Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Verzen over Isa (as)

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Verzen over Isa (as)
    Geplaatst op: 30 december 2005 om 07:20
VERZEN OVER Isa (as)

In naam van Allah, De Erbarmer, De Genadige

 

(Gedenkt) toen de engelen zeiden: "O Maria, voorwaar, Allah kondigt jou met een Woord van Hem een verheugende tijding aan: zijn naam is de Messias, Jezus, zoon van Maria, in deze wereld en in het Hiernamaals is hij een man van eer en hij behoort tot degenen die dicht (bij Allah) staan.

 

Hij spreekt tot de mensen vanuit de wieg en als volwassene en hij behoort tot de rechtschapenen."

 

Zij zei: "O mijn Heer, hoe kan ik een kind krijgen terwijl geen man mij heeft aangeraakt?" Hij (Allah) zei: "Zo is het: Allah schept wat Hij wil, als Hij over een zaak bepaalt, dan zegt Hij er slechts tegen: 'Wees', en het is."

 

En Hij onderwijst hem de Schrift, en de Wijsheid en de Thora en het Evangelie.

 

En (hij is) als een Boodschapper voor de Kinderen van Isra�l, (die zegt:) "Voorwaar, ik ben tot jullie gekomen met een Teken van julie Heer, en ik maak voor jullie (iets) uit klei, gelijkende op de vorm van een vogel en ik blaas erin en het zal met verlof van Allah een vogel zijn. en ik genees de blinden en de leprozen en ik doe de doden met het verlof van Allah tot leven komen. en ik vertel jullie wat jullie eten, en wat julie in jullie huizen bewaren. Voorwaar, daarin is een Teken voor jullie als jullie gelovigen zijn.

 

En (ik ben er) als bevestiging van wat er voor mij is gekomen van de Thora, opdat ik jullie een paar dingen wettig kan verklaren die voor jullie verboden waren, en ik ben tot jullie gekomen met een Teken van jullie Heer, vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.

 

Voorwaar, Allah is mijn Heer en jullie Heer, dient Hem dus, dit is een recht Pad."

 

En toen Jezus ongeloof bij hen ontdekte, zei hij: "Wie zijn mijn helpers (op het rechte Pad) naar Allah?" Zijn metgezellen (hawariyyoen) zeiden: "Wij zijn helpers van Allah, wij geloven in Allah en getuigen dat wij ons overgegeven hebben.

 

Onze Heer, wij geloven in wat U neergezonden hebt en wji volgen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)."

 

En zji (de ongelovigen) beraamden listen en Allah maakte plannen en Allah is de beste van hen die plannen maken.

 

En toen Allah zei: "O Jezus, voorwaar, Ik zal jou tot Mij nemen en Ik zal jou tot Mij opheffen en jou reinigen van degenen die ongelovig zijn en Ik zal degenen die jou volgen boven degenen die ongelovig zijn stellen, tot de Dag der Opstanding. Daarna zal jullie terugkeer tot Mij zijn en daarna zal Ik onder jullie rechtspreken over dat waarover jullie plachten van mening te verschillen.

 

En wat degenen die ongelovig zijn betreft: hen zal Ik op de wereld en (in) het Hiernamaals met een strenge bestraffing straffen en er zullen voor hen geen helpers zijn.

 

En wat degenen die gelovig zijn en goede werken verrichten betreft; Allah zal hen hun (volledige) beloning schenken, en Allah houdt niet van de onrechtvaardigen. Dat Wij jou voor de Verzen en de  Verzen en de wijze Vermaning.

 

Voorwaar, de gelijkenis (van de schepping) van Jezus is bij Allah als de gelijkenis (van de schepping) van Adam. Hij schiep hem uit aarde en ze vervolgens tot hem: 'Wees', en hij was. De Waarheid komt van jouw Heer en behoor dus niet tot de twijfelaars.

 

Wie dan met jou (Mohammed) over hem (Jezus) redetwist, nadat de kennis tot jou is gekomen, zeg dan: "Laten wij onze zonen en jullie zonen en onze vrouwen en julie vrouwen en onszelf en julliezelf bijelkaar roepen en dan gezamenlijk (Allah's vloek) afroepen en dan Allah's vloek toewensen aan de leugenaar."

 

Voorwaar, dit is de ware geschiedenis, en er is geen god dan Allah en voorwaar, Allah is het Die de Almachtige, de Alwijze is.

 

Als zij zich dan afwenden: voorwaar, dan is Allah op de hoogte van de verderfzaaiers.

 

Zeg: "O Lieden van de Schrift (Joden en Christenen), komt tot een gelijkluidend woord tussen ons en jullie: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets naast Hem tot delgenoot maken en dat wij elkaar niet als heren naast Allah plaatsen." Als zij zich dan afwenen, zegt dan: "Getuigt dat wij ons (aan Allah) overgegeven hebben."

 

Toelichting: Het woord 'moslim' betekent 'iemand die zich heeft overgegeven (aan Allah).

 

De Edele Koran 3:45-64 (pagina 69-72)

 

O Lieden van de Schrift (Joden en Christenen), overdrijft niet in jullie godsdienst en zeg niets over Allah dan de Waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, de zoon van Maria, is slechts een Boodschapper van Allah en Zijn Woord, dat Hij aan Maria zond en uit een Geest van Hem (Gabiri�l) voortkomend.

 

Gelooft dus in Allah en Zijn Boodschappers en zegt niet (dat Allah) 'drie' is. Houdt (hiermee) op, dat is beter voor jullie. Voorwaar, slechts Allah is de Ene God. Verheven is Hij (boven de bewering dat Hij een zoon heeft. Hem behoort wat in de hemelen en op de aarde is. En Allah is voldoende als Getuige.

 

Het is de Messias niet te min om een dienaar van Allah te zijn en de (Hem) nabije engelen (ook niet). Degenen die de aanbidding van Hem te min is en arrogant zijn: Hij zal hen allen bij Zich verzamelen.

 

Maar wat betreft degenen die geloven en goede daden verrichten: Hij zal hen hun beloningen geven en meer van Zijn gunst geven. Mar degenen die hoogmoedig en arrogant zijn zal Hij dan straffen met een pijnlijke bestraffing en zij zullen zich buiten Allah geen beschermer en geen helper vinden.

 

De Edele Koran 4:171-173 (pagina 130)

 

Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen: "Allah is de Messias, zoon van Maria." Hoewel de Messias zei: "O Kinderen van Isra�l, aanbidt allah, mijn Heer en jullie Heer." Voorwaar, hij die deelgenoten aan Allah toekent: Allah heeft hem waarlijk het Paradijs verboden. En zijn bestemming zal de Hel zijn. En voor de onrechtvaardigen zijn er geen helpers.

 

Voorzeker, zij zijn ongelovig die zeggen: "Voorwaar, Allah is ��nderde van drie (goden)." Want er is geen god dan de Ene God. En indien zij niet ophouden met wat zij zeggen: dan treft zeker een pijnlijke bestraffing degenen van hen die ongelovig zijn.

 

Waarom tonen zij geen berouw aan Allah en vragen zij Hem niet om vergeving? En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.

 

De Messias, zoon van Maria, is niet anders dan een Boodschapper, hij werd waarlijk voorafgegan door Boodschappers en zijn moeder was een oprechte vrouw. Zij plachten beiden voedsel te eten (net als andere mensen). Zie hoe Wij voor hen de Tekenen duidelijk maakten en zie dan hoe zij (de ongelovigen) zich afwendden.

 

De Edele Koran 5:72-75 (pagina 147-148)

 

En (gedenkt) toen Jezus, de zoon van Maria zei: "O Kinderen van Isra�l, voorwaar, ik ben voor julie de Boodschapper van Allah, ter bevestiging van wat er v��r mij is van de Thora en als verkondiger van een verheugende tijding over een Boodschapper die na mij komt, zijn naam is Ahmed." Toen hij dan met de duidelijke bewijzen tot hen kwam, zeiden zei: "Dit is duidelijk toverij."

 

(Toelichting: Ahmed is een andere naam van de Profeet Mohammed.)

 

En wie is zondiger dan degene die een leugen over Allah verzonnen heeft, terwijl hij tot Islam opgeroepen wordt? En Allah leidt het onrechtplegende volk niet.

 

(Toelichting: 'Islam' houdt in dat men zich overgeeft aan God.)

 

De Edele Koran 61:6-7 (pagina 754-755)

 

En (gedenk) toen Allah zei: "O Jezus, zoon van Maria, heb jij tegen de mensen gezegd: "Neemt mij en mijn moeder tot twee goden anaast Allah?" Hij (Jezus) zei: "Heilig bent U! Nooit zou ik kunnen zeggen waarop ik geen recht heb. Indien ik dat gezegd had, zou U dat zeker geweten hebben. U weet wat er in mijn ziel is, en ik weet niet wat er in Uw Ziel is. Voorwaar, U bent de Kenner van het verborgene.

 

Ik heb hen niet anders gezegd dan U mij heeft geboden te zeggen: 'Dient Allah, mijn Heer en julie Heer.' En ik was getuige van hen zolang ik onder hen was, en toen u mij tot U opnam was U de Waker over hen en U bent Getuige van alle zaken.

 

Indien U hen straft: voorwaar, zij zijn Uw dienaren. En indien U hen vergeeft: dan voorwaar, U bent de Almachtige, de Alwijze."

 

Allah zie: "Dit is een Dag waarop hun waarachtigheid de waarachtigen zal baten; er zijn voor hen Tuinen (het Paradijs) waar onder door de rivieren stromen, zij zijn eeuwig levenden daarin. Allah is welbehaagd met hen en zij zijn welbehaagd men Hem. Dat is de geweldige overwinning."

 

Aan Allah behoort het Koninkrijk van de hemelen en de aarde en wat daarin is. En Hij is Almachtig over alle zaken.

 

De Edele Koran 5:116-120 (pagina 156-157)

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Abdul naser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul naser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 10:03

 

              Dat is heeel mooi opgeschreven.

             En het is een handige informatie. Heel de koran is vol met informatie maar toch.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.