Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Geen westerse muziek meer

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Geen westerse muziek meer
    Geplaatst op: 20 december 2005 om 13:08
Iran wil westerse muziek van radio weren
Bron: NOS Teletekst

De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad wil dat de radiostations in zijn land stoppen met het uitzenden van ''decadente westerse muziek''. De radiozenders behoren naar zijn mening alleen nog ontspannende melodie�n en ''memorabele muziek naar de traditie van de Koran'' uit te zenden. Ook wil de president dat er in bioscopen en op tv geen materialistische en gewelddadige films meer worden vertoond.

De nieuwe Iraanse minister van Cultuur heeft al aangekondigd dat alle hervormingsgezinde medewerkers op zijn departement de laan worden uitgestuurd. Het ministerie van Cultuur gold de laatste jaren juist als een bolwerk van progressieve krachten in Iran.
Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 14:33

BismiAllahi Rahmani Rahiem

Assalaamo alaikoem wa Rahmatulahi wa Barrakatuh

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

''memorabele muziek naar de traditie van de Koran'' uit te zenden.

Naar traditie van de quran???

De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: �Er zullen (in de toekomst) mensen van mijn oemmah zijn die zullen zoeken om wettig te maken: overspel, het dragen van zijde, het drinken van gamr en het gebruiken van ma�aazif (muziekinstrumenten). Sommige mensen zullen bij de zijkant van de berg blijven en als hun herders �s avonds komen om te vragen wat zij nodig hebben zullen zij zeggen: �kom morgen terug�. Dan zal Allah de Verhevene hen gedurende de nacht vernietigen door de berg op hen te laten vallen, terwijl hij anderen in apen en zwijnen verandert. Zij zullen in deze situatie blijven tot de Dag der Opstanding� (Al-Boekharie).

Vanuit de zin �Die zullen proberen wettig te maken� kunnen we dus opmaken dat het verboden was. En kijk bij welke ernstige zonden het wordt genoemd, overspel, drankgebruik en het dragen van zijde.

De boodschapper van Allah de Verhevene zei: �mensen van mijn Oemmah zullen wijn (gamr) drinken en het anders noemen dan bij de eigenlijke naam. Vrolijk zal voor hen worden gemaakt door het bespelen van muziekinstrumenten en het zingen door zangeressen. Allah zal de aarde onder hen vaneen splijten en hen veranderen in apen en zwijnen�. (Ibn maadjah, Albayhaqi en ibn asaakir: bekrachtigd door Ibn Al-Qayyim en Al-Albaani).

De profeet (Allah�s vrede en zegen zij met hem) zei: �zeker, Allah heeft gamr, gokken en Al-koebah verboden: en ieder bedwelmingsmiddel is verboden. �Soefyan zei: �Ik vroeg degene die het had overgeleverd, Ali bin Badhiemah: �Wat is Al-koebah? �. Hij antwoordde: � Het is de drum�. (Ahmed, bekrachtigd door sheich Al-Albaani).

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 14:58

salaam aleykum.

kijk, niet iedereen heeft de karakter om ineens NEE tegen iets te zeggen. ik heb geleerd dat als je een zonde begaat en het heel moeilijk is om ermee te stoppen,dan moet je gewoon afbouwen. eigenlijk net hetzelfde als bij rokers die proberen te stoppen met roken.

en het is nu niet 1 persoon die zich moet onthouden van westerse muziek,maar het is een geheel volk, miljoenen mensen die zich gaan moeten aanpassen. en hij zei: memorable muziek naar traditie van koran,hiermee bedoelt hij misschien wel anasheeds. maar het is nog afwachten,maar het is al wel een grote stap in de juiste richting.

voor die presdient heb ik nu echt respect.

waleykum salaam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 15:07
Lang leve de censuur en de dictatuur!
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 16:23
Salaam Aleikum,

Volgens mij wordt er ook heel wat in westerse landen verboden als het gaat om niet westers materiaal. Lang leve de democratie?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 16:41
Voorbeelden ...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 17:06

In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Voorbeelden ...

Et voil�:

http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=666458/s c=c298fc

Verbod op boerka in openbare ruimte
Gepubliceerd op dinsdag 20 december 2005
Er moet een verbod komen op het dragen van een boerka in de openbare ruimte in Nederland. Dat vindt de Tweede Kamer, die op initiatief van het Tweede Kamerlid Wilders dinsdag het kabinet opriep met een verbod te komen.

Een boerka, een islamitisch gewaad dat de vrouw helemaal bedekt, draagt volgens de partijen niet bij aan de integratie van vrouwen in de Nederlandse samenleving.

Minister Verdonk kondigde eerder aan dat ze zal onderzoeken of het mogelijk is vanuit veiligheidsoverwegingen op bepaalde momenten en in bepaalde gebieden mensen te verbieden een boerka te dragen. Een algemeen verbod op het gewaad was volgens haar niet goed mogelijk.

Signaal
De coalitiepartijen CDA en VVD en de oppositiepartijen LPF en Groep Nawijn steunden dinsdag desondanks het pleidooi van Wilders. Hoewel het onderzoek van Verdonk nog niet klaar is, gaf het CDA aan alvast een signaal te willen geven. Volgens de christendemocraten schermen draagsters van een boerka zich te veel af van de Nederlandse samenleving. �Dat raakt onze veiligheid�, zei CDA-Kamerlid Van de Camp.

Minister Verdonk zal de uitspraak van de Kamer meenemen in haar onderzoek, zo liet haar woordvoerder dinsdag weten. Het onderzoek naar een verbod op de boerka is naar verwachting in januari klaar.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 17:40
Nou, ik vind dit nou niet echt een voorbeeld van niet-westers materiaal
dat in het westen verboden wordt. het wordt in veel niet westerse landen,
zelfs islamitische, ook verboden. Er zijn ook landen waar het zo ongeveer
verplicht is, maar staan die landen model voor de vrije keuze van hun
burgers?    
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 17:43
Vergelijkbaar vind ik meer als in nederland elke niet westerse muziek van
wege de "verderfelijke invloed" van de radio geweerd zou worden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 18:03
Maar elk land en volk moet toch het recht hebben om hun eigen levensstijl te hebben?
In Iran hebben ze die man zelf gekozen dus als ze klagen moeten ze de volgende keer maar iemand anders stemmen.
en wanneer die man bewust ruzie zoekt met israel moet die er maar aan wennen dat die die dan wel zal krijgen.
Gelukkig hoeven wij niet in Iran te leven.;-)
Verschil mag er toch zijn?
en verder vind ik dat men gewoon alle contact met Iran moet verbreken. Waarom zou je omgaan met iemand die je een satan noemt?
Gewoon een muur om heen bouwen , pikkeldraad en drietachtig volt stroom.



Terug naar boven
dnijholt Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 71
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dnijholt Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 19:06
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

kijk, niet iedereen heeft de karakter om ineens NEE tegen iets te zeggen. ik heb geleerd dat als je een zonde begaat en het heel moeilijk is om ermee te stoppen,dan moet je gewoon afbouwen. eigenlijk net hetzelfde als bij rokers die proberen te stoppen met roken.

en het is nu niet 1 persoon die zich moet onthouden van westerse muziek,maar het is een geheel volk, miljoenen mensen die zich gaan moeten aanpassen. en hij zei: memorable muziek naar traditie van koran,hiermee bedoelt hij misschien wel anasheeds. maar het is nog afwachten,maar het is al wel een grote stap in de juiste richting.

voor die presdient heb ik nu echt respect.

waleykum salaam

Wat doe je hier dan nog in het verderfelijke westen, ik wil je enkel reis wel betalen.

Je zit in de hand te bijten waar je wel van eet, het westen (en daar bedoel ik niet mee dat je het overal mee eens moet zijn).  Maar als je de plek waar je woont zo haat moet je weggaan en je levenstijl in Iran voortzetten

Ik blijf lachen hier met die lui, het interesseerd me geen barst wat er in Iran gebeurd alleen staan ze wel te janken om hulp als er weer een stad plat ligt door een aardbeving (ja dan willen ze wel hulp van het westen). En die president dat is een hypocriet varken

 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 19:11
Die man blijft een Shia
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 20:11
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Voorbeelden ...


Salaam Aleikum,

Voorbeeld is het verbod in het westen van de satelietzender Al Manar.
Mooi vergelijkbaar voorbeeld niet? ;)

Hun claimen dat westerse muziek vuiligheid bevat, wat in sommige geval zeer zeker het geval is. En het westen claimt dat Al Manar onzin uitzend, wat ook in sommige gevallen juist is.
Ahmadinejad is democratisch gekozen door zijn eigen volk, en hij voert zijn beleid door waarmee hij de verkiezingen in ging.
Ik hoor niemand dictatuur roepen als Verdonk iets op basis van haar beleid/partijprogramma doorvoert...
Oeps, toch wel

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 04:32

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Vergelijkbaar vind ik meer als in nederland elke niet westerse muziek van
wege de "verderfelijke invloed" van de radio geweerd zou worden.

Dat zou niet "vergelijkbaar" zijn, dat zou precies hetzelfde zijn. Zo zou het voor Iran precies hetzelfde zijn als ze bijvoorbeeld het dragen van een spijkerbroek gaan verbieden.

Overigens ken ik niet ��n moslimland waar het dragen van een niqaab (of burka) in de openbare ruimte verboden is hoor. Als je doelt op Turkije, daar is het helemaal niet verboden en er lopen daar ook helemaal gesluierde vrouwen over straat, veel meer dan in Nederland in ieder geval. Het is daar verboden om je zo te kleden als je overheidswerk doet, en dan alleen tijdens werktijden. Maar wat Wilders, Verdonk en nog wat meer willen is de gezichtsluier in zijn geheel verbieden. Wilders vind het ingaan tegen "de degelijke nederlandse normen en waarden" en Verdonk gooit het op "veiligheid". Vanochtend op het journaal zag ik een CDA'er die vond dat een gezichtsluier intergratie verhinderde, en zo hebben ze allemaal hun redenen.

Ligt het nou aan mij, of begint onze regering + parlement steeds meer Taliban trekjes te vertonen? Daar was het dragen van "westerse" kleding ook verboden om praktisch dezelfde redenen.

Ik heb nooit de behoefte gehad me anders te kleden dan dat ik nu doe (westers, maar islamitisch verantwoord), maar ik krijg nu toch wel sterk de neiging om mijn shalwar kameez uit de kast te trekken en demonstratief overal te dragen.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 05:17

Het blijft vreemd dat de meeste vluchtelingen vanuit islamitische landen naar het vrije Westen komen.

Het wordt langzamerhand tijd voor een uitwisselingsprogramma.

De ontevreden moslims hier, die niet anders kunnen dan emmers ****** over de westerse ideeen te gooien, te ruilen voor moslims die hier hun vrijheid zoeken.

Wie meldt zich aan om te vertrekken? (Moeten er genoeg zijn)

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 05:44
Op het democratisch gehalte van de laatste presidentsverkiezingen valt veel af te dingen. Maar goed, ik zag het journaal en dat tot dusverre nauwelijks iemand in Iran zich er iets van aantrekt. Alleen de ayatolla's. Maar het riekt iig naar dictatuur.

Het zou hetzelfde zijn als in Nederland het verboden was voor moslims om muziek uit de moslimtraditie te beluisteren omdat het niet 'goed' zou zijn. Mensen, geniet van die vrijheid dat het juist wel mag en gun elkaar vrijheid. Door dingen te verbieden overtuig je niemand van het feit dat iets verkeerd is. Jullie zouden stiekem islammuziek gaan luisteren. Gelijk heb je. Maar daarom moet de Iraanse president niet denken dat hij nu alles onder controle heeft met een simpel verbod.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 06:05
@ Amier, ik ben het oneens met de houding van Verdonk over de burqa, maar dan om de reden waarom ze een verbod wil.  Ik ben wel pro verbieden van de burqa, maar dan omdat er hier identificatieplicht is.  Dat terzijde heb je gelijk dat elk land zelf mag kiezen wat voor wetten het invoert en of het een dictatoriaal typje verkiest of niet. 
Het blijft echter censuur (en in veel zwaardere mate dan hier geldt voor enig godsdienstig iets - vergelijkbaar zou zijn om alle anashied bv volledig te verbieden), naar mijn mening tenminste.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 08:31
In eerste instantie geplaatst door dnijholt

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

kijk, niet iedereen heeft de karakter om ineens NEE tegen iets te zeggen. ik heb geleerd dat als je een zonde begaat en het heel moeilijk is om ermee te stoppen,dan moet je gewoon afbouwen. eigenlijk net hetzelfde als bij rokers die proberen te stoppen met roken.

en het is nu niet 1 persoon die zich moet onthouden van westerse muziek,maar het is een geheel volk, miljoenen mensen die zich gaan moeten aanpassen. en hij zei: memorable muziek naar traditie van koran,hiermee bedoelt hij misschien wel anasheeds. maar het is nog afwachten,maar het is al wel een grote stap in de juiste richting.

voor die presdient heb ik nu echt respect.

waleykum salaam

Wat doe je hier dan nog in het verderfelijke westen, ik wil je enkel reis wel betalen.

Je zit in de hand te bijten waar je wel van eet, het westen (en daar bedoel ik niet mee dat je het overal mee eens moet zijn).  Maar als je de plek waar je woont zo haat moet je weggaan en je levenstijl in Iran voortzetten

Ik blijf lachen hier met die lui, het interesseerd me geen barst wat er in Iran gebeurd alleen staan ze wel te janken om hulp als er weer een stad plat ligt door een aardbeving (ja dan willen ze wel hulp van het westen). En die president dat is een hypocriet varken

 

kweet het niet maar lees je woorden omgedraaid?

heb ik gezegd dat ik het westen verafschuw? ik dacht het niet. en dan nog tegen ons lullen dat wij snel op ons tenen zijn getrapt

laa ilaha illalah
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 08:58
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Vergelijkbaar vind ik meer als in nederland elke niet westerse muziek van wege de "verderfelijke invloed" van de radio geweerd zou worden.


<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Dat�zou niet "vergelijkbaar" zijn, dat zou precies hetzelfde zijn. Zo zou het voor Iran precies hetzelfde zijn als ze bijvoorbeeld het dragen van een spijkerbroek gaan verbieden.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Overigens ken ik niet ��n moslimland waar het dragen van een niqaab (of burka) in de openbare ruimte verboden is hoor. Als je doelt op Turkije, daar is het helemaal niet verboden en er lopen daar�ook helemaal gesluierde vrouwen over straat, veel meer dan in Nederland in ieder geval. Het is daar verboden om je zo te kleden als je overheidswerk doet, en dan alleen tijdens werktijden. Maar wat Wilders, Verdonk en nog wat meer willen is de gezichtsluier in zijn geheel verbieden. Wilders vind het ingaan tegen "de degelijke nederlandse normen en waarden" en Verdonk gooit het op "veiligheid". Vanochtend op het journaal zag ik een CDA'er die vond dat een gezichtsluier intergratie verhinderde, en zo hebben ze allemaal hun redenen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Ligt het nou aan mij, of begint onze regering + parlement steeds meer Taliban trekjes te vertonen? Daar was het dragen van "westerse" kleding ook verboden om praktisch dezelfde redenen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Ik heb nooit de behoefte gehad me anders te kleden dan dat ik nu doe (westers, maar islamitisch verantwoord), maar ik krijg nu toch wel sterk de neiging om mijn shalwar kameez uit de kast te trekken en demonstratief overal te dragen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam.



De ladders in de Koran en de Bijbel worden door velen gebruikt om zichzelf te verheffen, maar zijn bedoeld voor het individu om af te dalen in de confrontatie met de eigen ziel teneinde ��rst zichzelf, en daardoor ook de ander te kunnen zien en aanvaarden. Blijf bij God of Allah zo je wil.
Terug naar boven
Orakel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 06 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Orakel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 12:03

Een paar woorden in een zogenaamd heilig schrift zou stellen dat mensen niet van muziek zouden mogen genieten. Plezier wordt zonde... Welke volmaakte God zou zoiets verlangen?

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 13:36

De God die hel en verdoemenis predikt en ons dood wil gooien met regeltjes.

De tijd van het ascetisch bestaan heeft het christendom al lang geleden gekend.

De islam moet dat allemaal nog ontdekken.

Nog enkele eeuwen geduld aub.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

<SPAN class=post><SPAN style="FONT-SIZE: 18px; LINE-HEIGHT: normal"><SPAN style="FONT-WEIGHT: bold">Iran wil westerse muziek van radio weren</SPAN></SPAN> Bron: NOS Teletekst De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad wil dat de radiostations in zijn land stoppen met het uitzenden van ''decadente westerse muziek''. De radiozenders behoren naar zijn mening alleen nog ontspannende melodie�n en ''memorabele muziek naar de traditie van de Koran'' uit te zenden. Ook wil de president dat er in bioscopen en op tv geen materialistische en gewelddadige films meer worden vertoond. De nieuwe Iraanse minister van Cultuur heeft al aangekondigd dat alle hervormingsgezinde medewerkers op zijn departement de laan worden uitgestuurd. Het ministerie van Cultuur gold de laatste jaren juist als een bolwerk van progressieve krachten in Iran.</SPAN>


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 16:33
maar al bij al moeten we natuurlijk gaan opletten dat we niet gaan overdrijven.
als het een kwestie is om een wet aan te passen dan moet men toch eens achter de oren krassen.
Waarom een wet veranderen voor een paar honderd personen?
Wel denk ik dat men mag eisen dat mensen zich naar toezichthouders ten alle tijden moeten kunnen indentificeren.
Dat zou een totaal verbod overbodig maken.
Al bij al denk ik dat de Burca dragers maar een zeer klein deel van de Moslima's zijn.
Ik vind dan ook dat je het niet al te snel met de Islam moet verenigen. Mischien met een bepaalde sekte daarvan.?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 16:59
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

<SPAN class=post><SPAN style="FONT-SIZE: 18px; LINE-HEIGHT: normal"><SPAN style="FONT-WEIGHT: bold">Iran wil westerse muziek van radio weren</SPAN></SPAN> Bron: NOS Teletekst De Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad wil dat de radiostations in zijn land stoppen met het uitzenden van ''decadente westerse muziek''. De radiozenders behoren naar zijn mening alleen nog ontspannende melodie�n en ''memorabele muziek naar de traditie van de Koran'' uit te zenden. Ook wil de president dat er in bioscopen en op tv geen materialistische en gewelddadige films meer worden vertoond. De nieuwe Iraanse minister van Cultuur heeft al aangekondigd dat alle hervormingsgezinde medewerkers op zijn departement de laan worden uitgestuurd. Het ministerie van Cultuur gold de laatste jaren juist als een bolwerk van progressieve krachten in Iran.</SPAN>


De macht veroveren is ��n. Om deze te consolideren moet je (Machiavelli) de clericalen flink naar de mond praten, besluiten nemen die de geest uitademen van wat de clericalen verkondigen, en jezelf samen met hen op de plaat laten zetten. Motto: jij (clerus) houdt de mensen dom dan zal ik (de maffia van vieze machtsmannetjes) ze arm houden. Zit ik een beetje in de buurt?

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 17:26
ma3a alasaf zijn het sijten
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 17:44
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Maar elk land en volk moet toch het recht hebben
om hun eigen levensstijl te hebben?
In Iran hebben ze die man zelf gekozen dus als ze klagen moeten ze de
volgende keer maar iemand anders stemmen.
en wanneer die man bewust ruzie zoekt met israel moet die er maar aan
wennen dat die die dan wel zal krijgen.
Gelukkig hoeven wij niet in Iran te leven.;-)
Verschil mag er toch zijn?
en verder vind ik dat men gewoon alle contact met Iran moet verbreken.
Waarom zou je omgaan met iemand die je een satan noemt?
Gewoon een muur om heen bouwen , pikkeldraad en drietachtig volt
stroom.




drietachtigduizend lijkt mij beter
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 17:51
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Vergelijkbaar vind ik meer als
in nederland elke niet westerse muziek van wege de "verderfelijke
invloed" van de radio geweerd zou worden.


<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Dat�zou niet
"vergelijkbaar" zijn, dat zou precies hetzelfde zijn. Zo zou het voor Iran
precies hetzelfde zijn als ze bijvoorbeeld het dragen van een spijkerbroek
gaan verbieden.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Overigens ken ik niet ��n
moslimland waar het dragen van een niqaab (of burka) in de openbare
ruimte verboden is hoor. Als je doelt op Turkije, daar is het helemaal niet
verboden en er lopen daar�ook helemaal gesluierde vrouwen over straat,
veel meer dan in Nederland in ieder geval. Het is daar verboden om je zo
te kleden als je overheidswerk doet, en dan alleen tijdens werktijden.
Maar wat Wilders, Verdonk en nog wat meer willen is de gezichtsluier
in zijn geheel verbieden. Wilders vind het ingaan tegen "de
degelijke nederlandse normen en waarden" en Verdonk gooit het op
"veiligheid". Vanochtend op het journaal zag ik een CDA'er die vond dat
een gezichtsluier intergratie verhinderde, en zo hebben ze allemaal hun
redenen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Ligt het nou aan mij, of
begint onze regering + parlement steeds meer Taliban trekjes te
vertonen? Daar was het dragen van "westerse" kleding ook verboden om
praktisch dezelfde redenen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Ik heb nooit de behoefte
gehad me anders te kleden dan dat ik nu doe (westers, maar islamitisch
verantwoord), maar ik krijg nu toch wel sterk de neiging om mijn shalwar
kameez uit de kast te trekken en demonstratief overal te dragen. [/
FONT]


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam.




En kleurt ie goed bij je rossige haardos?

nou is het al even geleden dat ik in Turkije was, maar destijds was het
verboden, evenals het dragen van een fez. Ingesteld door Ataturk.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 17:53
Salaam ALeikum,

Volgens mij wordt de VS de satan genoemd, ik wist niet dat Nederland 1 van de 52 staten was. Alhoewel het er trouwens wel op lijkt, dus ik kan je verspreking heel goed begrijpen...

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 18:18
Is ook niet 1 van de 52, maar de 54e, na GB.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2005 om 18:49

Alhamdolillah

Een paar woorden in een zogenaamd heilig schrift zou stellen dat mensen niet van muziek zouden mogen genieten. Plezier wordt zonde... Welke volmaakte God zou zoiets verlangen?

Er zijn hier veel wijze redenen voor, ik kan hier meer over schrijven als je wilt. De muziek is ook verboden in de bijbel, er worden mensen vervloekt die op trommels spelen. In Islam is het zeker verboden en de profeet had voorspeld dat er mensen zouden verschijnen die dat zouden toestaan, voorspelling uitgekomen. Muziek laat hypocrietie in het hart groeien zoals water een plant laat groeien. Muziek is de stem van de duivel, in plaats van al dat tijdvermaak en spelletjes kan je beter neerbuigen voor de Heer der Werelden.

Dit leven is een paradijs voor jullie en een gevangenis voor ons. Er is overgeleverd in Muslim dat de gelukkigste mens op aarde na 1 keer in het vuur gegooid te zijn en eruitgehaald te zijn zal zeggen, 'Ik ben nooit gelukkig geweest' en de meest ongelukkige moslim zal in het paradijs worden gegooid en er weer uit worden gehaald en hij zal zeggen, 'Ik ben nooit ongelukkig geweest en ik heb nooit problemen gehad' dus vrees Allah en zet muziek uit want, Dhalika mataul Hayatu Dunia, Wallahu indahu husnul ma'ab.

De God die hel en verdoemenis predikt en ons dood wil gooien met regeltjes. De tijd van het ascetisch bestaan heeft het christendom al lang geleden gekend. De islam moet dat allemaal nog ontdekken. Nog enkele eeuwen geduld aub.

Islam is niet verandert en zal niet veranderen, Islam blijft tot de Dag des Oordeels. Er zullen wel zogenaamde moslims zijn die jullie in alles zullen imiteren, maar de fundamentaliste moslims zullen er altijd zijn, ook al haten jullie dat. Christenen hebben inderdaad hun religie verlaten en hebben God's beeld veranderd in een oude kertman die daarboven om ons zit te janken, Astagfirullah! De moslims zullen op de waarheid blijven, dus laat die droom varen.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.