

Ik kan ze genoeg terugvinden hier, misschien heb je last van tunnelvisie? Ik zie je bij niet-moslims (volgens de mainstream interpretatie dan) vaak opmerkingen maken die ik je bij moslims niet zie maken, ik zie een meten met twee maten. 

Dat jij dit niet inziet of kunt begrijpen, dat is eigenlijk wat ik niet snap.

Hoe weet jij wat ik inzie en begrijp?

Niet alles is serieus te nemen hier, kijk eens naar degene die het post als er schokkend staat ipv wat er staat...

Lekkere dooddoener.

En je noemt velen van mijn broeders en zusters, noem ze bij naam zou ik zeggen. Dan kan ik er ook meer gericht op antwoorden ;)

En van je laatste opmerking betwijfel ik eigenlijk of je dit wel doet... Anders zou je het je immers minder aantrekken ;)

Dat is non sequitur.

Overigens nog een reactie van mujaheed ila in de betreffende topic:

"islam is zeer zeker geen geloof van haat en geweld, maar als jij dit graag wilt zien..dan is dat jouw zaak!! In de islam wordt alleen geleerd om je te verdedigen indien je aangevallen wordt zoals vandaag de dag in heel veel landen het geval is en zeg nou niet remco dat de islam moorden op onschuldige burgers zoals 11 sept,aanslagen van madrid en van gogh goed worden gekeurd door de islam.."
Mag jij me vertellen wat er bv hier fout aan is, afgezien van het feit dat remco het misschien anders bedoelde.......


Salaam aleikum,

Malcolm X

En dit zei hij ook:

- In Denemarken (!!!) wordt een tekenaar met de dood bedreigd nadat hij enkele humoristische cartoons over de islam in de grootste deense krant had gepubliceerd.tsja waarom daag je de moslims uit? waarom maken ze een kunstwerk van onze profeet mohammed vzmh..ze weten niet eens hoe hij er uit ziet..net zoals ze bij jezus vzmh hebben gedaan..schandalig? je ziet jezus in tekenfilms..reclames strips..

Ken je het begrip onwetend pietje?

 

- In Duitsland(!!!) wordt een schrijfster met de dood bedreigd. Zij moest onderduiken.als je leugens gaat verspreiden over de islam en de met onze geliefde profeet mohammed vzmh en allah swt de almachtig spot, dan zou je 10000 keer vermoord willen worden in verhouding met wat er in het hiernamaals met deze schrijfster gebeurd.

 

Het rijtje is echter veel en veel langer. Kunstenaars, intelligentia, schrijvers, allemaal zijn ze enigzins terughoudend om te doen wat ze moeten doen; ze voelen zich ernstig bedreigd door moslimextremisten.

Wereldwijd worden in steeds meer landen extremistische aanslagen gepleegd door moslimextremisten. er is slechts agressie tegen de agressors

Aanslagen die door moslims worden gepleegd in Irak op Amerikanen en Sjietten(!!!) worden goedgepraat door het gros van de moslims op deze site. De plegers van de aanslagen worden het paradijs ingejuicht. Daar waar de aanslagen minder spreekt tot de moslimverbeelding wordt stellig naar voren gebracht dat de daders geen echte moslims zijn. En schoon is het bordje.Aanslagen tegen amerikaanse soldaten zijn zeerrrrrr zeker wel goed..Ik hoop dat ze daar een lesje wordt geleerd waarna ze meteen een enkeltje naar de hel kunnen krijgen inschallah..En wie zegt dat moslims aanslagen plegen op sjiiten? heb jij bewijs dat al al zarqawi erachter zit en niet de amerikanen??

Op verschillende maatschappelijk terreinen drukt de fanatieke moslim haar stempel:

- Onderwijs: kunnen we nog onderwijs aanbieden over onderwerpen die niet past binnen de islam, zoals de evolutietheorie? Ik vraag het me af.

- Cultuur: kunnen kunstenaars nog wel doen wat ze moeten doen: kunst scheppen en taboes doorbreken? Kunnen schrijvers nog wel schrijver wat ze willen, zonder te moeten leven met dreigementen?waarom willen deze kunstenaars over de islam schilderen? als het ze niks boeit waarom willen ze erdan over schilderen? willen ze de moslims uitdagen? waarom laten ze de moslims niet met rust?

- politiek: kunnen politici nog wel zeggen wat ze vinden? Worden ze niet monddood gemaakt uit angst voor aanslagen?dan hebben ze maar pech..moeten ze maar beetje respect hebben voor de islam..dan krijgen ze respect terug..indien niet..dan ken je de gevolgen

Islam en hoge tolerantie? De islam verkeert in een hele grote identiteitscrisis.ahahah volgens mij leef je in je eigen wereld knul..de enige die verkeren in hun crisis zijn alle mensen met uitzondering de moslims..de moslims nemen overal toe..en inschallah zal islam de wereld domineren

maarrr  pietje ik ga bidden voor de almachtige schepper..allah akbar allah akbar....

Dat is iets wat jullie 1 keer in de week doen of moet ik zeggen 1 keer in het jaar rond kerst??

salam pietje

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 08:25

 

hoelang zijn jullie vanplan deze discussie vol te houden?

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 10:07
Salaam Aleikum,

Ik had de blauwgedrukte opmerkingen niet gelezen, aangezien er veel gequote wordt had ik niet in de gaten dat er woorden van mujaheed tussen zaten ;)

Er zitten idd dingen tussen die niet correct zijn, maar denk je nu dat ik nav onze discussie hier op ga reageren?

Je beticht me van iets dat ik iets bewust zou doen in jou ogen. Ik probeer op eenieder die onjuist reageert commentaar te leveren. Als ik soms iets niet lees of overzie, of een topic uberhaupt niet open betekent dat dan dat ik met 2 maten meet????

Het is overduidelijk dat je me niet kent beste eduard, hume en ducom blijkbaar wat beter. Misschien is dat de reden dat je de aanname doet dat ik zo zou kunnen zijn....

Ik ben geen moderator, als er iets ergens staat op het forum is het soms wel eens mogelijk dat ik het niet gelezen heb. Misschien zou dat ook een reden kunnen zijn.

Nogmaals kom dus met een voorbeeld waarin ik daadwerkelijk reageer op iemand en het overduidelijk is dat ik met 2 maten meet, want een voorbeeld in een topic waarin ik niet reageer is nogal nietszeggend.
Je eigen conclusies en veronderstellingen doen je dingen denken die er niet zijn.

En indien je je afvraagt waarom ik ergens niet op gereageerd heb, kun je me pm�en om te vragen of ik iets wel gelezen heb.... Alhoewel ik natuurlijk geen meldpunt ben voor alle niet moslims hier op het forum........


Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 15:05

salaam aleikum

Geplaatst op: 02 november 2005 om 15:25 | IP Genoteerd Rapporteer bericht Quote oegt_najiha

 

hoelang zijn jullie vanplan deze discussie vol te houden?



__________________
Dat is omdat Allah de waarheid is en omdat wat zij naast hem aanbidden vals is en omdat Allah de verhevene de Grootste is.(22:62)

Mijn heer breng mij niet onder het onrechtvaardige volk(23:94)

 

heel lang zuster najiha is het interessant deze discussie? ghair inshaAllah daarom zijn  forums bedoeld he om te discuseren

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2005 om 18:06
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum

Geplaatst op: 02 november 2005 om 15:25 | IP Genoteerd Rapporteer bericht Quote oegt_najiha

 

hoelang zijn jullie vanplan deze discussie vol te houden?

__________________
Dat is omdat Allah de waarheid is en omdat wat zij naast hem aanbidden vals is en omdat Allah de verhevene de Grootste is.(22:62)

Mijn heer breng mij niet onder het onrechtvaardige volk(23:94)

 

heel lang zuster najiha is het interessant deze discussie? ghair inshaAllah daarom zijn  forums bedoeld he om te discuseren Asalaam Aleikum, zijn de woorden van onze profeet (vzmh) niet meer belangrijk? de profeet (vzmh) heeft gezegd: " Ik garandeer een huis in het Paradijs aan degene die een discussie vermijdt, ook al heeft hij gelijk". (Aboe Daawoed 5/150, Sah'ieh' al-Djaami 1464)

Terug naar boven
Edward Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edward Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2005 om 05:44

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ik had de blauwgedrukte opmerkingen niet gelezen, aangezien er veel gequote wordt had ik niet in de gaten dat er woorden van mujaheed tussen zaten ;)

Er zitten idd dingen tussen die niet correct zijn, maar denk je nu dat ik nav onze discussie hier op ga reageren?

Je beticht me van iets dat ik iets bewust zou doen in jou ogen. Ik probeer op eenieder die onjuist reageert commentaar te leveren. Als ik soms iets niet lees of overzie, of een topic uberhaupt niet open betekent dat dan dat ik met 2 maten meet????

Het is overduidelijk dat je me niet kent beste eduard, hume en ducom blijkbaar wat beter. Misschien is dat de reden dat je de aanname doet dat ik zo zou kunnen zijn....

Ik ben geen moderator, als er iets ergens staat op het forum is het soms wel eens mogelijk dat ik het niet gelezen heb. Misschien zou dat ook een reden kunnen zijn.

Nogmaals kom dus met een voorbeeld waarin ik daadwerkelijk reageer op iemand en het overduidelijk is dat ik met 2 maten meet, want een voorbeeld in een topic waarin ik niet reageer is nogal nietszeggend.
Je eigen conclusies en veronderstellingen doen je dingen denken die er niet zijn.

En indien je je afvraagt waarom ik ergens niet op gereageerd heb, kun je me pm�en om te vragen of ik iets wel gelezen heb.... Alhoewel ik natuurlijk geen meldpunt ben voor alle niet moslims hier op het forum........


Salaam ALeikum,

Malcolm X

Aha, ok, ik begin het te snappen. Je leest topics niet goed en kapittelt op basis daarvan mensen, toevallig niet-moslims, iets wat je al een aantal keer heb zien doen (dat kapittelen, of goed lezen in het spel was zou nader bekeken moeten worden) en hetzelfde heb ik in relatie tot moslims nog niet gezien. Goed nu snap ik mezelf weer een beetje.

 

Je beticht me van iets dat ik iets bewust zou doen in jou ogen.

Nee dat doe ik niet, dat verzin je erbij, je vooroordelen gaan (weer eens?) met je aan de haal...

Ik zie ook wederom dat je bepaalde vragen van mij (zorgvuldig?) uit de weg gaat. Daarmee diskwalificeer je jezelf als serieus discussiepartner.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2005 om 14:52
Salaam Aleikum,

Je kan het ook overdrijven beste eduard.... Ik lees soms niet alles wat er in een topic staat. Aangezien ik wel eens laat inhaak in een discussie en door het vele gequote aan beide kanten denk wel bijgelezen heb ;)

Maar soms lees ik wel eens over regels ja. Luiheid miss om alle posts 1 voor 1 te lezen, of miss is het meer dat ik van effe vlug een kijkje neem. En dan komt het wel eens voor dat het bij effe vlug kijken er meteen ook effe vlug reageren bij in zit.

Bij sommige vragen van de heer eduard vraag ik me vaak af of je ze wel beantwoord zou willen zien. Aangezien je ze vaak stelt om op een bepaalde manier over te komen. Als ik ze niet beantwoord heb, soms ze dan puntsgewijs op en ik zal ze beantwoorden.
Maar zet aub de relevantie van de vragen erbij, aangezien je soms wat onduidelijk kunt zijn.

En wat het betichten betreft, dat is geen vooroordeel. Tov wie? van een niet moslim of tov eduard? Je hebt duidelijk gemaakt dat je op een bepaalde manier over mijn reacties maakt. Je had al geoordeeld alvorens je me vragen begon te stellen. Had je niet geoordeeld, dan had je het wel in een vragende vorm neergezet (zie je eerste reactie op mij ;)

En tot op heden heb ik nog steeds geen voorbeelden gezien.....
Zou een stuk verduidelijken, kan ik tenminste weten wat je nu precies bedoelt.......

Veel succes met zoeken.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Edward Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edward Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2005 om 16:47

Ik overdrijf niet, d�t nu is juist een overdrijving van jou Malcolm. Als je denkt mensen te kunnen kapittelen heb je de morele plicht dit nauwgezet te doen. En dat deed je dus niet want je had de ter zake doende reacties niet tot nauwelijks gelezen.

Verder ben je me de moeite niet, een sofist. Ik heb de grond beproeft en hij is bitter en rot, volkomen ongeschikt voor het gewas.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2005 om 18:46
Salaam Aleikum,

Verschuilen achter woorden, daar ben je zeer goed in Eduard ;)
Ontwijken ook, bijna meesterlijk...

Vraag me overigens af wanneer ik een op zichzelf staande mening van je tegen ga komen.

Reageren op reacties, zonder een mening te geven....
Vooral niet laten merken hoe jij over zaken denkt, en vooral oordelen en meningen van anderen zodanig vertekenen dat je tot in de eeuwigheid kunt discussieren.

Veel succes. Origineel ben je zeker, maar of je reacties nu altijd ook nut hebben? Over vooroordelen spreken en zelf bevoordeeld spreken. En dan een ander hypocriet noemen... Moet ik het nog snappen?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.