Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Samir A mishandeld

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Samir A mishandeld
    Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:54

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

In de eerste instantie vind ik dat een mens niet geslagen nog mishandeld mag worden ..

Dus keur ik de beiden af zowel het arrestatieteam die Samir A. mishandelde... Komaan je gaat iemand toch geen STRIEMEN of BLAUWPLEKKEN Gaan bezorgen

Er bestaan verschillende sancties maar toch niets gaan slaan!!!

Als Samir A. die de fotograaf Sloeg

Het kan natuurlijk ook andersom geweest zijn dat de fotograaf hem tegenhield en dat Samira A. zich ging verdedigen ... Uiteindelijk kan de fotograaf zeggen wat hij wil daar gaan ze sneller gelijk aan geven (mss is het ben ik wat te achterdochtig) Maar Allahu E3lem You never know...

Maar Khair kort om slagen/mishandelen Keur ik echt AF!!!

Ow jah zijn gedicht daarin tegen sprak me wel aan , ik vond het nog mooi geschreven zo opkomen voor zijn DIEN mash'allah

Tot zover mijn mening hier over,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:55

@Postpentacost

De reden van arrestatie maakt me geen bal uit.  Onschuldig tot het tegendeel bewezen is, zegt je dat wat?
Verder vind ik dat jij het nogal als een futiliteit bekijkt dat ie striemen en blauwe plekken heeft.  Ja dat kan door z'n eigen schuld komen, maar ook door mishandeling.  We weten het gewoon niet.  Als ik jouw reacties lees, zie ik echter wel het denkproces waardoor sommige mensen hem zouden willen mishandelen, en lijkt het mij mogelijk dat ie mishandeld is.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:57

Asalaam Aleikum,

Heel mooi gedicht...

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 14:58
Heel goed; opkomen voor je geloof. Van mij mogen christenen dat ook
veel meer doen. Maar als dat opkomen voor je geloof impliceert dat je
een bedreiging voor de samenleving gaat vormen, dan is het wel wat
anders. Dan verfoei ik zulke rijmpjes.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:00

Het gaat niet om of je christen of moslim bent, iedereen heeft hier dezelfde rechten (en plichten)!

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:02

Vanavond, na zonsondergang, uitgenodigd bij een getrouwd islamitisch stel

Heerlijk gegeten.

Gepraat over Samir en co. Hun antwoord was eenvoudig: Wij komen als vluchtelingen uit Irak. Wij weten het hoe het is om vervolgd te worden, verkracht te worden, vermoord te worden. Laat moslims die kritiek hebben op onze democratie het lef eens hebben naar landen als Afgansitan onder de taliban, Syrie, Egypte, Sauodi Arabie, Libe, Nigeria, etc. gaan.

Dan praten ze anders over de AIVD, anders over de nederlandse politie. Het is pure onwetendheid dat ze praten over wat wij kennen. Echte onderdrukkking.

Maar "zij" ( de slachtoffer-moslims) gaan niet, het lef ontbreekt hen.

Salaam en wordt vervolgd. (zoals ik al beloofd heb in eerdere berichten)

Wil iemand meer inside informatie hebbenover Irak, laat het me weten.

PP

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:06
Reactie op Kimmie;
Juist! En van iedere burger in deze samenleving mag een zekere
solidariteit verwacht worden. En respect voor de rechtsgang ook al is die
niet volmaakt. Iemand die zegt zich niets van de gevestigde rechters en
rechtsorde aan te trekken, zal zich ook niets aan trekken van de wetten
die door die rechters bewaakt en toegepast worden.

En bovendien kan jij niet onder mijn schedeldakje kijken. ik ben een man
van de vrede, maar mensen kunnen het er ook naar maken. Hoolicans
misdragen zich en soms treedt de overheid daar hard tegen op. dan
vallen er klappen. maar als die hoolicans vervolgens zich daar over
beklagen dan zijn het zielige zeurpieten. en dat weten ze ook.
Samir moet zich in ieder geval niet als een zielige zeurpiet opstellen; dat
is slecht voor zijn dien...
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:10
Zo zie je maar die machtsmisbruik, sommige ongelovigen hebben die haat al jegens de moslims en zien zulke actie's als perfecte gelegenheid om hun haat in praktijk te brengen door middel van geweld, jammer dat sommige moslims hieraan meewerken, natuurlijk indien die jongeren inderdaad een aanslag wouden plegen, anders is het nog geweld boven geweld, precies hoe Saddam te werk ging, hij had al een afkeer tegen de oppostitie, maar nadat die oppositie te ver ging in het demonstreren, pakte hij zijn kans en gebruikte daarbij geweld, precies waar Nederland nu naartoe is, ik weet zeker dat het erger gaat worden.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:18
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Zo zie je maar die machtsmisbruik, sommige
ongelovigen hebben die haat al�jegens de moslims en zien zulke actie's
als perfecte gelegenheid om hun haat in praktijk te brengen door middel
van geweld, jammer dat sommige moslims hieraan meewerken, natuurlijk
indien die jongeren inderdaad een aanslag wouden plegen, anders is het
nog geweld boven geweld, precies hoe Saddam te werk ging, hij had al
een afkeer tegen de oppostitie, maar nadat die oppositie te ver ging in
het demonstreren, pakte hij zijn kans en gebruikte daarbij geweld,
precies waar Nederland nu naartoe is, ik weet zeker dat het erger gaat
worden.


Ik vind het een grove belediging aan het adres van onze rechtstaat het
nederlands beleid te vergelijken met het bloedige regime van Sadam
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:23
In eerste instantie geplaatst door Remco


In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Remco

Duidelijk, de Moslims hier lezen wat en
denken meteen dat ze weer iets gevonden hebben om hun slachtofferrol te
versterken.Ja, Samir A is hardhandig aangepakt. Dat is dan ��n
Moslim, weet je hoeveel niet-Moslims ook hardhandig worden aangepakt?
Veel meer. Moet ik daarom als niet-Moslim ineens zielig gaan lopen doen
en ineens wel de rechtstaat erbij halen die ik eigenlijk niet eens
steunt, etc. etc.Met andere woorden, doe niet zo zielig om dit
als je ook niet zielig doet om de vele andere vergelijkbare dingen.
Haal niet ineens de wetten en regels erbij die je eigenlijk verwerpt.


Ok, maar als je oprecht bent (en ik bedoel jou Remco),
geef je toe dat jij nu diezelfde slachtofferrol gebruikt.� 'Omdat
het "niet-moslims" overkomt, moeten moslims ook maar niet zeuren', is
in feite wat je zegt.


Als je het ermee oneens bent, ben je dat altijd, niet nu 's wel en dan 's niet, naargelang in welk hokje het slachtoffer past.



Ik vind het TE hardhandig aanpakken van mensen altijd fout. Je zal mij
alleen geen topic zien openen waarin ik heel zielig ga doen omdat een
van mijn niet-Moslim broeders of zusters te hardhandig is aangepakt. Ik
verwerp het namelijk net zo hard als wanneer een Moslim te hardhandig
wordt aangepakt. Als ik voor al die gevallen een topic ga openen dan
heb ik geen tijd meer voor zaken die er in het leven echt toe doen.

Ik ga in mijn verhaal niet eens in op mijn persoonlijke mening van deze
hardhandige aanpak van Samir A. Ik vind het goed dat hij hardhandig
wordt aangepakt, ik vind het niet goed als daarin te ver wordt gegaan.
Wanneer dat werkelijk gebeurt is dan is dat natuurlijk fout en keur ik
dat af. Ik ga alleen niet het slachtoffer lopen spelen.

Ik vind dat ik in mijn post niet diezelfde slachtofferrol gebruik.



Salaam ALeikum,

Generalisaties beste remco, dat is niet echt positief te noemen. Iedereen doet er aan mee, maar of het verstandig is?

Slachtoffer rol van moslims die het onterecht vinden dat Samir A is opgepakt, daar doel je op als ik je woorden goed begrijp?
Volgens mij gaat het deze mensen meer om het feit dat men de bewijzen niet bekend maakt. Wat voor nut heeft het voor de AIVD om de zogenaamde bewijslast bij schuld achterwege te houden. Ze stoken nu alleen maar onrust in de samenleving door achterdocht te creeren tussen moslims en niet moslims. Want moslims geloven nu denk ik juist zo in het rechtsprincipe hier in NL. Je bent onschuldig tot het moment dat je schuld bewezen is.

En als we realistisch zijn heeft de AIVD of de overheid tot op heden nog niets bewezen. Je kan de overheid op zijn woord geloven, maar was het niet balkenende en zalm die voor de verkiezingen zeiden geld te stoppen in de zorg? Waren het balkenende en Zalm die beloofden de armen te helpen?

De overheid is ook in staat om het volk voor te liegen, dit is geen beschuldiging dit is gewoon simpelweg bewezen. Achterdocht bestaat er, en dat gecombineerd met de huidige sfeertje hier in Nederland veroorzaakt een tegenstelling tussen de verscheidene geloofsgroepen.

Daar kun je alle moslims op aankijken, of een deel van de moslims. Maar of het zin heeft weet ik niet zo goed...

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:40
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Yassira

Assalaamoe Ehleykoom Warahmatoelah Wabarkatoehoe,

In de eerste instantie vind ik dat een mens niet geslagen nog mishandeld mag worden ..

Dus keur ik de beiden af zowel het arrestatieteam die Samir A. mishandelde... Komaan je gaat iemand toch geen STRIEMEN of BLAUWPLEKKEN Gaan bezorgen

Er bestaan verschillende sancties maar toch niets gaan slaan!!!

Als Samir A. die de fotograaf Sloeg

Het kan natuurlijk ook andersom geweest zijn dat de fotograaf hem tegenhield en dat Samira A. zich ging verdedigen ... Uiteindelijk kan de fotograaf zeggen wat hij wil daar gaan ze sneller gelijk aan geven (mss is het ben ik wat te achterdochtig) Maar Allahu E3lem You never know...

Maar Khair kort om slagen/mishandelen Keur ik echt AF!!!

Ow jah zijn gedicht daarin tegen sprak me wel aan , ik vond het nog mooi geschreven zo opkomen voor zijn DIEN mash'allah

Tot zover mijn mening hier over,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien



Als een fotograaf jou tegenhoud door in de weg te staan dan kan je de klappen die Samir A uitdeelde niet aanduiden als zelfverdediging. Je verdedigd jezelf als je wordt aangevallen, die fotograaf ziel hem niet aan met staan waar hij stond.

Je probeert iets goed te praten wat niet goed te praten valt. En toch keur je het later weer af, dat vind ik een beetje tegenstrijdig.
Geen mens mag zomaar iemand een klap geven, niemand, Samir A niet, jij niet, ik niet, niemand niet.

 

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Je hebt het verkeerd begrepen , Dus kan ik het nog maar eens duidelijk maken...

Ik zeg gewoon dat het mss de fotograaf is die Samira A. tegenhield of samira A. sloeg en dat hij uitzelfverdedigen terug sloeg het kan natuurlijk ook anders om maar dat weet niemand ...You never know.. Ik was er niet bij en JIJ ook niet! En jah de media valt ook niet altijd te vertrouwen... Maar Goed...

En voor alle duidelijkheid = ) ik probeer het niet goed te praten "ik KEUR slagen nog mishandeling *AF* ".. Dat verdient zelfs mijn ergste vijand niet (niet dat ik er een heb maar khair)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 15:58
Remco schreef:
Je probeert het weer goed te� praten, waarom kan je niet gewoon
zeggen; Samir A had die fotograaf niet mogen slaan.


lijkt mij duidelijk waarom ze dat niet kan zeggen...
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 16:00

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Best Remco,

 

Wel als je dan toch beweert dat Samira A. hem heeft geslagen al moet ik het nog maar eens duidelijk maken dan is Samir A. in fout...Ik keur het niet goed!

Slaan in het algemeen vind ik Erg en of het nu een moslim is of een andersgelovige of een of een Belg is of een Chinees, Geen Mens op aarde verdient Slagen of mishandeling,

Is het nu duidelijk genoeg??? Inch'allah wel ...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 16:08
Compliment, Yassira!
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 16:34

Dankje wel Postentacost,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 oktober 2005 om 17:59
Grappig dat de meeste moslims Samir meteen in de slachtofferrol plaatsen. ik lees zelfs dat die akelige fotograaf gewoon niet in de weg had moeten lopen. Dan sla je hem vervolgens gewoon op z'n bek? Natuurlijk niet tijdens de ramadan, maar dat was het gelukkig ook niet. Dat Allah het maar vergeve?

't Lijkt me toch gewoon een terroristenverdachte. Die vraag je ook niet of hij vriendelijk mee wil komen. Geen risico nemen. Oppakken die hap.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 06:55

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Grappig dat de meeste moslims Samir meteen in de slachtofferrol plaatsen. ik lees zelfs dat die akelige fotograaf gewoon niet in de weg had moeten lopen. Dan sla je hem vervolgens gewoon op z'n bek? Natuurlijk niet tijdens de ramadan, maar dat was het gelukkig ook niet. Dat Allah het maar vergeve?

't Lijkt me toch gewoon een terroristenverdachte. Die vraag je ook niet of hij vriendelijk mee wil komen. Geen risico nemen. Oppakken die hap.

die fotografen zijn niks anders dan last. en hoe weet jij of hij een terrorist is? door zijn baard? ga dan op kerstmis met een S.W.A.T team klaarstaan op elke hoek van de straat,want dan zul je veel terroriten tegenkomen.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 07:08
Ik zei: 'terroristenverdachte'. Ik weet verder niks. Iemand is in dit land onschuldig tot hij is veroordeeld. Maar je neemt ook met verdachten als AT geen risico's. 't Leven is niet zo ingewikkeld. En Samir heeft bewezen niet echt aardig te zijn. Nogmaals: in dit land sla je ook niet iemand zo maar voor z'n bek. Openlijke geweldpleging heet dat. Hij had toen al weer aangehouden mogen worden. Maar ja, we zijn best een lief land.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 07:31
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Pfarrer

Grappig dat de meeste moslims Samir meteen in de slachtofferrol plaatsen. ik lees zelfs dat die akelige fotograaf gewoon niet in de weg had moeten lopen. Dan sla je hem vervolgens gewoon op z'n bek? Natuurlijk niet tijdens de ramadan, maar dat was het gelukkig ook niet. Dat Allah het maar vergeve?

't Lijkt me toch gewoon een terroristenverdachte. Die vraag je ook niet of hij vriendelijk mee wil komen. Geen risico nemen. Oppakken die hap.

die fotografen zijn niks anders dan last. en hoe weet jij of hij een terrorist is? door zijn baard? ga dan op kerstmis met een S.W.A.T team klaarstaan op elke hoek van de straat,want dan zul je veel terroriten tegenkomen.Hahahahaha........en vergeet 5 december ook niet want dan lopen er nog meer terroristen rond die ook nog eens gezocht worden voor huisvredebreuk(als ie 'snachts door de schoorsteen komt)...kindermishandeling (een ouwe man die kinderen op zn schoot laat zitten en snoepjes uitdeelt maar ze wel dreigt dat als ze niet lief zijn dat ze dan mee moeten in de zak)...dierenmishandeling (laat zn paard over de daken lopen in een periode dat het behoorlijk glad kan zijn door ijs en sneeuw)...slavernij en discriminatie...(zwarte piet)

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 07:39

jaja

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 07:50
In eerste instantie geplaatst door Amier

Wacht even; Zwarte Piet is helemaal geen slaaf, nooit geweest ook. Hij is een knecht, en sinds wanneer mogen zwarte mensen geen knecht zijn? Bovendien is hij "zwart als roet" wat er op duidt dat hij zwart is door het kruipen door de schoorsteen.Van het door een schoorsteen kruipen verander je niet in ��n keer van een Arabier in een Afrikaan met kroeshaar en ontzettend dikke lippen. Hij is een moriaan, dus een arabier uit Spanje.Hahahaha.....en waarom praat hij dan met een achterlijk SURINAAMS accent?...en aangezien de meeste Surinamers hun oorsprong hebben in Afrika kun je begrijpend dat het ontzettend kwetsend is om met de zeer domme neger en knecht te worden geassocie�rd. Mensen leggen de link tussen zwart en dom. Verder is hij ontzettend populair met zijn pepernoten, dus ik zie hier ook geen racisme. Ooohhh...hij is zo geliefd in de Amsterdamse bijlmer waar heel wat zwarte mensen wonen dat ze hem al een aantal malen hebben getrakteerd...niet op pepernoten maar op klappen.. Ja, leer mij Sinterklaas en Zwarte Piet kennen. Broeder Amier.... jij niet weet wat het is om als zwarte mens op en rond 5 december constant de grapjes die als onschuldig worden afgedaan maar ondertussen heel kwetsend zijn te moeten doorstaan. Vrienden van mij blijven op die dag bewust binnen omdat kleine kinderen ze om pepernoten komen vragen. Maar goed...let's stick to the topic..(had het overigens als grapje bedoeld)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 09:55
Nou zeg, lijkt me voor je vrienden een uitstekende gelegenheid om kleine
kinderen blij te kunnen maken. Gewoon een pallet pepernoten inslaan en
al die kindertjes er handen vol van geven als ze er om vragen
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 10:23

Geweld moet proportioneel zijn en anders moet dat juridische gevolgen hebben voor in dit geval de politie. Zou er bij de aanhouding buitensporig veel geweld zijn gebruikt, dan kan die advocaat van die jongen daar wel wat mee gedaan krijgen.

Overigens denk ik niet dat wij de info. hebben - of zullen k�nnen achterhalen anders dan met info. die via de strafzaak bekend wordt - om te kunnen oordelen over de proportionaliteit van het geweld.

 

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 11:13
Heeft Samir a trouwens de Nederlandse nationaliteit?
Wat de striemen en blauwe plekken betreft. Dat zou niet moeten kunnen tenzij hij zich verzet heeft tegen zijn arrestatie.
Mischien dat voor bepaalde personen op grond van psychische gronden een tijdelijk verbod op religie zou moeten zijn.
Mischien een verplichte psychiatrische behandeling?
Maar mensen die geen Nederlandse nationaliteit hebben en die een mogelijk gevaar vormen voor de samenleving gewoon laten afreizen naar hun land van keuze buiten de EU.
Mensen met dergelijke opvattingen die de Nederlandse nationaliteit hebben kun je een heropvoeding geven. eerst een psychiatrisch onderzoek natuurlijk.
Ik vind het te zot voor woorden dat een groepje van hooguit een paar duizend personen een samenleving kan gijzelen met zotte ondermijnende ideeen.
Dat is misplaatste vrijheid.
Het is niet een godsdienst die extreem is. Het zijn mensen die extreem kunnen worden.
En ja je kan dit zien binnen elke godsdienst. Dat noemt men godsdienst waanzin geloof ik.
Dat treedt vooral op bij mensen die de realiteit van de wereld om hun heen niet meer scheiden kunnen met wat ze als een uitleg van hun geloof ervaren.




Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 11:20

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Amier

Wacht even; Zwarte Piet is helemaal geen slaaf, nooit geweest ook. Hij is een knecht, en sinds wanneer mogen zwarte mensen geen knecht zijn? Bovendien is hij "zwart als roet" wat er op duidt dat hij zwart is door het kruipen door de schoorsteen.Van het door een schoorsteen kruipen verander je niet in ��n keer van een Arabier in een Afrikaan met kroeshaar en ontzettend dikke lippen. Hij is een moriaan, dus een arabier uit Spanje.Hahahaha.....en waarom praat hij dan met een achterlijk SURINAAMS accent?...en aangezien de meeste Surinamers hun oorsprong hebben in Afrika kun je begrijpend dat het ontzettend kwetsend is om met de zeer domme neger en knecht te worden geassocie�rd. Mensen leggen de link tussen zwart en dom. Verder is hij ontzettend populair met zijn pepernoten, dus ik zie hier ook geen racisme. Ooohhh...hij is zo geliefd in de Amsterdamse bijlmer waar heel wat zwarte mensen wonen dat ze hem al een aantal malen hebben getrakteerd...niet op pepernoten maar op klappen.. Ja, leer mij Sinterklaas en Zwarte Piet kennen. Broeder Amier.... jij niet weet wat het is om als zwarte mens op en rond 5 december constant de grapjes die als onschuldig worden afgedaan maar ondertussen heel kwetsend zijn te moeten doorstaan. Vrienden van mij blijven op die dag bewust binnen omdat kleine kinderen ze om pepernoten komen vragen. Maar goed...let's stick to the topic..(had het overigens als grapje bedoeld)

Salaam alaikum,

kletskoek. Zwarte Piet is een moriaan uit Spanje, geen Surinamer. Dat hij met een Surinaams accent praat is ook onzin, dat doen alleen geschminkte mannetjes die Zwarte Piet naspelen. Zwarte Piet is ook niet dom, en geen slaaf. Waarom leer je niet eens waar het echt over gaat? Enne... waarom nou weer op klappen trakteren? Dat is pas achterlijk en dom.

Sinterklaas is gewoon een volksfeest met een heilige als centrale figuur. In de loop van de eeuwen zijn daar allerlei dingetjes bij gekomen, zoals Zwarte Piet en het paard op het dak etc. Het is een kinderfeest, dus de personages worden gekarikaturaliseerd. Dus een beetje sukkelige Zwarte Piet, wel stereotiep, maar niet stereotieper dan de tiepetjes die de zwarte comedians in bv de Comedy Factory spelen als ze een blanke nadoen. Waarom moet men zo nodig beledigd worden als een peuter je om snoepjes vraagt? By the way, ik weet heel goed hoe het is om gediscrimineert te worden op huidskleur, o.a. door jouw surinaamse vrienden wel te verstaan.

Ik weet dat het een grapje was, maar ik kon er niet om lachen. Goed, ik ben klaar.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 11:37

En wat betreft Samir A., die jongen schuwt zelf het mishandelen van anderen ook niet, dus op mijn sympathie hoeft hij niet te rekenen. En ik vind zijn gedichten waardeloos.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 13:11
Hey, binnenkort is het 11 november, dan komen er allemaal kinders met lichtjes aan mijn voordeur een liedje zingen over een of andere Sint Martinus (wie hij ook geweest moge zijn, maar gezien al de lichtjes waarschijnlijk een "schijn"-heilige... Foute woordspeling, sorry. )

Dan komen ze bij iedereen bedelen en niet alleen bij de mensen met een iets getintere huidskleur dan ik (waarschijnlijk veel meer getinte huidskleur, gezien de witheid van mijn huid...).

Er is ooit eens geopperd om Zwarte Piet af te schaffen omdat het een vorm van discriminatie zou zijn. Ik geloof dat het zelfs een blanke was die dit opperde. Wat bleek, dat juist de zwarten (sorry voor de generalisering... ) zoiets hadden van... Laat dat toch! Het is een gebruik, volksvermaak. Bovendien staat Zwarte Piet heel positief bekend tegenwoordig! Kijk maar eens naar een aflevering van de Club van Sinterklaas Is toch leuk?!
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2005 om 14:19
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Vanavond, na zonsondergang, uitgenodigd bij een getrouwd islamitisch stel

Heerlijk gegeten.

Gepraat over Samir en co. Hun antwoord was eenvoudig: Wij komen als vluchtelingen uit Irak. Wij weten het hoe het is om vervolgd te worden, verkracht (door amerikanen zker)te worden, vermoord te worden. Laat moslims die kritiek hebben op onze democratie het lef eens hebben naar landen als Afgansitan onder de taliban, Syrie, Egypte, Sauodi Arabie, Libe, Nigeria, etc. gaan.

Dan praten ze anders over de AIVD, anders over de nederlandse politie. Het is pure onwetendheid dat ze praten over wat wij kennen. Echte onderdrukkking.

Maar "zij" ( de slachtoffer-moslims) gaan niet, het lef ontbreekt hen.

Salaam en wordt vervolgd. (zoals ik al beloofd heb in eerdere berichten)

Wil iemand meer inside informatie hebbenover Irak, laat het me weten.

PP

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 03:40

Dat is echter ook een kwestie van je open willen stellen.

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2005 om 13:51
UPDATE:

"

Samir Aakte afscheidsvideo
Samir A. maakte afscheidsvideo
Gepubliceerd op maandag 17 oktober 2005
Terreurverdachte Samir A. heeft in een videoboodschap afscheid genomen van zijn familie en vrienden. De Nationale Recherche beschikt over een kopie van de acht minuten durende boodschap, waarin A. verwijst naar een "daad'' die hij verrichtte.

De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) heeft de kopie aan de recherche gegeven, zo maakte het Openbaar Ministerie maandag bekend. Een woordvoerder van justitie zegt dat de video ,"een belangrijke aanwijzing was om de dreiging zeer serieus te nemen''. De formele aanklacht tegen Samir A. is voorbereiding van moord op politici en voorbereiding van een bomaanslag op een overheidsgebouw, meldden betrouwbare bronnen. De politie verhoorde zijn vrouw vrijdag als getuige."

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.