Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Handjeschud dilemma (vervolg)

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
salafus-salahin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salafus-salahin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Handjeschud dilemma (vervolg)
    Geplaatst op: 18 november 2005 om 11:54

 

  107     Teletekst vr 18 nov          

 ***************************************

    Balkenende:geen ontmoeting Bouterse

 ***************************************

 DEN HAAG Premier Balkenende zal niet de

 hand schudden van Desi Bouterse bij de

 viering van 30 jaar onafhankelijkheid 

 van Suriname in Paramaribo.Balkenende 

 heeft er geen behoefte aan de vroegere

 legerleider te ontmoeten.

 Bouterse is 5 jaar geleden in Nederland

 bij verstek tot 11 jaar cel veroordeeld

 voor betrokkenheid bij drugshandel.Ook

 is hij hoofdverdachte in de zaak van de

 decembermoorden van 23 jaar geleden.

 Het onafhankelijkheidsfeest is komende

 vrijdag.Het is dan voor het eerst sinds

 1975 dat er een Nederlandse premier in

 de voormalige kolonie is.De laatste was

 Joop den Uyl.      

 ***************************************

 volgende  nieuws  financieel  sport   

 

Meneer Balkenende wil geen handje schudden? Heb je dan helemaal niets geleerd van het handjeschud dilemma met Verdonk en de Islamitische geestelijke? Zeer onbeleefd hoor Meneer Balkenende. En dat voor een moderne christelijk democratische �vrijheidstrijder�.

Kan het niet zo zijn dat er meer bloed kleeft aan je eigen handen dan die van de heer D.Bouterse? Afghanistan, Iraq, Schiphol... Ooit bijgehouden hoeveel onschuldige burgers daar zijn gedood met Nederlandse bommen? Die 15 doden 23jaar terug in Suriname waren vijanden van de Staat Suriname die op dat moment met geweld planden een moordaanslag op de gezaghebbers te plegen.In de illegale oorlogen van Afghanistan en Iraq, waar u aan meedoet, sterven er dagelijks een tienvoud aan mensen.

En dan die drugs. Op verstek veroordeeld op grond van een verklaring van een opeens ontsnapte crimineel in Belgie wiens verhaal niet alleen niet meer gechekt kon worden, maar die hij later ook nog eens had ingetrokken. En toch veroordeeld, omdat het OM anders 20 jaar voor niks belastinggeld aan de heer Bouterse heeft verspild. Hadden jullie het geld maar gebruikt voor de corrupte drugsdealende Nederlandse mariniers op de Antillen, waar je ook verantwoordelijk voor bent.

Kan het niet ook zijn dat men jou liever geen hand wil geven ipv andersom? Sommigen zeggen dat het weigeren een hand te geven een grove belediging is. Anderen zien het anders.

Er komt nu een beeld van JPB in me op als een behoorlijk extreem mannetje. Het is maar een hand! Of is het kabinetsbeleid toch nog veranderd op dit punt?

Een familielid

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2005 om 11:14
Sommigen weten olifanten met muizen te kruisen.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 november 2005 om 15:02
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Sommigen weten olifanten met muizen te kruisen.  Hoor wie het zegt
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2005 om 06:42
In eerste instantie geplaatst door salafus-salahin

 

 

Meneer Balkenende wil geen handje schudden? Heb je dan helemaal niets geleerd van het handjeschud dilemma met Verdonk en de Islamitische geestelijke? Zeer onbeleefd hoor Meneer Balkenende. En dat voor een moderne christelijk democratische �vrijheidstrijder�.

Kan het niet zo zijn dat er meer bloed kleeft aan je eigen handen dan die van de heer D.Bouterse? Afghanistan, Iraq, Schiphol... Ooit bijgehouden hoeveel onschuldige burgers daar zijn gedood met Nederlandse bommen? Die 15 doden 23jaar terug in Suriname waren vijanden van de Staat Suriname die op dat moment met geweld planden een moordaanslag op de gezaghebbers te plegen.In de illegale oorlogen van Afghanistan en Iraq, waar u aan meedoet, sterven er dagelijks een tienvoud aan mensen.

En dan die drugs. Op verstek veroordeeld op grond van een verklaring van een opeens ontsnapte crimineel in Belgie wiens verhaal niet alleen niet meer gechekt kon worden, maar die hij later ook nog eens had ingetrokken. En toch veroordeeld, omdat het OM anders 20 jaar voor niks belastinggeld aan de heer Bouterse heeft verspild. Hadden jullie het geld maar gebruikt voor de corrupte drugsdealende Nederlandse mariniers op de Antillen, waar je ook verantwoordelijk voor bent.

Kan het niet ook zijn dat men jou liever geen hand wil geven ipv andersom? Sommigen zeggen dat het weigeren een hand te geven een grove belediging is. Anderen zien het anders.

Er komt nu een beeld van JPB in me op als een behoorlijk extreem mannetje. Het is maar een hand! Of is het kabinetsbeleid toch nog veranderd op dit punt?

Een familielid

Assalamu alaikum,

ik denk dat je nu vooral als Surinamer praat. Overigens inderdaad  hypocriet van meneer Balkenende die wel hartelijk de hand schudt van Bush en trawanten, en zijn eigen hand is nou ook niet bepaald in onschuld gewassen wat dat betreft.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2005 om 09:14
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door salafus-salahin

 

 

Meneer Balkenende wil geen handje schudden? Heb je dan helemaal niets geleerd van het handjeschud dilemma met Verdonk en de Islamitische geestelijke? Zeer onbeleefd hoor Meneer Balkenende. En dat voor een moderne christelijk democratische �vrijheidstrijder�.

Kan het niet zo zijn dat er meer bloed kleeft aan je eigen handen dan die van de heer D.Bouterse? Afghanistan, Iraq, Schiphol... Ooit bijgehouden hoeveel onschuldige burgers daar zijn gedood met Nederlandse bommen? Die 15 doden 23jaar terug in Suriname waren vijanden van de Staat Suriname die op dat moment met geweld planden een moordaanslag op de gezaghebbers te plegen.In de illegale oorlogen van Afghanistan en Iraq, waar u aan meedoet, sterven er dagelijks een tienvoud aan mensen.

En dan die drugs. Op verstek veroordeeld op grond van een verklaring van een opeens ontsnapte crimineel in Belgie wiens verhaal niet alleen niet meer gechekt kon worden, maar die hij later ook nog eens had ingetrokken. En toch veroordeeld, omdat het OM anders 20 jaar voor niks belastinggeld aan de heer Bouterse heeft verspild. Hadden jullie het geld maar gebruikt voor de corrupte drugsdealende Nederlandse mariniers op de Antillen, waar je ook verantwoordelijk voor bent.

Kan het niet ook zijn dat men jou liever geen hand wil geven ipv andersom? Sommigen zeggen dat het weigeren een hand te geven een grove belediging is. Anderen zien het anders.

Er komt nu een beeld van JPB in me op als een behoorlijk extreem mannetje. Het is maar een hand! Of is het kabinetsbeleid toch nog veranderd op dit punt?

Een familielid

Assalamu alaikum,

ik denk dat je nu vooral als Surinamer praat. Overigens inderdaad  hypocriet van meneer Balkenende die wel hartelijk de hand schudt van Bush en trawanten, en zijn eigen hand is nou ook niet bepaald in onschuld gewassen wat dat betreft.

Asalaam Aleikum,

Hypocriete Balkenende schudt inderdaad de met bloed overgoten handen van bush omdat hij hoopt dat nederland ook een stukje van de zwarte taart (lees olie) zal krijgen. Maar bush die zal hem nog niet eens een kruimeltje gratis geven (lees druppeltje)

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2005 om 09:43

Dat er wordt gezegd dat olifanten met muizen worden vergeleken, kan kloppen. De ene handweigering is puur bedoeld als belediging is EN absurd EN chauvinistisch EN hypocriet.

Terwijl de andere simpel te verklaren is: Tijdens zijn leven, gaf de profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) nooit een hand aan een vrouw die geen familie van hem was. En voor een moslim is de Profeet het perfecte voorbeeld. Dat betekent dat andersom moslima�s ook geen hand geven aan het ander geslacht, behalve dan bepaalde familieleden. Dit heeft dus niets te maken met superieurheid van het geslacht, wat islamhaters vaak wel beweren, maar heeft alles te maken met normen en waarden, die vervaagd en vergeten zijn in de westerse samenlevingen. Om alle paden die leiden tot verboden verleidingen te blokkeren, heeft de Islam hier een duidelijk �stopteken� geplaatst. Lichamelijk contact is alleen toegestaan bij getrouwde stellen en bepaalde familieleden.

Amier: Jij weet dat ik niet alleen als een Surinamer klink, maar dat er nog meer speelt. Hahah...

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2005 om 13:04
........
'Het hoort tot iemands islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. (Tirmidzi)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 03:21
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Amier: Jij weet dat ik niet alleen als een Surinamer klink, maar dat er nog meer speelt. Hahah...

Assalamu alaikum,

ik doelde op wat je zei over de decembermoorden en dat drugsgedoe. Er zijn nogal wat mensen, ook surinamers, die daar nogal anders over denken. Ik heb niet het idee dat die Desi Bouta zo lief en onschuldig is als hij zelf zegt, maar ik ben dan ook geen surinamer.

Ik heb trouwens (even off topic) twee nichtjes in Paramaribo. Mijn (ex)schoonzus is surinaamse, mijn broer woont al 15 jaar op Curacao maar zijn dochtertjes wonen sinds 6 maanden in Suriname. Ik wil er graag naar toe gaan om ze op te zoeken; het schijnt ook een echt prachtig land te zijn.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 04:10

As-salamu alaikum Amier saheb,

Suriname is een rijk land. Zonder een strakke hand van een strakke leider zal het nooit uit de problemen raken. het land wordt nog steeds leeggeroofd van aluminium, goud en andere grondstoffen en metalen. Amerika haalt alle aluminium en goud weg, Canada alle goud, weer anderen het hout enz enz. Vanaf de WOII worden de Amerikaanse vliegtuigen met Surinaamse grondstoffen gebouwd. Onlangs heeft venetiaan getekend dat de Amerikanen weer voor 50 jaar goud en bauxiet mogen winnen in ons landje. Dat betekent nog geen 10% voor Suriname en 90% dat naar Amerika gaat. Hetzelfde geldt voor de contracten met de Canadezen. Zij winnen 40.000 kilo goud per jaar uit Surinaamse bodem. Suriname krijgt daarvan slechts 4%. De rest wordt weggebracht. Alleen een strakke militaire leider kan hier een eind aan maken. Venetiaan is de zwarte piet van Balkenende en zal niks kunnen klaarmaken. Wat de drugshandel en alle andere manieren van straatgeld betreft, noem mij 1 minister uit de regering Venetiaan van wie de zoon niet in de drugs zit. Het zal zeer moeilijk gaan. De politieke partij van Desi is de grootste van Suriname en heeft als enige de meeste zetels. Dat is al jaren zo. Om toch groter te blijven dan Desi is de huidige regering weer een samenwerking aangegaan met bijna alle partijen die in Suriname bestaan, ik ben de tel kwijt. Ik gok op de volgende verkiezingen dat deze ex-militair toch weer president wordt.

Je bent van harte welkom in ons Suriname! Het Paradijs op aarde.

 

 

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 04:32

Sallem alleikoum wa rahmatoelilahoe....

Vandaag vier Suriname haar 30 jaar onafhankelijkheid....Aangezien jullie het hier ook over Suriname hebben dacht ik heeeeeeee.......Ghair

Sallem alleikoum

'Het hoort tot iemands islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. (Tirmidzi)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 11:21
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

As-salamu alaikum Amier saheb,


Suriname is een rijk land. Zonder een strakke hand van een strakke
leider zal het nooit uit de problemen raken. het land wordt nog steeds
leeggeroofd van aluminium, goud en andere grondstoffen en metalen.
Amerika haalt alle aluminium en goud weg, Canada alle goud, weer
anderen het hout enz enz. Vanaf de WOII worden de Amerikaanse
vliegtuigen met Surinaamse grondstoffen gebouwd. Onlangs heeft
venetiaan getekend dat de Amerikanen weer voor 50 jaar goud en bauxiet
mogen winnen in ons landje. Dat betekent nog geen 10% voor Suriname
en 90% dat naar Amerika gaat. Hetzelfde geldt voor de contracten met de
Canadezen. Zij winnen 40.000 kilo goud per jaar uit Surinaamse bodem.
Suriname krijgt daarvan slechts 4%. De rest wordt weggebracht. Alleen
een strakke militaire�leider kan hier een eind aan maken. Venetiaan is de
zwarte piet van Balkenende en zal niks kunnen klaarmaken. Wat de
drugshandel en alle andere manieren van straatgeld betreft, noem mij 1
minister uit de regering Venetiaan van wie de zoon niet in de drugs zit.
Het zal zeer moeilijk gaan. De politieke partij van Desi is de grootste van
Suriname en heeft als enige de�meeste zetels. Dat is al jaren zo. Om toch
groter te blijven dan Desi is de huidige regering weer een samenwerking
aangegaan met bijna alle partijen die in Suriname bestaan, ik ben de tel
kwijt. Ik gok op de volgende verkiezingen dat deze ex-militair toch weer
president wordt.


Je bent van harte welkom in ons Suriname! Het Paradijs op aarde.






Slechte zakenlieden, die Surinamers...of gewoon corrupt? Hoe kan het
ook anders, als een belangrijk deel van t volk ge�migreerd is naar
nederland, dat stomme rot land met die onuitstaanbare kaaskoppen.
Terwijl het toch zo'n goede en rechtvaardige tijd was onder Daisy...
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 11:44

Asalaam Aleikum broeder Jiyuu,

Ben je Surinaams?...

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 12:01

Wa alaikoum salaam Rahil Amin,

Yes ik ben van Suri!!! Allaho Akbar!!

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 15:57
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Je bent van harte welkom in ons Suriname! Het Paradijs op aarde.

 

Zet maar vast een bak schaafijs klaar!!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 november 2005 om 21:02

Schaafijs... de klompen en windmolens van Suriname...

Ik eet niet zo makkelijk op straat, en schaafijs smaakt niet meer zoals het vroeger smaakte. Ik kan je wel brengen naar een plek voor een superlekkere rotie of een overheerlijke saoto soep, zelfs een zelfgeschoten hert of wilde haas kan je komen proeven, als je dat laatste aandurft. Je gaat er wel voor in het oerwoud moeten slapen, maar dat kan je wel aan denk ik. Jij bent welkom Amier.

Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 03:12
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Schaafijs... de klompen en windmolens van Suriname...

Ik eet niet zo makkelijk op straat, en schaafijs smaakt niet meer zoals het vroeger smaakte. Ik kan je wel brengen naar een plek voor een superlekkere rotie of een overheerlijke saoto soep, zelfs een zelfgeschoten(haraam voor jullie mijn broeders, koop een hert en slacht hem op een islamitische wijze inshaAllah) hert of wilde haas kan je komen proeven, als je dat laatste aandurft. Je gaat er wel voor in het oerwoud moeten slapen, maar dat kan je wel aan denk ik. Jij bent welkom Amier.

'Het hoort tot iemands islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. (Tirmidzi)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 03:46

haraam voor jullie mijn broeders, koop een hert en slacht hem op een islamitische wijze inshaAllah - Lailat Oelqader

 

Beankt voor je zorgen. Maar maak je niet te druk mijn zuster, er is een speciale manier om op dieren te jagen in het wild en om die halaal te slachten. (Voordat je schiet, zeg je ook bismillah allaho akbar. Voordat het hert, haas, konijn of vogel sterft, snij je nog snel de keel door om het bloed te laten weglopen.) Trouwens, als je in het bos woont, vind je geen slagerswinkel! Tenminste niet binnen een straal van 500 kilometers. Suriname is 5,5 x de grootte van Nederland, 90% pure jungle, waarvan het grootste deel maagdelijk bos.

 

Toen ik nog geen moslims was, een aantal jaren geleden, organiseerde ik jungletrips naar het oerwoud. Het zou geen slecht idee zijn die weer te gaan organiseren maar dan nu gescheiden trips voor mijn broeders en zusters apart. Heerlijk in de natuur slapen en in kano�s op de rivieren varen. Even alle wereldse zaken vergeten en toch veel bijleren in de natuur over medicijnen en andere zaken... wie zou dat nou niet willen?

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 04:27
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Wa alaikoum salaam Rahil Amin,

Yes ik ben van Suri!!! Allaho Akbar!!

Asalaam Aleikum Brada,

Ik ben ook van Suri.....dacht altijd dat ik de enige was hier op het forum. Goed idee trouwens van die jungletrips...zou graag meegaan InsaALLAH. En by the way, Suriname is echt een land waar alle geloven en nationaliteiten vreedzaam naast elkaar wonen. (misschien een tip voor balkenende om eens te kijken hoe de mensen het daar doen). 

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 06:55
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 Ik kan je wel brengen naar een plek voor een superlekkere rotie of een overheerlijke saoto soep, zelfs een zelfgeschoten hert of wilde haas kan je komen proeven, als je dat laatste aandurft. Je gaat er wel voor in het oerwoud moeten slapen, maar dat kan je wel aan denk ik. Jij bent welkom Amier.

Lijkt me fantastisch! Ik neem je aanbod graag aan insha Allah, als ik wat meer vermogend ben in de toekomst; ik wil ook graag op hadj en op vakantie naar Turkije naar mijn schoonfamilie etc. Ik heb ook al uitnodigingen staan voor Irak en Syri�, en ik wil overal wel naartoe, maar helaas kost dat allemaal geld (tickets etc.) en geld is iets wat ik zoveel heb helaas. Ook heb ik een vrouw die er ook wat over te zeggen heeft natuurlijk, en als we moeten kiezen tussen samen naar Turkije of ik alleen naar Suriname (of samen), dan vrees ik toch dat de familie op de eerste plaats gaat komen. Maar ik heb dus ook familie in Suriname nu, dus ik heb ook een argument, haha!

Slapen in het oerwoud, zelf je voedsel vangen en / of plukken, zo dicht bij de natuur als maar mogelijk is... de zevende hemel voor mij! Ik ga vaak in de zomer kamperen met een vriend van mij waarbij we dat ook zo proberen, maar dan in Nederland, dus dan moet je ook nog uitkijken dat je niet gesnapt wordt voor "wildkamperen" en stropen. Eerlijk gezegd vangen we dan alleen vis die we dan klaarmaken; ik heb wel geprobeerd een konijn of eens of gans te vangen, maar dat is me tot nu toe niet gelukt, maar dat komt ook omdat we het niet echt heel hard geprobeerd hebben en ik weet niet of strikken zetten islamitisch gezien verantwoord is; je verstikt een dier dan tenslotte. Ik heb het nog nooit gedaan in ieder geval. En met een geweer rondlopen is ook niet zo verstandig hier, dus met pijl en boog dan maar, maar dat is niet zo makkelijk als het lijkt. Vissen is dan een stuk eenvoudiger, met een hengel of met een net.

Kortom, graag! Wat kost een ticket Suriname vandaag de dag eigenlijk?

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 03:06
As-salamu alaikum Rahil Amin en Amier,

Het heeft me toch weer aan het nadenken gezet. Zoals ik al zei, organiseerde ik vroeger jungletrips naar de binnenlandse oerwouden van Brazilie en Suriname. Als er genoeg interesse van mijn moslimbroeders en zusters blijkt te zijn, kan ik de boel weer opstarten. Ik zal dan wel een ander reisschema met aktiviteiten moeten opzetten. Maar dat is zo gebeurd. Ik doe nog Isticharah hiervoor. Ik heb een groot (even groot als Utrecht) stuk land in Suriname waar er gejaagd en gevist kan worden, maar waar je ook van alles kunt leren over medicinale planten en bomen, en waar je binnen drie minuten volledig tot rust bent en alle wereldse zaken vergeet. Dat laatste kan ik garanderen! En als je achteraf zou besluiten om in de mooie natuur te blijven wonen, kan dat natuurlijk ook. De meeste van ons zijn nu nog gastvrij. (Nadat iemand van het Rotterdamse LPF gemeentebestuur naar Suriname reisde om het stadhuis in Paramaribo over het vreemdelingenbeleid te adviseren, zijn we wel iets achteruit gegaan wat betreft die gastvrijheid.)

Ik heb lang nagedacht of ik weer iets in deze richting zou moeten beginnen. Aangezien de natuur en de jungle mijn tweede huis is, hoefde ik nu niet lang na te denken. Enige nadeel van alles is dat de tickets naar Suriname meestal duur (600-850 euro) zijn. Via het reisburo zou ik misschien aan goedkopere groepstarieven kunnen komen. Ik zal het allemaal nog bekijken.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 03:37

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Bouterse biedt excuses aan voor decembermoorden

PARAMARIBO � De Suirnaamse oud-legerleider Desi Bouterse heeft zondag voor het eerst in het openbaar excuses aangeboden voor de decembermoorden in 1982. Hij deed dat tijdens een bijenkomst voor jongeren. Dit meldde de Surinaamse televisie zondagavond.

------------------------------------------------------------ ------------

Nabestaanden Decembermoorden: �excuses misplaatst�

PARAMARIBO - Nabestaanden van de vijftien slachtoffers van de Decembermoorden in 1982 reageren afwijzend op de openbare excuses die oud-legerleider Desi Bouterse zondagavond heeft uitgesproken.

,,Het recht moet gewoon zijn beloop hebben, er is geen enkele rechtvaardiging voor de Decembermoorden'', zei de Surinaamse jurist Freddie Kruisland. Kruisland vertegenwoordigt de nabestaanden van de vijftien slachtoffers van die moorden.

Hij bracht in herinnering dat aan de Groep van Zestien die onder leiding van Bouterse op 25 februari 1980 een staatsgreep pleegde, twee maanden later amnestie werd verleend. ,,Men had moeten weten dat er toen sprake was van een eerste en laatste kans en men heeft het t�ch weer gedaan.''

Ook Betty Goede van de Organisatie voor gerechtigheid en Vrede (OGV) vindt de verontschuldigingen van Bouterse misplaatst. ,,Het slaat nergens op'', zegt Goede. Na bijna 25 jaar kan Bouterse zich volgens haar geen excuses aanbieden voor moorden.

Bouterse heeft geen respect voor de nabestaanden en ook niet voor het leven van de slachtoffers, oordeelt Goede. Het strafproces rond de Decembermoorden moet binnen afzienbare tijd beginnen en volgens de OGV-voorzitter en Kruisland moet Bouterse dat rustig afwachten.

Het is ook nooit goed�.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 04:28
wat een onnozele vergelijking: het verdonk gedoe en nu bouterse/balkenende. vergelijking getuigt van weinig inzicht. einde van de zin van dit topic. 
שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 05:48

Hi,

 

wat een onnozele vergelijking: het verdonk gedoe en nu bouterse/balkenende. vergelijking getuigt van weinig inzicht. einde van de zin van dit topic. 

 

Blijkbaar heb jij te weinig inzicht. Ik vind Dhr. Bouterse net als elk ander persoon. Geen handje schudden vind ik beledigend en onrespectvol tegenover hem. Jij hebt blijkbaar andere manieren.

 

Gegroet,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 05:55
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hi,

 

wat een onnozele vergelijking: het verdonk gedoe en nu bouterse/balkenende. vergelijking getuigt van weinig inzicht. einde van de zin van dit topic. 

 

Blijkbaar heb jij te weinig inzicht. Ik vind Dhr. Bouterse net als elk ander persoon. Geen handje schudden vind ik beledigend en onrespectvol tegenover hem. Jij hebt blijkbaar andere manieren.

 

Gegroet,

 

Marocaantje

Misschien bedoelt hij de reden. Tussen religieus weigeren en politiek weigeren zit wel degelijk een verschil. Ik vind weigeren in het algemeen beledigend maar schud ook liever geen handjes met bijv. een oorlogsmisdadiger.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 06:00

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehe,

 

Misschien bedoelt hij de reden. Tussen religieus weigeren en politiek weigeren zit wel degelijk een verschil.

 

Inderdaad, tussen religieus weigeren en politiek zit wel een verschil. Ik heb ook niet beweerd dat er geen verschil in zat, maar daar had ik het dus niet over.

 

Ik vind weigeren in het algemeen beledigend maar schud ook liever geen handjes met bijv. een oorlogsmisdadiger.

 

Daar ben ik het wel mee eens, al vind ik wel dat als er pas echt bewijzen zijn dat er sprake is van een �oorlogsmisdadiger� je zo ook iemand kan noemen. Sommigen zullen denk ik wel weten waar ik het over heb.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 06:44

Als er iemand een moordaanslag op Beatrix wil plegen, deze voorbereidt en op heterdaad wordt betrapt. Wat voor een straf staat er zo iemand te wachten?

 

Laat mij je vertellen, als ik leider van een land ben en er wordt in oorlogstijd een moordaanslag/staatsgreep op mij beraamd en de �slechts� 15 daders worden opgepakt. Zoals in Suriname 25 jaar terug. Zou ik net als Bouterse hoogstwaarschijnlijk ook de daders laten executeren. Ik vind er niets vreemds aan. In welk land gebeurt dat niet?

 

Die zogenaamde excuses neem ik niet serieus. Ik was er niet bij en heb het niet met eigen oren gehoord. Als die excuses er echt zijn geweest, zal er wel een politiek motief achter schuilen. Bouterse is al jaren voorzitter van de grootse politieke partij van Suriname. De huidige pro-nederland coalitie is ontstaan uit alle (9 of 15?!!!) andere losse partijen die er in Suriname bestaan. Bouterse zijn partij is al jaren de grootste en de komende verkiezingen hoopt hij bij winst natuurlijk niet door Nederland in isolement te raken. Nederland heeft al 25 jaar tevergeefs op de internationale agenda staan om Bouterse te besmeuren. Miljoenen aan Nederlands belastinggeld is erin gepompt zonder enig resultaat tot nu toe en dankzij de nederlanders is op 1 dag voor het verjaringstermijn de grondwet van Suriname gewijzigd. Alles om Bouterse te kunnen blijven treiteren.

 

Ik vind weigeren in het algemeen beledigend maar schud ook liever geen handjes met bijv. een oorlogsmisdadiger.

 

Oorlogsmisdadigers? Gevoelige lezers zijn gewaarschuwd deze link niet openen. Deze upgeloade foto bevat afschuwelijke beelden van een massa-executie van Indonesische burgers in Java door de Nederlanders. www.myfilestash.com/userfiles/moslim/massaexecutie%20java%20 nederlanders.jpg

 

Bouterse wordt door een meerderheid in Suriname nog altijd gezien als een geboren held om het op te nemen tegen de ex-slavendrijvers uit Europa.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 07:07
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Als er iemand een moordaanslag op Beatrix wil plegen, deze voorbereidt en op heterdaad wordt betrapt. Wat voor een straf staat er zo iemand te wachten?

 

Laat mij je vertellen, als ik leider van een land ben en er wordt in oorlogstijd een moordaanslag/staatsgreep op mij beraamd en de �slechts� 15 daders worden opgepakt. Zoals in Suriname 25 jaar terug. Zou ik net als Bouterse hoogstwaarschijnlijk ook de daders laten executeren. Ik vind er niets vreemds aan. In welk land gebeurt dat niet?

 

Die zogenaamde excuses neem ik niet serieus. Ik was er niet bij en heb het niet met eigen oren gehoord. Als die excuses er echt zijn geweest, zal er wel een politiek motief achter schuilen. Bouterse is al jaren voorzitter van de grootse politieke partij van Suriname. De huidige pro-nederland coalitie is ontstaan uit alle (9 of 15?!!!) andere losse partijen die er in Suriname bestaan. Bouterse zijn partij is al jaren de grootste en de komende verkiezingen hoopt hij bij winst natuurlijk niet door Nederland in isolement te raken. Nederland heeft al 25 jaar tevergeefs op de internationale agenda staan om Bouterse te besmeuren. Miljoenen aan Nederlands belastinggeld is erin gepompt zonder enig resultaat tot nu toe en dankzij de nederlanders is op 1 dag voor het verjaringstermijn de grondwet van Suriname gewijzigd. Alles om Bouterse te kunnen blijven treiteren.

 

Ik vind weigeren in het algemeen beledigend maar schud ook liever geen handjes met bijv. een oorlogsmisdadiger.

 

Oorlogsmisdadigers? Gevoelige lezers zijn gewaarschuwd deze link niet openen. Deze upgeloade foto bevat afschuwelijke beelden van een massa-executie van Indonesische burgers in Java door de Nederlanders. www.myfilestash.com/userfiles/moslim/massaexecutie%20java%20 nederlanders.jpg

 

Bouterse wordt door een meerderheid in Suriname nog altijd gezien als een geboren held om het op te nemen tegen de ex-slavendrijvers uit Europa.

Salaam Alaikum jiyuu,

Je laat duidelijk je emotie spreken in dit geval. Logisch als je een Surinamer bent.

Waar ik mij vanaf mijn puberteit al groen en geel aan erger is de schandalige houding ten opzichte van de nabestaanden van de slaven. 

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 07:29

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Als er iemand een moordaanslag op Beatrix wil plegen, deze voorbereidt en op heterdaad wordt betrapt. Wat voor een straf staat er zo iemand te wachten?

 

Laat mij je vertellen, als ik leider van een land ben en er wordt in oorlogstijd een moordaanslag/staatsgreep op mij beraamd en de �slechts� 15 daders worden opgepakt. Zoals in Suriname 25 jaar terug. Zou ik net als Bouterse hoogstwaarschijnlijk ook de daders laten executeren. Ik vind er niets vreemds aan. In welk land gebeurt dat niet?

 

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Via de media wordt er wat dit betreft alleen eenzijdige informatie doorgegeven heb ik het gevoel.

 

Die zogenaamde excuses neem ik niet serieus. Ik was er niet bij en heb het niet met eigen oren gehoord. Als die excuses er echt zijn geweest, zal er wel een politiek motief achter schuilen.

 

Ik heb het alleen van internet, dus het zou best kunnen zijn dat er geen sprake was van excuses aanbieden. Dat weet ik verder niet�

 

Oorlogsmisdadigers? Gevoelige lezers zijn gewaarschuwd deze link niet openen. Deze upgeloade foto bevat afschuwelijke beelden van een massa-executie van Indonesische burgers in Java

door de Nederlanders.

 

 Bouterse wordt door een meerderheid in Suriname nog altijd gezien als een geboren held om het op te nemen tegen de ex-slavendrijvers uit Europa.

 

Goed om te zien op het forum dat er ook mensen zijn die hier anders over denken.

 

Je laat duidelijk je emotie spreken in dit geval. Logisch als je een Surinamer bent.

 

Hoezo �logisch als je een Surinamer bent�? Er zijn ook Surinamers die het hier helemaal niet mee eens, dus zo logisch is het niet. Overigens ben ik het met Jiyuu eens en ben ik geen Surinaamse.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 07:50

Assalaam Aleikom,

Ik weet het niet. Ik ben niet erg goed op de hoogte wat zich daar afgespeelt heeft. Dus daar meng ik me niet in. Weet er niet genoeg vanaf. Mijn reactie was ook niet op die specifieke persoon gericht.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2007 om 09:42
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Als er iemand een moordaanslag op Beatrix wil plegen, deze voorbereidt en op heterdaad wordt betrapt. Wat voor een straf staat er zo iemand te wachten?

 

Laat mij je vertellen, als ik leider van een land ben en er wordt in oorlogstijd een moordaanslag/staatsgreep op mij beraamd en de �slechts� 15 daders worden opgepakt. Zoals in Suriname 25 jaar terug. Zou ik net als Bouterse hoogstwaarschijnlijk ook de daders laten executeren. Ik vind er niets vreemds aan. In welk land gebeurt dat niet?

 

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Via de media wordt er wat dit betreft alleen eenzijdige informatie doorgegeven heb ik het gevoel.

 

Die zogenaamde excuses neem ik niet serieus. Ik was er niet bij en heb het niet met eigen oren gehoord. Als die excuses er echt zijn geweest, zal er wel een politiek motief achter schuilen.

 

Ik heb het alleen van internet, dus het zou best kunnen zijn dat er geen sprake was van excuses aanbieden. Dat weet ik verder niet�

 

Oorlogsmisdadigers? Gevoelige lezers zijn gewaarschuwd deze link niet openen. Deze upgeloade foto bevat afschuwelijke beelden van een massa-executie van Indonesische burgers in Java

door de Nederlanders.

 

 Bouterse wordt door een meerderheid in Suriname nog altijd gezien als een geboren held om het op te nemen tegen de ex-slavendrijvers uit Europa.

 

Goed om te zien op het forum dat er ook mensen zijn die hier anders over denken.

 

Je laat duidelijk je emotie spreken in dit geval. Logisch als je een Surinamer bent.

 

Hoezo �logisch als je een Surinamer bent�? Er zijn ook Surinamers die het hier helemaal niet mee eens, dus zo logisch is het niet. Overigens ben ik het met Jiyuu eens en ben ik geen Surinaamse.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

Salaam Alaikum Marocaantje,

Jiyuu reageert doorgaans in de lijn van de Islam (vaak zelfs als voorbeeld) kalm en feitelijk. Als je stelt je vijanden op een rij te willen stellen om vervolgens om te brengen na een poging tot aanslag of staatsgreep, reageer je volgens mij niet in de lijn van barmhartigheid, een mooi staaltje van barmhartigheid was hoe Mohammed, vrede zij met hem, zijn grootste vijanden die hem om wilde brengen in leven liet en ze vergaf. Omdat jiyuu van Surinaamse afkomst is, spreekt zijn bijdrage enige iritatie uit, jiyuu reageerde ook op het feit dat Bouterse een oorlogsmisdadiger zou zijn, in dat licht werd een foto getoond van echte oorlogsmisdadigers (toevallig Hollanders), dat was toch een emotioneel geinspireerde vergelijking. Voor de een ben je een vrijheidsstrijder, voor de ander een terrorist. Bouterse heeft fouten gemaakt tijdens het beging van zijn bewind, lees de decembermoorden welke toch op zijn conto geschreven kunnen worden. Later echter heeft hij veel goede dingen gedaan voor de Surinaamse bevolking, in mijn ogen is hij geen grote boef. Hij is veel meer een charismatische man die fouten heeft gemaakt maar nog steeds veel invloed heeft in Suriname.

Daarom mijn Suri vergelijking, het was zeker geen kritiek.

Wa Salaam Alaikum

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.