Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

waarom kindercreches niet zo goed zijn ..

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: waarom kindercreches niet zo goed zijn ..
    Geplaatst op: 13 december 2005 om 07:18

De verplichtingen van ouders voor hun Kinderen.

Ouders hebben de verplichting om hun kinderen lief te hebben en te onderhouden, hen op te voeden en onderwijs te geven.
De verantwoordelijkheid van de ouders begint al, voordat het kind verwekt wordt.
het voert zelf terug naar de juiste partnerkeuze.
Als een man of vrouw wilt trouwen en kinderen wil krijgen, dan hij of zij de keuze van de partner laten afhangen van Rijkdom, Schoonheid Afstamming of God's vrucht.
Het laatste is, volgens de Profeet Mohammed Vrede zij met hem, de belangrijkste eigenschap.
De verantwoordelijkheid van de ouders begint dus met een juist geloof, de juiste houding en het goede gedrag van elke van de echtelieden in het huwelijk.
Een echtpaar wordt zelfs in hun meest intieme momenten door de Profeet Vrede zij met hem, geadviseerd om te bidden voor nageslacht, dal Saalih is- edel en rechtvaardig.

Voor en na de bevruchting moet vooral de moeder zich er van verzekeren dat ze een Islamitische manier van leven heeft,want zowel haar fysieke als haar psychologische toestand kan invloed hebben op het ongeboren kind,

Ze moet ervoor zorgen,dat zij geen schadelijke medicijnen inneemt en moet natuurlijk als Moslim zich ver verwijderd houden van alle schadelijke en verboden zaken, zoals alcohol, roken en drugs. Ze moet ervoor zorgen dat zij een gezond lichaal heeft, want dat is de eerste omgeving van het nieuwe kindje.
Als de baby geboren is , is uw rol moeder heel belangrijk. Het is een van de grootste roepingen en de belangrijkste verantwoordelijkheid die
u heeft.
Dit geldt vooral als uw kind onder de twee jaar is, want dit is de tijd, volgens de Qoer-aan, dat het kind borstvoeding heeft en u bent de
persoon, die er van nature voor  bedoeld is om het de borst te geven.
Besteed geen aandacht aan de mensen die er op staan, dat de maatschappij voor alle kinderen meot zorgen , die het gezin als sociaal-enconomische eenheid proberen af te schaffen en alle vrouwen in het openbaren leven willen laten functioneren, dit alles in de van de zogenaamde bevrijding van de vrouw.

Natuurlijk heeft u als vader ook een belangrijke rol in het Tarbiyyahproces van uw kind. Tarbiyyah betekent letterlijk zorgen voor, voeden , onderhouden en helpen opgroeien en tot bloei laten komen. Tarbiyyah ( afegeleid van een Arabische wortel dat bezitten, zorgen voor en koesteren betekent) houdt in , dat ervoor jet kind onder uw zorh os, een bepaalde gevoeligheid bestaat; voor zijn emotionele en fysieke behoeftes en mogelijkheden. Het houdt in dat um hem vertrouwen kunt onblazen. Het houdt in, dat u de moed moet hebben om creativiteit en vernieuwing toe te staan en te stimuleren.

 
Over het Moederschap

De moderne maatschappij heeft vooral het moederschap gedegradeerd. Het stelt de roeping van de verkoopster, het model, de onderwijzeres van andersmans kinderen, de secretaresse of de schoonmaakster boven die van de moeder,.
Deze maatschappij verklaart dat het moederschap en slavernij is en belooft de vrouwen daarvan te bevrijden.
Kindertehuizen gaan gelijk op met bejaardentehuizen.

Ze doen ons denken aan kunstmatige geboorte en kunstmatige sterven...... Beide gaan in tegen de rol van het gezin en zijn het gevolg van de veranderde rol van de vrouw in het menselijk leven.
Het gemeenschappelijke kenmerk is het afschaffen van de ouderlijke relaties; in de creche zijn de kinderen zonder ouders: in bejaardentehuizen  zijn de ouders zonder de kinderen.

( Alija Ali Izethegovic ( een Joegalsavische schrijver ) Islam between East and West, p.144-5

Het houdt in , dat u het vermogen, moet hebben om te vertrouwen en niet te onderdrukken, oma als het nodig is streng te zijn en zelfs te kunnen straffen als dat moet.
De eerste verantwoordelijkheid voor het Tarbiyyahproces ligt bij de ouders.
De cruciale rol van beide ouders bij de opvoeding en ontwikkeling van het kind wordt nog een benadrukt door een beroemde uitspraak van de Profeet Vrede zij met hem:

Elk kind wordt van nature goed geboren. Het zijn de ouders die hem tot een Jood,  Christen of Zoroastriaan maken.


 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 13:08
In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

Ouders hebben de verplichting om hun kinderen lief te hebben en te onderhouden, hen op te voeden en onderwijs te geven.

...

Als een man of vrouw wilt trouwen en kinderen wil krijgen, dan hij of zij de keuze van de partner laten afhangen van Rijkdom, Schoonheid Afstamming of God's vrucht.

Als dat iets is wat die ouders hun kinderen dan gaan meegeven, lijken ze me beter af in de creche...
Kan het nog oppervlakkiger???

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 13:57
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

Ouders hebben de verplichting om hun kinderen lief te hebben en te onderhouden, hen op te voeden en onderwijs te geven.

...

Als een man of vrouw wilt trouwen en kinderen wil krijgen, dan hij of zij de keuze van de partner laten afhangen van Rijkdom, Schoonheid Afstamming of God's vrucht.

Als dat iets is wat die ouders hun kinderen dan gaan meegeven, lijken ze me beter af in de creche...
Kan het nog oppervlakkiger???



De Profeet (vrede zij met hem) zei: �Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.�
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 14:05

En wat dacht je van liefde broeder Abou Jabir? Of is trouwen omdat je van iemand houdt "bida" omdat het niet in die hadith genoemd wordt?

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 14:09
In eerste instantie geplaatst door Amier

En wat dacht je van liefde broeder Abou Jabir? Of is trouwen omdat je van iemand houdt "bida" omdat het niet in die hadith genoemd wordt?

Wassalam.

Neem me niet te serieus aub!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 december 2005 om 14:17

Liefde/verliefdheid, een goed karakter, intelligentie, gevoeligheid, interesses... komen bij mij allemaal voor schoonheid en ZEKER voor rijkdom en afkomst (of all things...)

En Amier, ik neem je wel serieus

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 02:15

Ik meen wel wat ik zeg over trouwen om andere redenen dan die hadith aangeeft, die hadith is incompleet en onrealistisch als je hem zo intepreteerd dat d�t de enige redenen zouden zijn om met een vrouw te trouwen, maar ik denk niet dat Abou Jabir trouwen uit liefde als bida (inovatie) ziet.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 05:49

tuurlijk niet zuster lees die ff goed na

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 14:22
In eerste instantie geplaatst door Amier

Ik meen wel wat ik zeg over trouwen om andere redenen dan die hadith aangeeft, die hadith is incompleet en onrealistisch als je hem zo intepreteerd dat d�t de enige redenen zouden zijn om met een vrouw te trouwen, maar ik denk niet dat Abou Jabir trouwen uit liefde als bida (inovatie) ziet.

Wassalam.



oke dan, maaruh, jij als de Amier hoor je wel de definitie van bid'a te kennen he

dit boek is een aanrader

en trouwens , ik denk niet dat een echte gelovige geen liefde zal voelen voor een vrouw die zeer gelovig is, omdat deze twee de liefde voor Allah, zijn boodschapper en de islam hen verbindt

en nog iets Amier, de hadith kan je anders zien, wanneer men al verliefd word op een vrouw (bij het zien bv), kijkt hij vervolgens naar die 4 redenen, maar de profeet adviseerde ons om degene met het geloof te kiezen en niet naar die andere zaken te kijken, die zeker allen zullen vergaan.
Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 03:26

Assalamu alaikum,

haha, ik ben niet "de" amier, maar ik ga onder de naam Amier; ik neem aan dat jij (nog) geen "abou" bent, maar je gebruikt het wel in je naam.

Ik weet wat onder bida verstaan wordt inderdaad, vanuit verschillende standpunten overigens. Bedankt voor de link naar dat boek, ik weet niet of dat boek me veel nieuwe inzichten zal opleveren of dat het de zoveelste samenvatting is van de fatawa van imam Ibn Taymiyya en zijn leerling Ibn Qayyim, maar ik zal insha Allah eens zien of ik het ergens kan inzien voor ik beslis of ik het aan wil schaffen of niet; misschien zou je er wat meer over kunnen vertellen? En over de auteur?

Mag ik jou ook een goed boek aanraden; het is een verhandeling vanuit de soennitische fiqh volgens de hanefi-wetschool over de onderwerpen "taqlid" en de salaat. In tegenstelling tot veel andere boeken probeert het niet zijn gelijk te bewijzen door anderen af te kraken, maar door met argumenten uit de soenna te komen en door de ijtihaad van ulema te beargumenteren. Zelfs al zul je het er niet altijd mee eens zijn, het geeft veel informatie voor een genuanceerder inzicht in de verschillende interpretaties van koran en soenna:

http://whitethreadpress.com/publications/fiqh_imam.htm

Ik heb het boek zelf ook aangeschaft en ik vind het zeer de moeite waard, al verschil ik ook op sommige punten van mening met de auteur (ik ben geen echte harcore-hanefi).

Voor wat betreft die hadith over de redenen om met een vrouw te trouwen; zelfs al ga je ervanuit dat er al sprake is van liefde voor je met elkaar getrouwd bent, dan nog zijn veel meer redenen op te noemen dan de vier die in die hadith genoemd worden. Zeker is het zo dat geloof een zeer sterke bindende faktor is binnen het islamitisch huwelijk; dat ervaar ik in mijn eigen huwelijk ook zo. Maar zaken als afkomst, vermogen en uiterlijke schoonheid zullen voor sommigen belangrijk zijn, en al helemaal in het arabi� van de 1e eeuw Hidjra waarin huwelijk vooral een zakelijke overeenkomst was om bijvoorbeeld stamverbanden te bekrachtigen of om hoger op de sociale ladder te komen (niet alleen in arabi� overigens; ook in europa en overal), maar die zaken als enige redenen aangeven geeft vooral blijk van een tijd en plaatsgebonden visie op het huwelijk. Ik mis bijvoorbeeld (zoals Kimmie ook al aangaf) karakter, temperament, oprechtheid, intelligentie enz. enz. Zaken die in een moderne visie op het huwelijk waarbij wederzijds respect en gelijkwaardigheid centraal (zouden moeten) staan zwaarder (zouden moeten) wegen dan afkomst, uiterlijk of geld. Daarom is het goed om, zeker bij overleveringen, de conteksten als tijd, plaats en cultuur in het achterhoofd te houden.

Wassalam.

p.s. je p.m. komt er ook nog aan insha Allah.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Jihad_El_Akbar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_El_Akbar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 07:29
[QUOTE=Kimmie]

Liefde/verliefdheid, een goed karakter, intelligentie, gevoeligheid, interesses... komen bij mij allemaal voor schoonheid en ZEKER voor rijkdom en afkomst (of all things...)

En Amier, ik neem je wel serieus

 

Sallamoe Allaikoem warhmatoellah Wabarkatoehoe

Ya agie Abu Jabir u bent egt machallah, u weet wat de ware Islam is!!!!!!!!!!!!

Reageer niet op deze ontwetende mensen, die alleen maar aan hun nifs denken...........

Die Amier en die Kimmie ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar jullie zitten hier niet goed!!!!!!!!!!!!!

Neem onze Waren Zuivere Islam aan zoals het is en niet anderssssss................

Wa Sallamoe Alleikoem Warhmatoellah wabarkatoehoe

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 07:51
In eerste instantie geplaatst door Jihad_El_Akbar

Reageer niet op deze ontwetende mensen, die alleen maar aan hun nifs denken...........

Die Amier en die Kimmie ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar jullie zitten hier niet goed!!!!!!!!!!!!!

Neem onze Waren Zuivere Islam aan zoals het is en niet anderssssss................

Hahahaha! Grappig om zoiets te lezen van iemand die haar nickname heeft vernoemt naar een zwakke hadith uit Al-Tasharraf.

Assalamu alaikum ya ware zuivere en wetende moslima.

Wassalam,

Amier de Onwetende.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Jihad_El_Akbar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_El_Akbar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:03
In eerste instantie geplaatst door Amier

[QUOTE=Jihad_El_Akbar]

Reageer niet op deze ontwetende mensen, die alleen maar aan hun nifs denken...........

Die Amier en die Kimmie ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar jullie zitten hier niet goed!!!!!!!!!!!!!

Neem onze Waren Zuivere Islam aan zoals het is en niet anderssssss................

Hahahaha! Grappig om zoiets te lezen van iemand die haar nickname heeft vernoemt naar een zwakke hadith uit Al-Tasharraf.

Assalamu alaikum ya ware zuivere en wetende moslima.

Wassalam,

Amier de Onwetende.

Wa alleikoem sallam ya agie fie dien, ja haalt de woorden uit mijn mond!!!!!!!!!!!!!!

Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door Jihad_El_Akbar

Reageer niet op deze ontwetende mensen, die alleen maar aan hun nifs denken...........

Die Amier en die Kimmie ik weet niet waar jullie vandaan komen, maar jullie zitten hier niet goed!!!!!!!!!!!!!

Neem onze Waren Zuivere Islam aan zoals het is en niet anderssssss................

saalaam oe aleikoem , amier waarom doe jij zo koopig, dit is een hadith een feit wat een geleerde zegt en jij en kimmie zeggen die nergens omslaan alleen abu jabair spreekt het goed

 

en als je ontwetend bent amier, je kunt het leren van andere , en niemand is ontwetend als hij de ware islam weet, en je bent pas ontwetend als je de waarheid ontkent, wat in dit geval is

Hahahaha! Grappig om zoiets te lezen van iemand die haar nickname heeft vernoemt naar een zwakke hadith uit Al-Tasharraf.

Assalamu alaikum ya ware zuivere en wetende moslima.

Wassalam,

Amier de Onwetende.

Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:14

salaamoe'alaykom,

ten eerste wil ik zeggen, dat ik hier nieuw ben dus HALLO.

Ik denk dat je voorzichtig moet zijn met wie je een ontwetende  noemt. Je kan niet zomaar/makkelijk zeggen wie ontwetend is. De ene weet wat de andere niet weet en de andere weet wat de ene niet weet. Niemand weet meer dan de andere (neem het verhaal van Moesa as en al-Gidr als voorbeeld).We leren allemaal van elkaar. Dus wees voorzichtig met oordelen en laat dat maar aan de beste Oordeler over, Allahswt.

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:26
In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

saalaam oe aleikoem , amier waarom doe jij zo koopig, dit is een hadith een feit wat een geleerde zegt en jij en kimmie zeggen die nergens omslaan alleen abu jabair spreekt het goed

en als je ontwetend bent amier, je kunt het leren van andere , en niemand is ontwetend als hij de ware islam weet, en je bent pas ontwetend als je de waarheid ontkent, wat in dit geval is

Assalamu alaikum beste zuster,

je moet mijn post wel goed doorlezen natuurlijk. Wat ik zeg is dat die hadith in zijn juiste context gezet moet worden; dat wil zeggen dat je goed moet begrijpen in welke tijd, plaats en cultuur die uitspraak is gedaan. Het is namelijk een keihard vaststaand feit dat er veel meer redenen zijn om met een vrouw of man te trouwen dan die vier die in die hadith worden genoemd. Ik heb nergens ontkend dat het geloof niet de beste van die vier is, het gaat mij erom dat er geen vier, maar misschien wel vierhonderd redenen zijn om met een vrouw te willen trouwen.

Om mij nu direct van "onwetendheid" te beschuldigen, te zeggen dat ik hier niet op de goede plaats ben en dat ik geen goede moslim ben (ik volg volgens die zuster immers niet de "ware islam") vind ik erg dom en eigenlijk ook lachwekkend.

Ikzelf ben bijna vijf jaar getrouwd nu alhamdulillah, en ik weet waarover ik praat als ik zeg dat geld, afkomst en uiterlijke schoonheid van minimaal belang zijn voor mijn huwelijksgeluk. Geloof is dat absoluut w�l, omdat geloof voor mij de absolute nummer 1 plaats inneemt in mijn persoonlijke leven. Maar alleen geloof is niet voldoende om een huwelijk te doen slagen, daar ben ik na vijf jaar ook achter, en bovendien zie ik dat bij alle huwelijken om mij heen. Hoeveel oprecht gelovende en vrome moslims scheiden niet omdat ze te veel van hun partner verschillen qua karakter op opvattingen over bepaalde zaken die niet direct aan het geloof verbonden zijn!

Hadith's en zelfs koranteksten moet je altijd binnen een bepaalde contekst opvatten, anders kun je soms tot conclusies komen die simpelweg verkeerd zijn en niet stroken met de realiteit. Deze hadith is een heel goed voorbeeld daarvan; de literalist zou misschien geloven na het lezen van deze hadith dat er inderdaad niet meer redenen voor een huwelijk zijn dan geld, afkomst, uiterlijk en geloof. De praktijk laat echter duidelijk anders zien. Omdat wij wel wat weten van de huwelijkspraktijken van plusminus 1400 jaar geleden, weten we dat het huwelijk behalve een romantische aangelegenheid, vaak ook een zakelijke aangelegenheid was. Daar is op zich niets mis mee, maar het is niet bepaald universeel en vandaag de dag al helemaal niet meer, uitzonderingen daargelaten. Dus: in de juiste context plaatsen.

Verder kun je volgens mij weinig lering uit die hadith trekken voor wat betreft het geloof, dus zuster Jihad Al Akbar's beschuldigingen  hebben niets te maken met mijn commentaar op die hadith en ik trek me er ook niet echt iets van aan.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:38

salaamoe'alaykom,

Trouwen met een goede gelovige vrouw is een hele belangrijk reden. Trouwen is de helft van het geloof, dus is het ook een belangrijke zaak in de Islam. Een goede vrouw trouwt met een goede man, en een slechte man trouwt met een slechte vrouw (staat in de koran).

salaamoe'alaykom

Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:41
wat een verhaal zeg , broeder ik heb dit geplaats met een intentie, ik wil geen fitna veroorzaken broeder uiteindlijk ben jij mijn broeer en ik wil geen ruzie, maar het valt elke keer op jij hebt altijd negative commentaaar
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:44
Salaam Aleikum,

Ik snap jullie allen niet.
Lees wat er staat.

"De Profeet (vrede zij met hem) zei: �Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.�"

Liefde is toch onder meer het ook inzien van de schoonheid van een ander. Althans ik denk dat het een onderdeel van is.
Onder schoonheid kun je vele dingen opvatten, zowel innerlijke als uiterlijke schoonheid.
Ik snap niet dat er uberhaupt daar dan over gediscussierd wordt. Want iemand die schoonheid in zijn vrouw of aanstaande vrouw herkent, kent toch al een vorm van enige liefde in zijn hart?

Of heb ik het mis?

Verder stoor ik me aan het feit dat er zo snel geoordeeld wordt over een aantal leden hier.
Zie de post van Maysun (welkom overigens).
Oordeel niet over iemand waarvan je onmogelijk alles van zou kunnen weten om hem te betichten van onvoldoende kennis.

Discussier aub zoals een redelijk persoon en verval niet in verwijten of verwensingen.

Btw, vind ik dat ouders in deze tijden wat meer hun verantwoordelijkheden mogen nemen. Als je besluit om kinderen te nemen draag dan gewoon ook de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken.
Zou ook enorm bijdragen aan de huidige situatie waarin deze samenleving beland is.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Jihad_El_Akbar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_El_Akbar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:47

[QUOTE=Malcolm X]Salaam Aleikum,

Ik snap jullie allen niet.
Lees wat er staat.

"De Profeet (vrede zij met hem) zei: �Een vrouw wordt om vier redenen gehuwd; haar bezittingen, haar status, haar schoonheid en haar geloof. Trouw met hen om hun geloof, opdat je zult slagen.�"

Liefde is toch onder meer het ook inzien van de schoonheid van een ander. Althans ik denk dat het een onderdeel van is.
Onder schoonheid kun je vele dingen opvatten, zowel innerlijke als uiterlijke schoonheid.
Ik snap niet dat er uberhaupt daar dan over gediscussierd wordt. Want iemand die schoonheid in zijn vrouw of aanstaande vrouw herkent, kent toch al een vorm van enige liefde in zijn hart?

Of heb ik het mis?

Verder stoor ik me aan het feit dat er zo snel geoordeeld wordt over een aantal leden hier.
Zie de post van Maysun (welkom overigens).
Oordeel niet over iemand waarvan je onmogelijk alles van zou kunnen weten om hem te betichten van onvoldoende kennis.

Discussier aub zoals een redelijk persoon en verval niet in verwijten of verwensingen.

Btw, vind ik dat ouders in deze tijden wat meer hun verantwoordelijkheden mogen nemen. Als je besluit om kinderen te nemen draag dan gewoon ook de verantwoordelijkheid die daarbij komt kijken.
Zou ook enorm bijdragen aan de huidige situatie waarin deze samenleving beland is.

Salaam Aleikumoem

 

 

 

 

 

 

 

wa alleikoem sallam warhmatoellah wabarkatoehoe

gair insa allah mijn exuus

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:56
Salaam Aleikum,

Een excuus in mijn richting is niet nodig beste zuster, maar misschien dat Amier en Kimmie het wel op prijs zouden stellen

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 08:59

machallah zuster jihad akbar en malcolm x dit site geeft zoveel commentaaar en onnnodige kritiek wajoo ik word gek

 

 

Terug naar boven
Jihad_El_Akbar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_El_Akbar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 09:01

Sallamoe Allaikoem warhmatoellah wbarkatoehoe

Ik denk de beste IEMAND waar ik me mijn excuus ga bieden ............

Ik Vraag Allah Soebhanna Wa Thalla om mijn domme zet waar ik dacht ik mensen kon oordelen Terwijl Ya ALmachtige AllAh Soebhanna Wa Thalla DE OORDELER BENT

 

AMien

Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 09:04
ja zkers , ugtie excuses voor alle dingen die ik hier zeg die fout zijn moge allah swt mij vergeven en moge de mensen die hier dingen zeggen die niks met de islam is te maken heeft, hersenen geven die werken en de waarheid zeggen ameen
Terug naar boven
Maysun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 43
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maysun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 09:06

salaamoe'alaykom,

Ik begrijp niet waarom jullie verder hier over discusseren, als de zaken al duidelijk zijn.Toen de profeet (sws) stierf liet hij (sws) twee dingen achter, dat zijn de Koran en de Soenna. Dus wat valt er nog te discusseren. Jullie geven elkaar alleen maar kritiek.

salaamoe'alaykom  

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 09:15

In eerste instantie geplaatst door Jihad_Nafs

maar het valt elke keer op jij hebt altijd negative commentaaar

Waar dan? Wat is er negatief aan mijn commentaar?

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 09:24

Verwijderd; probleem opgelost insha Allah.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Jihad_Nafs Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 december 2005
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jihad_Nafs Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 09:54
In eerste instantie geplaatst door Amier

Verwijderd; probleem opgelost insha Allah.

  mooi en nuttig woord broeder amier en moge inchallah ons vergeven amien
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 10:18

In eerste instantie geplaatst door Amier

karakter, temperament, oprechtheid, intelligentie enz. enz.

wa3alykoem asalaam broeder,

goed karaker, oprechtheid, betrouwbaarheid en vele zaken vallen allen onder het geloof, dus onder de woorden van de profeet: "kies voor degene met het geloof"

andere zaken, zoals die aangeboren zijn (=intelligentie,lef, talent) eerlijk gezegd ik let daar niet op, daarom vind ik de woorden van de profeet voortreffelijk.(en trouwens het geloof beinvloedt je hele leven)

dat je de hadith in zijn context moet zien, klopt, de profeet zei ook niet dat die 4 redenen de enigste zijn, dus waar vandaan je kritiek? hij vertelt de belangrijkste die voorkwamen in zijn tijd, zoals jij zei dus.

wat betreft dat boek, engels is niet mijn strekste kant, ik lees nooit iets in het engels, alleen arabisch en eventueel nederlands, dus helaas zal ik weinig lering kunnen trekken uit dat boek.

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 december 2005 om 13:23
En leg dan eens uit waarom er zoveel mensen met een slecht karakter, onbetrouwbaarheid enz gelovig zijn?  En hoe jij die eruit gaat halen als je enkel let op het geloof en niet op de persoon?
Verder zijn karakter enz net zozeer gedeeltelijk aangeboren als intelligentie etc, waarom dit kunstmatig onderscheid?
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.