Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Deze man moet je kennen

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Deze man moet je kennen
    Geplaatst op: 28 november 2005 om 17:02
Goedheid
Ahmad heeft overgeleverd dat Abie Djarie Al Hadjmie het volgende heeft gezegd, 'Ik kwam bij de boodschapper van Allah en zei vervolgens, 'O boodschapper van Allah, wij zijn een volk van de woestijn, dus leer ons iets dat Allah voor ons van nut zal maken' Hij zei, 'Onderschat niets van het goede, al was het dat je jou emmer leegt in de emmer van diegene die om water vraagt, of al was het dat je met je broeder praat met een lachend gezicht'. [Overgeleverd door Ahmad]. De Profeet, vrede zij met hem zei ook, 'Wie in Allah gelooft en de laatste dag benadeelt zijn buurman niet, is hartelijk voor zijn gasten en spreekt alleen maar goed of zwijgt'. [Overgeleverd door Imaam Bukharie en Imaam Muslim].



Eerlijkheid
Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet, vrede zij met hem, liep op een markt langs een hoop etenswaren die niet gewogen waren. Hij stak zijn hand erin en voelde nattigheid aan zijn vingers. Daarop heeft hij gevraagd, 'Eigenaar van deze etenswaren, wat is dit?' Deze zei, 'O gezant van Allah, het komt door regen'. Toen zei hij, 'Je had het bovenaan kunnen leggen zodat de mensen het konden zien'. Vervolgens zei hij, 'Wie bedriegt hoort niet bij ons'. [Overgeleverd door Imam Muslim en Tirmidhie].
 


Roddelen
Overgeleverd door Ibn Mas�ood die zei, 'Wij waren met de profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, toen een man opstond en wegging. Gelijk zei een ander man iets kleinerends over hem. De profeet, Allah's vrede en zegen zij met hem, zei, 'Maak tussen je tanden schoon', Hij zei, 'Waarom moet ik tussen mijn tanden schoonmaken? Ik heb geen vlees gegeten'. Hij zei, 'Je hebt je broers vlees gegeten'. [Overgeleverd in Saheeh Al Albaani].
 


Je moeder, je moeder, je moeder
Abu Huraira, moge God tevreden over hem zijn, heeft overgeleverd, 'Een man kwam naar de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem en zei, 'O gezant van God, wie heeft het meeste recht op mijn goede behandeling?'. Hij zei, 'Je moeder' De man zei, 'En wie daarna?'. Hij ze, 'Je moeder'. De man zei, 'En wie daarna?' Hij zei, 'Je moeder' De man zei, 'En daarna?' Hij zei, 'Daarna je vader'.
 


De sterke man
De profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd, 'De sterke man is niet degene die goed worstelt, maar degene die controle over zichzelf heeft tijdens een aanval van woede'. [Overgeleverd door Imam Moslim].
 


De wereld
De profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd, 'De wereld is een gevangenis voor een gelovige, en een paradijs voor de ongelovige'. [Overgeleverd in Sahih Muslim]. En deze profeet, vrede en zegeningen zij met hem zei, 'Leef op de wereld alsof je een vreemdeling of een reiziger bent'.
 


Aalmoes
Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd dat de Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd, 'Een ieder is verplicht tot het geven van een aalmoes. Elke dag dat de zon opgaat en je treft een rechtvaardig oordeel tussen twee mensen dan is dat een aalmoes. Het helpen van een man bij het bestijgen van zijn beest of zijn goederen helpen daarop neer te leggen, een vriendelijk woord uiten, elke stap die wordt gezet in de richting van de moskee om het gebed te verrichten en het vuil opruimen van de weg al deze daden zijn een aalmoes. En als een moslim iets plant of zaait, en als een vogel of een mens of een beest daarvan eet, wordt hem dat als aalmoes toegerekend'. [Dit hadith is overgeleverd door Bukhari en Muslim].
 


Mieren
Abu Huraira rapporteerde dat de Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, door een mier werd gebeten en hij vertelde een verhaal van een ander profeet van vroeger die hetzelfde was overkomen. Die profeet had een mierenbeet gekregen, en in zijn boosheid beval hij dat het hele mierennest uitgeroeid moest worden. Daarop wees God deze profeet terecht met volgende woorden, 'Omdat ��n mier jou gestoken heeft, heb jij een volledige gemeenschap die mij verheerlijkte uitgeroeid'. [Overgeleverd door Imam Bukhari en Imam Muslim].
 


Zucht naar rijkdom
De profeet, Allah's vrede zij met hem, heeft gezegd, 'Twee hongerige wolven die bij een kudde schapen worden losgelaten doen niet meer schade dan de zucht van een mens naar rijkdom en positie aan zijn geloof'. [Tirmidhi].
 


Gebed
De Profeet Muhammad heeft gezegd, 'Als iemand van jullie een rivier voor zijn huis zou hebben, waarin hij zichzelf elke dag vijf keer zou wassen, zou er dan iets van viezigheid op hem blijven?' De metgezellen zeiden, 'Nee, er zal niets van viezigheid op het blijven'. De profeet zei toen, 'Zo zijn ook de vijf gebeden, Allah scheldt er de zonden mee kwijt'. [Overgeleverd in Boecharie en Muslim]. En hij zei, 'Wanneer je opstaat voor het gebed, bid dan alsof het je laatste gebed is'. [Dit is een Saheeh hadith].
 


Welvaart
De Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem zei, 'Welvaart bestaat niet uit grote rijkdom, maar het bestaat uit tevredenheid'. [Overgeleverd Bukharie]. En de profeet, vrede zij met hem, heeft ook gezegd, 'Wees tevreden met de dingen die God je gegeven heeft, en je zal tot rijkste der mensen behoren'.
 


Berouw
De Profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd, 'God heeft een deur gemaakt, op dezelfde dag dat Hij de hemelen en de aarde schiep. De breedte van deze deur is net zolang als een reis van 70 jaar. Deze deur is aan de westkant. Hij laat deze deur open tot de Dag des Oordeels'. De profeet vroeg aan de metgezellen of zij wisten wat deze deur was, zij antwoordden, 'Nee, boodschapper van Allah'. De profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'De deur is de deur van berouw'.
 


Jihad
De profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Een uur staan in de gelederden van strijd is beter dan 60 jaar staan in gebed'. [Overgeleverd in Sahih al Jami].
 


Zonden
Aboe Ayoub Al-Ansari verhaalt dat hij de boodschapper van Allah, vrede zij met hem, heeft horen zeggen, 'Als jullie niet gezondigd hadden, had Allah schepselen geschapen die wel gezondigd zouden hebben en dan om vergeving gevraagd zouden hebben, opdat hij hen kon vergeven'. [Overgeleverd in Muslim].
 


Dieren
Deze profeet vertelde over een man die erg dorstig werd toen hij op een weg liep. Hij vond een put, klom erin, dronk en kwam eruit. Hij zag een hijgende hond aankomen, die aarde likte van de dorst en zei, 'Deze hond heeft net zoveel dorst als ik heb gehad'. Hij ging de put weer in en vulde zijn schoen met water en gaf de hond te drinken tot die zijn dorst leste. Allah prees zijn daad en heeft hem vervolgens vergeven. De metgezellen vroegen, 'Worden wij dan beloond voor het behandelen van dieren?' Hij zei, 'Je wordt voor elke levend schepsel beloond'. [Overgeleverd in Bukhari en Muslim].
 


Vergeving
De Profeet zei, 'Een man had grote zonden tegen zichzelf begaan, en toen de dood naderde, beval hij zijn zoons, 'Als ik overleden ben, verbrand mij' vermaal mij dan en strooi mijn as in de zee, want bij Allah, als mijn Heer mij te pakken krijgt, dan zal Hij mij op zo'n manier straffen als Hij niemand anders heeft gestraft'. Dit deden zij met hem. Toen zei Hij tegen de aarde, 'Breng voort wat je hebt genomen' en daar was hij. En Hij zei tegen hem, 'Wat heeft jou ingegeven om te doen wat je deed?'. Hij zei, 'Angst voor U, O mijn Heer!' en om deze reden vergaf Hij hem. [Overgeleverd in Muslim].
 


Liefde
Aboe Horairah verhaalt dat de Profeet, vrede zij met hem, zei, 'Bij Hem in Wiens Hand mijn ziel is, jullie zullen het paradijs niet binnengaan voordat jullie geloven en jullie zullen niet geloven voordat jullie van elkaar houden. [Overgeleverd in Moslim].
 


Kinderen
In de moskee leidde een keer de Proeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, het gebed. Toen ze bij de Sojoed kwamen, dat is wannneer je met je gezicht tegen de grond ligt, stopte de profeet, vrede zij met hem, en bleef in die positie lang staan, iedereen moet de imam volgen in wat hij doet dus ze bleven met hem in die positie, want er waren kleine kinderen op zijn rug geklomen om te spelen en dus moest iedereen in die positie blijven. Toen heb gebed was afgelopen vroegen de mensen hem waarom hij zo lang in Sojoed bleef staan, Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, zei, 'Ik wou hun spel niet verstoren'.
 


Woede
Aboe Horairah verhaalt dat een man naar de profeet, vrede zij met hem, ging om een goede raad te vragen. 'Wordt niet kwaad' antwoordde de Profeet. De man herhaalde zij vraag telkens en de Profeet antwoordde telkens, 'Wordt niet kwaad'. [Overgeleverd door Bukharie]. Overgeleverd door Annas dat de Profeet, vrede zij met hem, zei, 'Wie zijn woede bedwingt, Allah zal zijn bestraffing van hem afhouden'. [Overgeleverd door Tirmidhi].
 


Vrouwen
De Profeet Muhammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd, 'Wanneer een vrouw haar vjjf gebeden doet en elke maand Ramadan vast en kuis is en niet ongehoorzaam is jegens haar man, deel haar dan mede, dat zij het paradijs binnen mag treden, door welke deur zij ook kiest'. [Overgeleverd door Ahmad Ibn Hanbal]. En hij zei ook, 'Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen'. [Overgeleverd door Muslim].
 


Uiterlijk
Ali zei dat de Profeet Ibn Mas'oed iets uit de top van een boom liet halen. Toen hij in de boom klom, zagen de metgezellen van de Profeet de benen van Ibn Mas'oed en ze moesten lachen om zijn dunne benen. De Profeet zei, 'Waarom lachen jullie? Zeker, Abdoellah's been zal zwaarder wegen op de weegschaal op de Dag van de Opstand dan de berg Oehoed.' [Overgeleverd door Ahmad]. En de profeet zei ook, 'God de Verhevene kijkt niet naar jullie lichamen. En hij kijkt niet naar jullie uiterlijk, maar Hij kijkt naar jullie harten'. [Overgeleverd door Imam Moslim].
 


Vriendelijkheid
De Profeet, Allah's vrede en zegeningen zij met hem zei, 'Er is geen goedheid in een persoon die niet vriendelijk of aardig is'. [Sahih]. De profeet zei ook in een ander hadith, 'Geef datgene wat aan jou is toevertrouwd terug aan degene die jou heeft vertrouwd, bedrieg niet degene die jou heeft bedrogen'. [Overgeleverd in Tirmidhi]. En, 'O Moslimvrouwen! kijk er niet op neer je buurvrouw vriendelijkheid te betonen al is het maar het schenken van een geitepoot'. [Deze hadith is overgeleverd door Imam Bukharie en Muslim].
 


Aanbidding
De profeet Mohammad, onze grote voorbeeld, was altijd bezig met aanbidding. Zijn knie�n bloedden van de gebeden en hij ging kruipend naar zijn bed na de lange gebeden die hij verrichte in het geheim. Het ging zelfs zo ver dat mensen tegen hem zeiden, 'O boodschapper van God, al uw zonden zijn door God vergeven, moet u niet wat rustiger aandoen?' Hij zei, 'Moet ik dan geen dankbare dienaar zijn?' [Overgeleverd door Tirmidhie].
 


Ouders
De profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, heeft gezegd, 'De daad om plichtsgetrouw tegenover je ouders te zijn is een daad die de middelste deur van de hemel opent. Werk dus om het te verkrijgen [i.e. Door plichtsgetrouw tegenover je ouders te zijn] of verlies het'. [Overgeleverd door Tirmidhi].
 


Zeg nou eens eerlijk o verwerpers van Islam, zijn dit de woorden van een valse profeet? Wie dit allemal goed leest zal niet durven zeggen dat Mohammad een valse profeet kon zijn. Alles wat hij deed deed hij voor het hiernamaals en om God tevreden te stellen. Duizenden gingen hem volgen, onder wie Christen, Joden, Veelgoden aanbidders en atheisten. Ze stonden bekend om hun kennis, er zijn prachtige verhalen over zijn metgezellen. Deze man moet u kennen, Mohammad, de dienaar en slaaf van God. Een oproeper tot de Almachtige, hij zei wat hem geopenbaard werd. Wie zijn levensweg bestudeert zal achter de waarheid komen en versteld staan over deze man die tot bijna 1500 jaar na hem gevolgd wordt door meer dan 1.000.000.000 en die eten, drinken, slapen, zitten lachen en hun behoefte doen zoals hij dat deed en ons voorschreef. Vrede zij over de gelovigen!

Koran 33:21. Voorwaar, jullie [i.e mensen] hebben in de Profeet van God [i.e Mohammad] een prachtige voorbeeld voor ieder die God en de laatste Dag vreest, en die God vaak herdenkt.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 02:34
batle_For_peace  Djazakallah khair voor je mooie woorden over de Geliefde Profeet van Allah, de grootste Profeet aller tijden, en de Laatste Profeet van Allah. Zijn boodschap is zo mooi en zo perfect, door zijn  boodschap heb ik Allah beter kunnen begrijpen. Door zijn boodschap heb ik ook de eerdere profeten beter  kunnen begrijpen. Door zijn boodschap verlang ik naar het Paradijs waar alles beter en mooier zal zijn, en geen leugenachtige personen aanwezig zullen zijn. Geen enkele leugen zal daar je oren binnengaan, en geen vuil woord zal er gesproken worden. Moge Allah al Zijn Profeten blijven beschermen en de vijanden van Zijn profeten als goedkoop voedsel voor het Vuur gebruiken.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 04:36

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

In eerste instantie geplaatst door salwa

 Salam alajkoum,

 Heel mooie gedaan, kort samengevat, heel duidelijk. Bedankt agie voor deze mooie sv. Ik heb alleen een klein foutje gevonden ( denk ik )!

 'Wanneer een vrouw haar vjjf gebeden doet en elke maand Ramadan vast en kuis is en niet ongehoorzaam is jegens haar man, deel haar dan mede, dat zij het paradijs binnen mag

 salaam

Wat zou daar verkeerd aan moeten zijn oeghtie? Het zou toch juist goed moeten zijn dat een vrouw niet ongehoorzaam is jegens haar man? Of heb ik je nu verkeerd begrepen?

Gayr InchaAllaah : )




Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 05:25

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

hoort naar mij, o, verwerper van het evangelie van Isa Masi, Mohammed
was een mens als velen. De wijsheid van Suleiman gaat zijn wijsheid verre
te boven (lees het boek Spreuken). maar de wijsheid van suleiman
verbleekt bij het inzicht van Isa Masi.
De meeste profeten hebben meer geijverd dan julle boodschapper.
Isa is de onderste weg gegaan, bespotting en marteling en een executie
bedoeld voor een zware misdadiger.

Jezus Christus, zonder zonde leefde hij, in tegenstelling tot Mohammed,
die het zelfs presteerde de vrouw van zijn leerling te begeren en haar tot
de zijne te maken.
Christus, het door God gezonden Licht van de wereld, die niet alleen de
weg wijst naar het paradijs, maar zelf die Weg is.
Kom je verdorven natuur onder ogen en besef dat je niets kunt doen om
de verstoorde balans te herstellen. Een van Adam ge�rfde dodelijke ziekte
heb je onder je leden, die je onherroepelijk naar het dodenrijk voert,
tenzij dat je het verzoen offer van Isa Masi accepteert! Bekeer je;
miljarden zijn je voorgegaan, uit alle volkeren, natie�n en talen.

Assalamoe3leikoem wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu en Hallo,

Djazakie Allah elfa gayr voor je post broeder,

postpentacost de reden waarom de profeet Mohamed ( Salla Allahoe 3lejhie wa salaam ) met Zaineb trouwde is zeker niet begeerte zoals jij het noemt astagfirulah, de reden waarom wel kun je hieronder lezen:

Zainab bint Hash, zij was een nicht van de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam . Op zijn advies werd een huwelijk gesloten tussen Za�d, de vrijgemaakte slaaf van de reeds daarvoor al overleden Khadija en deze Zainab. Zij was echter afkomstig uit een familie van stand en kon op den duur haar verbintenis met de exslaaf niet verdragen. Er werden verschillende pogingen ondernomen om het huwelijk te redden. Toen dat uiteindelijk onmogelijk bleek, scheidde Za�d haar.

De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam voelde zich verantwoordelijk voor haar situatie en nam de zorg voor haar op zich. Ten aanzien van Za�d had hij Sallalahu 'alaihi wasalam warme gevoelens, want hij Sallalahu 'alaihi wasalam had Za�d vroeger al aangenomen als zoon. De toekomst van Zainab leek moeilijk, zowel vanwege deze voorgeschiedenis, als wel wegens haar onafhankelijke karakter.

De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam wist niet goed wat hij met haar aan moest. Totdat hij Sallalahu 'alaihi wasalam een openbaring ontving, waarin benadrukt werd dat een aangenomen zoon geen bloedverwant was en dus een huwelijk met haar mogelijk werd:

"En (gedenk) toen jij (O Mohammed) zei tot degene die door Allah begenadigd was en aan wie jij genade had gegeven; "Hou jouw echtgenote bij jou, en vrees Allah" Toen jij in je hart verborgen hield wat Allah openbaar wilde maken, en jij de mensen vreesde, terwijl Allah er meer recht op had dat je hem vreesde. Toen Za�d geen behoefte meer aan haar had, toen hebben Wij jou met haar gehuwd, zodat er voor de gelovigen geen belemmering zou bestaan met betrekking tot de (voormalige) vrouwen van hun aangenomen kinderen, wanneer zij geen behoefte meer aan hen hebben. En het bevel van Allah wordt uitgevoerd." (Surah Al-Ahzab 33 Ayah 37)

Hierop trouwde de Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam Zainab zelf en daarmee was de hele situatie opgelost.

Gr. AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 06:32
Dank je voor je posting AmatoelAziz,
De lezing over de Zainab kwestie, die ik weergaf, komt uit een bron, die
stelt dat Mohammed Za�d dwong van Zainab te scheiden. Best mogelijk
dat deze bron vervuild is en ik neem vooralsnog aan dat jouw informatie
de juiste is. Excuus van mijn kant voor het weergeven van deze
belastende informatie is hier dan ook zeer op zijn plaats. Sorry!

Toch blijft het een lastig gegeven dat soera 33: 36 een opdracht van Allah
inhoudt dat Zainab tegen de wens van de familie in met Za�d moest
trouwen en dat het vervolgens een onmogelijk huwelijk blijkt te zijn...
als critisch mens vraag ik me dan toch af of vers 36 wel helemaal zuivere
openbaring is.

Mijn eerdere posting was vooral bedoeld om duidelijk te maken dat
Mohammed gewoon een zondig mens was zoals jij en ik. Dat blijkt ook
uit het volgendet:

soera 47: 19
Weet dat er geen god is dan Allah en vraag om vergeving voor jouw
zonden en voor (de zonden van) de gelovige mannen en de gelovige
vrouwen. En Allah kent jullie bezigheden (op aarde) en jullie verblijfplaats
(in het Hiernamaals).    Siregar
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 09:28
In eerste instantie geplaatst door salwa

 

 Salam alajkoum,

 Heel mooie gedaan, kort samengevat, heel duidelijk. Bedankt agie voor deze mooie sv. Ik heb alleen een klein foutje gevonden ( denk ik )!

 'Wanneer een vrouw haar vjjf gebeden doet en elke maand Ramadan vast en kuis is en niet ongehoorzaam is jegens haar man, deel haar dan mede, dat zij het paradijs binnen mag

 salaam

sallem alleikoum, ik wil ook graag weten wat je ermee bedoeld

ghair inshaAllah

sallem alleikoum

'Het hoort tot iemands islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. (Tirmidzi)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 09:33

Hai Postpentacost,

Graag gedaan! Excuses aanvaard :)

Gr.AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 09:37
Natuurlijk is het zo, dat er niets op de genoemde wijsheden van
Mohammed aan te merken valt. Het zijn immers universele wijsheden, die
je in elke religie tegenkomt...
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 16:19

Asalaam Alaikom,

haha jullie leven nog dus, Masha'Allah.

Hoort naar mij, o, verwerper van het evangelie van Isa Masi, Mohammed was een mens als velen.

Evangelie van Masih Isa ibnu Maryam? Kom schuif die naar voren als je die hebt. Jullie hebben niet meer dan een paar kopie�n van 150 tot 300 jaar na zijn dood. Dus hij heeft het niet eens gezien. Ze zeggen de evangelie is geschreven door Johannes, moge Allah tevreden over hem zijn, maar deze man was een vriend van profeet Isa ibnu Maryam, dus hoe kan hij het geschreven hebben, terwijl de evangelie laaaang na zijn dood is opgeschreven? Werd hij 200 jaar oud ofzo? En je hebt gelijk dat Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, een mens was zoals alle andere profeten.

De wijsheid van Suleiman gaat zijn wijsheid verre te boven (lees het boek Spreuken).
 
In Spreuken 1:7 staat dat we God moeten vrezen,
dat spreekt 1 Johannes 4:18 tegen.

In Spreuken 8:17 staat dat wie God zoekt hij Hem zal vinden,
dat spreekt Spreuken 1:28.

In Spreuken 3:13 staat dat wijsheid mensen blij maakt,
dat spreekt Prediker 1:18 tegen.

In Spreuken 12:21 staat dat er goede mensen bestaan,
dat spreekt Prediker 7:20 tegen.

In Spreuken 14:15 staat dat we niet alles moeten geloven,
dat spreekt 1 Korinti�rs 13:7 tegen.

In Spreuken 12:21 staat dat slechte dingen niet met goede mensen zullen gebeuren,
dat spreekt Hebree�n 12:6 tegen.

In Spreuken 15:3 staat dat God alles ziet en Alwetend is,
dat spreekt Genesis 22:12 tegen.

In Spreuken 15:6 staat dat de oprechte altijd rijk is,
dat spreekt Lukas 6:24 tegen.

In Spreuken 20:9 staat dat niemand zondeloos kan zijn,
dat spreekt 1 Johannes 5:18 tegen.

In Spreuken 23:20 staat dat we hellemal geen vlees mogen eten,
dat spreekt Genesis 9:3 tegen.

In Spreuken 24:17 staat dat we moeten verheugen als de vijand lijdt, dat spreekt Psalmen 58:10 tegen.

In Spreuken 26:5 staat dat we een dwaas niet moeten antwoorden, dat spreekt het vers erna tegen.

Dat zien we ja 
[Vergeet niet dat zijn boek is vervalsd]

Jezus Christus, zonder zonde leefde hij, in tegenstelling tot Mohammed, die het zelfs presteerde de vrouw van zijn leerling te begeren en haar tot de zijne te maken.

Numeri 31:17. Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft. 
18. Doch al de kinderen van vrouwelijk geslacht, die de bijligging des mans niet bekend hebben, laat voor ulieden leven

Wie was deze man en wat deed hij? Ik wacht op je antwoord.

Kom je verdorven natuur onder ogen en besef dat je niets kunt doen om de verstoorde balans te herstellen. Een van Adam ge�rfde dodelijke ziekte heb je onder je leden, die je onherroepelijk naar het dodenrijk voert, tenzij dat je het verzoen offer van Isa Masi accepteert! Bekeer je; miljarden zijn je voorgegaan, uit alle volkeren, natie�n en talen.

Koran 2:113. De Joden zeggen, 'De Christenen hebben geen ware grondslag [Van God'sdientst]' en de Christenen zeggen, 'De Joden hebben geen ware grondslag' terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar God zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.

Weer heb je slechts lettertjes als bewijs, geef mij een goed reden waarom ik Christen moet worden. U hebt 2 problemen nu. [1]. U moet bewijzen dat uw boek niet gelogen is en naar het Paradijs leidt. [2]. U moet bewijzen dat mijn boek bedacht is en niet de waarheid spreekt. Ik heb bewezen dat uw boek vals is en dat mijn boek naar het paradijs leidt, Alhamdolillah. Dus kom niet met praatjes, maar met bewijzen. Zolang je geen bewijzen hebt, zeg niks. Want praatjes vullen geen gaatjes.

Mijn eerdere posting was vooral bedoeld om duidelijk te maken dat Mohammed gewoon een zondig mens was zoals jij en ik.

Koran 23:24. En de hoofden van zijn volk, die ongelovig waren, zeiden: "Hij is slechts een mens zoals gij, hij zou zich boven u willen verheffen. En indien het God had behaagd, had Hij voorzeker engelen nedergezonden. Wij hebben nooit van zulk (een boodschapper) onder onze voorvaderen gehoord.
25. Hij is slechts een bezetene; wacht daarom een korte wijle, (ongetwijfeld zal hem iets overkomen)."
38. Hij is niet anders dan een mens die een leugen heeft verzonnen over God; wij zullen in hem stellig niet geloven."
Koran 21:1. Voor de mensen is de afrekening dichterbij gekomen en toch wenden zij zich in achteloosheid af.
2. Er komt geen nieuwe Vermaning tot hen van hun Heer of zij luisteren er naar terwijl zij er mee spelen.
3. En hun hart is achteloos. En de onrechtvaardigen plegen overleg in het geheim zeggende: "Is deze niet slechts een mens als gij? Wilt gij dan de tovenarij met open ogen tegemoet gaan?"

U verwerpt Mohammad, zoals uw voorvaderen Mozes en Jezus en velen andere profeten verwierpen. Op 1 na werden alle profeten eerst verworpen, ze scholden sommigen uit, anderen lachten ze uit, over anderen bedachten ze leugens, anderen stenigden ze. U behoort nu tot die kant, en wie een boodschapper van Allah verwerpt, zoekt problemen, zware problemen.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2005 om 16:55
Batle, je draaft zwaar door. Je hebt niets bewezen; noch dat de bijbel vals
is, noch dat de koran zuiver is. In een andere positng heb ik al
geschreven; open je hart er voor en je zult het bewijs zien.

nog even dit; alle profeten komen uit de joodse generaties. allen waren ze
boodschappers over de komende gezalfde, Jezus Christus.
Mohammed, waar kwam die vandaan? uit een geslacht waar nog nooit een
profeet uit voort gekomen was. noch is zijn komst voorzegd of op een of
andere wijze aangekondigd. Sterker zelfs. Jezus zegt daar over:

6 Jullie zullen berichten horen over oorlogen en oorlogsdreiging. Laat dat
je dan niet verontrusten, die dingen moeten namelijk gebeuren, al is
daarmee het einde nog niet gekomen. 7 Het ene volk zal tegen het andere
ten strijde trekken en het ene koninkrijk tegen het andere, en overal
zullen er hongersnoden uitbreken en zal de aarde beven: 8 dat alles is het
begin van de wee�n. 9 Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en
jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. 10
Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar
haten. 11 Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen
misleiden. 12 En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de
liefde bekoelen. 13 Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered.
14 Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt
verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.


Neem deze woorden ter harte. verder kun je je wat mij betreft de moeite
besparen met bakken gecopieerde argumenten te komen; ik lees ze toch
niet. Het zijn allemaal kromme argumenten (lees bvb spreuken 24: 17
nog eens goed) en het leidt tot niets.
Vrede!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2005 om 16:38
Zelfs de lekkerste drinken, smaakt vies voor de zieke
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 16:02
Vandaar dat je walgt van de bijbel...
Maar de best genezende medicijn is het bitterst.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 16:44

Zelfs de lekkerste drinken, smaakt vies voor de zieke. Vandaar dat je walgt van de bijbel...Maar de best genezende medicijn is het bitterst.

Deuteronomium 2:33. En de HEERE, onze God, gaf hem voor ons aangezicht; en wij slachten hem, en zijn zonen, en al zijn volk. En wij namen te dier tijd al zijn steden in, en wij onthoofden alle steden, mannen, en vrouwen, en babytjes; wij lieten niemand overblijven.
Psalmen 137:9. Welgelukzalig zal hij zijn, die uw kinderkens grijpen, en aan de steenrots verpletteren zal.
Jesaja 13:18. Maar hun bogen zullen de jongelingen verpletteren, en zij zullen zich niet ontfermen over de vrucht des buiks, hun oog zal de babys niet verschonen.
Richteren 21:10. Toen zond de vergadering daarheen twaalf duizend mannen, van de strijdbaarste; en zij geboden hun, zeggende: Trekt heen, en slacht met de scherpte des zwaards de inwoners van Jabes in Gilead, met de vrouwen en de babys.
Ezechi�l 9:5. Maar tot die anderen zeide Hij voor mijn oren: Ga door door de stad achter hem en slacht, ulieder oog verschone niet en spaart niet! Slacht ouden, jongelingen en maagden, en kinderkens en vrouwen, tot verdervens toe; maar genaakt aan niemand, op denwelken het teken is,
Jeremia 51:22. En door u zal Ik in stukken snijden den man en de vrouw; en door u zal Ik in stukken snijden den oude en den jonge; en door u zal Ik in stukken snijden den jongeling en de jonkvrouw.

Wat is hier zo lekker aan? Is dit de medicijn of de ziekte? Wallahie, als er ook maar een zwakste van de zwakste hadith's was die ook maar 1 keer zoiets zei iedereen het al geweten hebben door hun. Dit is hun eigen heilige boek volgens hun, en om deze gruwelijkheden te verbergen zeggen ze die boek geldt niet meer voor ons, waarbij ze ook nog de NT tegenspreken. Ik nodig je uit tot Islaam, de enige schone en mooie weg naar de Almachtige, de Heer der Werelden.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 17:18
Batle

je weet maar niet van ophouden. Je begint aardig te ontdekken in wat
voor gruwelijke wereld we leven. Allah heeft de wereld voor de
ongelovigen schoonschijnend gemaakt. En voor de gelovigen?

Maar vertel me nu eens waar de bijbel in jouw ogen wel klopt?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 14:54

Allah verblindt de ongelovigen
Koran 6:25.
Er zijn sommigen hunner, die naar u luisteren, maar Wij hebben sluiers om hun hart gelegd en hun oren verstopt, zodat zij niet begrijpen. En al zagen zij elk teken, zouden zij er toch niet in geloven; wanneer zij tot u komen redetwisten zij met u, en de ongelovigen zeggen: "Dit zijn niets dan fabelen der ouden."

Allah leidt wie Hij wilt
Koran 6:125.
Wie God ook wenst te leiden, Hij verruimt zijn hart voor de Islam en wie Hij wenst te laten dwalen, zijn hart maakt Hij eng en gesloten alsof hij een hoogte aan het beklimmen was. Zo legt God degenen die niet geloven, onreinheid op.

Waarom?
Koran 8:53.
Dit is omdat God nooit een gunst die Hij een volk heeft bewezen zal veranderen totdat zij, wat in hun hart is, veranderen. En voorzeker God is Alhorend, Alwetend.
Koran 7:30. Een groep heeft Hij leiding gegeven en voor een andere groep is hun dwaling terecht. Voorwaar, zij namen de Satans als beschermers, naast God, en zij dachten dat zij waarlijk rechtgeleiden waren.

Als Allah ons geen Genade had getoond zou niemand van ons geleidt zijn, Alhamdolillah dat Allah ons heeft geleidt. Allah leidt een ongelovig volk niet, waarom? Omdat Allah niemand dwingt om te geloven, wie niet wilt, hij wordt niet gedwongen. Ten tweede, ik heb geen idee wat nog pure woorden van Allah zijn in jullie boek. Er zijn sommige moslims, die willen alle verzen die zij denken vals te zijn weghalen en willen de pure Torah en Evangelie overhouden haha dat mag niet. We mogen niet zeggen dit is goed dat is fout, mischien verwerpen we een openbaring van Allah, dat is ongeloof. Als je terugleest heb ik alleen van de extreem slechte dingen gezegd, dat het geen openbaring van God kan zijn.

. De vrouwen moeten hoofddoeken dragen of zich kaalscheren. [1 Korinthi�rs 11:6, 1 Timoth�us 2:9, Genesis 24:65, Jesaja 3:23].
. Asalaam Alaikom. [Lukas 24:36, Matth�us 10:12, Genesis 43:23, 1 Samu�l 25:6, Lukas 10:5].
. Insha'Allah. [Jakobus 4:14].
. Zakaat. [Matth�us 6:2 en 3].
. Wudu. [Exodus 40:32 en Exodus 29:4].
. Vasten. [Matth�us 6:16 tot 18, Leviticus 16:29-31, Jesaja 58].
. En rente is verboden. [Exodus 22:25, Leviticus 25:36, Deuteronomium 23:19, Psalmen 15:5].
. De gelovige mannen moeten besneden worden. [Genesis 17:14].
. De menstruatie onreinheid. [Leviticus 15:19].
. Varkensvlees is verboden. [Deuteronomium 14:8, Leviticus 11:7].
. Alcohol is verboden. [Richteren 13:4, Numeri 6:3, Hosea 4:11, Numeri 6:3, Jesaja 5:22].
. Laat je baard staan. [Leviticus 19:27, Leviticus 21:5].
. Schoenen uit in het gebed'shuis. [Exodus 3:5, Jozua 5:15].
. Dua in de bijbel. [1 Koningen 8:54].
. Moskee, betekent gebed'shuis in Arabish. [Matth�us 21:13].
. Aanbidt Allah in het geheim. [Matth�us 6:5].
. De profeten aanbaden God met hun aangezichten tegen de grond zoals de moslims. [Exodus 34:8, Genesis 24:52, Nehemia 8:7].

De profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, had gezegd dat als Mozes, vrede zij met hem, zou leven hij verplicht was om Mohammad te volgen, in wetten en alles. Zo zal ook Jezus, vrede zij met hem, als hij terugkeert met de Shariah berechten en een groot koning van de wereld worden, geeerd in de wereld en het Hiernamaals. Ik zeg weer en weer, de poorten van berouw zijn nog open als je je bedenkt. Dat zal zo blijven tot je dood bent, hoe weet jij het? Mischien ben je over 1 min dood. Met elke seconde kom je dichter tot je dood. Denk daarom diep na

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 17:55
Weten jullie nu nog niet hoe onzinnig dit soort van discussies zijn?

Jullie slaan elkaar om de oren met teksten uit jullie eigen boeken.
Dat is een discussie zonder einde!
Om mijn punt duidelijk te stellen, een boudist zou zijn eigen geschrift kunnen aanhalen waarin sprake is van de confrontatie van de Schepper van de wereld met Sidahrta boedah.
En natuurlijk overwon de Boedah die Schepper met gemak in de geschriften van de Boedisten.(Het evangellie van de Boedah)
Geef nu eens gewoon toe dat enkel een schrijven geen bewijs is.
Het is hooguit een richtlijn voor die geloven wil.

Mijn standpunt als Druide is heel simpel
Krishna was een mens.
Mozes was een mens.
sidartha was een mens.
Jezus was een mens.
Mohamed was een mens.
Pietje was/is een mens.
En als mens waren/zijn ze precies even veel waard. Hun waarde was slechts het leven van een mens.
En natuurlijk mag een ieder van ons zoveel als die wil geloven dat het anders is.
Zolang er maar geen aanspraak gemaakt wordt dat daarom deze visie een meerwaarde vertegenwoordigd die een ieder verplicht zou zijn te moeten opvolgen.

Zowelhet Christendom als de Islam heeft geschiedkundig gezien vele beperkingen die enkel intern met ontkenningen worden opgelost.
Beiden richtingen zijn niet in staat de wererld met zodanige ogen aan te kijken dat er zich geen agressie gaat ontwikkelen.
Beiden richtingen zijn niet in staat zichzelf te evolueren naar waarheid van geschiedenis.
Maar weet in het licht de waarheid verbleekt uiteindelijk elke leugen en misleiding!
Ontkenning zal een zeer slecht instrument blijken te zijn tot overleving.
En elke godheid overleeft slechts bij de indachtigheid van Zijn gelovigen.
zonder gelovigen is er geen Godheid. Teminste niet in de vorm zoals gepresenteerd en bediscusierd.





Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 18:14

Batle schreef


Ten tweede, ik heb geen idee wat�nog pure woorden van Allah zijn in
jullie boek. Er zijn sommige moslims, die willen alle verzen die zij denken
vals te zijn weghalen en willen de pure Torah en Evangelie overhouden
haha dat mag niet. We mogen niet zeggen dit is goed dat is fout,
mischien verwerpen we een openbaring van Allah, dat is ongeloof. Als je
terugleest heb ik alleen van de extreem slechte dingen gezegd, dat het
geen openbaring van God kan zijn.


Dan is er toch wel sprake van een behoorlijke innerlijke tegenstelling.
Enerzijds mag je niet zeggen, dit is goed en dat is fout, en aan de andere
kant ben je behoorlijk kritisch op een groot aantal teksten, waarvan ik je
gemakkelijk kan aantonen dat ze uit hun verband gerukt of verkeerd
begrepen zijn. Je bent dus al heel wat keertjes over de grens gegaan van
wat jij vindt dat niet mag.

Nu je dan toch teksten beoordeelt; God heeft in Exodus Mozes opdracht
gegeven tot het maken van de tabernakel. Hij gaf aan hoe de priesters er
uit moesten zien en wat hun hoofdtaak was, namelijk het offeren van
dieren. Geloof je dat dit een opdracht van God was of niet?
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 18:35
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Weten jullie nu nog niet hoe onzinnig dit soort
van discussies zijn?

Jullie slaan elkaar om de oren met teksten uit jullie eigen boeken.
Dat is een discussie zonder einde!
Om mijn punt duidelijk te stellen, een boudist zou zijn eigen geschrift
kunnen aanhalen waarin sprake is van de confrontatie van de Schepper
van de wereld met Sidahrta boedah.
En natuurlijk overwon de Boedah die Schepper met gemak in de
geschriften van de Boedisten.(Het evangellie van de Boedah)
Geef nu eens gewoon toe dat enkel een schrijven geen bewijs is.
Het is hooguit een richtlijn voor die geloven wil.

Mijn standpunt als Druide is heel simpel
Krishna was een mens.
Mozes was een mens.
sidartha was een mens.
Jezus was een mens.
Mohamed was een mens.
Pietje was/is een mens.
En als mens waren/zijn ze precies even veel waard. Hun waarde was
slechts het leven van een mens.
En natuurlijk mag een ieder van ons zoveel als die wil geloven dat het
anders is.
Zolang er maar geen aanspraak gemaakt wordt dat daarom deze visie een
meerwaarde vertegenwoordigd die een ieder verplicht zou zijn te moeten
opvolgen.

Zowelhet Christendom als de Islam heeft geschiedkundig gezien vele
beperkingen die enkel intern met ontkenningen worden opgelost.
Beiden richtingen zijn niet in staat de wererld met zodanige ogen aan te
kijken dat er zich geen agressie gaat ontwikkelen.
Beiden richtingen zijn niet in staat zichzelf te evolueren naar waarheid
van geschiedenis.
Maar weet in het licht de waarheid verbleekt uiteindelijk elke leugen en
misleiding!
Ontkenning zal een zeer slecht instrument blijken te zijn tot overleving.
En elke godheid overleeft slechts bij de indachtigheid van Zijn gelovigen.
zonder gelovigen is er geen Godheid. Teminste niet in de vorm zoals
gepresenteerd en bediscusierd.


Het is in ieder geval tijdverdrijf en het bouwt een zekere immuniteit tegen
kwetsing op. verder zijn er meelezers die zo hun gedachten hebben over
hetgeen te berde gebracht wordt; zoals jij.

Herne. Al degenen die jij noemt waren/zijn mens. Je zult begrijpen dat ik
bij de persoon van Jezus een kanttekening plaats, namelijk dat Zijn
oorsprong, functie en toekomst verschillen van al die anderen.

En inderdaad in het licht van de waarheid verbleekt alle leugen en
misleiding. Jezus zegt van zichzelf dat hij de waarheid is Daar kan
ik best wat mee. trouwens ook deze uitspraak maakt Jezus uniek ten
opzichte van de anderen uit jouw rijtje. Nu zijn er 3 mogelijkheden. Die
woorden zijn hem maar toegedicht, of Jezus was gestoord, of hij is
inderdaad de waarheid. Ik houd het op grond van ervaringen (en niet
uitsluitend op geloof in het boek) tot het laatste.

zonder dollen Herne, ik weet er niet zoveel van, maar waren dru�den niet
vooral actief in Ierland, zo'n beetje het eerste land in noord europa dat
zich, zonder dwang, massaal tot een keltische variant van het christelijk
geloof bekeerde? Zouden ze dat gedaan hebben als de dru�den hen voor
die tijd echt tot het "licht van de waarheid" geleid hadden?

en nog eentje, waren dru�den niet ook een soort priesters die offerden
aan ...(?) in sommige gevallen zelfs mensen? of is dat maar verzonnen om
ze in een kwaad daglicht te stellen?
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 20:20
Om je eerste vraag te beantwoorden .
Druiden waren in geheel de Keltische wereld actief , waaronder ook delen van Duitsland, Nederland, Belgie , Frankrijk en natuurlijk Engeland Wales Schotland en Ierland.
Teminste als bestuurlijke organisatie.
Het hoogtepunt lag trouwens in zuid Frankrijk. Maar dit toont slechts de meest recentelijke geschiedenis.
Los van dit vind je de principes van druisme terug aan de basis van haast elke religie.
Er zijn maar weinig denkbeelden die uiteindelijk niet een of andere verbastering vormen van de oude runenleer.
Strikt genomen is het druisme geen religie.
Het is daarom best mogenlijk dat een Druide zowel Bischop, Imam ,,Goeroe of Atheist zijn kan.
Druiden zijn altijd onderdeel geweest van de menselijke geschiedenis en wel op zulk een wijze die je niet voor mogelijk houden kan.
En ja Ovaten uit het oude ierland hebben mede hun stempelgedrukt op het christendom. Barden hebben de minne cultuur verspreid over Europa weer vele jaren later.

Je tweede vraag.
Hebben Druiden in het verleden mensen geoffers aan?
Neen!!
Maarzeker ze hebben wel mensen ritueel ter dood gebracht . De plaats waar dit gebeurde is zelfs nu nog volledig in tact . Hoewel er natuurlijk geen gebruik meer van wordt gemaakt.
Dat zou geen enkel doel meer dienen.Maar dit waren geen offers.







Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2005 om 07:53
Herne, als ik het goed begrijp kan een dru�de ook christen zijn en
omgekeerd?

En waarom zouden die rituele executies of moorden nu geen enkel doel
meer dienen en deden ze dat toen wel?
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2005 om 13:44

Dan is er toch wel sprake van een behoorlijke innerlijke tegenstelling. Enerzijds mag je niet zeggen, dit is goed en dat is fout, en aan de andere kant ben je behoorlijk kritisch op een groot aantal teksten, waarvan ik je gemakkelijk kan aantonen dat ze uit hun verband gerukt of verkeerd begrepen zijn. Je bent dus al heel wat keertjes over de grens gegaan van wat jij vindt dat niet mag.

Omdat ik wist dat je dit zou zeggen, heb ik geantwoordt in mijn vorige post over dit. Ik zei ik heb alleen over de extreme dingen die echt niet kunnen gezegd, dat dit niet een Openbaring van Allah kan zijn. Zoals, doden van babies, dat God mensen kwam verkrachten, dat God dingen niet weet, dat Jezus, vrede zij met hem God is, dat Maria God's moeder is, dat jullie beeldjes maken en aanbidden, dat A�ron afgodendienaar was, dat God Mozes God voor de farao noemde, dat jullie Goden worden genoemd in de bijbel enz.

Koran 2:79.
Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen: "Dit is van God", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen.

Nu je dan toch teksten beoordeelt; God heeft in Exodus Mozes opdracht gegeven tot het maken van de tabernakel. Hij gaf aan hoe de priesters er uit moesten zien en wat hun hoofdtaak was, namelijk het offeren van dieren. Geloof je dat dit een opdracht van God was of niet?

Ik heb geen idee, Allah weet het beste.

Jezus zegt van zichzelf dat hij de waarheid is Daar kan ik best wat mee. trouwens ook deze uitspraak maakt Jezus uniek ten opzichte van de anderen uit jouw rijtje.

Jezus was alleen voor het volk van Israel gestuurd, Mohammad voor de mensheid. Dat staat in de edele Qur'an.

Jezus
Matth�us 15:24. Maar Hij, antwoordende, zeide: Ik ben niet gezonden, dan tot de verloren schapen van het huis Israels.
Matth�us 10:5. Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden, en hun bevel gegeven, zeggende: Gij zult niet heengaan op den weg der heidenen, en gij zult niet ingaan in enige stad der Samaritanen.
6. Maar gaat veel meer heen tot de verloren schapen van het huis Israels. [Dus alleen voor hun, niet de andere mensen].

Mohammad
koran 34:28. En Wij hebben u [O Mohammad> slechts gezonden als een brenger van blijde tijdingen en een waarschuwer voor het gehele mensdom; maar de meeste mensen begrijpen het niet.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2005 om 17:23
Ik merk dat een dialoog met jou onmogelijk is.
Je kunt niet anders dan uit hun verband gerukte en verkeerd begrepen
teksten aanhalen. Terwijl je verder niets van de bijbel weet. Waar ben je
dan mee bezig, man.
Kom dan tenminste met een vraag zoals; "hoe komen christenen er bij dat
Jezus voor de hele mensheid gestuurd is en waar staat dat in de Bijbel en
waar in de Koran?"
Dan valt er nog wat voor je te leren.
Maar dit gewapper met voor jou volkomen onbekende teksten die door
een of andere blinde fanaat bij elkaar gezocht zijn maakt je alleen maar
belachelijk.
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 16:01
Dat zal wel aan jou liggen dan, want ik kom alleen met bewijzen uit jou boek en mijn boek. Ik vraag je om diep na te denken over de woorden van profeet Mohammad en de Qur'an. Kijk de Christenen, ze kloppen op ons deur, ze komen binnen, ze eten onze koekjes en zeggen, 'Je gaat naar de Hel als je dit en dat niet doet' haha jongen, zonder bewijzen ben je niks. Dus ik vraag je om of met bewijzen te komen dat je geloof de ware is, want als jou boek de ware is moet het de beste boek op aarde zijn. Er zijn geen Christenen op aarde, niemand van jullie gelooft in Jezus. Want de NT zegt dat wie ook maar een beetje in hem gelooft, niet doodgaat bij het eten van gif. Ik daag je uit, jou en alle 2 miljard Christenen, wie durft deze uitdaging aan te gaan?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 16:05
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Dat zal wel aan jou liggen dan, want ik kom alleen met bewijzen uit jou boek en mijn boek. Ik vraag je om diep na te denken over de woorden van profeet Mohammad en de Qur'an. Kijk de Christenen, ze klappen op ons deur, ze komen binnen, ze eten onze koekjes en zeggen, 'Je gaat naar de Hel als je dit en dat niet doet' haha jongen, zonder bewijzen ben je niks. Dus ik vraag je om of met bewijzen te komen dat je geloof de ware is, want als jou boek de ware is moet het de beste boek op aarde zijn. Er zijn geen Christenen op aarde, niemand van jullie gelooft in Jezus. Want de NT zegt dat wie ook maar een beetje in hem gelooft, niet doodgaat bij het eten van gif. Ik daag je uit, jou en alle 2 miljard Christenen, wie durft deze uitdaging aan te gaan?
Asalaam Aleikum broeder,....zet em op...Wij staan achter je......Ik vind je stukken tekst heel erg goed, moge ALLAH je belonen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 18:44
Rahil, Batle, waar gaat het om, een christen in de hoek te drijven?


Jullie snappen niet waar het om gaat. Nogmaals, lees eerst de bijbel eens
in plaats van voorgekauwd commentaar te lanceren. En als je iets niet
weet mag je het rustig aan mij vragen.
Zoals: PPC, wat wordt er bedoeld met die tekst over "als je gif innnemt zal
je niks gebeuren?
Pas als je met vragen komt zal ik proberen ze te beantwoorden.

Nu je net doet of je er iets vanaf weet, maak je jezelf echt belachelijk.


Maar goed, zet m op, jongens. allah zal je vast belonen
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 19:26

Asalaam Aleikum broeder,....zet em op...Wij staan achter je......Ik vind je stukken tekst heel erg goed, moge ALLAH je belonen.

Walaikom Salaam akhie, vind je ook niet dat we een keer uitleg moeten geven? 1400 jaar lang hebben de meesten van ons gelachen om de leugens van deze kufaar. Elke keer als ze riepen, 'Jezus is God' lachten wij ze uit en liepen door, elke keer dat ze riepen, 'Jezus is God's zoon' lachten we uit. We moeten een keer uitleg geven, als ze het niet aannemen, ook goed. Allah's zal ons niet vragen of ze Shahada hebben afgelegd, maar wel of we ze de boodschap hebben overgebracht.

Koran 41:33. En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot God uitnodigt [i.e de ware monotheisme] en goede werken doet en zegt, 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'?

Nogmaals, lees eerst de bijbel eens in plaats van voorgekauwd commentaar te lanceren.

Dan kom maar met je uitleg, jij hebt het wel gelezen, ofniet? Wallahie, haha hoe meer jij je verzet, hoe meer mijn geloof in de Qur'an wordt versterkt. Allah zegt, dat mensen zoals jij marionetten zijn van de Shajatien, ze spelen met jullie en laten jullie alles schoon zien. Hoe duidelijk is de Qur'an en hoe lelijk is een andere afweg, en toch zien ze het niet. Wij zijn geen bewakers over jullie. Ons plicht is niks anders dan een duidelijke uitnodiging, wie verwerpt eigen schuld, wie accepteert beter voor hem.

En als je iets niet weet mag je het rustig aan mij vragen.

Lukas 24:44. En Hij zeide tot hen: Dit zijn de woorden, die Ik tot u sprak, als Ik nog met u was, namelijk dat het alles moest vervuld worden, wat van Mij geschreven is in de Wet van Mozes, en de Profeten, en Psalmen.
45. Toen opende Hij hun verstand, opdat zij de Schriften verstonden.
46. En zeide tot hen: Alzo is er geschreven, en alzo moest de Christus lijden, en van de doden opstaan ten derden dage.
47. En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden, onder alle volken, beginnende van Jeruzalem.
48. En gij zijt getuigen van deze dingen.

Ik heb hier nog geen antwoord op gekregen, laat me een vers in de wet van Mozes zien waar staat dat Jezus op de kruis zou sterven en op de derde dag zou opstaan. Als je het er niet in kan vinden, en je zal het er niet in vinden, dan accepteer Islam en wordt mijn broeder, ik zal je beschermen en van je houden met heel mijn ziel of ga de poorten van de Hel binnen die is voorbereid voor de kufaar en de munafiqeen. Wij hebben God nodig, Hij niet ons. Hij voedt ons, wij niet Hem. Alles in de hemelen en op de aarde behoort aan Hem, en Hij is de meest Hoge, de Verhevene.

Nu je net doet of je er iets vanaf weet, maak je jezelf echt belachelijk.

Dit is niet iets nieuws voor ons, jou voorvaderen lachten David, Mozes, Jezus en andere profeten uit en sommigen stenigden ze zelfs, zo lachen jullie nu de moslims uit. Allah, de Heer der Werelden, heeft in Zijn machtige boek belooft dat de moslimeen op de Dag des Oordeels jullie zullen uitlachen, hoe jullie naar de Hel worden geslingerd. Ik nodig je uit tot Islaam, en ik waarschuw je voor een Grote dag. Een dag waarop kinderen grijze haren krijgen uit angst, een dag waarop jij van je kinderen en vrouw en ouders zal vluchten. Deze belofte is waar, de klok tikt maar door he, je kunt alles recyclen behalve tijd. De dag waarop de kufaar het Vuur is belooft, de moslims zullen dan op hoge Sofa's en Tronen zitten en lachen om jullie. Moge Allah ons tot hun laten behoren, Amien.

Maar goed, zet m op, jongens. allah zal je vast belonen

Koran 12:108. Zeg [O Mohammad], 'Dit is mijn weg, ik roep tot God in zeker weten, ik en mijn volgelingen. Heilig is God en ik behoor niet tot de afgodendienaren'.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2005 om 23:15
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Rahil, Batle, waar gaat het om, een christen in de hoek te drijven?


Jullie snappen niet waar het om gaat. Nogmaals, lees eerst de bijbel eens
in plaats van voorgekauwd commentaar te lanceren. En als je iets niet
weet mag je het rustig aan mij vragen.
Zoals: PPC, wat wordt er bedoeld met die tekst over "als je gif innnemt zal
je niks gebeuren?
Pas als je met vragen komt zal ik proberen ze te beantwoorden.

Nu je net doet of je er iets vanaf weet, maak je jezelf echt belachelijk.


Maar goed, zet m op, jongens. allah zal je vast belonen
Ik heb de bijbel al talloze keren gelezen.kom uit een christelijk gezin enz enz enz enz enz..heb al meerdere keren vermeld dat ik vroeger ook een christen ben geweest.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 10:39
Zo, Rahil, de bijbel talloze keren gelezen! een bijbelkenner in ons midden!

Dan moet voor jou toch duidelijk zijn dat al die "door bijbelteksten
gestaafde" argumenten die Batle aansleept nergens op slaan; dat het pure
verdraai�ngen zijn...
Je kunt namelijk op verschillende manieren met de bijbel omgaan. Je kunt
het Woord lezen en tot je door laten dringen en God vragen wat er mee
bedoeld wordt als het een pietsie onduidelijk is. En zo kun je ook hetgeen
in de bijbel staat doorgeven en verduidelijken. Dat heet uitlegkunde
.
Je kunt ook allerlei kwesties uit het dagelijks leven kracht bij zetten door
er een passende bijbeltekst bij te zoeken. Dat heet inlegkunde.
Dat laatste heeft toch meer iets van manipulatie. Dat gebeurt met de
bijbel en ook met de koran in de hand, zoals je wel zult weten.

Dan de definitie "christen". Ik geloof namelijk niet zo dat je echt christen
geweest bent, m.a.w. bekering tot God van je zondige leven door het
verzoenoffer van Christus aan te nemen, doop op grond van jouw
geloofsbelijdenis en vervulling met de Heilige Geest.
Iemand die echt Christen is zal er nooit over denken om naar de Islam
over te stappen. Het staat gelijk aan het inruilen van een strak varende
zeilboot tegen een logge roeiboot. Dwaasheid dus. Er staat ook geen
doodstraf op een christen die moslim wordt... Niet nodig.

Er zijn veel mensen die als Moslims opgevoed worden en misschien als
jongetje wel de koran in hun koppie gestampt kregen, maar dat zegt nog
niet dat ze Moslim zijn. Dat weet jij ook wel. Natuurlijk roepen ze dat ze
moslim zijn zoals zoveel roepers hier, maar of ze het zijn... Islam is
overgave toch?

Verder wil ik je er op wijzen dat er een paar dingen nodig zijn om met
begrip de bijbel te kunnen lezen:
1. kunnen lezen en de taal machtig zijn.
2. acceptatie van - en een relatie met de levende God dankzij het offer
van Jezus.
3. een beetje gezond verstand.
4. de Heilige Geest die dat beetje verstand verlicht zodat je kunt vatten
wat er staat geschreven en om te voorkomen dat je geen letterknecht
wordt.

Ik vraag me af of je aan die 4 voorwaarden voldeed toen je "vele" keren de
bijbel las.

Verder kan ik me heel goed voorstellen dat jonge jongens meer tot de
strijdbare Islam aangetrokken worden dan tot het "softe" Christendom..

O ja, als je zoveel van de bijbel weet, dan weet je ook vast wel wat er
zuiver van is en wat er van veranderd is. Dan kan jij misschien de vraag
beantwoorden die ik even terug aan Batle stelde:

Mozes en zijn broer A�ron worden ge�erd in de Koran. Zijn de stukken uit
de Torah m.b.t. de tabernakel, de priesterdienst en de verschillende
dierenoffers opdrachten van God of is dat door mensen bedacht en
ingevoegd?

Vrede!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 10:49

Je kunt slechts de koran aannemen als werkelijk als je dat wilt. Zo ook de bijbel.

Het blijft echter geloof. Niet meer en niet minder. Ik zal en wil nooit moslim worden. Ik zie daar geen enkele reden toe. Ik voel me als christen uitermate goed op mijn plek.

Betekent dat dat de bijbel het enige ware woord is? Voor mij wel. Voor anderen niet.

Met de koran is het niet anders. Je neemt het aan, of je neemt het niet aan. Waarom daar zo moeilijk over doen.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 december 2005 om 11:50
Batle schreef:
Lukas 24:44. En Hij zeide tot hen: Dit zijn de woorden, die Ik tot u
sprak, als Ik nog met u was, namelijk dat het alles moest vervuld worden,
wat van Mij geschreven is in de Wet van Mozes, en de Profeten, en
Psalmen.
45. Toen opende Hij hun verstand, opdat zij de Schriften verstonden.
46. En zeide tot hen: Alzo is er geschreven, en alzo moest de Christus
lijden, en van de doden opstaan ten derden dage.
47. En in Zijn Naam gepredikt worden bekering en vergeving der zonden,
onder alle volken, beginnende van Jeruzalem.
48. En gij zijt getuigen van deze dingen.


Ik heb hier nog geen antwoord op gekregen, laat me een vers in de wet
van Mozes zien waar staat dat Jezus op de kruis zou sterven en op de
derde dag zou opstaan. Als je het er niet in kan vinden, en je zal het er
niet in vinden, dan accepteer Islam en wordt mijn broeder, ik zal je
beschermen en van je houden met heel mijn ziel of ga de poorten van de
Hel binnen die is voorbereid voor de kufaar en de munafiqeen. Wij
hebben God nodig, Hij niet ons. Hij voedt ons, wij niet Hem. Alles in de
hemelen en op de aarde behoort aan Hem, en Hij is de meest Hoge, de
Verhevene.


Goed Batle, je zet hoog in; en jij? En als ik het er wel in kan vinden,
aanvaard jij dan het verozenoffer van Isa Massi als verzoening tot God
voor jouw zonden?

Vrede!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.