Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraag over trouwen enz...

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraag over trouwen enz...
    Geplaatst op: 24 oktober 2005 om 07:52

Salaam Aleikum,

Ik heb een aantal vragen hierover: als je gaat trouwen moet je normaal gezien toch de familie ervan op de hoogte brengen? dat geld voor de man en voor de vrouw of is het niet verplicht?mag een man gewoon wel trouwen zonder dat zijn ouders het weten?

Andere vraag is stel je trouwd maar je gaat niet direkt samen wonen is dat erg? of mag dat wel? zodat we toch eerst elkaar geleidelijk aan kunnen leren kennen en de situatie is nog niet direkt zo wegends studie en ex  en dat we nog geen huis hebben dat we direkt samen kunnen wonen is dit haram of geld hier de regel alles mag zolang het in overleg is?

Degene die antwoorden kunnen jullie zoveel mogelijk met daliels werken? ghair inshaAllah.

Ghair InshaAllah mag Allah iedereen een goede moslima of moslim geven en ons leiden naar Zijn licht (amin)

Wa Aleikum Salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 15:56

Salaam Alykoem. Beste Zuster

Opzicht weet ik het antwoord niet, zal het wel opzoeken of vragen aan iemand

die het wel weet.

 

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 16:11

Salaam oe alaikoem

Wat betreft of de man ook mag trouwen zonder dat zijn ouders erbij zijn... Mijn schoonbroer is mijn zus ook zonder zijn ouders om hand komen vragen (hij heeft geen moeder, wel een vader maar die woont in Marokko), toch is hij niet alleen gekomen maar met zijn oom en zijn broer. Dus eigenlijk; ik denk dat een man toch met familie om hand moet komen vragen maar ik geef geen zekerheid.

Wat betreft het samenwonen... Ik heb altijd gedacht dat men eerst mag verloven; om zo elkaar een tijd te leren kennen (bij iedere ontmoeting met een mahram erbij) en dan -als men zeker is van mekaar- trouwen en samenwonen.

Het huwelijkscontract wordt wel getekend als men verloofd is; dus officieel is men dan getrouwd maar woont men nog niet samen...

Hier kan ik eveneens geen zekerheid geven

Ik hoop dat iemand anders het wel kan doen.

Wassalaam oe alaikoem

->Allah swt weet het beste<-

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 17:21
wa'laykoem asalaam

de man heeft de toestemming van zijn ouders niet, het is wel aanbevolen om met zijn ouders over te leggen, want zomaar trouwen is onrespectvol jegens de ouders, de tevredenheid van de ouders is belangrijk.

samenwonen is niet verplicht als men officieel getrouwd is, wallahu a3lem
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 18:18

Asalaam Aleikum,

Ik had ook nog een vraagje....voor wie is het belangrijker om bijvoorbeeld voor de marokkaanse wet te trouwen of de Nikak? Ik stel deze vraag omdat ik het gevoel heb dat als je bij het consulaat trouwt dat het toch een beetje meer een zakelijke formaliteit is. En ik merk dat er eigenlijk best weinig mensen zijn die de Nikah hebben gedaan in mijn eigen vriendenkring. Van sommige mensen hoor ik ook dat als je bij het consulaat trouwt dat het dan een kwestie is van een papiertje invullen en dat er weinig Islam bij komt kijken.

Salaam.

 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.