Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

pakistan;aardbeving

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: pakistan;aardbeving
    Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:16
Zware aardbeving in noorden Pakistan

Uitgegeven: 8 oktober 2005 07:06
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2005 12:54

ISLAMABAD/NEW DELHI - Het aantal doden als gevolg van de zware aardbeving van zaterdag in Pakistan beloopt mogelijk in de duizenden. Dit zei de woordvoerder van presdident Musharraf van Pakistan, generaal Shaukat Sultan, na een vlucht over de getroffen gebieden. Sultan sprak van kolossale verwoestingen.

http://www.nu.nl/news/605352/29/Zware_aardbeving_in_noorden_ Pakistan.html
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:17
lailahilalaah
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:22
* update exclusief door eigen bronnen


- Zijn al verschillende naschrokken geweest waarvan tenminste een hevige.
- In peshawar is een meisje bedolven onder een school muur.

Terwijl de aardbeving plaatsvond en op t.v. te zien was dat de hele studio beefde, zaten de presentatoren rustig aan een tafel en bleven rustig zitten en zeiden alleen heel rustig Allah hoe akbar. Toen het wat heviger werd zeiden ze de shahada

:'( MASHALLAH!!!!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:23
allahoakbar  lailahilalaah  maschalaah dat ze  nog aan dachten
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:24
Hou dit in je achterhoofd:

First gay 'marriage' in Pakistan

A gay couple have become the first to get "married" in Pakistan, according to reports from the region. Witnesses said a 42-year-old Afghan refugee held a marriage ceremony with a local tribesman of 16 in the remote Khyber region bordering Afghanistan.

Gay marriage is not legal in conservative Muslim Pakistan. On hearing of the wedding, a tribal council told the pair to leave the area or be killed for breaking religious and tribal "values and ethics".

'Pomp and show'

A local Urdu-language newspaper said the elder man, named as Liaquat Ali, had taken a local boy called Markeen as "his male bride". The paper said the boy's impoverished parents accepted 40,000 rupees (�380) for their son's hand in marriage.

"The marriage was held amid usual pomp and show associated with a tribal wedding," it said. Malik Waris Khan, a prominent local politician and former federal minister, confirmed to AFP that the marriage had taken place.

"I checked the report with people in Tirah Valley and they confirmed it," he said. Although it remains a taboo subject, homosexuality is relatively common in Pakistan, says the BBC's correspondent Aamer Ahmed Khan in Islamabad.

Increasingly, gay couples are living together in some of the big cities such as Karachi and Islamabad, but gay marriages remain unheard of, he says. Pakistani law punishes sodomy with imprisonment ranging from two years to life.

Some Islamic provisions prescribe 100 lashes for the act or even death by stoning. A gay couple caught having sex were lashed publicly in the Khyber region in May.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/south_asia/4313210.stm


Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:42

Bismillah Irahman Irahiem First Gay marriage ?? Bah!

Dus dat verklaart het waarom Allah hen heeft gestraft

'Gay couples are living together in some of the big cities such as Karachi ans Islamabab'

Soebhanlah de tekenen van de dag des oordels de profeet vzmh zei:

Voordat de dag des oordels aanbreek zullen mannen met mannen gaan en vrouwen met vrouwen

En aardbevingen zullen toenemen en overstromingen en er zal veel hajr [doden] zijn

Inshallah zal Allah met de Moslimleiders afrekenen en zal de Khaliefat terug keren en zullen de Sharia ingevoerd worden en zullen alle homos op worden gehangen!

Want door deze vervloekte mensen moeten de andere lijden zoals het gevolg van de velle aardbevingen en overstromingen in Islamitishe landen

Asalama alykoum wahrahmatoe Allahie Wabarakatoe

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:45
amin yarab amin yarab amin
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 06:46

salam alaikoem,

maschallah broeder aboe bakr..je zegt niks anders dan de waarheid.

assalamoe alaikoem

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 07:22
Assalaamoe alaikoem wa rahmatoellahie wa barakatoehoe

"Dus dat verklaart het waarom Allah hen heeft gestraft "

Allahoe Alem, dit is iets wat wij niet kunnen weten...

Ameen op je doe3aa
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 07:45

De maand Ramdhan is niet alleen de maand van vasten en aanbidding, er is meer. Ramadhan is ook de maand van Jihad, openbaringen, overwinningen en vooral Tauba (berouw).

Moeder der Gelovigen Khadidjah en Moeder der Gelovigen Aisha (ra) stierven beiden in de maand Ramadhan. De grootste triomf in de geschiedenis van de Islam was de strijd van Badr in de maand Ramadhan en de vreedzame verovering van Mekka. De Taurat, de Zaboor, Geschriften van Ibrahim en de Quran, zijn alle geopenbaard in de maand Ramadhan.

Ramadhan is ook de maand van dubbele ajr (beloning) op goede daden. Wie niet blij is met de maand Ramadhan is een hypocriet.

Generaal Musharraf van Pakistan heeft veel laten gebeuren in Pakistan. Zelfs zijn trouwste Pakistaanse kameraden laten hem nu links liggen, want inmiddels snappen zij ook niet meer waar hij mee bezig is. Zoals het opsluiten van vrome geleerden en het sluiten van Quranscholen. Sobhanallah!

Als een dronkaard die alle gevoel met de realiteit heeft verloren zit hij nu nog de laatste dagen van zijn militaire dictatuur uit. In het westen erg populair, maar in eigen land de gebeten hond. Gevolg: hij leeft momenteel in zijn eigen droomwereld met zijn droomdollars die hij van zijn vriend Bush kreeg. De simpele man en vrouw op straat zijn weer eens de dupe geworden van zijn geflirt met de Amerikanen. Hij raakt steeds verder verwijdert van de gewone man op straat, maar hij kruipt steeds dieper bij de mogendheden die vanaf het begin de ellende, dood en verderf naar Pakistan toe hebben brachten. Zijn lot is bezegeld.

Zijn enige hoop in deze maand van Ramadhan is Tauba en het contact met de gewone man weer herstellen. Mijn advies aan Musharraf is dat hij zijn imaan moet gaan checken. Is hij wel wat hij denkt dat hij is. Als blijkt dat hij van binnen niet blij is met de Islam en met de maand Ramadhan, zal hij berouw moeten tonen voor alle broeders die hij laat afslachten als vee. Toon nu berouw, meneer de generaal, anders krijg je nog spijt. Niemand weet wanneer zijn tijd zal komen. En dan is het te laat.

Ya Rabb YA RABB YA-RABB! verlost onze broeders en zusters in Afghanistan, Tsjetsjeni�, Iraq, Palestina, Pakistan, Kashmir en alle andere plekken op de wereld van de tirannen en oorlogsmisdadigers die met hun vliegtuigen, tanks en bommen, de lichamen van de onze moslims verpulveren.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 07:53

salama alykoum beste broeders en zuster ik vind jullie echt mashallah.... jullie staan achter jullie broeders en zusters in irak palestina etc en houden van de mujheden julli zijn de keiharde en mashalallaste van hun allemaal op het forum precies jullie hebben nu geantwoord  ik hou van jullie

Allah akbar!

Allah akbar!

Allah akbar!

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 07:56
WIJ OOK VAN JOU BROEDER
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 08:15
allahoe akbar!!
"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 10:54

 Bismillah Irahman Irahiem Baraka Allahoe Fiekom ya igwan al muslimien

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 11:06
Nou, nou, mensen hou je gezonde verstand bij elkaar. Abou meent een
verband te zien tussen de vreselijke aardbeving en een
homoverbintenis en ziet in zijn liefste dromen honderden mensen aan
touwtjes bungelen omdat ze niet in zijn plaatje passen en hij krijgt ook
nog applaus.
Ik vraag me toch af waar bij jullie de kortsluiting zit...

als er toch al een verband zou bestaan tussen het gedrag van mensen en
zo'n ramp, hetgeen ik betwijfel, dan lijkt me dat eerder te maken hebben
met het gegeven dat juist in dat gebied men al decennias in oorlog leeft
en weigert tot verzoening te komen en met het feit dat daar een der
grootste schurken van deze tijd zich ingegraven heeft en vandaar uit haat
predikt ten aanzien van allen die niet in zijn plaatje passen...


Maar wees gerust; de ramp heeft toch vooral te maken met het gegeven
dat daar twee aardplaten met elkaar botsen en de ene na de andere
aardbeving veroorzaken. Wie daarf woont moet er gewoon mee rekenen
dat vroeg of laat de aarde schudt. net zoals dat mensen die in een gebied
onder de zeespiegel leven er rekening mee moeten houden dat vroeg of
laat de boel onder water komt te staan.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 oktober 2005 om 14:59

Salaam Aleikum

Ik sprak eens een geleerde hij zij me eens, we weten niet wanneer het een straf is voor iemand en we weten niet wanneer het een beproeving voor iemand is alleen  Allah(swt) weet dat dus beste broeders en zusters alleen Allah weet of het een straf is die aardbeving of een beproeving of iets anders DUS LAAT HET OORDEEL AAN HEM OVER INSHA ALLAH.

En inshaAllah zullen we allen sterven aan een martelaarsdood en zullen onze laatste woorden zijn:lailahilalaah (amin)

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 02:29
Ik zou eerst maar eens een greintje barmhartigheid gaan voelen met alle slachtoffers daar, in plaats van Allah voor je eigen oordeelskarretje te spannen. 
Terug naar boven
Tarik02 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tarik02 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 04:03

ina lilahi wa ina ilahay rajioen!

 


�O mijn Heer! Alle lof is slechts aan U verschuldigd, wat past bij Uw Glorieuze Aanwezigheid en Uw Soevereiniteit.�

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 04:17
In eerste instantie geplaatst door het licht

Salaam Aleikum

Ik sprak eens een geleerde hij zij me eens, we weten niet wanneer het een straf is voor iemand en we weten niet wanneer het een beproeving voor iemand is alleen  Allah(swt) weet dat dus beste broeders en zusters alleen Allah weet of het een straf is die aardbeving of een beproeving of iets anders DUS LAAT HET OORDEEL AAN HEM OVER INSHA ALLAH.

En inshaAllah zullen we allen sterven aan een martelaarsdood en zullen onze laatste woorden zijn:lailahilalaah (amin)

 



Daar zeg ik ook amen op.
Terug naar boven
Broeder_Somal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 49
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broeder_Somal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 09:42
Ik sluit me aan bij Pfarrer, amin....
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 09:54
Ach ik dacht dat dit al verwijderd zou zijn:-(
Mensen dit gebeuren is veel te verschrikkelijk om daar onze religieuzen verschillen op los te laten.
Laten we elkaar maar vinden in onze religieuze overeenkomsten zoals bv de noodzaak mensen in nood bij te staan!!
En die mensen zullen het nodig hebben.

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 10:03

Bismillah Irahman Irahiem

Moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen

Voordat sommige broeders en zusters mijn bericht verkeerd hebben begrepen

zoals bv zuster Latifah als je reactie naar mij bedoeld was zuster dan zeg ik nee ik speel niet voor Allah er zijn oellama die beweren dat waar aardbevingen en overstromingen zijn Gadab Allah is zoals ook de Tsunami ramp waarbij zina en al fassad sterk aanwezig was bij de moslims op de getroffen gebieden en Alah Ahlem zo beweerde de Oellamas iniedergeval in Saudie Arabie

 

inshallah zullen diegene die omgekomen zijn bij de aardbevingen in Pakistan

Martelaren zijn als Allah het wil en moge Allah de getroffen moslims bijstaan

dus Pfarrer ik voel wel barmhartigheid voor mijn broeders en zuster dus hou dat nutteloos gepraat voor je aub!

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 oktober 2005 om 10:07

Wa ehleykoomoe salaam warahmatoelah wabarkatoehoe,

Moge Allah hen standvastigheid geven Inch'allah,

Moge Allah deze arme slachtoffers bij staan,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 05:45
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem

Moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen

Voordat sommige broeders en zusters mijn bericht verkeerd hebben begrepen

zoals bv zuster Latifah als je reactie naar mij bedoeld was zuster dan zeg ik nee ik speel niet voor Allah er zijn oellama die beweren dat waar aardbevingen en overstromingen zijn Gadab Allah is zoals ook de Tsunami ramp waarbij zina en al fassad sterk aanwezig was bij de moslims op de getroffen gebieden en Alah Ahlem zo beweerde de Oellamas iniedergeval in Saudie Arabie

 

inshallah zullen diegene die omgekomen zijn bij de aardbevingen in Pakistan

Martelaren zijn als Allah het wil en moge Allah de getroffen moslims bijstaan

dus Pfarrer ik voel wel barmhartigheid voor mijn broeders en zuster dus hou dat nutteloos gepraat voor je aub!

Assalamu alaikum,

in plaats van naar zulke "ulema" te luisteren kun je beter een beetje van je geld overmaken op Giro 800 800, dat is beter voor je ziel.

Pakistan ligt op het indiase subcontinent. Dat subcontinent ligt op een plaat dat relatief snel onder het aziatische continent schuift, ik geloof met iets van 5 milimeter per jaar. Daardoor worden de bergen van de Himalaya nog steeds omhooggestuwd en komen er heel vaak aardbevingen voor in dat gebied. Zoals in alle gebieden met vergelijkbare omstandigheden. Iedereen die niet al te veel spijbelt tijdens aardrijkskunde heeft dat op school geleerd. Daarom komen in bijvoorbeeld Nederland met zijn vele homohuwelijken geen (nauwelijks) aardbevingen voor. Hier zal eerder een overstroming komen.

Nu kan het best zijn dat deze aardbeving een straf van God was voor het een of ander, Allahu alem, maar dan vraag ik me toch af waarom 40.000 mensen moesten sterven vanwege 1 homohuwelijk. Misschien was het wel een straf vanwege al dat geweld tussen soennieten en shi'ieten, of een straf voor de achterlijke dorpsraden die groepsverkrachtingen bevelen bij wijze van "eerwraak". Je kunt op die manier wel duizend verklaringen verzinnen. Niet doen; wees een moslim en help je broeders en zusters zonder oordeel of vooroordeel. Dat geldt voor iedereen natuurlijk!

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 06:02
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

zoals ook de Tsunami ramp waarbij zina en al fassad sterk aanwezig was bij de moslims op de getroffen gebieden en Alah Ahlem zo beweerde de Oellamas iniedergeval in Saudie Arabie

Salaam,

wat een ontzettend domme en / of arrogante ulema wonen er toch in Saudie Arabi�; ik verbaas me er iedere keer weer over. Een van de zwaarst getroffen gebieden door de tsunami waar moslim wonen is Atjeh (Aceh). Atjeh is een provincie in Indonesi� waar de mensen orthodox islamitisch zijn, over het algemeen veel strenger islamitisch dan de rest van het land. Er is al jaren een burgeroorlog aan de gang in Atjeh (net min of meer voorbij) tussen de Atjehers zelf die zelfbeschikking willen en de sharia willen invoeren, en het Indonesische leger.

En nu beweren die Saudische ulema waar je het over hebt dat juist die moslims uit Atjeh, die proberen met de sharia te leven en zeer gelovig moslim zijn, een straf van Allah verdienen vanwege hun gebrek aan moraal?

De enigen die een gebrek aan moraal hebben zijn die ulema zelf, die vrijwel niets gedaan hebben om hun broeders en zusters in nood te helpen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 13:34

Een van de zovele tekenen van het naderen van het Laatste Uur is de toename van het aantal aardbevingen:

Abu Huraira (ra) vertelde dat de profeet Muhammad (saw) zei: �Het Laatste uur zal niet aanbreken tot dat het aantal aardbevingen sterk zal vermeerderen.� (Sahih Bukhari)

Een ander teken van het Laatste Uur is de honger ondanks de hevige regenval, want het water dat naar beneden valt, zal de oogst niet vermeerderen:

Abu Huraira (ra) vertelde dat de Profeet (saw) zei: �Honger zal niet worden veroorzaakt door droogte, maar er zal toch hongersnood zijn. De vele regens zullen niets uit de grond laten groeien.� (Sahih Muslim)

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 14:10

salam,

broeder amier, allahoe ahlem,allah swt ziet dingen die wij niet zien.Allah swt is alwetend, maar waaarom zou allah swt een tsunami sturen naar een gebied waar veel moslims zijn en nog wel de shariha willen invoeren..

salam

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 oktober 2005 om 15:16

Assalamu alaikum broeder Mujaheed,

je hebt gelijk, het zou best een straf kunnen zijn. Maar de onderdrukking van de palestijnen zou ook een straf kunnen zijn, en de oorlog in Irak, Tjetjeni� enz. enz. ook. Wij weten dat niet, de ulema ook niet. Het vreemde vind ik dat de Saudische ulema die zeggen dat die tsunami een straf was voor verdorven moslims schijnbaar niet weten dat juist een gebied getroffen is waar de mensen leven, werken, eten en slapen met de koran en de soenna; namelijk Atjeh. En we zagen hoe weinig hulp er vanuit die hoek (Arabi�) er kwam voor de slachtoffers van die ramp, terwijl de geleerden wel meteen hun oordeel klaar hadden over de slachtoffers. Een trap na, en dat vind ik echt niet kunnen. Ik heb me daar heel boos over gemaakt, en ben dat eigenlijk nog steeds.

Misschien zijn deze rampen een test voor ons, en ik bid voor de slachtoffers. Moge Allah swt in het hiernamaals genadig voor ze zijn. Amien.

Broeder Jiyuu kan ook gelijk hebben. Het is in ieder geval goed altijd te leven alsof je morgen voor Allah subhan wa t'ala verantwoording moet afleggen. En ��n van de dingen die wij verplicht zijn is onze medemensen te helpen alsof het onszelf betrof, nietwaar? Iemand die alles verloren heeft; familie, inkomen, onderdak enz. nog even inwrijven: "Je bent vast een heel slechte moslim anders overkwam je dit niet" zoals die bepaalde ulema doen hoort daar zeker niet bij. Allahu alam.

Wassalam,

Amier.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 04:58

Vergeet vooral niet dat de meest arme mensen het ergst getroffen worden door oorlogen en natuurrampen.

God's wil?

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 05:03

salam,

dat is waar pietjepuk..de armste mensen het ergst getroffen.Dit is iets wat me bij elke natuurramp aan het denken zet.Waarom nou de armen altijd het ergst??? Is dat een beproeving voor de andere mensen..allahoe ahlem..allah swt is alwetend..

wa salam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.